Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εσείς λαμβάνατε απουσίες όταν πηγαίνατε σχολείο;

Posted by sarant στο 6 Οκτωβρίου, 2020


Χτες είχαμε ένα άρθρο για τις καταλήψεις στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το σημερινό άρθρο έχει κι αυτό την αφετηρία του στις μαθητικές καταλήψεις, ή μάλλον στην αντιμετώπισή τους από το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο είναι άρθρο κατά βάση γλωσσικό.

Διαβάζω την πρόσφατη απόφαση της κ. Κεραμέως (εδώ το ρεπορτάζ και εδώ η δημοσίευση στο ΦΕΚ) και στέκομαι στο εξής:

Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

Θα σχολιάσω κατά βάση γλωσσικά (εμείς εδώ λεξιλογούμε…) αλλά δεν συμφωνώ ούτε επί της ουσίας. Αν υποτεθεί ότι «η παρεμπόδιση της διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας» και εν προκειμένω η κατάληψη είναι παράπτωμα, υπάρχουν προβλέψεις για να τιμωρηθεί, το ίδιο κι αν υποτεθεί ότι είναι ποινικό αδίκημα. Η απαγόρευση συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι μια από αυτές τις ποινές και δεν προβλέπεται πουθενά. Το παράπτωμα δεν θεραπεύεται με παράτυπες και αντισυνταγματικές πρόνοιες.

Και βέβαια, η ανεκδιήγητη αυτή απόφαση της κ. Κεραμέως προσκρούει σε μια σειρά αρχές του δικαίου. Πώς θα εμποδιστεί η πρόσβαση των «καταληψιών» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Προφανώς, με τη δημιουργία αρχείου μαθητών που συμμετέχουν στην κατάληψη, αρχείου δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα δηλαδή.

Αυτό σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να ξεκινήσει μια νέα, μη προβλεπόμενη μορφή αρχειοθέτησης των στοιχείων των μαθητών που μετέχουν στην κατάληψη, δηλαδή ένα νέο σύστημα αρχειοθέτησης για το οποίο δεν υπάρχει νομική βάση κατά τον GDPR. Και πώς θα καταρτιστεί το αρχείο αυτό; Θα κληθούν να καταδώσουν οι καθηγητές; Θα βλέπουν τους δέκα μαθητές που είναι στην πύλη του λυκείου; Δεν θα υποσκάψει αυτό για πάντα τη σχέση δασκάλου-μαθητή;

Χώρια που η απαγόρευση συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα δυσμενές μέτρο, το οποίο περιορίζει το συνταγματικό δικαίωμα συμμετοχής στην εκπαίδευση, ένα δικαίωμα που το έχουν μέχρι και οι φυλακισμένοι και οι καταδικασμένοι σε ισόβια κάθειρξη!

Για τον λόγο αυτό, ο Βασίλης Σωτηρόπουλος, που τον λέω ηλεδικηγόρο (e-lawyer γαρ), σε τοποθέτησή του στο Τουίτερ χαρακτήρισε «νομικό αυτοσχεδιασμό» την απόφαση της κ. Κεραμέως -από την τοποθέτησή του έχω δανειστεί τα περισσότερα που έβαλα στις προηγούμενες παραγράφους.

Αυτά ως προς το νομικό σκέλος, που το παραθέτω προς σχολιασμό των νομικών συμβούλων του ιστολογίου 🙂

Επειδή όμως εδώ λεξιλογούμε, θέλω να σταθώ στη φράση «λαμβάνουν απουσίες». Όχι πια στην ουσία, αλλά στη διατύπωση, στην επιλογή του ρήματος λαμβάνω.

Εγώ θα έλεγα, αλλά και θα έγραφα, «θα παίρνουν απουσίες», αλλά φαίνεται ότι το ρήμα «παίρνω», το έχουμε ξαναδεί άλλωστε και το έχουμε ξανασυζητήσει, θεωρείται μπανάλ, χυδαίο και ξερωγωτί. Γιατί ενοχλεί δεν το ξέρω. Ίσως επειδή είναι ρήμα πολύχρηστο που συμμετέχει σε πολλές εκφράσεις, ίσως θεωρείται πονηρό επειδή μπορεί να συνταχθεί και με άσεμνες εκφράσεις, ίσως θεωρείται ότι απάδει στο ύφος της δημόσιας διοίκησης, τι να πω.

Κάποιοι θεωρούν μάλιστα ότι η κατάχρηση τέτοιων (πολύ χρήσιμων) ρημάτων αποτελεί μία από τις νόσους της δημοτικής, την αχρωμοσημία (θαρρώ έτσι το έχει πει ο Γ. Μπαμπινιώτης· πάντως, ο Θ.Π.Τάσιος, στον «Δεκάλογο των παθών της δημοτικής», που τον συζητήσαμε και εδώ πρόσφατα, δεν κάνει λόγο για τη συγκεκριμένη πάθηση).

Ο Μπαμπινιώτης θεωρεί (σε αυτό το βιβλίο του, που δεν το έχω πρόχειρο) αχρωμοσημία την κατάχρηση «απολεξικοποιημένων» ρημάτων, όπως τα βάζω, κάνω, δίνω, εκτοπίζοντας άλλα ρήματα είτε περιφραστικά είτε μονολεκτικά, λέμε π.χ. «κάνω αίτηση» αντί «υποβάλλω αίτηση», «κάνω έφεση» αντί «ασκώ έφεση», «κάνω θόρυβο» αντί «θορυβώ», «κάνω κατάλογο» αντί «καταρτίζω κατάλογο», «κάνω έκθεση» αντί «συντάσσω έκθεση» ή «εκπονώ έκθεση» κτλ. Τα παραδείγματα είναι δικά μου, εκείνος ίσως να έχει βρει πιο εύστοχα.

Εδώ μπορούμε να πούμε ότι σε όλες τις γλώσσες υπάρχουν τέτοια ρήματα-πασπαρτού, που είναι πολύ βολικά αλλά που βέβαια αν τους γίνεται κατάχρηση δεν είναι καλό πράγμα. Και πριν από τον Μπαμπινιώτη, στη δεκ. του 1980, θυμάμαι κάποιον άλλο, γερμανομαθή, να λέει ότι μόνο στα ελληνικά χρησιμοποιούμε το «κάνω» (ή το «βάζω», έχω ξεχάσει) με 23 διαφορετικές σημασίες -και παρέθετε παραδείγματα σαν τα παραπάνω. Και του απάντησε ο Δημ. Κούρτοβικ με 23 εκφράσεις της γερμανικής όπου το bekommen αντικαθιστούσε σαν πασπαρτού 23 άλλα ρήματα!

Υπάρχει αυτό που λέμε επίπεδο ύφους. Για άλλες χρήσεις είναι καλό το «κάνω αίτηση» και για άλλες το «υποβάλλω αίτηση». Και ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ φοράει τη μεγάλη του στολή στις παρελάσεις (όχι φέτος, γλιτώνουμε λόγω κόβιντ, όπως μόλις άκουσα) αλλά όταν μαστορεύει στο γκαράζ του σπιτιού του φαντάζομαι πως θα φοράει φόρμες, έστω παραλλαγής.

Να έρθουμε όμως στο προκείμενο, στο ρήμα «παίρνω» και στη φράση «παίρνω απουσία».

Αν το «παίρνω» ενοχλεί, αν κάποιος θέλει να το αποφύγει για οποιονδήποτε λόγο, η λύση δεν είναι να το αντικαθιστούμε μηχανικά με το «λαμβάνω». Μπορεί το «παίρνω μέτρα» να ταιριάζει να αντικατασταθεί με το «λαμβάνω μέτρα» και το «πήρε αυτή την απόφαση» με το «έλαβε αυτή την απόφαση», αλλά αν μας ενοχλεί η φράση «Η λέξη άγιος έπαιρνε δασεία» δεν θα γράψουμε «ελάμβανε δασεία» αλλά «γραφόταν με δασεία». Αν μας ενοχλεί το «το ρήμα βρίθω παίρνει γενική» δεν θα πούμε «λαμβάνει γενική» αλλά «συντάσσεται με γενική». Σε έναν οδηγό συσκευής, η φράση «η κάμερα παίρνει κάρτες SD» δεν θα γίνει «λαμβάνει κάρτες» αλλά «δέχεται κάρτες». Και βέβαια, ο άνεμος που παίρνει τα ξερά φύλλα των δέντρων δεν τα λαμβάνει αλλά τα παρασέρνει ή κατι τέτοιο!

Ωστόσο, οι ευπρεπιστές μένουν στην επιφάνεια, στο κουρελάκι που πρέπει να κρεμάσουμε στο πέτο μας για να δείξουμε ότι είμαστε προσεκτικοί ομιλητές. Δουλεύουν με ρετσέτες, παβλοφικά. Παίρνω = κακό, λαμβάνω = καλό· σαν = κακό, ως = καλό, και πάει λέγοντας.

Παλιότερα, σχολιάζοντας μιαν ανάλογη ευπρεπιστική υπερβολή, είχα γράψει ότι Πρέπει να το λάβουμε χαμπάρι, δεν μας λαμβάνει να χρησιμοποιούμε πλέον το χυδαίο ρήμα «παίρνω». Ακόμα δεν φτάσαμε ως εκεί, αλλά ας μην τους δίνω ιδέες.

Όσο για το προκείμενο, τις απουσίες που θέλει ντε και καλά η κ. Κεραμέως να παίρνουν (και όχι «να λαμβάνουν») οι μαθητές των καταλήψεων, ταιριάζει βέβαια ένα ουσιαστικά παράνομο ή νομικά ακροβατικό μέτρο να είναι διατυπωμένο σε κωμική γλώσσα.

Αν όμως θέλουμε να διατυπώσουμε το «θα παίρνουν απουσία» σε πιο επίσημο ύφος, αποφεύγοντας το ρήμα «παίρνω» (παρόλο που, κατά την ταπεινή μου γνώμη, μια χαρά στέκει) η λύση δεν βρίσκεται στο να το αντικαταστήσουμε, μηχανικά όπως είπα, με το «λαμβάνω». Μπορούμε να πούμε:
* Στους τάδε μαθητές …. θα σημειώνεται απουσία
* Στους τάδε μαθητές … θα καταλογίζεται απουσία
* …. θα καταχωρείται απουσία
* …. θα χρεώνεται απουσία
ή
* Οι τάδε μαθητές θα θεωρούνται απόντες.

Κάποιες από τις παραπάνω λύσεις, όπως και μερικές ακόμα, προτάθηκαν  από σχολιαστές, που αρκετοί είναι και εκπαιδευτικοί, στην ομάδα Υπογλώσσια του Φέισμπουκ (όπου έθεσα το ζήτημα). Θα υπάρχουν κι άλλες καλές λύσεις εκτός από το εκτρωματικό «λαμβάνω» αν και, όπως πολλοί σχολίασαν, θα χρησιμοποιούσαν χωρίς δισταγμό το «παίρνω».

Εκτός αν, όπως πρότεινε στ’ αστεία κάποιος, για να αντικαταστήσουμε το τάχα πολυχρησιμοποιημένο και φθαρμένο παίρνω πούμε:

Στους τάδε μαθητές, θα μπαίνει απουσία!

215 Σχόλια προς “Εσείς λαμβάνατε απουσίες όταν πηγαίνατε σχολείο;”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    Παίρνω:

    -Ερχομαι να σε πάρω.

    -Δηλαδή να ντυθώ ή να γδυθώ;

  2. Αυτό με το «κάνω» έχει προβλήματα πάντως. Τι σημαίνει «κάνω μάθημα» εκτός συμφραζομένων; Ποιος διδάσκει; Ποιος διδάσκεται; Τι σημαίνει «θα/να κάνω ευθανασία» επίσης εκτός συμφραζομένων; Ποιος κάνει, τίνος κάνει;
    Γι’ αυτό είδα να χρησιμοποιούν και το ρήμα «ευθανατώνω» και το ουσιαστικό «ευθανάτωση». (Τόλμησα να το συζητήσω στη σελίδα Ζέγκλια-Μοτσίου αλλά… τα γνωστά).

  3. Δικαίωμα σου αγάπη μου

    Δεν βλέπεις πέραν από την μύτη σου
    Δεν βλέπεις έξω από το σπίτι σου
    Δικαίωμα σου αγάπη μου
    Να ζήσεις στο κλουβί σου
    Να κάνεις ότι θέλεις στην ζωή σου
    Δικαίωμα σου αγάπη μου
    Γιατί είναι τόσο μεγάλη η φυλακή σου
    Που κάνει την γη να φαντάζει δική σου

    Κική Ματερη

  4. Χαρούλα said

    Ο μαθητής: πήρα απουσία;
    Το τμήμα: θα μπουν απουσίες;
    Ο καθηγητής: ελάτε, παίρνω απουσίες!
    Η Γραμματεία: να τις καταχωρήσω;
    Ο μαθητής στην Γραμματεία: πόσες απουσίες έχω;
    Κλπκλπ

  5. Δηλαδή το «τον έλαβον είδησιν» πώς θα το πούμε δημοτική; «Τον πήραν χαμπάρι»; Πάει η γλώσσα…

  6. ΓΤ said

    Βέβαια, το «λαμβάνω απουσία» παίζει ήδη μπάλα από τις 14 Σεπτεμβρίου

    @αράδα 4 στο https://espaergasia.com/wp-content/uploads/2020/09/%CE%A4%CE%BF-%CE%AD%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF-%CF%83%CE%B5-pdf.pdf

  7. LandS said

    Μωρέ, αυτή τη Κεραμέως, θα να τη λάβει και θα την άρει καμιά ώρα.

  8. Λεπτομέρεια. Το «παίρνω απουσίες» έχει άλλη σημασία σε σχέση με το «παίρνω απουσία». Ο καθηγητής παίρνει απουσίες κατά την επιστροφή στο σχολείο μετά τον περίπατο («εκδρομή») για να δει ποιοι το ‘σκασαν.

  9. leonicos said

    Το παράπτωμα δεν θεραπεύεται με παράτυπες και αντισυνταγματικές πρόνοιες.

    Tι λες ρε; Είσαι καλά; Ποια νομιμότητα, ρε; Τη νομιμότητα την έχουμε γραμμένη στα παλιά μας τα παπούτσια
    Εμεις είμαστε κυβέρνηση, και γυριζουμε τη νομιμότητα όπως μας αρέσει. Πρωτος διδάξας: Ο φούρνος του Καραγκιόζη

    Υπάρχει νομιμότητα στο μυαλό τους;
    Αυτοί νομίζουν ότι διοικούν αλλά Ναβουχοδονόσορ.
    Δεν είδες που ο Μητσοτάκης αφήνει υπογένειον αλα Φαραώ;

  10. leonicos said

    Βέβαια σήμερα περίμενα κάτι άλλο….

  11. LandS

    Ε βέβαια… το «θα τη λάβει και θα την άρει» πώς θα το πούμε στη δημοτική; «Θα την πάρει και θα τη σηκώσει;». Πάει η γλώσσα…

  12. leonicos said

    8
    παίρνω απουσίες» έχει άλλη σημασία σε σχέση με το «παίρνω απουσία»

    πάντα κατάτ το νοούμενο

  13. leonicos said

    3
    Kiriakimateri

    Πώς το έπαθες κι έγραψες κάτι τόσο ωραίο;

  14. leonicos said

    2 Τι σημαίνει «κάνω μάθημα» εκτός συμφραζομένων;

    κατά το νοούμενο

  15. ndmushroom said

    Θα «μπαίνει» απουσία, κύριε Νικοκύριε; Ε όχι δα! Θα εισέρχεται απουσία, βεβαίως βεβαίως! 😋

  16. leonicos said

    ρήματα-πασπαρτού

    συγκρίνεται το κάνω με το make/ Μην τρελαθούμε. Δεν χρειάζεται καν να ξέρεις αγγλικά για να ΜΗΝ το πεις αυτό

  17. Στα βόρεια ιδιώματα, το αθηναϊκό «παίρνω» το λέμε «παίρω» (και ακριβέστερα: «παίρου»).
    Είναι πιο σωστό;
    Αν, δηλαδή, το ρήμα αυτό προέρχεται από κάποιο «επαίρω» = επί + αίρω.

  18. leonicos said

    Και πώς θα καταρτιστεί το αρχείο αυτό;
    Θα κληθούν να καταδώσουν οι καθηγητές;
    Θα βλέπουν τους δέκα μαθητές που είναι στην πύλη του λυκείου;
    Δεν θα υποσκάψει αυτό για πάντα τη σχέση δασκάλου-μαθητή;

    Κοίτα τι ζητάς να σκεφτούν! Απίστευτο! Αν μπορούσαν να τα σκεφτούν όλα αυτά, δεν θα έκαναν τόσες αρλούμπες.
    Είπε μέσα της ‘πώς θα εμποδίσω τις καταλήψεις;’
    Απάντησε : Αναπληρώνοντας το μάθημα με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αποκλείοντας τους καταληψίες!
    Τέλος!

    Ούτε που της πέρασε από τον νου ότι αυτά ΠΩΣ θα γίνουν

  19. @ 14
    Leonicos

    Χαχα… με τα σινιάλα… 🙂

  20. Πάνος με πεζά said

    Τί να σου πω, Νίκο… Απουσιολόγος, έχω κάνει 6 χρόνια. Αλλά e-απουσιολόγος, με τρομάζει ακόμα και στα 52 μου… Πάντως το «θα καταχωρείται απουσία» μου μοιάζει το πιο ταιριαστό από τις προτάσεις… Κι αυτό επειδή τις γράφεις σε Δημόσιο Έγγραφο, όπως είναι το Απουσιολόγιο. Και το «καταγράφεται» μια χαρά θα ήταν στην καθομιλούμενη… 🙂

  21. nikiplos said

    Περί νομιμότητας της νομικής ακροβασίας της Θεοπίστης.
    Εξαρτάται πως θα το δηλώσουν. Τυπικά πάντως, οποιοσδήποτε μαθητής παρεμποδίζει την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία δύναται να αποβληθεί από το μάθημα και να λάβει απουσία. Δεν είναι και τόσο στον αέρα δλδ.
    Καθώς είναι και η ίδια δικηγόρος, εικάζω ότι νομικά τουλάχιστον αν δεν πρόκειται για επικοινωνιακή ρουκέτα, θα μπορούσε να στηρίξει το όλον:
    http://www.kerameus.com/greek/firm.html

  22. Μυλοπέτρος said

    Καλοκαίρι 1971. Κομοτηνή.
    Μας πήγαιναν στο Φανάρι, προς «λήψιν λουτρού».
    Αλλά τότε ήταν χούντα και εμείς στρατιώτες.

  23. leonicos said

    Αυτά ως προς το νομικό σκέλος, που το παραθέτω προς σχολιασμό των νομικών συμβούλων του ιστολογίου 🙂

    Εγώ αποσύρρρρρρομαι ως αναρρρρρρρρρρρμόδιος

  24. Είσοδος απουσίας, καλό.

  25. leonicos said

    Στους τάδε μαθητές, θα μπαίνει απουσία!

    Δεν ξέρω τι σ’ ενοχλησε σ’ αυτό, αλλά κάποτε ήταν κοινότατο

    Μπήκε απουσία κοκ

  26. Ανδρέας Τ said

    Καλημέρα. Στην εποχή μου (τέλειωσα δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν 57 χρόνια ) ο καθηγητής έπαιρνε παρουσίες κι έβαζε απουσίες. Το επιβεβαίωσα τηλεφωνώντας στούς επιζώντες συμμαθητές.

  27. @ 22 Μυλοπέτρος

    Η λήψις λουτρών θαλάσσης κατεβάζει και την αρτηριακή πίεση στους Γάλλους (και τις Γαλλίδες).

    https://www.guichetdusavoir.org/viewtopic.php?f=2&t=61911

  28. leonicos said

    22 «λήψιν λουτρού».

    αφού δεν σα πήγαιναν για λήψη καταιοισμού

    γιατί διαμαρτύρεσαι;

  29. Πάνος με πεζά said

    Ο Πάριος βεβαίως, δια στίχων Διονύση Τζεφρώνη, χρησιμοποιούσε το «σημειώνω».

  30. leonicos said

    καταιονισμού

  31. @ 26 Ανδρέας

    Καλή επισήμανση.

  32. leonicos said

    τέλειωσα δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν 57 χρόνια ) ο καθηγητής έπαιρνε παρουσίες κι έβαζε απουσίες.

    και πριν 51χρονια το ίδιο έκανε

  33. Γς said

    2:

    >Τι σημαίνει «θα/να κάνω ευθανασία»

    Ευθανασία; Ε;

    Και που λέτε, κάποτε που ήταν η μακαρίτισσα no 2 στο ΚΑΤ ήταν και μια παμπόνηρη γριούλα που το έπαιζε αφασία.
    Ολο ωχ και ωχ ήταν αλλά μας δούλευε κανονικά. Πέταγε και τα κουφά της.

    -Δεν μου λες, τώρα που πήγες μέσα άκουσες να λένε τίποτα για μένα;

    -Πως σε λένε;

    -Μπίλιου.

    -Α, ναι Ευθανασία Μπίλιου.

    -Όχι: Αικατερίνη Μπίλιου.

    -Εγώ άκουσα να λένε κάτι για Ευθανασία και Μπίλιου.

  34. 13 Με ξέρεις ; Τι άσχημο έχω γράψει δηλαδή; Απλά έχεις ρατσισμό προς το πρόσωπο μου. Ουτε ξέρεις τι γράφω.

  35. Καταχωρείται ή καταχωρίζεται;
    Προβληματικό (για τα γλωσσοδιφικά περιβάλλοντα).

  36. nikiplos said

    35, το έχουμε ξαναγράψει.. και τα δυό σωστά είναι… 😦

  37. Triant said

    Καλημέρα.
    Τι μου θυμήσατε. Σε κάποια τάξη του γυμνασίου είχα χρηματίσει απουσιολόγος για λίγο. Στο δίμηνο περίπου μου το πήραν γιατί είχαν μειωθεί δραματικά οι απουσίες. Ακόμα θυμάμαι και μπορώ να αναπαράξω (!) την πιό δύσκολη μονογραφή, αυτή του φιλόλογου Δημήτρη Τσαγκαλά. Τώρα που μεγάλωσα κατάλαβα γιατί πέρασε σχετικά στο ντούκου. Εκτός από την δικιά μου ευθύνη (πλαστογραφία κ.λ.π) ακόμα μεγαλύτερη είχαν οι καθηγητές που δεν το είχαν καταλάβει, γεγονός η παραδοχή του οποίου θα επέφερε σοβαρό πλήγμα στην αξιοπιστία του σχολείου γενικότερα.

  38. dryhammer said

    Ο καθηγητής πήρε απουσίες. Αυτοί που τους έβαλε απουσία, ανησύχησαν πως, αν έπαιρναν κάνα δυο απουσίες ακόμα, θα μένανε και τον παρακάλεσαν να μην τους τις γράψει.

  39. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    22 Κι εσύ στην Κομοτηνή; Κι εγώ, καμιά 15 χρόνια αργότερα. Παρόλο όμως που ήμουν και καλοκαίρι ποτέ δεν μας πήγαιναν στο Φανάρι -πηγαίναμε μόνοι μας βέβαια.

  40. voulagx said

    https://imgur.com/a/CvtpaJk
    Απο την ERTflix. Πέτυχε 2/5 ο συντάξας, άρα είναι υπό της βάσεως.

  41. Αντώνης said

    (33) Ευθανασία με αντιγριπικό εμβόλιο;

  42. Ρέει ρέει ρέει ρει
    Υφαντρα με ασημοκλωστη
    Ωλεει λεει λέει λα
    Έχω του κόσμου τα καλά
    Ωωω ρέει ρέει Λεϊλα
    Ή ψυχή μου ξένη κοπελιά
    Ωωωωω Ρέει ρέει ρέει ρεί
    Θα γίνω Καταλάνη

    Κική Ματερη
    Ωωω λέει λέει λα
    Τιρολεζος τραγουδά

  43. Ηράκλειτος said

    Το προβλημα ειναι εννοιολογικό στην ουσια του. Η απουσια ή η παρουσια, ΔΕΝ ειναι αντικειμενο, ουτε πραξη. Ειναι κατασταση, δηλ. ειμαι παρων ή απων σε εναν χωρο. Οποτε η απουσια δεν γινεται να «παρθει», αλλα μονο να καταγραφει ή να σημειωθει.

    Βεβαια, στην καθομιλουμενη λαική σχολικη γλωσσα, η απουσια εχει γινει αντικειμενο, δηλ. η πραξη του να σημειωνω την «απουσα κατασταση», το «τικ» που βαζω στο απουσιολογιο, που στην συνεχεια γινεται το «φορτωμα» μαθητη με ενα κακο βαρος. Ετσι ομως, με βαση αυτην την μεταλλαξη, φυσικα και «παιρνεται» η απουσια!

    Αρα η Κεραμεως, ως υστερικιά «καθωσ-πρεπίστρια», κανει ενα γλωσσικο παραπατημα. Προσπαθει να ευπρεπισει το «παιρνω», χωρις απ την αλλη να αντιλαμβανεται την λαικη-σχολικη μεταλλαξη της «απουσιας».

  44. Voyageur autour de la chambre said

    Καλημέρα.
    Ως προς την ουσία, και χωρίς να μπαίνω στο νομικό σκέλος που δεν το γνωρίζω, μου φαίνεται τελείως αντιπαιδαγωγική η απαγόρευση συμμετοχής στην εκπαίδευση ως τιμωρία.
    Ως προς το γλωσσικό, το «λαμβάνω» φοβάμαι πως έχει αρχίσει να γίνεται περισσότερο πασπαρτού από το «παίρνω». Και είναι τρομερά ενοχλητικό σε χρήσεις που δεν ταιριάζει. Στο τελευταίο μουντιάλ έπαιζε συνεχώς μια διαφήμιση εταιρείας στοιχήματος με τη φράση «λαμβάνουμε την τεχνολογία πολύ σοβαρά». Δεν πίστευα στ’ αυτιά μου! Απλές καθημερινές εκφράσεις δεν σηκώνουν ευπρεπισμούς, εκτός αν κάνεις πλάκα.

  45. sarant said

    40 Κάνει λογοπαίγνιο βρε, δεν καταλαβαίνεις; [Το σημειωνω για το Σάββατο]

    44 Έτσι ακριβώς.

  46. ΓΤ said

    Τα λαμβάνω στο κρανίο

  47. Πάνος με πεζά said

    @ 35 : Το «καταχωρίζεται» νομίζω ότι έχει να κάνει με την έννοια της αρχειοθέτησης (ομοειδών πραγμάτων). Το «καταχωρείται», με την απλή αναγραφή. Άρα η απουσία μάλλον καταχωρείται. Καταχωρίζονται όμως π.χ. οι τριμηνιαίες επιδόσεις των μαθητών, σε ελέγχους (και μάλλον και σε κάποιο άλλο ανάλογο αντίγραφο στο αρχείο του σχολείου). Λ.ε.τ.

  48. ΣΠ said

    Το «κάνω μπάνιο» δεν είναι «λαμβάνω λουτρό», είναι «πράττω λουτρό».

  49. ΣΠ said

    Στις 12:45, ώρα Ελλάδας, η ανακοίνωση του Νόμπελ Φυσικής.

  50. voulagx said

    #45α: Πως να καταλαβω ο ερμος αφου δεν τα λαμβανω τα γραμματα

  51. Theo said

    @26, 32:
    Και πριν 46 χρόνια το ίδιο έκανε 🙂

  52. ΣΠ said

    35
    Από ΛΚΝ:
    καταχωρίζω [kataxorízo] -ομαι Ρ2.1 : 1. γράφω κτ. σε ορισμένη σειρά και θέ ση, σε ειδικό βιβλίο, κατάλογο κτλ., ή το κρατώ στη μνήμη ηλεκτρονικού υπολογιστή: Οι γάμοι / οι θάνατοι καταχωρίζονται στα οικεία βιβλία του ληξιαρχείου. Ο αρμόδιος υπάλληλος καταχώρισε την αίτηση με αριθμό πρωτοκόλλου τριάντα. Tα έσοδα και οι δαπάνες είναι καταχωρισμένα σε λογιστικά βιβλία. || Aυτό το γεγονός θα καταχωριστεί στις δέλτους της ιστορίας, θα καταγραφεί. 2. δημοσιεύω κτ. σε εφημερίδα ή σε περιοδικό, κυρίως για πληρωμένη δημοσίευση μικρής αγγελίας, διαφήμισης, δήλωσης κτλ.

    [λόγ. < ελνστ. καταχωρίζω `εγγράφω σε κατάλογο΄, αρχ. σημ.: `βάζω στη θέση του΄ (διαφ. το ελνστ. καταχωρῶ `υποχωρώ)]
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6%CF%89&dq=

    καταχωρώ [kataxoró] -ούμαι Ρ10.9 : καταχωρίζω.

    [λόγ. < ελνστ. καταχωρῶ `υποχωρώ σε αίτημα΄, με σφαλερή ταύτιση προς το καταχωρίζω από το συνοπτ. θ. καταχωρισ-]
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%87%CF%89%CF%81%CF%8E&dq=

  53. Θρασύμαχος said

  54. Κώστας said

    44τέλος: Αν είχα λεφτά, μπορεί και να ‘σπαγα την τηλεόραση κάθε φορά που ακούω το συγκεκριμένο!

  55. @ 43
    Ηράκλειτος said
    Αυτό το «η Κεραμεως, ως υστερικιά «καθωσ-πρεπίστρια»», πώς το καταλαβαίνουμε; Υπάρχουν κάποιες άμεσες παρατηρήσεις από κοντά; Που εγώ δεν έχω βέβαια. Δηλαδή η Κεραμέως δεν έχει αναλάβει cool-άτα τη σωτηριακή αποστολή της στο σχήμα «Κολέγιο, Στέιτς, Σωτηρία»…

  56. @ 52 ΣΠ

    Μπορούμε να έχουμε και ένα σχόλιο;

  57. Θρασύμαχος said

    ##35-36-52: διαισθάνομαι πως εξαρτάται από το ρήμα προελεύσεως, δηλαδή όσα προέρχονται από το «χωρώ» (που σημαίνει κίνηση) γράφονται τα μεν ρήματα με συναίρεση (προχωρώ) τα δε ουσιαστικά με ήτα (αναχώρηση), ενώ ό,τι προέρχεται από το «χωρίζω» (που σημαίνει τοποθέτηση στο χώρο) γράφεται με γιώτα (ρήματα και ουσιαστικά: διαχωρίζω, καταχώριση).

  58. @ 48 ΣΠ
    Μα δεν είναι παλιό γαλλικό;

  59. sarant said

    47-52-56 Δηλαδή χρειάζεται άρθρο, μου λέτε.

  60. @ 47 Πάνος με Πεζά

    Έχει όμως και 3.550 εμφανίζεις το «καταχώριση απουσιών» το Google.

  61. Alexis said

    Φαντάζομαι ότι οι ευπρεπιστές θα λένε σε κάποιον ανεπιθύμητο «λάβε τον πούλο και εκκένωσέ μας την γωνίαν»
    ( ή μήπως καλύτερα «λαβέ τον πούλο; )

  62. venios said

    Από ρήματα πασπαρτού στα αγγλικά υπάρχει το do, που αντικαθιστά σχεδόν όλα τα άλλα σε αρνητικές προτάσεις:
    – Who wrote this? -I did not
    – I want to leave! – No, you don’t
    – Adam ate the Orange of Knowledge – No, he didn’t, he ate the apple
    κτλ.

  63. Alexis said

    -Γιατί δεν κοιμάσαι;
    -Δεν με λαμβάνει ο ύπνος!

  64. Κιγκέρι said

    Επί του γλωσσικού συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Νικοκύρη.
    Η πρώτη φορά που μου φάνηκε γελοία η χρήση του «λαμβάνω» ήταν πριν από 4-5 χρόνια, σε μια ραδιοφωνική διαφήμιση: «Εσείς το κολλαγόνο σας πώς το λαμβάνετε;».
    Το ίδιο συμβαίνει με τα ρήματα»μπαίνω»
    και «βγαίνω». Όλοι πια εισέρχονται και εξέρχονται. Ευτυχώς να λέμε που τουλάχιστον ακόμα ανεβοκατεβαίνουν!
    Επί της ουσίας τώρα έχω κάποιες απορίες:
    Λες:
    «Αν υποτεθεί ότι «η παρεμπόδιση της διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας» και εν προκειμένω η κατάληψη είναι παράπτωμα, υπάρχουν προβλέψεις για να τιμωρηθεί, το ίδιο κι αν υποτεθεί ότι είναι ποινικό αδίκημα.»
    Δεν καταλαβαίνω, τι θα πει «αν υποτεθεί». Είναι ή δεν είναι; Τι είναι; Ποιες ποινές προβλέπονται γι’ αυτό που είναι; Και ποιος θα τις επιβάλλει;
    Λες:
    «Η απαγόρευση συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι μια από αυτές τις ποινές και δεν προβλέπεται πουθενά. Το παράπτωμα δεν θεραπεύεται με παράτυπες και αντισυνταγματικές πρόνοιες.»
    Πρέπει λοιπόν να επιβληθούν οι ποινές που προβλέπονται; Εγώ είπα πιο πάνω ότι δεν ξέρω ακριβώς ποιες είναι αυτές, υποθέτω όμως ότι η …λήψη απουσιών είναι μάλλον προτιμότερη. Εκτός κι αν εννοείς ότι δεν πρέπει να τιμωρηθούν καθόλου.
    Λες:
    «Θα κληθούν να καταδώσουν οι καθηγητές; Θα βλέπουν τους δέκα μαθητές που είναι στην πύλη του λυκείου; Δεν θα υποσκάψει αυτό για πάντα τη σχέση δασκάλου-μαθητή;»
    Και γιατί να μη δηλώσουν από μόνοι τους οι μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη τα ονόματά τους , να αναλάβουν την ευθύνη και τις συνέπειες της απόφασής τους και να μην αναγκάσουν τους καθηγητές τους να καταδώσουν; (αφήνω ασχολίαστη την επιλογή του ρήματος)
    Λες:
    «Χώρια που η απαγόρευση συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα δυσμενές μέτρο, το οποίο περιορίζει το συνταγματικό δικαίωμα συμμετοχής στην εκπαίδευση, ένα δικαίωμα που το έχουν μέχρι και οι φυλακισμένοι και οι καταδικασμένοι σε ισόβια κάθειρξη!»
    Αναρωτιέμαι, αυτό το συνταγματικό δικαίωμα συμμετοχής στην εκπαίδευση, αυτό που το έχουν μέχρι και οι φυλακισμένοι και οι καταδικασμένοι σε ισόβια κάθειρξη, οι άλλοι μαθητές, αυτοί που δε θέλουν να κάνουν κατάληψη αλλά έρχονται αντιμέτωποι με ένα λουκέτο στην πόρτα του σχολείου, δεν το έχουν;
    Αυτές τις απορίες έχω που λες Νικοκύρη και μέχρι να μου τις λύσει κάποιος παραμένω μια μαμά απορημένη, αγανακτισμένη κι ανήμπορη.

  65. ΓΤ said

    Νόμπελ Φυσικής 2020: Roger Penrose, Reinhard Genzel και Andrea Ghez

  66. Pedis said

    # 49 – Penrose + …

    https://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Penrose

    Βραβείο για την μεγάλη καριέρα!

  67. Alexis said

    #52: Δηλαδή το καταχωρίζω είναι το τυπικά σωστό αλλά στην πράξη θεωρείται σωστό και το καταχωρώ λόγω χρήσης.

  68. 67 Alexis

    Σωστός 🙂

  69. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλά, το τι «αριστουργήματα» μπορούν να προκύψουν με την αντικατάσταση (κατάληψη… 🙂 ) του μπανάλ «παίρνω» από το επίσημο «λαμβάνω», δεν λέγεται! Μερικά πρόχειρα:
    – Κάποιος στο λεωφορείο μου έλαβε το πορτοφόλι.
    – Να το λάβει το ποτάμι;
    – Του έλαβαν τον αέρα τώρα πιά.
    – Ο ΠΑΟΚ 🙂 έλαβε το παιχνίδι 3-2.
    – Χθες πήγε και έλαβε ένα καινούργιο φόρεμα.
    κλπ, κλπ.

    ——–
    Μουσικές απουσίες, καταχωρημένες, που δεν σβήνονται με τίποτα… 🙂

    – Της αγάπης την ουσία τη μετρώ στην απουσία…
    (του Μιλτ. Πασχαλίδη με τον Λαυρ. Μαχαιρίτσα) https://youtu.be/BxeqjrNX3G4?t=57

    – Η απουσία σου βροχή που πέφτει λίγη-λίγη
    κι έγινε ο κόσμος γύρω μου θάλασσα και με πνίγει

    (του Μήτσου Σταυρακάκη με Βασ. Σταυρακάκη κ.ά.) https://youtu.be/8qxBUYUFoF8?t=173

  70. Alexis said

    Το «λαμβάνω» είναι φυσικά λόγιο αλλά οι στιγμιαίοι χρόνοι του (έλαβα, θα λάβω κλπ.) χρησιμοποιούνται και σε γνήσιες λαϊκές εκφράσεις, π.χ. «Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα τότε θα κλάψεις με μαύρο κλάμα» (λαϊκό τραγούδι)

  71. Alexis said

    #69: Μη λαμβάνεις πολύ αέρα! 😂

  72. Θρασύμαχος said

    #67: υποψιάζομαι ότι το (όχι απλώς εσφαλμένο, αλλά μέχρι πρό τινος ανύπαρκτο!) «καταχωρώ», με τη συνακόλουθη «καταχώρηση», μπήκε -εεε, συγγνώμη, εισήλθε- στη ζωή μας -εεε, συγγνώμη, στο βίο μας- σχετικά πρόσφατα, με το ίδιο νεοκαθαρολογικό κύμα το οποίο μας έφερε -εεε, συγγνώμη, εισεκόμισε- και την περί ης ο λόγος κατάχρηση του «λαμβάνω».

  73. Voyageur autour de la chambre said

    @61
    Ναι, αλλά όχι και «τον πούλο»! Τον πέοντα 🙂

  74. Μαρία said

    67
    Ναι. Το έχουμε συζητήσει παλιότερα.
    Το λάθος χρονολογείται απο το 1833. Στον Κουμανούδη στο λήμμα καταχωρητής διαβάζουμε: Ορθότερον καταχωριστής.

    51
    Σε ποιο γυμνάσιο δεν είχατε απουσιολόγους;

  75. sarant said

    72-74 Το «καταχωρώ» το έχει ο Δημητράκος, αν και επιγραμματικά, με τη σημασία της καταχώρησης σε εφημερίδα.

  76. Γς said

    Λαμβάνετε τον Ταχυδρό0μο;

  77. @ 72 Θρασύμαχος

    Άσε… Θυμάμαι τον καυγά στα 1964-65 για το σωστό (ή «σωστό») καταχωρίζω… 🙂

  78. ΓΤ said

    «Έλαβες την καρδία μου, έλαβες τον νουν μου, λαβέ να φορείς το υποκάμισόν μου» (Ασημάκης Χριστοδουλόπουλος)

  79. Μαρία said

    75
    Αυτή είναι η σημασία 3. Η 2: Ν εγγράφω τι εις την οικείαν θέσιν βιβλίου, πίνακος λογαριασμού. (εκδ. 1959)

  80. ΓΤ said

    Πάντως το Νόμπελ στη Φυσική το έλαβαν μπλακχολικοί…

  81. ΣΠ said

    80
    Ξυστά πέρασε από τον Ψάλτη.

  82. ΓΤ said

    Οπότε, Eponymous Blackholics

  83. voulagx said

    #80: ήτοι μελανχολικοί

  84. ΣΠ said

    80
    Προτιμώ το μαυροτρυπάδες.

  85. ΓΤ said

    Η Biblionet άλλαξε!
    Δώστε στοιχεία αναζήτησης, και… πηγαίνετε για καφέ

  86. ΓΤ said

    @83, 84
    🙂

  87. Γιάννης Ιατρού said

    Λεώ
    9: Τι σχέση έχει ο Ναβουχοδονόσoρ με τον Φαραώ και με το υπογένειο;

    13: Εεεεπ! Τι ψυχή θα παραδώσεις ρε συ,ε;

    Νίκιπλε,
    21: …δύναται να αποβληθεί από το μάθημα

    Αφού δεν γίνεται κάν μάθημα ρε συ… 😂😜, από πού να αποβληθεί;

  88. nikiplos said

    Στον λίκνο που έβαλα στο @21, πως σας φαίνονται οι προσεγμένες αιτιατικές στην πρώτη πρόταση?

    «Η δικηγορική εταιρεία «ΚΕΡΑΜΕΥΣ & ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΙ» έχει έδρα στην Αθήνα. Ιδρύθηκε το 1965 από τον Κωνσταντίνο Δ. Κεραμέα, Ομότιμο Καθηγητή της Νομικής Σχολής Αθηνών, αρχικά υπό μορφή δικηγορικού γραφείου, και αναδιαρθρώθηκε το 2007 από τη Νίκη Κεραμέως και τον Δημήτρη Κεραμέα, δικηγόρους Αθηνών και Νέας Υόρκης.»

    Το επώνυμο είναι Κεραμεύς. Γενικού αρσενικού που προκύπτει και το θηλυκό επώνυμο Του Κεραμέως. Αιτιατική: (τον) Κεραμέα.
    Επομένως ο μπαμπάς της κυρίας Υπουργού, δεν είναι Μανιάτης από τη Μεσσηνιακή Μάνη (Κεραμέας όπως Κωνσταντινέας κλπ) 🙂

    Σε αυτήν την οικογένεια έμαθαν την κλίση από τα μικρά τους χρόνια, αναγκαστικά.

  89. nikiplos said

    87@ εννοώ ότι και πρό Κορώνας θεσμοθετείται η αποβολή σε κάποιον που θεωρητικά ενοχλεί και παρεμποδίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Επομένως υφίσταται νομικό έρεισμα.

  90. nikiplos said

    (συγνώμη για τα bold που παράμεσαν στο 88@. Μόνο το «Κεραμέα» ήθελα να μπολντάρω)

  91. sarant said

    85

    Καθώς βρίσκεται στο αρχικό στάδιο λειτουργίας της, όπως είναι αναμενόμενο τις πρώτες μέρες, είναι πιθανόν να εμφανίσει δυσλειτουργίες και μικρό – προβλήματα.

    Eίναι και σχιζολέκτες…. (μικρό-)

  92. 87 για 13 προφανώς την δικιά του

  93. ΓΤ said

    88@
    Έτοιμη δουλειά, στρωμένος ο δρόμος, αρκεί μία κλίση στη βάδιση (με τη σωστή κλίση του ονόματος βεβαίως βεβαίως)

    Στη Νομική του ΑΠΘ, Κεραμεύς https://www.law.auth.gr/el/node/2411
    Στη Νομική του ΕΚΠΑ, Κεραμέας https://web.archive.org/web/20160913225820/http://www.law.uoa.gr/an8ropino-dynamiko/omotimoi-ka8hghtes.html

    (Ρε συ Νικιπλουά, σκέψου μπάζα αναδρομικών από τις μιζεροσυντάξεις τους που έχει να κάνει το ομοτιμαριάτο στις 16.10… 🙂 🙂 🙂 )

  94. ΓΤ said

    91@

    Πάντα κάτι micro έχει στο μυαλό του κάθε νοτφορπροφιτόπουλο των κομπιουτόρων…

  95. Μαρία said

    88
    Προσεγμένες! Τι εννοείς;

  96. Γιάννης Ιατρού said

    91: μ-προβλήματα 🙂 🙂

  97. Alexis said

    #88, τέλος: Ελπίζω οι άντρες της οικογένειας να μην έχουν την απαίτηση να τους προσφωνούν «κ. Κεραμεύ» 🙂

  98. Γιάννης Ιατρού said

    89: Ναι, κατάλαβα που το πας, αλλά αφού δεν γίνεται μάθημα, επομένως δεν μπορεί να αποβληθεί απ΄αυτό, κι έτσι απουσίες γιοκ. Αν το θεωρεί η χριστιανοπούλα σωστό και ενδεδειγμένο, να προσπαθήσει να νομοθετήσει πρώτα επ΄ αυτού. Τώρα δεν έχει νομική βάση (για απουσία από μάθημα).

  99. ΣΠ said

    65, 66

  100. nikiplos said

    95@ Μαρία δεν είναι σωστές οι αιτιατικές?

  101. Γιάννης Ιατρού said

    97: Εναλλακτικά «τούβλο» ;

  102. Μαρία said

    100
    Φυσικά είναι σωστές. Γιατί τις χαρακτήρισες προσεγμένες;

  103. Γιάννης Κουβάτσος said

    33 χρόνια εκπαιδευτικός, επί Τρίτση, διορίστηκα, από το υπουργείο Παιδείας πέρασαν καν και καν υπουργοί, γαλάζιοι, πράσινοι, ροζ, άχρωμοι οικουμενικοί, πίστευα ότι τα είχα δει όλα, ότι τα είχα ζήσει όλα. Λάθος, μέγα λάθος. Ευχαριστώ, λοιπόν, την κυρία Κεραμέως για τις πρωτόγνωρες και πρωτόγονες εκπαιδευτικές εμπειρίες που μας χαρίζει. Αστείρευτη σε δυσάρεστες εκπλήξεις, μπράβο, θέλει πολύ ταλέντο να ξεπεράσεις έναν Κοντογιαννόπουλο ή μια Διαμαντοπούλου. Κρίμα να μην υπάρχει Ρολάν Γκαρός υπουργών Παιδείας, θα στέλναμε τον θηλυκό Ναδάλ.

  104. nikiplos said

    102@, γιατί ως φύσει καθαρευουσιάνοι θα τις πρόσεξαν να τις γράψουν σωστά. Κι αν έχουμε δει γραμμένα τα του κυρίου Εισαγγελεύ και τον κύριο εισαγγελεύ. 🙂

  105. voulagx said

    #88: Να εχει σχεση η υπουργος μας με τον φιλολογο Παπαδοπουλο-Κεραμέα που ανακαλυψε εκ νεου το Παλιμψηστο του Αρχιμηδη;
    http://users.sch.gr/mmanol/ISTORIA/Palimpstito.pdf σελ. 300 (δηλ 2η σελις)

  106. Θρασύμαχος said

    #93: αδικείτε τον ΚΔΚ αν υπονοείτε πως μετέγραφε το επώνυμό του κατά περίπτωση, ο ίδιος πάντοτε χρησιμοποιούσε την τριτόκλιτη εκδοχή -εύς, το δε μαλλιαρό -έας αποτελεί αυθαίρετη επιλογή των συντακτών της ιστοσελίδας του Αθήνησι. Παρεμπιπτόντως, αν και από το τέταρτο έτος μου στη Νομική (1983-84) έχουμε ήδη αλλάξει αιώνα, διατηρώ ζωηρή την ανάμνηση ενός εξαιρετικού επιστήμονα, πολύ πιο σύγχρονου από το γνωστικό αντικείμενο που υπηρετούσε και οπωσδήποτε πολύ πιο ανοιχτόμυαλου από κάποιους (αζημίως) ψευτοπροοδευτικούς ομοτέχνους του. Ας είναι καλά (ακούω πάντως ότι δεν είναι).

  107. ΣΠ said

    Νικοκύρη, για να μη το ξεχάσεις όπως στις 20-02-2020, να θυμίσω ότι στις 20-10-2020 είναι η μέρα με τα 3,5 εικοσάρια.

  108. Pedis said

    Λάβετε θέσεις! (το είπατε;)

  109. Γιάννης Ιατρού said

    Λέει το αρσενικό πνεύμα στο άρτι αφιχθέν εκ της ζωής θηλυκόν:
    «Τώρα που ήρθες μωρό μου, τα όνειρά μας θα λάβουν σάρκα και οστά…»

  110. Αράουτ said

    Είναι όντως εντυπωσιακό ότι σε ένα άρθρο αφιερωμένο στην λέξη «απουσία», ο κ. Σαραντάκος αποφεύγει να πεί στους αναγνώστες του το σημαντικότερο:

    Όπως μάς πληροφορεί το Liddell-Scott, στα αρχαία ελληνικά η λέξις «απουσία» σήμαινε την ρεύση του σπέρματος (χύσιμο, στα ρωμέικα) είτε διά της μεθόδου της χειραντλήσεως (μαλακία στα ρωμέικα) είτε διά της νυκτερινής ρεύσεως στον ύπνο.

    Σχετικώς υπάρχει και μία περίφημη φράσις του Πλουτάρχου στο «Περί Ίσιδος και Οσίριδος» (https://tinyurl.com/y63serwq) που θα έπρεπε να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της ρωμέικης εκπαιδεύσεως, αν δεν έβαζαν βέτο επί 200 χρόνια οι τρομοκρατημένοι από την σεξουαλικότητα των νέων χριστιανούληδες:

    που σημαίνει: «Διότι και οι Έλληνες την ρεύση του σπέρματος αποκαλούν ΑΠΟΥΣΙΑ, ενώ την μίξι την αποκαλούν ΣΥΝΟΥΣΙΑ»

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το αντίθετο της «συνουσίας» στα αρχαία ελληνικά είναι η «απουσία». Κοντολογίς, όποιος δεν συνουσιάζεται, αναγκαστικά «απουσιάζει», τουτέστιν καταφεύγει στην χειράντληση για να γίνεται η πολλαπλώς ωφέλιμη «του σπέρματος πρόεσις», που λέει και ο Πλούταρχος

  111. Γιάννης Ιατρού said

    Είναι κι άλλες, αρκετές, εκφράσεις που το «παίρνω» δεν μπορεί να αντικατασταθεί με το «λαμβάνω», χωρίς να αλλάξει/χαθεί τελείως το νόημα:

    -είναι εκείνη ώρα που παίρνει να σκοτεινιάζει (το «περί λύχνων αφάς» των ΑΗΠ 😉)
    -τον ΧΥ δεν τον παίρνει να κάνει τον μάγκα

    κλπ.

  112. Πέπε said

    Τρώω απουσία δε λέμε;

    Θα βιβρώσκουν απουσία.
    Θα εσθίουν απουσία.
    Θα καταναλώνουν (-ίσκουν) απουσία.
    Θα τροφοδοτούνται με απουσία.

    Όσο για την υποχώρηση των μονολεκτικών ρημάτων, που επισημαίνει ο Μπάμπης, κι εδώ υπάρχει λύση:

    Θα απουσιάζονται.
    Θα απουσιοδοτούνται.

    Γενικά στη γλώσσα δεν υπάρχουν αδιέξοδα.

  113. Christos said

    44: Κι εμένα μ’ εκνευρίζει κάθε φορά που το ακούω, κι αναρωτιέμαι αν όταν ο κειμενογράφος ήταν πιτσιρικάς, η μαμά του του φώναζε «Ζακέτα να λάβεις!»

  114. Christos said

    Είπα «με εκνευρίζει»; Συγγνώμη, με ποιεί να τα λαμβάνω στο κρανίο.

  115. Γ.Κ. said

    Δεν μας λέτε όμως το πιο σημαντικό, κ. Σαραντάκο. Τι πρέπει να πούμε αντί για «λαμβάνω πρέφα».

    (Στη συνέχεια, τι έπρεπε να είχε γράψει η Μάρθα Καραγιάννη αντί του «συλλαμβάνονται πόντοι».)

  116. Μαρία said

    108
    Prenez position.
    Οι περισσότερες εκφράσεις με λαμβάνω/παίρνω είναι μεταφραστικά δάνεια απ’ τα γαλλικά
    π.χ. παίρνω τα μέτρα μου, το λόγο, την πρωτοβουλία κλπ.

  117. Pedis said

    # 116 – Το πιστεύω. Αλλά πώς αποδεικνύεται;

  118. Πάνος με πεζά said

    @ 75 : Αυτό θα έλεγα κι εγώ, καταχώρηση είναι να «χώσεις» κάτι κάπου, και έχουμε όλοι την ιδέα της σελίδας της εφημερίδας.Kαι λέω ότι ταιριάζει καλύτερα γιατί λέγαμε και «μου έχωσε απουσία»…

  119. Triant said

    Λέω κι εγώ. Πού είναι το σκουλήκι; Είχα αρχίσει να ανησυχώ 🙂

    Λάβε μου μια πίπα δώρο γλυκειά μου δώρο για τα γενέθλιά μου. (Λογοθέτης).
    Άντε μη λάβω φόρα…

  120. Παίρνω έναν υπνακο , παρών
    Παίρνω πρωινό , παρών
    Παίρνω τηλέφωνο, παρών
    Πηγαινώ στο σχολείο, παίρνω απουσία.

  121. Νίκος Κ. said

    89, 98: Όλη η ιστορία με τις απουσίες από την τηλεκπαίδευση είναι στον αέρα από τη στιγμή που υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν τεχνική δυνατότητα πρόσβασης (γνωρίζω περίπτωση εξαιρετικού μαθητή που δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο για λόγους οικονομικούς).
    Όπως και οικογένειες με έναν υπολογιστή και δύο παιδιά συν τον γονιό σε τηλεεργασία.
    Επίσης: αν όταν πας να συνδεθείς πέσει το ίντερνετ, τι γίνεται; Παίρνεις απουσία;

    Αυτά ως προς το «νομικό έρεισμα». Το μόνο δηλαδή που διδάσκει η κα υπουργός είναι τον αυταρχισμό και την αυθαιρεσία.

  122. Γιάννης Κουβάτσος said

    Λάβε τα ρίσκα σου, το είπαμε;
    «Έλα, λάβε με» το γνωστό τραγούδι του Χαρούλη.
    «Το κάνω έρωτα» του κάνει του Μπαμπινιάτη; Μήπως να λέμε μόνο συνουσιάζομαι ή τίποτα χυδαιότερο, που θα έκανε τον καθηγητή να δυσφορήσει και την κυρία Φλέσσα να κοκκινίσει;
    Το κάνω θέατρο στο ποδόσφαιρο, για να κερδίσω πέναλτι, πώς πρέπει να το λέμε; Υποκρίνομαι ανατροπή, μήπως; Τι λένε και οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φίλοι Ολυμπιακοί;

  123. Γιάννης Κουβάτσος said

    122: Μπαμπινιώτη, βέβαια. Δεν επιθυμώ να εκληφθεί ως έλλειψη σεβασμού η ακούσια παραποίηση του επωνύμου του σεβάσμιου καθηγητή. ☺

  124. sarant said

    119 🙂

    107 Καλά που μου το θύμισες! Το σημειώνω.

  125. Γιάννης Κουβάτσος said

    121: Αυτά όλα κι άλλα πολλά καθιστούν έωλη την υποχρεωτικότητα της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, που προβλέπεται βάσει της υπουργικής απόφασης της κυρίας Κεραμέως. Τι λένε οι φίλοι νομικοί: μια υπουργική απόφαση έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και συνεπάγεται κυρώσεις η μη εφαρμογή της;

  126. Πάνος με πεζά said

    «Καλή η Σούλα…Την έχω λάβει όταν ήμουν φαντάρος, ήταν κι αυτή νέα τότε, στα ντουζένια της…» 🙂

  127. aerosol said

    Θα εισερχόμεθα του κτιρίου και θα λαμβάνουμε απουσίες. Δεν σας ακούω καλά… λάβετε το μηδέν.

  128. voulagx said

    Και ο Πάπας δύναται να εκπαρθεί ως αριστερός!

  129. Nestanaios said

    122.

  130. gpoint said

    # 42 (πρώτη και τελευταία φορά – εκτός Καρναβάλου)

    Ενός κακού τα μύρια έπονται
    και μίας Λους, τα ίδια
    επέταξες ένα κεφτέ
    στον σάκκο με τ’ απίδια
    και έχασα το μέτρημα
    τα αβγά και τα καλάθια

    ποιητής εκ του προχείρου
    μουστερής του πιττογύρου

  131. gpoint said

    # 110

    Το αντίθετο της συνουσίας είναι η πληνουσία, πως να το κάνουμε ;

  132. Νιώθω σαν να έχω γαστρεντερίτιδα.

  133. Μαρία said

    117
    Βλέπουν οι λεξικογράφοι πότε μπαίνουν στη γλώσσα π.χ. απ’ τις μεταφράσεις, τα γαλλικά του σαλονιού, τη σχολή ευελπίδων κλπ.
    Υπάρχει η παλιότερη καταγραφή απ’ τον Κοντοσόπουλο http://www.seldessorcieres.fr/433509464/product/3222814 αλλά και νεότερες μελέτες.
    Όταν ο δανεισμός είναι πρόσφατος, ο ομιλητής έχει συνείδηση του δανείου π.χ. για την έκφραση «briller par son absence» δες στο τέλος τη σελίδας: https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?rec=/metadata/6/f/a/metadata-181-0000043.tkl&do=73854.pdf&pageno=202&width=398&height=598&maxpage=320&lang=en

  134. Σοκ είχα πάθει κάποτε όταν η μάνα μου θελωντας να με ρωτήσει εάν έχω φτιάξει σχέση με κάποιο άτομο με ρώτησε το επικό
    » Τα κάνατε;»

  135. ΓΤ said

    @123

    Πολύ σωστά, φίλτατε, δεν μπορεί ο Κύριος Καθηγητής να ακουστεί σαν «Μενιδιάτης»

  136. ΓΤ said

    (ΓΤ και προορατικός καφετζής)

    -Καλημέρα.
    -Καλημέρα. Άργησες σήμερα, πώς έτσι;
    -Σήμερα ανακοινωνόταν το Νόμπελ στη Φυσική. Το έβλεπα ζωντανά, και περίμενα να δω αν θα πήγαινε στην Ελλάδα. Ήμασταν πολύ κοντά.
    -Καλά, μαλάκας είσαι και χάνεις το χρόνο σου; Είναι ποτέ δυνατόν η Ελλάδα να πάρει Νόμπελ;
    -Γιατί το λες αυτό;
    -Δεν πρόκειται ποτέ. Ξέρεις τι δουλειά χρειάζεται για ένα Νόμπελ; Εμείς είμαστε ξεβράκωτοι!
    -Καλά λες. Ίσως του χρόνου να πάρουμε κι εμείς ένα Νόμπελ…
    -Ποιου χρόνου; Ούτε σε εκατό χρόνια! Σου φτιάχνω το φρεντάκι σου;
    -Ναι…

    (Αυτά παθαίνει όποιος πηγαίνει στου… Σφιχτοζώναρς. Δεν έχω κατάνα στο σπίτι, να με ξαντεριάσω, να ησυχάσω…)

  137. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    70. Αλέξη,
    ναι, οπότε να βάλουμε κι αυτό:
    «Αυτόν τον βλάμη π’ αγαπάς (Λούλα μου, κορούλα μου)
    ωρέ, πες του να μεταλάβει (ναι λελε κουρμπάν),
    μια Κεριακή ξημέρωμα (Λούλα μου, μανούλα μου),
    ωρέ, δυό πιστολιές θα λάβει (ναι λελε Κουρμπάν)».https://youtu.be/9lkaqEHaWG4

  138. ΓΤ said

    106@

    Απορώ που σκεφτήκατε ότι θα υπονοούσα κάτι τέτοιο για τον ΚΔΚ. Η τυφλόνοιά μου μου επιτρέπει να αντιλαμβάνομαι τι γίνεται στα σαϊτομπιλντεράδικα.

  139. Νέο Kid said

    By the way, ο μοναδικός που έχει πάρει 2 Νομπέλ Φυσικής ήταν …μηχανικός! (Ηλεκτρολόγος/ηλεκτρονικός μηχανικός βέβαια, αλλά κανένας δεν είναι τέλειος! 🙂
    O Tζων Μπαρ-ντήν , που ονομάστηκε έτσι για οταν τα έπινε στα μπαρ της Βοστώνης τού ηρθαν σαν επιφοίτηση (ντιν! Ντιν! καμπανάκια…) οι ιδέες για τα τρανζίστορ και την υπεραγωγιμότητα.
    Οπότε, όταν σε κανα δυο χρονάκια θα έχω τελειοποιήσει τις ιδέες μου για το σούπερ μπετόν (no steel reinforcement needed!) και τις περιστρεφόμενες αερογέφυρες , να ελπίζετε ! Μέχρι τότε, no Nobel for Greece! Sorry … 🙂

  140. Νέο Kid said

    139. Ενδεχομένως δε το σούπερ-μπετόν (Hyperconcrete) να μου αποφέρει διπλό Νόμπελ, και Φυσικής και Χημείας , καθότι θα αποτελέσει επανάσταση και στους δύο τομείς. Με χρήση χημικών προσμίκτων θα επιτύχω απίστευτες μηχανικές ιδιότητες και αντοχές!

    Αν τελικά πάρω 2 Νομπέλ, τα φράγκα απ το ένα θα τα προσφέρω στο Μπακογιάννη (που θα είναι τότε πρωθυπουργός…) μπας και φτιάξει κανα «μεγάλο περίπατο» της προκοπής, ο γύφτος!

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    140: Στον μπροστινό να τα δώσεις, μπας και βρει κάναν προπονητή εκτός Lidl.

  142. Μαρία said

    Σε βάθος χρόνου. Στα μαγιορκίνικα: στο βαθύ μέλλον.

  143. sarant said

    125 Και στη Γαλλία, που όσο και να πεις πιο προχωρημένη από εμάς είναι, ειχαν πολλά προβλήματα και μεγάλες διαφορές/ανισότητες στον εξοπλισμό των μαθητών. Στις φτωχογειτονιές, μόνο κινητά τηλέφωνα είχαν οι μαθητές.

  144. Νέο Kid said

    141. Mε ένα μύριο που είναι το τσέκι για το Νομπέλ, τί να πρωτοπάρει η Πανάθα ρε Γιάννη; …ούτε για «πορτοκαλάδες» (σαν κι αυτές που πίνουν τα γερόντια του θρήνου και γίνονται σπορτμπίληδες), δεν φτάνουν…

  145. Να αναφέρω τη λήψη του ζητουμένου, έτσι για να πω κάτι.

  146. Γιάννης Κουβάτσος said

    144: Μ’ ένα μύριο ο Ρόκα σού φέρνει 5 παικταράδες Ισπανούς από τη Σεγούντα Ντιβισιόν Β και τον προπονηταρά της βρεφικής ομάδας της Ντον Μπενίτο. Ενώ ο άλλος θα τα φάει σε μπογιές και κοκοφοίνικες.

  147. Αράουτ said

    Ο γνωστός αερολόγος Νεογίδιος (139+140) προσπαθεί να ανακαλύψει γιατί οι Ρωμιοί επιστήμονες δεν μπορούν να πάρουν ένα επιστημονικό Νόμπελ στα 120 χρόνια υπάρξεως του θεσμού. Η απάντησις είναι απλουστάτη: Οι Έλληνες επιστήμονες μεγαλούργησαν επί Δωδεκαθέου και έγιναν το ρεντίκολο της Οικουμένης μόλις τους επέβαλαν την απάνθρωπη θρησκεία που ονομάζεται Ορθόδοξος Χριστιανισμός…

    Ο αερολόγος Νεογίδιος αποκρύπτει από τους αδαείς αναγνώστες του παρόντος Ιστολογίου ότι η μία από τους 3 επιστήμονες που κέρδισαν σήμερα το Νόμπελ Φυσικής 2020 είναι Εβραία. Μιλάμε, ασφαλώς, για την 55χρονη πανέμορφη Αμερικανίδα αστρονόμο Andrea M. Ghez (https://en.wikipedia.org/wiki/Andrea_M._Ghez) που διαθέτει 100% Εβραίο (εξ Ιταλίας) πατέρα και Ιρλανδή Ρωμαιοκαθολική μητέρα. Ήδη η είδησις έχει γίνει πρώτο θέμα σε όλους τους ενημερωτικούς ιστοτόπους του Ισραήλ, αλλά αποσιωπάται στο Ρωμέικο για να μή αντιληφθούν οι αποβλακωμένοι Ορθόδοξοι Ρωμηοί πόσο έξυπνους έχει κάνει τους Εβραίους η εξαίσια πατρώα θρησκεία τους…

    Σημειωτέον ότι και χθές Δευτέρα (5/10) ο ένας από τους νικητές του Νόμπελ Ιατρικής (ο μακράν σημαντικότερος κατά κοινή ομολογία…) ήταν 100% Εβραίος. Ομιλώ ασφαλώς για τον 85χρονο κορυφαίο Αμερικανό λοιμωξιολόγο (https://en.wikipedia.org/wiki/Harvey_J._Alter) Harvey J. Alter, που όπως μάς πληροφορεί η ειδική ιστοσελίδα για τους Εβραίους Νομπελίστες (http://www.jinfo.org/Nobels_Medicine.html)…

    «…Son of Alfred and Mary (née Dworkin) Alter, both children of Russian-Jewish immigrants to America…»

    ΑΦΕΛΗΣ ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Πότε θα φτιάξουμε κι εμείς οι Ρωμηοί μιά ειδική σελίδα για τους Ρωμηούς Νομπελίστες; ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Του αγίου Πούτσου ανήμερα, μεγάλη η χάρη του…

  148. Μαρία said

    145
    Και δούναι και λαβείν αντί των βαρβαρικών αλισβερίσι και νταραβέρι. Αλλά το ιταλοτουρκικό υβρίδιο νταραβεριτζής δεν έχει το αντίστοιχο καθιαυτού ελληνικό.

  149. 83,
    Εξαιρετικό!

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    143: Και φυσικά η ταχύτητα του γαλλικού ίντερνετ δεν συγκρίνεται με το καρβουνοκίνητο ελληνικό. 12 η Γαλλία στην Ευρώπη, 43 η Ελλαδάρα.

  151. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Απόφοιτος του:
    Harvard Law School: Μεταπτυχιακός τίτλος νομικής (LL.M.) με ειδίκευση στο δίκαιο της διαιτησίας.
    Πανεπιστημίου Paris II (Panthéon-Assas): Μεταπτυχιακός τίτλος νομικής με ειδίκευση στο ιδιωτικό διεθνές δίκαιο και τη διαιτησία (αποφοίτησε πρώτη, summa cum laude).
    Πανεπιστημίου Paris II (Panthéon-Assas): Πτυχίο νομικής με ειδίκευση στο διεθνές δίκαιο (αποφοίτησε πρώτη, summa cum laude).
    Ξένες γλώσσες:
    Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά.

    https://metiniki.gr/poia-eimai

    ΥΓ Αριστη στις σπουδες Νεοδημοκρατισσα με χαμηλή συναισθηματικη νοημοσυνη.

  152. spiridione said

    Διότι άλλο είναι να είπεις εις τον μεσάζοντα «λάβετε υμέτερε τα δέοντα προς λήψιν πρωτοβουλίας» κι άλλο να πεις «τσάκω ρε μάγκα οχτακώ και καν’ τήνε γαργάρα τη δουλειά».
    Χάρυ Κλυνν

  153. geobartz said

    # Σήμερα θα έπαιρνα απουσία από το ιστολόγιο (καθότι τα είπα χύμα χθες) αλλά τελικά αποφάσισα να μην λάβω απουσία. Και παίρνω και λαμβάνω όταν μιλώ και όταν γράφω, όπως μου έρθει. Ελληνικότατες και οι δύο λέξεις (δεν νομίζω ότι ξεπουλήσαμε κάποια από αυτές σε κανέναν γείτονα!).

    # Θα πω όμως ότι το μόνο που ενδιαφέρει τους καταληψίες (και όχι μόνο) μαθητές της μέσης εκπαίδευσης είναι να μην παίρνουν απουσία. Διότι μάθημα ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να κάνουν, ούτε εξ αποστάσεως ούτε εκ του σύνεγγυς. Προτιμούν τα (ιδιωτικά) φροντιστήρια, στα οποία οι …καθηγητάρες του δημοσίου έχουν εκχωρήσει όλες τις «αρμοδιότητες». Βέβαια, πλείστοι όσοι «καθηγητάρες» είναι σφόδρα «σοσιαλιστάρες» και αντιτίθενται στον ιδιωτικό τομέα, εκτός αν οι ίδιοι είναι οι ιδιώτες (έστω και ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ) με κατ΄οίκον …λαθροδιδασκαλία! Και τα παίρνουν (χοντρά μερικές φορές). Ε! Να μη λαμβάνουν και αυτοί κατιτίς από το περίσσευμα ή υστέρημα των γονέων;; Κρίμα δεν θα είναι;;

  154. Pedis said

    # 133 – Μάλιστα.

  155. aerosol said

    #147
    Δεν ξέρω γιατί είναι «σημειωτέον». Δηλαδή γιατί ακριβώς θεωρείς άξια ειδικής μνείας την εβραϊκή καταγωγή του τύπου.

    Θα δώσω και μια απάντηση στη αφελέστατη ερώτηση:
    Διότι δεν την έχεις φτιάξει. Δεν υπάρχει το «εμείς οι Ρωμηοί». Αν το κρίνεις τόσο σημαντικό φτιάξ ‘την -μην πασάρεις την ευθύνη σε άλλους. Γίνεται δωρεάν, θέλει μόνο δουλειά.

  156. […] Χτες είχαμε ένα άρθρο για τις καταλήψεις στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το σημερινό άρθρο έχει κι αυτό την αφετηρία του στις μαθητικές καταλήψεις, ή μάλλον στην αντιμετώπισή τους από το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο είναι άρθρο κατά βάση γλωσσικό. Διαβάζω την πρόσφατη απόφαση της κ. Κεραμέως (εδώ το ρεπορτάζ και εδώ η δημοσίευση στο ΦΕΚ)… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2020/10/06/pairnwlambanw/ […]

  157. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    Το αυριανό άρθρο δεν θα είναι επίκαιρο.

  158. Γιάννης Ιατρού said

    157: Ε, κι αν δεν είναι Νίκο, μπορεί να γίνει 🙂 🙂 🙂 🙂 (600+ σχόλια😂)

  159. spiridione said

    Τώρα με την τεχνολογία λύνονται όλα τα προβλήματα. Κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με την τεχνολογία.

    121. Έχω κι εγώ άλλες απορίες. Λέει η υπ. απόφαση ότι … όσοι παρεμποδίζουν το μάθημα δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κτλ. Αυτό πώς ακριβώς θα γίνεται, θα μπλοκάρεται από πριν η είσοδος του καταληψία μαθητή; Αυτό όμως είναι επ’ αόριστον αποβολή. Ή θα ξεκινά το μάθημα, θα φωνάζει ονόματα ο καθηγητής και από κάποια λίστα που θα έχει θα μπλοκάρει καταληψίες; ή θα ρωτά τους μαθητές αν συμμετέχουν στην κατάληψη;
    Και αν υπάρχει λίστα ή αρχείο καταληψιών μαθητών, αν κάποιος μαθητής αποχωρεί από την κατάληψη πώς θα διαγράφεται, θα κάνει δήλωση μετάνοιας;

    Επίσης, εφόσον η εξ αποστάσεως διδασκαλία θεωρείται ισότιμη της φυσικής και αναπληρώνει τη φυσική διαδικασία (αφού είναι υποχρεωτική και … λαμβάνονται απουσίες) σε τι συνίσταται η παρεμπόδιση αν πάρει μέρος κάποιος καταληψίας; Με την ίδια λογική, αν μετά όταν λήξει η κατάληψη γίνουν μαθήματα αναπλήρωσης των χαμένων ωρών (σε εκδρομές, αργίες κτλ.), θα μπορεί ο καθηγητής να αποβάλλει τους καταληψίες μαθητές για παρεμπόδιση του μαθήματος που έγινε παλιά με την κατάληψη.

  160. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μην ψάχνετε για λογική στις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις του πελαγοδρομούντος υπουργείου. Στο ανοιξιάτικο κλείσιμο των σχολείων, οι εντολές ήταν πως η ύλη που παραδίδεται με τηλεκπαίδευση θα έπρεπε να επαναληφθεί στην τάξη, όταν θα άνοιγαν τα σχολεία και διαβεβαίωναν σε όλους τους τόνους ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει το μάθημα στην τάξη. Άντε βγάλε άκρη με τα είπα-ξείπα, την παρόλα μου τη χέζω.

  161. Μαρία said

    154
    http://pleias.lis.upatras.gr/index.php/asmodaios/issue/view/4365 1875
    Κατέβασε Νέαι λέξεις 🙂 Ούτε μία δεν έπιασε εκτός απ’ το θαλαμίσκο. Ο λόγος προφανής.

  162. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    121, 159
    Γι’ αυτούς –και άλλους …1152 λόγους– λέγαμε και χθες ότι η απόφαση της κ.Κερ. δεν στέκεται καθόλου καλά στα πόδια της και (θα) είναι τελικά ανεφάρμοστη. Πομφόλυξ ολκής…

  163. Nestanaios said

    147 Αραουτ.

    Ο Έλληνας δεν μπορεί να ζήσει μαζί με θεούς.

    Είπες: «Οι Έλληνες επιστήμονες μεγαλούργησαν επί Δωδεκαθέου και έγιναν το ρεντίκολο της Οικουμένης μόλις τους επέβαλαν την απάνθρωπη θρησκεία που ονομάζεται Ορθόδοξος Χριστιανισμός…». Ναι, αλλά οι μεγάλοι δεν ήσαν Δωδεκαθεϊστές. Αισχύλος, Ευριπίδης, Σοφοκλής, Πλάτων, Αριστοτέλης και ξέρεις τους άλλους. Θα μου πεις ότι Ούτε Χριστιανός ήταν κανένας από τους Νομπελίστες και συμπεριλαμβάνω και τον Καζαντζάκη και ας μη του αποδόθηκε.

    Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι απλοί Εβραίοι της Αμερικής ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ.

  164. ΚΩΣΤΑΣ said

    Πάλι μόνο το άρθρο, χωρίς ούτε βλέμμα στα σχόλια.

    Λαμβάνουν απουσίες. Γραφειοκρατικό κατάλοιπο, μάλλον έλκει την καταγωγή του από το παλαιόθεν πασίγνωστο «λαμβάνω την τιμήν να…» σήμερα αντικαταστάθηκε από το «έχω την τιμή» Την ίδια τύχη θα έχει και το λαμβάνω απουσία. Πιθανότερη θεωρώ μία από τις εναλλακτικές λύσεις που προτείνει ο Νικοκύρης. Και το παίρνω μια χαρά είναι. Γιατί να μην ακολουθούμε την καθιερωμένη από το λαό λέξη;

  165. voulagx said

    #159 Spiridione η δική μου απορία ειναι η εξής: αφου η «εξ αποστάσεως διδασκαλία θεωρείται ισότιμη της φυσικής και αναπληρώνει τη φυσική διαδικασία» γιατί ανοίξαν τα σχολεία τον Σεπτεμβρη και δεν κάνανε τηλεδιδασκαλια από την αρχή;

  166. 155

    Επί των όρχεών σου γραπτέον, φίλτατο Εκνέφωμα, το εκατοστόν και τεσαρακοστόν και έβδομον σχόλιον.
    Ημέραν τινά τον εν λόγω σχολιαστήν θα τον λάβη ο Διάβολος. Αληθώς λέγω σοι.

  167. Nestanaios said

    166.
    Υπερβολές αλα ελήνικα.

  168. ΚΩΣΤΑΣ said

    Διάβασα επί τροχάδην και τα σχόλια. «… διά της μεθόδου της χειραντλήσεως (μαλακία στα ρωμέικα)» 🤣😜🤗 Καταπληκτική έφραση!

    Το τρόπαιον μέχρι στιγμής «λαμβάνει» ο κ. Αράουτ. Στην προκειμένη περίπτωση θα ήταν μπας-κλας το παίρνει, αντί του λαμβάνει . Εσείς τι λέτε;

  169. Κιγκέρι said

    Βεβαίως να μην παρεμποδίζεται η πρόσβαση κανενός μαθητή στην τηλεκπαίδευση. Οι καθηγητές απλώς να σημειώνουν πόσοι μαθητές παρακολουθούν συνολικά κι αν είναι περισσότεροι από τους μισούς να λήγει αυτομάτως η κατάληψη, αλλιώς τι, κι η κατάληψη κατάληψη κι οι παρουσίες παρουσίες; Κι η πίτα σωστή κι ο σκύλος χορτάτος;

  170. voulagx said

    #168: Εμεις λεμε να κοψεις τις απουσίες.

  171. nikiplos said

  172. ΚΩΣΤΑΣ said

    170 «… να κοψεις τις απουσίες.»

    Δεν σε πιάνω, φίλε μου. Ρώτησα αν ταιριάζει καλύτερα το λαμβάνει το τρόπαιο ή παίρνει το τρόπαιο. Μήπως εννοείς πάλι να κόψω τις μλκς; 😉

  173. voulagx said

    #172: Κωστα, μη βγαίνεις αράουτ.

  174. ΚΩΣΤΑΣ said

    173 Νομίζω ότι κατάλαβα που το πας. Δρω αυτόνομα, με τον δικό μου κώδικα επικοινωνίας, και με όποιον τύχει. Προσπαθώ μόνο να μην προσβάλλω και αν κάτι μου ξεφύγει, αναγνωρίζω το λάθος μου και ζητώ συγνώμη. Αυτά.

  175. Το 1943…

  176. Pedis said

    # 161 – 🙂 Ε, είναι δυνατόν το σακβουαγιάζ (που δεν υπάρχει πλέον ούτε αυτό, καλά οι επιρινύελοι …) να το λέγανε ρίσκο; (Πάρε το ρίσκο σου κι έλα)

  177. Dimitra said

    Προς νοικοκύρη. ( όπου έθεσα το ζήτημα) ..
    Αν μαστορευουμε το αυτοκίνητο τότε .. ( όπου έβαλα το ζήτημα)🙂

  178. Dimitra said

    2.Χωρις περικειμενο είναι άπειρες οι προτάσεις που δεν γίνονται κατανοητές έτσι όπως τις εννοεί ο γραφών.

  179. aerosol said

    #166
    Παιδί είμαι κι εγώ, να μη παίξω με τα άλλα παιδάκια, ω Χτήνος; 🙂

  180. Πέπε said

    > > Εσείς λαμβάνατε απουσίες όταν πηγαίνατε σχολείο;

    Όταν μεταβαίναμε σχολείο. Τι παναπεί «πηγαίναμε», τι το κάναμε εδώ, αμέρικαν μπαρ;

    Ε λοιπόν ναι, όταν μεταβαίναμε σχολείο λαμβάναμε απουσίες. Και το 1943 υπήρχε και απώλεια σχολικού έτους για όποιον έχανε τη χρονιά (#175).

  181. 179 ναι, αλλά εσύ πας και μπλέκεις με παλιόπαιδα 🙂

  182. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα, και να με συμπαθάτε για την πολύωρη απουσία

    159-160 Μάλλον τα ανακοίνωσε έτσι, για να ευχαριστήσει το κοινό της που θέλει πυγμή, χωρίς να σκέφτεται πώς και αν θα εφαρμοστούν

    161 Και το μονύελο ειπώθηκε. Αλλά με τα -ίσκος μήπως κάνει πλάκα;

    177 Δεν κατάλαβα

  183. ΓΤ said

    @168

    Εγώ, ρε καρντασάκι Κωστάουα, θα σε μιλήσω έξω καρδιά. Ανήκεις στη χορεία εκείνων τους οποίους τους πάω χωρίς να τους έχω γνωρίσει. Οπότε, μέχρι να ανηφορίσω με το τεζεβέδικο τρένο και να τα π(ι)ούμε, το οποίον ασφαλώς κινείται με ταχύτητα καραμανλίδικου φωτός, και προτού πέσει το πιρούνι αμετάκλητα σε καυτεροπήλινα, άκου τι παίζει: Μην εντυπωσιάζεσαι από λεκτικές κορυφώσεις οι οποίες, καθότι δάνειες, είναι κατ’ ουσίαν μια ποζεράδικη αφεδρωνοκρουσία. Όταν δεν έχουμε να πούμε κάτι δικό μας, καταφεύγουμε στον δάνειο λόγο. Διάβασες «χειράντληση», κι άρχισες να οργάς από χαρά. Υπάρχει εξήγηση. Προτού καταλήξω, τη χρήση αυτών των λέξεων, και τη δάνεια εκδοχή αυτών, την έχει περιγράψει με μοναδικό τρόπο ο Γιάννης Νικολόπουλος, «Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου» (Νικοκύρη, να του πεις ότι τον αγαπάω, σε παρακαλώ, κι ας συγκρουστήκαμε κάποτε), ακριβώς για να καταδηλώσει την ακαιρότητά τους όταν ενσφηνώνονται απρεπώς: «ξεροκαυλώματα». Επιπλέον, η «χειράντληση», ισόρροπα εναλλασσόμενη με την «ψ_λάντληση», είναι πνευματικό προϊόν του Ανδρέα Εμπειρίκου καθώς αυτός κινείται ανάμεσα στον «Μέγα Ανατολικό» και την «Οκτάνα», μόνο που εκεί η ψηφίδα κολλά, σε αντίθεση με τη γνώμη ενός τύπου ο οποίος ξυπνά για να ψέξει τον όποιο σαραντάκειο μόχθο και κοιμάται με εφιάλτες ακριβώς επειδή δεν έψεξε όσο αυτός θα ήθελε προς αναπλήρωσιν δικών του ελλειμμάτων. Εσένα τώρα τι να σε πω; Όταν σούρνεσαι, ρε μαν, από σαγανάκι σε σαγανάκι, από «Ναυτιλιακή» σε τσιπουροκατάσταση σε «Λόλα» και «Αγορά», είναι δυνατόν να έχεις βρει χρόνο για Εμπειρίκo; 🙂

  184. 182 το 177 λέει αυτοκίνητο κάθε ενέργεια που έχει έναυσμα ,εφαλτήριο το σχόλιο της. Βάζω θέμα ,θέτω θέμα λέει εν ολιγης ο ποιητής για ταξική γλώσσα . Είναι όντως βαθυστόχαστες οι προτάσεις με τόσο υψηλά νοήματα. Φραγκοδιφραγκα σε τεφροδόχο . Οι στάχτες μου σκορπισμένες και ταιριασμένο το σύμπαν . Αρμονία.

  185. Μαρία said

    182
    Το μονύελο βέβαια. Σ’ όλα τα παλιά μυθιστορήματα. Αλλά οι διδυμύελοι για τα κιάλια δεν έπιασαν. Τα πολυσύλλαβα πρέπει να είναι για πλάκα. Μόνο στη Γερμανία θα μπορούσαν να πιάσουν 🙂

  186. ΚΩΣΤΑΣ said

    183 Με πρόλαβες πριν πάω για ύπνο. Κι εγώ σε πάω πολύ ρε φίλε ΓΤ. Σιγά μην με εντυπωσίασε η «μέθοδος της χειραντλήσεως» Κάνω πλάκα με τον δικό μου τρόπο και όσοι με πιάνουν, με πιάνουν. Κατά διαστήματα, κυρίως εκφράσεις του συγκεκριμένου πολυώνυμου, κυκλοφορούν ως σλόγκαν στα σχόλια διαφόρων, χάριν παιδιάς, χάριν αστεϊσμού, ας το πω έτσι, πχ χριστιανομπολσεβίκοι, μοι προξενεί κατάπληξιν το γεγονός, κακόψυχος… κλπ. Ακόμη και εκφράσεις ημών των υπολοίπων, όπως καθιαυτού, Μέφρι,.. Ε! είπα τώρα να αρχίσουμε να λανσάρουμε κάτι καινούριο. Ελπίζω να σε έπεισα δια της μεθόδου της χειραντλήσεως! 😉

    Με την ευκαιρία και κάτι ακόμη. Με στεναχώρησες πολύ προχθές με εκείνο να μην ξυπνήσεις. Με τρόμαξες, μην ξαναπείς τέτοια, μας είσαι χρήσιμος, ωραίος… 🙂

  187. sarant said

    183 Nαι, έτσι λέει ο Γιάννης 🙂

  188. ΓΤ said

    @182, 185

    Απέναντι στους «διδυμύελους», αντιτάσσουμε τρελά από τα καλιαρντά το «δικέλω» (καγεκελοκεριντέ άλλη ώρα) 🙂

  189. ΓΤ said

    @186 Προφάνεια του κερατά: κάποια μέρα ασφαλέστατα δεν θα ξυπνήσω 🙂 («Γηράσκω αεί αναθεωρών», κατά Αναγνωστάκη, πώς να φανταστώ ότι πας στα ουζερί με τον Εμπειρίκο παραμάσχαλα; 🙂 )

    @187 Και η άλλη αγαπημένη του έκφραση, Nίκμαν: «Οι ποιητές είναι καυλερουά» 🙂

  190. Περίληψη,κάνω μία περίληψη.
    Δημοτική γλώσσα , επηρεάζει όσο να ναι περισσότερο την ευπορη κοινωνία .
    Κάναμε σεφτέ .
    Κάναμε κεφτέ .
    Βρέθηκα τυχαίως σε μία αίθουσα εσπερινού λυκείου και » κάναν » μάθημα στα κείμενα τον Παπαδιαμάντη . Εγώ ρωτησα ρητορικά σε τι γλώσσα είναι γραμμένο το κείμενο.
    Κάποιος είπε στα κυπριακά
    Η φιλόλογος είπε » είναι στην καθαρεύουσα»

  191. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    (Μας έβγαλε έξω και μας) κοπάνησε απουσία ή
    αρπάξαμε απουσία.

    >>οι άλλοι μαθητές, αυτοί που δε θέλουν να κάνουν κατάληψη αλλά έρχονται αντιμέτωποι με ένα λουκέτο στην πόρτα του σχολείου, …
    Πώς είναι το σκεπτικό σας, αν είναι το 51% πχ που κάνει κατάληψη; Όχι τα αιτήματα;

  192. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  193. gpoint said

    Είπεν η ( ισπανίδα) Σοφία Τησεβδομάδος :

    Καθένας κρίνει τον εαυτό του από αυτά που σκέφτεται. Οι άλλοι από αυτά που λέει.

    Ακουσε η (ελληνίδα) Έλπη Δαθανούσα.

  194. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    175: Επί της κυβέρνησης του Κων/νου Λογοθετόπουλου (Δεκ. 1942- Απρ. 1943, ο ίδιος ήταν και υπουργός Θρησκευμάτων κι Εθν. Παιδείας) με την παλλαϊκή εξέγερση✌ του Φεβρουαρίου-Μαρτίου 1943, που απέτρεψε την αναγκαστική στρατολογία Ελλήνων εργατών για την πολεμική βιομηχανία του Ράιχ.

  195. Γιάννης Ιατρού said

    192: το παιδί έχει μέλλον!

  196. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν του έφτανε του Παπαδάκη το πρώτο κάζο, ήθελε και επανάληψη. Ένας μεγαλοδημοσιογράφος υποτυπώδους παιδείας και μέτριας ευφυΐας με άγνοια κινδύνου ξεφτιλίζεται δις από έναν πιτσιρικά που είναι ολοφάνερο ότι έχει προσωπικότητα και πολλές δυνατότητες. Ας πρόσεχες μπαρμπα-Γιώργο.

  197. Nestanaios said

    194.
    Ο Λογοθετόπουλος ή η εξέγερση απέτρεψε την αναγκαστική στρατολογία των Ελλήνων;

  198. Γιάννης Ιατρού said

    Η εξέγερση βέβαια

  199. nikiplos said

    197@ Το 1943, μετά το Στάλινγκραντ, η Γερμανία ήξερε ότι θα χάσει. Αυτό δεν σήμαινε βέβαια ότι θα κάτσει να χάσει έτσι εύκολα. Δεδομένων των εκτεταμένων βομβαρδισμών των Δυτικών συμμάχων στα Γερμανικά εργοστάσια, ο οποίος «άνοιξε» το 1944, είναι πολύ πιθανόν, οι στρατολογημένοι, κυρίως από τα φτωχά στρωματα νέοι (μικρασιάτες, αγρότες, ψωραλαίοι κλπ) θα είχαν γίνει «κρέας» για τις βόμβες των συμμάχων. Εκείνο που με παραξενεύει βέβαια είναι η αντίδρασή τους, των ίδιων δηλαδή να πάνε.

  200. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Από μιά γρήγορη περαντζάδα στα σχόλια, δεν φαίνεται να εκτιμάται η επιλογή «θα χρεώνεται απουσία», την οποία θα χρησιμοποιούσα αν ήμουν στην θέση της υπουργού. Πάντως, το «παίρνω απουσίες» έχει κι μιά άλλη αδυναμιούλα: λχ στο «να παίρνουν απουσίες οι καταληψίες» το παίρνουν θα μπορούσε να έχει και μιά ενεργητική σημασία, δηλ. να παίρνουν απουσίες σαν απουσιολόγοι. (Αυτό δεν είναι θεωρητικό ενδεχόμενο. Σε μιά από τις έξι καταλήψεις που έζησα ως γονέας, κάποτε κάποιοι επαναστατικότεροι καταληψίες έβαζαν απουσίες στο απουσιολόγιο που βρέθηκε στα χέρια τους, σε όσους δεν συμμετείχαν στην κατάληψη!!! 🙂 )

  201. spyridos said

    175

    Η δεξιά του κατσικότοπου και των γερολαδάδων είναι μία ενιαία και δεν έχει αλλάξει καθόλου ως τις μέρες μας.

  202. Γιάννης Ιατρού said

    200: Πως, πως την εκτιμούμε Γιώργο, μόνο τα χρέη φοβόμαστε..μα δεν μας είπες τελικά πόσο μας χρέωσες.

  203. spyridos said

    199.
    Πριν μερικά χρόνια είχα την υπομονή και διάβασα το «The End. Hitler’s Germany 1944-45» του Ian Kershaw.
    Με λεπτομερή καταγραφή των γεγονότων σε όλα τα μέτωπα. Δεν μπορούμε να βγάλουμε λογικά συμπεράσματα ότι «δεν θα καθόταν να χ’ασει κτλ»
    Ο παραλογισμός δεν είχε τέλος. Το μετ’α από εμάς το χάος των ηγετών ακολουθήθηκε δυστυχώς σε όλα τα επίπεδα.

  204. sarant said

    200 Γι’ αυτό, αν πρόσεξες, στο άρθρο συνήθως έχω ενικό: Παίρνω απουσία, που δεν είναι αμφίσημο.

  205. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @202. Πολλά πράγματα για τα χρέη, Γιάννη, δεν μπορώ να κάνω, αλλά μπορώ να σε εφοδιάζω καθημερινά με ασήκωτες ποσότητες μαρουλιών, κρεμμυδιών (χωρίς στάλα φάρμακα και λιπάσματα, παρακαλώ!) ΚΑΙ χωριάτικου ψωμιού.. 🙂

  206. Theo said

    @74β:
    Δύο ήταν τα γυμνάσια όλα κι όλα: Αρρένων και Θηλέων.
    Απουσιολόγο είχαμε, συγγνώμη, κι αυτός έπαιρνε παρουσίες ή έβαζε απουσίες. Αλλά κάποιες, ελάχιστες, φορές οι καθηγητές έλεγαν: «Πάρε παρουσίες» ή «Βάλ’ του απουσία».

  207. Γιάννης Ιατρού said

    Ο Γιώργος άνοιξε (και) φούρνο =>205 🙂 👍
    Οι ντομάτες τι έγιναν ρε συ, έπεσε περονόσπορος; Ελπίζω όχι!

    ΥΓ: έχει «στριμωξίδι» στην Λουκάρεως…

  208. Theo said

    @183:
    Α, και τη «Ναυτιλιακή» την ξέρεις. Περπατημένο σε κόβω 😉

  209. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @207. Οι καλοκαιριάτικες ντομάτες τέλειωσαν και ήδη κοκκίνισε η πρώτη όψιμη.. 🙂
    Μαρούλια, όσα θες!

  210. Η «Ναυτιλιακή» είναι από τα πολύ λίγα ουζάδικα που παραμένουν στη θέση τους από το ’91 που τη γνώρισα εγώ. Τελευταία φορά που πήγα, για κακή μου τύχη, έπιασα την κουβέντα και παράγγειλε κάποιος που όπως έμαθα μετά είναι ρουμελιώτης και μάλιστα από την Πελασγία. Αποτέλεσμα να φάμε μιξ-γκριλ αντί για τους γνωστούς μεζέδες. 😦

  211. ΓΤ said

    209@

    Γιατρέ, έχω στουμπώσει από τα μακαρόνια. Καμιά σάλτσα, να μην τα τρώω γυμνά ο έρημος…

    Να το δώσουμε εδώ ολοκληρωμένο:

    κάθε μέρα, οπλισμένος με μαεστρική κουτάλα από τις 05:40…

    Με τη σοφία της ρυτίδας
    και με τον οίστρο ενός νιάτου
    η σάλτσα εκρίθη αυτού του πιάτου
    υπογραφή μνήμης πατρίδας

    πάνω ο Γιώργος απ’ το τσουκάλι
    ως παντεπόπτης τοματογεύσης
    μάτι στο πλάι, πιο κει η «Νεύσις»
    χέρι ιερό, μια άλλη Κάλι

    κι όταν τη σάλτσα κατεβάσει
    ανάσα ο σεφ μας για να πάρει
    θα γλυκοέβγει στο παρτέρι

    και με όλα αυτά που έχει διαβάσει
    ήρεμος τώρα πάει να πιάσει
    το νυστέρι

  212. Theo said

    @210:
    Υπέροχοι όλοι οι μεζέδες τους και το χύμα λευκό κρασί Τυρνάβου που σερβίρανε (τώρα, που απαγορεύεται, δεν ξέρω τι γίνεται) αλλά κι οι νοστιμότερες τηγανιτές πατάτες που έχω φάει 🙂

  213. ΓΤ said

    @208, 210, 212
    https://nautiliaki.gr/ 🙂

  214. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @211. 🙂 🙂 🙂 🙂

  215. Γς said

    Μιλάω στο τηλέφωνο με ένα φίλο μου καθηγητή μακριά έξω από την Αθήνα και μου λέει για τον λυκειάρχη που μόλις υποπτεύθηκε κάτι τάσεις άρχισε να κυκλοφορεί στις τάξεις με τον κόφτη στο χέρι και να τους λέει ότι σε δύο λεπτά θα πατάξει κάθε προσπάθεια

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: