Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Οι χουθιστές φοράνε γεμενιά

Posted by sarant στο 14 Απρίλιος, 2015


Συνεχίζονται οι συγκρούσεις στην Υεμένη (ή: και στην Υεμένη) καμιά εικοσπενταριά χρόνια μετά το υποτιθέμενο τέλος της ιστορίας. Οι αντάρτες που τους λένε Χούτι στις ειδήσεις ελέγχουν αυτή τη στιγμή τη «Βόρεια» Υεμένη, ενώ η «Νότια» Υεμένη βρίσκεται υπό τον έλεγχο είτε των οπαδών του ανατραπέντος προέδρου Χάντι είτε της Αλ Κάιντα. Επειδή οι αντάρτες που τους λένε Χούτι στις ειδήσεις, και που κατηγορούνται ότι στηρίζονται από το Ιράν, κατάφεραν να πάρουν την πρωτεύουσα του ενιαίου κράτους, τη Σαναά, και έχουν μπει και στο Άντεν, τη μεγάλη πόλη της νότιας Υεμένης, στρατιωτικός συνασπισμός αραβικών κρατών με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία, αυτό το πρότυπο δημοκρατίας και ισότητας στην περιοχή, έχει αρχίσει εδώ και μέρες να τους χτυπάει εκ του ασφαλούς με αεροπορικούς βομβαρδισμούς.

574px-South_Yemen_in_its_region.svgΗ Υεμένη είναι το κράτος εκείνο που πιάνει το αριστερό (όπως το κοιτάμε) ή πιο σωστά το νοτιοδυτικό άκρο της αραβικής χερσονήσου -το νοτιοανατολικό είναι το Ομάν. Η Υεμένη για αρκετά χρόνια ήταν χωρισμένη σε Βόρεια και Νότια Υεμένη, μάλιστα η Νότια ήταν φιλοσοβιετική Λαϊκή Δημοκρατία. Σε αντίθεση με την Κορέα και το Βιετνάμ, όμως, τα δυο κράτη της Υεμένης δεν είχαν πάντοτε εχθρικές σχέσεις μεταξύ τους, και η επανένωσή τους δεν έγινε ύστερα από πόλεμο όπως στο Βιετνάμ. Μια άλλη διαφορά αυτού του τρίτου ασιατικού ζευγαριού κρατών ήταν ότι η διαίρεση σε βόρειο και νότιο κράτος δεν είναι και τόσο ακριβής γεωγραφικά, αφού περιοχές της Νότιας Υεμένης (με κόκκινο στον χάρτη δεξιά) βρίσκονταν βορειότερα από τη Βόρεια Υεμένη (το μικρότερο κομμάτι, αριστερά όπως κοιτάμε). Πράγματι ίσως θα ήταν ακριβέστερο να λέμε για Ανατολική και Δυτική Υεμένη (κατά τις Γερμανίες).

Γι’ αυτό και πιο πάνω έβαλα σε εισαγωγικά το Βόρεια και το Νότια -πάντως, η περιοχή που ελέγχουν οι αντάρτες που τους λένε Χούτι στις ειδήσεις συμπίπτει λίγο-πολύ με την παλιά Βόρεια Υεμένη.

Γιατί όμως χρησιμοποιώ αυτή την οπωσδήποτε άβολη περίφραση αντί να τους πω σκέτο Χούτι να ξεμπερδεύουμε; Διότι ένας αραβομαθής φίλος με έπεισε ότι το «Χούτι» είναι κακός αγγλισμός, από το αγγλικό Houthis (πληθυντικός αριθμός). Το αραβικό θ μέσω αγγλικών μετατρέπεται (κακώς) σε /τ/, παρόλο που ο αραβικός φθόγγος είναι ίδιος με τον ελληνικό. Επομένως, το Χούτι δεν έχει βάση, χώρια που παραπέμπει παραπλανητικά στους Χούτου της κεντρικής Αφρικής. Ακόμα χειρότερος βέβαια είναι ο αγγλικός πληθυντικός, οι Χούτις, που κι αυτός ακούγεται. Για παράδειγμα, το πασχαλινό φύλλο της Αυγής έχει δυο ενδιαφέροντα άρθρα για την Υεμένη. Στο ένα χρησιμοποιείται ο τύπος «οι (αντάρτες) Χούτι» ενώ στο άλλο, ανταπόκριση του Πάνου Χαρίτου, ο τύπος «οι Χούτις» (και «Αλ Χούτις», που είναι εντελώς λάθος).

Άρα, σωστότερο είναι να λέμε «οι Χούθι»; Δεν είναι τόσο απλό.

Η οργάνωση λέγεται επίσημα Ansar Allah (أنصار الله «Υποστηρικτές του Θεού»), το δε ανεπίσημο και γνωστότερο όνομά της το έχει πάρει από τον Χουσεΐν Μπαντρεντίν αλ-Χούθι, που ήταν ο ιστορικός της ηγέτης και σκοτώθηκε το 2004, στην αρχή της εξέγερσης. Οι αλ-Χούθι είναι ισχυρή οικογένεια της περιοχής, και σήμερα ο προσωρινός πρόεδρος της επαναστατικής κυβέρνησης όσο και άλλα στελέχη της έχουν αυτό το επώνυμο. Οι Χούθι (η οργάνωση, όχι η οικογένεια) είναι μουσουλμάνοι Ζαΐντι, που είναι ένα παρακλάδι των σιιτών. Ζαΐντης ήταν και ο πρόεδρος Σαλέχ, που τον ανατρέψανε οι Χούθι αλλά σήμερα συνεργάζονται με ομάδες προσκείμενες σ’ αυτόν σε μια διμέτωπη σύγκρουση αφενός κόντρα στην αλ Κάιντα (τρομοκρατική της επίθεση σε δυο τζαμιά στις 20 Μαρτίου είχε πάνω από 140 θύματα Χούθηδες) και αφετέρου κόντρα στον σαουδαραβικό συνασπισμό που έχει και την αμερικανική υποστήριξη (ποιος είπαμε ότι συντάσσεται με τους τζιχαντιστές; )

Όμως τα διεθνοπολιτικά τα αφήνω σε σας και στα σχόλιά σας, εγώ θέλω να λεξιλογήσω λίγο. Αφού η οργάνωση ονομάστηκε από τον αλ-Χούθι, θα έπρεπε να τους λέμε Χουθίτες ή Χουθιστές ή Χουθικούς. Κι αν το τελευταίο το απορρίψουμε επειδή βρίσκεται πολύ κοντά ηχητικά στους χουντικούς, μένουμε με τα άλλα δύο, Χουθιστές και Χουθίτες, που όμως δεν λέγονται καθόλου (μία γκουγκλιά βγάζει το ένα, αγκούγκλιστο το άλλο). Βέβαια, μπορούμε να τα λέμε έτσι από εδώ και στο εξής.

Ενδιαφέρον επίσης έχει ότι στα αραβικά το αντίστοιχο του αγγλ. Houthi είναι Χουθιγιούν (στην ονομαστική) και Χουθιγίν στις άλλες πτώσεις. Αυτά τα σε -ιν συνήθως στα ελληνικά τα έχουμε κρατήσει έτσι, π.χ. Φενταγίν, Μουτζαχεντίν, αλλά στις περιπτώσεις εκείνες δεν είχαμε κύριο όνομα αλλά ουσιαστικό.

Όσο για την Υεμένη, είναι βέβαια ένα από τα φτωχότερα κράτη της Ασίας αλλά το παρελθόν της περιλαμβάνει τη βασίλισσα του Σαβά ή του Σεβά με τα αμύθητα πλούτη, έχει δε χαρίσει μια λέξη στη γλώσσα μας, έστω κι αν τα σύγχρονα λεξικά δεν την έχουν.

Πρόκειται για τη λέξη  γεμενί, που έχει δύο σημασίες. Καταρχάς, γεμενί είναι ένα χρωματιστό κεφαλομάντηλο, από μεταξωτό ύφασμα· είναι όμως, στον πληθυντικό συνήθως, «τα γεμενιά», ελαφρά δερμάτινα παπούτσια ή παντόφλες. Ονομάστηκαν έτσι, και το μεν και τα δε, επειδή αρχικά κατασκευάζονταν στην Υεμένη, αν και βέβαια στη συνέχεια έρχονταν από την Πόλη και άλλους πιο κοντινούς τόπους.

Το γεμενί ως φακιόλι ακούγεται και σήμερα χάρη στο πολύ γνωστό δημοτικό τραγούδι με το ρεφρέν «Μαύρο γεμενί με λένε / σα με χάσεις γύρευέ με»:

Το «μαύρο γεμενί» πρέπει να είχε αγαπηθεί πολύ στην εποχή του και έχει απαθανατιστεί από δυο κορυφές της λογοτεχνίας μας. Στην Αποκριάτικη νυχτιά του Παπαδιαμάντη «Εχόρευον τον συρτόν ή τον καλαματιανόν, κι ετραγουδούσαν το ‘Μαύρο γεμενί’», ενώ και στον Θάνατο του παλικαριού του Παλαμά κάποια ποτίζει «τα μυριστικά της, ψιθυρίζοντας το ‘μαύρο γεμενί’».

Όσο για τα γεμενιά, οι ζεϊμπέκηδες του Λευτέρη Παπαδόπουλου, στο τραγούδι «Γιορτή ζεϊμπέκηδων» του Καλδάρα

«πίνουνε ρακί, τρώνε παστουρμά και χτυπάνε τα ποδάρια με τα γεμενιά» -εδώ βέβαια πρόκειται για τα παπούτσια, που τα έφτιαχναν οι γεμενιτζήδες ή γεμενετζήδες.

Φοράνε τάχα γεμενιά οι χουθιστές;

Advertisements

173 Σχόλια to “Οι χουθιστές φοράνε γεμενιά”

  1. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Yπάρχει και επίθετο «Γεμενής» (ο Τάσος ήταν και ραλίστας περιοπής…)

  2. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eγώ που ακούω καμιά φορά τα πολεμικά ανακοινωθέντα στην Saudi 2 ΤV (God bless our Kingdom!) ακούω «ΑλΧούθρι» το ρ ακούγεται καθαρά.

  3. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Αυτοί οι Σιίτες πάντως είναι περίεργα τρένα γενικά. Αφού ο Αλλάχ όρισε τους Σούνι αφεντικά και διαχειριστές του πλούτου, γιατί δεν κάθονται στα αυγά τους;

  4. Το Γεμενετζής υπήρχε ως επίθετο στο, έως πρότινος τουρκόφωνο, χωριό Λεύκαρα της Κοζάνης. Οι πρόσφυγες κάτοικοί του είχαν έρθει από την Αμάσεια, δυτικό Πόντο. Προφανώς επαγγελματικό το έτυμο. Υποδηματοποιός ή περιλαιμιοποιός στην ελληνική;

  5. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Hussein Badreddin al-Houthi : http://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B3%D9%8A%D9%86_%D8%A8%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86_%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%88%D8%AB%D9%8A
    (το ρ στο Αλ Χούθρι είναι πεντακάθαρο)
    https://translate.google.com/#ar/ar/%D8%AD%D8%B3%D9%8A%D9%86%20%D8%A8%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86%20%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%88%D8%AB%D9%8A

  6. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Οπότε ,αν δε θέλουμε να πούμε το διεθνές εγγλεζοτσολιάδικο «Χούτι(ς)», πρέπει να πούμε οι Χούθρι (χωρίς κλίση όμως. Οι Χούθροι, των Χούθρων…κ.λ..π 🙂 )

  7. Παναγιώτης Κ. said

    Όσοι είχαμε βολευτεί στα μαρξιστικά σχήματα, κάποιο ζόρι το έχουμε τώρα προσπαθώντας να καταλάβουμε τι παίζει στην ευρύτερη περιοχή. Από την άλλη, δεν αποτελεί λύση να τα…τεντώσουμε ή να τα συρρικνώσουμε για να χωρέσουν στο γνωστό κρεββάτι.
    Για παράδειγμα πρέπει να μάθουμε τι σημαίνει πρακτικά και επί της ουσίας σιίτες και τι σουνίτες.

  8. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα
    πως σας φαίνεται το Χουθρικοί κατά το Χαρχουδικοί ;

    Child or militant? 6th-grader killed in US drone strike in Yemen (VIDEO)

  9. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    7. Παναγιώτη Κ. πρακτικά και επί της ουσίας,βάσει προσωπικής μου εμπειρίας στο Μπαχρέιν, οι σουνίτες (Σούνι) είναι η άρχουσα τάξη ,οι πλούσιοι και οι σιίτες (Shία) oι πληβείοι ,οι φτωχοί. Το πλούσιοι-φτωχοί είναι σχετικό βεβαίως. Το 80% (νομίζω. μπορεί να είναι και παραπάνω)των Αράβων στο Μπαχρέιν είναι Σσία. Δεν είναι ασφαλώς όλοι φτωχοί. Η μεσαία τάξη, αυτοί που δουλεύουνε σε κανονικές δουλειές ας πούμε είναι Σσία. Οι Βασιλιάδες και οι Πρίγκηπες και οι Σείχηδες ,που έχουν τις χοντρές μπίζνες και εταιρίες, κ.λ.π. είναι Σούνι. Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει σε όλον τον κόλπο. Οι Εμίρηδες στα Εμιράτα και οι ΑρχιΚαταραμένοι στο Κατάρ και ο Βασιλιάς μας Αμπτουλαζίζ (ο Αλλάχ να κόβει μέρες από τους Τζιχαντιστές και να του δίνει χρόνια!) στο KSA ,είναι Σούνι.
    Η συντριπτική πλειοψηφία των μουσουλμάνων οικονομικών μεταναστών (Πακιστανοί, Ινδοί) είναι επίσης Σούνι.
    Σε επίπεδο θρησκείας ,δεν ξέρω ακριβώς τις διαφορές τους. Πρακτικά πάντως, οι Σιίτες κάνουν 3 φορές τη μέρα προσευχή ,ενώ οι Σουνίτες 5. (λογικά λοιπόν, δεν έχουν και πολλή ώρα για δλειά οι δεύτεροι…)

  10. Οι Χουθίτες εμένα μου θυμίζουν πολύ τους Χουσίτες.

    Μια φίλη, η aqua, έζησε αρκετό καιρό στην Υεμένη. Εδώ διάφορες εντυπώσεις της, ίσως τις βρείτε ενδιαφέρουσες (και) για το ζήτημά μας.

  11. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες και χρόνια πολλά ! Το «γεμενί» δεν το ήξερα, αλλά υπήρχε παλιότερα κάποιος Σείχης Γεμενί, που νταραβεριζόταν με τα πετρέλαια, κι ανεβοκατέβαζε τιμές. Σαουδάραβας, όχι;

  12. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    10. «Χουθρίτες» ,κύριε! Είπαμε με ρ. (Αμάν πια εσείς οι ειδικοί! Μη δώσετε δίκιο σε κανέναν αουτσάιντερ…θα πάθετε τίποτις! 🙂 ) Tεσπά…Χαλάsh από μένα προς το παρόν. Έχουμε και δλειες, δεν είμαστε και Σούνι!

  13. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    7 -«Για παράδειγμα πρέπει να μάθουμε τι σημαίνει πρακτικά και επί της ουσίας σιίτες και τι σουνίτες.»
    Πρακτικά και επί της ουσίας, σημαίνει διαίρει και βασίλευε, του ζητούμενο, είναι να βρούμε ποιός κερδίζει απο αυτή την διαίρεση.

  14. Παναγιώτης Κ. said

    Νίκο, το ιστολόγιο έκανε το αυτονόητο! Έβαλε και χάρτη για να καταλαβαίνουμε καλύτερα.
    Το λέω γιατί οι εφημερίδες συνήθως… γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια αυτό το…αυτονόητο.
    Κατά τα άλλα, για άλλη μια φορά το ιστολόγιο παίζει τον παιδευτικό του ρόλο!

  15. Ριβαλντίνιο said

    Χους ή Κους λεγόταν στο εβραικό κείμενο της ΠΔ και η Αιθιοπία νομίζω. Αν και άλλοι ερευνητές λένε πως αρχικά πρέπει να αναφερόταν στους Κασσίτες/Κοσσαίους και ύστερα τα μπέρδεψαν.

  16. Πάνος με πεζά said

    Μέσα στην τρεχάλα των ημερών, δε δημοσιεύσαμε και το tip για να μη σπάει το αβγό στο τσούγκρισμα : το κρατάς όσο πιο σφιχτά μπορείς, αφήνοντας όσο πιο μικρή επιφάνεια πρόσκρουσης. Δεν είναι ότι το άλλο αβγό θα χτυπήσει στο χέρι σου, αλλά ότι λόγω περίσφιγξης, που δημιουργεί τριαξονικό πεδίο έντασης (οι φυσικοί και οι μηχανικοί θα με καταλάβουν), αυξάνεται κατά τι η αντοχή του τσοφλιού σε θλίψη στο επάνω μέρος, και μπορεί να τη γλυτώσει.

  17. Πάνος με πεζά said

    @ 15 : Χους ει και εις χουν απελεύσει ! (χαρούμενο, ε;)

  18. Ριβαλντίνιο said

    Επίσης νομίζω αρχικά οι κάτοικοι της Υεμένης ήταν μη Άραβες, αλλά άλλοι Σημίτες (Σαβαίοι κ.λπ.)
    Μετά εξαραβίστηκαν. Ίσως οι Σιίτες της Υεμένης είναι αντανάκλαση εθνολογικών διαφορών.

  19. Ριβαλντίνιο said

    Και τώρα που το θυμήθηκα οι «Αιθίοπες» απέναντι από την Υεμένη ήταν Σημίτες, συγγενείς των Σαβαίων, που έπειτα ανακατεύθηκαν με υποσαχάριους Αφρικανούς και έφτιαξαν τους κανονικούς Αιθίοπες.

  20. gbaloglou said

    Γεμενίτικες εικόνες … μετά μουσικής

  21. Ριβαλντίνιο said

    @ 17 Πάνος με πεζά
    Και μια παράδοση λέει πως αυτό που έγραφε ο Ιησούς στο έδαφος όταν του πήγαν την μοιχαλίδα ήταν «το χώμα κατηγορεί το χώμα» ή ότι έγραφε τις αμαρτίες των επίδοξων λιθοβολιστών. Και για τον Λάζαρο μου έλεγε η γιαγιά μου πως αφού τον ανέστησε ο Χριστός δεν ξαναγέλασε ή δεν ξαναμίλησε ποτέ, παρά μόνο όταν είδε κάποιον που έκλεψε κάτι και είπε «το χώμα ( ή ο πηλός) κλέβει το χώμα ( ή τον πηλό)»

  22. cronopiusa said

    τί όμορφη η νερένια φίλη σου Δύτη!!!

    την ευχαριστούμε και σε ευχαριστούμε

  23. giorgos said

    Μιά μικρή ανάλυση γιά τό πώς διαμορφώθηκαν τά πράγματα εκεί :
    «….κύρια περιοχή τής «τρομοκρατίας» αυτής είναι ό χώρος τής Μέσης Ανατολής καί τής Μεσογείου.
    Καί ή ίστορία άρχίζει άμέσως μετά τόν πόλεμο . Κατά τήν έποχή έκείνη– έποχή ριζικού χωρισμού τού κόσμου σέ δύο ίδεολογικά στρατόπεδα– , γιά τήν Σοβ.Ενωση δέν ύπήρχε θέμα ύποστήριξης έθνικών κινημάτων . Κατά τήν σταλινική άντίληψη τών πραγμάτων , δικαιολογημένη άλλωστε έκ τών συνθηκών τού πολέμου , ίσχυε τό άξίωμα «πάς μή μεθ’ ήμών , καθ’ ήμών » . Ωστόσο , ή Σοβ.Ενωση σκοπούσα νά παραμερίση τούς Αγγλους άπό τήν Μέση Ανατολή , είδε στήν ίδρυση τού κράτους τού Ισραήλ μιά χρήσιμη εύκαιρία γι’ αύτό καί έφρόντισε άμέσως νά τού προμηθεύση όπλα μέσω τής Τσεχοσλοβακίας.
    Η ίδρυση τού ίσραηλιτικού κράτους θά έξήπτε τόν άραβικό έθνισμό , άπό τόν όποίον θά προέκυπταν σίγουρα πολιτικά στηρίγματα γιά τήν Σοβ.Ενωση στόν ζωτικό αύτό χώρο , ένώ οί Αγγλοι , ταλαντευόμενοι μεταξύ Ισραήλ καί τών συμφερόντων τους στόν άραβικό κόσμο , σίγουρα θά άπεδυναμούντο στήν έν λόγω περιοχή .
    Η πρόβλεψη ύπήρξε τόσο σωστή , ώστε είδικά στήν περιοχή τής Μέσης Ανατολής ή ύποστήριξη τών έθνικών κινημάτων μετά τόν θάνατο τού Στάλιν νά άποβή άνακηρυγμένη άρχή , άνεξαρτήτως τού γεγονότος ότι πολλοί ήγέτες άραβικών χωρών έδίωκαν άμείλικτα τά κομμουνιστικά κινήματα τών χωρών τους . Η Αίγυπτος , ή Συρία , τό Ιράκ , ή Λιβύη καί ή νότιος Υεμένη ύπήρξαν οί κύριες περιοχές ένδιαφέροντος γιά τούς σοβιετικούς , ή δέ Αίγυπτος σύν τοίς άλλοις (ίδίως μετά τό 1967) λόγω καί τής αύξανομένης έπιρροής τής Κίνας στήν περιοχή τής Μέσης Ανατολής . «

  24. Ριβαλντίνιο said

    Και ο χριστιανισμός δεν φτούρησε στην Υεμένη.
    Π.χ. αυτόν τον έφαγαν λάχανο

    http://en.wikipedia.org/wiki/Arethas_(martyr)
    http://www.saint.gr/2528/saint.aspx

  25. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Kαλά ,ακόμα δεν άλλαξε ο τίτλος του άρθρου από «οι χουθιστές» σε «οι χουθριστές»; ααα…!

  26. Ηλεφούφουτος said

    0 «το νοτιοανατολικό είναι το Ομάν»
    Nικοκύρη, βορειοδυτικό

    Μεγάλος μου ταξιδιωτικός καημός η νήσος Σοκότρα
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%BF%CE%BA%CF%8C%CF%84%CF%81%CE%B1
    Την αναφέρει και ο Περίπλους της Ερυθραίας. Ανήκει στην Υεμένη.
    Τώρα που μάινεται ο πόλεμος έχω μια δικαιολογία ακόμη που δεν το δρομολογώ.

  27. Ηλεφούφουτος said

    26 εεε, βορειοανατολικό

  28. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Aμα(ν) το Ομάν είναι βορειοανατολικό άκρο, τότε το Κουβέιτ τι είναι; Ανατολικοανατολικό; 🙂
    Nα πας παιδί μου Ηλεφού στη Σοκότρα. Στο νεράκι μην μπεις μόνο, γιατί αυτές οι θάλασσες κει κάτω δεν είναι σαν τις δικές μας… τζιιζζζ!!

  29. Earion said

    Νέο Kid, δεν σε καταλαβαίνω. Γιατί υποστηρίζεις με τόσο πάθος το r; Πού το βλέπεις; Εγώ βλέπω να γράφουν το επώνυμο του Μπεντρεντίν με έξι γράμματα: a – l – h – w (δηλαδή u) – theh = θ – i.

  30. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    29. Δεν το βλέπω . Το ακούω. Εσύ δεν το ακούς δηλαδή;

  31. Έχει ένα δίκιο ο Κιντ όταν ακούει ρ στο τρανσλέιτ: https://translate.google.com/#ar/ar/%D8%AD%D8%B3%D9%8A%D9%86%20%D8%A8%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86%20%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%88%D8%AB%D9%8A

    Απ’ την άλλη, όντως δεν υπάρχει κανένα ρο. Αν προσέξετε, στο ηχητικό του λίκνου και το Χουσεΐν ακούγεται κάπως σαν «Χουσρίν».

  32. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    31. Μερσί (υπάρχει πάντως το ίδιο ήδη στο 5.) Στο Χουσεϊν δεν ακούω προσωπικά ρου.

  33. Το ξέρω ότι υπάρχει το ίδιο στο 5, από κει το πήρα!

  34. Pedis said

    Νικοκύριε, τι έγινε, δεν ενημερώνεσαι από τα ανεξάρτητα και αντικειμενικά μμε; Πώς και σου ‘ρθε να καταπιαστείς με την Υεμένη, τι συμβαίνει, τίποτα το ιδιαίτερο; Μπα, όλα καλά!

    Robert Fisk: http://www.belfasttelegraph.co.uk/opinion/columnists/robert-fisk/yemen-what-will-saudi-arabia-do-when-not-if-things-go-wrong-in-their-war-with-the-shia-houthi-rebels-31116181.html

    Hundreds Dead & 100,000 Displaced … http://www.democracynow.org/2015/4/7/from_bad_to_worse_hundreds_dead

  35. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα, τα δεύτερα και τα τρίτα σχόλια! Ταξίδευα πουρνό-πουρνό, γιαυτό και σκάω μύτη μόλις τώρα.

    30-31 και πριν: Ναι, ένα ρο το ακούω. Ίσως είναι ιδιότητα του αραβικού θήτα, τι να πω.

    26-17: Αν πάρουμε ολόκληρη την αραβική χερσόνησο, το Ομάν δεν είναι το ΝΑ άκρο της;

  36. sarant said

    34 Εσύ τη μελέταγες προχτές την Υεμένη 😉

  37. cronopiusa said

    Dragos μπορείτε να δείτε στο Cádiz

  38. Pedis said

    … και πήρες τη σκυτάλη. Μάι κόμπλιμεντς, σερ.

  39. Pedis said

    # 38 –> # 36

  40. Ηλεφούφουτος said

    28 Το Κουβέιτ είναι βόρειο, χωμένο σε μια γωνιά στα βορειοδυτικα του ας πούμε τετραγωνου.

    Εννοούσα ότι αν στο «τετράγωνο» που είναι η Αραβική Χερσόνησος το νότιο κομμάτι της ανατολικής πλευράς το πιάνει η Υεμένη, το βόρειο το πιανει το Ομάν.

    Για τη θάλασσα είμαι υποψιασμένος ότι δε θα ‘ναι σαν την ελληνική. Ταξίδια σε θάλασσες να τις πιεις στο ποτήρι που είναι όμως πιο τζαναμπέτικες απ την ελληνική έχω κάνει.

  41. Pedis said

    # 37 – και στη Βαλέντσια κι αλλού. Εντυπωσιακό. «Μυικός κορμός».

  42. Ηλεφούφουτος said

    35 Νικοκύρη, στο χάρτη που δίνεις το Ομάν βρίσκεται βόρεια από αυτο που έχεις κοκκινίσει.
    Παρεπιφτού, ο χάρτης σου δεν είναι επικαιροποιημένος (απτουντέιτιντ), Αυτό που εμφανίζεται νότια του κόκκινου είναι η παλιά Νότια Υεμένη (το Άντεν των αποικιοκρατών). Μήπως μπέρδεψες το Ομάν με αυτό;

    Πάντως αν του κάνουμε τη χάρη του Νεοκίδου και υιοθετήσουμε το ρ, θα μπορούμε να λέμε «Χουθρικοί» χωρίς το φόβο των χουντικών, κι έτσι θα είμαστε πιο κοντά στη συν΄θη γλωσσική πρακτική, που παράγει απ το Βενιζέλο βενιζελικούς, απ τον Τρικούπη τρικουπικούς κ.τ.ό.
    Αν πάλι πούμε «χούθηδες» θα είμαστε κοντά σε μια άλλη, λαϊκότερη πρακτική. Πώς ρωτούσαν κάποτε, μετά τη διάσπαση του παλιού ΚΚΕεσ:
    Με ποιους είσαι; Με τους Κύρκους ή με τους Μπανιάδες;

  43. Pedis said

    Φαινομενικά εκτός θέματος. Μα οι «ανοικτές πληγές» είναι παντού και με την ίδια βασική αιτία. Αποικιοκρατία!

    Ε. Γκαλεάνο (στο democracy now. Στα αγγλικά, και προς βοήθεια, με ενεργοποιήσιμους αγγλικούς υπότιτλους)
    ‘Open Veins of Latin America’ author Eduardo Galeano on Democracy NOW!

  44. cronopiusa said

    Is the Secret War in Yemen and Somalia Secret No Longer?

    US Ambassador in Yemen: The New Dictator

    The Collapse of the Obama Doctrine: Yemen War as an Opportunity?

    κι ένα δωράκι

    10 Libros para descargar de Eduardo Galeano

  45. sarant said

    42 Στον χάρτη που δίνω, το κοκκινισμένο είναι η παλιά Νότια Υεμένη. Αριστερά από το κοκκινισμένο είναι η παλιά Βόρεια Υεμένη. Και δεξιά από το κοκκινισμένο είναι το Ομάν. Όχι;

  46. Παναγιώτη Κ στο 7

    Καλά τα μαρξιστικά σχήματα, ως εργαλεία, αλλά μόνο εκεί που οι κοινωνίας έχουνε ταξική διαστρωμάτωση.
    Εκεί που είναι ακόμα οργανωμένες σε φυλές, σόγια και φατρίες, τι ανάλυση να κάμεις;

    Κι ένα για τον πόλεμο βόρειας και νότιας Υεμένης: αμφότερες είχαν πολεμική αεροπορία νοικιασμένη από την ΕΣΣΔ. Η μεν λαϊκοδημοκράτικη Υεμένη σε τιμή διεθνιστικής αλληλεγγύης, η δε άλλη σε τιμές αγοράς. Έτσι, κάθε πρωί σηκώνονταν οι Ρώσσοι, έκαναν τις αερομαχίες τους και ξαναπροσγειώνονταν για καφέ. Για να συνεχιστεί το λήζινγκ, δε, αραιά και πού έκαναν και καμιά κατάρριψη, έχοντας εξασφαλίσει πως ο σύντροφος πιλότος θα προσγειωνόταν σώος και αβλαβής.

  47. Ηλεφούφουτος said

    42 Ωχ, τώρα ξαναπρόσεξα το απόσπασμα «περιοχές της Νότιας Υεμένης (με κόκκινο στον χάρτη δεξιά) βρίσκονταν βορειότερα από τη Βόρεια Υεμένη (το μικρότερο κομμάτι, αριστερά όπως κοιτάμε).» Το είχα προσπεράσει πριν.
    Έχεις δίκιο ως προς το ποια ήταν η παλιά Νοτια Υεμένη αλλά έχεις υπόψη σου. Αυτά που είπα για το χάρτη σβήστα, κάψτα, εξαφάνισέ τα, να μη μείνει τεκμήριο και μου τα ξετρυπώσει καμιά σκανδαλοθηρική εφημερίδα στο μέλλον.

    Έχεις πάντως υπόψη σου ότι βόρεια απ το κόκκινο είναι το Ομάν.

  48. sarant said

    42 Κι αν το ορθογώνιο της αραβικής χερσονήσου το περιστρέψεις 30 μοίρες κατά τη φορά του ωρολογίου ώστε να σταθεί όρθιο, το Ομάν είναι το ΝΑ άκρο. Αν το τουμπάρεις (60 μοίρες αντιωρολογιακά) είναι ΒΑ.

  49. Ηλεφούφουτος said

    45 Ναι, δεξιά απ το κόκκινο είναι το Ομάν. Δεν το λες «βόρεια» αυτό;

  50. sarant said

    47 Για να είμαστε ακριβείς, βόρεια από το κοκκινισμένο είναι η Σαουδαραβία.

  51. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    E, ανατολικά απ’το κόκκινο είναι το Ομάν! Αμάν!
    Βόρεια, είναι το ΚΣΑ! (ένα γυροσκόπιο για το φίλο Ηλεφού,γρήγορα! 😆 )

  52. Πάνος με πεζά said

    @ 41 : Έχουμε και στην Άρνα>/a>, και στην Τσαγκαράδα, κι αλλού…

  53. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Για να συνεχιστεί το λήζινγκ, δε, αραιά και πού έκαναν και καμιά κατάρριψη, έχοντας εξασφαλίσει πως ο σύντροφος πιλότος θα προσγειωνόταν σώος και αβλαβής.» 😆
    xoυ,χου,χουυ! Έτσι γίνεται στην «ισορροπία»…σάματις τα 30 σοσιαλιστικά κομμάτια που ξεσκάρταρε ο Φρανσουά Ολάνδ στους Ινδούς, θα ρίχνουν βόμβες νομίζεις; Κάρυ φλάουερς Σερ! Φορ Πακιστάνι μπράδερς Σερ!
    Tα F-15 των γκαμηλιέρηδων όμως (τρίτος στόλος σε F-15 στον κόσμο, πίσω από το U.S και…Κουίζ! ποιος είναι ο 2ος;:-) ) ρίχνουν αληθινά βαρελότα στους ταλαίπωρους Γιεμενί.

  54. Στο 53

    κουιζάκι ευκολάκι: Ιζραήλ; 🐱

    Κι αντικουιζάκι: ποιά χώρα έχει διπλάσια άρματα Leopard από την Αλαμανία; 😎

  55. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Tουρκία; Και στην Ισπανία φτιάχνουν λέοπαρντ νομίζω
    Ιζραήλ= wrong answer! 🙂

  56. Ριβαλντίνιο said

    @ 46 Σκύλος της Β.Κ.
    «Έτσι, κάθε πρωί σηκώνονταν οι Ρώσσοι, έκαναν τις αερομαχίες τους και ξαναπροσγειώνονταν για καφέ. Για να συνεχιστεί το λήζινγκ, δε, αραιά και πού έκαναν και καμιά κατάρριψη, έχοντας εξασφαλίσει πως ο σύντροφος πιλότος θα προσγειωνόταν σώος και αβλαβής.»

    🙂 😆 🙂 😆 🙂 😆 🙂

  57. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    55. Kαι το Γιουνανιστάν έχει πολλά Λέοπαρντ!…λες; 🙂

  58. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Λοιπόν ,γύρω στα 720 Λέοπαρντ (διαφόρων τύπων) έχουν τα μεμέτια και γύρω στα 900(!) έχουμε εμείς οι Γιουναναίοι.
    Κάνουμε μια Λεοπαρντομαχία να αφήσει εποχή! (ΠΟΎ στο διάλο θα την κάνουμε όμως;;…μάλλον τάχουμε για όταν θα φτάσουν στη Λάρισα… :mrgreen: )

  59. Το Γιουνανιστάν, έβετ! ⭐

    Πχοιός έχει F-15, για;

  60. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_main_battle_tanks_by_country

    Aυτοί που είχαν Μησουσβήσει Θέρο… Χάι! Σκύλο σαν! 😆

  61. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Kαι γιατί παίρνουμε γερμανικά κονσερβοκούτια γαμώτο; Χάθηκαν οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι; 😦

  62. Η Γερμανία έχει μόνο 250 (+ άλλα 100 που έβγαλε προχτες από τη ναφθαλίνη): χαλαρά την έχουμε!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_2#Operators

  63. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Η ΕΛΒΕΤΙΑ (επαναλαμβάνω! Η ΕΛΒΕΤΙΑ) έχει καμιά 400σιά Λέοπαρντ!!!! Aκοίμητοι φρουροί των ψηλών βουνών (Ζ.Παπαντωνίου)
    Ρε τσι γερμανοί ρε…

  64. Την τζάκισες τη Βικυ, ε; Οι Γερμανοί απλώς τα εξάγουν. Με το αζημίωτο ως γνωστόν.
    Μιας κι ανέφερες τους ρολογοτυροτραπεζίτες, τόξερες πως μέχρι πρόσφατα οι γέφυρές τους χτίζονταν με ενσωματωμένα τα εκρηκτικά και τα φυτίλια έτοιμα για μπαμ ανά πάσα στιγμή;

  65. sarant said

    63 Λέοπαρντ στην Ελβετία;!

  66. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    64. Ε, αυτό δεν τόξερα όχι. Tούς έχει μείνει αυτό το χούι από τον πόλεμο των γερμανών…σού λέει αφού θα τον πιούμε στο τέλος ,ας είμαστε έτοιμοι να τα ρημάξουμε τουλάχιστον…

  67. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    The Swiss Army purchased 380 2A4s designated Pz 87, for Panzer 87. 35 of these were bought from Germany while the remaining ones were license manufactured locally. Beginning in 2006, 134 of these tanks have been modernized, 42 were sold back to Rheinmetall, and 12 were turned into de-mining and engineer vehicles. The remaining tanks are in storage.[citation needed] 😆
    Tι οδηγάς φιλαράκι ; Ούνιμογκ ή JCB;
    -Μπα! Λέοπαρντ!

  68. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Έχεις δίκιο, Κιντ μου (58), ήταν πολύ της μόδας τα λεοπάρντ στη χώρα μας. Από τότε (και, προσοχή, μη γελάσει εδώ κανείς σας, τον …έφαγα!) που είμουν δόκιμος στα τεθωρακισμένα, υποφέραμε από ένα κόμπλεξ κατωτερότητος εμείς, των (αμερικάνικων) Μ47-Μ48 έναντι των εκπαιδευμένων στα λεοπάρντ. Κι εκείνοι, όμως, μας υποτιμούσανε πολύ. Νιώθω ένα ξαλάφρωμα που, μετά από τόσα χρόνια, μπορώ να μιλήσω ανερυθρίαστα για εκείνο το νεανικό μου πρόβλημα. Κι ενώπιον τόσου και τόσο μορφωμένου κόσμου, μάλιστα! Σε ευχαριστώ, ω κοινωνία!

    Δεν ήξερα, λοιπόν, ότι τα λεοπάρντ αποτελούν μια τόσο κλασική αξία. Κι ακόμη, ότι φοριούνται πάντοτε σε μία χώρα τόσο καταναλωτική.

  69. 65 αμε!

    Οι Ζβίτσεροι έχουν εξαιρετικό σύστημα πολιτοφυλακής από πολύ παλιά. Τόσο καλό που περίσσευε και για μισθοφόρους του Πάπα.
    Κι όταν κάποιος Πρώσσος Κάιζερ τους ειρωνεύτηκε «Καλά, έχετε άψογη πολιτοφυλακή των 250.000 ανδρών. Αλλά τι θα κάνετε εάν εισβάλλω με μισό εκατομμύριο δικούς μου;» εκείνοι απάντησαν «Θα πυροβολήσουμε από δύο φορές ο καθένας και θα πάμε σπίτια μας!»

    66 http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_Switzerland#Military_and_civil_defence

  70. Γιώργο στο 68

    θεωρούνται καλύτερα τα Λέο αλλά στην κούφια ώρα, ένα πριτς από αεροπλάνο αρκεί και γίνονται όλα καβουρμάς…

  71. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    70, α, βέβαια, κάτι για την ευαισθησία των ηλεκτρονικών τους θυμάμαι κι εγώ… Τώρα, ποιος (διάολος) μας έπεισε κι αγοράσαμε τόσα, σε μια χώρα που δεν φημίζεται για το γκαζόν της, τι να πω… Λεφτά υπήρχαν, μάλλον.

  72. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    O ορισμός του αγγλοσαξωνικού «Fair game» :
    Oι γκαμηλιέρηδες έχουν αμερικάνικα F-15 τα οποία φουλάρουνε με 10 λεπτά του ευρού το λίτρο…και οι Χουθιουάνι έχουν Ιρανικά καριοφύλια τα οποία τους τα πουλάνε οι Σύριοι πανάκριβα στη μαύρη αγορά…
    Ο ορισμός της μαλακίας: Kαι τα μεν και τα δε (αερόπλανα και καριοφύλια αντίστοιχα) τα χειρίζονται ως επί το πλείστον Σσία!

  73. 72 shi’te hit the fan

  74. gbaloglou said

    Με το μαύρο γεμελί τι παίζει; Άλλη σημασία (ποιά;), ή απλώς … αλλαγή ενός συμφώνου;;;

  75. Πολύ ωραίο το άρθρο αλλά πολύ πολεμοχαρή τα σχόλια από άκαπνους, οι μπαρουτοκαπνισμένοι ως γνωστόν δεν μιλάνε σχεδόν ποτέ γι αυτά.
    Γεμενετζή το επίθετο είχα ένα μαθητή μου που συνεργαστήκαμε και στο θεατρικό που ανέβασα την τελευταία χρονιά στα γρανάζια της εκπαίδευσης.

    # 9

    Σιίτες και Σουνίτες δεν μπορούν να τα βρουν στις τέσσερις προσευχές και να μη τσακώνονται ;

  76. Παναγιώτης Κ. said

    @46.(Σκύλος) Εγώ συμφωνώ με αυτά που γράφεις. Κάποιοι…ακραιφνείς τα τσουβαλιάζουν και είτε μιλούν για την Κεντρική Ευρώπη είτε για τη Σαουδική Αραβία γι΄ αυτούς ένα και το αυτό.

  77. sarant said

    74 Μου φαίνεται παραφθορά από το γεμενί, που δεν έχει και καμιά διαφάνεια, ίσως και για να βγει η ρίμα.

  78. cronopiusa said

    The economic fallout of the Yemen conflict

  79. Ριβαλντίνιο said

    @ 75 gpointofview
    «μπαρουτοκαπνισμένοι»

  80. Χριστός Ανέστη. Χριστός Ανέστακας ,που λέει ο Καζαντζάκης.

    Ο Πετρόπουλος στους Καπανταήδες έχει γράψει για τα γεμενιά. Το έχω πρόχειρο το βιβλίο:

    «Μερικοί καπεταναίοι του 21 εμφανίζονται με γεμενιά, που ήτανε ελαφρότατα. Τα αγόραζαν στα παζάρια και ήταν φτιαγμένα από μαλακό κατσικίσιο δέρμα…Γεμενιά δε φόραγε όποιος κι όποιος.Τα γεμενιά ήταν απολύτως ακατάλληλα για τα κατσάβραχα και τις λάσπες. Οι επιπόλαιοι ενδυματολόγοι μας δεν καταλαβαίνανε γιατί ορισμένοι καταστόλιστοι καπεταναίοι ποζάρουν με γεμενιά. Η εξήγηση είναι απλή: ο φέρων γεμενιά δεν περπάταγε καταγής καθότι διέθετε δικό του άτι.»

    Παρακάτω λέει οτι οι Εβραίοι της Θεσαλονίκης έλεγαν τα γεμενιά του ραβίνου «μέστα» όπως μέστα ονόμαζαν υποκριτικά και τις παντόφλες τους κάποιοι τεμπέληδες που μ’ αυτές εμφανιζόντουσαν στη συναγωγή.

    Αναφέρει κι ένα δημοτικό: «Λάμπουν, στράφτουν τα ρούχα του, τρίζουν τα γεμενιά » και προσθέτει ότι τα γεμενιά αποκλείεται να έτριζαν, η μόδα αυτή ήρθε με τα σκαρπίνια αργότερα, απ’ έξω.

    Το κεφάλαιο Τα Πατούμενα είναι πολύ ενδιαφέρον, ο Πετρόπουλος αναφέρει εκεί ένα σωρό λεπτομέρειες και ονόματα παπουτσιών.

  81. Πάνος με πεζά said

    Και με μια κλοτσά στη συλλαβή, λίγο πιο κει, «χ@#$ηκε η Φατ, στο Γεμενί Τζαμί» 🙂

  82. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    http://www.kuna.net.kw/ViewPics.aspx?src=./NewsPictures/2015/4/13/fbb83cdd-2882-48d0-9f4f-441850480d62.jpg&id=1284742
    O κύριος αριστερά (δεν χρειάζεται υποθέτω να πω ότι δεξιά είναι ο Βασιλιάς μας Αλ Χαλίφα! Ο Αλλάχ και ο Προφήτης να τον ευλογούν! κανιά δλίτσα θα πάρμε κι εμείς μεγαλειότατε;;) είναι ο Μοχάμαντ μπεν Σάλμαν ,γιος του πολυχρονεμένου Βασιλιά Σάλμαν Αμπντελαζιζ του KSA.
    Oι κακές γλώσσες λένε ότι τον πόλεμο αυτό τον έκανε ώστε να εδραιώσει στη διαδοχή (είναι κάμποσοι υποψήφιοι) τον Μοχάμαντ (είναι υπουργός άμυνας) καθότι τα ψωμιά του είναι λίγα του πολυχρονεμένου Κινγκ Σάλμαν Αμπντελαζίζ (ο Προφήτης να τον ευλογεί και να τον φυλάει από δεύτερο έμφραγμα!) με μια στρατιωτική «νίκη». Μπαίνει και στη μύτη του μεγάλου Σιιτικού θεοκράτους του Ιράν και τον έχει και γούτσου-γούτσου ο Σαλμανάκος «καλόν» και ο άνκλ-Σαμ.
    Όλα αυτά, η [πιθανή γενικότερη ανάφλεξη, είναι πολύ ευχάριστα για μάς τους κοινούς ακάπνους θνητούς. Κανα χιλιόμετρο μακριά από τη μεγαλύτερη ναυτική βάση των Αμερικάνων κάθομαι… Απέναντι οι πύραυλοι των Ιρανών …

  83. Ρε, συ, Κίντο, τι ντεκορασιόν είναι στο φόντο της φωτό;
    Πχοιός έκανε το στάιλινγκ; Η Βίκυ Τσοχατζό;

    Στα σοβαρά, τώρα, οι Σαούντις έχουν αναθρέψει όλους τους παλαβούς και οι ΗΠΑ τους ταχταρίζουν ένεκα το πετρέλαιο.

  84. sarant said

    80 Τα μέστα τα έχω βρει μέστια σε διάφορες πηγές.

  85. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    83. ΌΛΟΙ ΠΑΛΑΒΟΙ για δέσιμο είναι Σκύλε! Μόνη αλήθεια η τράπουλα ,το μάρλμπορο και το Τζόνυ γουόκερ ρεντ λέημπολ κλάσικ!

  86. 85 Έι! και οι Σεξ Πίστολς;

  87. Και βέβαια, ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του Νουρετίν Σέλτσουκ, το κλασικό Αλλι Γιεμενί :

    Και σε πιο φάμπγιουλους, από τον Μπουλέντ Έρσοϊ :

  88. 84,
    Ναι, Ελληνικά είναι μέστια. Μέστα είναι Ισπανικά, λέγανε και λας μεστίκας, τα παντοφλάκια. Και τα δυο από το μέστ, το τούρκικο.

  89. 28,
    Κιντ μην απελπίζεσαι, και το Τέξας στο Southwest των ΗΠΑ είναι!

  90. # 82

    Ασε τα σάπια Κιντάκο, αυτός δεξιά είναι ο πρίγκηπας που έφερε ο Τσάκας να αγοράσει τον Βάζελο αλλά δεν τον άφησε ο Αντωνιάδης !!1

  91. sarant said

    90 Mοιάζει λίγο και με τον πρίγκιπα του Τσάκα

  92. Μια που πιάσαμε Υεμένη , υπάρχει και μια άλλη κλασικούρα γνωστή, σαρκί παλιό, για την εκστρατεία των Οθωμανών στην Υεμένη, το 1500τόσο. Εδώ το κάστρο της Ταΐζ στα βόρεια, δηλαδή στα δυτικά.

    Ο Δύτης θα τα ξέρει καλύτερα.

    Κι εδώ το τραγούδι της Υεμένης, ντουέτο με Μπουλέντ Έρσοϊ και Ιμπραήμ-όνομα και-πράμα Τατλισές.

  93. Σελτζούκ, Ερσόι, Τατλισές… δεν το ‘ξερα ότι εντρυφείς τόσο πολύ στα τούρκικα, Ιάκωβε! Τον γιο του Σελτζούκ, τον Τιμούρ, τον ξέρεις; Παιδί-θαύμα στο πιάνο μικρός, Τούρκος Σαρλ Τρενέ μεγάλος.

  94. Για να το τερματίσουμε περι Υεμένης

    ήξερα οτι ο Παζολίνι είχε γυρίσει στην Υεμένη όπως και στην Αιθιοπία, τις Χίλες και Μία Νύχτες…

    …αλλά ψάχνοντας για πλάνα βρήκα οτι είχε κάνει και μια μικρού μήκους στην Υεμένη, Τα Τείχη της Σαναά, που δεν την είχα δει, ούτε και ακούσει γιαυτήν. Απίστευτο τι βρίσκει κανείς στο ίντερνετ. Ιδού.Θα κάτσω να την δω κι εγώ:

  95. 93, Δύτη
    Όχι, το γυιο δεν τον ήξερα. Φχαριστώ, θα τον ψάξω.

    Δεν ξέρω πολλά, κάπως γνωρίζω τα πολύ κλασικά, και μου αρέσουν.

  96. Μιας και σήμερα e-ροβολίσαμε κατα Υεμένη (καημένη) μπας και για τα πάθη αυτής της χώρας ευθύνεται το ότι εκεί ανακαλύφθηκε η μαγεία των αλεζμένων κόκκων καφέ;
    Αυτό δεν τ΄αναφέραμε και θα ήτο παράλειψις.

  97. sarant said

    Ω ναι, θα ήτο παράλειψις!

  98. Επίσης, σύμφωνα με το Χόλιγουντ, η Εμπασυ στη Σανάα έχει δεχθεί επίθεση από τους ιζαλμιστάς εδώ και μία δεκαπενταετία

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rules_of_Engagement_%28film%29

  99. Πάνος με πεζά said

    @ 96 : Yeah ! Μένει
    Υεμένη ! (BAR-BAR)

  100. spiral architect said

    Χαιρετώ. 🙂
    Δείτε και την ταινία: Ψαρεύοντας σολομούς στην Υεμένη – Salmon Fishing in the Yemen

  101. Και φυσικά ο ΟΗΕ: Εμπάργκο όπλων στους Χούδι και «μαύρη λίστα» για τον γιο του Σάλεχ

    http://www.naftemporiki.gr/story/938279/oie-empargko-oplon-stous-xoudi-kai-mauri-lista-gia-ton-gio-tou-salex

    Διακρίνονται οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι γκράδες, που απειλούν τα αθώς κι ανυπεράσπιτα σαουδίτικα F-15

  102. 96, Σκύλος
    Περιττών πληροφοριών συνέχεια. Η Υεμένη ήταν γνωστή για διάφορα περίεργα προϊόντα, ανάμεσα σ’ αυτά και η σμύρνα, εκείνη των μάγων, που ποτέ δεν κατάλαβα τι σόι δώρο ήτανε και τι να το έκανε μια άστεγη μικρομάνα.

    Όμως ο καφές τύφλα νάχει μπροστά στην εθνική μαστούρα των Γιεμενιτών το χάτ( κατ, κλπ). Το πρόγραμμα του 95% των Υεμενιτών, αντρών, γυναικών και παιδιών, μουλάδων και φαντάρων, είναι δουλειά μέχρι τις 2, φαΐ στις τρεις και μετα γ’εμισμα του ενός μάγουλου με φύλλα και μασούλημα μέχρι να γίνουν τα δόντια πράσινα.

    Γι αυτό ίσως μέχρι τώρα τα δύο κράτη δεν είχαν πολεμικές σχέχεις, όπως λέει κι ο Νίκος. Χαλλλαρρρά. Που να τρέχεις τώρα με καλάσνικωφ…κάνουν και πολύ θόρυβο.

    Φαίνεται όμως οτι το Χατ είναι το λιγότερο επιβλαβές από όλα τα άλλα , αλκοόλ καπνό ή οπιούχα.

  103. Κι επειδή κόλλησα με την ταινία που ανάφερα παραπάνω,

    γραφικό, Blending και κυρίως ανυπεράσπιστο

    και ιδού πως είναι στην πραγματικότητα το πραγματικό κτίριο της πραγματικής πρεσβείας στην πραγματική Σανάα

    πράγματι!

  104. Καλά, κατ μασήσαμε σήμερα κι έχουμε κολλήσει; o_O

  105. Σκύλος της Β.Κ.,
    Είναι το λιβάνι,
    τέτοιες μέρες, όσο να ‘ναι μαστουρώνεις 🙂

  106. sarant said

    99 Πρόσφατο λογοπαίγνιο ή σε ανύποπτο χρόνο;

    102κε Κάπου το έχω ακούσει αυτό το χατ/κατ.

  107. 106β

    το αναφέρει κι ο Καββαδίας

  108. Πάνος με πεζά said

    @ 106 : Της ώρας, δικό μου, α λα BAR-BΑR (ντάξ, δεν το πέτυχα και πολύ αλλά παραπλάνησε…)

  109. Μαρία said

  110. gbaloglou said

    Μια και περάσαμε στις ταινίες: Μία καινούργια μέρα στην παλιά Σαναά

    … Ας γυρίσουμε όμως στα τραγούδια … και σ ένα κουιζάκι: ποιο είναι/ήταν το πιο γνωστό Γεμενίτικο τραγούδι;

  111. 110

    Το «Ω… Σανάα εν τοις υψίστοις!»;

    Το υψόμετρο της γιεμενίτικης πρωτεύουσας ξεπερνά το 2Κ.

  112. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    83 – «Στα σοβαρά, τώρα, οι Σαούντις έχουν αναθρέψει όλους τους παλαβούς και οι ΗΠΑ τους ταχταρίζουν ένεκα το πετρέλαιο.»
    Δεν είναι μόνο το πετρέλαιο σκύλε, η Σαουδική Αραβία, είναι μακράν ο καλύτερος πελάτης (υποχρεωτικός εννοείται) εξοπλισμού των ΗΠΑ. Για 80 δις $ η χώρα της ελευθερίας και της δημοκρατίας, κάνει τα στραβά μάτια στα εγκλήματα και την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του στυγνού καθεστώτος των Σαούντ.
    Καλές είναι οι αξίες, ελεύθερη έκφραση, δημοκρατία, ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά και τα ριάλια έχουν την χάρη τους, ρώτα και τον Κίντ που ξέρει απο πρώτο χέρι.

  113. Παράγουν τίποτ’ άλλο οι ΗΠΑ εκτός από εξοπλιστικό υλικό; Α, ναι, συγνώμη, είχανε και τον Bernie Madoff και τους Lehman Brothers.

  114. sarant said

    111
    Για την ακρίβεια 2260. Ομολογώ πως δεν το ήξερα και με εντυπωσιάζει.

  115. Κι εγώ από τη Βίκη το είδα, όταν παίζαμε με τον Κιντ και τον Ιάκωβο.
    Άιντε, τώρα, να κάνεις πορεία διαμαρτυρίας σε τέτοιο υψόμετρο και με τέτοια ζέστα και ξηρασία.
    Οπότε, σκιά και μπόλικο κατ για μασούλημα.
    Το κατ πρέπει να δρά όπως τα φύλλα της κόκας για τους ιθαγενείς των Άνδεων, μειώνοντας την αίσθηση της κούρασης και του υψομέτρου.

  116. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Λάμπρο, έλα όπως είσαι (δεν βαστάω κουμπούρι)
    Μια απο τις καλύτερες εισαγωγές ever! (H καλύτερη είναι στο nothing else matters των Μετάλικα)

  117. ἔ λοιπὸν ἀπὸ μικρὸ παιδὶ ἄκουγα τὴν γιορτὴ ζεϊμπέκηδων καὶ δὲν εἶχα πάρει χαμπάρι!

  118. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    113 – Έχουν και τις εταιρείες αξιολόγησης, που ελέγχουν όλο τον κόσμο, αλλά δεν τις ελέγχει κανείς. Είναι τόσο αξιόπιστες και ανεπηρέαστες στις αξιολογείσεις τους, που την Ιαπωνία που είναι θαμμένη στην ύφεση πάνω απο 10 χρόνια, και με 250% δημόσιο χρέος, την θεωρούν αξιόχρεη, ενώ την Ρωσία με 9% δημόσιο χρέος, και με αποδεδειγμένα τους «απεριόριστους» φυσικούς πόρους, την θεωρούν σκουπίδι.
    Αυτό είναι και το πιο ισχυρό όπλο τους μετά τα πυρηνικά.

    Υ.Γ – Και την Lehman Brothers, δυό τρείς μήνες πρίν χρεοκοπήσει, την είχαν βρεί μια χαρά.

  119. π2 said

    Αυτό με τους -ιστές με πρώτο συνθετικό κύριο όνομα μου θύμισε ότι τις προάλλες έμαθα στα γεράματα έναν αριστερό -ισμό που δεν γνώριζα, παρότι έχει και πολιτική εκπροσώπηση στην Ελλάδα: τον ποσαδισμό.

    Παίρνει το όνομά του από τον J. Posadas, ψευδώνυμο του Αργεντίνου τροτσκιστή Χομέρο Ρομούλο Κριστάλι Φρασνέλι. Ο Ποσάδας, ηγετικό στέλεχος της Δ΄ Διεθνούς, είχε μια πολυτάραχη πολιτική διαδρομή που περιλάμβανε αρκετές συγκρούσεις, αλλά διατήρησε μια ισχυρή βάση υποστηρικτών στη Λατινική Αμερική, τουλάχιστον μέχρις ότου άρχισε να σαλτάρει, υποστηρίζοντας την ιστορική αναγκαιότητα ενός πυρηνικού πολέμου ο οποίος θα υποβοηθούσε την εξέγερση των εργατικών τάξεων και, αργότερα, την ύπαρξη εξωγήινων, για τους οποίους ήλπιζε ότι θα μας βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φτώχειας.

    Χρόνια πολλά είπαμε, δεν είπαμε.

  120. Π2

    στο 119

    Οι Ποσαδιστές ήταν πάντα λίγοι στην Ελλάδα, ίσως καμιά δεκαριά στα τέλη της δεκαετίας του ΄70. Ο σ. Ποσάδας πίστευε πως οι εξωγήινοι που θάρθουν, θάχουν σίγουρα σοσιαλισμό, αφού μόνο ο σοσιαλισμός μπορεί να φκιάξει τέτοια προχώ τεχνολογία. Με τα πολλά οι σ. UFO δεν ήρθαν, πέθανε κι ο σ. Ποσάδας.
    Και στην κηδεία του, ο Μιχάλης «Πάμπλο» Ράπτης δήλωσε ως ο μεταστάς ήταν τόσο διεθνιστής, που δεν ονειρευόταν το σοσιαλισμό μόνο για τη χώρα του ή άντε την ηπειρό του αλλά και για ολάκερο το γαλαξία. Μπορούμε να πούμε ότι τον έθαψε, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

  121. nickοsl said

    Νεο Κιντ, το «ρ» είναι πρόβλημα του google translate. Ωστόσο αν το βοηθήσουμε βάζοντας και τα σωστά φωνήεντα, το προφέρει καλύτερα

  122. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    116 – Δικό μας παιδί είσαι Κίντ; και δεν σου τόχα. Ήσουν στα Ιμαλάϊα στην εκτίμησή μου, αλλά τώρα ανέβηκες στον θεό. Άμα πιάσουμε τις μουσκές εισαγωγές, θα το κάνουμε ΑΜΕΡΙΚΑΝ ΜΠΑΡ εδώ μέσα. Αυτή για σένα που είσαι και εμικγκρές.

  123. sarant said

    119-120: Να πω την αλήθεια, τους ήξερα από παλιά τους ποσαδιστές -που είχαν το χαρακτηριστικό, τα παλιά τα χρόνια τουλάχιστον, ότι ψήφιζαν ΚΚΕ.

  124. π2 said

    120: Δεν ξέρω αν ήταν καμιά δεκαριά τη δεκαετία του ’70, τώρα όμως μου λένε ότι πρακτικά είναι ένα άτομο, που δείχνει περισσότερα. 🙂

  125. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Ε όχι και δικό σας! Σε θυμάμαι-αν δε κάνω λάθος- να ποστάρεις κάτι Μπομπ Ντύλαν και τέτοιους γλυκανάλατους κονφερασιέδες…
    Με τους θρύλους βέβαια στο 122. κάπως εξιλεώνεσαι…

  126. Kid μην γίνεσαι γίδι, παιδί μου! (pun intended)

    Απόλαυσε ποίηση κι άς τες γκρίνιες!

    ΥΓ ο εικονιζόμενος ΔΕΝ είν’ από την Υεμένη!

  127. cronopiusa said

  128. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    125 – Mε μπερδεύεις σίγουρα με τον Gee, που μη σου πώ οτι τον έχει πιο πάνω κι απο τον ΠΑΟΚ. Εγώ δεν μπόρεσα να τα βρώ με τον ήχο του Ντύλαν, παραήμουν οργισμένο νιάτο, για να με ενθουσιάσει η περιφορά του επιταφείου, βάλε κι οτι δεν κάπνιζα και δεν έπαιρνα τίποτα «καλό» πώς να ακούσω το «ρινοδέλφινο». Μέχρι να μάθω κάποια κουτσοαγγλικά στα τέλη του 70 και να εκτιμήσω αρκετούς στίχους του, μου καθόταν στο στομάχι. Απο το 80 βέβαια, άρχισα να ψάχνομαι διαφορετικά στην μουσική (βιωματικός συνδυασμός, σκέψεις, κίνησης, και ήχου) και πήγα αλλού, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία, που ελπίζω να την πούμε απο κοντά κάποια μέρα (με τα σχετικά βεβαίως). H αλήθεια είναι οτι επηρέασε πολλούς καλλιτέχνες, ίσως η γκρίνια του και το γρατζούνισμα, να τους έκανε να διασκευάζουν τα τραγούδια και να τα κάνουν καλύτερα, όπως αυτός ΑΥΤΟ.

    Υ.Γ – Μετά απ΄αυτό το σχόλιο, θα είναι θαύμα αν ξαναφάω χταπόδι αλλά Gee.

  129. Βόλεϋ στην Κυψέλη, ΠΑΟ-ΠΑΟΚ 2-2 και στο μπρέικ ο ΠΑΟ προηγήθηκε 9-6 αλλά ο ΠΑΟΚ ισοφάρισε 9-9 οπότε οι ευγενείς βαζελομένοι θεώρησαν καλό να πετάξουν νερά, μπύρες, αναπτήρες, κρουασαν κ.λ.π.. Ο αγώνας διεκόπη για κανένα τέταρτο αλλά όχι οριστικά όπως έπρεπε και διατείνεται ο Κοντονής.
    Οταν ξεκίνησε μετά από ένα τέταρτο ο ΚΥΡΙΟΣ Καλματζίδης, Ελληνας του εξωτερικού, προπονητής του ΠΑΟΚ πρακτικά αρνήθηκε να συνεχίσει να κοουτσάρει απλά γύρισε από τα αποδυτήρια για να μην τιμωρηθεί η ομάδα. Πριν ξεκινήσει το ματς ο διαιτητής έδειξε κόκκινη κάρτα σε παίκτη του ΠΑΟΚ για λόγους που δεν κατάλαβε κανείς από αυτούς που έβλεπαν ή περιέγραφαν το ματς από την τιβί μετατρέποντας το σκορ σε 10-9 ενώ στον υπαίτιο των επεισοδίων και ελάχιστα προσεγγίζοντα τον ορισμό του κυρίου, Ανδρεόπουλο, προπονητή του ΠΑΟ, κίτρινη !! Φυσικά το σετ έληξε με «περηφανή» νίκη των πρασίνων με 15-11, σύλλογος μεγάλος δεν υπάρχει άλλος κ.λ.π., ευτυχώς εγώ το κατάλαβα από τις αρχές του 70 ενώ οι Τάιμς του Λονδίνου αρχές Απριλίου του 85 όταν δημοσίευσαν το άρθρο για τις εξαγορές παιχνιδιών από τον ΠΑΟ

  130. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Ω παρντόν Λάμπρο! Πάοκ και Ντύλαν…φσσσς! Τί πες τώρα ρε σύ!! Ούτε με δέκα σανόμπαλες Χατ δεν αντέχεται αυτός ο συνδυασμός. 😆

  131. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Η μεγαλύτερη μετακίνηση ναρκωτικών στο διαδίκτυο…

  132. Μην το λες αυτό: φαίνεσαι αθώος…

    http://www.skai.gr/

  133. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    129 – Βρε Gee μεγάλωσες, κι απ΄ό,τι φαίνεται, γηράσκεις αλλά δεν διδάσκεσαι.
    Όπως λέει και το Α.Τ (όπως μάθαμε εδώ) ρητό, ΑΜΑ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ, είναι δυνατόν να πιστεύεις εσύ το αντίθετο; είναι δυνατόν να ελπίζεις; Όλοι θέλουμε να ψηφίσουμε τον καλύτερο, αλλά δεν κατεβαίνει ποτέ υποψήφιος.
    Όμορφος κόσμος αγγελικά πλασμένος.

  134. Νέο Kid L'errance d'Arabie said


    Ριγανούλα και …άσπρη (άχνη από την μπουγάτσα…)= ΤΕΣΣΑΡΑ! 😆

  135. gbaloglou said

    110 Τώρα που είδατε την ταινία … ακούστε και το τραγούδι 🙂

  136. # 128

    Λάμπρο πάντα η μεγαλύτερη μου (μουσική) απορία ήταν ποιός ήταν μεγαλύτερη απάτη: ο Τζίμης ο Χέντριξ ή η Τζάνις η Τσόπλιν. Πολλά δεν κατάλαβες αλλά δεν είσαι ο μόνος… Ντύλαν ακούγαμε για να μη πάρουμε ναρκωτικά, έπαιρνε ο ίδιος και μας μετέφερε τις εμπειρίες οπότε δεν υπήρχε η περιέργεια. Στην Ελλάδα τον Ντύλαν τον δίδαξε -κυριολεκτικά- ο μεγάλος Μάνος στο τρίτο, μέχρι τότε οι δίσκοι του ήταν μόνο εισαγωγής γιατί δεν τον γούσταρε (ή κάτι άλλο) ο Μαστοράκης που πούλαγε αυτούς τους Μπλητς, Μπηλτς, κάπως έτσι. Ο Μάνος στο τρίτο έπαιζε τραγούδια που είχαν ΗΘΟΣ και ΑΙΤΙΑ για την οποία γράφτηκαν. Ο Ντύλαν ήταν ο τελευταίος και μόνος στα τελευταία 20 χρόνια που έβγαζε ένα ελπι που ήταν μια συγκεκριμένη δουλειά με ένα μουσικό ύφος και μερικά μηνύματα,όταν είχε κάτι να πει, ενώ τα ελπί των άλλων ήταν συνοθυλεύματα.
    Οπως θα έχεις δει στα βιδδεοκλίπια ούτε κουνιότανε ούτε ξεμαλλιαζόταν, αυτό που ήθελε να πει το έλεγαν τα λόγια και η μουσική. Βέβαια τα παιδάκια που χόρευαν μπροστά στα ηχεία στις ντίσκο θέλανε Χέντριξ και Καζαντζίδη , 10 000 βάτ, τους τα έψαλνε κανονικά ο Τζιμάκος, μια που δεν τους έπαιρνε να κυλιθούνε σε σπασμένα γιαλιά.
    Μην ανησυχείς, θα ξαναφάμε χταπόδι την επόμενη σεζόν, όπως έλεγε η γιαγιά μου, η γη είναι μεγάλη και χωρά όλων των ειδών τους ανθρώπους.

  137. Από το στερούμενο διαδικτύου ερημητήριό μου σε μια γωνιά της ρωμαίικης επαρχίας, χρόνια πολλά σε όλους!
    Κι αυτό πρόχειρα λόγω του σημερινού http://en.bookfi.org/book/1259273

  138. Τι φωνάρα!
    Τυφωνάρα…

  139. sarant said

    138 Να ένας που κρατάει τις παραδόσεις ζωντανές!

  140. leonicos said

    @109 Μαρία, σ’ ευχαριστώ προσωπικά

  141. Αφιερωμένο στον Κιντπου η απόσταση από τα πάτρια εδάφη τον κάνει να ξεχνάει όσα του τρων τα σωθικά για τις επιλογές του..

    Ο προπονητής του ΠΑΟΚ Γιάννης Καλμαζίδης, τόνισε: «Δεν είδατε τι έγινε; Ο Παναθηναϊκός, αποδεδειγμένα είναι πιο έμπειρο σωματείο από τον ΠΑΟΚ σε τέτοια παιχνίδια. Ξέρουν πώς να μεθοδεύουν τα πράγματα. Έδειξαν και σήμερα ότι ξέρουν να χειρίζονται τέτοιες καταστάσεις. Δεν είδατε πόσα κουτάκια μπύρας έπεσαν; Αυτό έχει ξανασυμβεί και σε άλλα παιχνίδια και έχουν διακοπεί. Εδώ άπαντες φοβούνται να πάρουν θέση>/b>. Όπου και αν πέφτει μπουκάλι ή κέρμα πρέπει να διακόπτεται το παιχνίδι» είπε ο Καλμαζίδης.

    Ενώ για την συνέχεια και τον τέταρτο τελικό είχε να πει: «Θα δούμε τι μπορεί να αλλάξει. Στον αθλητισμό όλα μπορούν να γίνουν. Γενικά ο κόσμος ήταν καλός σήμερα, αλλά δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν τέτοια πράγματα, όπως αυτό στη διακοπή. Επειδή πανηγύρισε ένας παίκτης; Επειδή πήρε μια απόφαση ο διαιτητής; Πως πήρε το πρώτο σετ ο Παναθηναϊκός; Εμείς θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ότι καλύτερο μέσα στο γήπεδο».

  142. Στη μαΥεμένη Αραπιά

  143. Γς said

    142:

    >να πάρουν θέση>/b>

    Πσαρά, να διαβάσεις πάλι τις Οδηγίες προς λικνιζομένους, μαυρισμένους και πλαγιασμένους

    Καλμαζίδης.
    Ονομα και πράγμα;
    [στα τούρκικα όμως μπερδεμένη σημασια, κάλμα, κάλμαζ]

  144. Καλησπέρα. Ενδιαφέρον άρθρο, ως συνήθως.
    Θα ήθελα να απαντήσω στον σχολιαστή με τον αύξοντα αριθμό 9 (Kid L’errance d’Arabie).
    Ο Μωάμεθ όρισε ως διάδοχό του τον Αλί, γεγονός που το αποδέχτηκαν οι Σιίτες. Οι Σουνίτες διαφώνησαν και τον σκότωσαν (τον Αλί) … κυριολεκτικά, μνημονεύουμε μια «διαμάχη» που εκτυλίσσεται σε περίοδο χιλίων τετρακοσίων ετών!

  145. Γς said

    144:

    >Στη μαΥεμένη Αραπιά

    Μητσάκης.

    Και Τσιτσάνης, Νύχτες μαγικές

    Καλδάρας, Ένα τραγούδι απ’ τ’ Αλγέρι

    Και Σκαλκώτας Η ΑΡΑΠΙΑ

    Από τον Σκαλκώτα «έκλεψε» ο Τσιτσάνης το Θα πάω εκεί στην αραπιά;

    Αντε και λίγα για την Μισιρλού, ο κλέψας του… κλέψαντος!

    Δεν ανοίγουν μερικά στο τελευταίο.

    Οπως η διασκευή του Νίκου Ρουμπάνη (1941)

    Κι η διασκευή του Dick Dale

  146. Γς said

    146:
    >Αλι

    και τρισαλί…

    Εγώ αυτό διάβασα κι έμαθα τα πάντα γύρω από την Σεχραζάτ και τις χίλιες [+ μία] νύχτες

    «Ουάν [+1000] νάιτ στάντ» κι αυτό!

  147. Συνήθεια αποκτηθείσα εν τω στρατεύματι (τον καιρό της χούντας, μέχρι πριν λίγους μήνες ο διορισμένος από την χούντα στρατιωτικός επίτροπος ήταν ακόμα επικεφαλής του τμήματος)

    «Το ΤΑΠ ΠΑΟΚ εκφράζει την αγανάκτηση του για όσα έλαβαν χώρα στο κλειστό γήπεδο της Κυψέλης στο τρίτο παιχνίδι της ημιτελικής φάσης των πλέι οφ με τον Παναθηναϊκό, όπου η διαιτησία των κ.κ Δεληκωστίδη , Βουδούρη έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα. Με τις αποφάσεις τους οι δύο ρέφερι έγειραν την πλάστιγγα υπέρ του Παναθηναϊκού αλλοιώνοντας το τελικό αποτέλεσμα, στην πιο κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος.

    Πιο συγκεκριμένα στο 9-9 του πέμπτου σετ ένα καθαρό άουτ του Κουκ, όπως δείχνει ξεκάθαρα η τηλεόραση, προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις του Παναθηναϊκού και της εξέδρας με αποτέλεσμα να πεταχτούν μπουκάλια, ένα εκ των οποίων χτύπησε στο κεφάλι τον αθλητή μας Χαβιέρ Χιμένες, το άλλο τον πρώτο διαιτητή της αναμέτρησης κ.Δεληκωστίδη για να ακολουθήσει και η είσοδος των οπαδών του γηπεδούχου σωματείου στον αγωνιστικό χώρο.

    Σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες του Υφυπουργού Αθλητισμού κ.Σταύρου Κοντονή , με το παραμικρό επεισόδιο οι διαιτητές οφείλουν να διακόψουν τους αγώνες όπως έγινε και στην ποδοσφαιρική αναμέτρηση ΑΕΚ-Ολυμπιακός.

    Αντ΄ αυτού ο κ.Δεληκωστίδης αντί να εκκενώσει το γήπεδο ή να διακόψει το παιχνίδι ως όφειλε, προς γενική κατάπληξή όλων έδειξε κόκκινή κάρτα στο.. θύμα τον αθλητή μας Χαβιέρ Χιμένες, ισχυριζόμενος ότι έκανε άσεμνη χειρονομία. Ακόμη και ο τηλεοπτικός φακός της ΝΟVΑ δεν έδειξε το παραμικρό εναντίον του αθλητή μας (*). Αυτή του η απόφαση να δείξει κόκκινη κάρτα στον αθλητή μας ανέτρεψε το σκορ εις βάρος μας και καθόρισε την έκβαση του αγώνα.

    Εξάλλου, ο παρατηρητής διαιτησίας κ.Βασιλειάδης αντί να πετύχει από τον κ.Δεληκωστίδη την εκκένωσή του γηπέδου μας απειλούσε ότι θα διακόψει εις βάρος μας το παιχνίδι εάν δεν επιστρέψουμε στον αγωνιστικό χώρο.

    Τέλος , η διοίκηση του ΤΑΠ σε συνεννόηση με τη διοίκηση του ΑΣ δεν συναινεί επ’ ουδενί στην αλλαγή της ώρας του τέταρτου ημιτελικού που έγινε χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΠΑΟΚ. Με απόφαση του ΤΑΠ η ομάδα του ΠΑΟΚ θα κατέβει στο γήπεδο να αγωνιστεί στις 19:00 οπότε και ήταν αρχικά προγραμματισμένος να διεξαχθεί ο τέταρτος ημιτελικός»

    (*) στην τηλεόραση ακούστηκε να λέει, εσείς μπορεί να μην το είδατε, το είδα όμως εγώ !!

    Πρωτάθλητή σ’ όλα τα σπορ παντοτινέ…

  148. 146 Χμ, αν είχε ορίσει διάδοχο ο Μωάμεθ δεν θα γινόταν όλος ο χαμός. Κάπως κοινή συναινέσει οι πρώτοι τοποτηρητές του (χαλίφηδες) διαδέχονταν ο ένας τον άλλο, παρακάμπτοντας τον Αλί που ήταν ο μόνος (εξ αγχιστείας) απόγονός του (γαμπρός για την ακρίβεια). Δολοφονήθηκε όταν επιτέλους έγινε (τέταρτος) χαλίφης. Απ’ αυτή την άποψη, με τα δικά μας μέτρα οι σουνίτες έχουν κάτι πιο δημοκρατικό (αλλά αυτή είναι μια λίγο αναχρονιστική διαπίστωση). Επειδή μετά τη δολοφονία του Αλί σκοτώθηκαν και οι δύο γιοι του στη μάχη της Καρμπάλα, ο Χασάν και ο Χουσείν, ο σιιτισμός απόχτησε μια έντονη αίσθηση μαρτυρίου κι αδικίας –κι επειδή μετά από δώδεκα (κατά μία βερσιόν) απόγονους η γραμμή του Αλί μοιάζει να εξαφανίστηκε, έναν έντονο μεσσιανισμό (είναι η θεωρία του κρυμμένου ιμάμη, που δεν πέθανε αλλά θα ξαναεμφανιστεί). Καλό όμως είναι να έχουμε υπόψη μας ότι αυτό που λέμε σιιτισμός σήμερα, ένα ολόκληρο δογματικό, θεολογικό κλπ σύστημα, φαίνεται τελικά να δημιουργήθηκε μόλις τον 16ο αιώνα, πάνω στο μεσσιανισμό του Σάχη Ισμαήλ, του ιδρυτή της δυναστείας των Σαφαβιδών στην Περσία.

  149. xray said

    Καλημέρα στην ομήγυρη. Θα ήθελα τα φώτα σας παρακαλώ για ένα θέμα που συνάντησα συζητώντας με ένα φίλο. Πρόκειται για τον τίτλο της μικρού μήκους, πολύ καλής όπως ακούγεται ταινίας του Χρήστου Καράμπελα «Μήδεια μελέα» (αν το γράφω και το τονίζω σωστά). Φίλος μου είπε ότι μελέα σημαίνει μαύρη, ή σκοτεινή και είναι λέξη της αρχαίας βέβαια. Από όσο έψαξα, δεν βρήκα τη λέξη, ούτε σε λεξικά, ούτε σε γκούγκλισμα. Γνωρίζει κάποιος περισσότερα; Ευχαριστώ.

  150. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    151 Κοιτάξτε, το μελέα υπάρχει στα αρχαία, ειναι θηλυκό του επιθ. μέλεος (το θηλυκό κατεβάζει τον τόνο) και σημαίνει, περίπου, δυστυχισμένη, άθλια. Είναι λέξη που τη χρησιμοποιεί συχνά ο Ευριπίδης -και στη Μήδεια.

  151. Ριβαλντίνιο said

    Φυσικά οι γάβροι του Βορρά δεν θα σας πουν τίποτα για τον πρώτο αγώνα !

    Οπαδοί του ΠΑΟΚ χτυπάνε τον Χρήστο Μπέλο με την μπάλα || ΠΑΟΚ – Παναθηναϊκός 2-3 ΣΕΤ || 7.4.15

    Η «χειρονομία» του Gomez στο ματς με τον Παναθηναϊκό || ΠΑΟΚ – Παναθηναϊκός 2-3 ΣΕΤ || 7.4.15

  152. Ριβαλντίνιο said

    @ 124
    Μετά τα παραμύθια πάμε και στην αλήθεια.

    21:52
    9-8: Τρομερό μπλοκ του Χιμένες στον Πρωτοψάλτη.

    21:53
    9-9: Επίθεση του Κουκ, η μπάλα άουτ.

    21:53
    Ένταση στο κλειστό της Κυψέλης.

    21:53
    Κατεβαίνει ο διαιτητής Δεληκωστίδης.

    21:54
    Η ένταση άρχισε όταν οι «πράσινοι» ζήτησαν μπλοκ άουτ στην επίθεση του Κουκ. Δύσκολη φάση.

    21:55
    Οι ρίψεις αντικειμένων καταγράφονται στο φύλλο αγώνα.

    21:56
    Διαβουλεύσεις μεταξύ των παραγόντων των δύο ομάδων.

    21:57
    Το ματς έχει διακοπεί εδώ και πέντε λεπτά.

    21:59
    Τα πνεύματα έχουν ηρεμήσει.

    21:59
    Το παρκέ έχει καθαριστεί.

    22:00
    Ο διαιτητής ανεβαίνει στη σκάλα και το ματς θα συνεχιστεί.

    22:00
    Οι γηπεδούχοι υποστηρίζουν ότι κάποιος παίκτης του ΠΑΟΚ έκανε άσεμνη χειρονομία.

    22:01
    Κόκκινη στον Χιμένες.

    22:01
    Κίτρινη στον Ανδρεόπουλο.

    22:02
    10-9: Λόγω της κόκκινης του Χιμένες, ο οποίος έκανε άσεμνη χειρονομία, σύμφωνα με το διαιτητή Δεληκωστίδη.

    22:02
    11-9: Άστοχη επίθεση ο Ρανγκέλ.

    22:03
    11-10: Eκπληκτική άμυνα ο Κουκ, ο Γκόμες όμως δεν πτοείται.

    http://www.contra.gr/Sports/Volleyball/Hellas/A1Volley/semifinals/panathhnaikos-paok-live.3412075.html

    Να θυμίσουμε ότι η Πανάθα η αγνή και η ατρόμητη έχει πολύ μικρότερο μπάτζετ από τους κυρίους «χαρίστε μας τα χρέη» και παίζει μόλις με δυο ξένους. Τα μπαόκια έχουν αφηνιάσει που η παναθηναική ψυχή πάει να επιτελέσει ένα πραγματικό θαύμα.

  153. xray said

    Ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία. Υποθέτω ότι δεν ισχύει η έννοια μαύρη, ή σκοτεινή τότε..

  154. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Τώρα ρε Ριβαλντίνιε-και με του ζπάθιου δηλαδής!- ασχολείσαι με οπαδούς μιας ομάδας που βρήκανε κάποτε (όχι πολύ παλιά) μια μπάλα βόλεϋ και την παρέδωσαν-ως καλοί ρουφιάνοι του Βορά- στην Αστυνομία για βόμβα!
    (τουλάχιστον οι Αρειανοί και οι Ηρακλειδείς έχουν μια παράδοση στο βόλεϋ. Τα Ορκς…για όνομα δηλαδή!)

  155. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    137 – «Λάμπρο πάντα η μεγαλύτερη μου (μουσική) απορία ήταν ποιός ήταν μεγαλύτερη απάτη: ο Τζίμης ο Χέντριξ ή η Τζάνις η Τσόπλιν. Πολλά δεν κατάλαβες αλλά δεν είσαι ο μόνος.»
    Koίτα, γενικά απο την ζωή λίγα πράγματα έχω καταλάβει, αλλά τα θεωρώ πολύ σημαντικά για μιά βιωματική και «ολόκληρη» ζωή, τόσο που τα δίδαξα και στις κόρες μου. Ένα απο αυτά, είναι οτι η ζωή είναι υποκειμενική, με δεδομένο αυτό, ένα άλλο, είναι οτι όλοι και όλα είναι αλήθεια και απάτη. Η αντίληψή τους είναι καθαρά ζήτημα αισθήσεων και ψευδαισθήσεων, και οι δύο βιωματικές είναι, η αλήθεια και η πληρότητα όμως, βρίσκονται στις αισθήσεις, αυτό το αντιλαμβανόμαστε μπροστά στον μεγάλο και δίκαιο κριτή, τον θάνατο. Όσοι τυχεροί φτάνουν τα 50 και φοβούνται τον θάνατο, έζησαν κυρίως με ψευδαισθήσεις, δεν αισθάνθηκαν και δεν γέμισαν, με αποτέλεσμα να θέλουν να ζήσουν οπωσδήποτε κι άλλο, οι άλλοι, δεν θέλουν να πεθάνουν βέβαια, αλλά δεν τρέχει και τίποτα, μιά γλυκιά αίσθηση πληρότητας τους λέει, καλά περάσαμε, τόπο στα νιάτα.
    Τα βόδια οργώνουν αργά την Γή, η Γή όμως έχει υπομονή.

    » Ντύλαν ακούγαμε για να μη πάρουμε ναρκωτικά, έπαιρνε ο ίδιος και μας μετέφερε τις εμπειρίες οπότε δεν υπήρχε η περιέργεια.»
    Να υποθέσω οτι όσοι άκουγαν Ντύλαν δεν πήραν ναρκωτικά;

    Καλημέρα.

  156. Ηλεφούφουτος said

    To 109 της Μαρίας μού θύμισε την οικογένεια των Εβραίων από την Υεμένη που έμενε στην ίδια πανσιόν με το Σιμωνίδη στη Λέσχη του Τσίρκα.

    Γι αυτούς δεν είπαμε, είπαμε;

  157. sarant said

    Δεν είπαμε.

  158. Πέπε said

    Δεν ήξερα ότι το τραγούδι Μαύρο Γεμενί είναι γνωστό (βλέπω ότι έχει διασκευαστεί ακόμη και για σοπράνο+πιάνο – ο Γ. Κωνσταντινίδης είναι άραγε ο γνωστός συνθέτης με τα δύο πρόσωπα;). Βασικά, δεν ήξερα καν το τραγούδι, αν και ο σκοπός μού είναι οικείος. Τον έχω ακούσει με άλλα λόγια, που δε μου ‘ρχονται αυτή τη στιγμή. Ήξερα ένα άλλο δημοτικό Μαύρο Γεμενί, από τη Σίφνο, εντελώς τοπικό, που ουσιαστικά είναι οργανικό με λίγα παρέμβλητα λόγια χωρίς ιδιαίτερη υπόθεση:

    @73 (γεμελί): Απ’ ό,τι βλέπω ο τύπος μάλλον είναι Κύπριος, οπότε πιθανόν εκεί το γεμενί να το λένε γεμελί. Πάντως κανονικά γεμελιά είναι τα δίδυμα. Μάλιστα είχα ακούσει και μια άποψη ότι τα γεμενιά-πασούμια βγαίνουν από τα γεμελιά-δίδυμα, λέξη λατινικής αρχής άσχετη με την Υεμένη και με το γεμενί-μαντίλι (ίσως ότι είναι κάποιος τύπος υποδήματος που το δεξί είναι ίδιο με το αριστερό;;; ή απλώς επειδή πάνε σε ζευγάρια;).

  159. nhad said

    Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι είναι Χούθρι και όχι Χούθι. Στη γραφή που παρατίθεται από το new kid στο σχόλιο 5, δε φαίνεται να υπάρχει ρ (στο τέλος της λέξης υπάρχουν μόνο τα γράμματα θ και ι). Το δε Google translate έχει συγκεκριμένη διάλεκτο (και υπάρχουν πολλές).
    Μπαχρέιν; Χαιρετίσματα από το Νταχράν!

  160. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    161. Έλα ρε γειτονόπουλο! Τι λέει το Νταχράν; Παλεύεται; Νέος ή παλιός στην Αραπιά; Περνάς καθόλου το Causeway? Πρέπει να κάνει ο Νικοκύρης μία εξπάτ κόρνερ… 🙂
    Έχεις δίκιο. Χούθι είναι.

  161. nhad said

    Νέος, μόλις έκλεισα 3 μήνες. Τώρα που απέκτησα αυτοκίνητο θα περνώ το Causeway πιο συχνά. Εύκολο να με βρεις: Μαθηματικός στο KFUPM, Μια ματιά να ρίξεις στο faculty του μαθηματικού…
    Ναι, αντέχεται. Άμα είσαι προετοιμασμένος για τα χειρότερα, μπορεί και να το βρεις καλό. Βέβαια καμιά σχέση με Μπαχρέιν, που φαντάζει παράδεισος για τους Σαουδάραβες – ή Σόδομα και Γόμορα, το άκουσα κι αυτό!

  162. nickοsl said

    161, 162
    Για την ιστορία, αυτό που ακούγεται σαν Χούθρι, στο google translate είναι τελικά Χούθαϊ με βραχύ «α». Αυτό γίνεται γιατί αν δεν σημειώσεις τα βραχέα φωνήεντα (τα οποία στα αραβικά είναι προαιρετικά) σε λέξεις που δεν υπάρχουν στο λεξικό, το google translate υποθέτει ότι υπάρχει βραχύ «α». Ενώ στην πραγματικότητα το Χούθι, μετά το /θ/ έχει μακρό /ι/. Το δοκίμασα και με άλλες λέξεις.

  163. sarant said

    163 Καλώς ήρθες, αγαπητέ -κουράγιο, έχεις εδώ πολλούς ομοιοπαθείς.

  164. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    163. Ωραίος Νικόλα! Πάρε το μέηλ μου από Νικοκύρη, αν και όταν περάσεις «τα νερά» να βρεθούμε. 🙂
    Kαι προσεκτικά στην οδήγηση. Μιας και είσαι ειδικός να τονίζεις συνεχώς στους φοιτητές σου ότι μπορεί μεν η inertia να είναι μια «ψευδοδύναμη», αλλά έχει πολύ ΑΛΗΘΙΝΕΣ συνέπειες. 😆

    Yγ. Νικοκύρη, σε βρίσκω λίγο αυστηρό! Εντάξει δεν είναι κι ό,τι καλύτερο να είσαι φυσικομαθηματικός ,αλλά όχι και πάθηση!
    Yγ2. Νικόλα, πλάκα κάνω. Μερικά από τα καλύτερα καρντάσια εδώ μέσα είναι συνάδερφοί σου ξέρεις. (λίγο πειραγμένοι στο μυαλό…αλλά καλά παιδιά και έξυπνα!)

  165. Νικόλα να τον προσέχεις τον Κίντο μας!
    Είναι εκρηκτικό ταμπεραμέντο!

  166. π2 said

    Πάλι παίζει η wordpress; Τα μισά μηνύματα στις αναρτήσεις στις οποίες έχω εγγραφεί μου εμφανίζονται αλαμπουρνέζικα στο outlook (κανονικά εδώ).

  167. sarant said

    Δεν πρόσεξα τίποτα τέτοιο στο Άουτλουκ.

  168. Λ said

    Ο Χάνι Γιαμάνι ήταν ο πλούσιος (Σαουδ;)αραβας που ήθελε να επενδύσει στο Χα Ποτάμι. Τελικά δεν συναίνεσαν οι δικοί μας ολιγάρχες και γμησαν οι ίδιοι το μοναδικό περιβάλλον και τον αρχαιολογικό χώρο του Χα Ποταμιού και το νησί όλο.

    http://pentalia.blogspot.com/2011/03/blog-post_3980.html

  169. Mindkaiser said

    Και αυτό (απορώ που φτάσαμε στο σχόλιο 171):

  170. Γς said

    163:
    Κάτι σαν κλώνο του Κιντ σε κόβω…

  171. Λ said

    Είναι πολύ αργά να ξαναδιαβάσω όλα τα σχόλια του παρόντος άρθρου αλλά μήπως θυμάστε αν είχαμε πει ότι η γεωγραφική περιοχή στην οποία βρίσκεται η σημερινή Υεμένη λεγόταν παλιά (πολύ παλιά) Ευδαίμων Αραβία (Felix Arabia);

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: