Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Γαρδένιες απ’ τον κήπο

Posted by sarant στο 13 Απρίλιος, 2016


Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά εδώ και λίγον καιρό ένας νέος πολιτικός σχηματισμός εμφανίστηκε στα δεξιά του πολιτικού φάσματος, φιλοδοξώντας να αντλήσει ψήφους από τον χώρο ανάμεσα στη Χρυσή Αυγή και στη Νέα Δημοκρατία, ενδεχομένως δε να παίξει τον ρόλο μιας «σοβαρής Χρυσής Αυγής», φιλοδοξώντας ακόμα και να γίνει κυβερνητικός εταίρος σε ένα σχήμα υπό τη Νέα Δημοκρατία. Το προσφυγικό προσφέρει εύφορο έδαφος για να αναπτυχθούν τέτοια δύσοσμα φυτά, όπως έδειξε η πείρα και από την υπόλοιπη Ευρώπη, κι έτσι ανακλήθηκε εξ εφέδρων ο παλαίμαχος Γιώργος Καρατζαφέρης, και μαζί με τον Τάκη Μπαλτάκο, πρώην έμπιστο του Αντώνη Σαμαρά, ίδρυσαν την Εθνική Ενότητα, όπως θα ονομάζεται το νέο κόμμα.

Αρχικά είχε ειπωθεί πως θα ονομαζόταν Εθνικός Ορθόδοξος Συναγερμός το νέο σχήμα, με το ακρώνυμο ΕΘΝΟΣ, αλλά τελικά αυτή η πρόταση δεν επικράτησε, ίσως επειδή θύμιζε πολύ το ΛΑΟΣ (Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός), το κόμμα του Γ. Καρατζαφέρη, που αξιώθηκε να συγκυβερνήσει το 2011 και αιμοδότησε τη Νέα Δημοκρατία με ένα σωρό ακροδεξιά μπουμπούκια (και μπουμπούκους), αφού, με τα λόγια του ιδρυτή του, πήρε τον Μάκη τον Βορίδη με τα τσεκούρια από δεξιότερα του Μιχαλολιάκου και τον έφτιαξε κοινοβουλευτικό άντρα. Μα τι είστε, ΙΕΚ Καρατζαφέρη, να μπαίνει ο φασίστας μαύρος και να βγαίνει αποδεκτός; απόρησε ο Ν. Χατζηνικολάου, ο οικοδεσπότης της εκπομπής. Ναι, το έκανα κι αυτό, τους είχα στο πλυντήριο, είπε με κρυφό καμάρι ο ξανανιωμένος ακροδεξιός.

Στην ίδια εκπομπή και αξιοποιώντας το βήμα που τόσο απλόχερα του πρόσφεραν, ο Γ. Καρατζαφέρης εδήλωσε οπαδός του νόμου και της τάξης στο προσφυγικό και τόνισε ότι «ο νόμος και η τάξη δεν επιβάλλονται με γαρδένιες». Δηλαδή, αν ακούσετε το βιντεάκι, δεν είπε ακριβώς αυτό, είπε «Είμαι υπέρ του νομου και της τάξης. Ο νόμος και η τάξις δεν γίνεται ενίοτε με γαρδένιες» (στο 0.14 περίπου του αποσπάσματος). Όπως βλέπετε, ο Νίκος Χατζηνικολάου και η εκπομπή του, εκτός από πλυντήριο ακροδεξιών προσφέρουν και υπηρεσίες επιμέλειας κειμένου.

Κι έτσι εγεννήθη Εθνική Ενότητα, ενώ έχουμε ήδη Λαϊκή Ενότητα, βέβαια στο άλλο άκρο του φάσματος -και οι παλιότεροι θα θυμούνται ίσως ότι υπήρξε στη δεκαετία του 80 και Εθνική Λαϊκή Ενότητα, που όμως δεν ήταν κόμμα αλλά μια έννοια την οποία προωθούσε το ΠΑΣΟΚ της εποχής και που δεν θυμάμαι, ομολογώ, αν και πώς υλοποιήθηκε.

Επειδή όμως εμείς εδώ λεξιλογούμε, δεν θα σχολιάσω περισσότερο το νέο κόμμα, που δεν ξέρω άλλωστε αν θα μακροημερεύσει και αν θα προκόψει (πάντως, μπορείτε στα σχόλια να κάνετε τα προγνωστικά σας). Αντί γι’ αυτό, θα λεξιλογήσω με αφετηρία τις γαρδένιες του κ. Καρατζαφέρη.

Όταν ο ακροδεξιός πολιτικάντης λέει (μετά την επιμέλεια) ότι «η τάξη δεν επιβάλλεται με γαρδένιες», εννοεί ότι χρειάζεται καμιά φορά και το γκλομπ, η άσκηση βίας. Η προσφορά λουλουδιών είναι το αντίθετο της άσκησης βίας, όπως φαίνεται και από το ρητό ότι τις γυναίκες δεν πρέπει να τις χτυπάει κανείς ούτε με λουλούδια (βλέπω πως γκουγκλίζεται), και βέβαια οι γαρδένιες είναι απο τα λουλούδια που προσφέρονται συχνότερα. Μια παραλλαγή που ακούγεται αρκετά συχνά για να δικαιολογηθεί η βία που ασκούν τα όργανα της τάξης, χρησιμοποιεί τα φοντανάκια -τι, θέλατε να τους κεράσουν και φοντανάκια; λέει ο απολογητής.

Οι γαρδένιες βέβαια έχουν την τιμητική τους σε ένα είδος λαϊκών κέντρων -λένε πως το φιλοθεάμον κοινό τις σωριάζει με τα πανέρια στα πόδια των αστεριών της πίστας, αν και δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω, δεν είμαι φίλος αυτού του είδους διασκέδασης.

800px-White_Gardenia_flowerΠάντως, όταν λέμε «γαρδένια», εννοούμε την κοινή γαρδένια ή «γαρδενία την ιασμινοειδή» (gardenia jasminoides). Το γένος της γαρδένιας έχει καμιά εξηνταριά είδη, που όλα τους είναι άνθη τροπικών και υποτροπικών περιοχών στην Ασία, την Αφρική, τη Μαδαγασκάρη και στον Ειρηνικό.

Όταν ήμουν μικρός, νόμιζα πως οι γαρδένιες πήραν το όνομά τους από τον κήπο (garden+ -ia), και μου φαινόταν λογικό, αφού γαρδένιες βρίσκουμε στους κήπους. Αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Η γαρδένια δεν πήρε το όνομά της από τον κήπο που λέγεται στα αγγλικά γκάρντεν, αλλά από τον Γκάρντεν -δηλαδή από τον Σκοτσέζο φυσιοδίφη Alexander Garden (1730-1791). Ο Γκάρντεν έζησε πολλά χρόνια στη Νότια Καρολίνα, όπου μελέτησε τη χλωρίδα και την πανίδα. Είχε αλληλογραφία με τον Λινναίο και του έστελνε διάφορα είδη που έβρισκε.

Η ειρωνεία είναι ότι, όπως λέει η Βικιπαίδεια, ο αξιότιμος κύριος Γκάρντεν δεν μελέτησε τις γαρδένιες, που άλλωστε δεν ευδοκιμούσαν εκεί που ζούσε. Πάντως, αυτό δεν εμπόδισε το όνομα να καθιερωθεί, σε όλες τις γλώσσες, αν και εμείς το εξελληνίσαμε, αφού δεν λέμε Γκαρντένια.

Βέβαια, και το επώνυμο του κ. Γκάρντεν από τον κήπο/garden υποθέτω πως θα προέρχεται. Όσο για τη λέξη garden, ανάγεται στο γαλλικό jardin, ή μάλλον στην παλαιά βορειογαλλική παραλλαγή gardin, που με τη σειρά της ανάγεται σε φρανκονική λέξη και παλαιογερμανική ρίζα -κάτι σαν *gardo, που θα σήμαινε περίφραξη. Μπορεί να μεσολάβησε κάποιος υστερολατινικός τύπος, κάτι σαν *hortus gardinus (δηλαδή περιφραγμένος κήπος). Από τα γαλλικά η λέξη πέρασε και στα ιταλικά-ισπανικά, ενώ το γερμανικό Garten προέκυψε απευθείας. Από αυτό το Garten, και η λέξη Kindergarten, το νηπιαγωγείο όπως το ονόμασε ο Γερμανός παιδαγωγός που επινόησε αυτό το είδος σχολείου, κατά λέξη «κήπος παιδιών». Η γερμανική λέξη πέρασε αυτούσια στα αγγλικά και σαν μεταφραστικό δάνειο (jardin d’enfants) στα γαλλικά.

Στη γλώσσα μας έχουν περάσει μερικά ασυμμόρφωτα δάνεια, σύνθετες λέξεις με το γκάρντεν, ας πούμε γκάρντεν πάρτι ή ρουφ γκάρντεν. Υπάρχει όμως κι άλλη μια λέξη από την ίδια ρίζα, η ζαρντινιέρα, δάνειο από το γαλλ. jardinière. Στα γαλλικά, jardinière μπορεί να είναι και η κηπουρίνα (jardinier ο κηπουρός), είναι όμως και η κατασκευή που μέσα της φυτεύουμε φυτά ή τοποθετούμε γλάστρες με φυτά.

Στην ελληνική πολιτική ορολογία η λέξη «ζαρντινιέρα» ή «υπόθεση ζαρντινιέρα» παραπέμπει στον ξυλοδαρμό του Κύπριου φοιτητή Αυγουστίνου Δημητρίου από αστυνομικούς, στη Θεσσαλονίκη στις 17 Νοεμβρίου του 2006. Η ονομασία αυτή οφείλεται στο ότι η αστυνομία ισχυρίστηκε ότι ο φοιτητής, προσπαθώντας να ξεφύγει, έπεσε πάνω  σε μια ζαρντινιέρα και τραυματίστηκε! Ευτυχώς μετά παρουσιάστηκε βίντεο με τον ξυλοδαρμό του φοιτητή, που απέδειξε έωλη τη δικαιολογία της αστυνομίας -ωστόσο, η υπόθεση στα δικαστήρια πέρασε από πολλές φάσεις και αστυνομικοί δεν καταδικάστηκαν. Πρόσφατα πάντως το ΣτΕ επιδίκασε μεγάλη αποζημίωση (450.000 ευρώ) στον πρώην φοιτητή.

Όπως βλέπετε, μπορεί η αστυνομία να μη χρησιμοποιεί γαρδένιες για να επιβάλει την τάξη, αλλά ζαρντινιέρες, μερικές φορές, χρησιμοποιεί!

 

 

 

Advertisements

197 Σχόλια to “Γαρδένιες απ’ τον κήπο”

  1. ΓιώργοςΜ said

    Πρόκανα; 🙂
    Συγγνώμη, Νικοκύρη, αλλά ήταν πολύ δυνατός ο συνειρμός…

  2. Ο Καρατζαφέρης συμπεριφέρεται σαν επιχειρηματίας της πολιτικής: ανοιγοκλείνει μαγαζάκια μπας και πιάσει πελατεία. Το νέο εγχείρημα μάλλον θα πάει άπατο και οι λόγοι εξηγούνται εδώ:
    http://giati-baba.blogspot.gr/2016/04/blog-post_88.html
    Από κει και πέρα, σε σχέση με το προσφυγικό, δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα.

  3. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Γκα…γκα γκααα…γκάρντεν! Ο κήπος είναι ανθηρός (θεϊκή Καλουτά!)

  4. μήτσκος said

    Billie Holiday, με τις γαρδένιες στα μαλλιά.

  5. LandS said

    μπορεί η αστυνομία να μη χρησιμοποιεί γαρδένιες για να επιβάλει την τάξη, αλλά ζαρντινιέρες, μερικές φορές, χρησιμοποιεί

    Όχι. Ιστορίες με ζαρντινιέρες χρησιμοποιεί, εκτός και αν η λέξη ζαρντινιέρα είναι κωδική ονομασία ομάδας αστυνομικών που κλωτσάνε πεσμένο κάτω άτομο.

  6. Βασίλης Ορφανός said

    Καλημέρα.
    Άλλο λουλούδι που πήρε το όνομά του από ανθρωπωνύμιο είναι η ντάλια: http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%BD%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CE%B1&dq=
    Θα υπάρχουν ασφαλώς και άλλα.

  7. Κουνελόγατος said

    Θαρρώ πως έλεγαν Λαϊκή Ενότητα την εφημερίδα που έβγαζαν οι Κομμουνιστές στα Χανιά τη δεκαετία των 50ζ. Ξέρουν οι σύντεκνοι (σύντροφοι) Κρητικοί;

    Καλημέρα.

  8. Κουνελόγατος said

    «γαρδενία την ιασμινοειδή».
    Και θυμήθηκα τη δεκαετία των 90ζ που πηγαίναμε (διάφοροι αρουραίοι) στο Jasmin (πάροδος;;; Μιχαλακοπούλου). Τιμημένα νιάτα.

  9. Κουνελόγατος said

    Και μ’ αρέσουν πολύ οι γαρδένιες, όμως η σύζυγος δεν ήθελε να βάλουμε στο μπαλκόνι, διότι «λερώνει ο ντενεκές». Για να αποφύγω την παντόφλα υποχώρησα… 🙂

  10. Κουνελόγατος said

    Τώρα που πήρα φόρα, θα πω ότι ο Λάου-Λάου μου άρεσε παλαιότερα (κι ας ήταν αυτό που ήταν), όμως τα τελευταία χρόνια κάτι ξεπλένει, κάτι φοβούνται και γι αυτό κάτι ετοιμάζουν αυτοί, τι όμως; Καλό δεν θα είναι πάντως.

    Υ.Γ. Δεν εννοώ κόμμα, ποιος τους !@#$ αυτούς…

  11. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    6: Ειναι πάρα πολλά τα φυτά που πήραν τ’ όνομά τους από ανθρωπωνύμια, πχ. φούξια, μπεγκόνια κτλ.

  12. Διάβαζα χθες πολλούς της Λαϊκής Ενότητας σε τουίτερ και φβ, να διαδίδουν το ψεκασμένο σενάριο ότι το νέο κόμμα στήθηκε με προτροπή καραμανλικών για να κόψει ψήφους από την ΧΑ και να τους κάνει δώρο στους ΑΝΕΛ και κατ’ επέκταση στον ΣΥΡΙΖΑ. Σας αφιερώνω το Dos Gardenias του μεγάλου Ibrahim Ferrer, να διώξει τις τοξίνες.

    Dos gardenias para ti
    Con ellas quiero decir:
    Te quiero, te adoro, mi vida…

  13. ΓιώργοςΜ said

    Δεν έχω ιδέα για τα τυπικά των προγνωστικών (over/under, ημίχρονα, πρώτα/τελευταία πεντάλεπτα κλπ), νομίζω πως όπως κάθε θάμα τρεις μέρες, για ένα διάστημα θα δει χαρά, ίσως μπει στη Βουλή στις επόμενες εκλογές (ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται), θα επιδιώξει να πάρει συνδιαχείριση με τον άλλο ένοικο της πολυκατοικίας αν του προκύψει (παλιά μου τέχνη κόσκινο) και τελικά θα ατονήσει (τι είχες Γιάννη, τί είχα πάντα).
    Απανθίσματα (γαρδένια γαρ) λαϊκής σοφίας…

  14. Πάνος με πεζά said

    Κι έτσι λοιπόν, εγένετο ΕΘ.ΕΝ…Παρ’ ολίγον ΕΠΕΝ, αλλά κοντά είναι…
    Μάλιστα ο κόμμα αυτό διατείνεται πως μπορεί να αξιοποιήσει και τον Τέως…

    Πάμε παρακάτω : «βαρελάκια για γαρδένιες», η φράση της ντουντούκας του πλανόδιου που στοίχειωσε τα νιάτα μας. Δεν ξέρω γιατί, ειδικά αυτό το λουλούδι, αξιώνει να τοποθετείται σε βαρελάκι, και όχι σε κοινή γλάστρα…Φαίνεται ότι του κάνει καλό η σκουριά και ο σίδηρος, τι να πω…

    Τραγούδια υπάρχουν πολλά, βεβαίως, η «Μαραμένη μου γαρδένια» του Mάκη Χριστοδουλόπουλου, «Τίγκα στη γαρδένια, πάνω στα ντουζένια, να’ την η Γιαλαλαού» κατά Κραουνάκη, και διάφορα άλλα. Τις πιο πολλές «γαρδένιες» πάντως, έχει τραγουδήσει ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος, και δεν ξέρω σημειολογικά τι μπορεί να προκύπτει από αυτό…
    http://www.stixoi.info/stixoi.php?keywords=%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%AD%CE%BD%CE%B9%CE%B1&act=ss&info=SS

  15. marulaki said

    Καλημέρα!

    Να σημειωθεί και ο ‘Περίκλειστος κήπος’ που συμβολίζει την αγνότητα της Παναγίας. Ενδεχομένως συνδέεται με το υστερολατινικό που αναφέρετε.
    Στοιχεία και εδώ. Σημειώνω ότι και η βυζαντινή αγιογραφία χρησιμοποιεί αυτόν το συμβολισμό.

  16. Πάνος με πεζά said

    Όχι, τελικά με παραπλάνησε η αναζήτηση του stixoi.info, από ένα σημείο και κάτω, που είναι και τα περισσότερα τραγούδια του Χριστοδουλόπουλου, δεν υπάρχουν γαρδένιες !

  17. Πάνος με πεζά said

    @ 14 : Και το πλήρες κείμενο του πλανόδιου (ή όσο θυμάμαι) : «Καστανόχωμα και σκινόχωμα, γλάστρες ! Έχω διάφορα φυτά ! Βαρελάκια για γαρδένιες !» (κι όποιος θυμάται κάτι ακόμα, συμπληρώνει).

  18. Κουνελόγατος said

    Ναι, αυτά πάνω-κάτω φώναζε ο πλανόδιος. Η σκουριά κάνει καλό, γι αυτό τις βάζουν σε Ντενεκέ. Το γιατί δεν ξέρω.

  19. 18. Γιατί χρειάζεται πολύ σίδηρο η γαρδένια.

  20. Κουνελόγατος said

    Κι έχει η σκουριά σίδηρο Μαριάννα; Δεν το ήξερα!!!

  21. 18. Γιατί ο σίδηρος όταν οξειδώνεται παύει να κάνει καλό στις γαρδένιες; :))

  22. Κουνελόγατος said

    Όχι, όχι, με παρεξήγησες, άγνοια δήλωσα, όχι άποψη…

  23. marulaki said

    Είναι οξύφιλο φυτό, μαζί με τις ορτανσίες, τις καμέλιες κλπ. Όσο πιο πολύ σίδηρο παίρνουν, τόσο πιο μπλε λουλούδια βγάζουν. Γενικά θεωρούνται μπελαλίδικα φυτά, και γι’αυτό είναι και ακριβά. Στα μπουζούκια δε συνηθίζονται πια, πλέον παίζει το αρκετά φθηνότερο γαρυφαλλο.

  24. Καλά μη φαντάζεσαι Κουνελόγατε ότι κι εγώ ξέρω πολλά από χημεία. Ξέρω όμως ότι για τις γαρδένιες διαλέγουμε σιδερένια δοχεία και ότι ρίχνουμε και το νερό που πλένουμε ή ξεπαγώνουμε κρέας. Έτσι λένε οι κηπουροί. :)) Καλημέρα!

  25. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Boυκεμβίλια ή βουκαμβίλια. Από τον Γάλλο Βουκεμβίλ που ήταν…κάτι τεσπά! Δεν θυμάμαι τι ήταν ακριβώς!

  26. Μήπως και το λατ. hortus (=κήπος) και το σλαβ. grad (=πόλη) είναι ομόρριζα με το garden, με την αρχική σημασία του ‘περίκλειστου χώρου’;

  27. Πάνος με πεζά said

    Τα ντενεκεδένια (λευκοσιδηρά) δοχεία, από την άλλη, δε σκουριάζουν (και δεν ξέρω κι αν αμολάνε και ιόντα…). Αυτά από τη φέτα κλπ., που βάζουμε συνήθως γεράνια.

  28. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!
    Βρε τι μαθαίνει κανείς για τις γαρδένιες! Πάντως η φράση του πλανόδιου με τα βαρελάκια δεν μου είναι οικεία, μόνο το καστανόχωμα κτλ.

  29. Πάνος με πεζά said

    «…όπου βάζουμε συνήθως γεράνια».

  30. Μανούσος said

    Νομίζω ότι το «Ορθόδοξος» έφυγε καθότι έχει αρχίσει να ξινίζει στα Ακροδεξιά έως Εθνικοσοσιαλιστικά εκζέματα τελευταίως. Ακόμη και ο Πειραιώς έχει προ πολλού έχει καταφερθεί κατά των Χρυσών Αυγών (αν και η λύση Μαρινάκη-Μώραλη για τις Δημοτικές εκλογές δεν είναι και απαύγασμα δημοκρατικού ήθους…).
    Ας ελπίσουμε ότι η νυν Κυβέρνηση δεν υιοθετεί το ρητό περί επιβολής της τάξης (παρά τα γεγονότα της Χίου), παρ’ όλο που το 2016 δεν μπήκε με καλούς οιωνούς ως προς αυτό, ήδη οι περιφράξεις επανέρχονται δειλά δειλά περί το Σύνταγμα (βέβαια επί Ζωής ούτε η ΕΛΑΣ δεν τολμούσε να πλησιάσει χωρίς άδεια…).

    Στο θέμα όμως:

    Κήποι και κηπουροί που μπορεί να μας ενδιαφέρουν

    Αρχικηπουρός (Bostancı-başı) ήταν ο τίτλος του Οθωμανού Γενίτσαρου Αξιωματούχου που κατείχε την αντίστοιχη θέση του Αρχηγού της Αστυνομίας (τυπικά ο Αρχιδήμιος, ο οποίος μάλιστα ήταν και διοικητικά αρμόδιος για το Άγιο Όρος τουλάχιστον κατά τα τέλη του 18ου αιώνος και έπειτα).

    http://el.travelogues.gr/item.php?view=44655
    http://el.travelogues.gr/item.php?view=54407

    Οι κήποι του Αντωνιάδη στην Αλεξάνδρεια
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Palais_d%27Antoniadis

  31. ΓιώργοςΜ said

    Μπελαλίδικο φυτό όντως. Σε περιοχές με νότιο προσανατολισμό (Πήλιο), βγαίνουν και στα κεραμίδια. Στο πατρικό μου, στην Αθήνα, υπήρχε μια γαρδένια σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο που επιβίωνε (με νηστείες και προσευχές κι αυτή), ενώ όσες φυτεύτηκαν οπουδήποτε αλλού δεν έζησαν πολύ.
    Σχετικά με το σίδηρο, δεν είμαι ειδικός, θυμάμαι όμως πως τα φυτά είναι σε θέση να μεταβολίσουν το δισθενή σίδηρο που βρίσκεται στην κοινή σκουριά για να παράγουν τον τρισθενή που μπορούν να μεταβολίσουν τα ζώα (ας με διορθώσουν οι βιολόγοι και γεωπόνοι της παρέας). Οι δε γαρδένιες χρειάζονται πολύ, εξ’ ου και τα βαρελάκια κι οι ντενεκέδες.

  32. Από τον θαλασσοπόρο Louis Antoine de Bougainville

  33. *gardo, που θα σήμαινε περίφραξη. Μπορεί να μεσολάβησε κάποιος υστερολατινικός τύπος, κάτι σαν *hortus gardinus
    ———————————-
    *gardo και *hortus, όπως και το αρχαιοελληνικό χόρτος, ανάγονται σε κοινή ινδοευρωπαϊκή ρίζα – εξού και το σλαβικό γκορόντ, η πόλη. Να παίξω μια φορά κι εγώ τον Σμερδαλέο.
    Δεν μπορώ να μη θυμηθώ και κάτι μουσικό που μου έχει κολλήσει τελευταία. Όχι περιφραγμένοι, αλλά τρισχαριτωμένοι κήποι: https://www.youtube.com/watch?v=UsAl1MyXRN8

  34. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    η πολυκατοικία (Τζί, στα μέρια σου!) μάλλον θα ανακαινιστεί προσεχώς 🙂

  35. 30 Οι μποσταντζήδες, για την ακρίβεια, ήταν κηπουροί του παλατιού του Τοπκαπί και ως τέτοιοι εκτελούσαν και χρέη σουλτανικής φρουράς. ΟΙ αστυνομικές αρμοδιότητες του μποσταντζήμπαση αφορούσαν, αν θυμάμαι καλά, το Βόσπορο και τις ακτές του.

  36. Πάνος με πεζά said

    Και μια παραπλήσια λέξη είναι και ο «περιβολάρης». Δε δηλώνει σαφώς καλλωπιστικό κήπο, όπως και το μποστάνι άλλωστε.

  37. sarant said

    33 Βέβαια το αστεράκι στο *hortus gardinus πάει στο gardinus, το hortus είναι μαρτυρημένος τύπος.

  38. ΓιώργοςΜ said

    Με αφορμή το 36, «μποστάνι» και «μπαξές» σημαίνουν και τα δύο «κήπος», είναι (νομίζω) και τα δύο τουρκικής προέλευσης, ο μεν μπαξές αφορά λαχανικά και λουλούδια, το δε μποστάνι καρπούς (καρπούζια, πεπόνια κλπ). Δεν ξέρω αν έχει αναλυθεί ξανά εδώ, σα να το έχω ξανασυναντήσει όμως λεξιλογικά (και που αλλού θα ήταν;!)

  39. #34. Στην Ναύπακτο νομίζω το έχω δει αυτό το θέαμα

  40. sarant said

    Και ο μπαξεβάνης, τώρα πιο πολύ επίθετο.

  41. ΓιώργοςΜ said

    Συνειρμών συνέχεια: «Μποσταντζή» λένε και στο (προσφυγικό, προέλευσης έξω από την Πόλη) χωριό της μάνας μου τον κολοκυθοκόφτη (νομίζω αυτή είναι η συμβατική του ονομασία), ένα μεγαλούτσικο έντομο που προτιμά τα μποστάνια και τους καρπούς τους.

  42. sarant said

    38 Το μποστάνι έχει και καρπούς και λαχανικά, νομίζω.

  43. Γιάννης Ιατρού said

    9: Κουνελόγατε, εδώ οι λύσεις (ο ειδικός Γς ίσως μας πει βέβαια περισσότερα…)
    …η σύζυγος δεν ήθελε να βάλουμε στο μπαλκόνι, διότι «λερώνει ο ντενεκές»…

    Φύτεψε την γαρδένια σ΄ έναν τενεκέ τσίγκινο και μετά βάλτη σε μιά γλάστρα για να δείχνει ωραία… 🙂 🙂

    Εναλλακτικά να βάλεις σε έναν κουβά 1 kg πρόκες να τον γεμίζεις με νερό μερικές μέρες πριν και να την ποτίζεις μ’ αυτό,
    ή ζήτησε απο κάποιο σχετικό κατάστημα σίδηρο, είναι κάτι μικρά σβολάκια σε χρώμα βαθύ μπορντό, ένα κουταλάκι του γλυκού σ’ ένα lt νερό και ρίξτο της (περίπου κάθε 20 μέρες).

  44. ΓιώργοςΜ said

    42 Θα εντρυφήσω στις πηγές και θα επανέλθω το απόγευμα!

  45. Πάνος με πεζά said

    Από την άλλη, «περιβόλι» αποκαλούν αρκετοί αυτό που έχει μεγάλα οπωροφώρα δέντρα, π.χ. λεμονιές, πορτοκαλιές, κουλουπού. Ακόμα και ελιές («ελαιοπερίβολον», σε παλιά συμβόλαια).

  46. Ανδρέας said

    bostan from Persian بستان ‎(bostân)

  47. Ανδρέας said

    μπαξές From Ottoman Turkish باغچه ‎(bâğçe), from Persian باغچه ‎(bâghče), from diminutive of باغ ‎(bâgh).

  48. Πάνος με πεζά said

    Kαι το, οικολογικής προτροπής, συγκρότημα Καντε Μποστανι 🙂

  49. Ανδρέας said

    h**ps://www.discogs.com/artist/911119-Bustan-Abraham

  50. Iggy Pop – Gardenia | #PostPopDepression

  51. Κουνελόγατος said

    43. Τρελάθηκα στο γέλιο, να είσαι καλά… Θα της το προτείνω. Αν ζήσω, θα μάθεις πώς αντέδρασε… 🙂

  52. Ανδρέας said

    (bâgh) Μπαχ και Μποστ 🙂

    bòst
    Scottish Gaelic
    Noun

    bòst m ‎(genitive singular bòsta, plural bòstan)

    boast, boasting

    Μην ξεχνάμε και τον Χρύσανθο (Μέντη) Μποσταντζόγλου

  53. Κουνελόγατος said

    Πολιούσκο Πόλε, καλά το λέω ΕΦΗΕΦΗ;

  54. Ανδρέας said

    bach (n.
    1845, American English, clipped form of bachelor (n.). Also in colloquial American English use as a verb (1870) meaning «to live as an unmarried man,» especially «to do one’s own cooking and cleaning.» Related: Bached; baching.

    bachelor (n.)
    c. 1300, «young man;» also «youthful knight, novice in arms,» from Old French bacheler, bachelor, bachelier (11c.) «knight bachelor,» a young squire in training for knighthood, also «young man; unmarried man,» and as a university title, of uncertain origin, perhaps from Medieval Latin baccalarius «vassal farmer, adult serf without a landholding,» one who helps or tends a baccalaria «field or land in the lord’s demesne» (according to old French sources, perhaps from an alteration of vacca «a cow» and originally «grazing land» [Kitchin]). Or from Latin baculum «a stick,» because the squire would practice with a staff, not a sword. «Perhaps several independent words have become confused in form» [Century Dictionary]. Meaning in English expanded early 14c. to «young unmarried man,» late 14c. to «one who has taken the lowest degree in a university.» Bachelor party as a pre-wedding ritual is from 1882.

  55. […] Νίκος Σαραντάκος Πηγή:  sarantakos.wordpress.com […]

  56. Stella said

    Μη ξεχναμε την «Κυρια με τας Καμελιας» των Dumas pere et fils.Kαι Camela αλλως
    Καμηλα του Καρολου.
    Οσο για τα γαρυφαλλα στις λουλουδουδες, ερχονται φθηνοτερα λογω μαζικων εισαγωγων και, οπως μακαβρια λενε μερικοι, (τι κακιες , θεε μου) ορισμενα τα φερνουν απο …ταφους. Βεβαια, εχετε δει γαρδενια σε νεκρικη ανθοδεσμη ?

  57. sarant said

    52 Από το στόμα μου το πήρες για τον Μποστ. Μάλιστα, η πρώτη του στήλη στον Ταχυδρόμο το 1959 είχε τίτλο Το μποστάνι του Μποστ.

  58. Αν πιάσουμε και τις καμέλιες, να πούμε και για τις γλαδιόλες και για τον γνωστό ληστή.

  59. Ηλίας. said

    Αναμνήσεις …

    Α) Ο Μπαρμπαλιάς πάλευε με τα ημίτονα και τις συνεφαπτομένες , τα παρτιτσίπια πασάτα και τα πλουσκoυαμπερφέκτουμ , στα βάθη των αιώνων , στη μαγευτική εξωτική Ριζούπολη με την Κολούμπια , τον Καζή και την Θερμίδα της , πού’χε καμάρι την Απολλωνάρα της όπως οι Φαταούλ έχουν τον Σαρωνικό και τον ακατονόμαστο , όταν ένα καμιόνι κι ένα « ραμόνι » πέρναγαν και ηχοσκονορύπαιναν τον τόπο .
    « – Καστανόχωμα και σκοινόχωμα ( α’ μέρος « ραμονιού ) . Γλάστρες . Έχω διΆΆφορα φυτά . Βαρελάκια ΚΑΙ γαρδένιες » .
    Λοιπόν , δεν ξέρω αν είναι « ραμόνι » ακριβώς αλλά πάντα έψαχνα να βρω τι σταδιάλα φυτό είν’ τούτο το « βαρελάκι » χωρίς ποτέ να αναφέρω την πηγή που με προβλημάτισε .
    ΦΧΑΡΙΣΤΩ τους σχολιαστές που μ’ απαλλάξανε .

    Β) Μέρες κάπου κοντά στο « Πολυτεχνείο » . 2000 ή 2001 . Μπαίνω σπίτι και αράζω . Ζούπινγκ , όπως λένε και οι Άγαμοι Θύται . Πέφτω πάνω στον Καρατζαφύρερ . Κοιταζόμαστε . Αγριεμένος εγώ , με τα γνωστά σε όλους μας κλειστά ματάκια του αυτός . Μου αμολάει το Θεϊκό : « – Δεν υπήρξαν νεκροί στο Πολυτεχνείο . Αυτά είναι ψέμματα της Αριστεράς … » . Ήρεμος , ψύχραιμος και έχων σώας τας φρένας , έβγαλα το βύσμα της Φίλιπς του-βού , έβγαλα την πρίζα της , την ανέβασα στην ταράτσα και αναπαύτηκε εν τόπω καταξερώ . Την πήρε κάποιος παλιατζής καμιά δεκαριά χρόνια χρόνια μετά . Μάλλον του χρωστάω χάρη . Του Καρατζαφύρερ . Έκτοτε δεν ξαναμπήκε στην καλύβα μου άλλο τέτοιο μηχάνημα .

    Μπράβο , βρε Νικοκύρη .
    ΜΠΡΑΒΟ .

  60. Πάνος με πεζά said

    Kι αν πιάσουμε και τη μπιγκόνια, κάποιος να πάρει και τα σεντόνια !

  61. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    32. Ναι Άγγελε. Κερδίζεις διπλό σαουάρμα με έξτρα πίκλα όταν βρεθούμε στο Μπαχρέιν. 🙂 (θα περιμένετε να χειμωνιάσει όμως ,γιατί από τώρα ώς τον Οκτώβρη είναι μόνο για σάουνα…)

  62. ΓιώργοςΜ said

    56 την επιδρομή στα νεκροταφεία για «επαναχρησιμοποίηση», που θα λέγαμε οικολογικά σήμερα, από πιτσιρικάδες των λουλουδιών την αναφέρει κι ο Τσιφόρος (στα «Παιδιά της πιάτσας» ή «Τα παλιόπαιδα τ’ ατιθασα» νομίζω).

  63. Ανδρέας said

    56 Εκείνον τον μπακάλη, μπακαλιάρο, βακαλάο κλπ τον τιμήσαμε με άρθρο;
    Και τα κούρος, κόρη, κουρά κλπ τα τιμήσαμε;

  64. Pedis said

    Νικοκύριε, η σοβαρή χα υπάρχει ήδη και δρα.

    Η ΕΛΑΣ, τμήματα του στρατού και πολλές λέσχες εφέδρων δρουν ανεξέλεγκτα στα πλαίσια της φασιστικής ατζέντας κι από ό,τι συμπεραίνω από την ανυπαρξία αντίδρασης της κυβέρνησης, από τα χαιδέματα Πανούση και Τόσκα στα παιδιά που κάμουν τη δουλειά τους με τον καλύτερο τρόπο … και από το πολιτικό ποιόν και το έργο του υπουργού άμυνας ότι η κυβέρνηση όχι μονο δεν θέλει να τα σπασει με κανεναν αλλά βλέπει, με μυωπικό τρόπο, πολιτικό όφελος σε αυτήν την κατάσταση.

  65. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    53. 🙂
    Μπαξέ σού κάνω την καρδιά
    και φύτεψε τσι βιόλες
    και κόβγιε να μυρίζεσαι
    όποια σ΄αρέσει απ΄όλες

    Χρωστώ της Μελανθώς, χρωστώ και της γαρδένιας. Λοξές ματιές ρίχνω.
    Στο 105.5. τώρα ο Θωμάς Κοροβίνης. Από Το Πήλιο που ως γνωστόν,έχει φυτώρια με τις καλύτερες γαρδένιες 🙂

  67. Alekos said

    Άσχετο, αλλά δεν μπορούσα να μην επισημάνω την αυτοαναφορική δράση αυτού του ντισκλέιμερ:

    «Προειδοποίηση: Αυτή η σελίδα είναι μια αυτόματη μετάφραση της σελίδας αυτής αρχικά στα αγγλικά. Παρακαλώ σημειώστε δεδομένου ότι οι μεταφράσεις που δημιουργούνται από μηχανές, δεν είναι όλα μετάφραση θα είναι τέλεια. Αυτή η ιστοσελίδα και τις ιστοσελίδες της, πρόκειται να διαβάσετε στα Αγγλικά. Οποιαδήποτε μετάφραση του παρόντος δικτυακού τόπου και των ιστοσελίδων του μπορούν να ασαφείς και ανακριβείς, εν όλω ή εν μέρει. Αυτή η μετάφραση παρέχεται ως διευκόλυνση.»

  68. Γς said

    Στραγάλια, φιστίκια, πασατέμπος, ταμ ταμ, πορτοκαλάδες, λεμονάδες, σάμαλι, κόκ…

    Η Γαρδένια των παιδικών μας χρόνων στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στη Δάφνη
    Σήμερα σούπερ μάρκετ ¨Μαρινόπουλος¨

  69. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Της γαρδένιας ο ανθός αφού ζει (κομμένος) «μια νύχτα μόνο, μάλλον δεν είναι βολικό για στεφάνια και «επαναχρησιμοποίηση», οπότε όταν σας ραίνουν, μην αποστρέφετε το πρόσωπο 🙂

  70. Ανδρέας said

    64 Βρε Pedis απορώ ώρες-ώρες. Δηλαδή περίμενε κάποιος κάτι διαφορετικό; Είπαμε άλλο κόμμα άλλο κυβέρνηση. Έξω από την κυβέρνηση λέει κάποιος ότι θέλει. Εντός -όταν πλέον κυβερνά- και μάλιστα ένα μικρό vassal κρατίδιο όπως εμείς, για να επανέρθουμε στην σωστή χτεσινή τοποθέτηση του Gaumata, πράττει άλλα. Κουτούς τους περνάς στο ΚΚΕ; Απ’ έξω να είμαστε και με τις λιγότερες απώλειες. Ε, αυτό συνέβαινε πάντα. Τώρα λοιπόν τι πρέπει να λέμε; Ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ν. Δημοκρατία, Το ΠΑΣΟΚ κι όσοι πέρασαν απ’ την εξουσία, επί επταετίας, πριν κ.ο.κ. μέχρι την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους είναι όλοι κακοί; Ναι θα σου απαντήσω και για έναν λόγο. Επειδή στηρίζουν ένα σύστημα σαθρό εν τη γενέσει του. Ε, από κει και πέρα όσα φάνε όσα πιούνε κι όσα αρπάξει ο πισινός τους. Τώρα να κάτσουμε να πουλάμε παραπολιτική και λαϊκισμό είναι κουραστικό. Μην ανησυχείς, το ίδιο σύστημα που γέννησε αυτήν την παθογένεια τότε το 1830 είναι το ίδιο που θα την θάψει κιόλας μαζί με τους υποτακτικούς της. Εμείς ως λαός τι κερδίσαμε και τι χάσαμε από τότε (146 π.Χ.) ως τώρα ας μας απασχολήσει. Εχτές έκανα μια (κουτή) ερώτηση σχετικά με τις τιμές ενοικίου και κανείς δεν μπήκε στον κόπο να σχολιάσει επί του σχολίου του παράξενου κατ’ Άγγελο σχολιαστή.

  71. ΚΑΒ said

    Υπάρχει και η γνωστή εταιρεία G… με εργαλεία κήπου και πολλά άλλα προϊόντα.

  72. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γς, πρόλαβες. Και πολλές στάσεις λεωφορείων » Γαρδένια «.

    43/51.Οι γαρδένιες είναι μπίζηλο (δύσκολο) φυτό.Θέλει δροσιά και σκιαδερό αλλά να μην της λείπει κι ο ήλιος.Άσε το θέμα του σίδηρου και του χώματος.Μέχρι και στα τυποποιημένα χώματα θα βρείτε ειδικά «για γαρδένεις και καμέλιες».Στα μπαλκόνια είναι βάσανο.Να μου λείπει. Είδος ανταγωνισμού για το ποια θεια,πεθερά,γειτόνισσα θα πετύχει να φέρει στον επιτάφιο ωραίες γαρδένιες,παναπεί άξια να τις έχει καλλιεργήσει. 🙂

    Γαρδένια μου οξύφιλη,
    καμέλια κι αζαλέα,
    θέλετε λίγο σίδηρο
    κι ανθοφορείτ’ ωραία.
    Read more: http://www.haniotika-nea.gr/ta-mistika-tou-kipou-50/#ixzz45hYZXFDW

  73. Γιάννης Ιατρού said

    68: Στραγάλια, φιστίκια, πασατέμπος, ταμ ταμ, πορτοκαλάδες, λεμονάδες, σάμαλι, κόκ…

    και μπυράλ !! 🙂

  74. ΓιώργοςΜ said

    72 να τολμήσω; μπίζηλο<επίζηλο, που απαιτεί ζήλο; λ.ε.τ…

  75. Γς said

    «Ηταν η εποχή που οι πανέμορφες αεροσυνοδοί της εταιρίας φορούσαν στολές που τις είχε ράψει η Coco Chanel και αργότερα ο Pierre Cardin.

    Στην πρώτη θέση η εταιρία προσέφερε γαρδένιες στις κυρίες και τα στελέχη της εταιρίας έλεγαν στον Ωνάση ότι σε κάθε δρομολόγιο εξαφανίζονται τα ασημένια σερβίτσια με το λογότυπο της OA.

    Χαμογέλαγε και έλεγε ότι αυτό ήθελε μιας και είναι η καλύτερη διαφήμιση για την εταιρία και την Ελλάδα».

  76. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    59 Νάσαι καλά!

    60: 😉

    63: 1-1 το σκορ. Για μπακαλιάρο κτλ. δεν έχω γράψει (οι λέξεις που αναφέρεις είναι απλώς ομόηχες). Για κούρεμα, ναι, αν και κάπως σύντομο -θάλεγα ότι σηκώνει επέκταση.
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/12/06/kourema/

    67 Πάρα πολύ καλό!

    70 Ομολογώ ότι δεν απαντώ σε όλες ιτς ερωτήσεις

    73 Περιέργως το καπάκι γράφει μπΙράλ, που είναι και το σωστό αλλά σπανίως το τηρούν.

  77. sarant said

    74 Γιώργο, τόπιασες.
    Περισσότερα εδώ (κι αυτό το άρθρο σηκώνει αναδημοσίευση επικαιροποιημένη)

    https://sarantakos.wordpress.com/2009/09/28/pizulo/

  78. gpoint said

    # 34 αγνοώ

    # 73 διορθώνω : σάμαλι, ΠΑΣΤΕΛΙ, κοκ

  79. Γς said

    Κι ένα παρντόν extraordinaire, που συνήθιζα:

    -Και που να στείλω το καφάσι μανταμίτσα;

    -Το καφάσι;

    -Ναι. Το καφάσι με τις γαρδένιες!

  80. Γς said

    Πάντα είχα λουλούδια. Πολλά λουλούδια.
    Κάποτε όμως είχα μανία με τις γαρδένιες.
    Πολύ δουλειά όμως και σταμάτησα.

    Προτίμησα να μεγαλώνω παιδιά

  81. gpoint said

    Αν τα ΜΜΑ δεν ανακάλυπταν τον Μιχαλολιάκο και δεν εξαφάνιζαν ξαφνικά τον Καρατζαφέρη το κόμμα του θα είχε περάσει το 15 % αλλά φαίνεται πως είχε αποφασισθεί η ΠΦΑ. Τώρα που τελειώνει το είδος και είναι φανερό πως η ακροδεξιά δεν τραβάει περισσότερο από το 8% ακόμα και με το προσφυγικ΄στο φόρτε του τον επαναφέρουν για μετεκλογική τσόντα της Νου Δου

  82. gpoint said

    # 80

    Η γαρδένια θέλει φως αλλά όχι άμεση επαφή με τον ήλιο, να αερίζεται αλλά να μην την δέρνει ο άνεμος, δροσιά αλλά να μην εκτιθεται στην παγωνιά, να διατηρείται η υγρασία χωρίς πολλά ποτίσματα κι άλλα παράξενα; που κάνουν τους φωταγωγούς ιδανικές τοποθεσίες για την ανάπτυξή τους !!

  83. Κουνελόγατος said

    66. Πολύ ωραίο, να είσαι καλά.

  84. Γιάννης Ιατρού said

    76: Νίκο, στο (->73) τέλος 🙂 🙂
    Ομολογώ πως υπάρχει αναντιστοιχεία με το καπάκι! Τό ‘δα κι εγώ, αλλά φευ, ήταν αργά !

    ΑΛΛΑ

  85. Γς said

    80:

    Μανία είχε κι η μάνα μου με τις γαρδένιες. Είχε καταφέρει να τις κάνει μεγάλους θάμνους φυτεμένους στον κήπο.

    Κι όταν μας άφησε χρόνους και μετακομήσαμε στο σπίτι της γιαγιάς η μακαρίτισσα κυρά μου, που είχε διαφορετικά γούστα, τους έκοψε με το πριόνι.

    Κα δεν ξέρω πως καθάρισαν στον άλλο κόσμο

  86. ΓιώργοςΜ said

    82 Ταιριάζει ακριβώς με τη γαρδένια που έχω στο μυαλό μου, που επιβίωσε σε μια εσωτερική αυλή με κτίσματα γύρω-γύρω και ελάχιστο απ’ ευθείας φως.
    Ακόμη όμως δεν έχω καταλάβει γιατί στο Πήλιο φυτρώνουν σαν τα γαϊδουράγκαθα…

  87. Πάνος με πεζά said

    Και παραλείψαμε τη γνωστή πλατεία στου Ζωγράφου, μία από τις ελάχιστες του Δήμου, αλλά από τις αρκετές που αποκαλούνται στην ονομαστική : Πλατεία Γαρδένια (κατά πολλούς, τουλάχιστον).
    Σήμερα βεβαίως, επισήμως υποτίθεται ότι λέγεται πλατεία Αλεξανδρή.

  88. Pedis said

    # 81 – Σωστός. (άμα δεν σου ‘χε πάρει το ποδόσφαιρο τα μυαλά θα ήσουν αιτός)

    Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να απαλλαγούμε ούτε από μασκαράδες τύπου Κ/φέρη από το να περιμένουμε να ψοφήσουν.

    Η πολιτική του καριέρα έχει τελειώσει από τότε που δέχτηκε να «τα πάρει τώρα» από το να περιμένει να αυγατίσουν παίζοντας τον αντιμνημονιακό (α λα Καμμένου) και μπήκε στη συγκυβέρνηση.

    Το αν θα πρωταγωνιστήσει η κακή, η καλή ή η άσχημη χα αποτελεί αντικείμενο έρευνας και διαμάχης μεταξύ των ίδιων των φασισταριών και της πασοκονουδίτικης δεξιάς σχετικά με τον τρόπο με τον οποίον θα προσεγγίσουν με επιτυχία τον φασίστα που κρύβουν πολλοί μέσα τους.

    Η κυβέρνηση του σύριζα, αντί να διαλύσει τις φασιστικές οργανώσεις στην αστυνομία και στο στρατό τις εκμεταλλεύεται πολιτικά, όπως το πασόκ παλιά, για να κερδίσει πολιτική υποστήριξη διαμέσου του εφέκτ-μπαμπούλας. Καλά κρασιά.

  89. Γς said

    Υπάρχουν και μαύρες γαρδένιες

    Mαυρες γαρδενιες
    στον αερα…
    Αρωμα μοιρας κακιας
    μπροστα μου…
    Μα η χαρα μου ενοχα σκαγια
    πυροβολω την ζωη μου!
    με πετυχαινουν στα ματια
    Τυφλος περπατω
    μ’ενα μπαστουνι
    την Συγγρου
    χαραματα…
    ντυμενος στα μαυρα
    για να μην ξεχωριζουν
    τις Μαυρες Γαρδενιες
    στο πετο μου.

    http://astrojoggi.pblogs.gr/2007/01/mayres-gardenies.html

  90. 81, 88: Μακάρι να είχαν τόσο καθοριστικό ρόλο τα ΜΜΕ στο ανεβοκατέβασμα των φασιστικών κομμάτων! Δεν νομίζω ότι θα είχε την τύχη που είχε το ΛΑΟΣ αν ο Καρατζαφέρης δεν βιαζόταν τόσο να παίξει σε κυβερνητικό επίπεδο το ’11-’12.

  91. Pedis said

    # 90 – την *καθημερινής χρήσης* ιδεολογία του εθνικού κορμού, σήμερα, την προσφέρουν κατά κόρον τα μμε (παλιότερα το παπαδαριό και οι (παρα)χριστιανικές οργανώσεις αναλάμβαναν εκεί που δεν φτάναν οι εφημερίδες. Σήμερα υπάρχει η τιβού και ο καταιγισμός τίτλων-ειδήσεων στο ίντερνετ.).

  92. Ανδρέας said

    Hortus conclusus

    Hortus conclusus is a Latin term, meaning literally «enclosed garden». «The word ‘garden’ is at root the same as the word ‘yard’. It means an enclosure», observed Derek Clifford, at the outset of a series of essays on garden design.[1] Thus, at their root, both of the words in hortus conclusus refer linguistically to enclosure.

    Hortus conclusus is both an emblematic attribute and a title of the Virgin Mary in Medieval and Renaissance poetry[2] and art, suddenly appearing in paintings and manuscript illuminations about 1330 [3] [4] as well as a genre of actual garden that was enclosed both symbolically and as a practical concern, a major theme in the history of gardening.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hortus_conclusus

    τα κάγκελα συνδέονται με το conclusus και
    το garden με το χόρτο δηλαδή;

  93. Pedis said

    Έχει δίκιο ο Τζι στο #81. Τα ναζισταριά δεν τα ήξερε σχεδόν κανείς το 2011 με αρχές του 2012. Άσχετα αν αυτοί που τα ψήφισαν και οι πολλοί περισσότεροι που τους συμπαθούν έχουν διαμορφωθεί ως φασίστες εδώ και χρόνια (αρκετοί ήταν αναντάμ-παπαντάμ) ήταν ο καταιγισμός δημοσιότητας από τα μεγάλα και πανελλήνιας εμβέλειας μμε που έφεραν τα χάβγουλα στο σπίτι του φασιστάκου.

    Έπειτα, η ατιμωρησία που έχαιραν οι ναζιστές από τη δικαστική και την αστυνομική εξουσια και η προσφερόμενη πολιτική κάλυψη των κομμάτων του «θεσμικού τόξου» μέσω της «αδράνειας» έκαναν και τους πιο δειλούς να εκδηλωθούν.

  94. Pedis said

    93 -> 90

  95. ΚΑΒ said

    Αντί Εθνική Παράταξις (Στεφανόπουλος 1977) Εθνική Ενότητα και με βασιλικούς. Έφυγε ο Σαμαράς οπότε η προσχώρηση στη ΝΔ θα γίνει ευκολότερα, αλλά αυτό μετά ή πριν από τις εκλογές;Τα ποσοστά δε θα είναι πάνω από 1,5% και πολύ γράφω.

  96. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    92 Περίπου, αν και ετυμολογικά όχι τα κάγκελα αλλά η ρίζα του enclosure

    84 Μα κι εγώ με Υ το θυμόμουν

  97. Γιάννης Ιατρού said

    78: α # 34 αγνοώ
    Τζί, μεγένθυνε την ταμπέλα στο μπαλκόνι της ΝουΔου 🙂

  98. ΓιώργοςΜ said

    93 Σωστά, να προσθέσουμε όμως και τον φόβο (όποιος κι αν τον καλλιεργεί). Οι φοβισμένοι πάνε και στέκονται πίσω από το «δικό τους» σφίχτη για να μη φάνε ξύλο, κι ας τον θεωρούν κ@@παιδο, ελλείψει εναλλακτικής.

    Η ατιμωρησία ισχύει για όλους. Οποιαδήποτε δικαστική διαμάχη, από φόνο μέχρι μήνυση επειδή ο σκύλος σου κατούρησε στην πόρτα μου, παίρνει 10-12 χρόνια για να τελεσιδικήσει, οπότε οποιαδήποτε έκβασή της να μην έχει πλέον νόημα.

    Και φυσικά (όπως είπα στην αρχή αλλά με κάπως διαφορετικά συμφραζόμενα), ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται.

  99. Γιάννης Ιατρού said

    96β Μπ[ι;υ]ρ’αλ: για να ευθυμήσουμε, εποικό, του 2008 🙂

  100. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    74.>>να τολμήσω; μπίζηλο<επίζηλο, που απαιτεί ζήλο; λ.ε.τ…
    Εδώ, τα πάντα όλα! 🙂
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/09/28/pizulo/
    σχόλιο 9

  101. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μπυράλ από τα Τεμένια στο γυάλινο μπουκαλάτσι. Σπίτι αρέσει. 🙂

  102. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ποῦ τὴ θυμήθηκες τὴν Ἐθνικὴ Λαϊκὴ Ἑνότητα (ΕΛΕ) Νικοκύρη; Ἅν θυμᾶμαι καλὰ τὴν ἐποχὴν ἐκείνην ἦταν τῆς μόδας οἱ διάφορες «ἑνότητες»:
    Ἐθνικὴ ἈντιΔἶκτατορικὴ Ἑνότητα (ΕΑΔΕ) τὸ ΚΚΕἐσωτερικοῦ, κάτι σὲ Ἁντιφασιστικὸ Ἁντιιμπεριαλιστικὸ τὸ ΚΚΕ (δὲ θυμᾶμαι καλὰ). Ἦταν δυνατὸν νὰ ὑστερήσει τὸ ΠΑΣΟΚ; Μανούλα καημένη ὁ Ἁντρέας σὲ κενοὺς περιεχομένου πολιτικάντικους νεολογισμοὺς. Τὸ μόνο ποὺ μοῦ ‘χει μείνει ἀπὸ τὴν ΕΛΕ εἶναι ὁ τίτλος ἑνὸς σχετικοῦ ἄρθρου τοῦ Ζουράρι: ΕΛΕ, ΕΛΕ. Ἐλελεῦ!

    Ὅσον ἀφορᾶ στὰ (ἐπικίνδυνα γιὰ τὴν δημοκρατία) παιχνίδια μὲ τὴν ἀκροδεξιὰ, δυστυχῶς, ἔχουν ἐπιδοθεῖ καὶ ἐξακολουθοῦν νὰ ἐπιδίδονται σ’ αὐτὰ ὅλα τὰ κόμματα ποὺ κατέχουν ἤ διεκδικοῦν ἐξουσία στὴ λογικὴ: κόβουμε ψήφους ἀπὸ τὸν βασικὸ ἀντίπαλο = βγαίνουμε πρῶτο κόμμα καὶ παίρνουμε τὸ μπόνους. Τό ‘κανε τὸ ΠΑΣΟΚ μὲ τὸ ΛΑΟΣ (κατὰ τῆς ΝΔ), ὁ ΣΥΡΙΖΑ μὲ τὴ ΧΑ (χαϊδέματα – νομικῆς τάχα μ’ φύσεως – ἀπὸ τὴν Κωνταντοπούλου, πρὶν καὶ μετὰ τὶς ἐκλογὲς τοῦ 2015). Τὸ ἴδιο ἔκανε καὶ κάνει ἡ ΝΔ ἐνισχύοντας ἔμμεσα κόμματα στ’ ἀριστερὰ τοῦ ΠΑΣΟΚ πιὸ παλιὰ ἤ τὴ ΛΑΕ τώρα.

  103. Ριβαλντίνιο said

    (Προσοχή ! Ακολουθούν παραληρηματικές σκέψεις).
    Τα ΜΜΕ δεν παίζουν κανένα ρόλο στο ανεβοκατέβασμα των κομμάτων. Και τώρα που δεν παίζουν καθόλου ΧΑ αυτή κρατάει τα ποσοστά της.

    Το κόμμα του Καρατζαφέρη δεν πρόκειται να κάνει τίποτα. Δεν έχει αξιόλογα στελέχη και Καρατζαφέρ, Μπαλτάκος και… Αϊβαλιώτης ( 🙂 🙂 🙂 ) δεν μπορούν να κάνουν μόνοι τους δουλειά.
    Ο Καρατζαφέρ δεν πείθει πλέον, τα έφαγε τα ψωμιά του, ξαναζεσταμένο φαγητό. Πάνε οι εποχές που το έπαιζες λίγο βασιλικός, λίγο χουντικός, λίγο καραμανλικός , λίγο αντιαμερικάνος, λίγο αντιεβραίος κ.λ.π και έκανες την δουλειά σου.
    Ο Μπαλτάκος σοβαρός, αλλά δεν έχει προφίλ που θα ξεσηκώσει τα πλήθη, θα βγει στα κανάλια και θα τον ξανακαλέσουν, θα κονταροχτυπηθεί κ.λπ. Άσε που μετά τις συνομιλίες με τον Κάσι έπεσαν πολύ οι μετοχές του. (Μα καλά ρε Μπάλτα, να πας να ψαρέψεις/προσεγγίσεις/κουρέψεις τον Κάσι και να βγεις εσύ κουρεμένος ; Μας ντρόπιασες σαν ΠΑΟους !)
    Το πολύ 2,8% να πάρει το κόμμα και κυρίως θα κόψει από ΑΝΕΛ (μάλλον θα τους αφήσει εκτός βουλής), πράγμα που τρομάζει τον ΣΥΡΙΖΑ και συγκεκριμένα όσους από τον ΣΥΡΙΖΑ ονειρεύονται ότι μπορούν να ξανακυβερνήσουν. Απ’την ΧΑ θα κόψει πολύ λίγο. Ούτε σε μαχητικότητα στον δρόμο ούτε στα κανάλια (τσαμπουκάς, μπούλινγκ, τρομπονάρισμα και καμιά σφαλιάρα αν ξεφύγει η κατάσταση ) μπορούν να ανταγωνιστούν τα στελέχη του Καρατζαφέρ τους ΧΑτες.
    Απ’την ΝΔ δεν θα κόψει τίποτα. Οι επερχόμενες εκλογές θα είναι εκλογές πόλωσης.
    Γενικά αν ο Καρατζαφέρ είχε αφήσει τα στελέχη του να ψηφήσουν κατά συνείδηση για το μνημόνιο θα ήταν ακόμη μέσα στην βουλή. Μπούμπουκ, Τσεκουρίδης και Πλευράκι τον έβαλαν στην βουλή. Γι’αυτούς τους 3 ψηφιζόταν το κόμμα του. Αυτοί οι 3 ήταν οι πιο σοβαροί, οι πιο ικανοί. Αφού τους έχασε , αντίο ζωή για το ΛΑΟΣ…

    Η ΧΑ έχει κατά την αποψή μου πολύ χαμηλό επίπεδο ψηφοφόρων κατά 50%-80%. Χειρότερο κι απ’το δικό μου. Η μόνη περίπτωση να εξαφανιστεί σαν κόμμα είναι η παρακάτω : Τα υπόλοιπα κόμματα να εκλέξουν βουλευτές-ας τους βάλουν και στο επικρατείας- τύπου Ζαμπίδη, Πύρρο, Κικίλια και γενικά τέτοιου στυλ και κυβικών (αθλητές , επαγγελματίες πολεμικών τεχνών, μπράβους, αθλητές βαρέων βαρών, Μανιάτες που αν λάχει τραβάνε και κανένα όπλο, Πόντιους παλαιστές που δεν χαμπαριάζουν κ.λπ.), περίπου 15-20 στον αριθμό. Στη βουλή να δημιουργηθεί τεχνική κρίση : Ανεβαίνει στο βήμα ο Μπουμπούκος και αρχίζει να κατακεραυνώνει την ΧΑ για ενδοδεξιά/ενδοεθνικιστικά ζητήματα, για τους μισθούς των βουλευτών που δεν έδωσαν, για βουλευτικά αυτοκίνητα, διορισμούς, οικονομικές ατασθαλίες, οικογενειακά, προσωπικά ζητήματα σε επίπεδο ύβρης. Η πρόκληση να είναι μεγάλη ώστε να αντιδράσουν. Μια, δυο, τρεις φορές, κάποτε θα αντιδράσουν . Θα δημιουργηθεί ένταση και θα πέσει ξύλο. Οι 15-20 βουλευτές ειδικού σκοπού τότε να σπάσουν τους ΧΑτες (5-8 είναι ικανοί για τσαμπουκά) στο ξύλο. Γερό ξύλο. Και προσοχή ! Ον κάμερα ! Να το δει ο κόσμος, να το δει ο ψηφοφόρος τους. Να κάνει ζουμ ο σκηνοθέτης της βουλής σε ματωμένες μούρες και σε ξαπλωμένα σώματα. Ομοίως αυτοί οι 15-20 βουλευτές να βγαίνουν τετατετ σε παρακάναλα με ΧΑτες και σε κάθε έντονη διαφωνία ίδιο σκηνικό. Σας εγγυώμαι εγώ ότι η ΧΑ θα γίνει κόμμα του 2,5% και σιγά σιγά θα εξαφανιστεί.
    Αλλά σιγά να μην γίνουν ποτέ τέτοια πράγματα. Απλά όνειρα (πτηνά μου ταξιδιάρικα ) …

    Γενικά όπως είναι η ελλαδική κοινωνία 2 κόμματα χρειαζόμαστε στην βουλή σαν τους ΗΠΑνους (μακάρι να θεσπιστεί ότι για να μπεις στην βουλή θα απαιτείται ποσοστό άνω του 10-15% ) : A) ΝΔ=ακροδεξιά+δεξιά+κεντροδεξιά+βασιλικοί+χουντικοί+φασίστες+ναζί+οτιδήποτε άλλο σχετικό και Β) ΣΥΡΙΖΑ=ακροαριστερά+αριστερά+κεντροαριστερά+κομμουνιστές+αναρχικοί+τρομοκράτες+οτιδήποτε άλλο σχετικό.

  104. Ανδρέας said

    96 δεν το κατάλαβα όπως διατυπώθηκε:

    ‘όχι τα κάγκελα αλλά η ρίζα του enclosure’

    τα κάγκελα δεν έχουν σχέση με το conclusus;

    Οι καγκελάριοι δεν ήταν αυτοί που από πορτιέρηδες-μπράβοι πήραν προαγωγή; Αργότερα φυλούσαν τους έγκλειστους νομικούς πίσω απ’ τα κάγκελα να μην τους λιντσάρει το πλήθος όταν έβγαζαν την απόφαση της δίκης.
    Στην συνέχεια πήραν ξανά-μανά προαγωγή μέχρι και πρωθυπουργοί έγιναν. Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει… βρε Pedis αμάν πια με τις παραφιλολογίες σου!
    🙂

    […] Chancellor (Latin: cancellarius) is a title of various official positions in the governments of many nations. The original chancellors were the cancellarii of Roman courts of justice—ushers, who sat at the cancelli or lattice work screens of a basilica or law court, which separated the judge and counsel from the audience. A chancellor’s office is called a chancellery or chancery. The word is now used in the titles of many various officers in all kinds of settings (government, education, religion, etc.). […]

    Cancellarii

    Cancelli are lattice-work, placed before a window, a door-way, the tribunal of a judge, or any other place.

    Hence the occupation of Cancellarius, which originally signified a porter who stood at the latticed or grated door of the emperor’s palace. Carinus gave great dissatisfaction by promoting one of these cancellarii to city prefect.
    Other cancellarii were legal scribes or secretaries who sat within the lattice-work which protected the tribunals of the judges from the crowd. The chief scribe in Constantinople eventually acquired the term and from his position came the modern «chancellor».

    The canghellor of Medieval Wales was also a development of this position. He administered the peasantry of the king’s demesne and was charged with holding the king’s pleas and «waste».

    στα ελληνικά συγγενής όρος είναι ο Σύγκελλος

    The protosyncellus is normally a senior priest, archimandrite, chorbishop or auxiliary bishop selected to assist the bishop with his administrative responsibilities. In this capacity the protosyncellus exercises the bishop’s executive power over the entire eparchy.

    The title derives from the Greek term synkellos (σύγκελλος), from syn, «with», and kellion, «cell» (Latin: cella). Synkellos was a term used in the early Church for those monks or clerics who lived in the same cell with their bishops and whose duty it was to be witnesses to the purity of their lives or to perform the daily spiritual exercises in common with them.

    In the Eastern Church they became the councillors and confessors of the patriarchs and bishops and were much trusted by them. They held the first place after their masters and had a seat and vote in the councils of the Church. In the course of time the patriarchs took two or more syncelli, the most distinguished of whom was called protosynkellos, Latinized as protosyncellus.

  105. Γιάννης Ιατρού said

    ….ίδρυσαν την Εθνική Ενότητα, όπως θα ονομάζεται το νέο κόμμα

    Δες τώρα όνομα και σήμα. Με τον πυρσό στη μέση!
    Νίκο, αν χρωματίζανε όλο τον πυρσό πράσινο (κι όχι μόνο την περικοκλάδα γύρω-γύρω), μπορεί να ψαρεύανε και τίποτα παλιούς πασόκους … Άσε που το όνομα με το συνθετικό του είναι φτιαγμένο για να μπερδέψει μερικούς στην κάλπη που θα ‘θελαν να ψηφίσουν Λαϊκή Ενότητα….
    Αλλά μη τους βάζω τώρα και ιδέες 😦

  106. Ανδρέας said

    το φραγγέλι και το καγκέλι
    πού ‘σαι Φαήλο

  107. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «το κόμμα του Γ. Καρατζαφέρη, που αξιώθηκε να συγκυβερνήσει το 2011 και αιμοδότησε τη Νέα Δημοκρατία με ένα σωρό ακροδεξιά μπουμπούκια (και μπουμπούκους),»
    Τώρα αξιώθηκε το άλλο ακροδεξιό κόμμα, να συγκυβερνήσει με την πρώτη φορά αριστερά. Μένει να δούμε να θα την πριμοδοτήσει και με ακροδεξιά μπουμπούκια, γιατί εδώ που φτάσαμε, να ξεπλένει η «αριστερά» τους ακροδεξιούς και να τους κάνει λάϊτ, όλα πρέπει να τα περιμένουμε.

    88 – «Η κυβέρνηση του σύριζα, αντί να διαλύσει τις φασιστικές οργανώσεις στην αστυνομία και στο στρατό τις εκμεταλλεύεται πολιτικά, όπως το πασόκ παλιά,» Εκτός από το χρώμα, ποιά η διαφορά τους;

  108. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    103 – «Γενικά όπως είναι η ελλαδική κοινωνία 2 κόμματα χρειαζόμαστε στην βουλή σαν τους ΗΠΑνους (μακάρι να θεσπιστεί ότι για να μπεις στην βουλή θα απαιτείται ποσοστό άνω του 10-15% ) : A) »
    Είτε δύο κόμματα είναι στην βουλή, είτε 8 που είναι τώρα, είτε 108, πάλι οι τραπεζίτες θα κυβερνούν την Ελλάδα, όπως και στην ΗΠΑνία. Διαλέγουμε παλληκάρι μου στις εκλογές, δεν επιλέγουμε.

  109. 92 Και ο αρχαίος περσικός παράδεισος ή pairi daeza, «περιφραγμένος κήπος». https://sarantakos.wordpress.com/2014/12/08/paradise/

  110. gpoint said

    # 97

    Γιάννη, 75 χιλιόμετρα μακριά και 23 χρόνια από τότε που έβλεπα μια ψυχή εκεί. Εμείς οι Φωκαείς με Αιτωλούς και Ακαρνάνες είχαμε αξεπέραστα φυσικά σύνορα μέχρι ν’ ανοίξει ο δρόμος στηνΧαμοπάσα τα χρόια της χούντας , χειρότερα από την πιο γνωστή Κακιά Σκάλα

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Επίμονη κηπουρίνα η αφεντιά μου. Κήπιν διαρκώς 🙂
    Τί δέντρο λέτε φύτεψα (σε κουκούτσι και διαλεγμένη ποικιλία) πρν 5 χρόνια στη ζαρντινιέρα του 3ου κι έχει φτάσει στον 4ο όροφο.

    Και κάτι άλλα του συγκόμματου στην Εθ.Εν.
    http://www.koutipandoras.gr/article/fasismos-kai-kleidarotrypa

  112. gpoint said

    # 103

    «Τα ΜΜΕ δεν παίζουν κανένα ρόλο στο ανεβοκατέβασμα των κομμάτων. Και τώρα που δεν παίζουν καθόλου ΧΑ αυτή κρατάει τα ποσοστά της»
    .
    καλά να είσαι οπαδός του τιφυλιού αλλά μην το μασάς κιόλας !!! Φυσικάκαι τα βαστάει, χθες ιδρύθηκε το νέο κόμμα, σε κάποιους μήνες να μου πεις .

    Δηλαδή σε 20τόσα χρόνια ο Λεβέντης τους έπεισε τους εκλογείς πως είναι σοβαρός και τον βγάλανε στη βουλή, δεν ήταν που υμνούσε ο τύπος την πολυκομματικότητα. Επίσης σε 30 χρόνια όσοι θεωρούσαν τον Μητσοτάκη κάθαρμα πείσθηκαν από το…κοινοβουλευτικό του έργο πως έπρεπε να κυβερνήσει !!
    Νάσαι καλά αγορέλλο μου και να προσφέρεις πάντοτε άφθονο γέλιο α λα Μπαλτάκος που θα δεις τι σταυρούς θα πάρει αν διαφημίσουν τα ΜΜΑ το κόμμα του χέρι-μαχαίρι και θα τρίβεις τα μάτια σου

  113. gpoint said

    # 111

    κερασιά ;

  114. Πάνος με πεζά said

    Οι γαρδένιες έγιναν γαρίφαλα, και με ΦΠΑ που οδεύει πλέον προς το 24%, τα κόβω για μαργαρίτες στο τέλος…

  115. 6, Για λουλούδια ο Τριανταφυλλίδης είναι όντως ο αρμοδιότερος! 🙂

  116. Γιάννης Ιατρού said

    111: Δαμασκηνιά;

    Ο ευρών κερδίζει λουκούμι; 🙂

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    113. Πυρινόκαρπο, αλλά βερικοκιά 🙂 Η κερασιά είναι πιο μπίζηλη.Θέλει δροσιές κι όχι αέρηδες και τόση κόντρα ήλιο. Άσε που νομίζω δε βγαίνει κατ΄ευθεία κερασιά από το κουκούτσι.
    Φυτρώνει δύσκολα και μου φαίνεται βγαίνει αγριοκορομηλιά. Ρίχνω/φτύνω στον κήπο τα κερασοκούκουδα αλλά μόνο κορομηλιές φύτρωσαν τόσα χρόνια. 🙂

  118. Γιάννης Ιατρού said

    110: Τζί, ωραία ανάμνηση, ελπίζω 🙂

    Κι άσε τον Pedis να λέει (σχ. 88) ότι τάχα σου ‘χε πάρει το ποδόσφαιρο τα μυαλά….

    Ιδού και ο σχετικός διάλογος 🙂 🙂

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    116. Δαμασκηνιά; Καλή ιδέα! Έχουμε κάτι παλιά δαμασκηνάκια στο χωργιό που είναι πολύ γευστικά αλλά κυρίως τα αισθάνομαι…αγρίμια που θ΄αντέξουν ν΄αναπτυχθούν στην Αθήνα.Μπαίνουν στο πλάνο 2016/17 🙂

  120. Γιάννης Ιατρού said

    115: κι ο Γαρουφαλιάς εμπλέκεται 🙂

  121. Γιάννης Ιατρού said

    119: Ε, ναι. Νά ‘χουν τέλος πάντων και μιά δυνατότητα επιλογής οι αποπάνω του 4ου 🙂

  122. gryphon said

    103-112
    Σαφως και παιζουν τεραστιο ρολο τα μμε στο ανεβοκατεβασμα κομματων και κυριως στην διαμορφωση κυριαρχων αντιληψεων αλλα βεβαια σε καμμια περιπτωση δεν ειναι χαρακτηριστικο παραδειγμα η ΧΑ και η ακροδεξια γενικοτερα.
    Χαρακτηριστικο παραδειγμα για την δυναμη επιρροης των εκδοτων ειναι η μεταπολιτευτικη κυριαρχια του αριστερου λογου η επιτυχια κομματων οπως ο συριζα αλλα και αυτο το σταθερο 7-8 % του κκε.
    Οπως εχω ξαναπει αυτο οφειλεται στο οτι ολοι οι μεγαλοεκδοτες καναλαρχες της Μεταπολιτευσης ηταν και ειναι πρωην επονιτες ακομη μεχρι και ο Κυριακου η ακομη και πρακτορες πρωην κομμουνιστικων υπηρεσιων οπως ο Μπομπολας η ο Κοκκαλης.
    Προσφατα μαλιστα ο Βαρδης(που ειναι και αυτος που κρυβεται πισω απο το νεο κομμα Καρατζαφερη) εγινε και γραμματοσημο με αφορμη τα 75 χρονια λεει του ΕΑΜ.
    Το οτι καποιοι απο αυτους εχουν καποιες προστριβες με τον συριζα δεν σημαινει κατι ιδιαιτερο.
    Αυτοι 40 χρονια εστρωναν το χαλι ωστε να ερθει τελικα ο Τσιπρας καλλιεργωντα συστηματικα στον κοσμο το αριστερα ισον καλο δεξια ισον κακο.
    Εαν ειχαμε μεταποιτευτικα δεξιους εκδοτες και καναλαρχες σημερα το κκε δεν θα υπηρχε στον χαρτη και το ειδος των συριζαιων θα επαιρνε 2 3 %.
    Και θα υπηρχε σημερα πραγματικο δεξιο κομμα οπως του πατριωτη Πουτιν η του Ορμπαν που θα επαιρνε χαλαρα 40 -50 % και με τα θεματα με το μεταναστευτικο ακρεδεξιο κομμα με 15 20% .
    Δυστυχως οι ντοπιοι επονιτες εκδοτες μας εχουν αποκοψει τελειως απο το ευρωπαικο γιγνεσθαι.
    Οσο στην τηλεοραση θα κυριαρχουν και θα διαμορφωνουν τον πολυ κοσμο πρωην κνιτες σαν τον Καμπουρακη τον Οικονομεα τον Τσιμα τον Μπογιοπουλο κλπ τοσο τα πραγματα για την Ελλαδα θα πηγαινουν απο το κακο στο χειροτερο και οι αποβλακωμενοι ελληνες θα αδυνατουν να καταλαβουν οτι πραγματικη αιτια της μιζεριας και της δυστυχιας τους ειναι ακριβως η αριστερα.

  123. Corto said

    Είναι η ψυχή μου σε σκυλάδικο γαρδένια/ παραγγελία μεθυσμένου νταβατζή,
    μου την πατάνε μανεκέν ξεσαλωμένα/ την τραγουδάνε καλλιτέχνες τραβεστί.

    (Τζίμης Πανούσης, σαν φεγγαράκι)

  124. Γιάννης Ιατρού said

    ♫♪ Να βάλουμε και κανένα άζμα από τη λεβεντογέννα, «Γαρδένια ΣΚΟΥΛΑΣ»♪♫

  125. Πάνος με πεζά said

    @115 : Kαι για τα συγκεκριμένα λουλούδια, ο Σταμάτης Γαρδένης !

  126. Μαρία said

    Το καλύτερο ακρωνύμιο είναι ΛΕΠΕΝ.
    https://www.efsyn.gr/arthro/syllipseis-stelehon-tis-lepen

  127. Γιάννης Ιατρού said

    122: Gryphon
    Κοίτα, υπάρχει (για τους εκλεκτούς και μυημένους) και η εσωτερική πληροφόρηση, π.χ. εδώ, αλλά άνοιξέ το με πολύ προσοχή (και καθιστός)! 🙂

  128. Γς said

    125:

    Και για όλα τα λουλούδια τα ιστορικά ανθοπωλεία των Φλεριανου

  129. 103 «Η μόνη περίπτωση να εξαφανιστεί σαν κόμμα είναι η παρακάτω » +++

    Εκπληκτικο σεναριο για μικρου μηκους. Αν βαλεις και το θεμα «ακροδεξια και ομοφυλοφιλια» η ιδεα σου θα σκισει:-)

    ΥΓ «Και η μεγαλύτερη αλήθεια που μπορεί να πει κανείς για τον φασίστα είναι η λανθάνουσα όσο και καταπιεσμένη ομοφυλοφιλία του.»
    http://jungle-report.blogspot.gr/2008/10/blog-post_24.html

  130. Γς said

    119. 120:

    Κι ο Δαμασκηνός εμπλέκεται

  131. gpoint said

    # 118

    Οι κατολισθήσεις ήταν κάποτε το χόμπυ μου και μέρος εκεί ιδανικό. Τώρα δεν έχουν μείνει πια πέτρες, τις ρίξαμε όλες !!

    Θεϊκός διάλογος, θα στον κλέφω !

  132. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    104 Δεν ξέρω αν αυτό εννοείς, αλλά εγώ είπα ότι η λέξη «κάγκελα» (cancelli κτλ) δεν έχει ετυμολογική σχέση με το conclusus.

    126 Αλλο πάλι και τούτο!

  133. Γς said

    127:

    >άνοιξέ το με πολύ προσοχή (και καθιστός)!:)

    και να μην το κάνουμε καθεστώς

    http://caktos.blogspot.gr/2014/08/sato.html

  134. nikiplos said

    Αγαπητέ @122, gryphon,

    Ενδιαφέρουσα άποψη… Σαφώς εξηγεί γιατί μέχρι και το 1981 ή και λίγο παραπέρα:

    -Η χώρα είχε την αναχρονιστικότερη και εκτός πραγματικότητας παιδεία στην Ευρωπαϊκή ήπειρο. εσωστρεφής, αρχαιόπληκτη και τελείως εκτός της παγκόσμιας επιστημονικής πραγματικότητας.
    -Η χώρα είχε το πιο απαρχαιομένο οδικό δίκτυο στην Ευρώπη. Ξεπερασμένο, χωρίς σύγχρονα υλικά.
    -Η χώρα ήταν πρώτη και με διαφορά σε νεκρούς από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη. Σαφώς το δίκτυο και η νοοτροπία.
    -Η χώρα ήταν ανύπαρκτη σιδηροδρομικά. Η υπόλοιπη Ευρώπη-συμπεριλαμβανομένου και του ανατολικού μπλοκ- είχε τραίνα που πήγαιναν 150Km/h, ενώ η χώρα μας είχε ακόμη μουτζούρη.
    -Η χώρα είχε αναξιοκρατικό κομματικό δημόσιο που ταλαιπωρούσε τον πολίτη και τον απομάκρυνε από οτιδήποτε ευρωπαϊκό ως ιδέα ακόμη.
    -30% των πολιτών της δεν μπορούσαν να βγάλουν ούτε δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Όχι ένεκα ανικανότητας αλλά ένεκα πολιτικών φρονημάτων.
    -Η δημόσια υγεία της χώρας μας με το περιβόητο «ρυθμιστικό» την κατέτασε εκτός της Ευρωπαϊκής ηπείρου.
    -Είχε συντελεστεί το μεγαλύτερο πολεοδομικό έγκλημα. Άναρχη δόμηση, αντιπαροχή, τριτοκοσμική συγκέντρωση της βιομηχανίας σε μία μόνο πόλη (πρωτεύουσα).
    -αισθητική καταστροφή, γκρέμισμα νεοκλασσικών, κατάργηση πάρκων/αλσών, υποβάθμιση της χώρας όσον αφορούσε τα πολεοδομικά της χαρακτηριστικά σε χώρα της Νοτιοανατολικής Λεκάνης της Μεσογείου. Ένα ταξίδι σε όλη την Ευρώπη, βορείως των Σκοπίων, ένα ταξίδι στην Αθήνα/Λοιπές πόλεις κι ένα στην Δαμασκό, Βηρυτό, Κάϊρο (το κακό τμήμα του) μπορούσε να πείσει και τον πιο άσχετο. Ο Ρέτζιο Πιάνο είχε χαρακτηρίσει την Αττική «Φαιό Νταμάρι» που μπήκε και στο στίχο.

    Λοιπόν σαφώς αυτά θα συνέβαιναν επειδή για 30 χρόνια τότε κυβερνούσε η Αριστερά… δεν χωράει αμφιβολία…

    ΥΓ> Το decadence συνεχίστηκε απρόσκωπτα και σε ξέφρενους ρυθμούς. Οι αριστεροί όμως αναμφισβήτητα δεν ήταν οι εφευρέτες του «ελληνικού ονείρου». Ήταν οι συνεχιστές/ολοκληρωτές, αλλά αυτό είναι άλλου ιερέως ευαγγέλιο.

  135. nikiplos said

    και για να μην παρεξηγηθώ για το προηγούμενο, να προσθέσω απλά ότι τόσο η Αριστερά, όσο και η Δεξιά στην Ελλάδα δεν ήταν παρά μετεμφυλιακές ταμπέλες… Και οι δύο αποτελούσαν αντίφαση:
    -Η Δεξιά που υποτίθεται ευαγγελίζεται την ελεύθερη οικονομία συνέστησε το πιο εξαρτημένο από το κράτος εκλογικό σώμα: Διορισμένοι όλοι στο Δημόσιο.
    -Η Αριστερά που υποτίθεται ευαγγελιζόταν τον κρατισμό, εξορισμένη από το Δημόσιο μέχρι το 1981, είχε επιδοθεί στην επιχειρηματικότητα.

    Ο ίδιος ο Καραμανλής ο πρεσβύτερος, είχε πει ότι οποτεδήποτε χρειάστηκε στιβαρούς επιχειρηματίες, μόνο στην Αριστερά τους βρήκε…

    Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει ολίγον αλλά είναι απλά πιο φαιδρά:

    -Ευαγγελίζονται την ελεύθερη οικονομία στρατιές διορισμένων από κομματικό αναξιοκρατικό σύστημα.
    -Ευαγγελίζονται την ανάπτυξη και την παραγωγικότητα (όλη η χώρα «θριάσιο») άνθρωποι που δεν έχουν δουλέψει ποτέ τους, παρά μόνο σε προστατευμένα οικογενειακά περιβάλλοντα.

  136. MA said

    Καλησπερα,
    Ειπαμε για τον Βολο, πολη της γκαρντενιας;
    Στα παιδικατα μου μοσχομυριζαν ολες οι αυλες

    Και Η κυρια τραγουδαει τα μπλουζ αγαπουσε τις γαρδενιες

  137. ΓιώργοςΜ said

    134, 135, Αν και καθήμενος, ορθώς ομιλείς…
    Να συμπληρώσω στις διαπιστώσεις: Ακόμη κι αν υποθέσουμε πως όλοι οι αναγνώστες του άρθρου τούτου θεωρούν όσα γράφεις προφανή και αυτονόητα, είμαστε πολύ λίγοι. Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, η πολιτική αντιπαράθεση ήταν για πολύ κόσμο κάτι σαν το πρωτάθλημα (σας σκίσαμε/έχετε τη διαιτησία μαζί σας/όχι εσείς την έχετε/δεν δικαιούστε δια να ομιλείτε/να τα αίσχη σας/να τα δικά σας/διώχνετε τους αντικαθεστωτικούς/κι εσείς βαράτε τους μαύρους).
    Δε βρίσκω ρεαλιστική διέξοδο, δεν ξέρω αν έκανα καλά που γύρισα μετά το μεταπτυχιακό, δε νομίζω πάντως πως θα πιέσω τα παιδιά μου να μείνουν εδώ αν έχουν καλύτερη επιλογή.

  138. sarant said

    136 Ώστε πόλη της γαρδένιας ο Βόλος; Ενδιαφέρον.

  139. Ιάκωβος said

    36,38,57, κλπ

    Μποστάν στο Σεράγεβο λένε τo καρπούζι.

    Μποστάν, είναι ο τίτλος της συλλογής ποιημάτων του Σααντί (ο Σααδί, που έλεγε κι ο Γιώργος Κωνσταντίνου).

  140. #122 Δεν θέλω να σας το χαλάσω, αλλά ο Βαρδής Βαρδινογιάννης δεν είναι αυτός που νομίζετε. Δεν έχει καν συγγένεια. Αλλάζει κάτι; Οχι. Για να φτάσει κάποιος σε μια θεωρία που λέει ότι η μετεμφυλιακή Ελλάδα κυριαρχείται ιδεολογικά από την Αριστερά επειδή κάποιοι εκδότες πέρασαν από την Αριστερά (ελέγχεται και αυτή η πληροφορία), ενώ τα φύλλα τους που κατέχουν το 90% της κυκλοφορίας εκφράζουν σταθερά από εθνικιστικές και ρατσιστικές μέχρι νεοφιλελεύθερες απόψεις, άντε και σοσιαλδημοκρατικές, σημαίνει ότι η ουσία δεν παίζει κανένα ρόλο. Μόνο κάποιες λεπτομέρειες που ο καθένας αξιολογεί όπως θέλει. Θα μπορούσε να πει κάποιος και για τη Χούντα που είχε ιδεολογικούς καθοδηγητές τους Γεωργαλά και Κωνσταντόπουλο, πρώην ΚΚΕδες. Αριστερή και αυτή;

  141. Η Γαρδένια , η Ζαρντινιέρα και η Γυάρδα…http://wp.me/p7pUmz-5Y

  142. sarant said

    122 Ακριβέστερα έχει μακρινή συγγένεια και καμιά σχέση

  143. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Με τις γαρδένιες σου, Νίκο, και τα επακόλουθα σχόλια άγγιξες έμμεσα ένα θέμα που ελπίζω να το επαναφέρεις κάποτε αυτόνομα, γιατί έχει «ψωμί»: Τα (βιαίως!) εξελληνισμένα επώνυμα τουρκικής προέλευσης. Παρόλο που σε γενικές γραμμές, νομίζω πως είχε δίκιο ο μακαρίτης Διζικιρίκης (και πολλοί άλλοι, πριν και μετά από αυτόν, σπουδαιότεροι και ασημαντότεροι) στην λεξικογραφική προτροπή του «να ξετουρκέψουμε την γλώσσα μας (και -φυσικά- τα επώνυμά μας)», σίγουρα όμως τίθεται για συζήτηση ο τρόπος και οι ρυθμοί αυτού του «ξετουρκέματος». Στο πλαίσιο τέτοιων διαδικασιών προέκυψαν κάποια επώνυμα, άλλοτε εύπεπτα ή/και εύηχα μετά από μικροτροποποιήσεις -Κη(υ)πουρ(γ)ός αντί Μποσταντζής/όγλου- και άλλοτε ξινά -Ξενοδοχίδης, Εφαρμοστίδης, Κασσιτερίδης κλπ- τα οποία αξίζει να τα συζητήσουμε εδώ.

  144. Pedis said

    # 141 – δεν εχεις ακούσει για την τακτική της αντιστροφής της πραγματικότητας; Τα κάνει όλα μπάχαλο. Ως εφαρμογή της θα συναντήσεις ακόμη και το φαινόμενο οι φασίστες να καταγγέλουν τη φασιστική στάση της … αριστεράς. Όπως επίσης ότι η αστυνομία διώκει εθνικιστές, τα ματ κτυπούν χρυσαβγίτες, οι αριστεροί χαίρουν ασυλίας, «όλοι μένουν ατιμώρητοι, ενώ διώκονται οι ναζιστές» κοκ.

    Το σλόγκαν ότι κυβερνούν οι αριστεροί είναι νεοφιλελεύθερης έμπνευσης και παίζει στο εξωτερικό εδώ και κοντά σαράντα χρόνια. Σε μας άρχισε να παίζει από τότε που άρχισαν να φεύγουν από τη ζωή όλοι εκείνοι που ήσαν μάρτυρες του μοναρχοφασιστικού μετεμφυλιοπολεμικού κράτους δηλ εδώ και μία δεκαετία.

    Οργανωμένο μπάχαλο.

    (για κάποιον που πιστεύει πραγματικά ότι το πασόκ ήταν η αριστερά που κυβερνούσε, αν δεν είναι ηλίθιος, τότε είναι ακροδεξιός.)

  145. Pedis said

    (προφανώς) 144 -> 140

  146. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @42. Κατά τα λεξικά, Νίκο, έχεις δίκιο (το μποστάνι μπορεί να έχει και λαχανικά) αλλά αν ψάξεις για «μποστάνι» σε ελληνικό (τουλάχιστον σε βορειοελλαδικό) χωριό, σίγουρα θα σου δείξουν χωράφι με καρπούζια ή πεπόνια.

  147. Ριβαλντίνιο said

    @ 112 gpoint
    -Το κόμμα του Καρατζαφέρη δεν πρόκειται να μπει στην Βουλή. Θα αλληλοεξουδετερωθούν με τους ΑΝΕΛ. Εδώ είμαστε και θα το δούμε…
    -Ο Λεβέντης μπήκε για πρώτη και τελευταία φορά στην Βουλή εξαιτίας των ψηφοφόρων και του εκλογικού σώματος. Καμία σχέση δεν είχαν με την εκλογή του τα ΜΜΕ.
    -Πολύ λίγοι και φυσικά εκτός κεντροδεξιάς θεωρούσαν/θεωρούν τον Κούλη «κάθαρμα». Και ναι θα κυβερνήσει…
    -Ο Μπαλτάκος δεν θα βρει ούτε την ψήφο του.

    @ 122 gryphon
    Τα κανάλια δεν έχουν ιδεολογία. Είσαι καλός συζητητής- πολιτικός ; Σε καλούν ! Είσαι της πλάκας και λες κενολογικές μπούρδες και πέφτουν τα νούμερα ; Δεν σε ξανακαλούν ποτέ (άντε μια δυο φορές το χρόνο). Π.χ. Γεωργιάδης. Μια αρχική αιφνίδια εμφάνιση στον Τριανταφυλλόπουλο, στην μέση της εκπομπής, με γνωστούς δημοσιογράφους. Τα είπε «ωραία», έγραψε καλά, δεν ήταν ακραίος, έφερε νούμερα. Κάλεσμα από τον Χατζηνικολάου σε ξεχωριστό στούντιο από τους άλλους. Κι εδώ «ωραίος». Από τότε οι προσκλήσεις χαμός. Ήρθε η σειρά Βορίδη και Πλευρακίου. Οι 3 αυτοί «άξιοι» κράτησαν το ΛΑΟΣ. Έφυγαν και το ΛΑΟΣ πήρε τον μπούλο. Αντίστοιχα ο Μπογιόπουλος. «Σοβαρός» ΚΚΕς. Αν δεν ήταν δημοσιογράφος και ήταν πολιτικός θα είχε αξιοκρατικά μια θέση σε κάθε πάνελ.

    @ 129 Αφώτιστος Φιλέλλην
    Μου θύμισες την στιχομυθία Πλεύρη-Ραφαηλίδη.

    Δες και μια ωραία ταινία μικρού μήκους.

  148. 147 -> 129 β Οχι «ωραία ταινία μικρού μήκους» αλλα εξαιρετικη.

  149. sarant said

    143 Κάτι πρέπει να έχουμε γράψει -βλ. και Βαθυπωγωνίδης ή Ευνουχίδης- αλλά όχι σε ειδικό θέμα

  150. Ανδρέας said

    147 »Τα κανάλια δεν έχουν ιδεολογία. »
    Εννοείς μάλλον ότι τα ερτζιανά κύματα δεν έχουν ιδεολογία. Τα κανάλια ανάλογα τον ιδιοκτήτη/χρηματοδότη σαφέστατα κι έχουν, όποια κι αν είναι αυτή.

  151. Αγάπη said

    Κι’ άλλες γαρδένιες ιστορικές 🙂 http://www.lidoriki.com/2014/05/blog-post_6625.html
    Μανία κι’ αυτή να βαφτίζονται οι κινηματογράφοι «Γαρδένια» 🙂
    Υπάρχει καμιά εξήγηση;

  152. Ανδρέας said

    Ρίβα είσαι πρώτος στην μπουγάδα σε θαυμάζω. Δεν έρχεσαι κι απ’ το σπίτι τώρα που θα πλύνουμε τα χαλιά; 🙂

  153. Ανδρέας said

    147 δε μου λες τώρα που ανοίγει το νέο μαγαζάκι τ’ αφεντικό θα πας για ποδαρικό;

  154. Ριβαλντίνιο said

    @ 150 Ανδρέας
    Δεν έχουν. Τους νοιάζει μόνο η τηλεθέαση/διαφημίσεις/χρήματα.

    @ 152 Ανδρέας
    Εσύ στα χαλιά κάνεις μπουγάδα ; 🙂

    @ 153 Ανδρέας
    Εδώ σου λέω δεν πρόκειται να μπει στην βουλή, δεν φτουράει, δεν πάει για τίποτα, δεν έχει να προσφέρει κάτι και θα πάω να τον υποστηρίξω ;

  155. Ανδρέας said

    καλά μη βαράς 🙂

  156. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    122 – Kαταλαβαίνεις τι λές, ή βρίσκεσαι σε δεξιό παραλήρημα;

    135 – «Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει ολίγον αλλά είναι απλά πιο φαιδρά:
    -Ευαγγελίζονται την ελεύθερη οικονομία στρατιές διορισμένων από κομματικό αναξιοκρατικό σύστημα.»

    Στην μητρόπολη του καπιταλισμού και της «ελεύθερης» οικονομίας, και σε όλους τους δορυφόρους της, τα πράγματα είναι ακόμα πιο φαιδρά, το κράτος σώζει ιδιωτικές χρεοκοπημένες εταιρείες, ούτε στην ΕΣΣΔ δεν λειτουργούσαν έτσι.

  157. Ριβαλντίνιο said

    @ 155 Ανδρέας
    Είμαι πολύ άγριος εγώ.
    Γκρρρρρρρρρρρ…
    Αρφ, αρφ, αρφ…

    🙂

  158. gpoint said

    # 147

    Ριβαλντίνιο πιο πιθανό είναι να πάρει ο ΠΑΟ πρωτάθλημα την προσεχή διετία παρά να γίνουν αυτά που λες. Ο Μπουμπούκος καλείται συνέχεια στα κανάλια που ελέγχει η γνωστή οικογένεια που τον χρησιμοποιεί και όχι επειδή μιλάει καλά. Ο Καμμένος έχει αποδειχθεί πολύ μεγαλύτερη γάτα από όσο τον μετράνε και οι ψηφοφόροι του δεν είναι τόσο ακροδεξιοί όσο φαντάζεσαι γι αυτό ο Καρατζαφέρης μόνο την Χ Α θα βλάψει. Ούτε φυσικά οι ψηφοφόροι του Τσίπρα είναι τόσο αριστεροί, γι αυτό και ταιριάξανε χωρίς να έχουν σοβαρές απώλειες για την συνεργασία τους, σιγά μην τους την χαλάσει ο Καρατζαφέρης.
    Η ανάγκη οδηγείσε συνεργασίες και όχι η ιδεολογία.
    Ακριβώς όπως ο Αλαφού πηγαίνει στο τέλος πάντοτε με τον χοντρό ώστε να βγαίνει τσάμπα δεύτερος λόγω της αντιπαλότητας του χοντρού με τίγρη και Ιβάν ενώ αν γίνει κάθαρση λόγω των οικονομικών του θα είναι από τέταρτος και κάτω, αγνέ βάζελε.

  159. gryphon said

    140-142
    Σοβαρα;.Ειδα κι εγω αυτο το Β αναμεσα ειδα και την φατσα που δεν ηταν ακριβως ιδια αλλα λεω θα εβαλαν καποια πιο κολακευτικη απο παλαιοτερη εποχη.Συγγνωμη για το λαθος.
    Επι της ουσιας δεν αλλαζει κατι ολοι οι μεγαλοεκδοτες καναλαρχες εχουν επονιτικες καταβολες και αυτο δεν ξερω εαν σημαινει κατι καποιο σχεδιο αλλα παντως δεν παυει να ειναι παραδοξο. Και ειδικα αυτη η οικογενεις που ειναι στην κορυφη της ντοπιας πυραμιδας οικονομικης και πολιτικης ισχυος και τιποτα δεν γινεται χωρις την συμφωνη γνωμη τους διαχρονικα στηριζει σοσιαλοδημοκρατικα κεντροαριστερα πολιτικα σχηματα.

    134
    Αυτα μπορει να ειναι και σωστα η τελος παντων συζητησιμα ειδικα εαν αναφερομαστε σε παλιες εποχες .
    Εγω παντως αυτο το οτι η αριστερα δεν κυβερνησε δεν το θεωρω σωστο .
    Τυπικα δηλαδη ειναι ετσι αλλα ουσιαστικα δεν ειναι.
    Κοιτα ας πουμε τους περισσοτερους αυτης της κυβερνησης.Εγω τους περισσοτερους δεν τους ηξερα και οταν πρωτοβγηκαν διαβασα μερικα πραγματα γι’αυτους.
    Ε ολοι σχεδον ειχαν μια μακρα πορεια δεκαετιων μεσα στο κρατος.Σε σημαντικες θεσεις νομοπαρασκευαστικες επιτροπες καθηγητες σε πανεπστημια συμβουλοι ακομη και κατ ονομα δεξιων κυβερνησεων κλπ.Δεν ηταν αποκλεισμενοι εξοριστοι σε τιποτα ξερονησια.
    Χρονια και αυτοι και δεκαδες αλλλοι και οι εκδοτες που αναφεραμε εχουν δουλεψει ωστε να ειμαστε το γαλατικο χωριο της Ευρωπης.
    Βοηθησαν ολοι αυτοι στο να διαμορφωθει ετσι ενα μεγαλο ποσοστο ελληνων να περιμενουν τον πριγκιπα της αριστερας που θα ανατρεψει τον παγκοσμιο καπιταλισμο.
    Να σου κανω και μια ερωτηση;Εαν εγω ειμαι νεος δημοσιογραφος σχολιαστης κατι και κανω καπου μια δημοσια δηλωση γραψω καπου και επαινεσω για κατι π,χ τον Ορμπαν την Λεπεν τον Τραμπ υπαρχει μετα ποτε περιπτωση να προσληφθω σε οποιοαδηποτε μεγαλη εφημεριδα καναλι στην ερτ στο Απε κλπ ακομη και υποτιθεμενη δεξια στην Ριαλ ας πουμε;

  160. Ριβαλντίνιο said

    @ 158 gpoint
    -Ο Μπουμπούκος καλείται σε όλα τα κανάλια και όχι σε κάποια συγκεκριμένεης οικογένειας. Μέχρι και στην ΕΡΤ τον καλούν για να τους … τρομπονιάσει. Κι αυτό γιατί όλοι αναγνωρίζουν ότι παρά τις ψευτιές του και τα ψυχιατρικά του προβλήματα είναι ικανός συνομιλητής, διαβασμένος και με επιχειρήματα, πράγμα σπάνιο για άτομο που δηλώνει φιλελεύθερος δεξιός. Δεν μπορούν για την «δεξιά» φωνή να καλέσουν όρκς, ψεκασμένους, μπούληδες καραμανλικούς, λαϊκοδεξιούς παπάρες κ.λπ. Θα τους καλέσουν 1-2 φορές, θα δουν ότι δεν έχουν να πουν τίποτα ουσιαστικό και οι τηλεθεατές κοιμούνται και για μια ωραία αντιπαράθεση θα καλούν Μπουμπούκο, Βορίδη, Χατζιδάκη.

    -Ο καμένος είναι ούφο λαϊκιστής που ψηφίζεται κυρίως από καραμανλικά, καιροσκοπικά ψεκασμένα μυαλά κατά την ταπεινή μου γνώμη. Και φυσικά δεν έχει ιδεολογία, ψαρεύει στα θολά νερά της κεντροδεξιάς/δεξιάς ανοησίας και μπορεί να συγκυβερνήσει και να υπηρετήσει οποιονδήποτε. Συμφωνώ ότι τα εκλογικά αποτελέσματα οδηγούν σε συνεργασία και όχι οι ιδεολογίες.

    -Ο Καρατζαφέρης δεν την κουνάει την ΧΑ.
    Καρατζαφέρης= ακροδεξιός αχταρμάς
    ΧΑ=ακροδεξιός αχταρμάς+ηττημένοι του ’45+δράση στους δρόμους.
    Φυσικά και θα ψηφιστεί η ΧΑ και όχι το κακέκτυπο Καρατζαφέρης.

    -Οι ψηφοφόροι του Τσίπρα είναι κυρίως ΠΑΣΟΚοι.

    – Η Πανάθα (η αγνή και η ατρόμητη) θα κάνει νταμπλ του χρόνου. (Θα σου έδινα συγχαρητήρια που αποκλείσατε τον ΟΣΦΠ στο βέλλεϋ, αλλά δεν αποκλείσατε και καμιά σπουδαία ομάδα. Στους τελικούς είμστε όλοι Φοίνικας !) Πώς σου φάνηκαν οι δυο φάπες που σας ρίξαμε σε πόλο και μπάσκετ γυναικών ; 🙂

    -O ΠΑΟ (ο αγνός και ο ατρόμητος) δεν πάει με κανέναν. Είναι σύλλογος ανάδελφος !

  161. Ανδρέας said

    160 δηλαδή είναι »πόλεμος» παλαιο-Βενιζελικών με ποιον; με τον εαυτό τους;

  162. Pedis said

    Νικοκύρη, το δες αυτό, ετσι;

    https://left.gr/news/o-takis-theodoropoylos-kai-o-pithikomorfos-kinezos

    δεν βάζω το λινκ του παλιοκερατά.

    Εμ δεν είναι έτοιμος για την (κακή/καλή) χα; Μην είναι ήδη μεσα και το κρατάει κρυφό.

  163. Ριβαλντίνιο said

    Και επειδή gpointάκο λες όλο για συνεργασίες ΠΑΟ-ΟΣΦΠ και άλλα ανυπόστατα να σου βάλω μερικά μαζεμένα :

    Μόνο εναντίον του ΠΑΟ συσπειρώθηκαν οι οπαδοί των παοκ, άρη και ηρακλή

    Παοκτσήδες και υποστηρικτές του οσφπ διαχρονικά έχουν βρεθεί πολλές φορές σε κοινό μέτωπο. Χαρακτηριστικό είναι το μήνυμα υποστήριξης που έστειλε σύνδεσμος του οσφπ υπέρ του παοκ και των οπαδών του το 1962.Ακολούθησε η ζωηρή συμπαράσταση των οπαδών του οσφπ επί του παοκ στους τελικούς κυπέλλου ποδοσφαίρου του 1972 και του 1975 κατά του Παναθηναϊκού.Ακόμα και με σημαίες έκαναν αισθητή την παρουσία τους στην κερκίδα του παοκ.Την σεζόν 1979-80 οι οπαδοί του παοκ ανταπέδωσαν και έκαναν κερκίδα υπέρ του οσφπ στο μπαράζ του Βόλου κόντρα στον άρη, έχοντας μάλιστα απλώσει πανό-ευχητήριο προς τους «ερυθρόλευκους».Ακόμα παοκτσήδες βρέθηκαν σε αγώνα του οσφπ στο εξωτερικό μαζί με αυτούς.

    Και για επιδόρπιο :

    παοκτζήδες και αεκτζήδες σε κοινή κερκίδα στην Τούμπα σε μια συλλεκτική φωτογραφία

    Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αντιδράσεις από τις κερκίδες της αεκ, του παοκ και του ηρακλή

    —————————————————————————–

    @ 161 Ανδρέας
    Δεν το ‘πιασα ! 😦

  164. sarant said

    162 To είδα, έχει βουήξει το Φέισμπουκ.

    Πέρα από τον ρατσισμό του και τον χρυσαβγιτισμό του, είναι και κωμικό. Να λέει ο Θεοδωρόπουλος δύσμορφο κάποιον άλλον, είναι σαν να σε πει ο Βενιζέλος χοντρό!

  165. Pedis said

    Πάμε χέρι-χέρι και ναζί …

    http://info-war.gr/%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-menoume_hitler/

  166. Pedis said

    # 164 – και κλείνει συγκρίνοντας τους αριστερούς με τους «προς τη νίκη» ή (ό,τι σκατά είναι) επειδή λέει και οι δύο, λόγω της κοινής παιδείας, θεωρούν τη Δύση παιδί του σατανά.
    Γάμησέ τα. Φαίνεται ότι η Κ έχει βάλει στο τάργκετ γκρουπ τους τη φέτα των ιντελλέκτουαλ αναγνωστών της ελεύθερης ώρας.

  167. Μαρία said

    164β
    π.χ.

  168. Pedis said

    Κύλησε ο Μπαλτακος και βρήκε τον Καρατζαφέρη
    http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=24012:nbogiop-karatzafuhrer&catid=72:dr-ekdilosis&Itemid=279

    (για φρεσκάρισμα της μνήμης)

  169. Γς said

    Γιατί μωρέ;

    Τι έχουν οι πίθηκοι;

  170. Παναγιώτης Κ. said

    Η λέξη Ελλαδιστάν είναι γνωστή από χρόνια.
    Με μεγάλη έκπληξη διάβασα μια καινούργια : Τροπολογιστάν !!!
    Η σημασία της προφανής.

  171. gpoint said

    # 163

    Βρε Ριβαλντίνιο είχες γεννηθεί το…1962; Αν ναι θα γνώριζες την παράγκα του Μαντζα-βαλιτσάκη που ήταν περίπου όπως σήμερα του χοντρού. Οταν ο ΠΑΟ βάζε την κοινή λογική με την τότε εύνοια από διαιτησία αι ΕΠΟ λογικά συσπειρώνονταν οι πάντες εναντίον του

    Θα σουέδινα κι εγώ συγχαρητήρια για την νίκη σας επί της Λαμποραλ Κούτσα (με κάπα, όχι με πι) αλλά…χάσατε !!!

  172. BLOG_OTI_NANAI said

    Μια που είπαμε για Καρατζαφέρη, έχει ενδιαφέρον μια λαϊκίστικη αφίσα του… «ειρηνοποιού», «Αττίλα» Ετσεβίτ από το 1975:

    Περιστέρι ο ένας, περιστέρι κι ο άλλος, «Λαϊκισμός χωρίς σύνορα»…

  173. spiral architect said

    @136, 138: Όχι μόνο ο Βόλος είναι η πόλη της γαρδένιας, αλλά και τα πέριξ χωριά του Πηλίου. Φυτρώνουν και μεγαλώνουν απεριποίητες ακόμα και στις τρύπες των πεζοδρομίων, χωρίς άλατα σιδήρου και λίπασμα για να αναρωτιούνται οι Αθηναίοι, πώς η γαρδένια που’ χουν στο μπαλόνι τους μαραίνεται. 😦
    Στις αθηναϊκές τρύπες των πεζοδρομίων -ακόμα και σε ρωγμές κρασπέδων- φυτρώνουν μόνο βρομοκαρυδιές. 😦 😦

  174. Παναγιώτης Κ. said

    Συμβολή και συμβουλή…
    Όσοι και όσες έχετε αφυπηρετήσει μην περιμένετε το καλοκαίρι για να βρεθείτε στην εξοχή.
    Δοκιμάστε να αποδράσετε αυτή την εποχή για να παρακολουθήσετε το ζωντάνεμα της φύσης. Πάρτε μαζί σας το λαπτόπ για να διαβάζετε Σαραντάκο, ένα στικ για ασύρματο ιντερνέτ (κανονίστε να βρείτε έναν φοιτητή που μπορεί και αγοράζει 4 GB με 4,5 € το μήνα) και διαλέξτε μια εξοχή.
    Αυτή την περίοδο διαβάζω μανιωδώς για την περίοδο 1940-50. Ελληνοϊταλικός, Κατοχή, Αντίσταση. Εμφύλιος.
    Το βράδυ λοιπόν στο καφενείο και στις σχετικές συζητήσεις, ο συνδυασμός της ιστορικής γνώσης με το βίωμα αυτών που στον εμφύλιο ήταν 15-άρηδες είναι κάτι το καταπληκτικό. Θέτω ερωτήματα και βοηθιούνται να θυμηθούν πράγματα συνθέτοντας έτσι την μικροϊστορία της περιοχής.Το ταξίδι στο χρόνο γίνεται συναρπαστικό (;) αφήνοντας βέβαια και μια στυφάδα…

  175. ΓιώργοςΜ said

    174 Επίσης, όσοι έχετε αφυπηρετήσει, μην το χτυπάτε σ’ εμάς τους (σχεδόν) πενηντάρηδες, που πιθανότατα δεν πρόκειται να φτάσουμε σε αυτή τη φάση της ζωής μας έχοντας τη δυνατότητα αυτόνομης μετακίνησης, αν φτάσουμε ποτέ…
    Όσοι ομοιοπαθείς, βρείτε τρόπο να κάνετε αυτά που σας αρέσουν μέσα στο πλαίσιο της τρέχουσας πραγματικότητας (σαββατοκύριακα, τριήμερα) για τον παραπάνω λόγο (το λέω για να το ακούσω)!

  176. sarant said

    174-175: 🙂
    Να που μαθαίνουμε και ηλικίες 🙂

  177. Γιάννης Ιατρού said

    173: … φυτρώνουν μόνο βρωμοκαρυδιές…

    Τι έθιξες τώρα Spiral…

    Η βρωμοκαρυδιά…, ή ο Αΐλανθος ή Ailanthus altissima ή Tree-of-heaven (δένδρο του Παράδεισου, λόγω της γρήγορης ανάπτυξής του σε ύψος) κλπ. Έκανα δυο χρόνια μέχρι να τα καταπολεμήσω με επιτυχία, είχαν φτάσει τα >14 μέτρα σε ύψος!

    Το φυτό προέρχεται από την Κίνα, είναι πολύ ανθεκτικό, εξαπλώνεται πολύ γρήγορα κι εύκολα και αναφέρεται ως αλλεργιογόνο για τον άνθρωπο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, στην Ελλάδα η βρωμοκαρυδιά φυτεύτηκε για πρώτη φορά στον Εθνικό κήπο (τότε βασιλικό) από το Βασιλιά Όθωνα.

    Για όποιον ενδιαφέρεται, εδώ μιά περίληψη που έχω κάνει, βασικά με πληροφορίες από τον καθ. του Γεωπ. Παν. Αθηνών Κ. Φασσέα, καθώς και τρόποι καταπολέμησης (οι δικές μου εμπειρίες στον κήπο μας μου επιβεβαίωσαν τα αναφερόμενα σε σχετικές μελέτες, οτι δηλ. -δυστυχώς- εξαλείφεται μόνο με δυνατά ζηζανιοκτόνα, που θέλουν πολύ προσοχή στον τρόπο χρήσης τους 😦 )

  178. spiral architect said

    Μιας και λέμε για τη φύση:

  179. ΓιώργοςΜ said

    177 Δέντρο της κόλασης είναι πιο ταιριαστό…
    Έξω από το χώρο εργασίας μου είχε καναδυό μεγάλα που κόπηκαν πέρισυ και στη θέση τους υπάρχει ένα μικρό δάσος από φυτά ~1μ ύψος.
    Στο χωριό μου τα λένε «βρωμοκλάρια» (λόγω του «υπέροχου» αρώματός τους), φυτρώνουν στις ρεματιές και συχνά χρησιμοποιούνται τα κλαριά τους για υποστήριξη άλλων φυτών κλπ. Δεν ξεπατώνονται με τίποτε-εκτός από ένεση ισχυρών ζιζανιοκτόνων, όπως αναφέρεις.

  180. Παναγιώτης Κ. said

    @178. 🙂 🙂
    Η καλύτερή μου! Να γελάω με πράγματα που συνήθως αγγίζουν μια ισχνή μειοψηφία!

  181. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    173.Spiral >>πώς η γαρδένια που’ χουν στο μπαλόνι τους μαραίνεται.
    Τί πάσα για ένα από τα ομόρφότερα τραγούδια!Το Γράμμα ,από το δίσκο «Προστάτες» του Θωμά Μπακαλάκου με τη Χαρούλα στις δόξες της.
    Καλημέρα
    Γιατί η γαρδένια μου στο μπαλκόνι
    μαραζώνει, μαραζώνειanchor text

  182. spiral architect said

    @177, 179: Περνώντας οδικά από τα ΚΤΕΛ Κηφισού μέσω του παραδρόμου της λεωφόρου, (στην άνοδο προς Λαμία) αριστερά μας είναι η ανισόπεδη της Λ. Κηφισού με τη Λένορμαν. Εκατό μέτρα πριν τα φανάρια της διασταύρωσης και στην κορυφή μιας κολώνας που υποβαστάζει τη γέφυρα, έχει φυτρώσει μια βρομοκαρυδιά 😮 που τα κλαδιά της έχουν ξεπεράσει το οδόστρωμα και τις μπάρες του.
    (ανοίξτε το street view να την δείτε, δεν έχω πρόσβαση από εδώ που γράφω)
    Άτιμο δέντρο πραγματικά.

  183. Παναγιώτης Κ. said

    @175. Απολαμβάνω την παρούσα κατάσταση. Δεν νοσταλγώ το σχολείο. Αν όμως υπήρχε τρόπος να κάνω και μερικές ώρες μάθημα την εβδομάδα δεν θα έλεγα όχι. Ο λόγος; Απλός. Όταν βγαίνεις εκτός δουλειάς δηλαδή εκτός επαγγελματικών υποχρεώσεων-δουλειά θεωρώ αυτή όπου έχεις εργοδότη ή αν είσαι ο ίδιος εργοδότης έχεις τις υποχρεώσεις να τρέχουν- ο χρόνος μετράει ανάποδα δηλαδή κινείσαι από την άλλη πλευρά του λόφου την κατηφορική…
    Αυτά και πολλά άλλα, να τα δούμε κυρίως στην ψυχολογική τους διάσταση.
    Σε κάθε περίπτωση ισχύει το «μεγάλο λόγο μη λες μικρή μπουκιά τρώγε» 🙂

  184. Παναγιώτης Κ. said

    «μεγάλο λόγο μη λες μεγάλη μπουκιά να τρως»

  185. Κουνελόγατος said

    182. Spiral είσαι κυνηγός; Γιατί τέτοιο μάτι… Με τα πόδια περνάς;

  186. spiral architect said

    @185: Με αυτοκίνητο είπαμε, αλλά λόγω της δουλειάς μου είμαι γενικά παρατηρητικός

  187. Γιάννης Ιατρού said

    185: Γιατί ρωτάς; Απ΄ ότι ξέρω απαγορεύεται το κυνήγι αυτή την εποχή ειδών της οικογένειας των (Leporidae 🙂

  188. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Αϊλανθος
    Το λέμε Βρωμόδεντρο (δεν ξέρω πού το πρωτακούσαμε έτσι) αυτό το τερατώδους αντοχής δέντρο κι έχω κι εγώ ανοίξει πόλεμο με τα κλαδιά και με τις ρίζες αλλά και τα εκατοντάδες φιντανάκια του. Όταν ανθίζει είναι μαρτύριο.»Βρωμάει χισαμόλη» ,ακούγεται κάθε Μάη στον κήπο.
    Τέσσερα έχουμε περιμετρικά.Τ΄άφησαν και θηριέψανε για να διαχωρίζουν το δικό μας από τους διπλανούς κήπους,σκαρφάλωσαν μετά οι κισσοί και το μόνο καλό είναι που φωλιάζουν εκεί οι κότσιφες χάρη στα νόστιμα γι΄αυτούς μπιλάκια του παράσιτου.

  189. Γιάννης Ιατρού said

    188: τώρα … ξέρεις 😦

  190. Ανδρέας said

    177 τελικά δεν μάθαμε με σιγουριά πως ήρθε εδώ το βρωμόδεντρο;
    Όταν ήμασταν μικροί ήταν η κύρια ύλη για να φτιάχνουμε βέλη από το αποξηραμένο στέλεχος του φύλου του και ακόντια από μικρούς κορμούς. Αυτά και το καλάμι μας έδιναν τα »ινδιάνικα» όπλα.

  191. Ανδρέας said

    φύλλου*

  192. spiral architect said

    Eδώ η βρομοκαρυδιά του #182.
    https://goo.gl/7ubydv
    Το αυτοκινητάκι της γκουγκλ πέρασε και φωτογράφησε το 2014, τώρα έχει μεγαλώσει ακόμα πιο πολύ.
    (τουλάχιστον μια φορά το μήνα πάω στα ΚΤΕΛ για να αφήσω το απαραίτητο φοιτητικό φαγητόκουτο) 🙂

  193. sarant said

    182-192 Εντυπωσιάζομαι!

  194. Κουνελόγατος said

    192. Ναι, τώρα θυμήθηκα, έχεις κουνέλι 🙂 που σπουδάζει κάτω Απταυλάκι. Αν και μεγάλωσα εκεί κοντά, περνάω σπάνια αποκεί.

  195. Γς said

    192:

    Και το ‘εψαχνα σύμφωνα με την περιγραφή σου και δεν το εβρισκα …

    Μη δώσεις άλλο.
    Φτάνει για σήμερα 😉

  196. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    195. Ήταν γυμνό,γι΄αυτό! Τώρα μόλις βγάζει τα νέα φύλλα (παναθεμάτο για βρωμόφυτο) 🙂 🙂

  197. ΓιώργοςΜ said

    42,44 (μποστάνι κλπ) Μετά από σύντομη έρευνα, «μποστάνι» είναι καρπούζια, πεπόνια, κολοκύθια σαν μονοκαλλιέργεια, ενώ «μπαξές» όλα τα άλλα (φασολάκια, ντομάτες, πιπεριές, μπάμιες κλπ). Αν συνυπάρχουν σ’ έναν κήπο πεπόνια με τα μπαξεβανικά, ο «μπαξές» υπερισχύει.
    Γνωστή κι η παροιμία (δε θυμάμαι αν έχει αναφερθεί) «Χέστηκ’ η Φατμέ μες στον γκιουλ-μπαξέ», με έννοια παρόμοια με το «χέστηκε η φοράδα στ’ αλώνι» (σιγά τα σημαντικά νέα).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: