Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το ανάκτορο των μεγάλων σκακιστών και άλλα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 14 Μαρτίου, 2015


Περιστασιακά, τα σαββατιάτικα μεζεδάκια μας παίρνουν τον τίτλο τους από ένα επιμέρους εύρημα, που το θεωρώ αρκετά μεγάλο ή νόστιμο ώστε να μπορεί να ονοματίσει επάξια ολόκληρη την πιατέλα. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και σήμερα -και δεν θα σας κρατήσω σε αγωνία, αφού με αυτό ακριβώς το μεζεδάκι σκοπεύω να ξεκινήσω.

Δεν είναι πρόσφατο -αλλά μόλις χτες το πήρα είδηση, χάρη σε έναν φίλο από το Φέισμπουκ. Μπορεί να μην το βρείτε πολύ ξεκαρδιστικό, αλλά επειδή στα νιάτα μου ήμουν σκακιστής (αν και όχι μεγάλος) το ανάκτορο των μεγάλων σκακιστών άγγιξε μιαν ευαίσθητη χορδή μου.

Τι είναι όμως το ανάκτορο των μεγάλων σκακιστών; Λέτε να υπήρξε κάποτε στο παρελθόν κάποια αριστοκρατική δημοκρατία, που οι κυβερνήτες της δεν εκλέγονταν, αλλά προκρίνονταν ύστερα από σκακιστικούς αγώνες; Αν υπήρχε, σίγουρα θα είχε κέντρο της αυτό ακριβώς το Ανάκτορο.

Ξέρουμε όμως ότι τέτοια πόλη-κράτος δεν εμφανίστηκε ποτέ. Υπάρχουν στην ιστορία μερικά παραδείγματα εστεμμένων και γενικά ανώτατων αρχόντων που ήταν σκακιστές, και που σχεδον πάντοτε νικούσαν τους αντιπάλους τους, αλλά οι νίκες τους ήταν άμεσο αποτέλεσμα του αξιώματός τους και όχι το αντίστροφο: προκειμένου να χάσει το κεφάλι του, ο αυλικός αντίπαλός τους προτιμούσε να χάσει την παρτίδα, και η όλη δυσκολία (όχι αμελητέα μερικές φορές) ήταν να ηττηθεί με τέτοιον τρόπο που να μην υποψιαστεί τίποτα ο νικητής.

Οπότε, το Ανάκτορο των μεγάλων σκακιστών είναι μεταφραστικό εύρημα. Μπορείτε όμως να μαντέψετε σε ποιο μέρος της Ελλάδας βρίσκεται αυτό το… ανάκτορο;

Να το πάρει το ποτάμι. Σε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ο Κολοσσός της Ρόδου», που είχε προβληθεί παλιότερα από τη ΝΕΤ και που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, γύρω στο 9.25 ακούγεται το εξής: …. το ανάκτορο των μεγάλων σκακιστών που χτίστηκε τον Μεσαίωνα από τους Ιππότες του Αγίου Ιωάννου.

Θα καταλάβατε τώρα ότι το Ανάκτορο των Μεγάλων Σκακιστών είναι αυτό που ο υπόλοιπος κόσμος ονομάζει Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου (των Ιπποτών της Ρόδου).

Πώς έγινε η μεταφραστική γκάφα; Αν δείτε το ντοκιμαντέρ, την ώρα εκείνη στον χάρτη εμφανίζεται η λεζάντα Palace of the Grand Master, διότι έτσι λέγεται στα αγγλικά το Παλάτι.

Και επειδή ο Grand Master δεν είναι μόνο ο Μέγας Μάγιστρος των Ιπποτών αλλά και ο Γκραν Μετρ, ο πολύ καλός σκακιστής δηλαδή (για να το πω απλουστευτικά), με άφθονη δόση φαντασίας ο μεταφραστής, που δεν θα πρέπει να ήξερε πολλά από σκάκι ή έστω από την ιστορία του, επινόησε το Ανάκτορο των Σκακιστών -που ασφαλώς στο εξής θα είναι ένα από τα πιο διαλεχτά αρχιτεκτονικά στολίδια της Νομανσλάνδης (ή ίσως της Απωνίας, όπως λέμε την πρωτεύουσα του κράτους των Αγνώριστων).

Τα λεξιλογικά του μάγιστρου και του master είναι πολύ ενδιαφέροντα, αλλά καλύτερα να τα αφήσουμε για ειδικό άρθρο και να μην τα κάψουμε από τώρα.

Και μετά το μεγαμεζεδάκι, προχωράμε στα επόμενα.

* Ορκίστηκε χτες Πρόεδρος της Δημοκρατίας ο Προκόπης Παυλόπουλος. Γλωσσικό στιγμιότυπο της ορκωμοσίας, ότι ο νέος ΠτΔ επανέλαβε τον όρκο επί το δημοτικότερον: «Ορκίζομαι εις το όνομα της Αγίας, Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος» είπε ο αρχιεπίσκοπος, «Ορκίζομαι στο όνομα της Αγίας, Ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας», έδωσε τον όρκο ο Προκόπης Παυλόπουλος.

* Με ειδοποιεί ένας φίλος ότι εφευρέθηκε νέος ορός. Πράγματι, σε άρθρο για την εκδίκαση ιατρικού ατυχήματος διαβάζω ότι «τοποθετήθηκε ορός desctrose 1.000 ml». Πρόκειται ασφαλώς για τη δεξτρόζη, που όμως γράφεται dextrose, οπότε απορώ πώς έγινε το λάθος.

* Σε άρθρο για το γκράφιτι του Πολυτεχνείου (ένα θέμα που απασχόλησε κι εμάς), η Lifo γράφει ότι το νέο γκράφιτι «δεν έχει προς το παρόν λάβει θερμής υποδοχής».

Προφανώς ο γενικομανής συντάκτης σκεφτόταν το «δεν έχει τύχει θερμής υποδοχής» -αυτό ναι, λέγεται (αν και δεν το συμπαθώ). Αλλά το «λαμβάνω» όχι. Ο παπάς δεν λέει «δεύτε λάβετε φωτός»!

* Φαίνεται όμως ότι στη Lifo αγαπούν πολύ τις γενικές και τις βάζουν και στα λάχανα, διότι και σε άλλο άρθρο διαβάζω ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου έδωσε στη δημοσιότητα τον αριθμό των βουλευτών που «αρνήθηκαν του προνομίου». Όμως το αρνούμαι με αιτιατική συντάσσεται.

Το συγκεκριμένο άρθρο τα κάνει μούσκεμα και στα μαθηματικά, ίσως επίτηδες, αφού καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα 2/3 των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ «δεν ακολούθησαν τη γραμμή» και πήραν βουλευτικό αυτοκίνητο (κάνει τη διαίρεση 149-47/149) ενώ οι αριθμοί που ανακοινώθηκαν αφορούν μόνο τους νεοεκλεγέντες βουλευτές.

* Και για να τριτώσει το κακό της γενικομανίας, μεταφέρω σχόλιο του Νίκου Λίγγρη στη Λεξιλογία:

Πω πω, τι είπε ο Σαραντάκος!
«να αντεπεξέλθουν των οικονομικών υποχρεώσεών τους»
Το είπε ο ανταποκριτής του Mega Γιώργος Σαραντάκος στο βραδινό δελτίο του σταθμού.

Εξ οικείων τα βέλη, βλέπετε.

* Και σε μια σοβαρή τοποθέτηση μπορεί να βρεθεί γλωσσικό μεζεδάκι, και βέβαια τότε γίνονται δύο συζητήσεις, μία επί της ουσίας και μία για το γλωσσικό στραβοπάτημα. Παράδειγμα, σε πρόσφατη συνέντευξη του Γιάννη Μηλιού στην ΕφΣυν, όπου και το εξής απόσπασμα: Να μην αγοράζουμε το επιχείρημα του αντιπάλου, δηλαδή της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και του Σόιμπλε, λέγοντας ότι η φυγή καταθέσεων οδηγεί νομοτελειακά στην άτεγκτη υποχώρηση και στο bank run, που οδηγούν στο κλείσιμο των τραπεζών και στην πλήρη οικονομική κατάρρευση.

Έχουμε καταρχάς τη φράση «αγοράζω το επιχείρημα», που βέβαια είναι ολοφάνερος αγγλισμός (I don’t buy this argument) και που θα μπορούσε ή θα έπρεπε να αποφευχθεί (π.χ. να μην υιοθετούμε το επιχείρημα, να μην επαναλαμβάνουμε το επιχείρημα, να μην πειθόμαστε από το επιχείρημα).

Κι έπειτα, τι είναι η «άτεγκτη υποχώρηση»; Πάω στοίχημα ότι πρόκειται για «άτακτη υποχώρηση», διότι η άτεγκτη υποχώρηση φέρνει λίγο σε οξύμωρο σαν τον γιγαντόσωμο νάνο ή την πανικόβλητη αταραξία. Οπότε μάλλον στον δαίμονα της απομαγνητοφώνησης θα το χρεώσουμε το μαργαριταράκι, διότι δεν φαντάζομαι να το έκανε το λάθος ο Μηλιός. Ούτε θεωρώ πιθανό να είπε όντως «άτεγκτη υποχώρηση».

* Μαργαριτάρι και από τον υπουργό Αλέκο Φλαμπουράρη, ο οποίος σε ραδιοφωνική συνέντευξη (στο 30.50 του ηχητικού), στη ρύμη του λόγου του, είπε ότι το θέμα (των πολεμικών αποζημιώσεων) αφορά όλους τους Ευρωπαίους «όλοι υποφέρανε εκείνη την περίοδο, εκτός των Αυστριακών και των Πολωνών που ήτανε σύμμαχοι».

Θα ξέρει ασφαλώς ο Αλ. Φλαμπουράρης ότι ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος ξεκίνησε με την Πολωνία, επομένως σαρδάμ είναι η αναφορά του -και κατά πάσα πιθανότητα θα είχε κατά νου όχι την Ιταλία αλλά κάποιο από τα κράτη της Κεντρικής Ευρώπης που συμμάχησαν με τον Άξονα (π.χ. Ουγγαρία; )

* Διαβάζω στην Καθημερινή και αλλού ότι η κυρία Μ. Καραμεσίνη ορίστηκε «νέα διοικητής του ΟΑΕΔ». Άλλη μια μπούρκα λοιπόν, παρόλο που το ουσιαστικό «η διοικήτρια» είναι σε χρήση εδώ και πολλές δεκαετίες και είναι απολύτως ομαλός ο σχηματισμός του. Πάλι καλά που την είπαν «καθηγήτρια του Παντείου» και όχι «καθηγητή».

* Από τη συνέντευξη του Γιάνη Βαρουφάκη στη νέα εκπομπή του Μέγκα με την Τρέμη και τον Ευαγγελάτο, πρόσεξα ένα «με έναν ενδιαφέρον και εποικοδομητικό τρόπο» (όπως το μεταγράφει το Βήμα).

Μου άρεσε όμως ο τρόπος με τον οποίο ο υπουργός έκλεισε τη συνέντευξη λέγοντας ότι χάθηκε η σύνδεση, αμέσως μόλις έβαλαν τίτλο (σουπεράκι) για δημοψήφισμα, ενώ τους είχε πει να μην βάλουν. Μετά τη διπλωματική ασθένεια, έχουμε και τη διπλωματική απώλεια σύνδεσης.

* Κυκλοφορεί πολύ στη μπλογκόσφαιρα ένα βίντεο με απόσπασμα από μια ομιλία της Σάρας Βάγκενκνεχτ, Γερμανίδας αριστερής βουλευτίνας, στη γερμανική Ομοσπονδιακή Βουλή. Το βίντεο παρουσιάζεται σαν αγόρευση της Βάγκενκνεχτ κατά την πρόσφατη συζήτηση για την έγκριση της συμφωνίας της 20ής Φεβρουαρίου, αλλά αυτό είναι λάθος, πρόκειται για ομιλία που έγινε το 2011, όταν το θέμα ήταν η έγκριση του μεσοπρόθεσμου (του δεύτερου μνημονίου).

Και ένα μεταφραστικό σωστολάθος των (ερασιτεχνικών, πάντως) υποτίτλων στο 2.40 της ομιλίας. Η συμφωνία, λένε οι υπότιτλοι, «θα ρίξει την Ελλάδα σε μια βαθιά κατάθλιψη». Λάθος, διότι η ομιλήτρια είπε Depression, που είναι μεν κατάθλιψη, είναι όμως και ύφεση, και αυτό εννοούσε. Αλλά και σωστό, διότι και την κατάθλιψη δεν την αποφύγαμε.

* Φρέσκο, χτεσινοβραδινό από την ανταποκρίτρια του Μέγκα στο Παρίσι, η οποία μας ενημέρωσε ότι ο Αλέξης Τσίπρας ταξίδεψε στις Βρυξέλλες στην οικονομική θέση και «με εταιρεία που έχει ελληνικό όνομα». Για το πρώτο, αν έγινε, ο πρωθυπουργός αξίζει τους επαίνους μας, όχι όμως για το δεύτερο διότι, παρ’ όλα όσα λέει η ανταποκρίτρια, το Thalys (αυτό είναι το όνομα της εταιρείας), όπως μπορείτε να δείτε εδώ δεν έχει σχέση με τον Θαλή, αλλά The name Thalys has no particular meaning, and is a brand name easily pronounced and remembered in all the languages of the countries concerned.

* Και κλείνω με τη μεταφραστική πανωλεθρία της εβδομάδας -ή της χρονιάς, μια και είχε διπλωματικές συνέπειες. Όπως σωστά επισήμανε ο Άρης Δημοκίδης στη Lifo, το Μέγκα στη μετάφρασή του έκανε ένα τραγικό λάθος.

Στο 0.50 του αποσπάσματος

η φράση dass er nun plötzlich naiv in Sachen Kommunikation wäre αποδόθηκε «το να είναι ανόητα αφελής», ενώ στην πραγματικότητα σημαίνει «το ότι έγινε ξαφνικά αφελής» (σε θέματα επικοινωνίας).

Επειδή ο Σόιμπλε ψευδίζει, το plötzlich (ξαφνικά) ακούστηκε σαν blödlich (ανόητα).

Βέβαια, ακόμα και «ανόητα αφελής» να είχε πει ο Σόιμπλε, πάλι δεν στοιχειοθετείται βρισιά, αφού θα έλεγε «Δεν το πιστεύω ότι είναι ανόητα αφελής σε θέματα επικοινωνίας» (ενώ στην πραγματικότητα είπε: «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έγινε ξαφνικά αφελής σε θέματα επικοινωνίας»).

Το ύφος του Γερμανού υπουργού ήταν υποτιμητικό, αυτό φαίνεται σε διάφορες στιγμές της συνέντευξης, όμως ο επίμαχος χαρακτηρισμός είναι γέννημα της κακής μετάφρασης. Και το μεν κανάλι τη δουλειά του κάνει όπως μπορεί (όχι καλά, όπως είδαμε), αλλά οι ελληνικές αρχές θα έπρεπε να προσέχουν περισσότερο, διότι εκτίθενται.

Λείπει βέβαια κι ένα δημόσιο τηλεοπτικό κανάλι με έγκυρους και καταρτισμένους δημοσιογράφους, κι έτσι αρκούμαστε στα αναξιόπιστα ιδιωτικά μέσα ενημέρωσης…

 

Advertisements

140 Σχόλια to “Το ανάκτορο των μεγάλων σκακιστών και άλλα μεζεδάκια”

  1. Καλημέρα!
    Το πρόσεξα κι εγώ το «αρνήθηκαν του προνομίου». Στο κείμενο όμως λέει «αρνήθηκαν τη χρήση του προνομίου», οπότε μάλλον δεν πρόκειται για γενικομανία αλλά για αθέλητη παράλειψη μιας λέξης στον τίτλο.

  2. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Στην παλαι πότε Σοβιετία (ηγέτιδα και κυρίαρχη δύναμη στο σουράβλι μέχρι τη διάλυσή της) πάντως Νικοκύρη, υπήρχαν πολλά Palaces of Young Pioneers , Palace of Pioneers κ.λ.π. Σε αυτά γινόντουσαν (αν δεν με προδίδει τόσο άκαρδα ο Άλτσι μου..) και τα θρυλικά ματς Κ-Κ (Κάρποφ-Κασπάροφ).

    «Υπάρχουν στην ιστορία μερικά παραδείγματα εστεμμένων και γενικά ανώτατων αρχόντων που ήταν σκακιστές, και που σχεδον πάντοτε νικούσαν τους αντιπάλους τους, αλλά οι νίκες τους ήταν άμεσο αποτέλεσμα του αξιώματός τους και όχι το αντίστροφο: προκειμένου να χάσει το κεφάλι του, ο αυλικός αντίπαλός τους προτιμούσε να χάσει την παρτίδα»
    Σωστό, και μού θυμίζει μια αληθινή ιστορία που διηγιόταν ο αγαπημένος του παππού σου ο Δόκτωρ (χμμ..) Αλιόχιν (ή Αλιέχιν, ντάξει!). Το χω ματαβαλλει θαρρώ ,αλλά δεν πράζ γιατί ταιριάζ!
    Ήντουνα το λεπόν ο Αλέκος στην ψειρού και έκλαιγε τη μοίρα του. Ξαφνικά ανοίγει η πόρτα του κελιού και μπουκάρει ο Τρότσκι!
    -Εσύ είσαι ο Αλέκος ο Αλιέχινος, ο γκροσμαστούρας να ούμε;
    -(γκλουππ..) Εγώ είμαι, γκασπαντίν ταβάριτς.
    -Για κάτσε να σε παίξω μια παρτίδα ρε γκρασμάιστερα !
    Καθένται το λεπόν . Ο Αλεξ -διακιολογημένα ή μή- θεωρώντας οτι παίζει το κεφαλι του, στην αρχή ξεκίνησε χαλαρά σκεφτόμενος «Πρέπει να τον αφήσω να κερδιζει το μαζέτα, αλλά με τρόπο να μη με πάρει χαμπάρι! »
    Ο Τρότσκι όμως παρα’ηταν καλός σκακιστής και το ψυλλιάστηκε το τυράκι του Αλέκου και τού έριξε μια θανατηφόρα και επιτημιτική ματιά μετά από μια «χαλαρή» κίνηση τού Αλέκου.
    Οπότε, άλλαξε mode ο Γκρασμάιστερ και συνέχισε full power, καθαρίζοντάς τον σαν αυγό.
    Ο Τρότσκι, μόλις έχασε, δεν είπε κουβέντα ,και σηκώθηκε αμέσως και έφυγε…
    Οι ώρες που ακολούθησαν (μεχρι τελικά να τον αφησουν να φύγει) ήταν -κατα ομολογια του ίδιου του Αλιόχιν- οι δυσκολότερες της ζωής του. Ήταν η πρώτη και μόνη φορά που δεν ήξερε αν είχε κερδίσει ή χάσει μια παρτίδα… 🙂

  3. Αὐγουστῖνος Τσιριμῶκος said

    Καλημέρα.
    Ὄυβε, Πετροσσιάν, Σπάσκυ, Ταλ, Ἀλιέχιν, Φίσερ, Καπαμπλάνκα καὶ λοιποὶ ἱππότες τοῦ τάγματος τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Ἰερουσαλήμ, διαπρέψαντες στὴ Ρόδο ὡς γκρὰν μαίτρ, ἀναρωτιοῦνται ποῦ ἔγκειται τὸ «μεζεδάκι»; 🙂 🙂 🙂

  4. LandS said

    Βάλε το υποτιμητικό ύφος, βάλε που το «που» (pun-με λιβερπαντιανή προφορά- intended) ακούγεται σαν «μπου», βάλε που το «τζου» ακούγεται σα «ντου», βάλε το ένα βγάλε το άλλο, τι να σου κάνει το φτωχό κανάλι;

  5. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Οι ερπύστριες δεν ψευδίζουν. Τρίζουν!
    (και ενίοτε κόβονται)

  6. Καλημέρα!
    Είμουνα σίγουρος μόλις διάβασα τον τίτλο ότι το Παλάτι των Μεγάλων Σκακιστών βρίσκεται στη Ρόδο

    Περιμένω το άρθρο του μάγιστρου και του master να δω και τι θα απογίνω με αυτόν τον τόνο που πηδάει από συλλαβή σε συλλαβή και με μπερδεύει

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Εντάξει, ο δαίμονας του… (αλήθεια πώς θα τον πούμε; )

    2: Πολύ ωραία ιστορία, δεν θυμάμαι να την έχεις ξαναπεί.

