Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ναπολέων Λαπαθιώτης, Έξι στοχασμοί

Posted by sarant στο 10 Ιανουαρίου, 2021


Συμπληρώθηκαν προχτές 77 χρόνια από την αυτοκτονία του αγαπημένου μου ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη. Κάθε χρόνο, τη μέρα εκείνη ή την κοντινότερη Κυριακή, το ιστολόγιο συνηθίζει να δημοσιεύει ένα άρθρο σχετικό με τον ποιητή, παρουσιάζοντας είτε κάποιο άγνωστο κείμενό του είτε στοιχεία για τη ζωή του. Για παράδειγμα, πέρυσι είχα ένα άρθρο για τον σατιρικό Λαπαθιώτη.

Το σημερινό κείμενο δεν είναι άγνωστο, αλλά δεν είναι και πολύ γνωστό. Θα δημοσιεύσω έξι στοχασμούς του Λαπαθιώτη, γραμμένους σχεδόν ένα χρόνο πριν από τον θάνατό του, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 1943. Ο Λαπαθιώτης επιδιδόταν από τα νεανικά του χρόνια σε αυτό το υβριδικό είδος λόγου, τους Στοχασμούς -ανάμεσα σε δοκίμιο και λογοτεχνία. Πολλοί από τους Στοχασμούς του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά (πχ Νέα Εστία στη δεκαετία του 1930), άλλοι σε εφημερίδες (πχ Ακρόπολις περί το 1910) ενώ άλλοι έχουν μείνει ανέκδοτοι στο κομμάτι του αρχείου του που είναι δημόσια προσβάσιμο στο ΕΛΙΑ. Δεν υπάρχει έκδοσή τους σε βιβλίο.

Οι στοχασμοί που θα διαβάσουμε σήμερα δημοσιεύτηκαν, μαζί με άλλους, στο περιοδικό Διαγώνιος το 1959, στο πλαίσιο εκτενούς αφιερώματος στον Λαπαθιώτη για τα 15 χρόνια από τον θάνατό του. Ο Χριστιανόπουλος σημειώνει ότι τα κείμενα «είχε την καλοσύνη να μας παραχωρήσει εκλεκτός φίλος».

Πριν από είκοσι περίπου μέρες, σε δημοπρασία του οίκου Βέργος παρουσιάστηκε ένα χειρόγραφο δισέλιδο του Λαπαθιώτη που περιείχε τους έξι στοχασμούς του 1943 που είχαν δημοσιευτεί στη Διαγώνιο. Το διεκδίκησα και το απόκτησα και το παρουσιάζω σήμερα στο ιστολόγιο.

Eδώ είναι σκαναρισμένο το μισό της πρώτης σελίδας, με τον πρώτο στοχασμό, για να πάρετε μια ιδέα από το χειρόγραφο:

Δημοσιεύω όλο το κείμενο, με τη σημερινή ορθογραφία, αλλά κρατάω τη σπάταλη στίξη που αγαπούσε ο ποιητής. Πάντως και από το μικρό δείγμα χειρογράφου που δημοσιεύω φαίνονται οι αποκλίσεις του Λαπαθιώτη από τη σημερινή ορθογραφία. Πέρα από τα παραθετικά σε -ώτερος, ώτατος και την υποτακτική σε -η, γράφει «ξαίρω», όπως συνηθιζόταν προπολεμικά, και «τέτιος» (που το συνήθιζε και ο παππούς μου, αλλά και οι εκδόσεις του ΚΚΕ παλιότερα).

Θα είχε ενδιαφέρον να επισημανθούν και οι αλλαγές που έκανε ο Λαπαθιώτης στο κείμενο, π.χ. στην πρώτη αράδα το αρχικό «ένα σωρό νεανικές φιλοδοξίες» το διόρθωσε σε «κάποιες νεανικές φιλοδοξίες» αλλά έτσι δυσχεραίνεται η ανάγνωση.

22.2.1943 [Η ημερομηνία αυτή ισχύει για τους 4 πρώτους στοχασμούς]

Είχα κι εγώ, πραγματικά, σαν τον καθένα, κάποιες νεανικές φιλο­δοξίες, που ο χρόνος, με το πέρασμά του, άλλες μεν, μπορώ να πω, ικα­νοποίησε, κι άλλες περιόρισεν, εγκαίρως και με τρόπο, σε διαστάσεις λογικές, και θεμιτές, κι ανθρώπινες, και χωρίς εκείνες τις πολύ-πολύ απότομες, οδυνηρές, μοιραίες διαψεύσεις, που σχεδόν κατά κανόνα συνο­δεύουν κάποιες τέτοιες επαφές, πιο άμεσες, με την ωμή, σκληρή πραγμα­τικότητα. Αλλά κι εκείνες οι παλιές φιλοδοξίες μου, ποτέ δεν είχαν τον ανοικονόμητο, τον έξαλλον εκείνο χαρακτήρα, που διακρίνει τέτοιου είδους διαθέσεις, της έξημμένης κι άπειρης νεότητας, — κι ίσως γι’ αύτό, κι ο περιορισμός τους, ποτέ δεν πήρε χαρακτήρα τραγικό, καθώς βλέπω να συμβαίνει σ’ άλλους, πληγωμένους, ως το τέλος, ανεπούλωτα. Κι εξ άλλου, καθώς είπα και πιο πάνω, απ’ αυτές, οι πιο πολλές, και δη οι κυριότερες, ικανοποιήθηκαν, αμέσως είτ’ εμμέσως. Αν ξαναρχόμουν, όμως, στη ζωή, και με την πείρα τη σημερινή μου, είμαι κάτι παραπάνω από βέβαιος, πως δε θα είχα, εξ αρχής, καμιά φιλοδοξία,—ξέροντας, τώρα, εντελώς, τη ματαιότητά τους—, έστω κι αν ήμουν βέβαιος για την εκπλήρωσή τους…

                                                                 *

Υπάρχουν άνθρωποι φιλόδοξοι, στον κόσμο,—άνθρωποι προπαντός πνευματικοί—, που ζητούν να υψωθούν πιο πάνω απ’ τους άλλους, αλλά κρατώντας, έντιμα, τους άλλους, στο κανονικό επίπεδό τους,—όπως υπάρχουν άνθρωποι φιλόδοξοι, —άνθρωποι του πάθους και της βίας—, και που, επίσης, προσπαθούν, με κάθε τρόπο, να υψωθούν πιο πάνω απ’ τους άλ­λους, αλλά χαμηλώνοντας τους άλλους, ενώ, αυτοί, πραγματικά, θα στέ­κονταν, ακίνητοι, στο αρχικό και ταπεινό επίπεδό τους…

                                                                 *

Δεν υπάρχει παρά μια τυφλότης ολική,—μιαν ηθική, κι ανίατη πνευ­ματική τυφλότης—, το ν’ αρνείται, δηλαδή, κανένας κάτι τι, μόνο και μόνον επειδή εκείνος δεν το βλέπει.

                                                              *

Η Αλήθεια, η απλή και μόνη και μεγάλη, είναι κρυμμένη, για τα μάτια των ανθρώπων, πίσω από άπειρες, πολύ μικρές αλήθειες.

[Πάνω από αυτή την παράγραφο υπάρχει το πανώγραμμα: «Το ‘χω ξαναπεί, με άλλα λόγια»]

                                                              *

25.2.1943

Καθένας τείνει να πιστεύει, βέβαια, βασιζόμενος στο φυσικό το νόμο της υπεροχής κι επιβολής του πραγματικά ισχυροτέρου, ότι η διαρκής μεταβολή και η πορεία των ανθρώπινων πραγμάτων, από της κοινωνικής των της απόψεως, εξαρτάται από των πολλών τη θέληση, συμμορφωμένη προς τις περιστάσεις. Κι έτσι συμβαίνει, φυσικά, και στην πραγματικό­τητα: Μόνο που τη θέλησην εκείνη, την καθορίζουν και την κατευθύνουν, της χαράσσουν τη γραμμή, και τη διαμορφώνουν, πολύ λίγοι άνθρωποι, ελάχιστοι. Κι έτσι εκείνοι οι ελάχιστοι, οι «ήρωες», βοηθημένοι κι απ’ τις περιστάσεις, αποβαίνουν οι απόλυτοι κυρίαρχοι,—οι καλοπροαίρετοι ή όχι—, κι οι πρωτεργάτες όλων των εκάστοτε κοινωνικών μας περιπετειών.

                                                                *

30.3.1943

Αυτό που με πτοεί και με συντρίβει, που μου δίνει ίλιγγο και θάμ­πος,—το Δέος και το Ρίγος τής Αβύσσου—, και που ήδη, ζωντανό, μ’ εκ­μηδενίζει, στη σκέψη μου που κάνω για το Θάνατο, —είναι ότι, αυτό που λέμε Θάνατο, είναι κάτι το πολύ πιο Μεγαλύτερο, το άπειρα Αποκαλυπτικότερο, το Απροσμέτρητο και Καταπληκτικότερο, το ριζικά Διαφο­ρετικό, απ’ ό,τι, τώρα, είναι δυνατό, με τη νόησή μας την ανθρώπινη, να το συλλάβουμε και να το φανταστούμε!…

Να προσέξουμε τον λαϊκό τύπο «πιο μεγαλύτερο» που χρησιμοποιεί ο Λαπαθιώτης («αμόρφωτος!» θα πουν άραγε κάποιοι;).

Και μια λεπτομέρεια. Στη δημοσίευση της Διαγωνίου για τον τελευταίο στοχασμό δίνεται απλώς η ένδειξη [1943], ενώ στο χειρόγραφο δηλώνεται καθαρά 30.3.1943. Αβλεψία ή μήπως υπάρχει κι άλλο χειρόγραφο; Πάντως, δεν βρήκα καμιά άλλη διαφορά ανάμεσα στο χειρόγραφο που έχω και στο δημοσίευμα της Διαγωνίου.

108 Σχόλια προς “Ναπολέων Λαπαθιώτης, Έξι στοχασμοί”

  1. Νέο Kid said

    Πόσο το πλήρωσες Νικοκύρη; Αν επιτρέπεται δηλαδή…

  2. Τόσο κοντά μας…

  3. Καλημέρα

    Συγχαρητήρια που τα απέκτησες! Είναι κάποια πράγματα που τα θέλουμε έντονα, ενώ για άλλους τα ίδια πράγματα μπορεί να είναι αδιάφορα. Κάθε πράγμα στη θέση του !

  4. Γιάννης Ιατρού said

  5. Γιάννης Ιατρού said

    4 -> 1

  6. rizes said

    ΤΟ ΓΡΑΦΤΟ
    https://vgiannelakis.wordpress.com/2013/10/07/%cf%87%ce%bb%ce%bf%ce%b5%cf%81%cf%8c%cf%82-%cf%84%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%82/

  7. Costas X said

    Καλημέρα !

    Είναι συγκινητικό να διαβάζεις από χειρόγραφο τις σκέψεις ενός σκεπτόμενου ανθρώπου. Ακόμα και τα λάθη και οι διαγραφές έχουν την αξία τους.

  8. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1-4 Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον. Δυο χτυπήματα έγιναν ή τρία

  9. Άγγελος Σέρτης said

    Πολύ λογικό να έγιναν 2-3 μόνο χτυπήματα.
    Ποιος έχει να δώσει σε καιρούς άγριας κρίσης 500 ευρώ για κάτι δημοσιευμένο από το 1959;

  10. derwanderer said

    Καλημέρα Νικοκύρη. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον το σημερινό.
    Και συγχαρητήρια για το απόκτημα – όσοι έχουμε το μικρόβιο των συλλογών καταλαβαίνουμε!

  11. voulagx said

    8: Αυτός του #4 είναι ο Ιωάννης της Αποκαλύψεως! 🙂

  12. Νέο Kid said

    Νικοκύρη, το τεστ DNA το έκανες;

  13. geobartz said

    Θεωρώ (τουλάχιστον) χάαιμο χρόνου το να ασχολούμαι με στοχασμούς κάθε λιποτάκτη της ζωής, εν οίς και ο Λαπαθιώτης.
    Παρά ταύτα, θα σχολιάσω τη λαπαθιώτεια ρήση «το ν’ αρνείται…κανένας κάτι τι, μόνο και μόνον επειδή εκείνος δεν το βλέπει». Μου θυμίζει έναν …θυμοσοφούντα από τον κάποτε περίγυρό μου. Ρωτούσε:
    – Στην Αμερική πήγες;;
    – Όχι.
    – Άρα δεν υπάρχει Αμερική!

  14. sarant said

    12 Όχι, μόνο PCR 🙂

  15. ΓΤ said

    @13

    «λιποτάκτης της ζωής»
    Δείτε τι διαβάζει ο Ταφρολεκάνης και γράφει τέτοια προσβλητικά για τον Λαπαθιώτη:

  16. Γιάννης Ιατρού said

    11: …καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι τὸ χειρόγραφον εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ ευρόπουλο, ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ΙΒΑΝ αὐτοῦ.. [Αποκ. 13,7]

  17. Νέο Kid said

    Το παλίμψηστο του Αρχιμήδη έπιασε 2 μίλιον μπακς στη δημοπρασία. Και το είχε αντιγράψει κάποιος πάτερ στη Σαλονικη. Αν ήταν το πρωτότυπο θα έπιανε τουλάχιστον 20…
    Λέγεται ότι δεν το πήρε ο Γκειτς, πράγμα που κατά 90% σημαίνει ότι το πήρε ο Γκέιτς…
    Θα μπορούσαν να το έχουν ανταλλάξει οι Μητσοτακαιοι με 2-3 κομμάτια απ τα αρχαία τους …

  18. sarant said

    15 Πώς το θυμήθηκες, απορώ.

  19. ΓΤ said

    18@

    Μόνο Αλίκη, ρε μαν. Τι να θυμάμαι; Ήρκο;

  20. sarant said

    19 🙂

  21. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  22. BLOG_OTI_NANAI said

    9: «Ποιος έχει να δώσει σε καιρούς άγριας κρίσης 500 ευρώ για κάτι δημοσιευμένο από το 1959;»

    Σίγουρα παίζει ρόλο η οικονομική κρίση αλλά και η γενικότερη λογοτεχνική κρίση. Πιθανόν και να μην έγινε και πολύ γνωστό.
    Κάποτε θα αποτελούσε έπαθλο ένα τέτοιο απόκτημα. Σήμερα το αποκτά αυτός για τον οποίο έχει μεγαλύτερη συναισθηματική αξία. Το γεγονός ότι ο Νίκος το διεκδίκησε δείχνει ότι πράγματι αγαπά πολύ τον ποιητή αυτόν.

    Άλλωστε, αυτό μετράει. Σε συλλέκτη βινυλίων δεν θα ρωτήσουμε γιατί αγοράζει δίσκους όταν όλα είναι αναρτημένα στο YouΤube. Η πληρότητα που νιώθει κάποιος όταν αποκτά κάτι που γι’ αυτόν έχει μεγάλη συναισθηματική αξία αντισταθμίζει πλήρως τα έξοδα.

  23. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Χρειάζεται να είναι κανείς πολύ καχύποπτος για να υποψιάζεται ότι μετά τον θάνατο του Χριστιανόπουλου θα βρεθούν και άλλα ενδιαφέροντα χειρόγραφα που κατείχε (δημοσιευμένα ή όχι), σε οίκους δημοπρασιών;

  24. sarant said

    23 Απ’ όσο μπορώ να κρίνω από τις κατά καιρούς εκποιήσεις χειρογράφων του Λαπαθιώτη, πιθανότατα η πηγή είναι μία (όχι ο Χριστ. αλλά πιθανώς από Θεσνίκη) και τα δίνει λίγα-λίγα, αν και την πρώτη φορά, προ τριετίας, είχε δώσει ένα πακέτο με καμιά τριανταριά τεκμήρια, που χτυπήθηκαν ως τις 13.000 (εγώ είχα φύγει από νωρίς).

  25. Παναγιώτης Κ. said

    Φίλος με ένα μέρος του έχειν του από την εποχή των παχιών αγελάδων, αγόρασε ζωγραφικούς πίνακες καταξιωμένων Ελλήνων ζωγράφων π.χ Τσαρούχης.
    Σαν πνευματική άσκηση εγώ τον…προκαλώ να μου πει ποια είναι από αισθητικής άποψης η διαφορά ανάμεσα στο πρωτότυπο και το αντίγραφο.
    Μου ψελλίζει διάφορα ακαταλαβίστικα ενώ θα δεχόμουν χωρίς αντίρρηση αν μου έλεγε: Μου περίσσευαν τα λεφτά και σύμφωνα με την αρχή «δεν βάζουμε όλα τα αβγά στο ίδιο καλάθι» αγόρασα και πίνακες!

    Άλλος πάλι φίλος, με μεγάλη βιβλιοθήκη, έψαχνε επιμόνως ένα μαθηματικό βιβλίο που συνέβη να το έχω εγώ. «Να σου το δώσω να το φωτοτυπήσεις» του πρότεινα αλλά δεν το δέχτηκε. Ήθελε το πρωτότυπο!

    Νικοκύρη, αν θελήσουμε ένα φωτοαντίγραφο του αποκτήματός σου θα μας δώσεις; 🙂
    Αν μάλιστα το βγάλει κανείς σε έγχρωμο τότε δεν έχει μόνο τα γράμματα όπως τα έγραψε ο συντάκτης αλλά και το χρώμα του πολυκαιρισμένου χαρτιού οπότε αν είσαι θαυμαστής του, φτιάχνεις έναν ωραίο πίνακα και τον έχεις πάνω από το γραφείο σου για να…εμπνέεσαι!

    Ευκαιρίας δοθείσης, να σου χαρίσω έναν κονδυλοφόρο με τέσσερα διαφορετικά είδη πεννών σαν και αυτές που πιθανότατα χρησιμοποίησε ο αγαπημένος ποιητής σου. 🙂

  26. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Νίκο, μάλλον θα δυσκολευτείς πολύ να βρεις αυτούς τους κάποιους που θα πουν αμόρφωτο τον Λαπαθιώτης, αλλά νομίζω πως θα βρεις αρκετούς που θα σου πουν ότι προτιμούν τα ποιήματα από τους στοχασμούς του.. :).

  27. Αράουτ said

    Το Επιτελείο μας παρακαλεί τον αγαπητό μας κύριο Νίκο να βγεί και να μάς απαντήσει στα παρακάτω εύλογα ερωτήματα:

    1) Γράφει ο κ. Σαραντάκος; «Δημοσιεύω όλο το κείμενο, με τη σημερινή ορθογραφία, αλλά κρατάω τη σπάταλη στίξη που αγαπούσε ο ποιητής.»

    ΕΡΩΤΗΣΙΣ ΚΡΙΣΕΩΣ: Η απόστροφος δεν περιλαμβάνεται στην «σπάταλη στίξη» του Λαπαθιώτη; Οκτώ φορές στο Λαπαθιώτειο χειρόγραφο το οποίο παρατίθεται στο άρθρο, ο Ναπολέων γράφει τον συμπλεκτικό σύνδεσμο «κι» με απόστροφο.

    ΡΩΤΑΜΕ: Πώς είναι δυνατόν, κύριε Νίκο, ένας μορφωμένος άνθρωπος σαν τον αγαπημένο σας Λαπαθιώτη να μήν είχε μάθει στα 55 του ότι ο σύνδεσμος «κι» ΔΕΝ παίρνει απόστροφο; Και γιατί εσείς πάτε να γλιτώσετε τον Ναπολέοντα και να αποκρύψετε από τους αναγνώστες σας ότι ΗΓΝΟΕΙ την απλή αυτή λεπτομέρεια (ότι το «κι» δεν παίρνει απόστροφο) που γνωρίζει και ο τελευταίος απόφοιτος Παλαιού Σχολαρχείου;

    Εδώ σε θέλω κάβουρα που περπατάς στα κάρβουνα…

    2) Συμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο κ. Σαραντάκος «έσκασε» τουλάχιστον 500 ευρώ για να αγοράσει το εν λόγω δισέλιδο χειρόγραφο του Λαπαθιώτη, ΑΡΑ η κάθε Λαπαθιώτεια χειρόγραφη σελίς κοστίζει 250 ευρώ. Αν τώρα θυμηθούμε ότι υπάρχουν στην πιάτσα τουλάχιστον 2.500 σελίδες με διάφορα χειρόγραφα του Ναπολέοντος, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για να αγοράσει κάποιος όλα τα διαθέσιμα χειρόγραφα του Λαπαθιώτη, πρέπει να σκάσει 625.000 ευρώ.

    Το ποσόν είναι ασφαλώς υπερβολικό, πράγμα που μάς οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι ο αγαπητός σε όλους μας, κύριος Νίκος, χρυσοπλήρωσε το πάθος του για τον αγαπημένο του Ποιητή

    Είπαμε και ελαλήσαμε και αμαρτίαν ούκ έχομεν

  28. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @24. Μα, ακριβώς αυτό εννοώ! 🙂

  29. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    «Αν ξαναρχόμουν, όμως, στη ζωή, και με την πείρα τη σημερινή μου, είμαι κάτι παραπάνω από βέβαιος, πως δε θα είχα, εξ αρχής, καμιά φιλοδοξία,—ξέροντας, τώρα, εντελώς, τη ματαιότητά τους—»

    «Ας αποφύγει κανείς να χτίσει την ευτυχία του πάνω σ΄ ένα πλατύ θεμέλιο από πολλές επιθυμίες»
    Σοπενάουερ «Στοχασμοί»

  30. leonicos said

    Πριν από είκοσι περίπου μέρες, σε δημοπρασία του οίκου Βέργος παρουσιάστηκε ένα χειρόγραφο δισέλιδο του Λαπαθιώτη που περιείχε τους έξι στοχασμούς του 1943 που είχαν δημοσιευτεί στη Διαγώνιο. Το διεκδίκησα και το απόκτησα και το παρουσιάζω σήμερα στο ιστολόγιο.

    Μόνο γι’ αυτό σου αξίζεικάθε έπαινος

    και σου δικιολογείται κάθε Λαπαθιωτική υπερβολή

  31. Χαρούλα said

    Ευχαριστούμε για την συμμετοχή στην χαρά σου Νικοκύρη!
    Μακάρι να είχαμε-έχουμε το γνήσιο πάντα και στην ζωή μας! Ή τουλάχιστον να αξιολογούμε σωστά!

  32. Πουλ-πουλ said

    25. Πρωτότυπο ή αντίγραφο;

    Εξαρτάται από τις αξίες που περιέχει το αντικείμενο (αισθητική, ιστορική-αρχαιολογική, συναισθηματική, κατεργασίας κλπ.), και την ιεράρχησή τους. Σ’ ένα πίνακα οι μορφές του αντιγράφου μπορεί να είναι ταυτόσημες, αλλά η κατεργασία και η πάτινα του πρωτότυπου παραμένει ανεπανάληπτη.

  33. leonicos said

    BLOG_OTI_NANAI

    Μου είχες λείψει νομίζω; Άντε να δούμε και πιο πολύ Τεό, βγήκε προχτές λίγο, να γυρίσει και ο Γς, να έχουμε απαρτία. Νιώθω επικίνδυνα μόνος μερικές φορές, όταν λιγοστεύουν οι γνωστές φωνές.

  34. sarant said

    25 Το σκανάρισα έγχρωμο αλλά μετά έκανα ωτοκορέκτ στα χρώματα.

    26 Κι εγώ τα προτιμώ, φυσικά

  35. leonicos said

    27 Αράουτ

    Προσωπικά έχω εμπεδώσει ότι είσαι μ@@@κας με μεγάλη περικεφαλαία. Αλλά ότι είσαι και κατάπτυστος και ύπουλος, δεν θα πω ότι δεν το είχα αντιληφθεί, για να μην πουν εμένα, όλοι οι άλλοι, μ@@@@κα. Το τι θα με πεις εσύ… το έχω γραμμένο εκεί που δεν πιάνει μελάνι

  36. leonicos said

    27 ειπών, λαλήσας και αναμάρτητος

    κορώνα στο κεφάλι του @@@@@@@@@@@@@@@@@@@ μου

  37. Παναγιώτης Κ. said

    @33. Μην το γράφεις Τεό, Theo τον λένε… 🙂
    Το…Τεό παραπέμπει σε άλλο που γράφει…επειδήΣ. 🙂

  38. leonicos said

    Πού παίζει τελευταία ο ΠΑΟΚ;

    Χάθηκε και ο Τζι!

  39. Παναγιώτης Κ. said

    @26.Διαβάζοντας τους στοχασμούς του Ν.Λ νομίζω ότι και ο ίδιος δεν θα ήθελε να είχαν αυτή ως τελική μορφή.
    Καταγράφουν οι άνθρωποι πρόχειρα αυτό πού έχουν ως κύρια ιδέα στη σκέψη τους και το «χτενίζουν» μετά, σε πιο εύθετο χρόνο.

  40. ΓιώργοςΜ said

    Τα κείμενα είναι τόσο ζωντανά, που θα μπορούσαν να είχαν γραφτεί χτες. Ευχαριστούμε, Νικοκύρη.

    Περί αυθεντικότητας: Η συναισθηματική αξία είναι μεγάλη, αλλά και η πραγματική, παλαιογραφική-αρχαιολογική αξία επίσης. Πολλά δεν αντιγράφονται.
    Ακόμη και αισθητικά, είναι πολύ δύσκολο να αντιγραφεί το πρωτότυπο τόσο καλά ώστε να αποδίδει την ίδια αίσθηση. Η φωτογραφία ενός ζωγραφικού πίνακα έχει πολλλλλές διαφορές από το πρωτότυπο, για όποιον ξέρει να ψάξει και δεν κοιτάζει επιφανειακά.
    Ψάξτε για παράδειγμα έναν πολύ γνωστό πίνακα στο ίντερνετ, κατά προτίμηση κάποιον με έντονη χρωματική ποικιλία. Δεν υπάρχει περίπτωση να βρει δύο ίδιες εικόνες, εκτός αν είναι αντίγραφα της ίδιας αρχικής ψηφιακής εικόνας. Αλλοιώσεις συμβαίνουν, αθροιστικά, στην καταγραφή (φιλμ ή ψηφιακός αισθητήρας), στην επεξεργασία (ψηφιακή προετοιμασία, διαχωρισμός χρωμάτων στην εκτύπωση), στην εκτύπωση (επιλογή χρωμάτων, χαρτί ή άλλο μέσο). Αν θέλει κανείς να αντιγράψει ένα έργο τέχνης, ο πιο αξιόπιστος τρόπος είναι να πάει στο μουσείο και να δει το πρωτότυπο. Μου έχει τύχει να δω ζωγράφο με το καβαλέτο του σε μεγάλο μουσείο, δε θυμάμαι αν ήταν το Λούβρο ή το Πράδο.

  41. ΚΩΣΤΑΣ said

    Νικοκύρη, να το χαρείς το απόκτημά σου, καταλαβαίνω την ψυχολογία σου και την συναισθηματική σου φόρτιση… δεν λέω τίποτα άλλο.

    Γενικώς για τους ορθολογιστές και τους πρακτικούς ανθρώπους κάποιοι από εμάς μπορεί να θεωρούμαστε «ψώνια», ποιος ξέρει, μπορεί νά ‘χουν και δίκιο.

    Δεν πήρα μέρος ποτέ σε δημοπρασία και ό,τι αποκτήματα έχω προέρχονται από δωρεάν παραχώρηση. Μόνο κάτι παλιά βιβλία αγόρασα, Δελμούζος το πρώτο μάθημα στο πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, Κουντουράς για τον Δημοτικισμό, Γκόλφω η πονεμένη βοσκοπούλα, του Περεσιάδη… όχι βέβαια και πολύ παλιά, κάπου 100/ετίας. Εγώ όμως τα χαίρομαι.

  42. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.

    Νικοκύρη σὲ συγχαίρω.

    Τέτοια ἀποκτήματα εἶναι γι᾿ αὐτοὺς ποὺ τ᾿ ἀγαποῦν πραγματικὰ κι ὄχι γιὰ κάποιους νεόπλουτους.

    @4. Μαρτυριάρη! 🙂

  43. ΓΤ said

    38@

    Φιλοξενεί τον Βόλο.

  44. # 38, 43

    (εκ του γραφείου τύπου)

    Ο Τζι, ως γνώστης των συνθηκών, θα ασχοληθεί με τον ΠΑΟΚ μόνο στο (στα) ματς με τον ΟΣΦΠ (το ίδιο κι ο Γκαρσία, πιστεύει) και με το κύπελλο αν προκύψει αντίπαλος ΠΟΚ ή ΟΑΡΗΣ κι αυτό για το ονόρε, καθώς κίνητρο πραγματικό δεν υπάρχει.
    Το αυτό ισχύει και για την ΑΕΚ, τι δεύτερος τι τέταρτος, μόνο αν διεκδικούσε την τέταρτη θέση ο ΠΑΟ, λόγω του φετεινού, καλού, ο ΑΡΗΣ θα προσ΄’εχανε κ οι δυο να μην βγούνε πέμπτοι .
    Ηδη για τους παρατηρητικούς έχει δώσει δείγματα στα τελευταία παιχνίδια του ΠΑΟΚ που ΔΕΝ τα παρακολουθεί αλλά σχολιάζει την ώρα του αγώνα στο ιστολόγιο αν έχει κάτι ενδιαφέρον να γράψει.

  45. Δεν είμαι καθόλου έτοιμος να βρεθώ σε μια συζήτηση (και μάλιστα στο περιβάλλον του ιστολογίου του Νίκου) όπου χρειάζεται να επιστρατευτούν επιχειρήματα για την αξία ενός πρωτότυπου κομματιού και την σημασία της απόκτησής του. Τα θεωρούσα αυτονόητα (να επαναλάβω: στο περιβάλλον του ιστολογίου του Νίκου).

    [Τώρα προσέχω πόσο δύσκολο είναι να γράψει κανείς ακόμα και μία (αριθμ. «1») αθώα φράση. Εκείνη η λέξη «αξία» έχει τόσο ξεπουληθεί πια…]

  46. Άγγελος Σέρτης said

    22
    Καθόλου παράξενο που κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις ότι ήταν ταξικού χαρακτήρα το σχόλιό μου.
    Εδώ στο Γιουνανιστάν ο κοσμάκης με οικογένεια παλεύει με 500 ευρώ να βγάλει ολόκληρο μήνα… τι να λέμε τώρα…

  47. Άγγελος Σέρτης said

    42/4
    Πράγματι…πολύ δύσκολο να κλικάρεις την ιστοσελίδα του Βέργου…

  48. kpitsonis said

    34 . Αγαπητέ Νικοκύρη από τη μια γράφουμε Σέξπιρ κι από την άλλη ωτοκορέκτ ; Μήπως έχει κάποια σχέση με τα ώτα ;

  49. Αράουτ said

    Εκλεκτέ Κουκουβαουνιώτη ιατρέ, κύριε Λεώνικε (35),

    γιατί μάς αποκαλείτε «ύπουλους»; Επειδής αποκαλύψαμε στο σχόλιο 27 ότι ο Ναπολέων Λαπαθιώτης ηγνόει κάτι τόσον στοιχειώδες; Ότι δηλαδή ο συμπλεκτικός σύνδεσμος «κι» δεν παίρνει απόστροφο;

    Κι ότι ο κ. Σαραντάκος (παρά τις διαβεβαιώσεις του) ΔΕΝ σεβάστηκε αυτή την «πλούσια στίξη» του μακαριστού ποιητού, προκειμένου να μήν αντιληφθούν οι αναγνώσται την ασυγχώρητη άγνοια του Ναπολέοντος σε κάτι τόσο στοιχειώδες, που εγνώριζαν όλοι οι απόφοιτοι του Παλαιού Σχολαρχείου;

    Ιησούς Χριστός νικά κι όλα τα κακά σκορπά…

    ΥΓ: Με την ευκαιρία, αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, σάς δίνουμε δύο σίγουρα για να πάτε Ταμείο το βράδυ, με ένα αξιόλογο χαρτζηλίκι. Σε μία ώρα από τώρα ξεκινά στην άδεια Τούμπα το παιχνίδι ΠΑΟΚ – Βόλος. Η καταρακωμένη ομάδα του Σαββίδη δεν κερδίζει με τίποτα, άλλωστε οι μισοί παίχτες θέλουν να διώξουν τον Ουρουγουανό γυμναστή Γκαρσία, που το παίζει προπονητής. Παίξτε άφοβα το Χ και το 2 για τον ανεβασμένο Βόλο και θα μάς θυμηθείτε.

    Στις 7.30 μ.μ. απόψε ξεκινά στην άδεια Λεωφόρο το μάτς ΠΑΟ – Λάρισα. Η ομάδα του Κούγια είναι πολύ ανεβασμένη ψυχολογικά και δεν χάνει με τίποτα απέναντι στον αποδεκατισμένο από τον Κορωνοϊό Παναθηναϊκό του Αλαφούζου. Παίξτε άφοβα κι εδώ το Χ και το 2.

    ΥΓ-2: Προ ολίγων δευτερολέπτων, η έγκυρη Alexa ανέβασε στην 879η θέση της Βαθμολογίας όλων των εν Ελλάδι Ιστοσελίδων το Σαραντάκειο Ιστολόγιο. Το οποίο, πλέον, βρίσκεται μόνον 20 θέσεις μακρυά από το ασύλληπτο ατομικό του ρεκόρ (859) όλης της 12ετίας, που είχε πετύχει στα μέσα του 2016, επί ημερών αειμνήστου Βατάλου

  50. Πήρες και το άλλο, Νικοκύρη;

  51. GeoKar said

    Μπράβο αγαπητέ Ν(ο)ικοκυρη!

  52. Γιάννης Κουβάτσος said

    Λιποτάκτης της ζωής…Άσε μας, ρε μάστορα που όλα τα ξέρεις, όλα τα σφάζεις, όλα τα μαχαιρώνεις και νιώθεις τον εαυτό σου άξιο να εκφέρει δογματική (και απαξιωτική ως συνήθως) άποψη για ανθρώπους που προχωρούν σε τέτοια διαβήματα. Ας κοιτάξει ο καθένας πώς θα κουτσοπορευτεί στη ζωούλα του και ας αφήσει την αφ’ υψηλού κριτική, λες και ξέρει τι τραγωδία παίζεται στην ψυχή και στο μυαλό του άλλου.

  53. # 46

    μα αγαπητέ, ποντάρετε (ΑΦΟΒΑ) στις δωρεάν στοιχηματικές υποδείξεις του «κολητού» σας και θα έχετε άφθονο χρήμα δια τας (προσεχείς) δημοπρασίας αυθωρεί και παραχρήμα

    Αν είσθε συντηρικότερος και με υπομονή, μπορείτε να ακολουθήσετε τις συμβουλές του διακεκριμμένου αναλυτή-επενδυτή αλλά κατόπιν ελαφράς αμοιβής

  54. ΣΠ said

    Και ο τελευταίος απόφοιτος Παλαιού Σχολαρχείου γνωρίζει ότι η απόστροφος δεν είναι σημείο στίξης.

  55. sarant said

    48 Σωστά, έχω αντιφάσεις.

    49 Να και ένα καλό νέο για τους καθημαγμένους βάζελους

    50 Όχι. Το χτυπούσε γερά ένας άλλος και ξεπέρασε το μπάτζετ μου.

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    46:Αν σου ξαναζητήσει δανεικά ο Νικοκύρης, μην του δώσεις. Βλέπεις σε τι λαλακίες τα σκορπάει. «Συγγνώμη, φιλαράκι, έχεις 500 ευρώ να πάρω ένα χειρόγραφο του Λαπαθιώτη;»

  57. Alexis said

    #17: Το παλίμψηστο του Αρχιμήδη έπιασε 2 μίλιον μπακς στη δημοπρασία. Και το είχε αντιγράψει κάποιος πάτερ στη Σαλονικη. Αν ήταν το πρωτότυπο θα έπιανε τουλάχιστον 20…

    Ώπα ρε μεγάλε! Δηλαδή ο Βελόπουλος που έχει στην κατοχή του ιδιόχειρες επιστολές του Ιησού Χριστού, πόσο πρέπει να τις πουλήσει; 😆

  58. Γιάννης Ιατρού said

    Ρε σεις, τι σας νοιάζει, εννοώ τους κακόβουλα και περμφερώς σχολιάζοντες κλπ., το πόσο το πήρε; Μαζί τα βγάζετε ή τι; Αϊ ..πια😡

  59. BLOG_OTI_NANAI said

    33: Ήταν πολύ ωραίο και ευγενικό αυτό που είπες Λεώνικε. Πάντως εδώ γύρω ήμου, επιλεκτικά σε κάποια άρθρα έγραψα σχόλια. Τον Theo και τον Γς όντως μου φαίνεται ότι δεν τους έχουμε δει.

  60. sarant said

    56 🙂

    59 O Theo εμφανιστηκε πολύ πρόσφατα.

  61. ΓΤ said

    Με τον Βόλο να προηγείται μέσα στην Τούμπα από το 11′, καταλαβαίνετε τι μελίφθογγα ελληνικά αρθρώνονται ζωντανά στο Sofa. Και εκεί που η γλώσσα μεταξύ γαύρων και βούλγαρων δομείται σε αξιοζήλευτα επιχείρημα, ένας κακομοίρης Τούρκος, ποιος ξέρει τι έχει παίξει ο δόλιος υπέρ ΠΑΟΚ, γράφει μόνος του την ώρα που σκοράρει ο Βόλος: Yunan Mafia Satana! 🙂

  62. ΓΤ said

    61@
    επιχειρήματα

  63. BLOG_OTI_NANAI said

    Στο ίδιο τεύχος της «Διαγωνίου» του 1959, υπάρχει και ένα ποίημα «Τα μετά θάνατον» του Λαπαθιώτη, και μου θύμισε εκείνο το θαυμάσιο του Ουράνη και λιγάκι τους στίχους του Καββαδία. Πραγματικά, περνώντας τα χρόνια πολλοί άνθρωποι πιστεύω θα σκέφτηκαν αυτό το περίεργο ζήτημα του τι αφήνουν πίσω ή αν θα λείπουν σε κάποιους ή αν θα νοιαστεί κάποιος που έφυγαν.

  64. ΓιώργοςΜ said

    58 Ντοcteur, όφειλες να ξέρεις πως όποιος έχει χρήματα περισσότερα απ’ όσα χρειάζεται για φαγητό, στέγη κλπ οφείλει να τα διανέμει σε όσους βγάζουν λιγότερα από τον ίδιο. Τι σημασία έχει αν δουλεύει 15 ώρες την ημέρα, αυτοί που θέλουν να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους, γιατί να μη μπορούν;

  65. Γιάννης Ιατρού said

    …περισσότερα απ’ όσα χρειάζεται για φαγητό…
    Ε, δεν το βλέπεις πως δεν φτάνουν; Σ’ εμένα δηλαδή, βάλε και το πιοτό…, άσε!

  66. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ούτε σε μας τους βάζελους φτάνουν. Αγοράζουμε μπογιές και ταβανόβουρτσες, για να ανακαινίσουμε τη Λεωφόρο. Δεν βγαίνουμε, μάνα μου…

  67. Γιάννης Ιατρού said

    66: παλιά ασβεστώναμε, και πιο φτηνό και πατροπαράδωτο… Στην ανάγκη ρίχναμε και καμιά πίσσα (με πούπουλα) όπου ήταν ανάγκη🙄😉

  68. Spiridione said

    63. Έχει γράψει ένα πολύ ωραίο άρθρο για το ποίημα του Ουράνη ο Νικοκύρης
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/10/21/ouranisspiess/

  69. 68 Μπράβο. Στο σχόλιο 69 (καλή ώρα σαν και το δικό μου εδώ) ο Νικοκύρης παραθέτει και το ποίημα του Λαπαθιώτη.

    Και στο σχόλιο 5, ο Spiral…

  70. ΓΤ said

    36
    353

  71. Alexis said

    Ασφαλώς το χειρόγραφο έχει σπουδαία συναισθηματική και συλλεκτική αξία για τους ασχολούμενους, «βιβλιοφάγους» και μή.
    Σαν κείμενα όμως τα γραπτά αυτά του Λαπαθιώτη δεν μου λένε κάτι. Πρόκειται για καταγραφή σκέψεων όπως ακριβώς θα τις κατέγραφε ο καθένας μας σε κάποιο προσωπικό ημερολόγιο. Δεν βλέπω τη «σπίθα» του λογοτέχνη πίσω από τις λέξεις.
    Το είπε πολύ σωστά ο Γιώργος Κατσέας στο #26 και θα συμφωνήσω…

  72. Alexis said

    #61: Το γκολ του Βόλου ήταν «στο κόλπο», για να ανέβουνε οι αποδόσεις του ΠΑΟΚ στα στοιχηματζίδικα και να ποντάρουνε οι πονηροί.
    Καλά το είπε ο Τούρκος.

  73. Alexis said

    «Πού πας ρε Καραμήτρο να ποντάρεις με 1.18;» 😆

  74. ΓΤ said

    72@

    Όχι απαραίτητα. Μπορεί ο Τούρκος να είχε ποντάρει τον ΠΑΟΚ να άνοιγε το σκορ. Όποτε έκλαψε τα λεφτά του από το 11’…

  75. geobartz said

    15 ΓΤ said…., 18 sarant said….
    # Η εθνική ντίβα μας, δεν λιποτάκτησε. Απ’ ότι θυμάμαι την …λιποτάκτησε η ματαιοδοξία της!
    # Οιονεί λιποτάκτης όμως και ο …μαστοράκος Γιάννης Κουβάτσος (σχ.52), που κάνει ότι τίποτα δεν ξέρει. Όχι βέβαια. Κάτι ξέρουν και οι δάσκαλοι, ακόμα και οι …κουβάτσιοι τοιούτοι. Να λοιπόν που ένας Κουβάτσος ξέρει και «δογματική», ξέρει και «τι τραγωδία παίζεται στην ψυχή και στο μυαλό του άλλου». Όλα τα ξέρει το …άτιμο. Κοίτα να «κουτσοπορευτείς» Γιοβάνη και άσε την …από χαμηλού κριτική.

  76. sarant said

    69 Πολλές φορές βλέπω σε παλια άρθρα σχόλια του Spiral και δαγκώνομαι…

  77. Alexis said

    #76: Είναι τραγικό Νίκο, ειδικά όταν βλέπεις το χιούμορ που ξεχείλιζε στα σχόλιά του! Άσε… 😦

    #74: Σωστός.

  78. ΓΤ said

    75@

    Παρατήρησα ότι φορέσατε Πρόλογο στο βιβλίο σας. Δεν ξέρω πόσους από τους αναγνώστες σας ενδιαφέρει το γεγονός ότι καταφέρατε για άλλη μια χρονιά, όπως λέτε στον Πρόλογο, να πείτε «χρόνια πολλά» στην πρώτη σας δασκάλα. Μπροστά σε αυτό τον Πρόλογο, ο αντίστοιχος του Ηρακλή Λογοθέτη για τον «Θάνατο στη Βενετία» του Τόμας Μαν ωχριά. Γι’ αυτό, από αύριο τα χαράματα, βάλτε τη γαβάθα με τον τραχανά δίπλα από το σταθερό σας και μην κουνηθείτε ρούπι. Θα σας τηλεφωνήσει για συμβόλαιο ο Suhrkamp.

  79. aerosol said

    Πάντα πλουτίζω τις γνώσεις μου στο ιστολόγιο. Αυτό που χαμουτζιστί το λέμε «καρκίνο» σε άλλες γλώσσες το ονομάζουν «ματαιοδοξία».

  80. Αγγελος said

    Αράουτ:
    = Απόφοιτος παλαιού Σχολαρχείου δεν θα είχε άποψη για την ορθογραφία του ‘κι’, διότι στα Σχολαρχεία ή Ελληνικά, τότε που υπήρχαν, μόνο καθαρεύουσα και αρχαία διδάσκονταν 🙂
    = η καθεαυτό στίξη, τα κόμματα, οι τελείες, τα θαυμαστικά, είναι σαφώς μέρος του ύφους του συγγραφέα, και πρέπει να γίνεται σεβαστή• το αν θα κάνει έκθλιψη, το αν θα γράψει δηλαδή «το άλογο» ή «τ’ άλογο», «μέσα στη νύχτα» ή «μέσα στη νύχτα», το ίδιο — προπαντός στην ποίηση, αλλά και στον πεζό λόγο. Απεναντίας, το πώς θα αποδώσει γραπτά, δηλαδή «κι έφυγε», «κι’ έφυγε», ή «κ’ έφυγε» (κι αυτό γραφόταν κάποτε), αυτό που προφέρει «κέφυγε», είναι καθαρά θέμα ορθογραφίας, κι έχει εξίσου μηδαμινή σημασία όσο το αν έβαζε οξεία ή περισπωμένη στον «παπά» ή αν έγραφε «μαζί», «μαζί» ή «μαζή». Ειδικά το πώς να γράφεται το ‘κι’ είχε συζητηθεί διεξοδικά από τους πρώτους δημοτικιστές, μεταξύ άλλων στα «Ρόδα και Μήλα», και σαφώς υπήρχε και η (λογική άλλωστε) άποψη ότι αφού χάνεται προφερόμενο φωνήεν, πρέπει να μπαίνει κι η απόστροφος. Επικράτησε μεταπολεμικά η γραφή χωρίς απόστροφο, αλλά είναι γελοίο να προσάπτουμε σε άνθρωπο εκείνης της εποχής ότι «την αγνοούσε»!

  81. Αγγελος said

    O ορθογραφικός διορθωτής μου έκανε «μαζί» το «μαζύ» στο προηγούμενο σχόλιο — αλλά είναι βέβαια μεταπολεμικός 🙂

  82. sarant said

    80 Κι ο Παπαδιαμάντης, θαρρώ, κι’ είχε -αλλά το εξομάλυνε ο ΝΔΤριαντ. στην κριτική έκδοση.

  83. ΚΩΣΤΑΣ said

    Έχω συναντήσει το κι’ με απόστροφο κάποιες φορές. Πού, πότε; δεν θυμάμαι ακριβώς. Μάλλον σε παλιότερους καιρούς σε λογοτεχνικά αναγνώσματα.

    Πάντως ο απόφοιτος παλαιού σχολαρχείου ήταν ο εγγράμματος της εποχής του, εκλεκτέ σχολιαστά κ. Αράουτ. Απορώ λίγο που χρησιμοποιείς αυτή την έκφραση ως δείγμα αστοιχείωτου ανθρώπου, είναι μάλλον άστοχο.

  84. Γιάννης Ιατρού said

    76: Προ ημερών έγραψα στο Σωκράτη, αλλά απάντηση δεν ήρθε ακόμα 🤔🤨

  85. Γιάννης Ιατρού said

    Πάντως γνωστά ονόματα που σήμερα περιέργως πως😎 δεν δεν σχολίασαν σε κανένα νήμα και προφανώς πήγαν βόλτες με την λιακάδα, μακριά από τον συνήθη τόπο διαμονής τους, έχουν καταγραφεί… 😜😂

  86. Να κι ένα «κι’» μ’ απόστροφο. Από την Αλέα της ποίησης στη Γλυφάδα. Καθρεφτίζονται και φυλλωσιές δέντρων.

  87. BLOG_OTI_NANAI said

    68,69: Σωστά, είχαν αναφερθεί. Αυτό το τραγούδι από τα Διάφανα Κρίνα με είχε συγκινήσει πολύ όταν το άκουσα μετά τον θάνατο του τραγουδιστή τους που πέθανε τόσο νέος. Και ο Μπλε Χειμώνας είναι ένα ακόμα που μου αρέσει πολύ.

  88. sarant said

    85 Α μπράβο, σχέδιο Αλκυονίδες βλέπω!

    86 Γιάννη, δεν την ήξερα αυτή την αλέα, κι ας είναι τόσο κοντά στο σπίτι μου.

  89. spyridos said

    Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλους
    και
    κυρίως στο Νικοκύρη.
    Να είσαι καλά και πάντα τέτοια.

    50 , 55
    Αν κατάλαβα καλά είναι μεγάλο κρίμα.
    Βέβαια η τιμή έφτασε πάνω από το διπλάσιο της εκτίμησης.

  90. geobartz said

    78 ΓΤ said….
    # Κρεμμυδούν αριστείον, για την ανακάλυψη. Τώρα, αν δεν σου αρέσει ο πρόλογος …κάνε μια τούμπα. Αν σου φταίει και η δασκάλα μου…δώσε κεφαλιά σε κανένα ντουβάρι.

  91. Και εκδοχή «κι», πάλι από την Αλέα με βραδινό φωτισμό από κάτω.

  92. 88 Νίκος aka Sarant 🙂

    Φρέσκια παραγωγή του δημάρχου, πριν δέκα μέρες, στην Οδό Γρ. Λαμπράκη. Βλέπω πως συνεχίζουν έργα και στην προέκτασή της, ώς τη θάλασσα.

  93. sarant said

    89 Νάσαι καλά!

    92 Α, γι’ αυτό δεν το ήξερα.

  94. sarant said

    49-55 Τελικά, ως συνήθως, ο Αράουτ είναι οδηγός. Όποιος τον άκουσε και έπαιξε τα αντίθετα εισέπραξε.

  95. Ευτυχώς ο ΠΑΟ με την βοήθεια της τύχης και της γνωστής ουσίας (παράγωγο του πετρελαίου) κέρδισε το παράρτημα του χοντρού και το έσπρωξε βαθύτερα στις θέσεις του υποβιβασμού. Το σκορ (2-0) εντελώς παραπλανητικό αλλά η επιρροή του Αράουτ ήταν καθοριστική !

  96. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Οθεν προκυπτει η αναγκη προστασιας πασχοντων Αθηναιων διανοουμενων, οι οποιοι θα επρεπε να κηρυχθουν ως ειδος υπο εξαφανιση, με ιδρυση σχετικης δομης ή ΜΚΟ. διοτι κινδυνευει ο ελληνικος πολιτισμος. Ποτε δεν ειναι αργα!

  97. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    83. Ο Ν.Λαπαθιωτης. «Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου και το 1909 πήρε δίπλωμα Νομικής, αλλά ποτέ δεν άσκησε το επάγγελμα. » Βικιπαιδεια

  98. ΓΤ said

    αθλητική κίνηση

    ΠΑΟΚ-Βόλος 3-1
    Ατρόμητος-ΟΦΗ 0-0
    Απόλλων-Αστέρας 0-1
    ΠΑΟ-ΑΕΛ 2-0

    Προμηθέας-Ηρακλής 85-61
    ΠΑΟ-ΑΕΚ 80-75

  99. Γιάννης Ιατρού said

    88α Νίκο, εμείς εδώ «και στης ζωής τους άγριους χειμώνες…. αλκυονίδες μέρες καρτερώούμε» (τουλάχιστον από την εποχή του Γ. Δροσίνη😉)

  100. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @99. Αυτά κάνετε Γιάννη, εσείς εκεί με τις Αλκυονίδες σας. Σήμερα, ξεσαλώνατε στις παραλίες και στα βουνά κι εμείς βροχές και κακοκαιρία (εγώ δε έγινα παπί μετά το χωράφι..). Κι αφού ΚΑΙ σ’ αυτό τα καταφέρνετε να τσιμπάτε την καλή μερίδα, μην παραπονιέστε όταν κατεβαίνει κάπου κάπου κανένας Φίλιππος μέχρι την Χαιρώνεια, για να ζεστάνει το κοκκαλάκι του.. 🙂

  101. Πέπε said

    @93
    Τη δεύτερη πάντως την ήξερες (Άρνηση). Αν δε με απατά η μνήμη μου, πολού πρόσφατα την ξαναείδαμε εδώ, και σχολιάστηκε (ίσως κι από σένα Νίκο) ότι παρά τη σωστή στίξη το νόημα κουτσουρεύεται επειδή λείπει η αρχή της πρότασης στους προηγούμενους στίχους. Ε;

  102. Μαρία said

    101
    Ναι.

  103. ΓΤ said

    Ντουμπαΐτης Τσιτσιπάς: «H λύση για την κλιματική αλλαγή είναι να αγοράσεις Tesla»…
    https://www.iefimerida.gr/spor/tsitsipa-twitter-klimatiki-allagi-agoraseis-tesla

  104. Χρήστος Π. said

    Είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό το πόσο πολύ θυμίζει και μοιάζει το σχόλιο του Λαπαθιώτη της 30/3/1943 με κάτι αντίστοιχο που είχε γράψει για τον θάνατο λίγο πριν την αυτοκτονία του και ο Συκουτρής.

  105. sarant said

    101 Nαι, το είχαμε συζητήσει -αλλά είχε γίνει λόγος για Αλέα; Τότε ξεχνάω….

  106. 88, … Αλκυονίδες βλέπω! …

    Μέρες, όχι νήσους, ελπίζω.

  107. 106 Γιατί, θα κακοπέφτανε οι νήσοι; Πιο καλά θάταν αν τις αγνάντευε!

  108. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τώρα κατάφερα να διαβάσω με την ησυχία μου το νήμα και μαθαίνω για το θαυμαστό απόκτημα Νικοκύρη! Μπράβο και ξαναμπράβο!
    Το ρίγος σκέφτομαι να κρατάς το χειρόγραφο, να ξέρεις ότι ,ναι, πάνω σ΄αυτό, αυτό το ίδιο, είναι που έσκυψε, έγραψε, διόρθωσε ο αγαπημένος ποιητής, έναν μόλις (δύσκολο) χρόνο πριν το εκούσιο φευγιό του.
    Θυμάμαι πια κι εγώ, από την παράδοση του ιστολογίου, τη μνημόσυνη μέρα του Λαπαθιώτη, την επαύριο τ΄Αγιαννιού.
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/01/08/lapa8jan2011/

    15. σ΄αγαπώ 🙂

    55γ. και «τον άλλο» θα ήθελα να τον ήξερα. Αν τ΄αγόρασε κι αυτός από αγάπη, για επένδυση ή συλλεκτική «λόξα».

    » κʼ »
    Μου γράφετε κάπως στρυφνά και κάπως μπερδεμένα,
    για πράματα που φαίνεται να μʼ αφορούν κʼ εμένα
    κʼ εν μέσω της μοναδικής γραπτής αυτής σαλάτας,
    βλέπω ν΄αναμιγνύετε και τους αμαξηλάτας…
    http://www.poiein.gr/2008/01/08/aaaayeco-oanaaueco-i-euiaoio-c-ecaassa-oio-dhiecoth-iadhieyiioa-eadhaeethoc-31-10-1888-8-1-1944-eae-ueea-oeiu/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: