Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Καθηγήτρια του Λερναίου;

Posted by sarant στο 10 Νοεμβρίου, 2009


Πριν από κάμποσον καιρό, σε ένα νήμα που είχε ξεκινήσει από τις λαθροχειρίες του Άδωνη Γεωργιάδη, η συζήτηση, όπως συνήθως συμβαίνει στα ιστολόγια, ξεστράτισε σε άλλα θέματα, όχι όμως πολύ: είχαμε τότε συζητήσει για άλλες προσωπικότητες της, χμ, ελληνοκεντρικής σκηνής, όπως την κ. Τζιροπούλου, και ο αγαπητός Στάζιμπος είχε κάνει λόγο για ένα συνέδριο που έγινε το 2006 στους Δελφούς, με θέμα την αναβίωση της δελφικής ιδέας. Σε σχόλιό μου (σχ. 36 στο παραπάνω) είχα παραθέσει μέρος του προγράμματος του συνεδρίου: “Know Thyself: The Anatomy of the Soul Revealed Through the Greek language,” by Alpine University Professor of Historical Greek Literature, Anna Efstathiou Tziropoulou. Her talk will examine the value and usefulness of the Greek language, which is the only “notional” language in the world (a language is notional when the name of a word has an original, protogenic relationship with its meaning). Professor Georgia Xanthaki-Karamanou of Athens University will present the topic, “The Reception of Greek in English.” Dr. Nors S. Josephson will analyze, “The Greek Linguistic Elements in the Polynesian Languages.” και είχα αναρωτηθεί «τι δουλειά έχει η κυρία Ξανθάκη, κανονική καθηγήτρια κανονικού πανεπιστημίου, πρόεδρος των ελλήνων φιλολόγων, σύζυγος του γγ του ΥΠΕΠΘ, ανάμεσά τους».

Τότε, δεν είχα ψάξει περισσότερο το θέμα του δελφικού συνεδρίου. Χτες όμως, χάρη σε ένα άλλο ιστολόγιο, βρήκα το κείμενο της ομιλίας της κ. Ξανθάκη-Καραμάνου. Και δυστυχώς, παρατηρώ ότι επαναλαμβάνει (αγγλιστί) κάμποσες από τις αντιεπιστημονικές απόψεις, τις αναλήθειες και τα ψέματα του «Λερναίου κειμένου».  Ολόκληρη τη δελφική, ή ίσως λερναία, ομιλία της κ. Ξ.-Κ. μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ, εγώ θα μεταφέρω δυο-τρία χαρακτηριστικά αποσπάσματα.

Και πρώτα την ακόλουθη παράγραφο, που θα έκανε περήφανο τον Γκας Πορτοκάλο: The reception of ideas and values is the one aspect of the contribution of Hellenism to modern civilization. The second one is Greek language. Language is the vehicle of thinking. Correct language means correctness of thought. Greek played through Latin a primary role in the formation and development of modern European languages; for instance, καλώ – clamo in Latin- call (in English), καρδιά – cor -cordis (in Latin) -cordial (French and English), κλάω , κλάσις , κλάσμα – classis (in Latin)-class (in English), βαίνω – vado (in Latin)-convention (in English), βοώ , βοή -voco (Latin), voce (Italian) -voice (English), μαίνομαι , μανία – mania- maniac, maenad, κυβερνώ – guberno, govern, ώρα – hora -hour.

Από τις οχτώ ελληνικές λέξεις που παραθέτει η κ. καθηγήτρια, μόνο οι τρεις τελευταίες έδωσαν πράγματι λατινικά δάνεια (ώρα > hora, κυβερνώ > guberno και μανία > mania). Στις άλλες πέντε περιπτώσεις (καλώ-clamo, καρδιά-cor, κλάσις-classis, βαίνω-vado, βοώ-vox) δεν έχουμε δανεισμό αλλά απώτερη συγγένεια ή ούτε καν αυτό, μόνο ηχητική ομοιότητα. Κι αυτό δεν το λέω εγώ, το λέει το ετυμολογικό λεξικό της Λατινικής των Ερνού-Μεγιέ, το ετυμολογικό της αρχαίας του Σαντρέν και γενικώς όλα τα έγκυρα ετυμολογικά λεξικά. Τρία σωστά στα οχτώ θα ήταν καλό σκορ για τον Γκας Πορτοκάλος, αλλά για μια καθηγήτρια της Φιλοσοφικής είναι ασυγχώρητη επιπολαιότητα. Αν η κ. Ξ. έχει άποψη ότι, π.χ., το βοώ το δανείστηκαν στα λατινικά ως vox, θα πρέπει να το τεκμηριώσει σε ανακοίνωσή της (οπότε και θα πάρει το… νόμπελ ετυμολογίας, διότι οι δυο λέξεις καμιάν απολύτως συγγένεια δεν έχουν!) Μέχρι να το τεκμηριώσει δεν μπορεί να το εκτοξεύει στους ανυποψίαστους συνέδρους, διότι θα της πούμε ότι πετάει κοτσάνες. Και μου γεννιέται η φριχτή υποψία ότι δεν άνοιξε λεξικό πριν γράψει την ομιλία της. Διότι αν άνοιγε, θα έβρισκε δεκάδες ολόσωστα παραδείγματα ελληνικών λέξεων που έδωσαν, μέσω λατινικών, πασίγνωστες αγγλικές και γαλλικές λέξεις.

Και από τον Γκας Πορτοκάλος, μοιραία, πάμε στο καθαυτό λερναίο, λίγες παραγράφους παρακάτω. Οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου.

Recognizing the importance of Greek for other major languages, Canada, USA, Europe, and Australia support the teaching of ancient and modern Greek language and literature. A strong interest in Greek language resulted from the fact that Hi-Technology Computers accept only Greek as the most appropriate language for their function, regarding it as a non-limited language, essential for sciences, such as Informatics, Electronics and Cybernetics. In Greek, as Plato in the Cratylus had first observed, the relationship between word and object is substantial, by nature (φύσει) and not by convention (θέσει), as in other languages. CNN started to distribute Hellenic Quest, which is a program for the electronic learning of Greek for English and Spanish speaking people. Moreover, the Irvine University in California in the electronic programs Ibycus and TLG registered six million Greek words and works of more than eight thousand Greek authors till the 15th century AD. The scientists responsible for such an enterprise underlined the fact that the knowledge of Greek will support their own culture. Therefore, knowledge of Greek assists in better knowledge of English.

Αν και η αναφορά στο TLG είναι γενικά σωστή (αν εξαιρέσουμε ότι το Ibycus δεν είναι πρόγραμμα, αλλά δεν θα τα χαλάσουμε εδώ), υπάρχει η αναφορά στο Hellenic quest και, το χειρότερο, στους περίφημους προηγμένους υπολογιστές που… δέχονται μόνο τα ελληνικά, διότι τα θεωρούν μη οριακή γλώσσα. Και, επαναλαμβάνω, αυτά δεν τα λέει η κυρία Τζιροπούλου, δεν τα λέει ο Άδωνης Γεωργιάδης, αλλά η κ. Ξανθάκη-Καραμάνου, πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων και καθηγήτρια στη Φιλοσοφική Αθηνών (νομίζω ότι διδάσκει μετακλασικό δράμα). Δεν είναι γλωσσολόγος, σύμφωνοι, θα περιμέναμε όμως να έχει κάπως περισσότερη επαφή με την πραγματικότητα -εκτός αν συνειδητά λέει αναλήθειες.

Λέγεται ότι η κυρία Ξανθάκη ήταν στον κύκλο των εμπίστων συμβούλων της κ. Γιαννάκου στο ΥΠΕΠΘ και ότι ήταν καίρια η συμβολή της προκειμένου να αυξηθούν κατά 1 οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων στο γυμνάσιο, ώρα που αφαιρέθηκε από τη χημεία, με αποτέλεσμα, όπως μου έλεγε θλιμμένα ο χημικός της κόρης μου τις προάλλες, να είναι αδύνατον να διδαχτεί σωστά το μάθημα στην 3η Γυμνασίου με μία μόνο ώρα την εβδομάδα. Δεν πειράζει όμως, τουλάχιστο θα μάθουν τα παιδιά μας αρχαία, ώστε να μπορούν, μόνα εκείνα απ’ όλη την Υφήλιο, να χειρίζονται εκείνους τους προηγμένους υπολογιστές. Και τότε θα τρώμε όλοι με χρυσά κουτάλια.

ΥΓ Υπάρχουν όμως και πάρα πολλοί φιλόλογοι που κάνουν εξαιρετική δουλειά και που αποδεικνύουν ότι η αρχαιογνωσία δεν έχει καμιά σχέση με την αγυρτεία. Δείτε, ας πούμε, το ιστολόγιο στο οποίο αναφέρθηκα παραπάνω, πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το TLG σαν βοήθημα της διδασκαλίας στη Μέση Εκπαίδευση και πώς συνδέεται ο Γύγης με τον άρχοντα των δαχτυλιδιών (το κείμενο σε pdf στη δεξιά στήλη)

80 Σχόλια to “Καθηγήτρια του Λερναίου;”

  1. Σαος said

    Αν νομίζουν κάποιοι πως με αυτά τα ψέματα αναπτερώνουν το πατριωτικό αίσθημα των νεοελλήνων, κάνουν λάθος. Προσωπικά είμαι αναρχοπατριώτης και όταν βλέπω να αμαυρώνουν έναν ολόκληρο λαό μερικοί γελοίοι και γλοιώδεις ημιμαθείς φαντασιόπληκτοι, μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι!

  2. Νέος Τιπούκειτος said

    Ντροπή σου, Νικοκύρη, να εκθέτεις τοιουτοτρόπως εθνικά κεφάλαια. Έσσεται ήμαρ όμως.

    Απροπό, όσο ξέρω, το Irvine University (http://www.irvineuniversity.edu) δεν έχει καμία σχέση ούτε με το TLG ούτε με τον μακάριον εν τη λήξει Ίβυκο…

  3. π2 said

    Για την κ. Ξ.-Κ. προτιμώ να μην εκφραστώ. Είναι και της μόδας οι αγωγές στα ιστολόγια, πού να τρέχεις τώρα εκεί στας Ευρώπας… 😛

  4. Εμένα μία απορία μούχει μείνει: πού πουλάνε αυτούς τους υπολογιστές που μιλάνε ελληνικά; Γιατί, από το 1980 μέχρι το 2009 όλο με κάτι μηχανήματα του διαβόλου μπλέκω, που άλλα τους ζητάω και άλλα μου δίνουνε!

  5. Οι Hi-Technology Computers είναι κάτι σαν το χάι φάιβ;

  6. SophiaΟικ said

    Προτείνω ειδική μνεία στη κα Ξανθάκη στα βραβεία Πορτόκαλος, με θέμα φιλόλογοι που διαδίδουν γλωσσικές ανοησίες.

  7. Να προσθέσω επίσης και τα γερμανικά putzen (πούτσεν) «καθαρίζω» και pusten (πούστεν) «φυσώ».

  8. Σαος said

    @Κώστας
    Οι λέξεις πούστης και πούτσα είναι τουρκικές, αν και οι εν λόγω κυρίες μπορεί και να που οτι ισχύει το αντίστροφο

    http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%82

    http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%B1

  9. Για το πρώτο ναι, puşt στα περσικά σημαίνει «πίσω». Αλλά το δεύτερο είναι μάλλον πρόχειρη παρετυμολογία. Puç (πάλι από τα περσικά) σημαίνει (κατά τον Χλωρό, 1899) «κόκκυξ / μικρόν πράγμα ανωφελές και ασήμαντον / πράγμα κενόν, μάταιον». Ε, δεν νομίζω…

  10. Αγγελος said

    Κι εμένα, που δεν είμαι φιλόλογος, οι Πορτοκάλειες ετυμολογίες με σκανδαλίζουν περισσότερο απ΄όλα. Το Λερναίο κείμενο, εντάξει, το είδε να το παραθέτουν ακαδημαϊκοί, υπουργοί κλπ., τό ‘χαψε. Αλλά από τις χιλιάδες ελληνικές λέξεις που έχουν δανειστεί οι ευρωπαϊκές γλώσσες, αυτές βρήκε να παραθέσει; Ποτέ στις σπουδές της δεν άκουσε ότι η καρδία/cor/heart/srdce/κλπ. είναι υποδειγματικό παράδειγμα ινδοευρωπαϊκής ρίζας, που όλα τα βιβλία παραθέτουν ως παράδειγμα των τροπών του κ; Και είναι «καθηγήτρια κανονικού πανεπιστημίου»…

  11. Γιώργος said

    Φίλτατε Ν. 40κο,

    Μάλλον το non-limited μεταφράζεται καλύτερα «μη περιορισμένη», «απεριόριστη», αντί του «μη οριακή» όπως γράφεις.

    Κατά τ’ άλλα, keep up the good work, όπως λένε οι αγγλοσάξωνες με τη… φτωχή τους γλώσσα. Επισκέπτομαι συχνά τη σελίδα (που έμαθα από το Σκύλο btw), μάλλον γιατί ξέρω ότι θα βρω κάτι ενδιαφέρον.

    Γ.Τ.

  12. Παιδιά… ειρωνικά το είπα!! Με αφορμή όλα αυτά τα κουφά που διαβάζουμε! 🙂

  13. Barrman said

    Οι εμπιστευτικές πληροφορίες που διαθέτω άλλα λένε! Άπαντες πατήσαμε την πεπονόφλουδα.
    Το κείμενο το έχει αναρτήσει κατόπιν αριστοτεχνικού χακαρίσματος ο ανήθικος τοπογράφος Τζίμης Πανούσης.
    Εγινε μια νύχτα από κείνες που βγαίνει στους δρόμους φορώντας λευκή αρχαιοελληνικού type χλαμύδα, τρομάζοντας αθώα κορίτσια και χριστιανόπουλα.
    Η χλαμύδα φέρει ζωγραφισμένα (*) στην πλάτη τα μυστηριώδη (αλλά και ανατριχιαστικά) γράμματα ΧΞΚ.

    Εκτός και αν μου τα είπαν λάθος και πρόκειται για κάποιο σούργελο που δεν έχει στόχο να μας κάνει να γελάσουμε.
    Στην οποία περίπτωση, ζητώ συγνώμη απ’ τον Τζιμάκο για τη γαϊδουριά μου.

    _____
    (*) με σπρέυ χρώματος «κόκκινο αριστεριστίκ»

  14. sarant said

    Γιώργο Τ., καλώς ήρθες. Το «μη οριακή» είναι ο όρος τον οποίο χρησιμοποιεί το Λερναίο κείμενο. Όπως λέει:
    Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή ότι μόνο σ’ αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι’ αυτό είναι αναγκαία στις νέες επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες.
    Το αγγλικό κείμενο της κ. καθηγήτριας (regarding it as a non-limited language, essential for sciences, such as Informatics, Electronics and Cybernetics) ολοφάνερα είναι μετάφραση του Λερναίου. Οπότε, έπρεπε να κρατήσω την ορολογία του Λερναίου 🙂

  15. Σαος said

    @Κώστας
    Ναι ρε φίλε το καταλάβαμε 😉
    Απλώς εγώ το συνέχισα

    @Δύτη

    Τι να σου πω εγώ, δεν ξέρω! Δεν σχετίζομαι με γλωσσολογικές σπουδές :-). Αυτά θα μας τα λέτε εσείς οι ειδικοί στο θέμα για να μαθαίνουμε και εμείς οι άσχετοι βεβαίως βεβαίως

  16. Γιώργος said

    Ε φαίνεται ότι εκτός από τους υπολογιστές δεν είναι σπουδαίοι ούτε στα ελληνικά οι συντάκτες του Λερναίου κειμένου.

    «Μη οριακή» σημαίνει… αυτή που δεν είναι οριακή, άρα είναι συνηθισμένη, «κανονική», κλπ.

  17. @Σαος Εγώ ευχαριστώ που το ‘ψαξα. Ας το διορθώσει τώρα και κάποιος γουϊκι-ολόγος, αν έχουμε… Αναρωτιέμαι όμως αν υπάρχει και αλλού αυτή η ετυμολόγηση.

  18. Σαος said

    @Δύτης
    Ναι, έχουμε ελλείψεις σε πάσης φύσεως wiki-μάστορες αλλά ευτυχώς που δεν το έχουν πάρει χαμπάρι οι ακόλουθοι του Λιακόπουλου για να τα αλλάξουν όλα σε Liako-conspiracy oriented.

  19. ἂχ τὸ TLG εἶναι ὁ μεγάλος μου καημός, γιατὶ τὸ εἶχα καὶ σβήστηκε ἀπὸ τὸν σκληρό.

  20. Μαρία said

    Η κυρία- πρόεδρος της Εταιρείας* φιλολόγων αυτής που βγάζει το καλό περιοδικό Πλάτων,του οποίου φανατικός αναγνώστης είναι ο Τιπού- κόλλησε λερναιΐτιδα στην «Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά» της οποίας είναι αντιπρόεδρος, και ετοιμάζεται να μεταδώσει τον ιό και στους μαθηματικούς.
    http://www.ugm.gr/news.php?id=17
    Παρατηρήθηκαν πρόσφατα σποραδικά κρούσματα.

    Να μην τα ξαναπούμε όχι για τους λόγους του Πιδύου αλλά για να μη στενοχωρήσουμε τον Ηλεφούφουτο, κι ας είναι εξαφανισμένος.

    *Διόρθωσέ το, όχι επειδή δε θα μπορούσε να ήταν κι εκεί πρόεδρος αλλά για να είμαστε ακριβείς.

  21. sarant said

    Μαρία, το διόρθωσα. Ο Ηλεφού είναι σε μέρος που δεν έχει ιντερνέτι κι έτσι δεν θα δει ό,τι κι αν πούμε ή ξαναπούμε.

  22. argosholos said

    Προτείνω στον οικοδεσπότη και εμπνευστή των world famous βραβείων Πορτοκάλος να αναλάβει νέα εκστρατεία για τη συγχώνευση των εγχωρίων σχολών Πληροφορικής και Η/Υ με τις φιλολογικές σχολές. Είναι ο πλέον κατάλληλος για το εγχείρημα αυτό, αφού κατέχει και τεχνική και θεωρητική μόρφωση, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο. Αφού ακόμη και οι Καθηγητές Φιλολογίας έγιναν ειδικοί στους Η/Υ, ποιος ο λόγος να υπάρχουν ξεχωριστές σχολές; Σου λέει τι γλώσσες υπολογιστών τι γλωσσολογία τι αρχαία ελληνική γλώσσα, όλα το ίδιο είναι…
    Επιτέλους οι υπολογιστές 5ης γενιάς πρέπει να αποκτήσουν και το κατάλληλο ακροατήριο για να συνδιαλέγονται unlimited στα αρχαία ελληνικά!

  23. Νομίζω αξίζουν σχολιασμό και υπογράμμιση και οι 6.000.000 λέξεις του TLG (είναι σαφές με ποιο πνεύμα αναφέρονται στο κείμενο). Νομίζω ότι η κυρία είναι και στον ΟΔΕΓ Καρκανιά, και το τρέχον τεύχος έχει σχετικό θέμα.

  24. sarant said

    Στάζιμπε, αυτό το σημείο το προσπέρασα -έχεις δίκιο, προφανώς και εννοεί λήμματα, έτσι που το βάζει. Αλλά και πάλι, είναι πονηρά (ή ασαφώς) διατυπωμένο.

  25. Μαρία said

    Στάζυ, συνυπάρχει με τον Καρκανιά στις διάφορες επιτροπές του μαθητικού ευρωπαϊκού διαγωνισμού για τα αρχαία ελληνικά, μαζί με άλλο μπουμπούκι που φιλοξενεί ο Τιπού. Στο περιοδικό δε βρίσκω κάτι, αλλά αυτοί αναδημοσιεύουν άρθρα απο εφημερίδες (βλ. Μπαμπ.) κλπ.

    Έτσι ο Ηλεφού. Και πώς θα του πω οτι δεν είναι τυχαίο που η κυρία είναι της φιλοσοφικής Αθηνών. Μ’ αυτό το συμπόσιο πάντως ο ελληνικός τύπος ασχολήθηκε μόνο την 1η χρονιά (2006), ίσως και λόγω της «χρυσής λύρας του Απόλλωνα» και έκτοτε το αγνοούν.
    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=26.08.2006,id=76130188

  26. Νικοκύρη, αναρωτιέμαι, ωστόσο, αν τα 6 εκ. τα έχει μασήσει ο διδάκτορας του ιστολογίου που παραπέμπεις, καθώς κι αυτός το προσπέρασε.

    Μαρία, για όποιον έχει ακόμη αμφιβολίες για το συνονθύλευμα ΟΔΕΓ, τα «Βιβλία για την Ελληνική Γλώσσα» στο σάιτ τους, μαζί με τη σχετική… αποποίηση ευθύνης (το ντισκλέιμερ, ντε) είναι όλα τα λεφτά.

  27. Μαρία said

    Στάζυ, την πληρέστατη βιβλιογραφία την είχαμε σχολιάσει και παλιότερα. Δεν είδα αν στο μεταξύ έχει εμπλουτιστεί και με άλλα εγκυρότατα συγγράμματα.

  28. Νέος Τιπούκειτος said

    Μαρία (#20, 25): Τώρα, τώρα, σου ετοιμάζω μια αγωγή ξεγυρισμένη. Που θα μου πεις εμένα ότι διαβάζω τον Πλάτων και ότι φιλοξενώ μπουμπούκια. Απροπό, ποιο μπουμπούκι φιλοξενώ και δεν το ξέρω;

  29. Βίκυ Π said

    # 28 Τιπού αυτό ξαναδές το με τον Λεό γιατί η Μαρία είναι φίλη μας..

  30. Βίκυ Π, υποκλίνομαι! 😀

  31. sarant said

    Βίκυ, με πρόλαβε και υποκλίθηκε πρώτος!

  32. Νέος Τιπούκειτος said

    Βίκυ Π: Και από μένα μια βαθιά υπόκλιση κι ένα χειροφίλημα. 🙂

  33. Νέος Τιπούκειτος said

    Μαρία, είδες τι παθαίνω για να μην κοιτάω τα σχόλια στο μπλογκ μου; 🙂 Αφού στου Σαραντάκου ξημεροβραδιάζομαι…

  34. Μαρία said

    Βίκυ, σου βγάζω την τραγιάσκα μου.
    Τιπού, είσαι αχάριστος. Εγώ ξενύχτησα για σένα και για τον πρώην επιθεωρητή.

  35. #5.
    …ή όπως χαϊ-βάνι ή Χάι-δω. 🙂

  36. Νέος Τιπούκειτος said

    Μαρία, δες το σχόλιό μου στο μαγαζί του Τιπού.

  37. Μαρία said

    Μιχάλη, χρόνια πολλά κατόπιν εορτής.

  38. sarant said

    Μιχάλη, κι από μένα, βρε παιδί!

  39. Κι από μένα, και στους δύο Άγγελους! (ή τα μπερδεύω; ποτέ δεν τα πήγαινα καλά με το εορτολόγιο)

  40. sarant said

    Ωχ, ναι, και οι Άγγελοι γιόρταζαν προχτές -χρόνια πολλά!

  41. Μαρία said

    Καλά λέτε, τι ηλίθια! Έχω συνδέσει τους Ταξιάρχες με τους Μιχάληδες, γιατί έχω αδελφικό φίλο Μιχάλη που ζει κι αυτός στην Αμερική.

    Χρόνια πολλά Άγγελε.

  42. Και για να πάρω και μια φορά θέση πάνω στο αντικείμενό μου που είναι οι ηλ. υπολογιστές: Έχω προγραμματίσει σε σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού υψηλού επιπέδου (java, vbasic, c++) κι έχω προγραμματίσει σε ασσέμπλη εκεί στα άδυτα τού υπολογιστή όπου πραγματικά βλέπεις το κάθε byte σε ποια θέση τής μνήμης πάει κι αράζει και αναφέρεσαι στους καταχωρητές τού επεξεργαστή με το μικρό τους όνομα (ax, dx κτλ.) Μοναδική εμπειρία ο προγραμματισμός εκεί στα χαμηλά… Να πω επίσης πως πέρα από τις διαδικαστικές έχω εμπειρία καί στις συναρτησιακές γλώσσες (Miranda).

    Έτσι, ταξιδευτής τής αρχιτεκτονικής Φον Νόιμαν και «ομιλητής» των γλωσσών τού υπολογιστή μπορώ να διαβεβαιώσω πως ο υπολογιστής στην εσωτερική δομή του δεν χρησιμοποιεί πουθενά τα Ελληνικά νέα ή αρχαία! Το μόνο που μπορεί να συναντήσεις είναι τ’ Αγγλικά.

    Και να σημειώσω εδώ πως προσωπικά ενδιαφέρομαι πολύ για τα Ελληνικά (τρώω κόλλημα που λέμε) και την παρουσία τους στον υπολογιστή και στο Διαδίκτυο και έτσι για παράδειγμα διαχειρίζομαι διαδικτυακό φόρουμ με ελληνικό όνομα χώρου, πλήρως εξελληνισμένο όπου ακόμα και τα μέλη έχουν παρωνύμια αποκλειστικά μ’ ελληνικά γράμματα! Θέλω να πω πως αν ο υπολογιστής βασιζόταν στα Ελληνικά με οποιονδήποτε τρόπο, έμμεσα ή άμεσα, λίγο ή πολύ, εγώ πρώτος θα το βροντοφώναζα και θα είχα γεμίσει τον Παγκόσμιο Ιστό να το διαλαλώ.

    Δυστυχώς όμως, όσο μπαρούφα είναι να πεις πως η Καινή Διαθήκη δεν γράφτηκε στα Ελληνικά, άλλο τόσο μπαρούφα είναι να πεις πως ο ηλ. υπολογιστής βασίζεται στα Ελληνικά, με οποιονδήποτε τρόπο!

    Να καταθέσω και μια εμπειρία μου: Σαν νεοδιόριστος καθηγητής πριν κάμποσα χρόνια επιμορφώθηκα για δυο εβδομάδες σε ΠΕΚ. Εκεί άκουσα με έκπληξη τον καθηγητή-επιμορφωτή να μας λέει στο άσχετο πως η ομοφυλοφιλία είναι ασθένεια! Πραγματικά δεν θυμάμαι πώς το κόλλησε στο μάθημα! Καθώς είμαι έντονος χαρακτήρας αντέδρασα άμεσα αν και ακόμα αναρωτιέμαι μήπως στην δική του χαζομάρα έπρεπε τάχα ν’ αντιτάξω την άλλη χαζομάρα πως «το μουστάκι είναι ο φερετζές τού πούστη» καθότι ο ίδιος ήταν μυστακοφόρος.

    Όπως και να ‘χει, υπήρξε και επόμενη έκπληξη καθώς λίγο πιο μετά ισχυρίστηκε αυτό που αναφέρθηκε εδώ, πως οι υπολογιστές βασίζονται στα Ελληνικά! Τον παρακάλεσα να το στοιχειοθετήσει μα φυσικά δεν είχε τίποτα να πει. Κάπου το άκουσε και το πιπίλιζε κι αυτός.

    Αυτό που βρήκα κάπως θλιβερό είναι πως σε μια αίθουσα με Πληροφορικούς δεν αντέδρασε κανείς άλλος. Βέβαια οι περισσότεροι ήταν βαριεστημένοι σ’ αυτά τα μαθήματα όμως και πάλι…! Δηλαδή δεν έχουμε, ρε παιδί μου, έναν νοιάξιμο για το σωστό και την αλήθεια; Δεν έχουμε έτσι, λίγη δύναμη, ένα αντανακλαστικό να αντιδρούμε στην χαζομάρα;

    Πάντως θυμάμαι πως μετά από την αντιπαράθεσή για τους ομοφιλόφιλους σηκώθηκα και βγήκα απ’ την τάξη. Φυσικά όχι επειδή είμαι ομοφυλόφιλος -δική μου προτίμηση είναι οι γυναίκες- απλά είμαι αλλεργικός στην βλακεία.

    Καθηγητές όμως ε;! Ψηλαφιστές τού ερέβους…

  43. Μαρία said

    Φυσικά όχι επειδή είμαι ομοφυλόφιλος -δική μου προτίμηση είναι οι γυναίκες-

    Τι καλά να έλειπε η δήλωση!

  44. metanastis said

    @26, 27 Stazy, Μαρία,

    τα σχόλιά σας για τον ΟΔΕΓ μου κίνησαν την περιέργεια και πήγα για μια βόλτα στον ιστοτόπο…Απίθανο! Όλοι είναι έλληνες: βάσκοι, χιλιανοί, ίνκα, πολυνήσιοι….ούτε ο Λιακόπουλος με τα 120 εκατομμύρια έλληνες δεν τους φτάνει…

    Εκείνο που με εντυπωσίασε, όμως ήταν ότι στο περιοδικό τους – τέυχος 7ο – ανάμεσα στα διάφορα παραληρήματα διαφόρων «υπερασπιστών» της γλώσσας υπάρχει και ένα άρθρο του Μπαμπινώτη. Διαβάζοντας τα περιεχόμενα παραξενεύτηκα γιατί το Μπαμπινιώτη τον θεωρούσα σοβαρότερο…Ανοίγοντας το άρθρο όμως βλέπει κανείς ότι πρόκειται για αναδημοσίευση (αντιγραφή;) ενός παλαιότερου άρθρου του Μπαμπινιώτη από το Βήμα…Αναρωτιέμαι αν το ξέρει το Βήμα ή ο Μπαμπινιώτης…Γιατί αν το ξέρουν και το επιτρέπουν τότε πραγματικά θα απογοητευτώ…

  45. sarant said

    Μετανάστη, χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ τον ΟΔΕΓ, να σου πω ότι έκανα κι εγώ ακριβώς τις ίδιες σκέψεις με σένα (και για τη συμμετοχή Μπαμπινιώτη στο περιοδικό) αλλά μετά όταν άνοιξα μερικά άρθρα είδα ότι δεν είναι αυτό που… υπόσχονται. Π.χ. το άρθρο για τους «χαμένους έλληνες της Χιλής» δεν μιλάει για προϊστορικούς έλληνες όπως είχα υποθέσει αλλά για μετανάστες τωρινούς, που ζουν δεκαετίες τώρα στη Χιλή (ή δεύτερης και τρίτης γενιάς).

  46. Σας ευχαριστώ θερμά όλους για τα χρόνια πολλά, και αντεύχομαι σε Μιχάληδες και Αγγέλους (και Στράτους, αν μας διαβάζουν)

  47. Μαρία said

    Μετανάστη, για περισσότερα δες εδώ:

    Το Λερναίο κείμενο στην Ακαδημία!

    Νίκο, ο Μετανάστης έκανε αυτές τις σκέψεις, γιατί είδε τη βιβλιογραφία με το Συ Μαλάκα.

    Το άρθρο για τους Γκαγκαούζους παρουσιάζει ενδιαφέρον μια και προσφέρεται για νέα επένδυση του κολεγιάρχη.

  48. @19 Κορνήλιε: όπως ξαναέγραψα, http://www.tlg.uci.edu/subscriptions/

  49. Σαος said

    @Φαροφύλακας

    Το σωστό είναι ότι ούτε αγγλικά «μιλάνε» οι επεξεργαστές, παρά μόνο γλώσσα μηχανής, που είναι διαφορετική για διαφορετικής αρχιτεκτονικής και οργάνωσης επεξεργαστές. Προσωπικά έχω προγραμματίσει σε assembly σε x86, ARM (ARM7 συγκεκριμένα), 8051,ελάχιστα σε AVR, Z80 και καθαρά σε machine language σε 8051 (χωρίς compiler με κατευθείαν εισαγωγή σε θέσεις μνήμης των opcodes). Ως γνωστόν οι εντολές σε assembly λέγονται opcode mnemonics και υπάρχουν απλά για την διευκόλυνση των προγραμματιστών αφού η δουλειά των assemblers είναι να παράγουν κώδικα μηχανής. Έχοντας σπουδάσει σε θέματα ψηφιακού VLSI μπορώ επίσης να εγγυηθώ πως δεν υπάρχει τίποτα μαγικό στους ηλεκτρονικούς ψηφιακούς υπολογιστές και δεν είναι τίποτε άλλο από χαζά μηχανήματα που δουλεύουν βάση οδηγιών (software/firmware). Η όποια «ευφυΐα» είναι στο software και σίγουρα δεν φτάνει τα επίπεδα ανθρώπων και ούτε υπάρχει περίπτωση η χρήση μιας διαφορετικής γλώσσας σε προγράμματα τεχνητής ευφυίας να μετατρέψει έναν υπολογιστή σε πραγματικά ευφυές μηχάνημα.

  50. @ 43

    Καλή μου Μαρία, απλά πιστεύω πως είναι καλό να φαίνεται πως οι ομοφυλόφιλοι έχουν την υποστήριξη και ανθρώπων που είναι «στρέιτ». Δεν είχε άλλον σκοπό η «δήλωσή» μου.

    @ 49

    Χαίρομαι που συνυπογράφει άλλος ένας της Πληροφορικής! 🙂

    Φίλε Σαε, όταν έγραψα πως «Το μόνο που μπορεί να συναντήσεις είναι τ’ Αγγλικά» δεν εννοούσα βεβαίως πως οι υπολογιστές «βασίζονται στ’ Αγγλικά» ή κανα άλλο τέτοιο φαιδρό, αλλά πως π.χ. σαν μνημονικό στην ασσέμπλη θα δεις add και jmp και όχι π.χ. πρσ (για πρόσθεσε) ή πήδ (για πήδα) :^p

    Και φυσικά γνωρίζω πως αρκετός κόσμος που συχνάζει εδώ ξέρει κάμποσα από υπολογιστές, απλά θέλησα να πάρω θέση πάνω σε κάτι που αφορά το αντικείμενό μου. :^)

  51. Δείτε, ας πούμε, το ιστολόγιο στο οποίο αναφέρθηκα παραπάνω, πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το TLG σαν βοήθημα της διδασκαλίας στη Μέση Εκπαίδευση

    Πόσα δημόσια σχολεία, και πόσοι εκπαιδευτικοί μπορούν να πληρώσοτν την άδεια του TLG, ακόμη και με ξεφτιλισμένο τόσο το δολάριο; Και πόσες σχολικές επιτροπές θα πείσεις ότι αξίζει περισσότερο από τις ηλίθιες πολύτομες σειρές που γεμίζουν ράφια επί ραφιών (αυτός είναι ο κύριος στόχος);

  52. Σαος said

    @Φαροφύλακας

    Ήμουν σίγουρος πως το ήξερες αφού είσαι συνάδελφος, απλά επειδή πολλοί από τους παρευρισκόμενους είναι άλλης ειδικότητας, οπότε δεν το γνωρίζουν και έτσι θέλησα να το τονίσω ιδιαίτερα για να αποφευχθεί ένας νέος κύκλος αντιπαράθεσης με αυτούς που, ως μη γνωρίζοντες, θα έθεταν το ερώτημα «και γιατί όχι αρχαία ελληνικά». Ελπίζω να βοηθήσαμε περισσότερο στο debunking αυτού του αστικού μύθου, γιατί δεν προσφέρει τίποτα, το αντίθετο μάλιστα, δημιουργεί ψευδαισθήσεις σε πολλούς νέους που επαναπαύονται σε αυτά που γράφουν οι διάφοροι «φωτεινοί παντογνώστες» τύπου Λιακόπουλου. Η Ελλάδα, οι Έλληνες, η Ιστορία και η Γλώσσα μας δεν έχουν ανάγκη από τέτοιου είδους νεομυθολογίες για να συνεχίσουν να υπάρχουν.

  53. sarant said

    Στάζιμπε, δεν ξέρω πόσο κάνει η άδεια του TLG για σχολεία, αλλά ένας ψαγμένος φιλόλογος θα μπορούσε να δώσει 400 ή 500 δολάρια (300-400 ευρώ) για 5 χρόνια, έρχεται κάπου 5 ευρώ το μήνα. Δεν παίρνουν άλλωστε επίδομα βιβλιοθήκης ή κάτι τέτοιο;

  54. SophiaΟικ said

    53: τώρα είπες ψαγμένος φιλόλογος, καθηγητής σε σχολείο. άμα τον βρεςι δειξτον μας.

  55. Ατομικά, ναι, μπορείς να το αγοράσεις. Αλλά μην ξεχνάμε ότι:

    – Αγοράζεις άδεια πρόσβαασης από ένα και μόνο μηχάνημα. Για χρήση σε εργαστήριο, χρειάζεσαι άδεια χώρου (on site) με βάση τους χρήστες. Και απαγορεύεται ακόμη και η εξ αποστάσεως πρόσβαση.

    – Στα περισσότερα σχολεία στο εργαστήριο, που 10-12 μηχανάκια μοιράζονται μια γραμμή κατ’ όνομα 2Mbps (με upstream στα 256 Mbps), το χασομέρι θα είναι πολύ μεγαλύτερο του κέρδους.

    Μένει η ατομική χρήση στο σπίτι για τον φιλόλογο. Και, ναι, πρέπει να τα διαθέτει ο κάθε συνειδητός επαγγελματίας εκπαιδευτικός (με το άλλοθι του «λειτουργού», αποφεύγεται και ο όποιος επαγγελματισμός…). Αλλά ας μάθαιναν πρώτα οι φιλόλογοι υπολογιστή (για να μη γίνω «ρατσιστής» και πω να μάθαιναν πρώτα αριθμητικές πράξεις)…

    Εκτιμώ την ποιότητα του χιούμορ σου. Αν βγάλεις τα ποσά που έχουν βαπτιστεί «επιδόματα Χ,Υ,Ζ» μένει ένας μηνιαίος κύριος μισθός -προ κρατήσεων- 1000-1100 ευρώ (για 15ετή υπηρεσία), με τις κρατήσεις πάει στα 700-750. Επιμένει ότι πράγματι πρόκειται για επίδομα βιβλιοθήκης; Ή μήπως για αναίσχυντο τρόπο μείωσης συντάξεων και δώρων;

  56. @Σαον(8): Ελληνικη και η λέξη «πούστης», ή επι το μπαμπινιωτικότερον «πούστεις»

  57. Servitoros said

    Η δε πούτσα ως γνωστόν είναι αρχαιοελληνική λέξη και προέρχεται ετυμολογικά από τον ήχο πουτς πουτς που έκανε το μόριο των αρχαίων ελλήνων όταν χτύπαγε το έδαφος (γιατί είναι επίσης γνωστόν μέσω των μελετών βιολογικής ανθρωπολογίας ότι το μόριο του αρχαίου αλλά και του νέου έλληνα είναι πέντε φορές μεγαλύτερο από το μέσο όρο του ινδοευρωπαϊου).

  58. Πυγοσκελή, εύγε παιδί μου! καταπληκτικός ο Αρχιμήδης, αν και μου βγήκαν τα μάτια να τον διαβάσω..

  59. http://services.innoetics.com/Greeklish/

    Κάνει αξιοσημείωτη δουλειά σε τέτοιες περιπτώσεις.

  60. Πιο απλά:
    http://services.innoetics.com/Greeklish/GreeklishProxy.aspx?type=0&url=http://www.csd.uoc.gr/~chrysos/arximidis

  61. sarant said

    Στάζιμπος, ο άνθρωπος που έχει ένα ηλεργαλείο για το κάθε τι!

  62. Μαρία said

    Ηλεγιατρός!

  63. Τα εργαλεία είναι καλά όταν είναι σε απόσταση ενός κλικ -βία, δύο:

    Για greeklish-to-greek-page bookmarklet, λοιπόν, ακολουθείτε τις σχετικές οδηγίες, βάζοντας στο Location:
    javascript:location.href='http://services.innoetics.com/Greeklish/GreeklishProxy.aspx?type=0&url='+document.location.href;

    Αν θέλετε και greek-to-greeklish-page bookmarklet, κάνετε άλλο ένα ίδιο, με τη διαφορά ότι θα διορθώσετε σε type=1, αντί για 0.

  64. Απροπό, πρόσφατο άρθρο για την Γκαγκαουζία είχα διαβάσει στο ενδιαφέρον αυτό μπλογκ (σαν να το έχω ξαναπεί εδώ μέσα; )
    http://strangemaps.wordpress.com/2009/10/10/415-gagauzia-land-of-the-straight-nosed-turks/

  65. Νέος Τιπούκειτος said

    Παιδιά, δεν αντέχω στον πειρασμό, θα τσιτάρω εδώ τις ασύλληπτες παπάρες που μου έγραψε στον τοίχο του μαγαζιού κάποιος τραγελαφικός τύπος με το ψευδώνυμο Nick Nikolas (καμία, μα ΚΑΜΙΑ σχέση με τον φίλτατο Nick Nicholas εκ Μελβούρνης, εκλεκτό ιστολόγο και σχολιαστή, μεταξύ άλλων, του Νικοκυριού). Σας εγγυώμαι υστερικά γέλια μέχρι δακρύων:

    Εγώ δεν έχω καν μια απαίτηση ουτέποτε είχα. Εγώ χάρη σας κάνω να είμαι εδώ. θεώρησα σκόπιμον να πω δύο πράγματα προς όφελος του Ελληνισμοῦ και κάποιος ενοχλήθηκε από μια αείστατη μύγα. Βλέπετε δεν μπορούσα να αντέξω ασυναρτησίες. Άκουσον, Άκουσον. …Τα γλωσσικά σημεία (χοντρικά, οι λέξεις), με τα οποία σημαίνονται οι έννοιες, είναι καταρχήν αυθαίρετα, εκτός από σχετικά ολιγάριθμες εξαιρέσεις…. Λες και μιλάμε για κραυγές τετράποδων ἤ πτεροτῶν. Η ετυμολογία, κύριε, δεν ασχολείται με λέξεις. Η ετυμολογία ασχολείται με τα μέρη του λόγου τα οποία πρώτοι οι προγονοί μου ΠΕΛΑΣΑΓΟΙ. Τα πελασέδωσαν σε ολους τους άγριους της τότε εποχῆς. Αν συ θες να ονομάζεις τους Πελασγούς ινδοευροπαίους, αυτό είναι άδικο και θα βρεις απέναντι σου όλους τους απογόνους των ΠΕΛΑΣΑΓΩΝ, εκτός και εννοείς ινδοευροπαίους τους Πελασγούς τους οποίους χαρακτηρίζει το ἱκέσθαι και αφικέσθαι εις τάς Ινδίας και Ευρώπη.

    Τα γλωσσικά σημεία, κύριε, λέγονται στοιχεία εις την γλώσσα των ανθρώπων και εκ των στοιχείων έχομεν την συλλαβή και εκ της συλλαβῆς έχομεν το όνομα και τα άλλα μέρη του λόγου και εκ των μερῶν του λόγου, ἄν ἔχωμεν νιονιό, θά ἔχωμεν τον πολυπόθητον λόγον. Έτσι λειτουργεί η Ελληνική γλώσσα, κύριε…. Τά ονόματα δεν γίγνονται από ονόματα και αυτό μας το λέγει και ο Αριστοτέλης πολύ καθαρά. … Ὄνομα μὲν οὖν ἐστὶ φωνὴ σημαντικὴ κατὰ συνθήκην ἄνευ χρόνου, ἧς μηδὲν μέρος ἐστὶ σημαντικὸν κεχωρισμένον…

    Δύο λόγια για την γλώσσα. Το έγραψα «γλωσσας» για να το καταλάβετε. Το σωστό όμως δεν είναι αυτό πού νομίζεται. ἀφ’ἑνός μεν ᾑ γλῶσσα, τῆς γλῶσσας, τάς γλώσσας, ἀφ’ἑταίρου δε, ἡ γλώσση, τῆς γλώσσης, τάς γλώσσας. Σοφότατον όμως όλων είναι…Ἡ γλῶττα, τῆς γλῶττας, τάς γλώττας ἤ ἡ γλὼττη, τῆς γλῶττης τὰς γλώττας για να μη απωλύομεν και την ετυμολογία και την αναζητοῦμεν εις την ’ινδοευροπαικήν’. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η ανωμαλία η γλώσσα, της γλώσσης έχει καταστήσει την μία και αδιαίρετον Ελληνικήν γλώσσα, δύσκολον προς μάθησιν και για αυτό τον λόγο προσελάβαμεν ινδοευρωπαίους διδασκάλους.

    Ένα ακόμα και τελειώνω. Πρέπει να γνωρίζετε ότι λέξεως δασυνομένης οὐ συντίθεται τὸ Ν κατ’ ἀρχάς. Ετσι το ανελλήνιστε και το συνέλληνες του πολιτικάντη πολυμαθή είναι άστοχα.

    Μη μου μιλάτε για λάθη. Τά ξέρω όλα πολύ πιο καλά από σας..

    Πείτε μου, σας παρακαλώ, αν πιάνει μπάζα μπροστά σε τούτα η οποιαδήποτε Τζιροπούλου και ο οποιοσδήποτε Άδωνις. Κανονικά, δεν θα έπρεπε τώρα να καθιερώσουμε ειδικό βραβείο Nick Nikolas (και ΟΧΙ, επαναλαμβάνω, Nick Nicholas) για όλους τους Γκας Πορτοκάλος αυτού του κόσμου που πάσχουν, επιπλέον, από αφασία ψυχοπαθολογικής αιτιολογίας;

  66. Q said

    Είχε κέφια, βρήκε εύκαιρο μεγάλο και φαρδύ τοίχο, και το γλέντησε. Τέτοιες ευκαιρίες σπανίζουν.

  67. «Τα πελασέδωσαν»
    Γκλούπ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

  68. Νέος Τιπούκειτος said

    Σκύλε, εσένα μόνο το πελασέδωσαν σού κάνει εντύπωση; 🙂

  69. Ε, τι; Τα πτεροτά ή η ινδοευροπαϊκή;
    Συγνώμη αλλά 20 χρονάκια δουλεύω με παραληρήματα, οπότε τι να κάνω; Εχω πάθει έναν μιθριδατιζμό…
    Άλλα 15 μείναν… ούτε τέσσερις ολυμπιάδες!
    Κι εν προκειμένω, ο άνθροπας έχει και αυτογνωσία:
    «Μη μου μιλάτε για λάθη. Τά ξέρω όλα πολύ πιο καλά από σας..»

  70. και μια υπενθύμιση, για να μην ανοίξει τον στόμα του ο π^2.

  71. π2 said

    Δεν τον ανοίγω, δεν τον ανοίγω. Σχεδόν επαρκή τα λινκ.

  72. Rodia said

    Νικο, καταθετω προταση για ειδικο ποστ προς αναπτυξη μιας… «Μαχης Των Συνδεσμων»! 🙂
    ..αν και μαλλον σε μονομαχια μεταξυ πιδυο και σταζυμπου θα εξελιχτει..

  73. sarant said

    Ροδιά, πρόκειται για συνδέσμους που ταιριάζουν περισσότερο στο ιστολόγιο του Θέμη Λαζαρίδη, νομίζω.

  74. Μαρία said

    #73 Αν εξαιρέσουμε ίσως την επιστολή Ξανθάκου στη σημερινή Καθημερινή.

  75. Πυγοσκελής ο Παρατηρητής said

    Λερναίο εθεάθη ξανά!
    Αυτουργός: Στέλεχος ενός δημοκρατικού αποκόμματος – το οποίο ευτυχώς παρέμεινε απόκομμα και δεν πρόκειται να εξελιχθεί σε κόμμα.

  76. sarant said

    Πυγοσκελή, είναι η παραλλαγή που έχει εμφανιστεί εδώ και δυο χρόνια (σε λίγο θα το αριθμήσουμε σαν τους ιούς που μεταλλάσσονται), που έχει μι αντί για βήτα (Ίμυκος, Ιρμάιν κτλ.)

  77. πάντως αὐτὸς οὔτε δημοτικιστὴς εἶναι οὔτε καθαρεουσιάνος. ἀλλιῶς θὰ ἔλεγε χονδρικὰ καὶ ὄχι χοντρικὰ ὴ τοῦ πολυμαθοῦς καὶ ὄχι τοῦ πολυμαθῆ. εἶναι μιὰ sui generis ἀξιοκαταφρόνητος περίπτωσις.

  78. #59 Όχι που θάλειπε ο γκούγκλης…
    transliteration

  79. Πρώτη στα παραμύθια…

    Good News: H Καλαμάτα στην κορυφή του παγκόσμιου ενδιαφέροντος με τη δημιουργία διαστημικού σταθμού – Απόδοση έως 1,6 δισ. ευρώ σε 10ετία! (φωτό)

  80. costas athens said

    Επειδή τώρα έτυχε να δω το υπέροχο ιστολόγιό σου, να σου λύσω μια απορία για την κ. Ξανθάκη και την επιστημοσύνη της. Αν ήξερες πώς έγινε καθηγήτρια θα καταλάβαινες ότι όλα εξηγούνται. Έτυχε να ήμουν εκπρόσωπος των φοιτητών τότε στη συνεδρίαση που έγινε στη Γενική Συνέλευση Τμήματος για την πλήρωση μιας θέσης Επίκουρου Καθηγητή. Γελούσαν και οι πέτρες με τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν προκειμένου να εκλεγεί η κύρια Ξανθάκη, που ήρθε φυτευτή στη σχολή (ως ρουσφέτι σε συγγενή της ακαδημαϊκό), αντί να πάρει τη θέση ένας λέκτορας, ο οποίος είχε επιστημοσύνη.

Σχολιάστε