    5: Ελπίζω να μην περιμένεις χρόνια 🙂

  8. LandS said

    Γέλασα πολύ με το Παλάτι των Μεγάλων Μαγίστρων.
    Στην αρχή το μυαλό μου πήγε στη θερινή κατοικία του Πι Εμ, το Τσέκερς.
    Τόχε φτιάξει λένε κάποιος Ηλίας Σκακάριος ή Οστιάριος που είχε πάρει το όνομα του από τη Πινακωτή (το Υπουργείο Οικονομικών) που δούλευε.
    Το Σκακάριος το καταλαβαίνω, το Οστιάριος όχι. Έχω ένα γνωστό Τσέκερη, καμμία σχέση;

  9. spiral architect said

    Για το #5:
    Συζήτηση στο γραφείο:

    – Η κόρη μου πήρε το Zertifikat Β2 (το γερμανικό lower). Ωραία γλώσσα τα γερμανικά, μακάρι να τα’ ξερα κι εγώ.
    – Απορώ, πώς σου αρέσει μια γλώσσα που ακούγεται σαν τρίξιμο ερπύστριας στην άσφαλτο! (ο γαλλομαθής)

    (σιωπή …) 🙄

  10. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    To έρμο το master, «Meister» auf Deutsch, είναι μανίκι πάντως στη μετάφραση, ειδικά άμα ο μεταφραστής είναι μάζαξ και δεν ξέρει τη διττή απόδοση «πρωταθλητής /κυρίαρχος» και » μάστορης=τεχνιταράς=μαιτρ»
    Κάποτε ήθελα να αποδώσω στα ελλήνικος το ρητό του Τάρας (χωρίς Μπούλμπα) «Φίλε ζιντ ΣσάχΜάιστερ γκεβόρντεν, κάινερ άμπερ Μάιστερ ντες Σάχς! » και είδα τη γλύκα… τελικά το απέδωσα ελεύθερα , αυθαίρετα κι ωραία
    «Πολλοί νίκησαν σε μεγάλους αγώνες σκακιού, αλλά κανείς δεν νίκησε το Σκάκι!»

  11. spiral architect said

    Ώστε ο Σόιμπλε τσεβδίζει! 😀

  12. LandS said

    Για τη «Κατάθλιψη» τα έχω ξαναπεί. Άλλο recession άλλο το πιο κακό depression. Διάολε, υπάρχει και στατιστική διάκριση.

    Κρίμα τη τρισχιλιετή δηλαδή.

  13. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Εκτός από τους Μαγίστρους, Masters κ.λ.π., μεγάλος χαμός γίνεται και με τους Champions (πρωταθλητής ,αλλά και Υπέρμαχος). Ο Ερντοάν ήταν πριν κάποια χρόνια «μεγάλος πρωταθλητής των Παλαιστινίων»… 😆

  14. LandS said

    Στον όρκο, μόνο το ομοουσίας και αδιαιρέτου Τριάδος δεν είναι στη Δημοτική. Γιατί;

  15. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    14: Σαν στερεότυπο διατηρήθηκε, υποθέτω.

    13 Ναι, πρέπει να το είχαμε γράψει κι εδώ.

  16. Y.G. said

    Πρωτη φορα ακουω τη λεξη blödlich. Αν και εχω στενοτατες επαφες για δεκαετιες με γερμανικα μηδια (κοπυραϊτ Σπιραλ) και στενοτατους οικογενειακους δεσμους με γερμανους.

  17. Christos said

    10: Κάποιοι πάντως, που είναι πραγματικοί μάστορες, ξέρουν να εκμεταλλεύονται όλες τις πιθανές σημασίες (κι άντε μετά να μεταφράσεις):

    der Tod ist ein Meister aus Deutschland – http://de.wikipedia.org/wiki/Todesfuge

    κι αφεντικο και τεχνίτης και καλλιτέχνης – πιθανώς και τσεβδός….

  18. spiral architect said

    Σάββατο 14 Μάρτη: Ξεκινάμε με νικοκυρίσια μεζεδάκια και συνεχίζουμε … 😉

  19. sarant said

    18 Eίναι Σαρακοστή, άπιστε!

  20. skom said

    @16 +1
    Πράγματι καθόλου συνηθισμένο.

  21. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα
    δεν ξέρω αν είναι μεζεδάκι, στα σίγουρα είναι γροθιά στο στομάχι

    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΕ ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ Μ. ΑΝΑΤΟΛΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΓΚΕΡΙΝΙ

  22. Γς said

    >έχουμε και τη διπλωματική απώλεια σύνδεσης.

    κι όπως συμβαίνει σε όλες της τάχα μου απώλειες σύνδεσης ακούστηκε κι εδώ:
    -Μας ακούτε;
    -Οχι, καθόλου

    ή κάπως έτσι

  23. Παύλος said

    Σήμερα είναι η ημέρα του Πι!

  24. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !

    – Το ανάκτορο του μεγάλου μεταπτυχιακού, ίσως; 🙂

    – Να πάμε μαζί με τον Παυλόπουλο, να δημοτικίσουμε; Κι επειδή μόλις έρχομαι από εκεί, να το ονομάζαμε «Νοσοκομείο Παιδιών»; Μπλιαχχχ…

    Τέλος, μια που αρκετός ΣΥΡΙΖΑ έπεσε στα μεζεδάκια, έχω μια απορία : πράγματι στην «Επί του όρους ομιλία» του Ιησού, που χρησιμοποίησε ο Πρωθυπουργός εκ νέου θρησκευτικό του ξέσπασμα, υπάρχει η σύγκριση του «άχυρου» (ή ακίδας, όπως το είπε) στο ένα μάτι, και της «δοκού», στο άλλο. Επειδή η λέξη στο πρωτότυπο κείμενο φυσικά είναι αυτή, η ερώτησή μου είναι αν η δοκός έχει εκεί την έννοια που ξέρουμε και σήμερα, δημιουργώντας αυτή την οξύμωρη εικόνα, ή ίσως και κάποια άλλη έννοια.

  25. vikar said

    Για την έκφραση to buy something με την έννοια του μεζεδακιού επάνω, υπάρχει στα ελληνικά, σε ανάλογο γλωσσικό ύφος, η έκφραση χάφτω κάτι ή και τρώω κάτι (συχνά το παραμύθι). Είναι ίσως μία περίπτωση οπου ο αγγλισμός είναι προϊόν της αποφυγής της καθομιλουμένης.

    Έτσι την πατάνε πολλοί του επίσημου ύφους, και συχνά, έχω την εντύπωση. Γενικότερα, η αφύσικη αποφυγή της καθομιλουμένης μπορεί να εξηγήσει πολλά άκομψα γλωσσικά, όχι μόνο αγγλισμούς.

  26. vikar said

    (Ντάξει, δέ λέω τίποτα καινούργιο, τα λέει κι’ ο κυρ-Σαράντ αυτά.)

  27. spiral architect said

    @23: In american mode (3-14-2015) 😉

  28. Γς said

    19:
    Ντάξ. Να το βαφτίσουμε ψάρι.
    Το ένα απ τα δύο…

  29. physicist said

    Η λέξη blödlich δεν υπάρχει, κι αν υπάρχει δεν χρησιμοποιείται. Υπάχει dümmlich, υπάρχει και dämlich αλλά κανένα δεν ακούγεται όπως το plötzlich, ούτε με την πιο δημιουργική φαντασία.

    Ο Σύωμπλε δεν είναι ψευδός.

    Η αλήθεια είναι πολύ απλούστερη: το ΜΕΓΚΑ, που γρήγορα έγινε φερέφωνο και της νέας εξουσίας, κατασκέυασε ένα θέμα με την Τρέμη που η φωνή της έτρεμε από παρτιωτική αγανάκτηση. Οι αστείοι τύποι του ΥΠΕΞ το έκαναν διπλωματικό ζήτημα και πάνε να ρίξουν την ευθύνη στο Μνημόνιο που έκλεισε την ΕΡΤ. Δεν είμαστε ηλιθίοι, τουλάχιστον όχι όλοι. Παρεκτός κι αν ήταν εξαρχής στημένο για να φάει το πόπολο πατριωτισμό τύπου Κοτζιά-Καμμένου.

  30. gbaloglou said

    Κουίζ: ποιος Έλληνας σκακιστής είναι σήμερα διακεκριμένος μεγαλοεπενδυτής;

  31. IA said

    τι είχες Γιανη τι ειχα πάντα

    «Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τα ΜΑΤ και ο δήμαρχος Μπέος με την ιδιωτική εταιρεία security, χέρι – χέρι στον αυταρχισμό και την καταστολή», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΤΕ Βόλου του ΚΚΕ.

    Όπως σημειώνει: «Καταγγέλλουμε τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που ακριβώς κατά τα πρότυπα της προηγούμενης κυβέρνησης έστειλε τα ΜΑΤ σε προγραμματισμένη διαδήλωση με εντολή να αποκλείσει την κινητοποίηση, να απαγορεύσει τη διέλευσή της σε συγκεκριμένους δρόμους και με τη χρήση χημικών να χτυπήσει τους συγκεντρωμένους. Η συγκυβέρνηση συνεχίζει πιστά την εφαρμογή του σχεδίου «νόμος και τάξη» της προηγούμενης κυβέρνησης με την καταστολή και τον αυταρχισμό.

    http://www.902.gr/eidisi/topika-nea/63182/volos-mat-kai-himika-enantion-diadiloton-exo-apo-ti-deyamv-kataggelia-tis-te

  32. LandS said

    @28
    Και το άλλο να το πούμε θεσμό.

  33. physicist said

    #29, ΥΓ — Σε ορισμένες νοτιογερμανικές διαλέκτους, όπως σε κείνη της Φρανκονίας, αλλά και σε βαριάντες των βαυαρικών, υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στα p/b και στα t/d. Ο Σώυμπλε είναι από τη Σουηβία, δεν ξέρω αν ισχύει αυτό και σε κείνη τη διάλεκτο, άρα ακόμα κι αν υπήρχε το blödlich και ακουγότανε σαν plötzlich ή αντίστροφα, δεν θα ήταν ο λόγος ότι ο Σ. είναι ψευδός.

    Μιλάμε για πλήρη διαστροφή της πραγματικότητας. Εντελώς απαράδεκτες ιστορίες, ξεδιάντροπα ψέματα.

  34. antpap56 said

    Τι μου θύμισε ο Μέγας Μάγιστρος… Στις μέρες της θητείας μου είχα έναν αξιωματικό ικανό σκακιστή που, γνωρίζοντας το δικό μου απόλυτα στοιχειώδες (προνηπιακό θα έλεγα) status στο άθλημα, έπαιζε μαζί μου χωρίς τη βασίλισσά του. Μετά από μερικούς μήνες έφτασα να του πάρω μια παρτίδα. Τότε μου λέει: «Μου φαίνεται ότι θα ξαναβάλω τη βασίλισσά μου στο παιχνίδι». Ήταν, περίπου, το υψηλότερο επίπεδο που έφτασα στο ζατρίκιο. Καλώς ή κακώς, το εγκατέλειψα.

  35. Spiridione said

    2. Κίντο, δεν είναι πάντως σίγουρο ότι είναι αληθινή ιστορία
    http://www.chess.com/blog/Spektrowski/who-saved-alexander-alekhine

  36. physicist said

    Αν δηλαδή η Κυβέρνηση κάνει την επί της ουσίας αντιπαράθεση με την ΕΕ/τη Γερμανία/τους θεσμούς με τον ίδιο ανόητο, εξευτελιστικό για τη νοημοσύνη μας και εντελώς παιδαριώδη τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το συγκεκριμένο επικοινωνιακό θέμα, τότε την έχουμε πολύ άσχημα. Να επαφίεται το ΥΠΕΞ στις ανοησίες ενός καναλιού και στη συνέχεια να σκαρφίζεται δικαιολογίες για παιδιά νηπιαγωγείου και να τις πουλάει στο λαό; Πότε; Σήμερα που οι μισοί Έλληνες ξέρουν Γερμανικά και οι άλλοι μισοί βρίσκουν τι τρέχει με ένα γούγλισμα; Αυτό είναι εντελώς εξωφρενικό.

    Ο Σύωμπλε δεν δίνει φράγκο τσακιστό, παίδες, κι ούτε υπεράσπιση χρειάζεται. Το θέμα είναι οι απίστευτες φαιδρότητες που παρακολουθούμε.

  37. Y.G. said

    17. der Tod ist ein Meister aus Deutschland – http://de.wikipedia.org/wiki/Todesfuge

    Για μενα ενα απο τα καλυτερα ποιηματα ολων των εποχων.

  38. Y.G. said

    36. Συμφωνω μαζι σας. Θα ηταν σχετικα ευκολο να αποδιδονται στη αρχικη γλωσσα αυτα τα στεϊτμεντς, ειδικα οταν φανταζουν τοσο εκρηκτικα,και να συνοδευονται με μια καλη μεταφραση και λιγο κοντεξτ. Οσο για το υφος του Σοϊμπλε, ο Νικοκυρης το βρισκει υποτιμητικο, εμενα μου φαινεται μαλλον σκωπτικο. Αλλα με εκτιμησεις υφους δυσκολα βγαινει ακρη …

  39. spiral architect said

    @36: Αν είναι έτσι όπως τα λες Φυσικέ, πρόκειται για προπαγάνδα.

  40. physicist said

    #39. — Προπαγάνδα τίνος, βρε Σπάιραλ; Και τι θα πει αν είναι έτσι όπως τα λέω; Ορίστε δύο στάνταρ λεξικά της Γερμανικής, το Ντούντεν και το Πονς:

    http://www.duden.de/

    http://de.pons.com/

    Δώσε τη λέξη blödlich και δες τι θα σου απαντήσουν.

  41. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    http://www.verstecken.uni-trier.de/cgi-bin/WBNetz/call_wbgui_py_from_form?sigle=DWB&mode=Volltextsuche&hitlist=4352831&firsthit=0&textpattern=vernt&lemmapattern=&patternlist=T:vernt&lemid=GB08629

  42. physicist said

    Κίντο, η σελίδα είναι το μοναδικό χιτ που δίνει το ψαχτήρι στη λέξη blödlich αλλά μου βάζει άλλα αντ’ άλλων, είναι άνω-κάτω, ίσως φταίει ο μπράουζερ; Δεν βλέπω καν τι λέει το περιεχόμενο, δηλαδή, αλλά σε μιαν επικεφαλίδα γράφει κάτι για το Λεξικό των Αδελφών Γκριμ, 1785–1863 έζησε ο ένας και 1786–1859 ο άλλος.

    Τα σύγχρονα λεξικά δεν έχουν τέτοιο λήμμα, και 20 χρόνια σε γερμανόφωνες χώρες δεν άκουσα ποτέ αυτή τη λέξη. Θα τη χρησιμοποιούσε άξαφνα ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ σε μια κουβεντούλα για να προσβάλει τον Βαρουφάκη, λες;

  43. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Και στο φινάλε ρε συ Φυσικέ, σιγά τώρα που έσταξε η ουρά του γαϊδάρου …που θίξαμε τους Τσεεσούδες και το πρώτυπο ηθικής τον Σόϋμπλε… Το » Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έγινε ξαφνικά αφελής σε θέματα επικοινωνίας» είναι δηλαδή οκ να το λέει ; Να λες -εμέσως πλην σαφώς- ένα συνάδερφό σου υπουργό (έστω κράτους under besaetzung…) αφελή ή πονηρό είναι οκ για σένα;

  44. physicist said

    #43. — Δεν έγινα σαφής, Κίντο. Δεν με κόφτει ο Σώυμπλε, το έγραψα και στο 36. Το γελοίο θέαμα ενός Υπουργείου Εξωτερικών που κάνει επίσημο διάβημα και μετά λέει «α, έγινε λάθος στη μετάφραση» εφευρίσκοντας μιαν ανύπαρκτη λέξη, αυτό με κόφτει.

  45. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Απ’την άλλη βέβαια, για μένα είναι σαφές πως ο Σόϋμπλες λέει «πλέτσλιχ» κι όχι «μπλέτλιχ» (το οποίο, οφείλω να προσθέσω πως ποτέ δεν έχω ακούσει έτσι ως επίρρημα ,αλλα σκέτο «μπλέτ»). Εννοούσα επίσης, Τσεντεούδες και όχι τσεεςούδες… 🙂

  46. «Μεγάλων σκακιστών»: Ευφημισμός κακίστων σκακιστών!

  47. Elias said

    Λείπει βέβαια κι ένα δημόσιο τηλεοπτικό κανάλι με έγκυρους και καταρτισμένους δημοσιογράφους, κι έτσι αρκούμαστε στα αναξιόπιστα ιδιωτικά μέσα ενημέρωσης…

    Δε βοηθάει όμως κι η ηγετική ομάδα γύρω από τον Τσίπρα, με το περίεργο νομοσχέδιο για την ΕΡΤ που εμπνεύστηκε… ,

  48. skom said

    Και εγώ plötzlich άκουσα. Με τόση ευκρίνεια μάλιστα, που όταν μίλαγαν για ανόητα αφελή υπέθεσα ότι εννοούσαν άλλο απόσπασμα από αυτό που εξέπεμπαν. Το blödlich το άκουσα πρώτη φορά σήμερα και η γερμανική είναι η μητρική μου (κυριολεκτικά).

  49. 2, …Στην παλαι πότε Σοβιετία…υπήρχαν πολλά Palaces of Young Pioneers , Palace of Pioneers κ.λ.π. Σε αυτά γινόντουσαν…και τα θρυλικά ματς Κ-Κ (Κάρποφ-Κασπάροφ).

    Παιχνίδι με πιόνια στα παλάτια των πιονέρων, λογικό! 🙂

  50. Pedis said

    Πλάκα έχουν τα παλάτια των Μεγάλων Σκακιστών! Και οι παράγκες της δημοσιογραφίας-θεάματος. Από γερμανικά δεν σκαμπάζω αλλά δίνω προκαταβολικά δίκιο στο συνάδελφο για τη μετάφραση.

    Αλλά, το πρόβλημα είναι ο Σόιμπλε; Αύριο θα είναι άλλος στη θέση του. Και μπορεί να μιλάει καθαρά, τότε κάτι αλλο θα υπάρχει, φερειπείν να λέγεται ότι φοράει σώβρακο με στάμπα την Αφροδίτη της Μήλου να την πηδάει ο Θωρ.

    Εντωμεταξύ το άλλο πήδημα πάει γόνα.

    Η Guten tag μου στους μέγαρχιμαγίστρους σκακιστές του ιστολογίου.

  51. Γς said

    23:
    >Σήμερα είναι η ημέρα του Πι!

    Σήμερα 14 Μαρτίου, 3/14 [όπως το γράφουν οι Αμερικανοί].

    Η Pi Day. Πάι Ντέι.

    Φτιάχνουν και Πι Πίτες [Πάι Πάιζ, Pi Pies]

    Σαν σήμερα γεννήθηκε κι ο Άλμπερτ Αινστάιν

  52. Pedis said

    Πώς γίνεται και μια μαλ(θ)ακία (να στήνεις πωπό στο γιουρογκρουπ) να καλύπτεται από άλλη μαλακία, ένας θεός ξέρει!

  53. 25,
    Ενδιαφέρουσα παρατήρηση (ότι «He bought it = To ‘χαψε») από την άποψη πως διάφορες εκφράσεις των ελληνικών έχουν αντίστοιχες στα αγγλικά με όρους χρηματικούς, αγοραπωλησίας κλπ.

    Εκτός από την παραπάνω, μού έρχονται πρόχειρα στο νου

    I will buy you a drink = Θα σε κεράσω ένα ποτό
    There is no free meal = Τα αγαθά κόποις κτώνται
    Buying time = χρονοτριβώ; αναβάλλω;
    Baby, you look like a million = …

    (Για το τελευταίο είχα πρόσφατα στιχομυθία με φίλο Ελληνοαμερικάνο ονόματι Bill, ογδοηκοντούτη και κοτσονάτο:
    – Bill, you look like a million!
    – Drachmas or dollars?
    – Like a million-dollar Bill!)

  54. Pedis said

    Α και να πείτε στους επικριτές της γεροντικής άνοιας του Γλέζου, ότι ο γέρος τα ‘χει τετρακόσια και μας δουλεύει ψιλό γαζί.

    «Πιστεύω ότι θα λυθεί η διαφορά απόψεων. Να καταπιούν τη γλώσσα τους όσοι λένε ότι είμαι απέναντι στην κυβέρνηση» δήλωσε σήμερα ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μανώλης Γλέζος, ο οποίος είπε ότι ενημερώθηκε για το έργο της κυβέρνησης και την υποστηρίζει.

    Ο κ. Γλέζος εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην «κυβέρνηση του λαού» και στο πρόσωπο του πρωθυπουργού, λέγοντας ότι ο Αλέξης Τσίπρας «ταυτοποιείται με την ιστορία».

    http://www.efsyn.gr/arthro/glezos-pote-den-imoyn-apenanti-stin-kyvernisi

    Εμένα μου φαίνεται ότι ο Γλέζος το παέι φυρι-φυρί να ταυτοποιηθεί με το σαλτιμπαγκισμό. Και είναι πολύ κριμα.

  55. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    53. 😆 (εγώ πρόσφατα φώναξα σε κάποιον «Μπιλ,πλήηζ!» και μού απάντησε «Μάι νέημ ιζ Μπιλλάλ,Sir!»…(Indo-european communication…)

  56. 18,
    Πι, όχι πίπα! 🙂

  57. 55, 😀

  58. physicist said

    Κίντο, τι διαβάζω, η Αίγυπτος λέει θέλει να κατασκευάσει μιαν υπερμοντέρνα νέα πρωτεύουσα στο Ανατολικό Κάιρο; 45 δις Δολλάρια επένδυση κλπ. Καλές και πολλές δουλειές για Μηχανικούς και κατασκευές, φαντάζομαι, εσύ τι ακούς που είσαι στην πιάτσα, και επαγγελματικώς και γεωγραφικώς;

  59. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    58. Κάινε Άνουνγκ νταρύμπερ! Mαλ ζέεν. 🙂

  60. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    23: Και το είχα σκεφτεί σε ανύποπτο χρόνο…. αλλά το ξέχασα στον ύποπτο χρόνο!

    24: Το κρατάμε για κάποια άλλη φορά αυτό με το άχυρο και τη δοκό.

    25: Ναι, το χάφτω είναι πολύ καλό για το κατάλληλο ρεζίστρ. Και «καταπίνει αμάσητα».

    29: Σα νάχεις δίκιο, είναι σπάνια λέξη -τι άλλο να σκέφτηκαν; blodsinnig;

    38 Και το σκωπτικό ύφος δεν είναι υποτιμητικό κάποιες φορές;

    47 Δεν το ξέρω το θέμα, πες περισσότερα.

  61. 30,
    GB, δεν τον βρίσκω, για δώσε βοήθεια αν θέλεις.

  62. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    61. Eγώ ήξερα τον παλιό πρωταθλητή ΗΠΑ Πάτρικ Γουόλφ (ή Βολφ)
    http://www.opalesque.tv/hedge-fund-videos/patrick-wolff/1

  63. physicist said

    #60(δ). — Blödsinnig υπάρχει βέβαια αλλά απέχει πάρα πολύ από το plötzlich για να γίνει σύγχυση — έχει μιαν ολόκληρη συλλαβή παραπάνω! Επιπλεόν, την έκφραση blödsinnig naiv δεν θα την έλεγε φυσικός ομιλητής της Γερμανικής, σύμφωνα με τη δική μου αίσθηση της γλώσσας. Καθεμιά από τις δύο λέξεις υπάρχει και θεωρητικά μπορεί να τις βάλει κανείς δίπλα-δίπλα αλλά η έκφραση ακούγεται … blödsinnig. 😉

  64. Kid, εσύ;

  65. 64, κι εμένα εκεί πήγε το μυαλό μου! 😀

  66. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    36 – Aκριβώς όπως τα λές ΔΥΣΤΥΧΩΣ.

  67. sarant said

    64: 🙂

    63: Και τότε πώς ο μεταφραστής του Μέγα έβαλε το «ανόητα»;

  68. gbaloglou said

    61 Ας περιμένουμε λίγο, είμαι περίεργος αν θα τον βρουν κάποιοι…

    [Νομίζω πως είχε κάποτε αναδειχθεί πρωταθλητής εφήβων, τώρα ζει εκτός Ελλάδας … αλλά εντός Ευρώπης.]

  69. Παύλος said

    51, 60:
    Και είναι η μοναδική φορά που το γιορτάζουν με 4 δεκαδικά ψηφία: 3,1415.

  70. physicist said

    #67(β). — Νίκο, παρακολούθησα όλο το βιντεάκι με πολύ ενδιαφέρον και μεγάλην απορία όταν βγήκε, επειδή η Τρέμη έτρεμε από εθνικό ρίγος κι επαναλάμβανε τα ίδια και τα ίδια για προσβολή και για προσωπική επίθεση, χωρίς όμως να λέει συγκεκριμένα ποια ήταν αυτή. Δεν μπορούσα να καταλάβω και νόμιζα ότι κάτι έχω χάσει. Παρατήρησα ότι και οι βοηθοί της στην εκπομπή επαναλάμβαναν τον ισχυρισμό χωρίς να λένε πού ακριβώς, κι αυτό μ’ έβαλε σε υποψίες αλλά δεν ασχολήθηκα περισσότερο εκείνη τη στιγμή και το άφησα.

    Μετά διάβασα για το διάβημα κι έμεινα στήλη άλατος, ύστερα ήρθαν και οι «διορθώσεις». Ξέρεις ότι δεν είμαι τύπος που κάνει άγρια σπέκουλα αλλά η αίσθησή μου είναι ότι το ΜΕΓΚΑ ήθελε σώνει και καλά να κάνει φτηνό πατριωτισμό απ’ το τίποτα. Τώρα, μιλημένο με τίποτα μυστήριους τύπους στο περιβάλλον του ΥΠΕΞ να ήτανε, απλή γκάφα του ΥΠΕΞ νε έγινε, θα σε γελάσω. Μια φορά, παρείναι χοντρό για να έκανε έντιμο λάθος το ΜΕΓΚΑ. Και ότι ολόκληρο ΥΠΕΞ δεν βρήκε έναν άνθρωπο να ξέρει Γερμανικά (μα καλά, ο ίδιος ο Υπουργός έχει γράψει και άρθρα σ’ αυτήν τη γλώσσα!) και την πάτησε έτσι, ε, αυτό είναι απίστευτο.

  71. Πέπε said

    @14, 15 (ομοουσίου κλπ.):

    Κανονικά η συνέπεια θα απαιτούσε να εκδημοτικισθεί και το «αγία» σε «άγια», έτσι δεν είναι; Αγία είναι ουσιαστικό, τίτλος ούτως ειπείν για όσες γυναίκες άγιασαν. Το θηλυκό του επιθέτου είναι άγια, π.χ. «είσαι καλή και άγια». Ακόμη και τοπωνύμιο Άγια Ζώνη (δισύλλαβο το άγια) υπάρχει, αντίθετα από όλα τα διάφορα «Αγιά Παρασκευή – Αγιά Τάδε» που αναφέρονται σε αγίες (=σε άγιες γυναίκες – η Άγια Ζώνη δεν είναι γυναίκα που την έλεγαν Ζώνη, αλλά μια ζώνη που φορούσε η Παναγία για να μην της πέφτει το τζιν). Δεν υπάρχει όμως Άγια Τριάδα αλλά Αγιά Τριάδα: φαίνεται ότι κάπως στη λαϊκή αντίληψη θεωρείται πως είναι κι αυτή μια αγία, ονόμται Τριάδα, όθεν και το όνομα Τριάδα. Είχα γνωρίσει μια Τιργιάδα στη Μυτιλήνη.

    Εδώ όμως που δεν πρόκειται για λαϊκά τοπωνύμια ή γενικώς για λαϊκή γλώσσα, αλλά για επίσημο καλοσυνταγμένο κείμενο, θα έπρεπε να λέμε «της άγιας, ομοούσιας και αδιαίρετης Τριάδας».

    Είμαι βέβαιος ότι δε θα επικρατήσει ποτέ. 🙂

  72. Y.G. said

    @60 Και το σκωπτικό ύφος δεν είναι υποτιμητικό κάποιες φορές;

    Νικο, ειναι δυσκολο να δω καλα και με τη σωστη ταχυτητα το γιουτουμπακι απο εδω που βρισκομαι (πολυ αργο ιντερνετ) αλλα το συμπερασμα που εβγαλα ειναι οτι το εκρηκτικο αποφθεγμα ηταν μερος μιας ανταλλαγης αστεϊσμων που τελειωσε με τον Βαρουφακη να λεει, οπως ισχυριζεται ο Σοϊμπλε, «Jetzt lachen Sie aber nicht so albern!», βαζοντας ετσι τερμα στην κοινη συναινεσει ανταλλαγη αστεϊσμων.

    @63 Μονο χημικος ομιλητής της Γερμανικής θαλεγε κατι τετοιο 🙂

  73. physicist said

    Υστερόγραφο: το πλέον προσβλητικό-ειρωνικό σημείο που για μένα πέρασε τα όρια, είναι εκεί που ο Σ. λέει (παραφράζω) «εσένα, Γιάνη, σε εξέπληξε ο κυνσιμός των ΜΜΕ, που ήρθες σαν λαμπρό αστέρι και μας επισκίασες με τις επικοινωνιακές σου αρετές, πολύ περισσότρεο απ’ όσο με την ουσία σου» και ξεσπάνε στα γέλια οι Γερμανοί δημοσιογράφοι και ο Σ. τους λέει αυτάρεσκα και συνωμοτικά «τι γελάτε τώρα έτσι χαζά». Εκεί, η ειρωνία παραπήγε αλλά αφενός δεν είναι για διάβημα αφετέρου με εξέπληξε ότι αντί γι’ αυτή τη σκηνή έγινε όλη η ιστορία με το «ανόητα αφελής» που δεν ειπώθηκε ποτέ.

    Να το συνοψίσω: η φάση, Νίκο, είναι αλαλούμ. Δεν βγάζω άκρη.

  74. physicist said

    #72. — Γράφαμε μαζί και μου κάνει εντύπωση το εξής: εσείς αποδίδετε τη φράση Jetzt lachen Sie aber nicht so albern! στον Βαρουφάκη, δηλ. λέτε ότι ο Σώυμπλε όταν την είπε τσιτάριζε τον Βαρουφάκη. Εγώ την κατάλαβα για απευθείας φράση του Σώυμπλε στους δημοσιογράφους όταν ξέσπασαν στα γέλια με την αποστροφή του Σώυμπλε που ανέφερα στο #73. Ένας από τους δυο μας έχει καταλάβει λάθος.

  75. Πέπε said

    @0:

    Νίκο, η έκφραση «έτυχε αποδοχής» εμένα μ’ αρέσει, γιατί θεωρώ ότι πραγματικά αποδίδει μια απόχρωση που δεν έχει κανένα ακριβές ταυτόσημο.
    Το πράγμα ξεκινάει από την ιδιορρυθμία των αποθετικών ρημάτων, όπως «αποδέχομαι», να μη σχηματίζουν τύπο παθητικής διάθεσης αφού και η ενεργητική διάφεση είναι ήδη σε παθητική φωνή. Αναπτύσσονται λοιπόν διάφορες περιφράσεις, όπως το «γίνομαι αποδεκτός» και το «τυγχάνω αποδοχής». Τυπικά σημαίνουν το ίδιο, στην πράξη όμως δε συμφωνείς ότι άλλοτε επιλέγουμε το ένα και άλλοτε το άλλο;

  76. Y.G. said

    @73 – ξεσπάνε στα γέλια οι Γερμανοί δημοσιογράφοι και ο Σ. τους λέει αυτάρεσκα και συνωμοτικά «τι γελάτε τώρα έτσι χαζά»

    Τωρα καταλαβα. Το «τι γελάτε τώρα έτσι χαζά» το ειπε στους δημοσιογραφους. Καλο μαθημα αυτο. Ποσο προσεχτικος πρεπει να ειναι κανεις και ποσο καλο ιντερνετ πρεπει να εχει για να ερμηνευει σωστα οπτικο-ακουστικα αρχεια…

  77. physicist said

    #76. — Κοιτάξτε, δεν είναι καθόλου εύκολο. Πάνω από δέκα φορές τόχω δει και κάθε φορά μπερδεύομαι σ’ αυτό το σημείο, επειδή ο Σώυμπλε μιλάει πολύ χαλαρά με τους δημοσιογράφους σ’ αυτή τη συνέντευξη και πέφτουν παρενθετικές προτάσεις χωρίς προειδοποίηση.

  78. Y.G. said

    @74

    ΕΓΩ καταλαβα λαθος. Ευχαριστω γαι τη διορθωση!

  79. Παύλος said

    Εκτός από την οικονομία υπάρχει και η πολιτισμική διπλωματία.
    Στις 27 Φεβρουαρίου 2015 πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο ένα τριπλό ντιμπέιτ με θέμα «Ευρώπη;» και συνομιλητές από το Βουκουρέστι, την Αθήνα και το Βελιγράδι, οργανωμένο από τη Γερμανική Ακαδημία για τη Γλώσσα και την Ποίηση που δίνει κάθε χρόνο το κορυφαίο γερμανικό βραβείο Μπύχνερ.

    http://www.chronosmag.eu/index.php/l-g-pls-epl-es.html

  80. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    71.«της άγιας, ομοούσιας και αδιαίρετης Τριάδας»
    ούτε η Άγια Νύχτα είναι έτοιμη ν΄αλλάξει ούτε η Αγία Οικογένεια 🙂
    Αλλά έχουμε και Αγιά Φωτιά (Φωτεινή) σ΄ εμάς.

  81. Y.G. said

    @79 Ενδιαφερον!

    Διαβαζω στην ομιλια της Μικέλας Χαρτουλάρη οτι «Μόνο 8,5% Έλληνες διαβάζουν πάνω από 10 βιβλία τον χρόνο, τα 3/4 του πληθυσμού δεν διαβάζουν καθόλου.»

    Ειναι αληθεια αυτο ;;!!

  82. sarant said

    Εγώ το «τι γελάτε τώρα» το είχα καταλάβει ότι τσιτάριζε Βαρούφ, αλλά μπορεί και να το λέει στους δημοσιογράφους. Μπερδεψούρα.

    69: Ε, χάσαμε.
    Βέβαια του χρόνου, αν το στρογγυλέψεις το 3,14159 σε 3,1416….

  83. NM said

    Αυτό κι αν είναι μεζεδάκι. Και μάλιστα διαχρονικό.
    Σχολείο: Γενικό Λύκειο, Τάξη: Α, Μάθημα: «Πολιτική Παιδεία»
    Το βιβλίο σε πιντιέφι: http://www.iep.edu.gr/files/vivlia/POLITIKH_PAIDEIA_A_GEL_EPAL.pdf
    Εγχειρίδιο: σελίδα 82, κεφάλαιο 7.1, δεξιά στήλη με επισήμανση
    Μου φαίνεται απίστευτο ότι παρά τα τόσα που έχουν γραφεί εδώ και χρόνια, το ψεύτικο ρητό του Ισοκράτη όχι μόνο ζει και βασιλεύει, αλλά διδάσκεται και στα Λύκεια της χώρας.
    Χτες το διδάχτηκαν στην τάξη της κορης μου. Παρά τις κάποιες ενστάσεις μερικών παιδιών, ο καθηγητής απτόητος!

  84. Λ said

    10. Μπούλμπα να ξέρεις είναι η πατάτα στα Λευκορωσσικά.

  85. Νεοκιδ L'errance d'Arabie said

    84. Α! Για πατατες στο Νικοκυρη που ηταν μαζετονιο. Εγω μονο εξκλαμεησον μαρκς επαιζα! 🙂

  86. physicist said

    Μαζετόνιο; Τι είναι αυτό, καινούργιο στοιχειώδες σωματίδιο; Νέο μποζόνιο Χιγκς;

  87. Νεοκιδ L'errance d'Arabie said

    Το μαζετονιο ειναι το στοιχειωδες σκακιστικο σωμασχετιδιο, ασχετε και αμπαλατε και σκακιστικως αχαππαρε Φυσικε! :-

  88. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ευγένιου Τριβιζά- Οι Δραπέτες της Σκακιέρας
    το άλογο του σκακιού θέλει να καλπάσει σε ένα λιβάδι με τετράφυλλα τριφύλλια

    Γιώργος Κουρουπός/Οι δραπέτες της σκακιέρας – Όμορφος που είναι ο κόσμος

  89. physicist said

    #87. — Τζώρας τελείως, δεν έχεις άδικο. Κάτσε να γουγλίσω κι επανέρχομαι …

  90. physicist said

    Τζίφος μαύρος:

    Es wurden keine mit Ihrer Suchanfrage – μαζετονιο – übereinstimmenden Dokumente gefunden.

    Vorschläge:

    Achten Sie darauf, dass alle Wörter richtig geschrieben sind.
    Probieren Sie es mit anderen Suchbegriffen.
    Probieren Sie es mit allgemeineren Suchbegriffen.

  91. Πέπε said

    @80: Α, η Αγιά Φωτιά Φωτεινή είναι; Τότε καλώς έχει ως Αγιά. (Πολύ ιδιαίτερο και ωραίο όνομα, όπως και να ‘χει.)
    Και η Άγια Νύχτα καλώς έχει.
    Ούτε την Αγιά (σκέτη), της Λάρισας, τη βλέπω ν’ αλλάζει…

  92. Νεοκιδ L'errance d'Arabie said

    90. Γκουγκλαρε Patzer 🙂

  93. Ειδήσεις Μέγκα, πριν από 2 λεπτά, σουπεράκι: «ΚΑΙ ΕΞ ΟΙΚΙΩΝ ΤΑ ΒΕΛΗ» (στον υπουργό οικονομικών).

  94. ΟΙΚΕΙΩΝ βέβαια έλεγε. Η απόστροφος ήταν το θέμα.

  95. Τον Μέφρι μου μέσα!

  96. θὰ ἄξιζε ἕνα κεφάλαιο στὴν Νομανσλάνδη γι’αὐτὸ τὸπαλάτι, ἀλλὰ εἶμαι βιαστικός. ἐπιφυλάσσομαι πάντως.

    διαβάζοντας τὰ νέα ἀπὸ τὸ εἰδικὸ δικαστήριο (π.χ. ἐδῶ): http://www.protothema.gr/politics/article/458517/eidiko-dikastirio-aurio-i-apologia-papakonstadinou/ βλέπω νὰ γίνεται λόγος γιὰ «ἀναρρύθμισι ἀρχείων».

    ἀναρωτιέμαι ἂν ταυτίζεται ἢ ὄχι μὲ τὴν «ἀναρίθμησι ἀρχείων» ποὺ γουγλίζεται, ἢ ἂν ἕνας ἀπὸ τοὺς δύο ὅρους εἶναι σφαλερὴ ἀνάγνωσι τοῦ ἄλλου. οἱ εἰδικοὶ τῆς πληροφορικῆς θὰ μποροῦσαν νὰ μᾶς δώσουν τὰ φῶτα τους;

  97. Γιάννης Ιατρού said

    #29: κι όμως…, αν και συμφωνώ ότι είναι πολύ σπάνια η χρήση του!
    http://www.woerterbuchnetz.de/DWB?lemma=bloedlich

    κατά τα άλλα δεν θα διαφωνήσω … 🙂

  98. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    http://tvxs.gr/news/ellada/arxizoyn-oi-diadikasies-apomakrynsis-toy-gkrafiti-sto-polytexneio
    Αρχίζουν οι εργασίες απομάκρυνσης του γκράφιτι.
    Ευτυχώς μόνο θα το απομακρύνουν, δε θα το σβήσουν 🙂
    κάνανε σήμερα και «πιλοτική δοκιμή» λέει

  99. physicist said

    #98. — Ευχαριστώ, κ. Ιατρού. Να προσθέσουμε όμως και δύο σημαντικές πληροφορίες για/από τον σύνδεσμο που δίνετε:

    (α) Πρόκειται για το Λεξικό των Αδελφών Γκριμ από τον 19ο αιώνα.

    (β) Η ερμηνεία τηε λέξης blödlich εκεί είναι timide, δηλ. συνεσταλμένος. Δεν έχει τη σημασία του επιρρήματος από το επίθετο blöd (ανόητος).

  100. ΚΑΒ said

    Πού θα το πάνε άραγε; στο εθνικό μουσείο που είναι και κοντά;

  101. Το βρήκα! Το blödlich είναι το Σοϊμπλικό ανάλογο του «ξώπορτο»! (= λέξη που δεν είμαστε σίγουροι αν υπάρχει, τουλάχιστον τα τελευταία 300 χρόνια, αλλά τα συστατικά της μέρη όλο και κάτι οικείο μας θυμίζουν, και την πετάει πολιτικός για να κάνει εφέ).

  102. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    «Συνομιλούν» τα δυο αυτά κτίρια, ό,τι και να σημαίνει αυτό. Λένε και κάτι άλλο παρακάτω:
    >>το κτίριο αναμένεται να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση εντός τριών εβδομάδων
    Ωχ

  103. Αγάπη said

    Καλησπέρα
    Ποιός ρώτησε για την ΕΡΤ;
    http://www.protothema.gr/politics/article/457879/diavaste-olo-to-nomoshedio-gia-tin-ert/
    http://www.efsyn.gr/arthro/pros-diavoyleysi-nomoshedio-gia-tin-ert

  104. Μιας και αναφέρθηκε το γκράφιτι, και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη αν έχει ειπωθεί κάτι σχετικό στο οικείο ποστ, από ένα σημείο της ημέρας και πέρα, για αντικειμενικούς λόγους, δεν προλαβαίνω να διαβάζω πια τα υπόλοιπα σχόλια της ημέρας.

    Το ίδιο ακριβώς γκράφιτι (μικρότερων διαστάσεων ασφαλώς) υπάρχει και σε λαμαρίνα που κλείνει την πρόσοψη κτηρίου στην Αγίου Κωνσταντίνου. Διαμαρτυρήθηκε άραγε κανείς για «προσβολή της αισθητικής» και μίλησε άραγε κανείς για το «ζοφερό μικροκλίμα» δίπλα από τις αφετηρίες της Ζήνωνος;

    [Αυτό, χωρίς να επικροτώ βέβαια το γεγονός, αλλά και ούτε βέβαια και όλα τα υπόλοιπα σκουπίδια που σκεπάζουν τον τοίχο της Στουρνάρα.]

  105. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    105>>τα υπόλοιπα σκουπίδια που σκεπάζουν τον τοίχο της Στουρνάρα.
    μπα αυτή η οικογένεια έχει καθαρούς τους τοίχους της φαντάζομαι 🙂

  106. Παύλος said

    Ένα γκράφιτι που είχα δει παλιότερα στα Εξάρχεια έλεγε
    ΖΗΤΩ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ
    Και κάποιος άλλος το συμπήρωσε: ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ!

  107. Γιάννης Ιατρού said

    #100: σωστή η παρατήρηση Phy, εγώ όμως το έθεσα σαν απάντηση στον ισχυρισμό του #29 «… η λέξη …. δεν υπάρχει «.

    Τώρα σχετικά με την χρήση της σήμερα: μερικές φορές το απαντώ και με το νόημα του plötzlich (κυρίως σε κείμενα πρo του 1940), αλλά και σε σημερινά, σπάνια, με την έννοια του blöd. Ίσως πρόκειται και για τοπικό ιδιωματισμό. Ειδικά στην περιοχή των Schwaben (Σουηβίας, απ΄όπου και κατάγεται ο Σ.) υπάρχουν πολλοί ιδιωματισμοί και εκφράζουν πολλές φορές πάρα πολύ λεπτές διαφορές εννοιολογικά και μπορούν να διαφέρουν και από χωριό σε χωριό εκεί.

    Παράδειγμα χρήσης στην σημερινή γλώσσα με την έννοια του blöd εδώ:
    «… Pünktlich zum Weihnachtsfest lieg ich dann völlig fertig, schnarchend und blödlich breit grinsend auf dem neuen Sofa …»
    στο
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/23079566
    Περίπου στο μέσο της ιστοσελίδας, Zitat von
    Angelice W, 24.11.2010 um 23:03 Uhr

    Αλλά όπως είπα, στην ουσία δεν διαφωνώ με αυτά που αναφέρονται στο #29, οπότε κομμάτια να γίνει 🙂

  108. physicist said

    #108. — Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες αυτές, και όλες νέες για μένα — ευχαριστώ!

  109. lpanoss said

    Νέο κρούσμα ακλισιάς πριν από λίγο στο δελτίο ειδήσεων στον Αντ1 για το Chessnale Athens στο Μαρούσι: «Πλήθος κόσμου στο φεστιβάλ σκάκι», σαν να λέμε φεστιβάλ τραγούδι, πρωτάθλημα ποδόσφαιρο κτλ..

  110. Νικος Κ. said

    Πιστεύω πως το σκάκι θα άξιζε μια ολόκληρη (μελλοντική) πιατέλα κι όχι απ΄’ο μεζεδάκι) έστω και χορταστικό). Εκτός κι αν έχει ήδη σερβιριστεί και το έχασα!
    Π.χ. τι σημαίνουν γλωσσολογικά κι από που προέρχονται: Σκάκι, ζατρίκιον, πεσσοί, ματ, (όχι Μ.Α.Τ.), πατ, ροκέ, φιανκέτο κλπ.

  111. Νίκο Κ.: https://sarantakos.wordpress.com/2012/09/17/skaki/ 🙂

  112. Νικος Κ. said

    Δύτη, ευχαριστώ γι αυτό που ανέδυσες!

  113. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    81 – Μπά ψέματα είναι,, λιγότεροι και λιγότερα διαβάζουν.

  114. ΚΑΒ said

    23.http://news.in.gr/perierga/article/?aid=1231392785

  115. 68,
    Ο Μεγαλοεπενδύτης των Νιπτήρων, μήπως; 🙂

  116. 116 Ε όχι δα! αυτός έχει μόνο μεγάλο επενδύτη.

  117. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα, να με συμπαθάτε αλλά είχα έξοδο 🙂

    83 Απίστευτο!

    85 Μαζετόνιο, ε; 🙂

    96 Ωχ, μου την είχαν πει κι εμένα την αναρίθμηση/αναρρύθμιση και τη σημείωσα στο άλλο τεφτεράκι και ξέχασα να το αναφέρω.

    102: Χαχά!

    105 Είναι ίδιο, ε;

    110 Το σκάκι υποφέρει πολλά χρόνια από ακλισιά

    112 Α γεια σου!

  118. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Η καγκελάριος είναι πλέον βέβαιη ότι ένα «Graccident» δεν είναι πλέον κίνδυνος. Σύμβουλοί της εξετάζουν την κρίση στην Κύπρο, η οποία πριν από δύο χρόνια βρέθηκε κοντά στην έξοδο από την Ευρωζώνη.

    Εκείνη την εποχή, η ΕΚΤ απείλησε να διακόψει την παροχή επείγουσας βοήθειας προς τις κυπριακές τράπεζες, διότι το κοινοβούλιο της χώρας αρνήθηκε να δεχτεί τα μέτρα της Ε.Ε. Οι τράπεζες συνεπώς έπρεπε να επιβάλουν έλεγχο στις αναλήψεις και στις μεταφορές χρημάτων.

    Στο τέλος η κυπριακή κυβέρνηση αναγκάστηκε να δεχθεί το πρόγραμμα της Ε.Ε.

    Ακριβώς αυτό πιστεύουν οι σύμβουλοι της Μέρκελ για την Ελλάδα. Πως χρειάζεται μια προειδοποιητική βολή για να εφαρμόσει το πρόγραμμα», καταλήγει το γερμανικό περιοδικό. »

    Η ΛΗΣΤΕΙΑ στα λεφτά του κοσμάκη (οι μεγαλοκαρχαρίες τη γλύτωσαν!) βαφτίζεται » Οι τράπεζες συνεπώς έπρεπε να επιβάλουν έλεγχο στις αναλήψεις και στις μεταφορές χρημάτων.» και ο ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ (στυγνός και ΝΑΖΙΣΤΙΚΟΣ!) βαφτίζεται
    » Στο τέλος η κυπριακή κυβέρνηση αναγκάστηκε να δεχθεί το πρόγραμμα της Ε.Ε»
    ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟ ΖΩΑ!! Α ρε κόκκινος στρατός που σάς χρειάζεται…

  119. spiral architect said

    @119: Γουόρεν Μπάφετ: Δεν υπάρχει καμία κρίση. Απλώς δεν γίνεται να κερδίζουν όλοι. Για να κερδίσει κάποιος,κάποιος πρέπει και να χάσει.
    (στο τέλος)

  120. gbaloglou said

    30 Τότε … και τώρα!

  121. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Σπάιραλ, άστο να πάει στην ευχή να πάει. Αυτόπου κάναν στην Κύπρο ΔΕΝ έχει προηγούμενο, από πολλές απόψεις. Όχι μόνο σαν «οικονομική» κίνηση. Τουλάχιστον πήρε ο αξιότιμος κος Σάλας τις καλές κυπριακές τράπεζες εν Ελλάδι και είχαμε ένα «εθνικό όφελος»… SCHEISSE!!

  122. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Ο Νάτσης, όσο με βοηθά το αντιάλτσι μου νομίζω ότι, είναι ο μοναδικός Έλληνας σκακιστής που έχει παίξει με τον Κασπάροφ σε επίσημη παρτίδα αργή. (δηλαδή με κανονικό χρόνο σκέψης). Σε κάποια από τις σαλονικιώτικες Ολυμπιάδες. (1984?). Έχασε. Δεν νομίζω όμως πως υπήρξε πρωταθλητής εφήβων (με μεγάλη επιφύλαξη αυτό.)

  123. Γς said

    Κι ήταν λέει ένα αυτοκίνητο, ένα φορτηγό που κουβαλούσε τρύπες. Και ξαφνικά του πέφτει μια τρύπα. Κάνει πίσω να την ξαναφορτώσει και πέφτει μέσα. Στην τρύπα.

    Τρύπες, μέτρα και πάλι τρύπες. Και πάλι μέτρα.

    «Τρύπα» πάνω από 2 δισ. ευρώ εντόπισε το Brussels Group. Νέα μέτρα.

    Κι έχω ένα μαραγκούδικο ση γειτονιά μου:
    «Κόβεται ξυλεία στα μέτρα σας»
    Να μας τα πάρουν να τελειώνουμε!

  124. gbaloglou said

    123 1980

  125. cronopiusa said

    protagon.gr Το Νέο Λεξικό της κυβέρνησης

    Κακοί ντυθήκανε καλοί – Ρασούλης & Κατσιμίχα

  126. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    119 – Το θέμα Κίντ, είναι οτι ο κοσμάκης το αποδέχεται αυτό σαν σωστό, κι ας είναι ολοφάνερη ληστεία. Η Γερμανία, η πλέον διεφθαρμένη χώρα της Ευρώπης, που παίζει στα ίσια τις ΗΠΑ στην παγκόσμια διαφθορά, είναι τιμητής όλων, και θεωρείται απο τους περισσότερους, παράδειγμα προς μίμηση. Κι όμως, όποιο μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο κι αν κοιτάξει κανείς στον πλανήτη, απο πίσω θα βρεί γερμανική τράπεζα και γερμανικά συμφέροντα, αφήνω αυτά που συμβαίνουν στο εσωτερικό της, και μιλώ γι΄αυτά που βγαίνουν στην φόρα, ΤΑ ΦΑΝΕΡΑ ΔΗΛΑΔΗ. Η στοιχειώδης κριτική σκέψη που αναφέρω μερικές φορές, πού βόσκει άραγε;

  127. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    120 – Αυτό που λέει ο Μπάφετ είναι ο πραγματικός κόσμος, αυτή είναι η πραγματικότητα, η θρησκεία, η εκπαίδευση, και τα κόμματα, φροντίζουν να μας διδάξουν ψευδαισθήσεις και φαντασιώσεις για να την αντιμετωπίσουμε. Όλως «τυχαίως», και οι τρείς αυτοί κοινωνικοί θεσμοί, ελέγχονται απο τους Μπάφετ αυτού του κόσμου.

  128. cronopiusa said


    Βρέθηκε νεκρός ο Βαγγέλης Γιακουμάκης

  129. sarant said

    Ωχ…. κρίμα το παιδί!

  130. Γς said

    129:
    «Κρίμα… Εγώ είπα ότι πρέπει να κάνουν ένα μικρό αγαλματάκι και να το βάλουν σε όλες τις αυλές των σχολίων, αυτό το παιδί».

    Κώστας Βουτσάς

  131. Pedis said

    $ 119 – «Η ΛΗΣΤΕΙΑ στα λεφτά του κοσμάκη (οι μεγαλοκαρχαρίες τη γλύτωσαν!)»

    το αντίθετο λέγεται αλλιώς. Αυτό λέγεται καπιταλισμός. Οικονομικός εξορθολογισμός, αναθέρμανση της οικονομίας,
    ατμομηχανές τσαφ-τσουφ τσαφ-τσουφ που καίνε αβέρτα «βιοκαύσιμο».

    Να κι άλλοι ευφημισμοί …

    ————–
    Το «λεξικό» που επέβαλαν αφορά κάθε λογής ευφημισμό που χρησιμοποιείται ως περιτύλιγμα της βαρβαρότητας. Για παράδειγμα τα προηγούμενα χρόνια ακούσαμε ότι:

    Η απόλυση και η ανεργία δεν είναι ούτε απόλυση ούτε ανεργία. Είναι «εργασιακή εφεδρεία», «διαθεσιμότητα» και «κινητικότητα»…
    Η μισοανεργία δεν είναι μισοανεργία. Είναι «απασχολησιμότητα»…
    Ο εργασιακός μεσαίωνας δεν είναι εργασιακός μεσαίωνας. Είναι «εκ περιτροπής εργασία»…
    Οι μίζες δεν είναι μίζες. Είναι «χορηγίες»…
    Το κουκούλωμα της αρπαχτής, της λαμογιάς και της διαφθοράς, δεν είναι κουκούλωμα. Είναι «κάθαρση»…
    Το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου δεν είναι ξεπούλημα. Είναι «αξιοποίηση»…
    Η μετατροπή της χώρας σε ενέχυρο και σε υποθήκη δεν είναι ούτε ενέχυρο ούτε υποθήκη. Είναι «εμπράγματη εγγύηση»…
    Οι ληστείες τύπου PSI δεν είναι ληστείες. Είναι «κούρεμα»…
    Το «δεν πληρώνω», όταν το λέει το κράτος στον πολίτη, δεν είναι «δεν πληρώνω». Είναι «τακτοποίηση οφειλών εν αναστολή»…
    Τα λουκέτα στα σχολεία, δεν είναι λουκέτα. Είναι «συγχωνεύσεις»…
    Η αποδιοργάνωση των νοσοκομείων δεν είναι αποδιοργάνωση. Είναι «εξορθολογισμός»…
    Η φτωχοποίηση του λαού δεν είναι φτωχοποίηση. Είναι «προσαρμογή»…
    Η κινεζοποίηση των μισθών δεν είναι κινεζοποίηση. Είναι «ανταγωνισμός»…
    Το χαράτσι δεν είναι χαράτσι. Είναι «τέλος ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών»…
    Τα Μνημόνια δεν είναι Μνημόνια. Είναι «ευλογία»…

    http://www.enikos.gr/mpogiopoulos/303565,Brussels-Group-kai-vraste-oryza.html

  132. Pedis said

    # 119 – Να χαίρεσαι Νεοκιντ. Η οικονομία πάει καλά, όλα πάνε καλά. Όπως οι τύποι στη φωτογραφία έχουν χεστεί από τη χαρά τους που είναι αγαπημένοι, α περνάνε περίφημα, και έχουν καταχειροκροτηθεί από τους επιχειρηματίες που τους προσκάλεσαν ως ειδικούς και σαλτιμπάγκους
    (Βρες ποιοι είναι, «καλά ο ένας είναι ο μήτσος»)

  133. nikiplos said

    Καλησπέρα… Υπήρξε και το μαργαριτάρι του Μπογδάνου με το «ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιθεωρεί τα αγήματα οίτινα…» το οποίο σύμφωνα με τα μήδια, το … επιδιόρθωσε (μην με επιδιορθώνεις! που έλεγε κι η Δ. Στυλιανοπούλου…) ο Ανδρέας Μικρούτσικος με τη φράση: «άτινα βρε Κώστα τα άτιμα…»

  134. sarant said

    134 Ναι, το είδα μετά αυτό!

  135. Γς said

    134:

    >Υπήρξε και το μαργαριτάρι του Μπογδάνου

    Δυο ρουφιάνους δεν σηκώνει ο ιστολόγιο

  136. Γς said

    Κι ένα διαλειμματάκι:

    Αντένα τώρα:
    Μας θυμίζει την πτήση ΟΑ 411 για Νέα Υόρκη. Πριν καμιά 35ριά χρόνια. Αύγουστος του 1978.
    Εκείνο το 747 που δεν κατάφερνε να κερδίσει ύψος μόλις απογειώθηκε και ήταν έτοιμο να πέσει στη Συγγρού, στην Καλλιθέα, μόλις μερικά μέτρα πάνω από τις πολυκατοικίες. Φορτωμένο με τόσους τόνους καύσιμο θα σερνόταν για 500, 1000 μέτρα πάνω στον οικοδομικό ιστό της Αθήνας, ποιος ξέρει με πόσα θύματα.

    Τελικά, λες από θαύμα κατάφερε να σηκωθεί πάνω απ το Αιγάλεω, που παρά τρίχα να στουκάρει στο βουνό εκεί. Εκεί, που κατεύθυνε το αεροσκάφος, που έπεφτε ο πιλότος με κινήσεις απαλές σαν χάδι για να προφτάσει να ξεπεράσει τα όρια της πόλης.

    -Οσοι ζούμε τώρα, ζούμε λαθραία. Ελεγε ο μακαρίτης κυβερνήτης Σίφης Μιγάδης.

    Κι ήταν εκείνοι οι πιλότοι της Ολυμπιακής, ψωμωμένοι πρώην πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας οι περισσότεροι.
    Ενας τέτοιος ήταν κι ο πατέρας ενός φίλου μου, που μας έλεγε παλιά για αυτην την πτήση.

    Τον πήρε τις προάλλες τηλέφωνο ένας συνάδελφος του της ηρωικής εκείνης σειράς:

    -Σε παρακαλώ, έλα εδώ. Είναι ανάγκη.
    -Τι σου συμβαίνει;
    -Ηρθε εδώ μία και δεν θέλει να φύγει.

    Μιλούσε για την γυναίκα του. 40 χρόνια και βάλε δίπλα του, κάτω απ την ίδια στέγη.

  137. Y.G. said

    73 – το πλέον προσβλητικό-ειρωνικό σημείο που για μένα πέρασε τα όρια, είναι εκεί που ο Σ. λέει (παραφράζω) «εσένα, Γιάνη, σε εξέπληξε ο κυνσιμός των ΜΜΕ, που ήρθες σαν λαμπρό αστέρι και μας επισκίασες με τις επικοινωνιακές σου αρετές, πολύ περισσότρεο απ’ όσο με την ουσία σου»

    Ακριβως. Αυτο ειναι οντως προσβλητικό-ειρωνικό στεϊτμεντ. Αλλα βλεπουμε την ψευτικη ακιδα, οχι το δοκαρι. Ισως ο λογος ειναι η προσηλωση μας στη λεπτομερεια αντι στην ουσια…

    Η’ οτι στη κουλτουρα μας το να σε κατηγορησει καποιος για αφελεια (και ανοητη αφελεια) θεωρειται χειροτερο απο το να σε κατηγορησει για ελλειμμα ουσιας.

    Ενα ειναι σιγουρο, Η ολη κατασταση στη χωρα μας ειναι χρυσωρυχειο για αναλυτες λογοπλαισιων.

  138. sarant said

    138 Δεν έχεις άδικο!

  139. AK (o) said

    «Και επειδή ο Grand Master δεν είναι μόνο ο Μέγας Μάγιστρος των Ιπποτών αλλά και ο Γκραν Μετρ, ο πολύ καλός σκακιστής δηλαδή […] ο μεταφραστής […] επινόησε το Ανάκτορο των Σκακιστών»
    Αφού δε μπερδεύτηκε και με τον Grandmaster Flash… πάλι καλά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: