Ποια είναι η λέξη της χρονιάς για το 2022;
Posted by sarant στο 9 Δεκεμβρίου, 2022
Το τέλος της χρονιάς παραδοσιακά είναι καιρός απολογισμών. Το ιστολόγιο προσπαθεί να τηρεί ευλαβικά τις παραδόσεις κι έτσι με το σημερινό άρθρο συνεχίζουμε ένα εγχείρημα που φέτος επαναλαμβάνεται, ούτε λίγο ούτε πολύ, για δέκατη τρίτη χρονιά: πράγματι, ήρθε και φέτος το πλήρωμα του χρόνου για να διαλέξουμε τη Λέξη της Χρονιάς για το 2022.
Όταν λέμε «λέξη της χρονιάς», εννοούμε κάποια λέξη που ακούστηκε πολύ μέσα στη χρονιά που κοντεύει να τελειώσει. Δεν είναι υποχρεωτικό να είναι νεολογισμός· μπορεί να είναι λέξη που υπάρχει ήδη, αλλά να έχει πάρει καινούργια σημασία ή γενικά να σημάδεψε τη χρονιά που τελειώνει. Τη «λέξη» την εννοούμε με την ευρύτερη έννοια, δηλαδή γίνονται δεκτοί και σύμπλοκοι όροι (το 2018 λέξη της χρονιάς ήταν σύμπλοκος όρος, Συμφωνία των Πρεσπών ενώ το 2017 ξενικός σύμπλοκος όρος, τα φέικ νιουζ) καθώς και ακρώνυμα (το 2014, λέξη της χρονιάς ψηφίστηκε ο ΕΝΦΙΑ).
Κάθε χρόνο η διαδικασία ξεκινάει περίπου την ίδια εποχή και περιλαμβάνει τρία στάδια, με τρία ισάριθμα άρθρα. Φέτος ξεκινάμε στις 9 Δεκεμβρίου, όπως και πέρυσι.
Για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι, τα περυσινά αποτελέσματα είναι εδώ. Πέρυσι λέξη της χρονιάς ψηφίστηκε η γυναικοκτονία, με ρεκόρ ψήφων, στη δεύτερη θέση μακράν το εμβόλιο και στην τρίτη ο αρνητής. Τα προπέρσινα αποτελέσματα είναι εδώ. Πρόπερσι λέξη της χρονιάς αναδείχτηκε ο κορονοϊός, ενώ ακολούθησε το λοκντάουν και το σκόιλ ελικικού. Τα αποτελέσματα του 2019 υπάρχουν εδώ. Το 2019 είχατε αναδείξει λέξη της χρονιάς την κανονικότητα, με διαφορά από τη δεύτερη, την αριστεία, και τρίτη τη γυναικοκτονία. Τα αποτελέσματα του 2018 θα τα βρείτε εδώ. Το 2018 ψηφίστηκε λέξη της χρονιάς η Συμφωνία των Πρεσπών, με αρκετή διαφορά από τη δεύτερη τιναφτόρε και από την τρίτη, Μακεδονικό. Τα αποτελέσματα του 2017 θα τα βρείτε εδώ. Το 2017 είχατε ψηφίσει λέξη της χρονιάς τον όρο φέικ νιουζ ενώ στη δεύτερη και τρίτη θέση είχαμε ισοβαθμία των όρων POS και αντισπισιστής. Τα αποτελέσματα του 2016 θα τα βρείτε εδώ. Λέξη της χρονιάς για το 2016 ψηφίστηκε το Μπρέξιτ και ακολούθησαν πρόσφυγες και χοτ σποτ. Τα αποτελέσματα του 2015 μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Το 2015 λέξη της χρονιάς ψηφίστηκε ο σύμπλοκος όρος κάπιταλ κοντρόλς, στη δεύτερη θέση είχαμε τον όρο πρώτη φορά αριστερά και στην τρίτη το γκρέξιτ. Τα αποτελέσματα του 2014 θα τα βρείτε εδώ. Το 2014 λέξη της χρονιάς ήταν, όπως είπαμε, ο ΕΝΦΙΑ, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι ιπτάμενοι αναρχικοί και στην τρίτη ο ένοικος του τάφου. Τα αποτελέσματα του 2013 μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Το 2013, λέξη της χρονιάς ψηφίστηκε το σαξές στόρι, ενώ στη δεύτερη θέση ήρθε η βιαποπουκιανπροέρχεται και στην τριτη θέση τα άκρα/θεωρία των άκρων. Τα αποτελέσματα του 2012 μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Το 2012 είχατε ψηφίσει για λέξη της χρονιάς την επαναδιαπραγμάτευση, στη δεύτερη θέση το εγέρθουτου και στην τρίτη την αλληλεγγύη. Αν θέλετε να πάμε ακόμα πιο πίσω, τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του 2011 βρίσκονται εδώ. Το 2011 πρώτη είχε έρθει, με διαφορά, η λέξη αγανακτισμένοι, ενώ στη δεύτερη και τρίτη θέση ισοβάθμησαν το κούρεμα και το χαράτσι. Τέλος, τα αποτελέσματα, του 2010, βρίσκονται εδώ. Το 2010, πρώτη χρονιά του… θεσμού, είχε έρθει πρώτη η λέξη μνημόνιο, ακολούθησε με μικρή διαφορά το ΔουΝουΤου και την τριάδα έκλεισε η τρόικα. Το 2009 δεν είχε διοργανωθεί διαγωνισμός από το ιστολόγιο.
Ίσως σας κούρασε αυτή η αναδρομή αλλά δεν είναι χωρίς ενδιαφέρον πιστεύω, έχουμε μια λεξιλογική επισκόπηση της δωδεκαετίας με τον τρόπο αυτό.
To 2020 και το 2021 είχαν σημαδευτεί από την πανδημία, κάτι που αντικατοπτρίστηκε και στις λέξεις που διακρίθηκαν στις αντίστοιχες ψηφοφορίες. Η φετινή χρονιά σήμανε, με πολιτική απόφαση σε όλη την Ευρώπη, την έξοδο από την πανδημία και την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων, αλλά μόνο στην κανονικότητα δεν επιστρέψαμε αφού είχαμε την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τον πόλεμο που μαίνεται από τότε, και τη συνακόλουθη ενεργειακή κρίση, την επιστροφή του πληθωρισμού στην ΕΕ και το κύμα ακρίβειας.
Ο πόλεμος φυσικά μας έφερε κάποιες νέες λέξεις, ας πούμε τον όρο πουτινάκια ή αύξησε πολύ τη χρήση άλλων, όπως αναθεωρητής / αναθεωρητική δύναμη (βέβαια και η Τουρκία κατηγορείται ως αναθεωρητική δύναμη). Μια έκφραση που ακούστηκε πολύ, μέχρι καταχρησης, είναι η σωστή πλευρά της ιστορίας, ενώ πολύ ακούστηκαν, στην αρχή ιδίως, οι ολιγάρχες, όπως και, στη συνέχεια, το εμπάργκο.
Για να κάνω μια παρένθεση, θυμίζω ότι παραδοσιακά στις ψηφοφορίες μας αποκλείονται τα κύρια ονόματα, κι έτσι δεν θα δεχτούμε λέξεις όπως Ουκρανία, Ντονμπάς, Πούτιν, Ζελένσκι κτλ, όσο κι αν μονοπώλησαν κατά καιρούς την επικαιρότητα, αλλά θα δεχτούμε όρους που προκύπτουν από κύρια ονόματα (σαν τον όρο πουτινάκια) ή παραφθορές κυρίων ονομάτων (Πούτλερ; )
Και εξαιτίας του πολέμου και των σχετικών μέτρων, αλλά και για άλλες αιτίες, έχουμε ενεργειακή κρίση, εμφανίστηκε πάλι ο πληθωρισμός και μας ταλανίζει το κύμα ακρίβειας. Από τους λογαριασμούς του ρεύματος μάθαμε όλοι τη ρήτρα αναπροσαρμογής. Η κυβέρνηση καθιέρωσε επιδότηση ρεύματος, ενώ το σχετικό μέτρο έχει και την αγγλοφερμένη ονομασία PowerPass. Νέος επίσης όρος, σε προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης, είναι το καλάθι του νοικοκυριού.
Παρόλο που η πανδημία κηρύχτηκε λήξασα, δεν έχει φύγει και θα συνεχίσει να μας ταλαιπωρεί. Στην αρχή της χρονιάς είχε ακουστεί για ένα διάστημα πολύ ο στειλεός, ενώ πρόσφατα το ΣτΕ έβγαλε αντισυνταγματική την απομάκρυνση των ανεμβολίαστων υγειονομικών. Πολλοί βασανίζονται από την/τον long Covid, που δεν ξέρω αν έχει βρεθεί ελληνικός όρος, ενώ μια παροδική υγειονομική απειλή ήταν και η ευλογιά των πιθήκων.
Στην εσωτερική πολιτική είχαμε το σκάνδαλο των υποκλοπών, που έφερε στην επιφάνεια και τον αμίμητο όρο νόμιμη επισύνδεση (ίσως στο ψηφοδέλτιο βάλουμε το σκέτο «επισύνδεση»). Το Predator μάλλον θα θεωρηθεί κύριο όνομα και δεν θα μπει στην ψηφοφορία. Έχουμε βέβαια και τα αδιευκρίνιστα ποσά της υπόθεσης Νοβάρτις, την ολιστική θεώρηση των πραγμάτων, καθώς και τα πόμολα, ως ένδειξη κατάχρησης δημόσιου χρήματος (ίσως να μπει ως φράση και τα πόμολα).
Από το Διαδίκτυο είχαμε μέσα στη χρονιά το Wordle και την αντίστοιχη ελληνική Λέξλη. Τέλος, ο πρόσφατος βαρύτατος τραυματισμός του 16χρονου Ρομά έφερε πάλι στην επικαιρότητα ένα αίτημα, έτσι διατυπωμένο, από τη φετινή επίσης δολοφονία του Νίκου Σαμπάνη: Δηκεοσηνι.
Δεν έβαλα πολλές λέξεις σε αυτή την επισκόπηση, αλλά είμαι βέβαιος πως με τα σχόλιά σας ο κατάλογος θα εμπλουτιστεί όσο πρέπει.
Περιμένω λοιπόν τις δικές σας ιδέες και προτάσεις. Μπορείτε στα σχόλιά σας να δηλώνετε περισσότερες από μία λέξεις που πιστεύετε ότι σημάδεψαν τη χρονιά που τελειώνει, έστω κι αν έχουν ήδη δηλωθεί από προηγούμενους ή από το άρθρο, έτσι ώστε να γίνεται και μια προκαταρκτική στάθμιση.
Να θυμίσω ότι ένας κανόνας που έχουμε καθιερώσει σε αυτές τις ψηφοφορίες είναι ότι οι λέξεις που έχουν διακριθεί τα προηγούμενα χρόνια αποκλείονται από την ψηφοφορία.
Αυτό το πρώτο στάδιο, το στάδιο της διατύπωσης των προτάσεων, φέτος θα διαρκέσει έως την Τρίτη 13 του μηνός, στις 11 μ.μ. ώρα Ελλάδος, εκτός αν η υπόλοιπη εφορευτική επιτροπή (λέγε με Στάζιμπο) αποφασίσει διαφορετικά. Στη συνέχεια, η εφορευτική επιτροπή θα συγκεντρώσει τις επικρατέστερες προτάσεις (συνήθως είναι γύρω στις 50, πέρυσι είχαμε 42, αλλά πρόπερσι 65) και θα τις θέσει σε ψηφοφορία.
Η ψηφοφορία φέτος θα ξεκινήσει την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει ως τα μεσάνυχτα της 30ής Δεκεμβρίου. Παραμονή πρωτοχρονιάς θα έχουμε τα αποτελέσματα και θα ξέρουμε ποιαν διαλέξατε για Λέξη του 2022.
Λέξη της χρονιάς διαλέγουν βέβαια και άλλοι οργανισμοί, εδώ και πολλά χρόνια μάλιστα. Το λεξικό Collins ανακήρυξε Λέξη της χρονιάς τον όρο permacrisis, ενώ τo λεξικό OED της Οξφορδης διάλεξε (ύστερα από ψηφοφορία ανάμεσα σε τρεις) τον αρκετά περίπλοκο όρο goblin mode. Eδώ βλέπετε ανασκόπηση άλλων λέξεων της χρονιάς.
Αλλά αυτά αποφάσισαν εκείνοι. Για τη δική μας ψηφοφορία περιμένω τις προτάσεις σας: Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η Λέξη της χρονιάς για το 2022;
Υστερόγραφο: Για να μην ξεχνιόμαστε, χρόνια πολλά στην Άννα, τη Νικοκυροπούλα και τις δικές σας!
Κουνελόγατος said
Υποκλοπές, επισύνδεση, αδιευκρίνιστα και βλέπουμε. Καλημέρα, χρόνια πολλά.
ΓΤ said
«Παραμονή πρωτοχρονιάς θα έχουμε τα αποτελέσματα και θα ξέρουμε ποιαν διαλέξατε για Λέξη του 2021».
Πάντως, θα διαλέξουμε τη λέξη του 2022.
«φέτος θα διαρκέσει έως την Τρίτη 13 του μηνός, στις 11 μ.μ. ώρα Ελλάδος».
Ναι, τη «λέξη της χρονιάς» θα σκέφτομαι στον Ημιτελικό του Μουντιάλ, ιδίως αν προκύψει BRA-ARG…
LandS said
Φτιάχτε καλέ ένα πινακάκι 13(έτη)Χ3(κατάταξη) με τους λίκνους στα έτη για να έχουμε εικόνα και όχι χίλιες λέξεις (πλογ) επαναλαμβανόμενες 😊
Efi said
ΔΗΚΕΟΣΙΝΙ ξάδερφε καλημέρα
Δύτης των νιπτήρων said
Πάντα το ίδιο ερώτημα! Θέλουμε μια λέξη που να χαρακτηρίζει τη χρονιά, ή ένα νεολογισμό ή σπάνια λέξη που να καθιερώθηκε φέτος; Στη δεύτερη περίπτωση, η επισύνδεση παίζει σχεδόν χωρίς αντίπαλο. (Στην πρώτη, δεν μπορούμε να μην προσθέσουμε κάτι σαν Ουκρανία, πόλεμος, κτλ.)
Alexis said
Καλημέρα.
επισύνδεση, υποκλοπές, κακοποίηση, κακοποιητής, αναθεωρητισμός.
sarant said
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και τις προτάσεις!
2 Ωχ, διόρθωσα
4 Καλημέρα ξαδέρφη!
5 Το δίλημμα υπάρχει. Πράγματι, λέξεις όπως «πόλεμος» μπορούν να προστεθούν (Ουκρανία είναι κύριο όνομα). Η επισύνδεση μάλλον στην τρίτη κατηγορία ανήκει.
sarant said
6 Μπράβο, τα κακοποιητής και κακοποιητικός έπαιξαν πολύ.
Και με την υπόθεση του Κολωνού ακούστηκε πολύ το «παιδοβιαστής».
Alexis said
Χρόνια πολλά στη Νικοκυροπούλα και σε όλες τις Αννούλες!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ρευματοκοπή
Alexis said
λεφτόδεντρα, κλεφτόδεντρα
LandS said
2
Βεβαίως, και η δολοφονία του Σαμπάνη δεν έγινε φέτος αλλά πέρσι 22 Οκτώβρη 2021
Σίγουρα Δηκεοσινη, Υποκλοπές/Επισυνδέσεις και βλέπουμε
aristea k said
Επισύνδεση, ρήτρα αναπροσαρμογής, καλάθι της νοικοκυράς, powerpass, παιδεραστία και γυναικοκτονία είναι για μένα οι λέξεις που έπαιξαν μπάλα περισσότερο μέσα στο ’22.
Ναι, ήταν πέρυσι η γυναικοκτονία, το είχα προτείνει πρώτη, μάλιστα, και μου είχατε απαντήσει ότι υπήρχε και το ’19. Είναι θλιβερό, αλλά νομίζω ότι ξεχωρίζει μακράν.
ΥΓ: Ψηφίζω «ναι» για το πινακάκι με τις 3 πρώτες λέξεις για κάθε έτος. ☺
sarant said
10-11 Μπράβο, ωραίες προτάσεις
13 Οκ, του χρόνου να θυμηθώ να βάλω πινακάκι
miltos86 said
Καλημέρα!
Για να μην ξεχνάμε και την επικαιρότητα από την αρχή της χρονιάς:
Τι ομάδα είσαι
Καραμπίτ
Επίσης καταραμένο Μουντιάλ ή και απλώς καταραμένο
Alexis said
Ανεξάρτητα από το εδώ μποϊκοτάζ η λέξη μουντιάλ, σκέτη ή με τον χαρακτηρισμό «καταραμένο» νομίζω ότι πρέπει να μπει στο ψηφοδέλτιο.
dimosioshoros said
@ 4 Efi
Καλέ, ΔΗΚΕΟΣΙΝΙ ή ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ; 🙂
Stelios Kornes said
Καλημερες σε ολους! Πιστος στην υποσχεση μου, θα προτεινω για τον πρωθυπουργο μας τους παναξια κερδισμενους ορους «Διαπλοκούλης» και «Κρυφακούλης». 🙂
xar said
Καλημέρα,
Κατά τη γνώμη μου η λέξη που επηρέασε περισσότερο τη ζωή μας σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς που κλείνει, που θα συνεχίσει να την επηρεάζει και που μάλλον θα έχει και την καταλυτικότερη επίδραση στις πολιτικές εξελίξεις διεθνώς είναι αναμβισβήτητα η ενεργειακή κρίση .
Ωστόσο, θεωρώ ότι μεγαλύτερη σημασία σε βάθος χρόνου θα έχει το πρόβλημα που αναδεικνύεται από την απόφαση του ΣΤΕ για τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς .
Και εξηγούμαι: Τι μας λέει το ΣΤΕ με τις αποφάσεις του; Ότι η υποχρέωση δια νόμου της υποβολής σε ιατρική πράξη χωρίς συγκατάθεση, είναι συνταγματική και καλώς γίνεται, εκτός και αν στηλώσεις πολύ τα ποδάρια σου, οπότε η επιβολή του νόμου είναι αντισυγματική! Δείχνει έτσι όχι μόνο την υποκρισία σε πολιτικό και θεσμικό επίπεδο (αυτή πάντα υπήρχε), αλλά και την αμηχανία στην οποία έχουν περιέλθει τα θεσμικά όργανα από τη μορφή που έχει πάρει το πολίτευμά μας, όπου η έννοια της δημοκρατικής νομιμοποίησης όλο και χάνει έδαφος, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο το ήδη χαμηλό επίπεδο της δημοκρατίας μας. Και δυστυχώς, αυτή η τάση δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, παρατηρείται σε όλο τον δυτικό τουλάχιστον κόσμο.
(Όλα αυτά βέβαια αφορούν τη σχέση πολίτη-κράτους και το εσωτερικό των κρατών, γιατί στην εξωτερική πολιτική όλα ήταν έτσι και πολύ χειρότερα ανέκαθεν.)
Άρα ψηφίζω
1. ανεμβολίαστοι υγειονομικοί
2. ενεργειακή κρίση
ndmushroom said
Στα ενεργειακά, ακούστηκε αρκετά (όχι όσο η ρήτρα αναπροσαρμογής) και το χρηματιστήριο ενέργειας. Είχαμε επίσης τα υπερκέρδη και τη φορολόγησή τους (τα μεν πρώτα ζουν και βασιλεύουν, η δεύτερη έρχεται -μην περιμένετε, θα αργήσει λίγο…).
Ο παιδοβιαστής ακούστηκε πολύ, όχι μόνο για τον Κολωνό αλλά και με τη δίκη Λιγνάδη. Συζητήθηκε μάλιστα από τους συνήθεις υπόπτους κατά πόσον ο «παιδοβιαστής» ξεπλένει την παιδεραστία (αντίστοιχο του «δηλαδή οι γυναίκες δεν είναι άνθρωποι;» που χρησιμοποιήθηκε -από τους συνήθεις υπόπτους, πάντα- κατά της γυναικοκτονίας. Να το λάβουμε ως οιωνό;)
Μουντιαλικά δεν βάζω για να μη με φάει το μποϊκοτάζ του Νικοκύρη, αλλά νομίζω ότι με τόσο πλούσια επικαιρότητα δεν θα είχαν ελπίδες έτσι κι αλλιώς.
(αυτά για την ώρα. Επιφυλάσσομαι για άλλα)
sarant said
16-20 Ο όρος «καταραμένο Μουντιάλ», αν πράγματι λέγεται, θα μπορούσε να μπει, άσχετα με το μποϊκοτάζ. Αλλά λέγεται;
ndmushroom said
Άλλη μια λέξη που ακούστηκε αρκετά ήταν το μετρό. Στην Αθήνα λόγω του σχεδιαζόμενου σταθμού στην Πλατεία Εξαρχείων, στον Πειραιά λόγω της επέκτασης και στη Θεσσαλονίκη, όπως πάντα, επειδή δεν έγινε ακόμα και επειδή για άλλη μια φορά είχαμε τα γνωστά καραγκιοζιλίκια με κορδέλες, εγκαίνια και «δοκιμαστικές λειτουργίες» που θυμίζουν μάλλον τρενάκι σε λούνα παρκ παρά μέσο συγκοινωνίας. Από την άλλη, αν το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν τεθεί σε λειτουργία μέχρι την Πρωτοχρονιά του ’24 η Ελλάδα θα κληθεί να επιστρέψει το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων της κατασκευής του, που προέρχονται από την ενωσιακή συγχρηματοδότηση. Οπότε ίσως ακουστεί περισσότερο του χρόνου, είτε για καλό είτε ως δικαιολογία για τη νέα χρεωκοπία της χώρας.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
Παιδοβιαστές.
Ενα τεράστιο και διαχρονικό κοινωνικό πρόβλημα, που ανέκαθεν η κοινωνία αρνείται να το βγάλει στην επιφάνεια, για ριζική αντιμετώπιση, ούτε λόγος μια και εμπλέκονται ενεργά, όλα τα κοινωνικά στρώματα και φορείς.
Πληθωρισμός – ακρίβεια.
Κάτι που είχαμε ξεχάσει πως υπάρχει, αλλά οι δεξιοαριστερόστροφες «κυβερνήσεις» που εξυπηρετούν τις εγκληματικές τραπεζικές συμμορίες, φρόντισαν να μας τον θυμίσουν.
Καλάθι του νοικοκυριού.
Όταν η κυβερνητική γελοιοτητα, καταφέρνει να ξεπεράσει τον εαυτό της, και να επιβραβεύεται με την κοινωνική ανοχή και κυρίως, αποδοχή.
Φρόντισαν τα προηγούμενα λαμόγια γι’αυτό, θάβοντας για πάντα τις όποιες λαϊκές ελπίδες.
sarant said
Πρόταση από το Τουίτερ: έγχαρτος
Γιώργος Λυκοτραφίτης said
Καλημέρα!
Προτείνω:
– κακόβουλο λογισμικό
– αναθεωρητικό αφήγημα / αναθεωρητισμός
– επιτελικό κράτος
– δομή (όχι η εγκυκλοπαίδεια)
– κιβωτός (όχι του Νώε)
dimosioshoros said
…ερντογάν…
(να τους κουφάνουμε).
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Σιγανοπρεσβυτέρα.
nikiplos said
Βάσει της επικαιρότητας και της ατζέντας από την κυρίαρχη δημοσιογραφία: Αντιεμβολιαστής, ψεκ, ψέκα, ψεκασμένοι, Ρωσοουκρανικός πόλεμος, πουτινάκια, ρήτρα αναπροσαρμογής, Ευλογιά των Πιθήκων, Επισύνδεση, Υποκλοπές, Παρακολουθήσεις, Παιδοβιαστής, Πάτερ Αντώνιος, Κιβωτός, καλάθι της νοικοκυράς.
gpointofview said
Η λέξη υποκλοπή θα μπορούσε να μπει σαν υποκολοπή ώστε να καλύπτει και την λαϊκή φράση για το τι κινδυνεύουμε να χάσουμε μ’ αυτούςπου μπλέξαμε.
Το «γαμιέσαι Μητσοτάκη» σαν έκφραση, το ξεχάσαμε ; Τόσα και τόσα τετράστιχα στον βρόντο ;
Χρόνια πολλά στις εορτάζουσες και στον φίλο του Καϊάφα …
Μαρίνος said
Καλημέρα
Φιούελ πας, επιδότηση – επίδομα, κεταμίνη, παιδοκτόνος, προσωπικός γιατρός, πόλεμος, Ρομά, βιασμός, αστυνομία και ΜΤΣΚ ΓΜΣ!
sarant said
Ωραίες προτάσεις.
Πάτερ Αντώνιος ειναι όνομα, αλλά πάτερ;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Το απόρρητο/Επίκληση του απορρήτου
Anasto said
Καλημέρα,
Πολύ εύστοχες προτάσεις και στα σχόλια να σημειώσω (ίσως και οι κυρώσεις, που επανήλθαν λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, να μπορούσαν να σταθούν σαν ιδέα), προτού μοιραστώ την πρόβλεψή μου, που είναι ότι η λέξη της χρονιάς στην Ελλάδα θα είναι η «επισύνδεση». Να συμπληρώσω ότι, αν τυχόν παρατεθεί ως «νόμιμη επισύνδεση», θα αδικηθεί η υποψηφιότητα.
Αλλά να μοιραστώ και έναν προβληματισμό, που έχει να κάνει με το γεγονός ότι, αν για ένα θέμα, για μία έννοια, εισαχθούν περισσότερες από μία υποψηφιότητες, αυτή αποδυναμώνεται, μια και μοιράζονται οι ψήφοι. Αν πχ ερωτηθούμε αν είμαστε γάβροι, θρύλος, ολυμπιακάρα, ΟΣΦΠ ή Παναθηναϊκοί, τότε θα βγείτε περισσότεροι οι αλλόθρησκοι αν δεν μας σουμάρει κανείς τους δαφνοστεφανωμένους. Ομοίως, αν μπουν στο παραβάν τα πρέντατορ, οι υποκλοπές και οι επισυνδέσεις, ίσως είναι άδικο για αυτές τις λέξεις, μια και δεν νομίζω πως ψηφίζουμε με αμιγώς λεξιλογικά κριτήρια αλλά και με βάση το ποιο θέμα απασχόλησε περισσότερο την επικαιρότητα ή εμάς τους ίδιους. Χωρίς, από την άλλη, να έχω κάποια πρόταση για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Μολυσμένο κινητό/μήνυμα
LandS said
18
Κοριοκούλης;
Εγώ λέω να συμπεριλάβουμε και μια φράση στα εγγλέζικα:
Cheetah the fastest predator.
Και όντως το Τσιτάχ (ο Γατόπαρδος, η Τσίτα, Ακινόνυξ ιουβάτους -Acinonyx jubatus) είναι το πιο γρήγορο αρπακτικό. Εν ριπή οφθαλμού αρπάζει και τα πόμολα.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ο ανιψιός
Greek mafia
LandS said
29
Αν είναι μα βάλουμε το τελευταίο στίχο του τετράστιχου, να βάλουμε και το «καλημέρα» ή το «μαλάκα»
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Κακοκαιρία Ελπίδα 2022/ Αποκλεισμένοι στα χιόνια της Μεσογείων
Ή βασίλισσα διῆλθε τήν πύλη τοῦ θανάτου
Βενζίνη 2,5 ευρώ
Alexis said
#38: Πω, πω, ναι, τι θυμήθηκες τώρα!
Με τα 150άευρα των αποζημιώσεων.
Και την περίφημη ατάκα Μητσοτάκη «το χιόνι έπεσε μέρα-μεσημέρι, συνήθως πέφτει βράδυ» 🤣
Aghapi D said
Καλημέρα σε όλες και όλους
Δέν είχα τηλέφωνο σχεδόν για ένα μήνα.
Μου λείψατε. Δέν φαντάζεστε πόσο μου λείψατε 🙂
Saradimas said
ρήτρα αναπροσαρμογής
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Θέση 108
Λάμπας said
Προτείνω τον καπαμά και για μια ακόμη χρονιά, τη φαμίλια. Δεν ακούγεται πολύ, αλλά στο μέλλον θα μιλάνε για τα χρόνια της φαμίλιας.
Γιώργος Λυκοτραφίτης said
Γιατί η «γυναικοκτονία», που ήρθε τρίτη το 2019, επανεξελέγη πρώτη το 2021; Δεν αντίκειται αυτό στον Κανονισμό του Θεσμού;
leonicos said
40 Ως αγάπη, είναι δυνατόν να μη μας λείψεις;
Και σ’ εμάς έλειψες. Δεν μου το είπε καθαρά ο νοικοκύρης, αλλά αν τον ρωτούσα θα μου το έλεγε
leonicos said
Εμένα μού λείπει μονίμως ο Τζι
Δεν βρίσκεται πουθενα
ούτε στον εαυτό του
leonicos said
Λέξη της χρονιάς;
Να προτείνω;
Δεν γίνεται. Είναι πολύ χυδαία….
Άντε, ας την πάρει το ποτάμι
Μητσος-Τάκης και Σια
leonicos said
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το χιόνι συνήθως είναι κρύο
leonicos said
Με ενέπνευσε το βιντεάκι. Όχι πς θα το δω
GeoKar said
Ενημερωτικά: https://www.kathimerini.gr/society/562175461/oi-lexeis-toy-22-gennithikan-apo-tis-kriseis/
Χρόνια πολλά στις Αννουλες, του Νικοκυρη, του ιστολογίου, κι όσων αγαπάμε!
nwjsj said
Εμείς που συμβιώνουμε παρέα με γατιά, ζούμε το goblin mode κάθε μέρα, οπότε τι να μας πει και το οξφορδολεξικό!
Για το φετινό ψηφοδέλτιο προτείνω:
– ΔΗΚΕΟΣΙΝΗ (έτσι με κεφαλαία όπως την πρωτοείδαμε γραμμένη στο πανό των συγγενών του δολοφονημένου Σαμπάνη πέρυσι τον Νοέμβρη)
– Πόλεμος
– Πρέντατορ
– Αναθεωρητισμός
Ειδικά η τέταρτη είναι καθημερινό ψωμοτύρι στα δελτία προπαγάνδας όλων των πετσωμένων καναλιών και θα την προτιμούσα σε σχέση με το «αναθεωρητική δύναμη» ή το «αναθεωρητής», διότι ως έννοια ‘στέκεται’ από μόνη της δίχως επεξηγηματικές παρενθέσεις.
Χαρούλα said
Προκλητικός. Ακούστηκε πολύ γιατί συνόδευε πολλές ειδήσεις
(γείτονας, σουλτάνος, συλληφθής, υπουργός, βιαστής, γυναικοκτόνος, ……)
Χρόνια πολλά στις Αννούλες του χιονιά και του Νικοκύρη.
Καλώς την! Aghapi D έλειψες…
Μίχου Κωνσταντίνα said
και τα πόμολα
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
51# Βρε δεν είπαμε να μη χάνεσαι? 🙂
______
Το πρόβλημα με την ανορθόγραφη δικαιοσύνη είναι πως την έχουμε από δεκαετίες, δεν είναι εφήμερη λέξη της χρονιάς 😦
______
Πόλεμος
Επισύνδεση/υποκλοπές/πρέντατορ
Κακοποιητής
Γυναικοκτονία
Το #29 σταθερή αξία
ΣΠ said
Η χρονιά σημαδεύτηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Αυτή είναι και η πρότασή μου για λέξη της χρονιάς: Πόλεμος στην Ουκρανία.
ΚΑΒ said
Να τη χαίρεσαι, Νικοκύρη, τη Νικοκυροπούλα σου και χρόνια της πολλά.
Χαρούλα said
…με λύπη να προσθέσω «νησίδα του Έβρου»;
https://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/neo-epeisodio-me-metanastes-sthn-perioxh-toy-ebroy-ti-anakoinwnei-to-ypoyrgeio/post48101
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Ωπ! Να τη χαίρεσαι Νίκο!
sxoliastis2020 said
Κι εγώ νομίζω ότι η επισύνδεση παίζει …χωρίς αντίπαλο.
Άλλες προτάσεις: -Επίδομα θέρμανσης; Επίδομα καυσίμου; Καλάθι νοικοκυράς/νοικοκυριού;
Επίσης το «Θά ‘ρθουμε νύχτα» μετράει;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Χρόνια πολλά της Άννας του Νικοκύρη και όποιας Αννούλας κρυφά μας γιορτάζει.
(Με άλλα λόγια ειπωμένη ήδη έκφραση)
Κρίση κόστους ζωής.
Ενεργειακό
Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said
Πρέντατορ (για τους μερακλήδες «Πριντέιτορ»)
Υποκλοπές
ΚαθιΚούλης
Κων said
Ενεργειακή Κρίση
Δόση (για όλες τις… χρήσεις) – Επιδότηση
Υπέρκομψη
ΤΨΡΜ
spyridos said
Κοριάκος
Νίκος Θεοχαράκης said
Αρχικοριός; Κρυφακούλης; καλάθι; pass;
Γιώργος Ανδρουλάκης said
Πάτσης
Αναστασία said
Καλημέρα!
«Τοξικότητα» και «θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά»
Γεώργιος said
Μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή φράση που χρησιμοποιείται τελευταία και χαρακτηρίζει την καθημερινότητα μας είναι το «καλάθι της νοικοκυράς»!!
Μαρίνος said
Καλημέρα, φιούελ πας κλπ, επιδότηση, προσωπικός γιατρός, κεταμίνη, παιδοκτόνος, πόλεμος, ΜΤΣΚ ΓΜΣ.
Βάσω said
Ρήτρα αναπροσαρμογής
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
Ελειπα, κι έτσι υπήρχαν πολλά σχόλια από νέους φίλους που περίμεναν έγκριση, τα έξι τελευταία. Καλό αυτό (όχι ότι περίμεναν, ότι είναι νέοι φίλοι)
Μαρία said
επισυνδέσεις
Χρόνια πολλά και στη νικοκυροπούλα.
sarant said
Ευχαριστώ για τις ευχές, ευχαριστώ και για τις προτάσεις.
Από το Τουίτερ: Ενεργειακή φτώχεια.
Το σχ. 68 το είχα εγκρίνει και (πολύ) νωρίτερα, άρα είναι διπλό. Δεν πειράζει.
40 Καλώς την Αγάπη!
44 Από το ψηφοδέλτιο αποκλείονται οι λέξεις που έχουν πρωτεύσει παλιότερα. Ίσως πρέπει να βάλουμε και προθεσμία παραγραφής, αν πχ το 2034 μπούμε πάλι σε μνημόνιο θα το αποκλείσουμε επειδή είχε βγει πρώτο το 2010;
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Και το τελευταίο του #62 σταθερή αξία.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Κύμα πλειστηριασμών
Εταιρείες είσπραξης
Φαντς
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Γαλάζιες ακρίδες!
Πανάγος said
Δηκεοσηνι, υποκλοπές, αδιευκρίνιστος, τι πιο σύνηθες
ΣΠ said
Νικοκύρη, να χαίρεσαι την Άννα σου.
eva matenoglou (@evamaten) said
Καλησπέρα και χρόνια πολλά στις Αννούλες!
Ας προτείνω κι εγώ (πρώτη φορά!), αν και δεν θα πρωτοτυπήσω:
Επισυνδέσεις/ υποκλοπές/παρακολούθηση
Πόλεμος
Αναθεωρητισμός/προκλητικός
Ενεργειακή κρίση/κιλοβατώρα/ανατιμήσεις
Γυναικοκτονία
Κακοποίηση
Παιδοβιαστής
ΤΨΡΜ
eva matenoglou (@evamaten) said
75.
Α, ναι, ξέχασα τις ακρίδες και τα πόμολα!
Costas Papathanasiou said
Καλησπέρα. Χρόνια πολλά και καλά στη ΝικοκυρΑννιώ και όλες τις συνονόματές της !
Ταιριαστή εννοιολογικώς η αναζήτηση για λέξη-φαβορί( < γαλ. favori < ιταλ. favorito<λατ. faveο <ΙΕ *bʰeh₂weh₁yeti “ευνοώ” εκτεταμένη μορφή ρίζας *bʰeh₂ απ’ όπου και τα “φαύω, φαέθω,φαίνω”, βλ. https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Proto-Indo-European/b%CA%B0eh%E2%82%82- ), ανήμερα Άγιας Άννας (<εβρ.ρίζα ḥ-n-n “εύνοια, χάρη”, εκ της οποίας και Αννίβας<Hannibal=Χάρη Κυρίου)— και αναμενόμενο η ομοηχούσα φάβα αυτής της Χρόνιας συγΚυρίας να στρέφει για άλλη μια φορά την προσοχή μας στου ριζικού τον λάκκο τον μυριόκακο (όπου μας βγαίνει το ηλιέλαιο), σα να γυρεύουμε ένα ξόρκι αντικυριάκειο, χαρηποτερικό, υπέρ μοίρας κάποτε στον ήλιο (του τύπου: “της Δηκεοσήνι πάτερ κιβωτέ και επισύνδεση παιδοβιαστή , -mir πωλεί κακό σας -myr, λύμα νατο σε φόρα μου”).
Πέπε said
Τάχατες να ‘μαι ο μόνος που δεν πιάνει το υπονοούμενο πίσω από την ανορθογραφία στο δικεοσήνι; Μήγαρις είναι και κάνας άλλος που δεν καταλαβαίνει και ντρέπεται ν’ αρωτήξει; Άτζαμπα γιατί;
Stazybο Hοrn said
3, κλπ.: Είχαμε φτιάξει κι αυτό ως και το 19:

Stazybο Hοrn said
81: Σαν το τιναφτόρε, θα είναι… Ούτε εγώ έχω καταλάβει τίποτα σχετικό σαματά.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
81, 83 Ήταν το πανό των τσιγγάνων για το φόνο του Νίκου Σαμπάνη (δε μπορώ να τ΄αντιγράψω γμτ)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
https://pbs.twimg.com/media/Fi3VRnfXEAECgUJ?format=jpg
aerosol said
Πόλεμος
Επισυνδέσεις (όρος πονηρός, απατηλός και υστερόβουλος αλλά… αυτός μας προέκυψε φέτος)
Πληθωρισμός
Καλάθι νοικοκυριού
Stazybο Hοrn said
84: Τι είναι ξέρω, με ποια κριτήρια προτείνεται στη λίστα δεν κατάλαβα… Η ανορθογραφία είναι στέιτμεντ, ας πούμε; Να βάλουμε και το σημερινό;

aerosol said
Επί του πιεστηρίου:
Η βελγική Le Soir γράφει για σύλληψη (μάλλον περί ανάκρισης πρόκειται, καθώς έχει ασυλία) της Εύας Καϊλή για μεγάλη υπόθεση διαφθοράς που σχετίζεται με το μουντιάλ του Κατάρ. Το πρωί τσίμπησαν τον σύντροφό της και έψαξαν το σπίτι τους.
[Μα… το Ευάκι ρε γαμώτο…;! 😀 ]
Να καρφώθηκε με εκείνη την πολύ γουστόζα ομιλία στην Ευρωβουλή, που μίλησε για «πρωτοπορία στα εργασιακά δικαιώματα» του Κατάρ; Κατάρα!
Stazybο Hοrn said
Την διέγραψε
aerosol said
Ωπς, μόλις τη σούταρε κι ο Ανδρουλάκης από την Πασοκάρα…
aerosol said
Πιάσε κόκκινο Στάζυ!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
89, Πρόφτασε και πήρε το κλέος της διαγραφής το πασοκ, ενώ σε λίγο, όπως ήταν εφταφάνερο, θα προσχωρούσε στους Νουδίτες και τυπικά. Άξια η κομμουνιστοφάγα!
Μαρία said
89
https://sarantakos.wordpress.com/2022/11/14/mundial-6/#comment-849052
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Πάνω στην ώρα που διάβαζα εδώ κι εκεί για μουσακά δίχως κιμά – λαχανικά (κάνω δικές μου πατέντες αλλά πάντα ρίχνω ματιές να δω τί λένε κι άλλοι, και να, είδα κ μανιτάρια ψιλοκομμένα, που θα έβαζα αν το σκεφτόμουν, αλλά δεν θα το θυμόμουν) μου πέταξε η οθόνη μια φάτσα Καϊλή ως είδηση, σβήστηκε κι ούτε που διάβασα τί έλεγε. Καμία καϊλία ακόμη σκέφτηκα/αν σκέφτηκα. Και βλέπω τώρα τα χαϊρια της.
σσ Στο κόκκινο έχει τα αδέλφια/Κόκκινα ποδήλατα -πολύ ωραίοι!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
χαχα, φτου! Κίτρινα ποδήλατα κι ότι λέγανε γιατί «Κίτρινα»
Μαρία said
71
sarant said
89!!!! Εμ γι’ αυτό ήταν πρωτοπόρο το Κατάρ!
81 κε Εχω δει πολλούς να γράφουν σκόπιμα ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ
aerosol said
Μήπως αντί για κομμουνιστές προτιμούσε να τρώει ζεστό παρά;
[Τι μένει πια; Αν ποτέ βγει βρώμα και για την Αχτσιόγλου, πάει, θα αποσυρθώ δια παντώς από την δημόσια ζωή του τόπου για να γράψω τα απομνημονεύματά μου, μακριά από τα φλας και τις κάμερες!]
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
88 Μήπως επειδή παραπέμπει άμεσα στο συγκεκριμένο γεγονός, που δίπλωσε μέσα στη χρονιά. Μάλλον …τρίπλωσε με την τσιγγανούλα που την έλιωσε η πόρτα στο εργοστάσιο
94 Ναι! Αν το θυμόμαστε λέει!
κι αυτό και τον παππού τον αφανισμένο από τους κακούς κουμμουνιστάς. Τί κι αν έγραψε την παπαριά κι αποδείχτηκε ότι μούφα (ούτε παππούς ούτε κακοί) αλλά αυτή μας χαιρετούσε από τα ψηλά ευρωπαϊκά μπαλκόνια της. Στα ξανθομάλλια της τρίχα κομμένη, σιγά.
https://www.ellinikahoaxes.gr/2017/08/30/eva-kaili/
aerosol said
Τώρα που το σκέφτομαι… η μόνη περίπτωση να μπαγλαρωθεί Έλληνας πολιτικός είναι εκτός έδρας. Οι εδώ είναι όλοι αμέμπτου ηθικής. Και όλα τα σκάνδαλα, προϊόντα διαβολής πολιτικών αντιπάλων που «θέλουν την εξόντωσή τους».
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
89# Κατάλαβα. Είσαι κι εσύ από τους κακόπιστους που λένε πως η κυρία Εύα (όχι η δικιά μας, η άλλη) τάπιασε απ’ τους καταργιανούς για την ομιλία της περί εργασιακώνε. Λοιπόν εγώ με τέτχοια σεκσιστικά και καχύποφτα άτομα και μόρια δε μπορώ να συνυπάρξω και φεύγω από το ιστολόγιο και θα βαράς τη γκεφάλα σου. Στο δγιάλο χτήνος. Α μα πχιά.
aerosol said
#102
Όι, δε με πιάνς. Είμαι απ’ αυτούς που λένε πως κι αν τά’πιασε το κορίτσι, δε μπορεί, κάποια σοβαρή ανάγκη θα είχε. Καμιά εγχείρηση, κανάς αδρεφός αδίκως φυλακισθείς και χρήζων δικεόρων, είναι και το κόστος ζωής εκεί στα ξένα που πήγε να σώσει την Ευρώπη… Μη δούμε άνθρωπο να προκόβει, μας τρώει η ζούλεια μας!
Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said
Je suis Eva Kaili! Μεγάλο πλήγμα για τα εργασιακά δικαιώματα στο Κατάρ αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στις Βρυξέλλες.
sarant said
104 Ακριβώς αυτό!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Και τα επιδόματα στους τεμπέληδες
είχε στηλιτεύσει η κυρία. Τί να πρωτοθυμηθείς.
https://tvxs.gr/news/ellada/tempelides-poy-fytozooyn-osoi-pairnoyn-epidoma-anergias-symfona-me-tin-eya-kaili
Βρε βρε βρε, την Καϊλή…
99, 103 Αεροζόλ αν σε ρωτήσω τους κόρρους σου, θα παρεξηγηθείς; 🙂 🙂
101 έχει συλληφθεί άλλος ευρωβουλευτής για διαφθορά ή κι εδώ έχουμε πρωτιά;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ωραίο κι ότι ο Ιταλός σύντροφος της Εύας που επίσης ανακρίνεται, είναι ειδικός σύμβουλος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων!
…
«Η Εύα Καϊλή συνελήφθη για διαφθορά από αξιωματούχους του Κατάρ » που γράφτηκε, είναι μεζεδάκι.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
103# Καλά, άμα είναι για το επινεφρίδιο, το κρουασάνι βρυξελλώνε ή τον αδρεφό παραξήγησις και σκευωρία κύργιε πρόεδρα, με το μπαρδόν και πάω πάσο.
Δύτης των νιπτήρων said
Εδώ η κα(ϊ)λή τεχνητή νοημοσυνη
aerosol said
#104
Ετς! Λευτεριά στην συντρόφισσα Καϊλή!
#106
Επειδή οι μόνοι κόρροι που ξέρω είναι της χωρητικότητας των πλοίων… καλέ μη μου πεις πως φαίνεται ο όγκος μου από τα σχόλια και μόνο, θα σκάσω!
aerosol said
Τα ρεπορτάζ πλέον μιλούν για σύλληψη. Το οποίο (εφόσον μιλάμε για ευρωβουλευτίνα, δηλαδή ασυλία) σημαίνει πως πιάστηκε επ’ αυτοφώρω.
Πέπε said
Οι σκόπιμες ανορθογραφίες παραπέμπουν σε ειρωνεία. Εδώ δεν έχει θέση η ειρωνεία (κοίτα τους γιούφτους, γράμματα δεν ξέρουνε και μου θένε και δικαιοσύνη). Αν υπάρχει κάποιος άλλος υπαινιγμός, άσχετος από ειρωνεία, είναι βέβαιο ότι δεν τον πιάνω και ότι άρα δεν είναι και πολύ σαφής σε όλους.
Πέπε said
Πέραν αυτού, θεωρώ ότι χρειάζεται οπωσδήποτε κάτι με Ουκρανία, κάτι με αστυνομική εγκληματικότητα και κάτι με υποκλοπές. Θα ήταν ωραίο, αν υπάρχει τρόπος, να μην μπουν στο ψηφοδέλτιο πολλές εναλλακτικές με περίπου ισοδύναμο νόημα, για να μην έχουμε πολυδιάσπαση μεταξύ όσων κατ’ ουσίαν συμφωνούν μεταξύ τους.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
113# Έτσι. Γι αυτό έβαλα τις καθέτους στο #54, Επισύνδεση/υποκλοπές/πρέντατορ. Όλα αυτά μία ενότητα, ένα θέμα.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
112# Ως επισήμανση της απελπισίας των εξωπεταγμένων το αντιλαμβάνομαι, όχι ως ειρωνεία, τουλάχιστον από τους ανθρώπους που σχολιάζουν εδώ. Ποια ήταν εκείνη η ελλν ταινία που κάποιος βολεμένος διάβαζε ένα κείμενο διαμαρτυρίας εργατών και έλεγε πως την τάδε λέξη την έγραψαν λάθος?
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
110 Αερό Να ΄σαι καλά, έχω γελάσει πολύ. Όχι, ο υπαινιγμός για τους κόρρους αφορά αν είσαι …καράβι, όχι …χοντρό καράβι! 🙂
111 Ναι, έτσι λέει, επ΄αυτοφώρω, με πολλά χρήματα (νταξ κρατάμε και λίγο επιφύλαξη μέχρι τα περαιτέρω) https://www.lifo.gr/now/world/le-soir-anakrinetai-i-kaili-gia-skandalo-diafthoras-sto-eyropaiko-koinoboylio-ereyna-sto
112, >>»…γράμματα δεν ξέρουνε και μου θένε και δικαιοσύνη»
Μήπως ακριβώς αυτό σηματοδοτείται/επιδιώκεται να αναδειχτεί από το ανορθόγραφο πανό, το ότι επειδή είναι αγράμματοι, παρίες, αδικούνται, δολοφονούνται στο προκείμενο, χωρίς συνέπειες. Β΄κατηγορίας άνθρωποι, αλλά τα δικαιώματα δεν (πρέπει να) σχετίζονται με την απονομή της δικαιοσύνης. Νομίζω ο Θανάσης Καμπαγιάννης έχει αναλάβει την περίπτωση Σαμπάνη.
nwjsj said
#88
Το πρόβλημα με το «ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ» ποιό είναι ακριβώς; Ότι δεν ορθογραφήθηκε; Γιατί οι λέξεις πρέπει να είναι σώνει και καλά ορθογραφημένες πάντα; Σάματις έχασε το νόημά της η αξίωση των συγγενών των δολοφονημένων για δικαιοσύνη επειδή δεν την έγραψαν σωστά στο πανό; Στην κοινωνία υπάρχουν άτομα που δεν έχουν πάει σχολείο ή είναι δυσλεκτικά ή δεν ξέρω και ‘γω τι άλλο. Αυτά τα άτομα απαγορεύεται να συμμετέχουν στο δημόσιο γραπτό λόγο ή να διατυπώνουν τα αιτήματά τους γραπτώς, επειδή κάνουν ορθογραφικά; Η καθημερινή ζωή δεν είναι τάξη σχολική, ούτε το «Ομιλείτε Ελληνικά;» με τη Λιάνα Κανέλλη και το Γιώργο Μπαμπινιώτη. Η ορθογραφία της λέξης είναι στην προκειμένη περίπτωση ο κώνωψ που διυλίζουμε και η έλλειψη δικαιοσύνης η κάμηλος που καταπίνουμε.
Η λέξη «δηκεοσηνι» αναφέρεται από τον Νικοκύρη στο σημερινό άρθρο. Ο λόγος που την προτείνω είναι ακριβώς επειδή είναι ανορθόγραφη. Μου αρέσει, διότι η ανορθογραφία εδώ
– προέρχεται από ένα συγκεκριμένο κοινωνικό υπόβαθρο, δηλαδή του μη προνομιούχου, ο οποίος είναι παραδοσιακά στοχοποιημένος από το κυριαρχικό σύστημα
– δίνει μια εντελώς ξεκούρδιστη αίσθηση, η οποία εντελώς άθελά της ταυτίζεται με την ουσία της δικαιοσύνης έτσι όπως την βιώνουμε στην καθημερινότητά μας σήμερα με τον Κορκονέα λεύτερο, τον Λιγνάδη λεύτερο, τους νοικοκυραίους δολοφόνους του Ζακ λεύτερους κ.ο.κ.
Έχω κι άλλα επιχειρήματα ν’ αραδιάσω, αλλά δεν θέλω να γράψω άλλη μια ραψωδία και να κουράσω. Αν ο κ. Στάζιμπος θεωρεί άκομψο το ενδεχόμενο να πρωτεύσει μια ανορθόγραφη λέξη, αν και στοιχηματίζω μια ταψάρα σπακανόπιτα, ναι σπακανόπιτα, ότι τούτο δεν πρόκειται να συμβεί, ας μην την βάλετε στο ψηφοδέλτιο. Άλλωστε δεν θα είναι μέγιστη παράλειψη και σίγουρα θα βρω πολλές άλλες να σταυρώσω. Πάντως, είμαι βέβαιη ότι το κύρος και η αυθεντία του παρόντος μπλογκ και του Νικοκύρη μας δεν κινδυνεύουν από μια ανορθόγραφη λέξη, η οποία ίσως σε κάποιο ονειροφανταστικό σενάριο να έβγαινε η λέξη της χρονιάς.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
116γ Ευκρινέστερα (κάτι έσβησα και βλέπω έμεινε μετέωρο):
Το δικαίωμά τους για απονομή δικαιοσύνης δεν (πρέπει να) είναι λιγότερο ισχυρό λόγω της αδύναμης θέσης/κατάστασής τους.
Μαρία said
spyridos said
Εγώ πάντως από τώρα ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ ψηφίζω.
Από πέρυσι που το είδα δηλαδή.
Stazybο Hοrn said
98, 100: Και δεν είναι αναπαραγωγή στερεότυπου η αναπαραγωγή της ανορθογραφίας;
nwjsj said
https://www.avgi.gr/koinonia/432902_parembasi-tis-neolaias-syriza-oi-zoes-ton-roma-metrane
Στο πανό της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ η ανορθόγραφη λέξη ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ υιοθετείται ως ένδειξη αλληλεγγύης.
spyridos said
121
Όχι. Είναι κάτι τελείως διαφορετικό.
Σε μια χώρα που έχει καταστρατηγηθεί κάθε έννοια δικαιοσύνης, στα απαυτά μας η ορθογραφία.
Πως να στο πω. Έπιασαν τον σύντροφό της με 500 χιλιάρικα στο σπίτι του και κατά πάσα πιθανότητα το θεωρούν αυτόφωρο και για εκείνη.
Επομένως εκπίπτει η ασυλία της. Εξήγησέ το τώρα αυτό σε μια χώρα που έχει κρατήσει μόνο την ορθογραφία και έχασε όλα τα άλλα.
ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said
Το «θα έρθουμε νύχτα» παίζει για λέξη της χρονιάς;
aerosol said
#116
Καράβι; Πού τέτοιες δόξες… Καμιά φορά είμαι μυστήριο τρένο, κι αυτό για λίγο.
#117
«αν και στοιχηματίζω μια ταψάρα σπακανόπιτα, ναι σπακανόπιτα»
Αυτό δεν έπρεπε να το πεις αυτό. Θα κλέψω κάλπη και θα την τιγκάρω στις δηκεοσήνες!
Συμφωνώ μεν, αλλά νομίζω βλέπω και το πνεύμα του Στάζυμπου. Και του Πέπε, καθώς αν δεν είσαι στο κλίμα είναι εύκολο να σκεφτείς μάλλον δυσάρεστα πράγματα -κι εγώ που δεν θυμόμουν το πανώ, παραξενεύτηκα. Πάντως συμφωνώ. Ταψάρα, ε;
Μαρία said
121
Όχι. Το στερεότυπο είναι οτι οι ανορθόγραφοι είναι αμόρφωτοι και βλάκες. Εδώ βέβαια δεν πρόκειται για ανορθόγραφους αλλά για ολιγογράμματους έως αναλφάβητους. Υιοθετώντας την ανορθογραφία τους υπερασπίζεται κανείς το δικαίωμά τους να διεκδικούν.
Όπως τα λέει η Νόηση κι ο Σπυριδος.
Μαρία said
Stazybο Hοrn said
121: Το στερεότυπο είναι ότι οι τσιγγάνοι δεν ξέρουν γράμματα. Κι αυτό αναπαράγεται άθελα και παράλληλα με τα υπόλοιπα μηνύματα.
Άσε που πριν γίνει η φάση στη συναυλία του Μάλαμα, η διάδοση από τους αγωνιστές του αντίχειρα και του πληκτρολογίου ήταν μηδαμινή.
Μαρία said
101
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
http://tsak-giorgis.blogspot.com/2022/12/blog-post_63.html
Παναγιώτης Κ. said
Η λέξη της χρονιάς: επισύνδεση.
aerosol said
#128
Συνήθως πριν κάτι γίνει μεγάλο είναι μικρό.
Μάρω Φασσέα said
Δηκεοσηνι, υποκλοπες, σωστή πλευρά της ιστορίας
Γιώργος said
1) ΔΗΚΕΟΣΙΝΗ
2) ΜΤΣΤΚΓΜΣ
Πέπε said
Λοιπόν οκέι, καταλαβαίνω τι εξηγεί η Νόηση και ο Σπυρίδος και η Μαρία, αλλά επιμένω ότι χωρίς την εξήγηση δεν είναι καθόλου προφανές. Για να καταλάβει κανείς το σωστό νόημα που θέλει να μεταδώσει το σύνθημα, πρέπει να ξέρει ότι το γράφουν άνθρωποι που αποκλείεται εκ προοιμίου να χλεύαζαν. Εντάξει, άμα υιοθετείται από τη νεολαία Σύριζα πάει να πει ότι αυτό αρχίζει να γίνεται γνωστό πλέον, ότι δηλαδή εκφράζει αλληλεγγύη, αλλά και πάλι, επειδή ξέρουμε ότι πρόκειται για αλληλέγγυους. Για τράβα ξήγα το όλο αυτό σε… μην πάμε μακριά: σ’ εμένα που δεν το ήξερα! Πόσα μηνύματα χρειάστηκαν;
Μαρία said
128
Μα οι περισσότεροι δεν ξέρουν γράμματα. Εμείς λέμε οτι κι αυτοί που δεν ξέρουν γράμματα μπορούν να κρατήσουν το πανό τους, για να διαμαρτυρηθούν.
Μαρία said
133
Καλά, ρε συ. Όλη μέρα στο ίντερνετ αυτό πώς σου ξέφυγε; 🙂
Μαρία said
sarant said
113/114 Κι εγώ νομίζω ότι επισύνδεση και υποκλοπές αλληλοκαλύπτονται και πρέπει να μπει το πρώτο που ήταν και άγνωστο
124 🙂
126 και πριν: Κι εγώ έτσι το βλέπω
137 Επειδή έγκρινα (σικ ρε) τα σχόλια 133 και 134 που είχαν κρατηθεί, η Μαρία στο 137 απαντάει στο 135
Μαρία said
Stazybο Hοrn said
132:
Δολοφονία Σαμπάνη, 22/10/2021,
Διαμαρτυρία με ανορθόγραφο πανό, στην πορεία του πολυτεχνείου 2021*,
Μάλαμας, καλοκαίρι 2022
*προσωπικά έχω επιφυλάξεις αν η ανορθογραφία ήταν σκόπιμη -όχι από την οικογένειά του, αλλά από τους διοργανωτές
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
https://www.koutipandoras.gr/article/chydaia-dilosi-apo-ti-lina-kleitou-opoios-sta-16-klevei-gia-liga-sta-20-borei-na-skotosei-gia-ligotera/
eva matenoglou (@evamaten) said
114, 117, 123, 126
Λοιπόν, όταν έγραψα πριν από αρκετές ώρες το τελευταίο μου σχόλιο σκεφτόμουν με αμηχανία τη «δηκεοσηνι», γιατί φοβόμουν την παρεξήγηση που λέει ο Πέπε. Αλλά στην ουσία είχαμε σκεφτεί το ίδιο πράγμα- χαίρομαι που το βλέπω τόσο εύστοχα υποστηριγμένο (δεν ήξερα την επιλογή της συριζαϊκής νεολαίας)
Χτήνε, το επιχείρημα που λέει η Νόηση πράγματι είναι ίδιο με αυτό της ταινίας – νομίζω είναι Κωνσταντάρας στο «Υπάρχει και φιλότιμο»
gpointofview said
Προτείνω σοβαρά το «Μητσοάκη γαμιέσαι» η «γαμιέσαι Μητσοτάκη» γιατί είναι η πρώτη φορά που ο σοφός λαός εκφράσθηκε τόσο στεγνά και άμεσα για την αποδοκιμασία του σε πρωθυπουργό, εννοείται πως δεν έχει καμιά σεξουαλική χροιά το σύνθημα.
aerosol said
#135
Σιγά ρε συ, εδώ εγώ για χρόνια δεν καταλάβαινα ποια είναι αυτή η… νγουτζέιστζ!
eva matenoglou (@evamaten) said
142.
Εντάξει, είπαμε, Λ. Κλείτου, αλλά το τερμάτισε ρε παιδί μου! (καμία συναίσθηση)
eva matenoglou (@evamaten) said
140.
Πολύ ωραίο!
(Μα κι αυτός ο έρμος το πέτυχε πάλι – διάνα!)
Λία said
– Γυναικοκτονία (πάλι)
– Παιδοβιαστής
– Αλαζονεία (τι κι αν δεν ακούστηκε!)
– Ενεργειακή κρίση
– Επαναπροώθηση προσφύγων
– Επισύνδεση
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Πάντως αυτή η χοντροκομμένη ξεπλυματική ομιλία στο ευρωκοινοβούλιο ήταν εντελώς καϊλήθια κίνηση.
(είπα την καϊληθιότητά μου και πάω για ύπνο).
gpointofview said
Ξύπνημα μ’ έντονες μνήμες …
I ain’t here for to do any business
I got nobody special to thank
I’m trying to find
A friend of mine
Has anybody here seen Hank
Well, he’s sure to be wearing a Stetson
He’s as long and as thin as a plank
He’s got a fistful of charm
And a gun beneath his arm
Has anybody here seen Hank
Now he ain’t in the back of a limo
And he ain’t in his bed
He ain’t in jail
He ain’t out on bail
He ain’t getting out of his head
I don’t care what he did with his women
I don’t care what he did when he drank
I want to hear just one note
From his lonesome old throat
Has anybody here seen Hank
Has anybody here, has anybody here
Has anybody here seen Hank
ΛΑΜΠΡΟΣ said
121 – Δεν είναι μόνο αναπαραγωγή στερεότυπου αλλά, και μεγάλη υποκρισία, εν πολλοίς απενοχοποιητική.
Επίσης, καλό είναι να μη ξεχνάμε πως, όλα τα νομίσματα, έχουν δύο όψεις.
ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said
«Οι τσιγγάνοι δεν ξέρουν γράμματα». Κάποιοι ανέχονται τους Τσιγγάνους να κρατούν τα παιδιά τους μακριά από τα σχολεία παραβιάζοντας τους νόμους της χώρας. Η αμάθεια τρέφει την πλουτοκρατία και την ολιγαρχία. Υπάρχουν τρόποι οι Τσιγγάνοι να μάθουν γράμματα και πολλοί τσιγγάνοι θέλουν να μάθουν γράμματα. Αν ΄ήξεραν γράμματα οι τσιγγάνοι, θα είχαμε λιγότερους δικηγόρους και δικαστές και εισαγγελείς και φυλακές σε αυτή τη χώρα.
π2 said
Προφανείς επιλογές η επισύνδεση και οι υποκλοπές, αλλά επειδή αυτά γίνονταν και παλαιότερα εγώ που είμαι σε φάση απελπισίας για τη χώρα θα προσέθετα και το πιο επίκαιρο «θεσμική εκτροπή».
LandS said
152 «Αν ΄ήξεραν γράμματα οι τσιγγάνοι, θα είχαμε λιγότερους δικηγόρους και δικαστές και εισαγγελείς και φυλακές σε αυτή τη χώρα»
Πάντως πρόσφατη δήλωση του διευθυντή του σχολείου φυλακών ανηλίκων Αυλώνα, το ποσοστό των Ρομά τροφίμων είναι πολύ μικρό. Δεν ξέρω αν αυτό το ποσοστό είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από το ποσοστό στην Κοινωνία, αλλά μάλλον απομακρύνει την αξιοπιστία συνειρμών ή και διατυπώσεων «οι Ρομά ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος της παραβατικότητας»
Ως προς την εκπαίδευση, από τότε που έγραψε ο Παλαμάς τον δημοφιλή στίχο, όλοι ομνύουμε σε αυτόν. Σχολεία όμως συνεχίζουν να λείπουν, οι διορισμοί εκπαιδευτικών είναι μια τραγωδία, η στήριξη των οικογενειών και των δασκάλων μαθητών που εύκολα πέφτουν θύματα διαχωρισμών είναι ανύπαρκτη.
Μιχαήλ Γ said
Επισύνδεση, τριημεράκιας, αδιευκρίνιστος.
Χρόνια πολλά.
Yiannis Papppas - https://www.youtube.com/watch?v=-fciw0osaGQ&list=FLD4M8jSpsE8TB0BY4XmIEiw&index=5 said
ΔΗΚΕΟΣHΝΙ (όπως «ακούγεται» κ δεν εφαρμόζεται τλσπ…)
sarant said
Καλημέρα από εδώ και ευχαριστώ για τις νεες προτάσεις!
149 Ωραίο λογοπαίγνιο.
gpointofview said
# 154
H (δημόσια) παιδεία εδώ και 30+ χρόνια είναι ένα πτώμα σε ρόλο ζόμπι λόγω του φιλότιμου κάποιων εκπαιδευτικών, οι περισότεροι βολεμένοι και συνυπεύθυνοι των «κεφαλών» για το χάλι της, ελπίζοντες μια μέρα να γίνουν κι αυτοί «διευθυντές», αν πάει καλά η κοματικοσυνδικαλιστική τους επίδοση.
Η δ. παιδεία δεν χρειάζεται υπουργό να την φιάξει αλλά παπά να την θάψει, ας την δώσουν στους παπάδες και στην «Ζωή» που έχουν τις κατάλληλες πρακτικές (και το κρυφό σχολειό, θα ήταν μία λύση )
Γράψτο όπως το λέω !
Παναγιώτης Κ. said
Η λέξη επισύνδεση, εκτός από το πολιτικό βάρος της, έχει και πολλαπλό γλωσσικό ενδιαφέρον διότι:
Δεν την ξέραμε ως έννοια, δεν την έχουν τα λεξικά (αυτά που εγώ χρησιμοποιώ), η χρήση των προθέσεων πολλές φορές συσκοτίζει το νόημα, οι διάφοροι των μυστικών υπηρεσιών γίνονται και…γλωσσοπλάστες.
Είναι η συγκεκριμένη λέξη ένα καλό παράδειγμα λέξης που χρησιμοποιούν κάποιοι για να κρύψουν κάτι.
BLOG_OTI_NANAI said
Εμένα το ερώτημα μου είναι το εξής:
ποιο είναι το προσωπικό κάτω όριο της αξιοπρέπειας που μπορεί να ανεχτεί κάποιος απέναντι στον λαϊκισμό επιπέδου τρας τβ, ποιο είναι το προσωπικό όριο του ατομικού εξεφτελισμού που καλούμαι να ανεχτώ, όταν βλέπω ατάκες τύπου «Μακελειό» από υποτίθεται «σκεπτόμενους» που παρουσιάζονται αδίστακτοι στο να διασύρουν την κοινή λογική και τους αναγνώστες τους;
Απευθύνονται σε ηλίθιους, ή δεν γνωρίζουν ότι ο πυροβολισμός έγινε λόγω της απόπειρας δολοφονίας των αστυνομικών και όχι «για τα 20 ευρώ»;
Και ποιες συγκρίσεις και ποια επι98χειρήματα μπορούν να φέρουν νοσταλγοί του φασισμού που κάνουν παρέλαση δολοφονικής υπερηφάνειας;
Ακολουθούν εμετικές δημοσιεύσεις:
Δεκαδεκεμβριανά μεζεδάκια - Χάρης Μεταλλίδης said
[…] χτες αρχίσαμε τη διαδικασία της Λέξης της χρονιάς 2022. Στο χτεσινό άρθρο μπορείτε να προτείνετε λέξεις. Σπεύσατε […]
Δύτης των νιπτήρων said
Μπλογκ, βλέπεις μόνο τηλεόραση και ανακοινώσεις της αστυνομίας ε;
sarant said
160 Μπλογκ, δεν υπάρχει απόπειρα δολοφονίας αστυνομικών. Από πίσω πυροβολήθηκε ο νεαρός ενώ προσπαθούσε να διαφύγει. Η σφαίρα διαπέρασε το παρμπρίζ και το μαξιλαράκι του οδηγού. Εκτέλεση κανονική είναι και το έχουν γράψει και σοβαρότατοι αντισύριζα νομικοί, όπώς ο Ντάλτας.
Πέπε said
154
Εγώ δε θα θεωρούσα αυτόχρημα ρατσιστικό το να υποστηρίξει κανείς ότι οι Ρομά έχουν πολύ υψηλή εγκληματικότητα, ούτε θα εκπλησσόμουν να το μάθω, αν στηρίζεται και όντως ισχύει.
Το τραγικά, ντροπιαστικά ρατσιστικό είναι το να συμβαίνει. Γιατί να εγκληματήσουν; Τι τους έλειψε;
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
162->160# Μάλλον.
Στο μεταξύ, οι φλωρομηλιώνηδες παρτάρουν και ξαναμπαίνουν στην ενέργεια. Οι καθαρίστριες και οι Ινδιάνοι μέσα, οι Λιγνάδηδες έξω. Αλλά οι συγκρίσεις είναι λαϊκισμός και τρασίλα και ξεφτίλα και αναξιοπρέπεια.
Μπλογκ, κοίτα καλύτερα τα του οίκου σου, της Εκκλησίας που είχε για χρόνια προκαθήμενο έναν τύπο που ξεστόμισε ότι επι χούντας δεν είχε πάρει πρέφα τι γινότανε επειδή διάβαζε, 28 χρονώ μαντράχαλος γραμματέας της ΔΙΣ, στα μέσα και στα έξω με τους χουνταίους. Ή τον τράγο Προκόπιο που δούλευε κατάμουτρα ψιλό γαζί τους βασανισμένους στα ξερονήσια. Παντός καιρού το μαγαζί.
(Εννοείται, λάθος μου αυτό το σχόλιο. Χιλιοειπωμένα και εδωμέσα πράματα, του κάκου).
Spiridione said
Ουρανοκατέβατα κέρδη
Pedis said
Τι να σου πω και του λόγου σου; Ότι ορσε! που ασχολείσαι και συ με τον κόπανο? Ε, δεν στο λέω.😜
Pedis said
Το 167 στο 165, που το κατάλαβε δηλαδή σε ποιον αναφερομουν …
Καζάκος Γιάννης said
ΣΚΑΝΔΑΛΑ
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Α πάαινε ρε από δω χάμω 😜 🤪
(ξέρει αυτός για πχοιόνανε λέω)
Χαρούλα said
Και γω διαφωνώ με την ανορθόγραφη δικαιοσύνη. Νοιώθω σαν να τους ειρωνευόμαστε για κάτι που είμαστε συνυπεύθυνοι.
Νομίζω δεν το έχω διάβασει εδώ, και το θεωρώ ενδιαφέρον και διαφωτιστικό.
https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/370350_gia-ti-diahroniki-gketopoiisi-ton-roma-apo-elliniko-kratos
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Πω! Σε ποια χρονιά ξύπνησα; Σακούλες και βαλίτσες με μαύρο χρήμα!
149, πετυχημένο!
Ιστορικός Καϊλισμός.
…
Χτήνος σε αγαπώ.
Η ωραία
BLOG_OTI_NANAI said
163: Αυτό μένει να αποδειχθεί, αλλά «εκτέλεση κανονική»;
– Από μηχανή σε κίνηση;
– Προς αυτοκίνητο σε κίνηση;
– Με πυροβολισμό σε κίνηση;
Να πω ότι ήταν και οι δύο πεζοί σε απόσταση βολής, να το δεχτώ. Αλλά όχι «εκτέλεση κανονική» με συνθήκες που ούτε κασκαντέρ δεν θα ευστοχούσε σε έναν τόσο μικρό στόχο όπως το κεφάλι. Εάν όμως πήγε να τους δολοφονήσει όπως καταθέτουν, τότε γίνεται κατανοητό γιατί πυροβόλησε σε τέτοιες συνθήκες. Μέχρι και έναν άσχετο θα μπορούσε να χτυπήσει αν έβρισκε η μηχανή το απειροελάχιστο εμπόδιο.
Νίκος Κ. said
Προτείνω «επισύνδεση» (σκέτο)
Και χρόνια πολλά
Πέπε said
173
Το ότι πέτυχε έναν στόχο υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες δεν είναι απόδειξη ότι δεν τον σημάδευε (δεν ισχύει δηλ. η λογική ότι αν σημάδευε αποκλείεται να πετύχαινε). Θα μου πεις, δεν αποδεικνύει ούτε και το αντίθετο, ότι σημάδεψε εκεί που πέτυχε ως άλλος Λούκυ Λουκ. Πάντως, αποδεικνύει ότι δε φρόντισε να μην πετύχει τον άνθρωπο στο κεφάλι.
> Μέχρι και έναν άσχετο θα μπορούσε να χτυπήσει αν έβρισκε η μηχανή το απειροελάχιστο εμπόδιο.
Εμ βέβαια. Πάλι καλά που το θύμα ήταν ένα κι όχι περισσότερα.
rogerios said
Επισύνδεση, κυρώσεις και (η προταθείσα από τον π2) θεσμική εκτροπή.
Συνειδητά θα μποϊκοτάρω όλες τις λέξεις που συνδέονται με μια ψευδοεπικαιρότητα η οποία χρησιμοποιείται ως προπέτασμα καπνού για να κρύψει τα προβλήματα της χώρας και να αποκλείσει στην πράξη κάθε δυνατότητα πολιτικής συζήτησης. Όχι λοιπόν σε παιδοκτονίες, παιδοβιαστές, πατέρες και κιβωτούς.
Αν βάζαμε και φράσεις θα πρότεινα το «θα πεινάσουμε, θα ξεπαγιάσουμε, θα μείνουμε στο σκοτάδι, αλλά θα τσακίσουμε τον Πούτιν». 🙂
spyridos said
Μήπως είπε ο κύριος καθηγητής πως κλίνεται το «πατέρας Καϊλή»;
Μια καθοδήγηση ζητάμε κι εμείς οι απρόσεκτοι ομιλητές.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Διάτρητο το αφήγημα της απόπειρας εμβολισμού
https://www.2020mag.gr/themata/6040-diatrito-to-afigima-tis-apopeiras-emvolismoy-vary-katigoritirio-gia-ton-aniliko
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
ΚΕΝΤΡΟ-Ποιον πυροβ…τι πυροβολισμό; Είχε πυροβολισμούς;
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ—Ο συνάδελφος με είπε τώρα από την άλλη μηχανή.
ΚΕΝΤΡΟ-Πυροβόλησε συνάδελφος; Δικός μας;
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ-Ναι ..ναι…Ε
Στο ηχητικό ντοκουμέντο δεν ακούγεται καν να λέγεται κάτι περί εμβολισμού ή απειλής τους
https://politic.gr/thessaloniki/thessaloniki-ichitiko-ntokoumento-apo-tous-dialogous-ton-astynomikon-meta-tin-aimatiri-katadioxi/#.Y5R8jX1BzIU
π2 said
162: Θυμήθηκα τη φοβερή ανακοίνωση της αστυνομίας για τα γεγονότα στη Νέα Σμύρνη, όταν δεν δίστασε να βγάλει ένα δελτίου τύπου με ένα βολικό αφήγημα (ο κακομοίρης που ξυλοφορτώθηκε επιχείρησε δήθεν να αφοπλίσει αστυνομικό), ενώ γνώριζε πολύ καλά ότι υπήρχαν δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες και πολλά βίντεο που το διέψευδαν.
Είναι ένα γενικότερο πρόβλημα το confirmation bias που συνοδεύει όσους είτε δεν θέλουν να πιστεύουν ότι είναι δυνατόν να ψεύδονται οι επίσημοι θεσμοί μιας ευνομούμενης πολιτείας, είτε παριστάνουν ότι δεν το πιστεύουν. Η ανακοίνωση της αστυνομίας για τη Νέα Σμύρνη αναπαράχθηκε αμέσως ως αυταπόδεικτα αληθής στα ΜΚΔ, όπως και η αστυνομική εκδοχή για τον Σαμπάνη πέρυσι και τον Φραγκούλη φέτος. Εκείνη για τον Σαμπάνη αποδείχτηκε ήδη διάτρητη.
π2 said
Επ’ ευκαιρία, γιατί όλα τα ρεπορτάζ μιλούν για τον 16χρονο Ρομά; Όνομα δεν έχει; Επειδή είναι «ένας από κείνους» περιττεύει η αναγραφή του ονόματος;
Mitsi Vrasi said
ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ
επισύνδεση
Επί του πιεστηρίου: μαζέψανε και τον πατέρα της. Με μια βαλίτσα χάρτινα. Μόνο τα κουτιά πάμπερς λείπουν!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Επισύνδεση είναι καινοφανής, πρωτότυπη, σχεδόν μη λεξικογραφημένη, πονηρή για συγκάλυψη, όπως ήδη ειπώθηκε, λέξη και γι΄αυτό θελκτική για έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων-στον τύπο περίπου των σχολιαστών εδώ, αλλά για τον μέσο άνθρωπο, «τον πολύ λαό», η πρώτη επιλογή θα ήταν (καλώς ή κακώς) λέξη που σχετίζεται με την εξωφρενική ακρίβεια, στα προϊόντα και στην ενέργεια.
176τέλος, Ναι! πείνα, κρύο, φόβος πολέμου πρώτα και μετά η ελευθερία των επικοινωνιών και η δικαιοσύνη. 😦
Μαρία said
162
https://en.wikipedia.org/wiki/Copaganda
Πέπε said
181
Κι εγώ αναρωτήθηκα: https://sarantakos.wordpress.com/2022/12/03/meze-561/#comment-849075
Αλλά στο μεταξύ φαίνεται να απέκτησε ονοματεπώνυμο. Αυτοί που παραμένουν Ρομά είναι οι διαδηλωτές.
-Γιατί διαδηλώνουν οι Γύφτοι; Έγινε τίποτα, καμιά αδικία;
-Όχι, χτύπησαν έναν δικό τους.
-Α, καλά.
Λάμπας said
183. «…αλλά για τον μέσο άνθρωπο, «τον πολύ λαό», η πρώτη επιλογή θα ήταν (καλώς ή κακώς) λέξη που σχετίζεται με την εξωφρενική ακρίβεια, στα προϊόντα και στην ενέργεια.» Έτσι είναι. Καπαμάς!
BLOG_OTI_NANAI said
175: «Πάντως, αποδεικνύει ότι δε φρόντισε να μην πετύχει τον άνθρωπο στο κεφάλι.»
Αυτό που γράφω εγώ δείχνει τέτοιες προϋποθέσεις κατά τον πυροβολισμό, ώστε δεν προκύπτει ούτε με τη φαντασία του Ιουλίου Βερν αυτό που γράφεις. Μπορεί σαφέστατα να επιδίωξε με όλες του τις δυνάμεις και προθέσεις να μην πετύχει καθόλου τον Ρομά και να απέτυχε.
Θα φανεί τέλος πάντων στη δίκη. Πάντως, για την προφυλάκιση, διαφώνησαν.
Να προσθέσω ότι:
Μπορεί κανείς να είναι δύσπιστος με τους πάντες. Όμως, οι Ρομά έχουν τεράστια ποσοστά εγκληματικότητας σύμφωνα με τις στατιστικές της αστυνομίας. Για παράδειγμα, στις οργανωμένες συμμορίες διακίνησης ναρκωτικών από ημεδαπούς (που σημαίνει πάντα και οπλοκατοχή), τα μισά εγκλήματα γίνονται από Ρομά. Δηλαδή, τα εγκλήματα που κάνουν τα 10εκατ. και αυτά που κάνουν οι μόλις 200 χιλ., είναι ίσα στον αριθμό…
Επίσης, αν κάποιος είναι δύσπιστος με την αστυνομία, το ίδιο οφείλει να είναι με τους Ρομά, το ίδιο με αυτούς που κατασκευάζουν «νεκρά παιδιά» στον Έβρο, το ίδιο με τους λάτρεις του Κουφοντίνα, με τους βομβιστές Εκκλησιών, με τους δολοφόνους που είχαν παγιδέψει με δολοφονικά καρφιά τις καταλήψεις, με τους δολοφόνους των δύο χρυσαυγιτών, με όσους πετούν μολότοφ στους δρόμους και στις περιουσίες των φτωχομπινέδων, με όσους εξαφάνισαν χιλιάδες θέσεις εργασίας με τη λεηλασία της Στουρνάρη και όχι μόνο, με τους δολοφόνους της Μαρφίν, με τους συνεργάτες του φασιστικού καθεστώτως Ερντογάν στην επίθεση κατά δημοκρατικής χώρας, ή με άλλους ακροαριστερούς φασίστες.
Ας δείξει η δικαιοσύνη τέλος πάντων.
π2 said
187: Άσε τα whataboutism. Δεν είναι η εγκληματικότητα των Ρομά το ζήτημα, και δεν ήταν ούτε στην ανάρτηση με την οποία άνοιξες μόνος σου την κουβέντα, με πολλούς χαρακτηρισμούς μάλιστα.
Μιχάλης Νικολάου said
184,
Με το που είδα Copaganda το μυαλό μου πήγε σε προπαγάνδα για το Copa Mundial, λόγω των ημερών.
Παναγιώτης said
@188 Μην απαντάς και γεμίσουμε κόκκινες ρέγκες (red herrings) με κίτρινες υπογραμμίσεις. 😉
Παραδέξου ότι αν μια ομάδα είναι παραβατική και περιθωριοποιημένη δεν χρειάζεται να δεις ποιο είναι το αίτιο και πιο το αποτέλεσμα (η παραβατικότητα ή περιθωριοποίηση) αλλά η λύση είναι πυροβολισμός σε οποιοδήποτε αδίκημα διαπράττει μέλος της.
Αν υποστηρίζεις ότι οι καταδικασμένοι στερούνται το δικαίωμα της ελευθερίας τους αλλά πρέπει να απολαμβάνουν όλα τα αλλά δικαιώματά τους όποιο και αν είναι το έγκλημα για το οποίο καταδικάστηκαν, υποστηρίζεις τα εγκλήματα που έκαναν και είσαι ενάντια στα θύματά τους.
Εργαζοντα χιλιάδες (!) στη Στουρνάρη και έχασαν τη δουλεια τους από την αριστερά και όχι από την οικονομική κρίση και τις επιχειρηματικές πρακτικές των εργοδοτών τους (πχ Παπασωτηρίου*)
Ας αφήσουμε αυτά που λένε οι αχυρανθρωποι με τη μορφή μου. Ο αστυνομικός από τύχη δεν ειχε και δεύτερο θύμα στο ξενοδοχείο που κατέληξε η δεύτερη σφαίρα του και από τύχη δεν σκότωσε τους συναδέλφους του.
*Δεν κατάλλαβε ότι με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούσες να αγοράσεις οποιοδήποτε ξενόγλωσσο τεχνικό βιβλίο στο ένα πέμπτο της τιμής που το πουλούσε οταν ήταν η μοναδική πηγή αγοράς ξενόγλωσσων βιβλίων. (έχω υπόψη μου συγκεκριμένες αγορές δεν το γράφω στην τύχη).
BLOG_OTI_NANAI said
188: Κάνεις κανά κόπο να διαβάσεις μάστορα τι γράφω; Το ζήτημα κολλάει στο ποιον να πιστέψω. Και ρωτάω, γιατί να είναι βέβαιος κάποιος ότι λέει ψέματα ο αστυνομικός και να μην είναι ψέματα το αφήγημα των Ρομά, του δικηγόρου τους, ή των ακροαριστερών φασιστών. Εάν ο αστυνομικός μπορεί να παρανομεί λέγοντας ψέματα, αντίστοιχα έχουν αποδείξει μακρά ιστορία στην παρανομία, το ψέμα και την απάτη και όλοι οι υπόλοιποι. Εκεί κολλάει η παραβατικότητα των Ρομά. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να πειστείς ότι λένε αλήθεια, ακόμα περισσότερο που θέλουν εκδίκηση.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Στην Ελλάδα η υπεραλίευση θεμάτων από το αστυνομικό δελτίο με στόχο την ενίσχυση δεξιών και ακροδεξιών κομμάτων και πολιτικών γίνεται εύκολα αντιληπτή πριν από εκλογικές αναμετρήσεις αλλά και σε περιόδους που κυβερνήσεις θέλουν να αποσπάσουν την προσοχή της κοινής γνώμης από σημαντικά ζητήματα. Εξίσου εξόφθαλμη είναι η υπερπροβολή παραβατικών συμπεριφορών σε συγκεκριμένες περιοχές (π.χ. Εξάρχεια) και σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού (μετανάστες, Ρομά κ.ά.) για να δικαιολογηθούν πολιτικές αποφάσεις ή να συγκαλυφθούν εγκλήματα της αστυνομίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021, αμέσως μετά τη δολοφονία από την αστυνομία του Νίκου Σαμπάνη στο Πέραμα, τα δελτία ειδήσεων γέμισαν από αναφορές σε παραβατικότητα των Ρομά, χωρίς φυσικά να έχει αυξηθεί ο αριθμός τους. Την ημέρα μάλιστα που η οικογένεια του θύματος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου για να απαντήσει στους ισχυρισμούς της Ελληνικής Αστυνομίας, στρατιές δημοσιογράφων προωθούσαν την πληροφορία ότι «το 50% της εγκληματικότητας στην Αττική προέρχεται από καταυλισμούς Τσιγγάνων». Τα ρεπορτάζ είτε δεν ανέφεραν πηγή ή απέδιδαν την πληροφορία σε δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος», το οποίο επικαλούνταν ανώνυμες πηγές της αστυνομίας, οι οποίες με τη σειρά τους επικαλούνταν μια απόρρητη έρευνα η οποία δεν δημοσιεύθηκε ποτέ!
Το φαινόμενο βέβαια, όπως εξηγήσαμε, είναι παγκόσμιο και προσφέρεται για ακόμη μία παρατήρηση: τα ΜΜΕ δεν καθορίζουν απλώς το πώς αντιλαμβανόμαστε τα επίπεδα της εγκληματικότητας αλλά και το τι θεωρούμε έγκλημα.
https://www.efsyn.gr/themata/infowar/370461_o-dimosiografos-kai-o-listis
BLOG_OTI_NANAI said
192: Αυτά που έγραψα εγώ είναι δημοσιευμένα και δεν τα «καθόρισαν» τα ΜΜΕ…
Αφώτιστος Φιλέλλην said
Καμμια δεν παει …..χαμενη.
Πριν την αποκαλυψη του σκανδαλου είχε καταφερει να φερει ως χειραποσκευη στην Ελλαδα μια χαρτοσακούλα με εσωρουχα Dior , στα οποια ειχε κρυψει αρκετες δεσμίδες που ξεκουραζονταν σε τραπεζικη θυρίδα παντρεμενου επιχειρηματια πρωην εραστη της.
Οταν περασαν 7 ετη με τα χρηματα αυτα ιδρυσε ενα μυστικο δίκτυο escords για νεοεκλεγμενους βουλευτες της επαρχίας…..
ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said
Είναι οι καλλίτεροι συνεργάται του «συστήματος» και για τον λόγο αυτό το «σύστημα» ανέχεται τις παρανομίες τους σε ένα μεγάλο βαθμό αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που έχουν αυτές οι παρανομίες στον ελληνικό λαό. Και για τον λόγο αυτό το σύστημα τους προτιμά αγράμματους.
Yiannis KYRiakides said
Α π ε ξ α ρ τ η σ η
-Πρωτα ανεβαζουμε τες τιμες στα χρηματιστηρια
-Μετα αποφασιζουμε απεξαρτηση απο το (φτηνο μεχρι τοτε) ρωσικο αεριο και
-Τελος ψαχνουμε για νεους προμηθευτες
(ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΙΡΑ εγιναν, αν δεν το θυμαστε… 😠)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Λεφτοσακούλες.
Πέπε said
193
Ωραία λοιπόν, οι Ρομά έχουν υψηλή εγκληματικότητα-παραβατικότητα. Αυτό ούτε νέο είναι, ούτε εκπλήσσει κανέναν, ούτε χρειάζεται αποδείξεις και τεκμήρια. Ο σκοπός όμως, Μπλογκ, που επιμένεις να το λες ποιος ακριβώς είναι; Η συζήτηση πέρασε από διάφορες πτυχές αλλά βασικά αφορά τον πιτσιρικά που του την άναψε ο μπάτσος. Όταν πυροβολάνε κάποιον στο κεφάλι, ποιος κοιτάει αν το θύμα έκλεψε βενζίνη και αν ανήκει σε ομάδα που είναι όλο μες στην παρανομία;
sarant said
190 Τι θυμήθηκες, με τον Παπασωτηρίου!
π2 said
191: Μια χαρά διάβασα τι έγραψες. Ξαναδιάβασέ το εσύ. «Λαϊκισμός επιπέδου τρας τβ» και «ατομικός εξεφτελισμός», που δεν μπορείς να ανεχτείς, το επίπεδο Μακελειού από δήθεν σκεπτόμενους, που διασύρουν την κοινή λογική και τους αναγνώστες τους και παριστάνουν ότι απευθύνονται σε ηλιθίους παριστάνοντας, λες, ότι δεν γνωρίζουν ότι ο πυροβολισμός έγινε λόγω της απόπειρας δολοφονίας των αστυνομικών.
Και όχι, το ζήτημα δεν είναι ποιον να πιστέψει κανείς. Όποιον θες πίστευε, όποιον θέλω θα πιστεύω. Το ζήτημα είναι άρχισες την κουβέντα κουνώντας το δάχτυλο με δεκάρικους σιχασιάς και θεωρώντας απολύτως δεδομένη την αστυνομική εκδοχή, για την οποία σου επισημάναμε ότι υπάρχουν βάσιμοι λόγοι να αμφιβάλλει κανείς.
eva matenoglou (@evamaten) said
184
Ωραίο ήταν και το αφιέρωμα του Infowar
https://info-war.gr/copaganda-propaganda-me-stoli/
eva matenoglou (@evamaten) said
176
Ωραίος!
(εκτός από τη «γυναικοκτονία», που δεν είναι απλώς επικαιρότητα και αστυνομικό δελτίο- έχει βαθύτερα αίτια και επαναλαμβάνεται με τρόπο που δείχνει ότι πρόκειται για έναν άλλο «πόλεμο»)
Stazybο Hοrn said
Greek mafia
long Covid
PowerPass
Predator
Wordle
αδιευκρίνιστα
αδιευκρίνιστα ποσά
αδιευκρίνιστος
ακρίβεια
αλαζονεία
αναθεωρητής
αναθεωρητική δύναμη
αναθεωρητικό αφήγημα
αναθεωρητισμός
ανατιμήσεις
ανεμβολίαστοι υγειονομικοί
ανιψιός
απεξάρτηση
απόρρητο
γαλάζιες ακρίδες
γαμιέσαι Μητσοτάκη
ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ
ΔΗΚΕΟΣΙΝΗ
ΔΗΚΕΟΣΙΝΙ
δομή
δόση
έγχαρτος
εμπάργκο
ενεργειακή κρίση
ενεργειακή φτώχεια
ενεργειακό
επαναπροώθηση προσφύγων
επίδομα
επίδομα θέρμανσης
επίδομα καυσίμου
επιδότηση
επιδότηση ρεύματος
επίκληση απορρήτου
επισύνδεση
επιτελικό κράτος
Ερντογάν
εταιρείες είσπραξης
ευλογιά των πιθήκων
θα έρθουμε νύχτα
θέση 108
θεσμική εκτροπή
και τα πόμολα
κακόβουλο λογισμικό
κακοκαιρία Ελπίδα
κακοποίηση
κακοποιητής
κακοποιητικός
καλάθι της νοικοκυράς
καλάθι του νοικοκυριού
καπαμάς
καραμπίτ
καταραμένο Μουντιάλ
κεταμίνη
κιβωτός
κιλοβατώρα
κλεφτόδεντρα
κύμα ακρίβειας
κύμα πλειστηριασμών
κυρώσεις
Λέξλη
λεφτόδεντρα
λεφτοσακούλες
μετρό
μολυσμένο κινητό
μολυσμένο μήνυμα
ΜΤΣΚ ΓΜΣ!
νόμιμη επισύνδεση
ολιγάρχες
ολιστική θεώρηση των πραγμάτων
παιδεραστία
παιδοβιαστής
παιδοκτόνος
παρακολούθηση
πάτερ
πληθωρισμός
πόλεμος
πουτινάκια
Πρέντατορ
προκλητικός
προσωπικός γιατρός
ρευματοκοπή
ρήτρα αναπροσαρμογής
Ρομά
σιγανοπρεσβυτέρα
σκάνδαλα
στειλεός
σωστή πλευρά της ιστορίας
τι πιο σύνηθες
τοξικότητα
τριημεράκιας
ΤΨΡΜ
υγειονομική απειλή
υπερκέρδη
υποκλοπές
φαμίλια
φαντς
φιούελ πας
χρηματιστήριο ενέργειας
sarant said
203 Α μπράβο! Θέλουν βέβαια συμμάζεμα 🙂
Stazybο Hοrn said
Με μια, θεματική, ας πούμε, ομαδοποίηση:
long Covid, ανεμβολίαστοι υγειονομικοί, ευλογιά των πιθήκων, υγειονομική απειλή, στειλεός, προσωπικός γιατρός,
Predator, Πρέντατορ, παρακολούθηση, απόρρητο, επίκληση απορρήτου, επισύνδεση, κακόβουλο λογισμικό
Wordle, Λέξλη
αδιευκρίνιστα, αδιευκρίνιστα ποσά, αδιευκρίνιστος, αλαζονεία, γαλάζιες ακρίδες
ακρίβεια, ανατιμήσεις, καλάθι της νοικοκυράς, καλάθι του νοικοκυριού, κύμα ακρίβειας, κύμα πλειστηριασμών, εταιρείες είσπραξης
αναθεωρητής, αναθεωρητική δύναμη, αναθεωρητικό αφήγημα, αναθεωρητισμός, ολιγάρχες, πουτινάκια, σωστή πλευρά της ιστορίας
γαμιέσαι Μητσοτάκη, ΜΤΣΚ ΓΜΣ!, καπαμάς, ΤΨΡΜ
ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ, ΔΗΚΕΟΣΙΝΗ, ΔΗΚΕΟΣΙΝΙ, Ρομά, τι πιο σύνηθες
δομή, επαναπροώθηση προσφύγων
ενεργειακή κρίση, ενεργειακή φτώχεια, ενεργειακό, εμπάργκο, απεξάρτηση, χρηματιστήριο ενέργειας, κιλοβατώρα
επίδομα, επίδομα θέρμανσης, επίδομα καυσίμου, επιδότηση, επιδότηση ρεύματος, PowerPass, φιούελ πας
επιτελικό κράτος, θεσμική εκτροπή, και τα πόμολα, Greek mafia, ανιψιός, φαμίλια, κλεφτόδεντρα
κακοποίηση, κακοποιητής, κακοποιητικός, παιδεραστία, παιδοβιαστής, παιδοκτόνος, κεταμίνη
πάτερ, σιγανοπρεσβυτέρα, κιβωτός
Ερντογάν, θα έρθουμε νύχτα
έγχαρτος
κακοκαιρία Ελπίδα
καραμπίτ
καταραμένο Μουντιάλ
μετρό
προκλητικός
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
το ΤΨΡΜ, είναι … μπαλαντέρ, τα καλύπτει όλα!
«απόρρητη Δημοκρατία»
https://left.gr/news/kathestos-aporritis-dimokratias-i-synenteyxi-toy-n-voytsi-stin-aygi-tis-kyriakis
evakariof said
1) Ακροκεντρώος
2) Ακαταδίωκτο
3) Ναρκισσιστική Κακοποίηση (Ολλανδή δημοσιογράφος προς Μητσοτάκη)
3) Παιδοβιαστής
Χαρούλα said
Επειδή βλέπω το «προκλητικός» που είναι από μένα,
να ξεκαθαρίσω,
πως δεν το πρότεινα ακριβώς για λέξη της χρονιάς, αλλά περισσότερο το έγραψα ως κουραστική λέξη-πασπαρτού της τρομοκρατίας των ΜΜΑ!🤦🏻🙄
Γιώργος Λυκοτραφίτης said
Εάν ο κος Στάζυμπο ακόμη το επιτρέπει, υπό το φως των τελευταίων εξελίξεων στις Βρυξέλλες, θα ήθελα να προσθέσω ακόμη το:
δούρειος ίππος
‘Η, μήπως θεωρείται κύριο όνομα;
Dimitris said
Φαντάζομαι ότι όλες θα έχουν ήδη προταθεί αλλά οκ. 😊
—————–
Επισυνδεση
Επαναπροωθηση
Ενεργειακή κρίση
Επιδόματα (κάθε είδους pass)
Ρήτρα (αναπροσαρμογης)
Υποκλοπές
Αδιευκρινιστα
Τοξικότητα
Πουτινακια
Μαρία Ιορδανίδου said
Δηκεοσηνι
Michael Filippopoulos said
ΔΗΚΕΟΣΙΝΗ
(Δεν έχω δει τα υπόλοιπα σχόλια. Είμαι σιγουρος θα έχει ήδη προταθεί από άλλους)
Ψηφίστε τη Λέξη της χρονιάς για το 2022! - Χάρης Μεταλλίδης said
[…] και να διαλέξουμε τη λέξη της χρονιάς, τη λέξη του 2022. Στο άρθρο εκείνο προτείνατε τις υποψήφιες λέξεις, τώρα λοιπόν θα […]
skol said
Το φυσικό αέριο και το LNG ακούστηκαν πολύ μέσα τη χρονιά
skol said
…όπως και το πλαφόν
(το ξέρω ότι είμαι εκπρόθεσμος, τα αναφέρω έτσι για την ιστορία, όχι ότι είχαν πολλές ελπίδες διάκρισης)
sarant said
214 Το LNG/ΥΦΑ θα παίξει και για του χρόνου
Stazybο Hοrn said
Ανήμερα Χριστούγεννα, πέρσι, ψήφισαν 473 από εσάς. Αυτό ήταν και το ρεκόρ ημερήσιας προσέλευσης. Έγραψε «ήταν», καθώς συντρίβεται σήμερα.
Εκ της εφορευτικής
Νέο Kid said
217. Έχουμε άλογο (ή άλογα) που έχει πάρει κεφάλι; 😊
Stazybο Hοrn said
Ναι, και μάχη. Το δίδυμο είναι εύκολο, το φορκάστ όχι
Πέπε said
217
Ωραία λοιπόν, αφού είναι έτσι έσπευσα κι εγώ να ψηφίσω για να είμαι (τουλάχιστον ως προς την ημέρα – για τα αποτελέσματα θα δούμε) με την πλειοψηφία.
Ανωνύμως, γιατί στο επώνυμο μού έβγαλε ένα ακατανόητο εμπόδιο.