Στον αστερισμό της μίζας
Posted by sarant στο 12 Νοεμβρίου, 2018
Tο άρθρο που θα διαβάσετε σήμερα δημοσιεύτηκε χτες στα Ενθέματα της κυριακάτικης Αυγής. Κανονικά, οι συνεργασίες μου αυτές δημοσιεύονται κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα, κατ’ εξαίρεση όμως την περασμένη Κυριακή, λόγω πληθώρας ύλης που λένε, ορισμένες στήλες μετατέθηκαν για τούτη την εβδομάδα, ανάμεσα σ’ αυτές κι η δική μου. Έτσι, το άρθρο έχασε κάποια από την επικαιρότητά του αφού στο μεταξύ ανακοινώθηκε η συμφωνία ή η πρόθεση για συμφωνία με την εκκλησία, μια λέξη που έχει επίσης μεγάλο λεξιλογικό ενδιαφέρον -αλλά βέβαια θα δοθεί η ευκαιρία και για ένα τέτοιο άρθρο, πιθανώς τον επόμενο μήνα.
Το σημερινό άρθρο επαναλαμβάνει εν μέρει κάποια πράγματα που είχαμε ξαναγράψει πριν από πέντε χρόνια, όταν είχε έρθει πάλι στην επικαιρότητα μια υπόθεση δωροδοκίας. Αναδημοσιεύω το άρθρο χωρίς προσθήκες, απλώς βάζω λινκ προς το ευφυέστατο «Μίζων ελληνικό λεξικό». Από την άλλη, θα είχε ενδιαφέρον αν στα σχόλιά σας αναφέρατε κι άλλα συνώνυμα της μίζας.
Στον αστερισμό της μίζας
Οπωσδήποτε, η είδηση για την προφυλάκιση (ορθότερα: προσωρινή κράτηση) ενός πρώην υπουργού, και μάλιστα πρωτοκλασάτου, είναι επόμενο να προκαλέσει αίσθηση στην κοινή γνώμη, αλλά είναι επίσης γεγονός αρκετά σημαντικό ώστε να διεκδικήσει σχολιασμό και από τη δική μας στήλη.
Φυσικά, ο δικός μας ο σχολιασμός θα είναι λεξιλογικός, πολύ περισσότερο που θα σεβαστούμε το τεκμήριο της αθωότητας του κ. Γιάννου Παπαντωνίου -κάτι που, παρεμπιπτόντως, δεν έκαναν πολλοί πολιτικοί και σχολιαστές της αντιπολίτευσης, οι οποίοι παραλλήλισαν τον ακόμη αθώο κ. Παπαντωνίου με τον πολλαπλά και τελεσίδικα καταδικασμένο κ. Τσοχατζόπουλο.
Κατηγορείται ο πρώην υπουργός για ξέπλυμα χρήματος· πρόκειται για έναν παραστατικότατο λαϊκό όρο, μάλλον δάνειο από το αγγλ. money laundering, για το αδίκημα που επισήμως έχει τη σχοινοτενή ονομασία “νομιμοποίηση προσόδων από παράνομες δραστηριότητες”. Η λαϊκή ορολογία συνεχίζει την εικόνα, αφού μια επιχείρηση που χρησιμοποιείται για ξέπλυμα ονομάζεται “πλυντήριο” -κι ας μην είναι τέτοια η επίσημη επιχειρηματική της δραστηριότητα.
Αλλά βέβαια για να έχουν ανάγκη από ξέπλυμα τα χρήματα πρέπει να είναι λερωμένα, να είναι προϊόν δωροδοκίας. Ο Τύπος κάνει λόγο για μίζα ύψους 2,8 εκατ. ελβετικών φράγκων και ήδη η λέξη “μίζα” αξίζει να μας απασχολήσει. Πρόκειται για δάνειο από το γαλλικό mise, από το οποίο άλλωστε προέρχεται και η άλλη μίζα, η αθώα, ο εκκινητήρας των αυτοκινήτων, αλλά και η μίζα του καζίνου και των χαρτοπαιγνίων, το ποσό που ποντάρει ο χαρτοπαίκτης. Να σημειωθεί και ο παράλληλος τύπος μίτζα, σε παλιότερα ιδίως κείμενα.
Όποιος προσφέρει μίζα, δωροδοκεί. Το ρήμα αυτό προέρχεται από τα αρχαία, αλλά υπέστη μια περίεργη εξέλιξη, αφού στην κλασική αρχαιότητα “δωροδοκώ” σήμαινε “δέχομαι να εξαγοραστώ με δώρα, διαφθείρομαι” και δωροδόκος ήταν ο χρηματιζόμενος, ο δωρολήπτης· για παράδειγμα στο “Περί στεφάνου” ο Δημοσθένης όταν λέει “τῶν μὲν ἐν τῷ πολιτεύεσθαι καὶ πράττειν δωροδοκούντων καὶ διαφθειρομένων ἐπὶ χρήμασι” εννοεί δωροδοκούμενους. Ωστόσο, ήδη από την ελληνιστική περίοδο η σημασία αντιστράφηκε στη σημερινή.
Μίζα είναι αμοιβή, συνήθως σε αξιωματούχο, για παράνομη εκδούλευση. Συνήθως οι μίζες αφορούν μεγάλα ποσά, με πολλά μηδενικά. Για μικρότερα ποσά υπάρχει το φακελάκι, που έχει γίνει και διεθνής όρος, fakelaki -λέγεται π.χ. σε σχέση με γιατρούς. Ακόμα μικρότερα ποσά αφορά το γρηγορόσημο, το ποσό που υποτίθεται ότι δίνεται σε δημόσιο υπάλληλο που χειρίζεται μια υπόθεση για να επισπεύσει τη διεκπεραίωσή της. Μπαξίσι ή μπαχτσίσι, τουρκικό δάνειο περσικής αρχής, είναι το φιλοδώρημα που δίνουμε για μιαν εξυπηρέτηση -αλλά μπορεί να υπονοεί και δωροδοκία.
Τέλος, το κωλόκουρο, στη σημερινή σημασία της λέξης, είναι η (όχι μεγάλη) αμοιβή που δίνεται στους ελάσσονες εργολάβους που συμμετέχουν σε έναν στημένο διαγωνισμό του δημοσίου για να υποβάλουν προσφορά που να υστερεί. Η λέξη πάντως έχει την προέλευσή της στον αγροτικό κόσμο, αφού «κωλόκουρο» είναι κυριολεκτικά το μαλλί που προέρχεται από τα οπίσθια και τους μηρούς του προβάτου, το οποίο είναι δεύτερης ποιότητας.
Η ίδια η πράξη της δωροδοκίας στη λαϊκή γλώσσα λέγεται λάδωμα, ενώ λαδώνω σημαίνει “δωροδοκώ” και ο υπάλληλος που χρηματίζεται λέγεται λαδιάρης. Η εικόνα του τροχού που λαδώνεται (λιπαίνεται) για να γυρίζει εύκολα και αθόρυβα είναι πολύ χαρακτηριστική και ανάλογες υπάρχουν και σε άλλες γλώσσες. «Αλείφτηκε ο τροχός, γι’ αυτό και δεν φωνάζει» είναι μια παλιά φράση που παραδίδει ο Νικόλαος Πολίτης, Στον Ζορμπά του Καζαντζάκη, ο Αλέξης Ζορμπάς διαβεβαιώνει το αφεντικό του ότι «θα λαδώσω τον τροχό και θα κυλήσει». Ο τροχός δεν λαδωνόταν μόνο με λάδι, αλλά και με άλειμμα, δηλαδή μαγειρικό λίπος. «Το κάνουμε εμείς και πάει. Του βάζουμε άλειμμα», διαβεβαιώνει τη γυναίκα του ο καπετάν Πανάγος στην «Πιτρόπισσα» του Παπαδιαμάντη.
Ο διεφθαρμένος αξιωματούχος που είναι ευεπίφορος σε δωροδοκία λέμε ότι “τα πιάνει” ή “του τα σπρώχνουν” ή “του τα στάζουν”. Αν σε αγώνα ποδοσφαίρου ακούσετε πως ο διαιτητής “είναι πιασμένος”, δεν εννοούν ότι υποφέρει από μυϊκή δυσκαμψία που τον εμποδίζει στις κινήσεις του.
Στα γαλλικά υπάρχει η φράση graisser la patte à quelqu’un, του λαδώνω το ξερό, ας πούμε (patte είναι το πόδι του ζώου και υποτιμητικά το ανθρώπινο χέρι). Η μίζα στα γαλλικά λέγεται pot de vin, κατά λέξη κανάτα με κρασί -δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε την προέλευση της λέξης, αρχικά ήταν το δωράκι που δίνουμε σε κάποιον για να πιει κάτι, το πουρμπουάρ που λέμε. Στα αγγλικά, λέγεται bribe (είναι και ρήμα), μια λέξη που έχει τις ρίζες της στην αργκό των επαιτών.
Οι ευφυολόγοι του Διαδικτύου, παίρνοντας έμπνευση από σκάνδαλα όπως της Ζίμενς (που μετονομάστηκε εξαιτίας αυτού σε Μίζενς) ή της Νοβάρτις συνέταξαν ολόκληρο “Μίζων ελληνικό λεξικό” με λήμματα σαν τον μιζολαβητή, το μιζεκλίκι ή την μιζονέτα. Αλλά αν η διαφθορά είναι αναπόσπαστο χαρακτηριστικό της λειτουργίας της αστικής δημοκρατίας, εξίσου αυτονόητη είναι και η απαίτηση για τιμωρία όσων κριθούν ένοχοι, χωρίς συγκαλύψεις και κουκουλώματα.
Γς said
Καλημέρα, καλή βδομάδα
Και μου έλεγε ένας φίλο, που τον χρησιμοποιούσαν να πηγαίνει χαρετιά και τέτοια στην πολεοδομία ότι του έλεγαν εκεί να πει στ αφεντικά του ότι την σαλάτα την έχουν κόψει. Είναι έτοιμη. . Το λαδάκι περιμένουν για να το ρίξουν μέσα
spiral architect 🇰🇵 said
Καλή βδομάδα.
Θα σου στείλω στ’ όνομά σου,
τέλια για το μπαγλαμά σου.
Μη μιλάς και κάνε μόκο,
θα σου ξηγηθώ μπαγιόκο.
atheofobos said
Το λάδωμα και η μίζα! Από το 2:15΄
Γς said
> η άλλη μίζα, η αθώα, ο εκκινητήρας των αυτοκινήτων,
εγώ πρόλαβα και την μανιβέλα, στο φόρτε της
gpointofview said
Καλημέρα
…Η μίζα στα γαλλικά λέγεται pot de vin, .. κι από εκεί μάλλον το ‘ποτ’ δηλαδή η μικρότερη μίζα, το ελάχιστο ποσόν στοιχηματισμού.
Dimitris Harvatis said
Στην Κίνα βέβαια, όπου η μίζα είναι μέρος της κουλτούρας, της έχουν δώσει και το κατάλληλο όνομα: fragrant grease…
https://jtcontracelsum.blogspot.com/2010/01/mountain-of-fragrant-grease.html
Γς said
Σε λίγο αρχίζει κάποια τελετή στη Σχολή Ευελπίδων για την μετονομασία της οδού Βάρης-Κορωπίου σε οδό Ευελπίδων
Κι έχει να γίνει χαμός
-Ταξί!
-Που πάμε;
-Ευελπίδων
και τη χάσαμε τη δίκη…
Πάνος με πεζά said
Καλημέρα, καλή βδομάδα !
Αν σε αγώνα ποδοσφαίρου ακούσετε πως ο διαιτητής “είναι πιασμένος”,…
Ενώ αν τα συμφωνήσουν οι ομάδες, στα «Γ.Γεωργίου slang», το ματς χαχακτηρίζεται «πιασμάν», «δοσμάν» ή «αβαβά» !
Georgios Bartzoudis said
# Προσπαθώ να κατατάξω κάποιον από το …κυβερνών ΠΑΣΟΚ (υπάρχει και το …ακυβέρνητο!), σύμφωνα με τους ορισμούς του Νοικοκύρη, και δεν βρίσκω την κατάλληλη λέξη. Υπάρχει και το πεσκέσι αλλά και αυτό δεν πάει («τί σι πέσκιουσι μανιά σ’», ρωτούσε κάποτε my mother, σε άπταιστα …μακεδονικά, θέλοντας να πει τί λιχουδιά σου έδωσε). Λέγεται ότι λαλίστατός τις (ή μάλλον …κραυγίστατος) υπουργάρας του κυβερνώντος ΠΑΣΟΚ, κρατούσε διπλά βιβλία …κάπου, κάποτε. Πταίσμα θα μου πείτε. Ας μην βιαζόμαστε όμως. Τα «μεγαλύτερα» βγαίνουν όταν κάποιος …φεύγει από το δοβλέτι και περνά απέναντι. Τότε η προσφιλέστατη σκανδαλολογία κάνει κατακόρυφο αναστροφή. Που και που όμως ο διάβολος βαράει το ποδάρι του και έχουμε εκπλήξεις, όπως συνέβη με δύο πρώην υπουργούς (και άλλους τινάς) του …μη κυβερνώντος ΠΑΣΟΚ! (η ΝΔ περιορίστηκε σε επίπεδο Δημάρχων και Νομαρχών!). Εν πάσει περιπτώσει «πισ’ τάχ(ει) του γρούν(ι)» λέμε Μακεδονιστί (καθότι τα αχλάδια τα λέμε …απίδια).
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Καλημέρα. Αυτό με τον τροχό το ΄χουνε κι οι Αμερικάνοι, the squeaking wheel gets the grease. Όπως οι Κινέζοι έχουνε το μωρό που δεν κλαίει βυζί δεν παίρνει, ağlamayan çocuğa meme vermezler που λένε κι οι Τούρκοι. Χαημός διεθνής…
Γς said
Εχει εντελώς ξεχαστεί ο ορνιθολογικός πρόγονος του φακελακίου της μιζός και του μπαξισίου:
Τα πεσκέσι της κότας!
Ακόμα θυμάμαι να τις πηγαίνουν ζωντανές στον γιατρό, τον πολιτικό, τον όποιο τέλος πάντων ήθελαν να δωροδοκήσουν ή να καλοπιάσουν, κρατώντας τες από τα πόδια με το κεφάλι προς τα κάτω.
Αὐγουστῖνος said
Καλημέρα καὶ καλὴ βδομάδα.
#9: Δὲν ἱδρώνει τ’ αὐτάκι, ὅσο κράξιμο κι ἂν πέσει, ἔ; (βλ. χθεσινὰ σχόλια) Δὲν ξέρω τὰ «μακεδονίτικα» χούγια, ἀλλὰ τὸ συγκεκριμένο εἶδος πείσματος τὸ ἀποδίδει ἡ λαϊκὴ σοφία στὸ «ἀρβανίτικο (ἀγύριστο) κεφάλι».
spiral architect 🇰🇵 said
Διαχρονικόν:
ΣΠ said
Γς said
Κι εκείνο το παλιό με τους αστροναύτη που ζητούσε η NASA για να στείλει στο φεγγάρι.
Πάει ο Γερμανός και ζήτησε 5 εκατομ
Ο Εγγλέζος 2
Ο Ιταλός 1
Κι ο Ελληνας 3 !
-Μα ρε χριστιανέ μου ο Ιταλός θέλει μόνο ένα.
-Μα κι εγώ ένα θέλω, το δεύτερο θα το δώσουμε στον Ιταλό να φύγει απ την μέση και το τρίτο θα το πάρεις εσύ!
atheofobos said
Γς said
15:
>Ο Εγγλέζος 2
Ο Εγγλέζος 4
[για να γίνει δεκτή η αξίωση του Ελληνα]
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
>>από σκάνδαλα όπως της Ζίμενς (που μετονομάστηκε εξαιτίας αυτού σε Μίζενς)
Τσιρίακο Ζιμενσάκι λέει ο Βαγγέλης Χερουβείμ έναν πολιτικό στην παρωδία του της σύγχρονης Ελλάδας (Γκρεκονίας).
https://www.efsyn.gr/arthro/mia-kivotos-me-proorismo-ton-mesaiona
sarant said
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
1 Έχει κοπεί η σαλάτα, ε;
6 Ώστε κι εκεί λίπος, έστω και μυρωδάτο!
11 Κότες ήταν κλασικό πεσκέσι από τον 19ο αιώνα βλ. Παπαδιαμάντη, Ο γείτονας με το λαγούτο.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Στα λεγόμενα «κερατιάτικα» δεν συμπεριλαμβάνεαι ενίοτε και λάδωμα;
Ξυπεταιων said
Πουληταρι …Αρκετα διαδεδομενη πλεον εκφραση που εγω πρωτακουσα πριν πολλα χρονια στα γηπεδα νταμαρια του Πειραια.Απευθυνεται κυριως σε διαιτητες αλλα και σε παικτες.
LandS said
17 Όχι 2 ζήτησε αλλά τον έβγαλαν εκπρόθεσμο
Νέο Kid said
Κάποιος παλαιός Νομάρχης Φθιώτιδας , είχε το προσωνύμιο «συρταράκιας» .
Rumors has it ότι δεν ήταν απαιτητικός ή πιεστικός ,ούτε πολύ συγκεκριμένος ποσοτικά… απλώς άνοιγε χωρίς πολλές κουβέντες ένα συγκεκριμένο συρτάρι στο γραφείο του , και… ό,τι έχετε ευχαρίστηση! …
nikiplos said
η καλύτερη ατάκα περί λαδώματος…
Pedis said
είμαι περίεργος να δω πόσοι πολιτικοί άρχοντες των τελευταίων δύο κυβερνήσεων θα βρεθούν με την ουρά λαδωμένη …
νάχουν κανει, ας πούμε, κάνα δωράκι στον εαυτό τους …
διότι, αν όχι, θα πρόκειται για ενδιαφέρον πολιτικό παράδοξο …
το αντίτιμο, δηλαδή, από το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και το χάρισμα δημοσίων πόρων στην τρόικα …
να τοκίζεται με ηθικό πλεονέκτημα.
gpointofview said
Το λάδωμα βέβαια γίνεται και με λουλούδια όπως γνωρίζουν οι πράσινης απόχρωσης οπαδοί…
LandS said
23 Αποκλείεται να ήταν Νομάρχης. Υπάλληλος της Νομαρχίας ναι. Χοντρές βλέπεις οι δεσμίδες για μίζα Νομάρχη, ενώ δυο-τρία χοντρά χαρτονομίσματα αρκούν για λάδωμα.
[Το ένα χέρι δείχνει προς μια στοίβα φακέλων ενώ το άλλο μισανοίγει το κάτω συρτάρι του γραφείου]
«Σας καταλαβαίνω αλλά βλέπετε πόσοι φάκελοι είναι πάνω από τον δικό σας»
nikiplos said
στο @24, δεν δουλεύει σωστά η παραπομπή, οπότε πηγαίνετε κατευθείαν στο 1.16 του βίδεο..
(βέβαια κανείς δεν χάνει και την σκηνή με το αποκαλυπτικό μπούστο της ελληνοϊταλίδας ηθοποιού Ελευθερίας Ντε Λούτζιο)
sarant said
20 Όχι απαραίτητα.
25 Τα Νέα είχαν γράψει για ένα γραφείο Σπίρτζη-Παπά, που έπαιρνε μίζες. Μετά ζήτησαν συγγνώμη. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένας. Αλλά θα το δούμε.
Σωτήρς said
Όταν ο πατέρας μου προσλήφθηκε στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ τη δεκαετία του ’80 μου έχει διηγηθεί ότι πολλοί του έδιναν συγχαρητήρια με ξεκάθαρη ευχή ότι «άντε τώρα θα έχεις και τα δώρα σου!».
Ο πιο ευφάνταστος λαδιάρης υπάλληλος πολεοδομίας που ξέρω ήταν άκρως καλλιτεχνική φύση και έφτιαχνε ξυλογραφίες και λιθογραφίες. Κονταροχτυπιόντουσαν όλοι οι φιλότεχνοι εργολάβοι ποιος θα δώσει τα περισσότερα για να τους αποκτήσουν. Τόσο καλοί (που ήταν!).
Νέο Kid said
27. Εντάξει ρε φίλε. Ξέρεις καλύτερα εσυ! Ο,τι πεις! Υπάλληλος θέλεις; Υπάλληλος! …
spiral architect 🇰🇵 said
Θυμάμαι τη δεκαετία του ’90, λίγο μετά την πτώση του Τείχους και το «άνοιγμα των αγορών προς την ελευθερία», την εποχή των συγχωνεύσεων βιομηχανικών και άλλων κολοσσών. Στον τομέα μου, η μεγάλη συγχώνευση ήταν της σουηδικής ASEA με την ελβετοϊταλική Brown, Boveri & Cie, aka BBC, σε ένα θηριώδες πολυεθνικό γκρουπ το γνωστό σε όλους ABB Group.
Λοιπόν, κείνες τις μακρινές χαρωπές εποχές και με αφορμή τις παραπάνω συγχωνεύσεις, εξαγορές κλπ ανακατατάξεις πλασσαριζόταν από τον έντυπο τύπο της εποχής (προεξαρχόντων του Βήματος και της «εγκύρου» Καθημερινής) η «άγνοια» των Γερμανών (εδώ, Siemens) και Γάλλων (εδώ, Alstom) βιομηχάνων σε προσβάσεις 😉 σε πελάτες (βλέπε: κρατικές προμήθειες). Έγραφαν λοιπόν τα οικονομικά (ροζ) ένθετα αυτών των φυλλάδων ότι. τα στελέχη αυτών των εταιρειών έκαναν εντατικά σεμινάρια για το πως θα διαχειρίζονται κονδύλια ειδικά δημιουργημένα για το λάδωμα πολιτικών και στελεχών επιχειρήσεων, που θα τους «προτιμούσαν» έναντι του ανταγωνισμού. Το στανταρισμένο ποσοστό λαδώματος ήταν το 10% της τιμής προϋπολογισμού του έργου το οποίο μοιραζόταν αναλόγως, μέχρι που κάποιοι «κόμβοι» του συστήματος «κλώτσησαν» βλέποντας ότι, δεν μπορούσαν να γλείψουν την κουτάλα, αλλά έλα που κρατούσαν κομβικές θέσεις και χωρίς αυτούς δεν γινόταν τίποτα, οπότε το ποσοστό αυξανόταν στο 15% του προϋπολογισμού.
Το ωραίο ήταν ότι, αυτά τα άρθρα του Β. και της Κ. προσπαθούσαν να πείσουν τον αναγνώστη ότι, η λογική των σεμιναρίων λαδώματος και τα λαδώματα εν γένει ήταν μια θεμιτή πρακτική γνωστή στις ΗΠΑ τότε ως lobbying. Σιγά-σιγά και αφού εξαντλήθηκαν τα σεμινάρια το lobbying ήρθε και εις την Εσπερίαν γενόμενο κοινή, κοινότατη πρακτική.
Το χρήμα δεν μυρίζει, μάγκες και μάγκισσες. Βρωμάει.
Γιάννης Ιατρού said
… τα χρήματα πρέπει να είναι λερωμένα, να είναι προϊόν δωροδοκίας..
Κι από άλλους λόγους μπορεί να είναι «λερωμένα», π.χ. από εμπόριο ναρκωτικών, εκβιασμούς/προστασία, λαθρεμπόριο (π.χ. καυσίμων), παράνομα στοιχήματα (πού ΄σαι ρε Τζι…) κλπ. Αλλά κατανοητό πως στην προκειμένη περίπτωση η δωροδοκία είναι πρώτη-πρώτη στις επιλογές 🙂
sarant said
30 Έχω ακούσει πολλές φορές ότι λίγο πριν το 2000 η θέση του διευθυντή πολεοδομίας σε καλές περιοχές δινόταν με πλειστηριασμό αντί αρκετών εκατομμυρίων.
giorgos said
Απαραίτητα τά πολιτικά σκάνδαλα καί τό ξέπλυμα τού μαύρου χρήματος γιά τήν λειτουργία τού συστήματος .
http://katotokerdos.blogspot.com/2011/02/blog-post_14.html#more
νεσσίμ said
Το ασανσέρ του ελαίους.
Κάποτε νέος στη δουλειά, ξαφνικά αντικατέστησα συνάδελφο λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας που είχε αναλάβει την λίπανση υπηρεσίας (για καθόλα νόμιμη αδειοδότηση).
Παρά την ταραχή μου για το «πως θα γίνει αυτό» η υπηρεσία φρόντιζε τους χορηγούς της. (το ποσόν έβγαινε με ειδικό «αλγοριθμο», και υπήρχε και ντοσιέ με τα «χρωστούμενα» για τυχόν αμφισβητήσεις)
Το άνοιγμα του συρταριού για να πέσει μέσα ο φάκελος ήταν η αρχή, όπως σχολιάστηκε και παραπάνω.
Το «ασανσέρ» όμως ήταν για τις δύσκολες περιπτώσεις όταν δεν βόλευε στο γραφείο, υπήρχαν «παρείσακτοι» ή άλλες «αναποδιές».
Τότε, με έγγραφα στο χέρι πάντα και ύφος πολύ «απασχολημένο», πηγαίναμε στο ασανσέρ.
Ερχόταν το ασανσέρ και όταν είχε μέσα κόσμο ρωτάγαμε «αθώα»: πάνω (ή κάτω);
Ότι και αν απαντούσαν, ευχαριστούσαμε, γιατί «εμείς πηγαίναμε στην άλλη κατεύθυνση»
Υπομονετικά περιμέναμε μέχρι να έρθει άδειο!
Τότε μπαίναμε και η συναλλαγή γινόταν μακριά από τα αδιάκριτα μάτια.
Georgios Bartzoudis said
12, Αὐγουστῖνος said: …
# Κράζε λοιπόν, Ιερέ Αυγουστίνε. Μακεδονιστί λέμε «αρναούτ΄κο κιφάλ(ι)»
Εξάλλου, επί της ουσίας, μοιάζω τους τσιπρόφιλους: Αγύριστα κεφάλια, που επιμένουν να …ρυπαίνουν τις Πρέσπες (και που δεν είδα να ενδιαφέρεσαι και για τα …γλωσσικά αυτών των λιμνών!)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Μ.Κ.Ο Μίζες/μπίζνες Καλά Οργανωμένες
https://odosdrachmis.gr/?p=13293
Επαμεινώνδας said
Τι σημαίνει όμως mise και πως προέκυψε να εννοούμε την δωροδοκία;
Γς said
Στο ΣΚάι τώρα.
Στην εκπομπή της Στεφανίδου, κάποιος από το πάνελ για την κύπρια ευρωβουλευτή Ελένη ΘΙεοχάρους:
-Είναι πολέμιος των ανθρωπίνων δικαιωβμάτων
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ο αλβανός Γιώργος Κ. που του δωσαμε-πριν από είκοσι και πλέον χρόνια- τα πρώτα του σωστά μεροκάματα όπως έλεγε και ήθελε τότε και να βαφτίσουμε κάποιο από τα παιδιά του, μας είπε πώς έγινε με τη μίζα στο προξενείο: Είχε τη χρυσή λίρα κάτω απ΄τη γλώσσα και απλώς χαμογέλασε «αναδιπλωτα» στον λήπτη…
Μίζες και Βίζες
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=163953
leonicos said
Κάποιος φίλος του πατέρα μου που εργαζόταν στην αγορά της οδού Αθηνάς, κρεοπωλεία, έλεγε ‘κωλομπάσο’
ΚΩΣΤΑΣ said
Ρεγάλο; βιδάνιο; έχουν σχέση με τη μίζα;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
39. Τι σημαίνει όμως mise και πως προέκυψε να εννοούμε την δωροδοκία;
το λέει στο νήμα
«mise, από το οποίο άλλωστε προέρχεται και η άλλη μίζα, η αθώα, ο εκκινητήρας των αυτοκινήτων,»
Κινητήριος δύναμη και το μεν και το δε 🙂
mitsos said
Καλημέρα
Δεν ξέρω αν το έχετε συζητήσεις σε προηγούμενη ανάρτηση αλλά … Ας θυμίσουμε εδώ ότι ο όρος μπαξίσι ( bahşiş ) περσικής καταγωγής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία , ήταν ειδικά θεσμοθετημένος φόρος που πλήρωναν στον σουλτάνο τα πασαλίκια ( των μη μουσουλμανικών μιλλαετιών ) για την θρησκευτική ελευθερία τους .
Για 25 δράμια λάδι κάνετε όλη αυτήν την ιστορία ;
leonicos said
Κατά τον αγά και το πεσκέσι
mitsos said
Σχόλιο 45 το βίντεο δεν πήρε ούτε σε μένα την στιγμή που το ήθελα
πηγαίνετε στο 19.15 της τανίας το ρολόϊ.
spiral architect 🇰🇵 said
@32: Τα ποσοστά ανέβηκαν, έχασα επεισόδια:
(από εδώ)
Χαρούλα said
Παλαιότερα χρησιμοποιούσαμε αποκλειστικά το pour boire(για να πεις) ως ορολογια σε ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Τώρα χρησιμοποιείται ο όρος tips. Προερχεται απο το Λονδίνο, που στα εστιατόρια δίπλα στο ποτάμι, που κλεινόταν παλιά συμφωνίες, έδιναν στους εργαζόμενους…
T o
I mprove
P riority
S ervice
…για να εξασφαλίσουν γρηγορότερα τραπέζι.
Δηλαδή κακώς έχουν εξομειωθεί οι όροι. Σωστό το γαλ.pourboire ως Ευχαριστώ. Λάθος το Αγγλ.tips, ως γρηγορόσημο. Αλλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε την διαφορά.
Σωτήρς said
49: Δε νομίζω ότι ισχύει αυτό. Περισσότερο από κάποια αργκό έκφραση προέρχεται και κάποτε το 19ο αιώνα βγήκε μια παρετυμολογία από ένα ακρωνύμιο. Έτσι λέει τουλάχιστον εδώ.
https://www.etymonline.com/word/tip
Νέο Kid said
49. Το etymonline παντως , δεν τα λέει ακριβώς έτσι για το tip (v.2) . είναι παλιότερο το τιπ και μάλλον παρετυμολόγηση θεωρεί το ακρωνύμιο. Αλλά δείτε και μόνοι σας:
https://www.etymonline.com/word/tip#etymonline_v_13351
spiral architect 🇰🇵 said
Περί του γνωστού σκανδάλου το 2004 μια απόφαση του ΑΠ το 2016:
Με μια απόφαση που σόκαρε και προβλημάτισε έντονα ο Άρειος Πάγος δικαίωσε την Siemens – για την ακρίβεια την αμερικάνικη εταιρία SAIC που είχε αναλάβει την εγκατάσταση του περίφημου C4I με υπεργολάβο την γερμανική εταιρία-παρά τις ομολογίες για προμήθειες που δόθηκαν από τον κ. Μιχάλη Χριστοφοράκο για την επιτάχυνση παραλαβής του έργου.
Δίδαγμα: ….
Νέο Kid said
Σωτήρ, γράφαμε ταυτόχρονα.
cronopiusa said
mordida
untar
«MANUAL DEL BUEN CORRUPTO» – Los Barbapasta – Chirigota del Perchero
Canción a Urdangarín
EL TRES PER CENT Rumbita catalana a Pujol
Πάνος με πεζά said
Κουϊζάκι, ποιο ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε με τη χειροκίνητη μανιβέλα του @4 στον εξοπλισμό του;
Νέο Kid said
48. Παντως φίλτατε Σπάιραλ , για να τα λέμε όλα με ειλικρίνεια, και στις χώρες του υπαρκτού ξέρουμε καλά ότι οι «εξυπηρετήσεις» δεν ήταν ακριβώς oil free… έτσι;
Νέο Kid said
55. Το ντεσεβώ;
Πάνος με πεζά said
E βέβαια. Και ίσως και το LN, που μοιραζόταν τον ίδιο αερόψυκτο κινητήρα. Θυμάμαι τη χαρακτηριστική υποδοχή στο κέντρο της φτερωτής…
sarant said
57-58 Ποια εποχή κυκλοφόρησε;
39-44 Θα έλεγα ότι η μίζα/δωροδοκία είναι σημασιακή εξέλιξη από τη μίζα/ποντάρισμα. Στα γαλλικά, η mise/ποντάρισμα είναι από το ρ. mettre=βάζω.
Πάνος με πεζά said
@ 59 : Δεν ξέρω, αλλά μέχρι και την τελευταία έκδοση (γύρω στη δεκαετία του 90, που νομίζω ότι παραγόταν κάπου εκτός Γαλλίας), η άλλη μεριά της λαβής του γρύλλου, ήταν μανιβέλα….
Γς said
Tips
Και γιατί εγώ παράκουσα;
spiral architect 🇰🇵 said
@56: Εξ όσων βγήκαν στην επιφάνεια, ούτε για τα γνωστά υψηλά στελέχη των ΚΚ ακούστηκε για λογαριασμούς στην Ελβετία λ.χ., ούτε για στελέχη κρατικών εταιρειών αντίστοιχα. Τα δημόσια έργα, η προμήθεια και εγκατάσταση Η/Μ εξοπλισμού και όλα τα γνωστά στους μηχανικούς έργα καθώς και οι (πυροβόλοι) εξοπλισμοί ήταν από ντόπιες εταιρείες ή από συναφείς των χωρών της Κομεκόν, οπότε εκ των πραγμάτων κίνητρο για μίζα δεν υπήρχε. Αντίθετα, αμέσως μετά την πτώση του Τείχους έσκασαν σκάνδαλα για πωλήσεις έναντι ενός ρουβλιού κρατικών εταιρειών σε γνωστούς (από εδώ βγήκε ο όρος «ολιγάρχης») στη Ρωσία, ή το σκάνδαλο Treuhand στην ενωμένη Γερμανία.
Είπαμε, στον καπιταλισμό υπάρχει κίνητρο …
Χαρούλα said
(50,51)Συγγνώμη για την παραπληροφόρηση.
Αυτό κυκλοφορεί εστιατοριακά. Αλλά δεν θα αμφισβητήσω τους ειδικούς στην γλώσσα.
Γς said
61:
ντάξει,
είναι κι εκείνο το tit-for-tat
[οφθαλμόν αντί οφθαλμού]
Πάνος με πεζά said
Ωχ, ωχ… Θα βρέξει ποινές πάλι ο Αθλητικός Δικαστής…
Alexis said
#34: Γιατί αδικείς τους προϊστάμενους των παλιών «αμαρτωλών» ΔΟΥ;
Νομίζω ότι αξίζουν ειδική μνεία… 😆
Γς said
61, 64:
Αυτά!
Και Μέρι Κρείστμας
[ίσως και Χέπι Νιου Γίαρ]
Αγγελος said
Λίγο αναλυτικότερα, για τον Επαμεινώνδα (39) και όσους άλλους δεν ξέρουν γαλλικά, αυτό που είπε προ ολίγου ο Νικοκύρης:
mettre γαλλικά (από το λατ. mittere = πέμπω) θα πεί ‘βάζω’, ‘θέτω’, και με κυριολεκτική και με πολύ ευρύτερη έννοια (βάζω π.χ. στην τσέπη μου, αλλά και βάζω σ’ενέργεια). mise είναι το παράγωγο ρηματικό ουσιαστικό (=βάλσιμο), που χρησιμοποιείται σε πάμπολλες κοινότατες εκφράσεις:
mise en plis (κυριολ. «βάλσιμο σε πτυχώσεις»), η μιζανπλί των κομμωτών
mise à feu (κυριολ. «βάλσιμο σε φωτιά»), η πυροδότηση
mise en marche (κυριολ. «βάλσιμο σε πορεία»), η θέση σε λειτουργία
mise en oeuvre (κυριολ. «βάλσιμο σε έργο»), η πρακτική εφαρμογή, η υλοποίηση (σχεδίου κλπ.)
mise en scène (κυριολ. «βάλσιμο σε σκηνή»), η σκηνοθεσία
mise en bouteille η εμφιάλωση
mise è la retraite η συνταξιοδότηση
mise à mort η θανάτωση
και μύρια όσα άλλα.
Η μίζα των παλιών αυτοκινήτων προφανώς προέρχεται από τη δεύτερη ή την τρίτη από τις παραπάνω εκφράσεις.
Mise όμως στο τζόγο είναι και το ποσό που ποντάρεται, που το βάζουμε στην τσόχα. Perdre sa mise = χάνω τα λεφτά που ποντάρισα, récupérer sa mise = ανακτώ τα λεφτά που στοιχημάτισα, κλπ. Από κει πρέπει να προήλθε, όπως λέει κι ο Νικοκύρης, η σημερινή ελληνική έννοια του λαδώματος (που δεν ξέρω να υπάρχει στα γαλλικά).
Σωτήρς said
61: Παλιότερα τύφλωνε, νεότερες έρευνες δείχνουν πως κουφαίνει.
63: Βεβαίως βεβαίως, εγώ είμαι ένας τέτοιος.
Η πολεοδομία και η εφορία είναι οι πιο γνωστές σφηκοφωλιές λαδιάρηδων. Έχω μια εντύπωση ότι στις εφορίες έχει περιοριστεί το αλισβερίσι. Όταν βλέπεις δημόσιο υπάλληλο και κυκλοφορεί με αυτοκίνητο >30.000ευρώ, με διαμερισματάρα, με εξοχικό κάτι δεν πάει καλά.
Εξακριβωμένα σε μεγάλο δημόσιο έργο (~1998) η αλυσίδα λαδώματος ξεκινούσε από τους κατασκευαστές που λάδωναν όλη την υπηρεσία του δημοσίου για να περνάνε οι μελέτες κα, οι υπεργολάβοι λάδωναν μηχανικούς του εργολάβου για να πάρουν εργολαβία, οι τεχνίτες έκλέβαν ό,τι μπορεί να κλαπεί (καλώδια, κουβέρτες, κρεβάτια, φαγητά) μέχρι και οι ελάχιστοι ντόπιοι στο βουνό να δίνουν το κατιτίς για να πηγαίνουν για φαγητό στο ταβερνάκι τους. Είχα ακούσει υπεργολάβο να κλαίει στο τηλέφωνο ότι δεν μπορούσε άλλο αυτή την κατάσταση και θα έφευγε. Εγώ ούτε δεκαπέντε χρονών και να λέω γιατί ο κυριούλης κάνει έτσι; Και ο Σημίτης να επιθεωρεί με το Σινούκ και να κρατάει σημειώσεις.
Γιάννης Ιατρού said
Αν δεν κάνω λάθος (να μας πουν οι ειδήμονες), στην αρχαία Ελλάδα ο μόνος όρος, νοηματικά παραπλήσιος με «το λάδωμα», είναι το γνωστό διαφθείρειν. Το αρχαίο διαφθείρειν αναφέρεται στην νοητική κατάσταση, όταν δεν μπορούμε να κρίνουμε σωστά και να επιδιώξουμε το καλό, π.χ. με τον παραμερισμό της ικανότητας να λειτουργήσει ο άνθρωπος ως χρηστός πολίτης, επειδή έχει δεχτεί δώρα…
Αξίζει να θυμηθούμε τον Δημοσθένη (324 π.Χ) που εξορίστηκε από την Αθήνα με την κατηγορία ότι συνεργάστηκε με τον μεγαλύτερο καταχραστή της εποχής, τον Άρπαλο. Σ΄ αυτόν (τον Άρπαλο) είχε αναθέσει ο Μεγαλέκος την ευθύνη των οικονομικών της στρατιάς και του θησαυροφυλακίου της Βαβυλώνας. Ο μάγκας, καταχραστής, φοβούμενος την οργή του Μεγάλου Αλεξάνδρου «την έκανε» στην Αθήνα. Ο Δημοσθένης στην αρχή ζήτησε την απέλασή του, αλλά μετά από μια “γενναία δωρεά” από τον Άρπαλο, άλλαξε γνώμη 🙂
Ενδιαφέρουσα και η άποψη που υποστήριζε ο Αριστοτέλης, πως οι πολιτικές μορφές μπορεί να είναι διεφθαρμένες (επειδή πίστευε πως το ιδιωτικό κέρδος εξασφαλίζεται σε βάρος του δημοσίου).
Επίσης έχουμε την περίπτωση του Μανουήλ Παλαιολόγου (Ιάγαρη), ο οποίος λίγα χρόνια πριν από την Άλωση, ανέλαβε την επισκευή των τειχών και κατηγορήθηκε ότι καταχράστηκε δημόσιο χρήμα.
Σχετικά βλ. και τη δημοσίευση «Δωροδοκία, δωροληψία, χρηματισμός, δεκασμός, αισχροκέρδεια, φιλαργυρία, φιλοχρηματία» (2007) του Οδ. Γκιλή, εδώ (στο academia.eu).
Αγγελος said
G (5), δεν νομίζω ότι ‘ποτ’ είναι «η μικρότερη μίζα, το ελάχιστο ποσόν στοιχηματισμού». Μάλλον είναι το σύνολο των ποσών που έχουν πονταριστεί και παίζονται σε κάθε δεδομένη στιγμή, που βρίσκονται δηλαδή πάνω στην τσόχα και που θα τα πάρει όποιος κερδίσει. Ο όρος είναι αγγλικός (pot = τσουκάλι), όπως άλλωστε και το ‘τσιπ’, και η ιδέα είναι ακριβώς η εικόνα των κρεάτων, πατατών, κρεμμυδιών κλπ. που μπαίνουν μαζί στο τσουκάλι για να μαγειρευτούν. Φυσικά είναι ιστορικά η ίδια λέξη με το γαλλ. pot (de vin), το οποίο όμως σημαίνει εν προκειμένω ‘σταμνί’.
Γς said
Μίζα ή λάδι;
Βάλε μίζα κι έλα βράδυ
Γιάννης Μαλλιαρός said
Το 1985 από την εταιρία που δούλευα που επεκτάθηκαν οι δουλειές της, χρεώθηκα να παίρνω τα δέματα που ήταν στο τελωνείο. Ιδιαίτερη διαδικασία, πρωτόγνωρη για μένα. Με όποιον ερχόσουνα σε επαφή είχε την ταρίφα που έπρεπε να δώσεις. Ο υπάλληλος που έπαιρνε τα χαρτιά να σου πει πού ήταν τα πράγματα στην αποθήκη, στον αποθηκάριο που θα τα έφερνε, στον τελωνειακό που τα έβλεπε και έγραφε πόσα (και αν) πρέπει να πληρώσεις, στο επόπτη που επιβεβαίωνε ότι ο τελώνης έκανε καλά τη δουλειά του, στον ταμία που θα έκανε την είσπραξη του ποσού και στον τελωνοφύλακα που όταν θα έβγαινες θα έλεγχε στην πόρτα αν είχε τηρηθεί η διαδικασία.
Προσωπικά δεν έδινα πάντα, αλλά σποραδικά, να κάνω τη δουλειά μου αλλά να μην καλομαθαίνουν κιόλας 🙂
Τότε συνεργαζόμασταν με ένα γραφείο εκτελωνιστών και ο υπάλληλος που μας είχε χρεωθεί μου είχε εξηγήσει: Στον τάδε μη διανοηθείς να δώσει κάτι γιατί κινδυνεύεις να βρεθείς με χειροπέδες (ένας ήταν αυτός). Αν δεις τον τάδε επόπτη, σε όποιο πόστο και να είναι, θα πηγαίνεις να σου υπογράφει αυτός. Δεν θα του δίνεις τίποτα, απλά θα λες πως είσαι από το γραφείο μας, τον πληρώνουμε με το μήνα (το ποσό που μου είπε ήταν δυο φορές ο δικός μου μισθός – και δεν ήμουνα με τον βασικό).
Έχω ιστορίες από κει μέσα…
Γς said
61:
Να, για κάτι τέτοιες εξυπνάδες θέλω να πάρω καμιά μηνιαία άδεια από το ιστολόγιο
Γς said
74 -> 69
Αγγελος said
Ας επισημάνουμε, για όσους δεν το ξέρουν, ότι στη νομική γλώσσα «δωροδοκία» είναι και η πληρωμή («ενεργητική δωροδοκία») και η αποδοχή («παθητική δωροδοκία») χρημάτων ή άλλου δώρου για παράνομο σκοπό, π.χ. ψευδομαρτυρία· δωροδοκία, ενεργητική ή παθητική αντιστοίχως, διαπράττει και αυτός που λαδώνει και αυτός που λαδώνεται. Δωροληψία, αντιθέτως, είναι βασικά το γρηγορόσημο ή το φακελάκι — να πάρει λεφτά δημόσιος λειτουργός για να κάνει κάτι νόμιμο, να σου εκδώσει π.χ. άδεια που δικαιούσαι, και μόνο στο πρόσωπό του είναι αξιόποινη, δεν τιμωρείται δηλαδή ο φουκαράς που πληρώνει. Και φυσικά το να πληρώσεις κάποιο που δεν είναι δημόσιος λειτουργός για να σου κάνει μια εξυπηρέτηση ΔΕΝ είναι αξιόποινο, είναι κανονικότατη συναλλαγή!
Σωτήρς said
75: Έλατε λέγετε την αλήθεια, αφού αυτό θέλατε να ακούσετε. Θα μπορούσα να απαντήσω με δυο, τρια ανέκδοτα που κολλάνε στην περίσταση αλλά κρατιέμαι. Είναι που σας συμπαθώ κατά βάθος.
Χαρούλα said
69 Σωτήρς δεν θέλω να σε πληγώσω😊, αλλά ως «ειδικό» εννοούσα το etymonline. Αλλά δεν μού κοστίζει να το πω και για σένα και τον Νεο Kid. Ο καλός λόγος πρέπει να λεγεται με ευκολία. Την αγάπη μου στους ειδικούς λοιπόν!😍
Γς ανοίγεσαι…. Ανοίγεσαι πολύ! Κανόνισε! Σε θέλουμε! ….Αλλά ξέρεις ΜΕΤΡΟΝ το αρχαιοελληνικόν!
Γιάννης Μαλλιαρός said
Α! και μιας κι αναφέρθηκε η οικοδομή.
Το 1999 αγόρασα το σπίτι που μένω και τώρα, αλλά ήταν ημιτελές. Ήθελε κάτι πινελιές να ολοκληρωθεί (συνδέσεις με δίκτυα ηλεκτρικού και τηλεφωνίας). Έρχεται η ΔΕΗ, βλέπει πως δεν υπάρχει τοποθετημένη γείωση και φεύγει. Βάζω χέρι στον κατασκευαστή γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η δουλειά αφού ξέραμε πως θάρθουν κι η απάντησή του: «γιατί δεν τους έδινες ένα πεντοχίλιαρο, να τελειώνουμε». «Μα», του λέω, «χωρίς γείωση είναι επικίνδυνο». «Ντάξει μωρέ, θα την βάλει ο άνθρωπος (ο ηλεκτρολόγος) τις επόμενες μέρες»!
Πράγματι ήρθε, έβαλε τη γείωση, ξαναφωνάξαμε τη ΔΕΗ που έκανε τη σύνδεση κανονικά.
Για το τηλέφωνο το πράγμα ήταν πιο δύσκολο. Μιας και ήτα συγκρότημα από 4 κατοικίες, έπρεπε να συνδεθεί με καλώδιο από το ΚΑΦΑΟ (ή κάτι τέτοιο). Έλα όμως που δεν είχε γίνει κάτι τέτοιο. Άντε, να μπει κουτί. Υπήρχε κουτί αλλά για τον ΟΤΕ ήταν χαμηλά. Έπρεπε να είναι σε σημείο που να μην είναι προσβάσιμο. Και πιθανότατα δεν θα υπήρχε πρόβλημα αν ο ένα απ’ τους ιδιοκτήτες δεν ήταν στέλεχος του ΟΤΕ και σε κόντρα με εργαζόμενους στις συνδέσεις οπότε οι τελευταίοι τσινάγανε. Τελικά με 2 * 20 χιλιάρικα από δυο ιδιοκτήτες (η 4η δεν ήταν πουλημένη κι ο ΟΤΕτζής επέμενε πως όλα θα γίνουν γιατί το έλεγε αυτός – αλλά αυτός δεν έμενε στο σπίτι, εμείς ήμασταν χωρίς τηλέφωνο) κάποιος απ’ τους εργαζόμενους στις συνδέσεις τα τσέπωσε (ή τα μοιράστηκε) και έβαλε δεύτερο κουτί, πιο πάνω απ’ το άλλο, κι όταν ήρθε το συνεργείο ήταν όλα μια χαρά.
Γς said
Tits, oops, tips και βατραχάκι!
https://caktos.blogspot.com/2013/08/blog-post_12.html
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
73 Πάνω-κάτω την ίδια εποχή είχα συχνά παρόμοιες εμπειρίες στο τελωνείο του Πειραιά.
Γιάννης Μαλλιαρός said
Άντε, να γράψω άλλο μια ιστορία με τον ΟΤΕ και να κλείσω, πολλά έγραψα.
Από την εταιρία πάλι. Νοικιάσαμε καινούρια γραφεία, αλλά για να μετακομίσουμε έπρεπε ο χώρος να έχει τηλέφωνα. Στην περιοχή δεν υπήρχαν διαθέσιμες παροχές (ακροτελεύτιο δίκτυο). Αλλά άμα έσταζες 200 καφετιά, κάτι γινότανε, βρισκόταν τρόπος. 2 νέες γραμμές λοιπόν προς 200 η μία και άλλες δυο μεταφορές με «μόνο» 100 η μία και το κτίριο εξοπλίστηκε με τηλέφωνα.
Για να μπορέσουν να μπούνε, ξηλώθηκαν γραμμές που υπήρχαν και μεταφέρθηκαν σε άλλο κουτί, ώστε να αδειάζει το κοντινό μας! Οι υπάλληλοι πληρώθηκαν απ’ τον ΟΤΕ κανονικά, υπήρχε υπογραμμένη εντολή άνωθεν.
Γς said
Τον περίμενα στο γραφείο του.
Λίγες μέρες μετά την εγχείρησή μου.
Και ήρθε.
Χειρούργος ήτανε.
Χειρούργος ή χειρουργός ή … ταχυδακτυλουργός, που δεν πρόλαβα να δω πως εξαφάνισε δυο πεντακοσάρικα που του ενεχείρισα για την εγχείρηση
Jane said
Κύριε Σαραντάκο, συγγνώμη μα, νομίζω,
δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχόμαστε φωτογραφίες
από μέρη του γυναικείου σώματος δήθεν χάριν αστεϊσμού.
Παράγινε.
Γς said
84:
https://caktos.blogspot.com/2013/06/blog-post_7131.html
ΣΠ said
84
Όχι μόνο του γυναικείου…
spiridione said
Για τη μίζα περισσότερα σε αυτό το άρθρο και τα σχόλια, ιδίως στο σχόλιο του κ. Καραποτόσογλου
Χαρούλα said
Γράψτε ιστορίες…! Το λεχθέν τώρα δικαιώνεται!😂😁😤😂
Μιχάλης Νικολάου said
55,
Πάνο, με Πεζώ (σικ) 404 συμπεριλαμβανόταν και μανιβέλα μέχρι κάπου στα 70ζ. Την είχα χρησιμοποιήσει κιόλας με φίλο μου (το αυτοκίνητο ήταν του πατέρα του), όταν είχαμε μείνει κάπου: Υπήρχε υποδοχή στη μέση του μπροστινού προφυλαχτήρα όπου έμπαινε η μανιβέλα για να την γυρίσεις και να πάρει μπρος.
Δεν ξέρω όμως αν ήταν όντως το τελευταίο μοντέλο που είχε αυτό το αξεσουάρ – πιθανόν να έχει δίκιο ο Κιντ για το 2CV, στο σχ. 57.
Βλέπετε την υποδοχή:
Γιάννης Ιατρού said
89: Μιχάλη, να βοηθήσω να την δούμε 🙂
Χαρούλα said
88 λάθος
Ήθελα να ανεβάσω τον Πάγκαλο, «μαζί τα φάγαμε», αλλά στου Σαραντάκου(ευτυχώς) δεν έρχεται!😄
Τον Πεντακαθαρίδη, τον θυμάστε;;;
https://www.slang.gr/lemma/6965-pentakatharidis
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Η ιστορία (ως κατάσταση-το ύφος είναι η αξία της) είναι τ΄ανάποδο του φευγιού της νεαρούλας με τον πλανόδιο τσιρκολάνο/μάγο στο σενάριο του Ρεμπέτικου. Εδώ είναι το αγόρι το ξελογιασμένο πουλί .
Λουκρητία, λείπεις να κάνουμε έμμετρη την αφήγηση (με την άδεια του Λεώ φυσικά).
Η γαλιάντρα απ΄την Αθήνα
μάγεψε την Αρτοτίνα.
Μάγεψε γυναίκες κι άντρες
απ΄τις ρούγες ως τις μάντρες
Μαγεψε κι ένα πουλάκι
ένα αμούστακο κορμάκι.
Στην αρχή δεν το εμολόγα
ώσπου εφούντωσε η φλόγα
κι έτσι πριν καούν εκεί
έφυγαν χωρίς ….
Μιχάλης Νικολάου said
49,
Πάντως το tip είναι πάγιος όρος στις ΗΠΑ για το φιλοδώρημα, χωρίς αρνητική έννοια.
Στα εστιατόρια είναι άγραφος νόμος πως ο πελάτης αφήνει ~15% φιλοδώρημα (πονοκέφαλος ο υπολογισμός του για τους innumerate).
Έχουν γίνει, μάλιστα, και προσπάθειες για να ενσωματωθεί το τιπ στην τιμή που δείχνει ο κατάλογος (μεταξύ άλλων για να μην πηγαίνει το φιλοδώρημα μόνο στους σερβιτόρους, αλλά και στην κουζίνα), με ανάμικτα αποτελέσματα.
Γιάννης Ιατρού said
92: ΕΦΗ, λάθος νήμα 🙂
Μιχάλης Νικολάου said
90, 🙂
Για περίπτωση που προσπάθεια εντοπισμού του κατάλληλου σημείου στο 404 αποβαίνει άκαρπη.
Γιάννης Ιατρού said
95: Χαχα, ναι, πρέπει να έχει μπλοκάρει το σύστημα. Και σ΄άλλα, το ίδιο βγάζει 🙂
Πάνος με πεζά said
Eδώ κάπου, φαίνεται η μισόστροφη υποδοχή της μανιβέλας του 2CV…
https://www.la2cvmania.be/07_technique_f22_ventilo_helice_2cv.htm
Χαρούλα said
93
Και εδώ,αυτός ο όρος χρησιμοποιείται πιά. Χωρίς αρνητικά. Απλά εγώ ήξερα την εκδοχή που έγραψα για την ετυμολογία, που όμως κατερρίφθει επιστημονικά.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει υποχρεωτικό ποσοστό. Συνήθως (στα ξενοδοχεία κυρίως), συγκεντρώνονται όλα τα tips, πληρώνονται οι φθορές και μοιράζεται το ποσό σε κουζίνα και σάλα. Αλλά…. με ποσοστά ιεραρχίας! Τα μεγαλύτερα, οι ανώτεροι φυσικά! Πως το λένε αυτό;;; Άδικη κατανομή του πλούτου;;; Ή κάπως έτσι! 😅
cronopiusa said
Γιάννης Κουβάτσος said
Για να αποκαλυφθούν τα σκάνδαλα απαιτείται ένα μίνιμουμ ελευθερίας, ελευθεροτυπίας, ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης, ανταγωνισμού των κομμάτων, όπως συμβαίνει στις δυτικές κοινωνίες, όπου και σκάνε κάθε τόσο σκάνδαλα διαφθοράς. Επί χούντας γίνονταν σκάνδαλα, αλλά πώς να βγουν στη φόρα, αφού έλειπαν οι προϋποθέσεις που είπαμε; Το ίδιο συνέβαινε και στον υπαρκτό σοσιαλισμό. Διάχυτη η διαφθορά, από τα πιο υψηλά κλιμάκια της εξουσίας μέχρι τα πιο χαμηλά. Αλλά πώς να αποκαλυφθούν;
Αιμ said
Γράφει ο Νικοκύρης : Η λέξη πάντως έχει την προέλευσή της στον αγροτικό κόσμο
Με ξενίζει και το «έχει την» και η έλλειψη του από. Θά ‘λεγα έχει προέλευση από … παλιότερα έλκει την … αλλά έχει την πρ… στον … κάπως μου κάνει.
Μπορεί νά ‘ναι και ιδιοτροπία μου όμως. Πάω να διαβάσω τα σχόλια που διέτρεξα διαγωνίως
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
94. ωχ! και κοίτα, ακριβώς στου Λεώνικου το διήγημα διάολε 🙂 .Δεν το μεταφέρω, δε μ΄αρέσει τώρα.Καραγονατογράφημα, αδικεί το πόνημα του Λεώ 😦 .
(βιασύνη ψήνει το ψωμί μα δεν το καλοψήνει…)
Μαρία said
100
Με εξαίρεση τα βόδια Αργεντινής http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=124&pageid=74282&id=-1&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ARoASYASJASTASkASYASXASdASTASXASa&CropPDF=0
cronopiusa said
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
103 «δια παραβίασιν του νόμου περί ευθύνης των μελών της κυβερνήσεως «
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Καλησπέρα.
Μιᾶς κι ἐδῶ λεξιλογοῦμε, θὰ προσθέσω καὶ τὴ ρέφα*· ὄχι μὲ τὴν (κυρίως) χαρτοπαικτικὴ σημασία (ἀνάκτηση τῶν χαμένων) ἀλλὰ μὲ τὴν ἔννοια τῆς μίζας. Χαρακτηριστικὸ παράδειγμα ἀπὸ τοὺς λαχανάδες τοῦ Βαγγέλη Παπάζογλου:
Κὺρ ἀστυνόμε μὴ βαρᾶς
γιατὶ κι ἐσὺ τὸ ξέρεις
πὼς ἡ δουλειά μας εἶν᾿ αὐτὴ
καὶ ρέφα μὴ γυρεύεις.
Δὲν ξέρω ἂν ἡ συγκεκριμένη ἔννοια καλύπτεται ἀπὸ τὴν ἐτυμολογία ἀπὸ τὸ ἰταλικὸ rifare ἢ τὸ γαλλικὸ refair τοῦ ρεφάρω ἢ ἂν θὰ ἔπρεπε νὰ τὴν ἐτυμολογήσουμε ἀπὸ τὸ τούρκικο refah.
Tί λένε οἱ εἰδικοί; *
*Ἕχει ἀναπτυχθεῖ σχετικὸς διάλογος στὸ σλάγκρ (λῆμμα καὶ σχόλια).
ΣΠ said
106
Ραμόνι. Εγώ άκουγα «και ρέστα μη γυρεύεις».
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
103
Φλασιά το «Μπαλόσημο»!
Το λεξικό της διαφθοράς
και «καταλληλόσημο» λέει. http://www.timelink.gr/arthro/time-doc/to-lejiko-ths-diafuoras-grhgoroshmo-mpaloshmo-katallhloshmo
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@100, 103. Ἐκτὸς ἀπὸ τὰ κρέατα Ἀργεντινῆς, γιὰ τὰ ὁποῖα καταδικάστηκε, ὁ Μπαλόπουλος ἔγινε γνωστὸς γιὰ τὰ λαδώματα ποὺ ἔπαιρνε ὅταν ἦταν γραμματέας τοῦ ΕΟΤ γιὰ νὰ ἐγκρίνει δάνεια γιὰ τὴν κατασκευὴ ξενοδοχείων.
Μάλιστα εἶχε δημιουργηθεῖ καὶ εἰδικὸς ὅρος: Μπαλόσημο.
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@108. Γράφαμε ταυτόχρονα, ΕΦΗ – ΕΦΗ. 🙂
Χαρούλα said
Άρπα πολλά κι αγνάντευε.
Άβρακος βρακί δεν είχε, το ‘βαλε και κυβέρνησε.
Άλλαξε ο Μανωλιός και τα τσέπωσε αλλιώς.
Τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, έξι τα διόδια.
Κάλλιο μίζα και στο χέρι και τα έργα ας… καρτέρει.
Με το νου πλουταίν’ η κόρη, με τις μίζες η ακαμάτρα.
Τα φράγκα που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται.
Της στραβής οφσόρ της φταίν’ τα ΣΔΟΕ.
Μάζευε κι ας είν’ βαλίτσες. Έτσι φτιάχνουν τις βιλίτσες.
Με τις υγείες σας, φέρτε τις χορηγίες σας.
Του Μαντέλη το τσουκάλι ο Θεός το μαγειρεύει.
Της γυναίκας ο καημός: στο Four Seasons ο γαμπρός!
Γλυκιά η μίζα το πρωί κι αποβραδίς παραγραφή.
Εις οιωνός άριστος. Αμύνεσθαι περί πάρτης.
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
61 Ναι, αλλά έχουμε πει επανειλημμένα να μη βάζεις τέτοια. Και μη μου πεις ότι το ζητούσε το θέμα, όχι -το τράβηξες από τα βυζιά για να το πας εκεί. Λοιπόν; Τι να κάνω τώρα; Να σε κόψω για τρεις μήνες; Πώς το βλέπεις;
62 Χαμηλή διαφθορά υπήρχε, αρκετά γενικευμένη -αλλά όλοι βολεύονταν.
67 Ωραία, αφού θέλησες από μόνος σου να κοπείς μέχρι του χρόνου, η επιθυμία σου είναι διαταγή για μένα.
84 Ετυχε και είχα πολλή δουλειά σήμερα και δεν μπόρεσα να ασχοληθώ νωρίτερα με τις παρεκτροπές του φίλου μας. Αλλά τώρα θα σταματήσει να γράφει ως τις 12 Ιανουαρίου. Ωστόσο, δεν ελπίζω να συνετιστεί.
91 Μπράβο, έχω γράψει για τον Πεντακαθαρίδη πριν ανοίξει το ιστολόγιο
106 Α μπράβο
108-109-110 Α μπράβο, επίσης
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@17. Ἔχω ἀκούσει πιὸ βελτιωμένη ἐκδοχή.
Ὁ Ἕλληνας ἔκανε τὴν ἑξῆς πρόταση στὸν ἄνθρωπο τῆς NASA:
Ἕνα μύριο ἐσύ, ἕνα ἐγὼ κι ἕνα στὸν Ἰταλό ποὺ θὰ πετάξει.
spiridione said
106.
Κι αν μας πάρει κανείς πρέφα
δίνομε κι αυτού τη ρέφα
για να μην μας την καρφώσει
στα λαγωνικά μας δώσει
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@4,55,57 κλπ. Τὸ πρῶτο μου αὐτοκίνητο ἦταν ντεσεβὼ (1980).
Ἡ μανιβέλα μὲ εἶχε σώσει κάμποσες φορὲς ποὺ εἶχα μείνει ἀπὸ μπαταρία.
Θυμᾶμαι τὸν χειμώνα τοῦ ᾿81 ποὺ τὸ εἶχα παρατήσει, θαμένο στὰ χιόνια, στὴν Πέτρα Βοιωτίας, ὅπου δούλευα τότε. Ὅταν πῆγα νὰ τὸ πάρω μετὰ ἀπὸ μιὰ βδομάδα ἡ μπαταρία «ξεψύχισε» μὲ τὴν πρώτη μιζιά. Κατάφερα ὅμως νὰ τὸ ξεκινήσω μὲ τὴ μανιβέλα.
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
34. Το ίδιο και (μερικών) Δασαρχών…
66. Τη λέξη «παλιών», για τους προϊστάμενους – και όχι μόνο…- των ΔΟΥ, τι το ήθελες;;. Και σήμερα παρόμοια φαινόμενα έχουμε! (Αν και συμφωνώ με τον Σωτηρς [69], ότι έχουν περιοριστεί κάπως …)
39, 59, 68. Πλήρη και ενδιαφέροντα τα αναφερόμενα για την προέλευση της λ. μίζα < mise κλπ. Να επισημάνω απλώς ότι ο Μπαμπινιώτης (ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ, 2011) φαίνεται να την συσχετίζει περισσότερο με την μίζα των αυτοκινήτων: mise en marche, κυριολ. «τοποθέτηση (σε κατάσταση λειτουργίας)». Και ίσως έχει δίκιο, γιατί ακριβώς «κάτι», μεταφορικά, μπαίνει σε κίνηση ή διευκολύνεται να κινηθεί/λειτουργήσει με τη «μίζα». (Αν και ο μπαγάσας δίνει τη σημασία «αμοιβή, εισφορά»!!!!)
70. Μια αρχαιότατη ελληνική λέξη για τους «λαδωνόμενους» (και τα συνώνυμα…) είναι η λ. «δωροφάγοι». Την αναφέρει ο Ησίοδος, αναφερόμενος σε κριτές (δικαστές, άρχοντες κλπ) με σημασία που ταυτίζεται, σχεδόν πλήρως, με τη σημερινή:
«τῆς δὲ Δίκης ῥόθος ἑλκομένης ᾗ κ᾽ ἄνδρες ἄγωσιν
δωροφάγοι, σκολιῇς δὲ δίκῃς κρίνωσι θέμιστας·»
και σε μετάφραση:
«Και ταραχή σηκώνεται, όταν η Δικαιοσύνη σέρνεται όπου τυχόν την πάνε
οι δωροφάγοι άντρες που κρίνουνε τα δίκαια με κρίσεις στρεβλές.»
(Ησίοδος, Ἔργα καὶ Ἡμέραι, στ. 220-221. Μτφρ. Σταύρος Γκιργκένης, 2001. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας).
Εννοεί σαφέστατα ότι ορισμένοι άνδρες-κριτές δέχονται δώρα από κάποιους για να στρεβλώσουν σκόπιμα την κρίση τους υπέρ αυτών.
Ήγουν: «Παλιά μου τέχνη κόσκινο…»
106, 107. Στο τραγούδι «Κάτω στα Λεμονάδικα», στις πρώτες εκτελέσεις του 1934 (τρεις διαφορετικές, παρακαλώ!), 1935 αλλά και ως το 1970, ακούγεται η λ. «ρέφα». Πρώτη φορά αλλάζει στο πιο οικείο «ρέστα» το 1971, από τον Σπ. Ζαγοραίο και ακολουθούν και άλλοι (Μπέλλου, Σακελλαρίου κλπ). Ως προς τη σημασία της «ρέφας», πράγματι ήταν «μερίδιο, δωροδοκία» κ.τ.ό.
Άκρως διαφωτιστικό γι’ αυτό και το βιντεάκι (1934) και το στιχάκι του Spiridione! [114]
Η ετυμολογία προς εξέτασιν…
spiral architect 🇰🇵 said
@112γ: Δεν υπήρχε κίνητρο· αν θέλεις το μοναδικό κίνητρο ήταν η ανέλιξη στην εξουσία που μπορεί να σου πρόσφερε (και αυτή όχι δική σου) μια παραλίμνια ντάτσα ή ένα πιο ευρύχωρο διαμέρισμα. Γενικεύοντας, όπου υπάρχει «ανταγωνισμός» είναι λογικό να επωφελείται κάποιος και τέτοιες νοοτροπίες ξεριζώνονται με παιδεία και αλληλοδιαδοχή γενεών και προ πάντων όχι με κίνητρο.
Τα φαινόμενα που όλοι αναφέραμε δεν είναι ίδια των κρατικών υπηρεσιών αλλά εντοπίζονται και στον ιδιωτικό τομέα. Συγγενής μου κομπιουτεράς σε μεγάλη ιστορική ημικρατική τράπεζα, που επί μνημονίων απορροφήθηκε από ιδιωτική τράπεζα, βρέθηκε, από εκεί που έχτιζε κώδικα για φιλικές στο χρήστη τραπεζικές πλατφόρμες, να στέλνει email για bugs στα αρχαία προγράμματα της δεύτερης τράπεζας σε εργολαβικές εταιρείες υποστήριξης.
(Σημαντικό: Τα τραπεζικά μας στοιχεία δεν τα διαβάζει μόνο η τράπεζα ή η ΑΑΔΕ του Τόμσεν, αλλά και εργολάβοι. Δεν δεν το μάθατε από μένα) 😉
Στην πορεία ανακάλυψε ότι, αυτές οι εταιρείες υποστήριξης δίνουν σεβαστά ποσά σε ανώτερα στελέχη της τράπεζας, όχι μόνο για να πάρουν τη δουλειά (περί διαγωνισμού ουδείς λόγος) αλλά και για να πετάξουν έξω ανταγωνίστριες εταιρείες, που έχουν μοιραστεί διάφορους τομείς της υποστήριξης πληροφορικής.
Απ’ ότι μου’ χει πει, πλέον μόνο μια από τις συστημικές τράπεζες έχει ακόμα δική της διεύθυνση πληροφορικής. Στις υπόλοιπες χορεύουν οι εργολάβοι με ενοικιαζόμενους εργαζόμενους-κομπιουτεράδες και το χρήμα να ρέει προς όλες τις κατευθύνσεις. Κατάσταση win-win, που λένε και στο χωριό μου. 😉
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Πρὶν ἀπὸ λίγα χρόνια εἶχα δεῖ στὴν ΕΡΤ ἕνα ντοκυμαντέρ γιὰ τὴ διαφθορὰ στὶς πολυεθνικές.
Μιλοῦσε μὲ στοχεῖα γιὰ μίζες ἀπὸ προμήθειες ἐξοπλισμοῦ ὑψηλοῦ κόστους (ἀεροπλάνα, ὁπλικὰ συστήματα κλπ) σὲ διάφορες χῶρες, κυρίως τοῦ τρίτου κόσμου, ἀλλὰ ὄχι μόνο.
Χαρακτηριστικὴ περίπτωση τὸ σκάνδαλο τῆς Λόκχηντ τὴ δεκαετία τοῦ ᾿70 μὲ μίζες «στην Ελλάδα, τη ∆υτ. Γερµανία, την Ολλανδία, την Ιταλία, τηνΙσπανία και την Τουρκία.»
Μετὰ τὸ σκάνδαλο αὐστηροποιήθηκε ἡ νομοθεσία γιὰ τὶς δωροδοκίες στὶς ΗΠΑ. Οἱ ἀμερικάνικες ἑταιρεῖες ἔχασαν ἀρχικὰ κάποιες χοντρές δουλειές, ἀλλὰ φρόντισαν νὰ τὶς «ἀποζημιώσουν» οἱ μυστικὲς ὑπηρεσίες τῆς χώρας τους παρακολουθώντας τοὺς ἀνταγωνιστές τους καὶ ὑποκλέπτοντας τὶς προσφορές τους.
Ἐπίσης βρῆκαν στοιχεῖα γιὰ τὶς δωροδοκίες ποὺ πραγματοποιοῦσαν οἱ ἀνταγωνιστὲς καὶ τοὺς ἔστελναν στὴ δικαιοσύνη, ὅπου μποροῦσαν.
Κάποιες ἀπὸ τὶς ἑταιρεῖες αὐτές χρεοκόπησαν ἢ ἀναγκάστηκαν νὰ ἐξαγοραστοῦν ἀπὸ ἀμερικάνικες ἑταιρεῖες σὲ τιμὲς πολὺ κάτω ἀπὸ τὴν πραγματική τους ἀξία.
Pedis said
-> 117 – έτσι, η διαφθορά σε χρήμα ήταν ψίχουλα, έτσι κι αλλιώς δεν πολυκυκλοφορούσε χρήμα, ούτε καταθέσεις … πού καταθέσεις στην ελβετία;! … σε υπηρεσίες, έξτρα προιόντα κατανάλωσης, είτε νόμιμα είτε από βούτηγμα, και καθημερινές ανέσεις εκδηλωνόταν η διαφθορά (+ το ολ ταιμς κλασικ της οικοευνοιοκρατίας, μέχρι ενός σημείου, διότι άνοιξαν και διατηρήθηκαν συστηματικά και με φροντίδα διάφορα κανάλια κοινωνικής αναρρίχησης). Σε σύγκριση απόλυτων αριθμών με το καπιταλιστικό κράτος μιλάμε για απειροελάχιστες ποσότητες, σε σχετικές τιμές, όσο το άνοιγμα της ψαλίδας πέραν του επίσημου ορίου …
Μην τα κάνουμε όλα ίσωμα … άλλωστε, εδω που έχουμε φτάσει το κυρίαρχο πρόβλημα που πρέπει να μας απασχολεί ως υπεύθυνους πολίτες είναι η διαφθορά της σοβιετικού τύπου γραφειοκρατείας … χοχοχο!
leonicos said
Και η Γραφή καταφέρεται κατά της στρεβλής κρίσηςκαι τη =ς δωροδοκίας
Πλιό σπορ και επί πατριαρχών
leonicos said
Ἡ μανιβέλα μὲ εἶχε σώσει κάμποσες φορὲς ποὺ εἶχα μείνει ἀπὸ μπαταρία.
Υπηρχε το 1980 μανιβέλα; Εννοώ υποδοχή για μανιβέλα;
Τώρα θα φταίω αν φωνάξω τον Γς
και μου βάλλουν κάποιοι πιπέρι στο στόμα;
Νίκος Κ. said
Συνήθως οι μίζες αντιμετωπίζονται ως θέμα ηθικής («ο χ υπουργός πήρε τόσα χρήματα για να γίνει μια προμήθεια). Στην πραγματικότητα, έχει γίνει ένας άλλος τρόπος απομύζησης της υπεραξίας που παράγει (συλλογικά) η κοινωνία. Αν π.χ. ένα φάρμακο ή ένα οπλικό σύστημα αγοραστεί σε πολλαπλάσιες ποσότητες από τις «αναγκαίεςτ, μπορούμε να φανταστούμε για τι ποσά μιλάμε. Όταν μάλιστα θα αρχίζουν να τρέχουν και οι τόκοι από τα δάνεια που συμφωνήθηκαν για να γίνουν εφικτές οι αγορές …
gpointofview said
# 106
Δημήτρη στη γλώσσα των ψαράδων τον βάλαμε στη ρέφα σημαίνει, του δώσαμε μερτικό, μικρό συνήθως. Π.χ.στον προμηθευτή του δυναμίτη, πέρα από την τιμή για τα μασούρια. Αλήθεια μια που οι Κυκλάδες ήταν κάποτε ο παράδεισος των μπουρλοτιέρηδων πως και δεν έχεις γράψει καμιά ιστορία ;
Σκύλος said
Και το Λάντα Νίβα είχε μανιβέλα. Εδώ https://1.bp.blogspot.com/_Q6iI76OhbjA/Ri3lJatojAI/AAAAAAAABKE/jBDDC9zHGc8/s1600-h/DSCN0102.jpg φαίνεται μια μικρή τρύπα υποδοχής στη μέση του προφυλακτήρα.
gpointofview said
# 114
δεν το είχα δει πριν απαντήσω
Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said
Θέλω να ρωτήσω κάτι τον κ. Σαραντάκο κι άς μή μού απαντήσει, θα δώσω την απάντηση μόνος μου στο τέλος. Την περασμένη Δευτέρα 5 Νοέμβρη, ο κ. Σαραντάκος αναδημοσίευσε την εξαιρετική του διάλεξη στους φοιτητές του Παιδαγωγικού για τα Ληξιαρχεία της Γλώσσας , πείθοντάς μας για το πόσο σημαντικό είναι να ξέρουμε πότε πρωτοκατεγράφη μία λέξις στην Θεία Ελληνική Γλώσσα…
Στο παρόν άρθρο που έχει θέμα την δωροδοκία – μίζα, εμφανίζεται ανακόλουθος: Ενώ ξέρουμε επακριβώς πότε πρωτομπήκε η λέξις + η έννοια του δωροδοκείν στην Γλώσσα των Θεών (Ηροδότου Ιστορίαι, 6.72.1, ο κ. Σαραντάκος κάνει «το κορόϊδο» και μάς μοστράρει ένα άσχετο απόσπασμα από τον «Περί Στεφάνου» Λόγο του Δημοσθένους, για να μάς δείξει τάχα ότι το ρήμα δωροδοκώ στα αρχαία σήμαινε δωροδοκούμαι!..
Αλλά κ. Σαραντάκο, και στην πρώτη καταγραφή του ρήματος «δωροδοκώ» (=δωροδοκούμαι) από τον Ηρόδοτο (γύρω στο 450 π.Χ.) φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν το ρήμα στην ενεργητική του φωνή. Γιατί, λοιπόν, μάς παραπέμπετε (εσείς ο φανατικός οπαδός των… Γλωσσικών Ληξιαρχείων) στον αρχικίναιδο Δημοσθένη και όχι στην πηγή, δηλαδή στον ανδροπρεπή Ηρόδοτο που πρωτοκατέγραψε την λέξη 100 χρόνια νωρίτερα;
ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η εξήγηση της ανακόλουθης συμπεριφοράς του κ. Σαραντάκου είναι απλουστάτη: Διαθέτει TLG και γνωρίζει θαυμάσια ότι ο πρώτος καταγραφέας του «δωροδοκείν» είναι ο Ηρόδοτος, αλλά ΤΟ ΑΠΟΣΙΩΠΑ. Το αποσιωπά όχι για να περιορίσει κατά 100 χρόνια την ηλικία της λέξεως «δωροδοκείν», όπως ίσως πούν κάποιοι αφελείς συνωμοσιολόγοι. Το αποσιωπά γιατί στο ίδιο απόσπασμα (6.72,1 + 2), ο Ηρόδοτος πρωτοκαταγράφει μία άλλη εξαίσια φράση της Θείας Ελληνικής Γλώσσης που ΕΠΙΖΕΙ μέχρι σήμερα και χρησιμοποιείται και από τους πλέον αμόρφωτους Ρωμιούς: Το «επ’ αυτοφώρω»!..
Αναρτώ το σχετικό απόσπασμα του Ηροδότου που απέκρυψε ο κ. Σαραντάκος, ώστε να μπεί στο νόημα και ο τελευταίος ανυποψίαστος αναγνώστης: Θεμελιώδης Αρχή του παρόντος Ιστολογίου είναι να αποκρύπτουμε από τους αναγνώστες πόσο αρχαίες είναι μερικές καθαρευουσιάνικες φράσεις που χρησιμοποιούν και σήμερα όλοι οι Ρωμιοί, ώστε να μήν απαρνηθούν οι αναγνώστες τον μαλλιαρισμό και να μήν επιστρέψουν στην καθαρεύουσα. Η οποία καθαρεύουσα τονίζει την συνέχεια της Θείας Ελληνικής Γλώσσης, ενώ ο μαλλιαρισμός κάνει το πάν για να την αποκρύψει…
ΥΓ: Κύριον Λεώνικον (120): Η Γραφή γνωρίζει, φυσικά, την έννοια της δωροδοκίας, αλλά ΑΓΝΟΕΙ την λέξη «δωροδοκείν». Χρησιμοποιεί άλλες λέξεις ή φράσεις για να εκφράσει την δωροδοκία η Παλαιά Διαθήκη (η Καινή αγνοεί και την λέξη και την έννοια). ΙΔΟΥ μερικές:
1) «ελάμβανον δώρα»: Α Βασ. 8,3 «και ουκ επορεύθησαν οι υιοί αυτού εν οδώ αυτού και
εξέκλιναν οπίσω της συντελείας και ελάμβανον δώρα και εξέκλινον δικαιώματα».
2) «δωροκοπώ + δωροκοπούμαι»: Γ Μακ. 4,19 «απειλήσαντος δε αυτοίς σκληρότερον ως δεδωροκοπημένοις εις μηχανήν της εκφυγής, συνέβη σαφώς αυτόν περί τούτου πεισθήναι,»
Σοφ. Σειρ. 35,11 «Μή δωροκόπει, ου γάρ προσδέξεται·»
3) «δωρολήπτης»: Παρ. 15,27 «εξόλλυσιν εαυτόν ο δωρολήπτης, ο δε μισών δώρων λήψεις σώζεται».
nikiplos said
Καλησπέρα… η μίζα και το λάδωμα είναι κλασσικά στοιχεία διατήρησης της καλής λειτουργίας ενός οποιουδήποτε οργανισμού, συνήθως δημόσιου, αλλά ενίοτε παρατηρούνται και σε εταιρίες, ιδίως τις πολυπρόσωπες πολυεθνικές…
Είναι φυσική ανθρώπινη συμπεριφορά, είτε από τη μεριά του λαδούμενου, είτε από τη μεριά του λαδωτή… Στις πάλαι ποτέ ανατολικές χώρες είχε γίνει επιστήμη αυτό το σπορ, φυσικά σε ζητήματα που η αξιοκρατία δεν ήταν πρωτεύουσα… Παντού υπάρχουν κυκλώματα, κλίκες, διαδοχές του «στέμματος» και φυσικά ο αγαθός πολίτης που πετάει στα σύννεφα απαιτεί κάθαρση, την οποία είναι πρόθυμος να πιστώσει στον πρώτο τυχαίο αγύρτη που θα του παραστήσει τον Αγιώργη…
Οι μάζες άλλωστε ανέκαθεν μαγεύονταν από το αφήγημα της ευκολίας…
Από τα πιο αστείου τύπου γρηγορόσημα , θυμάμαι το … κουλουρόσημο… Είχα δουλειές στην περιοχή της Δάφνης τότε και η Εθνική τράπεζα έπηζε από κόσμο από το άνοιγμα μέχρι το κλείσιμο… Απέξω από την τράπεζα ήταν ένας κουλουράς, ο οποίος κάθε λίγο φρόντιζε και έμπαινε στην τράπεζα και έκοβε νούμερα προτεραιότητας… Όταν βιαζόσουν και δεν ήθελες με κανέναν τρόπο να ρίξεις εκεί ένα δημιουργικό 2ωρο στην αναμονή, πήγαινες στον κουλουρά, έπαιρνες κουλούρι κλείνοντας το μάτι με αντίτιμο 2 ευρώ… Σε ένα τέταρτο το πολύ είχες ξεμπερδέψει… Το ήξεραν όλοι και αρκετοί βολεύονταν με αυτό το σύστημα…
leonicos said
@92 Έφη Έφη ωραίο
Και περίμενα από η Λουκρητία κάτι να μου πει.
Πές της ότι μου το χρωατάει
Χαρούλα said
Γιάννης Ιατρού said
116δ:ΜΙΚ_ΙΟΣ
(δωροφάγοι)
Σωστός! και το «δωροδόκος»(κλπ. παράγωγα του δωροδοκέω) με την έννοια αυτός που δέχεται δώρα ή εξαγοράζεται απαντάται
leonicos said
@61 , 74
Γου και ςου, λυπάμαι που σου το πω.
Δεν μ’ ενοχλεί ούτε το πιπεράτο, ούτε το καραπιπεράτο. Όπως το κατάλαβες άλλωστε.
Μ’ ενοχλεί η κακογουστιά.
Και τελικά έχεις κακό γούστο. Και αυτό είναι χειρότερο απ’ όλα όσα σου έχουν πει.
Εκτός κι αν δεν το πιάνεις
leonicos said
@126
Γειά σου ιάκωβε
Σε θαυμάζω για τις γνώσεις σου.
Σε διαβάζω και λέω μέσα μου: Βρέ, πόσα ξέρει!!!!
mitsos said
@127
Ο δικός μας καφετζής απέναντι από την «Τάδε» Τράπεζα και αυριο θα έχει νούμερα που θα αναρτηθούν σε λίγο . Προσφέρονται σε κάθε πελάτη δωρεάν αρκεί να τελειώσει γρήγορα τον πραγματικά θαύμασιο καφέ του στην χόβολη ή το τσιπουράκι σου. Βλέπεις έχει πολύ λίγα τραπέζια και καθίσματα σε μικ΄ρο χώρο . Το μόνο που επιδιώκει είναι η γρήγορη εναλλαγή πελατών … Το ίδιο επιθυμούν όμως και οι πελάτες της Τράπεζας
leonicos said
Και το όρι έπιασε τον Σαραντάκο «επ’ αυτοφώρω»
για το αποκρυβέν «επ’ αυτοφώρω»
άλλη επιτυχία κι αυτή.
πού είναι το ιστολόγιό σου να έρθουμε να σε απολμβάνουμ νυχθημερόν, διαπρήσιον ρήτορα και διδάσκαλον;
Άθλιε Σαραντάκο!!!! Θα βρεις τον δάσκαλό σου.
Άκου να κάνει τέοιο ατόπημα!!!!! Πω πω πω πω! Που λέιε κι η σουλτάνα η Φωφώ.
Πόσο με διασκεδάζουν αυτές οι γρατζουνές!
Γιάννης Ιατρού said
126: Σιγά μην καθόμαστε σε κάθε άρθρο να βρίσκουμε την αρχαιότερη χρήση της κάθε λέξης. Ένα παράδειγμα της χρήσης στην αρχαιότητα έφερε ο Νίκος με τον Δημοσθένη.
Πολυώνυμε, έχεις πρόβλημα, μεγάλο. Το επιδειξίας, όχι με την πονηρή έννοια, σου ταιριάζει γάντι.
Εσύ παρέθεσες όλα αυτά που γράφεις και τα άλλα, τα επιπλέον, όχι σαν συνεισφορά στη γνώση, αλλά για να μας δείξεις τι μάγκας και ξερόλας που είσαι και να ικανοποιήσεις την ανάγκη που έχεις για να σε προσέξουμε/θαυμάσουμε κλπ. Και μόνο ο τρόπος που σχολιάζεις (π.χ. πάντα κάποιος προσπαθεί να διαστρεβλώσει, αποκρύψει, κάτι, κι εσύ το ξεσκεπάζεις…) είναι ενδεικτικός. Και να ξέρεις, με αυτά προκαλείς το εντελώς αντίθετο από αυτό που επιδιώκεις! Κρίμα.
leonicos said
@94
Γιάννη, μεταξύ μας είμαστε και αγαπιόμαστε.
θα πούμε και κάτι. Πρώτα ν’ αγαπιομαστε καιμετά όλα τα άλλα
leonicos said
@61 , 74
Γς, λυπάμαι που σου το πω.
Δεν μ’ ενοχλεί ούτε το πιπεράτο, ούτε το καραπιπεράτο. Όπως το κατάλαβες άλλωστε.
Μ’ ενοχλεί η κακογουστιά.
Και τελικά έχεις κακό γούστο. Και αυτό είναι χειρότερο απ’ όλα όσα σου έχουν πει.
Εκτός κι αν δεν το πιάνεις
gpointofview said
Λάθος είσαι Γιάννη μ΄
Αν παράνομο στοίχημα εννοείς αυτό που βάζουν δυο απλοί άνθρωποι ποιός θα κερδίσει στο τάβλι, είναι μια συμφωνία μεταξύτους και οι συμφωνία είναι πάνω απ-ό το νόμο. Θυμίσου και τα στοιχήματα Μπακογιάννενας με Λαλιώτη
Αν πάλι εννοείς τις στοιχηματικές εταιρείες είναι δέκα φορές πιο νόμιμες από τις κρατικές.
leonicos said
136 Γιάννη
Γέλα, κάνει καλό! Τι παλεύεις τον απάλευτο;
Άλλη μια λέξη προς τον στόχο των 5000000
να ειδοποιηθεί ο κ. Σαραντάκος και λεξιληξίαρχος της Νομανσαλάνδης (Δεν ξέρω ούτε πώςλένε την πατρίδα μου! Πατριώτηςνα σου πετύχει!
leonicos said
Και μη με κάνεις να γράφω σχολια
γιατί θα μας πει ότι επίτηδες το κάνουμε για να δώσουμε βαρύτητα στο ιστολόγιο. Ενώ αυτός πετάει συνήθως ένα και καλό
sarant said
126-135 Όταν σκοπός σου είναι να βρεις την πρώτη εμφάνιση, θα αναφέρεις την πρώτη εμφάνιση. Όταν σκοπός σου είναι να δείξεις ένα παράδειγμα χρήσης, θα βάλεις ένα που να είναι αμέσως κατανοητό -δεν θα βαλεις τον Ηροδοτο.
137 και πριν: Λεώνικε, μη γράφεις Γς γιατί το πιάνει η παγίδα. Γράφε Γ.ς ή Γουσου ή κάτι άλλο. Αν θεωρείς απαραίτητο να γράψεις.
Γιάννης Ιατρού said
124: Ο Σκύλος του Σκύλου 🙂 🙂
Γιάννης Ιατρού said
138: Γιώργο, αν απαντάς σ΄εμένα (π.χ. στο #33), ενημερωτικά, εννοούσα κυρίως τα στημένα παιχνίδια και τα επ΄αυτών στοιχήματα κλπ. Ξέρεις ….
leonicos said
Έφη, σ’ ευχαριστώ για τα 81 και 82 τα χθεσινά.
πολύ ωραία τραγούδια
leonicos said
141
Ναι, αλλά ο αποκλεισμός επεβλήθη ενώ το νήμα ξετυλιγόταν.
Πού να το φανταστώ;
Θα τον στείλουμε στην Τεγέα να ξεχειμωνιάσει
leonicos said
Θα κάει παρέα με τον Ιάκωβο, πας και συνετιστεί
sarant said
145 Από δω και στο εξης το λέω.
gpointofview said
# 143
Ναι, φυσικά άλλο τα στημένα παιχνίδια (γενικώς, δεν είναι μόνο ο στοιχηματισμός αιτία αλλά και ο πρωταθλητισμός-διάβαζε ΠΟΚ και ηγ αποφυγή υποβιβασμού- και άλλο τα στοιχήματα.
gpointofview said
Αλλοι αποχωρούν για να τους παρακαλέσουν να επανέλθουν κι άλλοι προκαλούν τον αποκλεισμό τους μόλις επανέρχονται !!
,οπως θάλεγε κι ο Οβελίξ…
Είναι τρελλοί αυτοί οι σχολιαστές του Σαραντάκου !!
Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said
Αγαπητέ κ. Σαραντάκο (141α),
αν θέλατε να βάλετε ένα αρχαίο απόσπασμα με το «δωροδοκείν» που να γίνεται αμέσως κατανοητό από τους αναγνώστες της «Αυγής», θα βάζατε ασφαλώς το περίφημο απόσπασμα του Πολυβίου, που συνδέει ευθέως την Ελλάδα με την δωροδοκία, οπότε θα χαιρόντουσαν αμέσως όλοι οι αριστεροί αναγνώστες.
Λέει ο Πολύβιος στο ΙΗ΄ των «Ιστοριών» του, κεφ. 34, 7-8: «ήδη γαρ κατά την Ελλάδα της δωροδοκίας επιπολαζούσης και μηδένα μηδέν δωρεάν πράττειν…»
Θα σάς αποκαλύψω κάτι που πιθανόν αγνοείτε και το οποίο δείχνει πως ακόμη και ο (κατηγορούμενος για ελληνομανία από εσάς τους μαλλιαρούς…) Μπαμπινιώτης κάνει ό,τι μπορεί για να αποκρύψει την θαυμαστή συνέχεια της Ελληνικής Γλώσσης. Αναρτώ το λήμμα «φρονιμίτης» από το Ετυμολογικο και το Κανονικό Λεξικό του Μπαμπινιώτη:
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ; Ο τάχα ελληνομανής Μπαμπινιώτης ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙ (εκτός κι αν το αγνοεί, οπότε είναι ακόμη χειρότερο…) από τους αναγνώστες του ότι οι Γάλλοι και οι Άγγλοι ονόμασαν τον φρονιμίτη… «δόντι της σοφίας», ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ, που αποκαλούσε… «ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΗΡΕΣ» τους φρονιμίτες!..
Κι αυτό που κρύβει (ή αγνοεί) ο πολύς Μπαμπινιώτης, το λέει φόρα – παρτίδα το Εtymology online στο λήμμα WISDOM:
«Wisdom teeth so called from 1848 (earlier teeth of wisdom, 1660s), a loan-translation of Latin dentes sapientiae, itself a loan-translation of Greek sophronisteres (used by Hippocrates, from sophron «prudent, self-controlled»), so called because they usually appear ages 17-25, when a person reaches adulthood.»
ΑΝ αυτό που κάνει ο Μπαμπινιώτης δεν λέγεται επ’ αυτοφώρω απόκρυψις της Συνεχείας της Ελληνικής Γλώσσης, ελάτε εσείς κ. Σαραντάκο να μού πείτε πώς λέγεται…
Pedis said
αν είναι έτσι όπως διαβάζουμε και δεν πρόκειται για τοπική ανωμαλία, ε τότε υπάρχει χοντρό πρόβλημα
http://www.efsyn.gr/arthro/poios-fovatai-sholeio-protypo
κρίμα στον κόπο των συγκεκριμένων δασκάλων.
sarant said
150 Δεν ήθελα τη λέξη δωροδοκία όμως. Ήθελα ένα παράδειγμα χρήσης του ρήματος «δωροδοκώ» με την αρχική του σημασία (=δωροδοκούμαι).
Γιάννης Κουβάτσος said
151:Δεν μου κάνει εντύπωση. Είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ ότι σε πάρα πολλά σχολεία οι σύλλογοι γονέων παρεμβαίνουν ανεπίτρεπτα στο έργο των εκπαιδευτικών και στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αν οι άξιες, απ’ό,τι φαίνεται, δασκάλες του εν λόγω σχολείου πλακώσουν τα παιδιά στις ετοιματζίδικες φωτοτυπίες, οι γονείς θα τις λατρέψουν. «Αυτές είναι δασκάλες! Δεν αφήνουν τα παιδιά να σηκώσουν κεφάλι.»
https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ipaideia.gr/paideia/proodeutika-reumata-ekpaideutikon-kataggelies-dixos-noima-apo-goneis-talaiporoun-tous-ekpaideutikous/amp&ved=2ahUKEwi3utH28s_eAhVPNOwKHWHaBIUQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw1HZ_RAJXtUGcWbxQ1QH8yS&cf=1
Pedis said
# 153 – για το πρώτο έχεις δίκιο, για το δεύτερο, δεν νομίζω.
Οι σημερινοί γονείς με τις επιλογές τους δεν αφήνουν κανέναν να βλάψει τα παιδιά τους πριν τον εργοδότη.
Οι γονείς παλαιότερων εποχών, αντίθετα, είχαν την άποψη ότι το ξύλο πρέπει να το συνηθίσει κανείς από μικρός.
Δεν βγάζεις άκρη.
Γιάννης Κουβάτσος said
Οι γονείς θεωρούν ότι το σχολείο, απ’ την πρώτη δημοτικού ακόμα, είναι ένα διαρκές προγυμναστήριο για τις πανελλαδικές. Όποιος εκπαιδευτικός ξεφεύγει από αυτή την πεπατημένη, ακούει τα σχολιανά του.
Μαρία said
153
Στο δημοτικό της ανεψιάς μου υπάρχουν γονείς που θεωρούν τεμπέλα τη δασκάλα που δεν φορτώνει τα παιδιά με δουλειά στο σπίτι. Όπως δε παρατήρησε η ξαδέρφη μου, οι μαμάδες που κάνουν υποδείξεις στους δασκάλους έχουν συνήθως μόνο απολυτήριο Γυμνασίου. Είναι δηλαδή χαρακτηριστικά δείγματα ημιμάθειας.
Pedis said
# 155 – δεν αμφισβητώ αυτή την ειδική, τοπική αιτία, αλλά το γενικότερο φαινόμενο των γονιών που επεμβαίνουν με θράσος στο εκπαιδευτικό έργο για τον έναν ή τον άλλο λόγο ή πρσπαθούν να υποχρεώσουν/εκβιάσουν συγκεκριμένες στάσεις και συμπεριφορές τον δάσκαλο ή απαιτούν τιμωρία και απομάκρυνση άλλων παιδιών ως «προβληματικά» δεν είναι καθόλου ελληνικό φαινόμενο.
Pedis said
# 156 – ούτως ή άλλως, είτε με το σύστημα δουλειά στο σπίτι ή με το άλλο της τσάντας στο σχολείο, το πλάνο προβλέπει για τη συντριπτική πλειοψηφία, ακόμη και με πτυχίο ΑΕΙ, να γίνουν απλοί χρήστες έτοιμων εργαλείων.
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@123. Γιῶργο, περιγράφω ἕνα εὐτράπελο περιστατικὸ μὲ δυναμίτες στὸ τέλος τοῦ διηγήματος «Ὁ Ξερωγός».
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@159 Ἐδῶ ὁ σύνδεσμος: Ο Ξερωγός.
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Ξαναβάζω τὸν σύνδεσμο:
Γιάννης Ιατρού said
153-158: Θα ξυπνήσετε κανένα Λάμπρο με τα σχόλιά σας και θα σας πω εγώ περί εκπαίδευσης 🙂
gpointofview said
# 159
Δημήτρη, εννοώ να είναι κύριο θέμα. Το καλοκαίρι του 55 είμασταν στην Πάρο και λόγω της δουλειάς του πατέρα μου τα πεσκέσια ήταν άφθονα και τα ψυγεία, πάγου και σπάνια. Στο σπίτι που μέναμε έφερναν τις ψαριές. Αλλά ήμουνα πολύ μικρός για να καταλάβω το πως και γιατί με τα ψάρια. Από το Γαλαξίδι το μόνο που θυμάμαι ήταν τα δάκτυλα και τα χέρια που λείπανε σε όλους σχεδόν τους ψαράδες αλλά δεν τα μιλάγανε μπροστά μου όπως στην Πάρο ίσως γιατί είχα μεγαλώσει όταν άρχισα να πηγαίνω στα στέκια τους.
gpointofview said
# 155
Οι γονείς είναι αστεία περίπτβση μπροστά σε κάτι μαθητές. Να προσέχεις και να επιθεωρείς την πυρασφάλεια τακτικά !!
https://www.sdna.gr/politiko-deltio/diethni/article/534819/sok-stin-oygkanta-mathites-apovlithikan-evalan-fotia-sto
Γιάννης Κουβάτσος said
164:Κατά σύμπτωση, την περασμένη εβδομάδα τους δώσαμε για αναγόμωση. Κάναμε και δοκιμαστική χρήση τους. Εκπαιδευτικός, αυτός ο πολυτεχνίτης! 😊
spiral architect 🇰🇵 said
Παρεμπιπτόντως, στην ΕΡΤ1 τρέχει η σειρά True Detective – Season 2, όπου παίζει μίζα και διαφθορά μετά φόνων. Ωραία σειρά δε λέω, έχω δει και τους δυο κύκλους παλιότερα από τορεντάδικα, αλλά η ένστασή μου είναι ότι, τέτοιες σειρές ή αντίστοιχα κινηματογραφικά έργα εξοικειώνουν το κοινό με τα σκατά.
(σήμερα στις 22:00 το 6ο επεισόδιο του 2ου κύκλου)
Γιάννης Κουβάτσος said
166:Αρχιτέκτονα, τώρα πια τα κανάλια (τα ιδιωτικά κανάλια των εμπόρων της «ενημέρωσης») εθίζουν τους τηλεθεατές στους πραγματικούς φόνους. Χτες ο σοβαρός κύριος Χατζηνικολάου μάς προέτρεψε να πάρουμε τα παιδιά μπροστά από την τηλεόραση, γιατί θα ακολουθήσουν σκληρές σκηνές. Και αμέσως παίχτηκαν ξανά και ξανά και σε αργή κίνηση τα 5 δευτερόλεπτα της δολοφονίας του Μακρή. Νωρίς το βράδυ όλα αυτά.
spiral architect 🇰🇵 said
@167: Δεν βλέπω τηλεοπτικές ειδήσεις σε κανένα κανάλι Γιάννη, ενημερώνομαι από συγκεκριμένες ιστοσελίδες και από λίκνους που βάζουν επίσης συγκεκριμένοι ακόλουθοι στο τουίτερ. Τη σαρανταεξάρα 😉 στο σπίτι την έχω αποκλειστικά σαν μόνιτορ σειρών και ταινιών. «Σοβαρούς» δημοσιογράφους που τους μαφιόζους τους αποκαλούν επιχειρηματίες ή δηλώνουν ότι, ο Φύσσας σκοτώθηκε για το ποδόσφαιρο τους έχω … άντε να μην πω!
Κάνε και συ το ίδιο, πισί και νου έχεις.
Alexis said
Όπως δε παρατήρησε η ξαδέρφη μου, οι μαμάδες που κάνουν υποδείξεις στους δασκάλους έχουν συνήθως μόνο απολυτήριο Γυμνασίου. Είναι δηλαδή χαρακτηριστικά δείγματα ημιμάθειας.
Ακριβώς. Γιατί ως γνωστόν η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας.
Και όπως ακριβώς και το συντριπτικό ποσοστό των «ψεκασμένων», συνωμοσιολόγων και ξερολών είναι αυτής της κατηγορίας. Μέσης μόρφωσης αλλά παιδιά-τζιμάνια ( 🙂 ), ατσίδες, που «είναι μέσα στην πιάτσα», που «ξέρουν τα πράγματα από μέσα», και «που δεν πιάνονται κορόιδα» !
sarant said
169 Μα πάντα θύμα του απατεώνα δεν πιάνεται ο κουτός αλλά κυρίως ο κουτοπόνηρος 🙂
Παναγιώτης Κ. said
2012. Ψηφιακό πια το τηλεοπτικό σήμα στη Θεσσαλονίκη. Από τότε λοιπόν έχω να δω τηλεόραση.
Η ενημέρωση μου γίνεται από το διαδίκτυο και το ραδιόφωνο.
Δεν μετάνιωσα. Μου περνάει όμως από τη σκέψη μήπως βρίσκομαι εκτός κλίματος!
Παναγιώτης Κ. said
@169. Με πρόλαβες! Αυτά ήθελα να γράψω και εγώ.
Θυμήθηκα τον εαυτό μου και την συστολή που με διέκρινε κάθε φορά που πήγαινα να ενημερωθώ για τις κόρες μου όταν ήταν στο Δημοτικό παρόλο που ήμουν της δουλειάς και εγώ. Δηλαδή εκπαιδευτικός.
Γιάννης Ιατρού said
Μίζες, συμφέροντα και διαπλοκή… Δεν εκπλήσσομαι… «Ναυάγιο» στον Πειραιά
nikiplos said
Η προχθεσινή περιπέτεια του Γιούσιού πάντως μου θύμισε τον Marco Etcheverry, που στο μουντιάλ 1994, μπήκε αλλαγή με την ομάδα της Βολιβίας ενάντια στη Γερμανία… Κατάφερε να παίξει λίγα λεπτά γιατί αμέσως έφαγε κόκκινη αφού κλώτσισε μπροστά στα μάτια του διαιτητή τον Matthaus, παίρνοντας την κόκκινη…
🙂
Στον αστερισμό της μίζας – Δυνατή Ελλάδα said
[…] Πηγή: sarantakos.wordpress.com […]
Γιάννης Κουβάτσος said
174:Αυτό το είχε κάνει και ο μέγιστος Τάκης Ελευθεριάδης στη Λεωφόρο με τον Πάοκ. Μπήκε αλλαγή, σε μια από τις επόμενες φάσεις σήκωσε στον αέρα τον Δαμανάκη με ένα …κομψό μαρκάρισμα και αποχώρησε κοκκινισμένος και κύριος. 😊
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Γειά σας κι ἀπὸ μένα.
@163. Γιῶργο, τὶς πιὸ ἐνδιαφέρουσες ἱστορίες ἀπὸ αὐτές ποὺ ξέρω τὶς ἔχει ἤδη χρησιμοποιήσει ὁ ἀδελφός μου στὸ διήγημα «Τὰ μαγιάτικα» ἀπὸ τὴ συλλογὴ διηγημάτων «Τὰ δέκα κύματα» καὶ στὴ νουβέλα «Στὸ γέμισμα τοῦ φεγγαριοῦ», ἐκδόσεις Ἁρμὸς καὶ τὰ δυό.
Μιχάλης Νικολάου said
165, … τους δώσαμε για αναγόμωση.
Κάναμε και δοκιμαστική χρήση τους.
Εκπαιδευτικός, αυτός ο πολυτεχνίτης! 😊 …
Το λες και
διδακτική εμπυρία.
Μιχάλης Νικολάου said
171, … 2012. … Από τότε λοιπόν έχω να δω τηλεόραση.
Η ενημέρωση μου γίνεται από το διαδίκτυο και το ραδιόφωνο.
… μήπως βρίσκομαι εκτός κλίματος! …
Σημείο
κλιματικής αλλαγής.
Γιάννης Κουβάτσος said
Όλοι αυτοί οι αλβανοφάγοι και τουρκοφάγοι και γενικώς -φάγοι περιγράφονται διαφωτιστικότατα στο βιβλίο του Γιαννουλόπουλου:
https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9789608629684-gianoulopoulos-giannis-bibliorama-i-eugenis-mas-tuflosis-183650&ved=2ahUKEwjIwcz1zNHeAhVIsaQKHRfYCwsQFjAAegQIABAB&usg=AOvVaw1HJXUpOOzSK9FjE67Zy1J0&cshid=1542120140424
Γιάννης Κουβάτσος said
Ωχ, λάθος νήμα. Πρώτη φορά μού ξανασυμβαίνει. Ας το αναρτήσω στη θέση του.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
166 – «Παρεμπιπτόντως, στην ΕΡΤ1 τρέχει η σειρά True Detective – Season 2, όπου παίζει μίζα και διαφθορά μετά φόνων. Ωραία σειρά δε λέω, έχω δει και τους δυο κύκλους παλιότερα από τορεντάδικα, αλλά η ένστασή μου είναι ότι, τέτοιες σειρές ή αντίστοιχα κινηματογραφικά έργα εξοικειώνουν το κοινό με τα σκατά.
(σήμερα στις 22:00 το 6ο επεισόδιο του 2ου κύκλου)»
Δεν μπορώ να καταλάβω το νόημα της ένστασής σου, αφού και τούς δύο κύκλους με τα σκατά παρακολούθησες, (ο ένας δεν σου έφτανε; 🙂 )και τους διαφημίζεις.
170 – «Μα πάντα θύμα του απατεώνα δεν πιάνεται ο κουτός αλλά κυρίως ο κουτοπόνηρος.»
Nα υποθέσω πως μετά από αυτό που δεν ενόχλησε ΚΑΝΕΝΑΝ, (είναι του 15 και το έχω κρατημένο, δεν θυμάμαι αν είναι από το Εpicurus2day ή το Analyst ) – «Η αύξηση κεφαλαίου των τραπεζών δεν ήταν ένα απλό σκάνδαλο, αλλά η μεγαλύτερη κλοπή του αιώνα. Κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στην ιστορία, αφού για ένα ελάχιστο ποσόν ξεπουλήθηκαν όλα τα περιουσιακά στοιχεία των Ελλήνων, μαζί με τα 44 δις € του δημοσίου και τις εγγυήσεις που έχει δώσει στο παρελθόν (περί τα 140 δις €, άρθρο)!
Θέλοντας τώρα να μας κοροϊδέψει καταπρόσωπο μία από τις τράπεζες, (σ.μ.δ εθνική) θεωρώντας μας προφανώς ανόητες και ανόητους, ανακοίνωσε πως θα αντικαταστήσει 100 παλαιές μετοχές με μία καινούργια. Αυτές οι 100 παλαιές αγοράστηκαν από το δημόσιο πέρυσι, με χρήματα δικά μας, στα 170 € (πηγή). Η μία νέα αγοράστηκε πρόσφατα στα 0,03 €, οπότε οι 100 που θα αντικατασταθούν κόστισαν στους κερδοσκόπους 0,30 €.
Επομένως, τα 170 € που πληρώσαμε όλοι εμείς οι διανοητικά καθυστερημένοι μέσω των ανελέητων φόρων, έγιναν μέσα σε μία νύχτα 0,30 €, ζημιώνοντας μας κατά 169,70 € εάν κάνω καλά το λογαριασμό! Η ίδια αυτή τράπεζα έχει «κλέψει» τις κυπριακές προηγουμένως, έχει μεταφέρει τα κακά δάνεια της Αγροτικής στο κράτος (άρα ξανά σε εμάς), ενώ είναι καλύτερα να μην ασχολείται κανείς με τα υπόλοιπα «ανδραγαθήματα» της, εάν δεν θέλει να πάθει εγκεφαλικό.»
το συντριπτικό ποσοστό των Ελλήνων, είναι κουτοπόνηροι και μέσης μόρφωσης και κάτω, όπως κι όσοι ψηφίσουν τον Τσίπρα στις επόμενες εκλογές.
Υ.Γ – Αλήθεια, οι απόφοιτοι των ΑΕΙ που δεν είναι ημιμαθείς, γιατί δεν πήραν είδηση τίποτε, ούτε τότε αλλά ούτε και τώρα; Πόσοι απόφοιτοι ΑΕΙ γνωρίζουν ποιά ήταν η κεφαλαιοποίηση των τραπεζών μετά την ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ληστεία του 15 (σημειωτέων, στο δημόσιο «δηλαδή εμείς» που ήταν ο κύριος μέτοχος από την προηγούμενη αύξηση κεφαλαίου, ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΗΚΕ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΑΥΞΗΣΗ, με αποτέλεσμα να εκμηδενισθούν οι αξίες που κατείχε, δηλαδή λαός) και ποιά η σημερινή; πόσοι γνωρίζουν ποιά ήταν πρίν την πρώτη του 13; και την δεύτερη του 14; Πόσοι γνωρίζουν ότι στις 30.06.2018 το ενεργητικό τους ήταν στα 241,3 δις € (αυτό σημαίνει πως με τα 5,11 δις € που κοστίζουν σήμερα όλες μαζί μπορεί να αγοράσει κανείς 241,3 δις €), τα μετά φόρων κέρδη τους μόλις 2 εκ. €, οι καταθέσεις τους (μάλλον μαζί με αυτές του δημοσίου) 158,7 δις € και οι χορηγήσεις (δάνεια) 149,2 δις €.;
Πόσοι γνωρίζουν ότι οι τράπεζες δίνουν τα κόκκινα δάνεια στους επενδυτές με έκπτωση 92%; (δηλαδή για κάθε 100 ευρώ, εισπράττουν 8) αλλά δεν το κάνουν αυτό με τους οφειλέτες;
Πόσοι έχουν επίγνωση της κατάστασης;
Αν κρίνω από εδώ μέσα, ΚΑΝΕΙΣ, συνεχίστε να ασχολείστε με τις μίζες του Άκη του Παπαντωνίου κλπ εθνοπατέρων, και κάποιοι να βάζετε λινκ για την FFG τον Μελισσανίδη κλπ κουνουπάκια.
Υ.Γ – Η αριστερή κυβέρνηση, τα άλλα κόμματα του λαού, η εκκλησία κι όσοι κόπτονται για τον λαό τι κάνουν;
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΑΤΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΙΔΟΥΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΒΟΛΙΚΕΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΟΡΟΪΔΑ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, (είναι όμως ευνόητοι;).
Γιάννης Ιατρού said
182: Λαμπρούκο, αα γράφεις πιο συχνά ρε συ, μη τα φυλάς τόσες μέρες μέσα σου και μετά σου βγαίνουν όλα μαζί, απότομα, δεν σε προλαβαίνουμε 🙂
νεσσίμ said
182. Λάμπρο, σε εκτιμώ που το παλεύεις και ψάχνεις, αλλά μην γράφεις τέτοια πράγματα…
Ολα αυτά είναι γνωστά και τετριμμένα, αλλά μαζί με τις συνήθεις ανακρίβειές σου μάλλον απο έλλειψη χρόνου, πετάς και την «κοτρόνα» ότι με 5 και κάτι δις, αγοράζεις 241 δις «ενεργητικό» λες και είναι περιουσία και θα απαλλαγείς από το παθητικό..
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
@182. Λάμπρο, δεν έχω καμιά ιδιαίτερη γνώση περί τα χρηματιστηριακά, αλλά:
1ον) 100 x 0,03 = 3 € (και όχι 0,3 !!)
2ον) Μπορείς να μας διαφωτίσεις για το πότε ακριβώς αγοράστηκε μετοχή της Εθνικής με 0,03 €;;
3ον) Μπορείς να μας πεις πού και πότε «θέλοντας τώρα να μας κοροϊδέψει καταπρόσωπο μία από τις τράπεζες, (σ.μ.δ εθνική) θεωρώντας μας προφανώς ανόητες και ανόητους, ανακοίνωσε πως θα αντικαταστήσει 100 παλαιές μετοχές με μία καινούργια»??
Αφού ασχολείσαι και το ψάχνεις, θα σου είναι παιχνιδάκι να βρεις ημερομηνίες κλπ…