Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τα κίτρινα γιλέκα θα φορεθούν πολύ τον φετινό χειμώνα;

Posted by sarant στο 5 Δεκέμβριος, 2018


Όπως ακούω στις ειδήσεις, η γαλλική κυβέρνηση σήμερα υποχώρησε εν μέρει στις διεκδικήσεις των «Κίτρινων γιλέκων» και ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ ανακοίνωσε το πάγωμα, τουλάχιστον για ένα εξάμηνο, τριών μέτρων που επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ από την αρχή του 2019, ανάμεσα στα οποία και η αύξηση της τιμής των καυσίμων, ένας φόρος οικολογικού χαρακτήρα που απέβλεπε στο να στρέψει τους πολίτες προς αυτοκίνητα μικρότερης κατανάλωσης ή προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Έτσι, τα Κίτρινα γιλέκα πέτυχαν μια πρώτη νίκη, παρόλο που κάποιοι εκπρόσωποί τους δήλωσαν, μετά τις ανακοινώσεις, ότι δεν αρκούν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν. Μεταφράζω πρόχειρα τις δηλώσεις ενός εκπροσώπου: «Οι διεκδικήσεις μας είναι πολύ ευρύτερες από τον φόρο στα καύσιμα. Θέλουμε απλούστατα την ακύρωση της αύξησης του φόρου [και όχι απλώς το πάγωμα] ενώ επίσης περιμένουμε μια συντακτική συνέλευση για τη φορολογία με στόχο την καλύτερη αναδιανομή του πλούτου (…) την αναβάθμιση των μισθών και του κατώτατου μισθού (Smic), των συντάξεων, των επιδομάτων πρόνοιας. Δεν θα αρκεστούμε σε ψίχουλα, οι Γάλλοι θέλουν ολόκληρη τη μπαγκέτα» -εννοώντας βέβαια τη γαλλική φραντζόλα.

Αυτά, από τον τοπικό εκπρόσωπο της περιοχής του Ωτ Γκαρόν, διότι η μεγάλη ιδιαιτερότητα του κινήματος των Κίτρινων Γιλέκων είναι ότι δεν έχει κάποια κεντρική ηγεσία. Γίνονται καλέσματα μέσα από το Φέισμπουκ σε κάθε γαλλική πόλη, από τις μεγάλες ως τις μικρές, αναδεικνύονται κάποιοι τοπικοί εκπρόσωποι, αλλά δεν υπάρχει συντονισμός ανάμεσα στις πρωτοβουλίες των επιμέρους περιοχών ούτε έχει μέχρι τώρα αναδειχτεί κάποια ηγετική προσωπικότητα, ενώ κι οι ίδιοι οι εκπρόσωποι δεν έχουν κάποια δυνατότητα «επιβολής» στο κίνημα.

Σε μια πρώτη προσπάθεια συνδιαλλαγής, ο πρωθυπουργός είχε καλέσει, την περασμένη εβδομάδα, πριν από τις μεγάλες ταραχές, οχτώ τοπικούς εκπροσώπους σε συζήτηση: από τους οχτώ πήγαν μόνο δύο, εκ των οποίων ο ένας ζήτησε να καταγράφεται η συνομιλία και να μεταδίδεται ζωντανά από το διαδίκτυο. Όταν ο πρωθυπουργός αρνήθηκε, ο εκπρόσωπος έφυγε. Έτσι ο πρωθυπουργός συζήτησε με τον άλλον εκπρόσωπο και στο τέλος έκανε τα πικρά γλυκά λέγοντας στους δημοσιογράφους ότι είχαν μια ειλικρινή και εποικοδομητική συζήτηση.

Κι έτσι, παρά την υποχώρηση της κυβέρνησης, τα Κίτρινα Γιλέκα επιμένουν ότι θα διαδηλώσουν και το Σάββατο που μας έρχεται, ενώ χτες, όταν ο Εμανουέλ Μακρόν επισκέφθηκε το κτίριο της νομαρχίας στην πόλη Πουί αν Βελέ, που κάηκε εν μέρει στις διαδηλώσεις του περασμένου Σαββάτου, έγινε στόχος των διαδηλωτών που τον γιουχάισαν φωνάζοντάς του «Μακρόν, παραιτήσου!» (στα γαλλικά ομοιοκαταληκτεί: Macron demission!)

Θα καταλάβατε και από τη φωτογραφία πως η περίεργη ονομασία του κινήματος (που θυμίζει κάπως όνομα μουσικής μπάντας π.χ. Κίτρινα Ποδήλατα) οφείλεται στο κίτρινο φωσφοριζέ γιλέκο που έχουν οι Γάλλοι οδηγοί υποχρεωτικά στο πορτ μπαγκάζ και το φορούν όταν σταθμεύσουν στη ΛΕΑ ύστερα από βλάβη ή άλλη ανάγκη. Καθώς ήταν ένα κίνημα που ξεκίνησε με αιχμή του δόρατος το αίτημα να μην αυξηθεί η τιμή των καυσίμων, το κίτρινο γιλέκο ήταν ένα πρόχειρο, εύκολο αλλά και ευφυές σύμβολο.

Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι: εμείς εδώ έχουμε το χούι να λεξιλογούμε, οπότε θα ήταν αφύσικο να μην πούμε δυο λόγια και για τη λέξη γιλέκο.

Στα γαλλικά, τα κίτρινα γιλέκα είναι gilets jaunes. Η γαλλική λέξη για το γιλέκο, gilet στα γαλλικά, που προφέρεται ζιλέ, μοιάζει με τη δική μας, σε σημείο που να υποθέσει κανείς ότι την έχουμε δανειστεί από τα γαλλικά. Όχι όμως.

Και εμείς και οι Γάλλοι έχουμε δανειστεί από την ίδια πηγή, αφού η αρχή της λέξης βρίσκεται στο τουρκικό yelek, που είναι το αμάνικο ρούχο. Πιο κοντά στην πηγή εμείς, έχουμε διατηρήσει και τον τύπο «γελέκο», όπως στο πασίγνωστο τραγούδι «Το γελεκάκι που φορείς», και παλιότερα «γελέκι». Πολλές παραδοσιακές τοπικές ενδυμασίες περιλάμβαναν γελέκι, ενώ για τους μαχητές του ξεσηκωμού του 1821 υπήρχε η έκφραση «με το γελέκι» που δεν σήμαινε απαραίτητα ότι πολεμούσαν φορώντας γιλέκο αλλά ότι ήταν ελαφριά ντυμένοι.

Στα γαλλικά η τουρκική λέξη πέρασε από σαράντα κύματα: από το μαγκρεμπίνικο αραβικό «γαλίκα», που ήταν το αμάνικο ρούχο που φορούσαν οι σκλάβοι στις γαλέρες των πειρατών, στο σικελικό gileccu, cileccu, τα ισπανικά chaleco, gileco και τέλος με την κατάληξη -et που την έχουν και άλλα είδη ένδυσης φτάσαμε στο γαλλικό gilet.

Να σημειωθεί ότι τη γαλλική λέξη την έχουμε δανειστεί στα νεότερα χρόνια ως ζιλέ, όπως λέμε π.χ. τα αμάνικα πουλόβερ και άλλα παρεμφερή είδη ένδυσης.

Και μετα το λεξιλογικό διάλειμμα, ας επιστρέψουμε στα Κίτρινα Γιλέκα της Γαλλίας. Τι χαρακτήρα έχει αυτό το πρωτόγνωρο κίνημα;

Κάποιοι έσπευσαν να υιοθετήσουν άκριτα τη γραμμή που υπογείως ή φανερά διαδίδει η γαλλική κυβέρνηση, ότι δηλαδή πρόκειται για ακροδεξιά εξεγερτικά στοιχεία που έσπευσαν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της Μαρίν Λεπέν (αυτό το άθλιο ψέμα το χρησιμοποίησε ήδη από το προπερασμένο Σάββατο ο υπουργός Εσωτερικών Κριστόφ Καστανέρ -και όχι Καστανέ όπως θέλουν μερικοί δικοί μας). Έγινε και παραλληλισμός με τους πουζαντιστές, ένα κίνημα της δεκαετίας του 1950 που είχε σαφή ακροδεξιά απόχρωση και αιχμή του δόρατός του επίσης τη διαμαρτυρία για τους φόρους. Κάποια κοινά στοιχεία υπάρχουν, όπως ότι και τα δυο κινήματα ξεκινούν από την επαρχία. Όμως οι πουζαντιστές είχαν αρχηγό, τον Πιέρ Πουζάντ από τον οποίο πηραν και το όνομά τους, ενώ τα Κίτρινα Γιλέκα είναι μέχρι στιγμής ένα άμορφο, πρωτεϊκό κίνημα χωρίς ηγεσία, ούτε καν συλλογική. Επίσης, οι πουζαντιστές είχαν ως ταξική βάση τους καταστηματάρχες και τους βιοτέχνες, ενώ τα Κίτρινα Γιλέκα είναι πιο πολύ φτωχομεσαία στρώματα, που μια αύξηση του φόρου των καυσίμων μπορεί να τα ρίξει στη φτώχεια.

Κατά τη γνώμη μου, και από την εντύπωση που έχω αποκομίσει καθώς τριγυρίζω όλα αυτά τα χρόνια στις παρακμασμένες βιομηχανικές περιοχές της βόρειας Γαλλίας, τα Κίτρινα Γιλέκα εκφράζουν την αυθόρμητη αγανάκτηση των φτωχομεσαίων στρωμάτων των μικρών επαρχιακών πόλεων ή των προαστίων των μεγαλουπόλεων, που επί δεκαετίες βλέπουν τις δημόσιες υπηρεσίες να συρρικνώνονται, τις πόλεις τους να παρακμάζουν, τα εργοστάσια να κλείνουν και τις μεγάλες πόλεις, πρώτα το Παρίσι, να δρέπουν όλα τα οφέλη.

Η σταγόνα που έκανε να ξεχειλίσει το ποτήρι της αγανάκτησης ήταν όταν ο «πρόεδρος των πλουσίων», όπως έχουν ονομάσει τον Μακρόν, αύξησε τον φόρο στα καύσιμα -έστω και με οικολογική αιτιολόγηση. Για πολλούς κατοίκους των περιοχών αυτών όμως το αυτοκίνητο είναι απολύτως απαραίτητο για να πάνε στη δουλειά τους, έχοντας συχνά να διανύσουν αποστάσεις 50-100 χιλιομέτρων καθημερινά: το παλιό, το ρυπογόνο αυτοκίνητο, που καίει πολύ καύσιμο και επιβαρύνεται δυσανάλογα, διότι ο φτωχομεσαίος δεν έχει οικονομική δυνατότητα να αλλάξει το δωδεκάχρονο ντιζελάκι του και με το δίκιο του αγανακτεί όταν ακούει τους παριζιάνους διανοούμενους να τον ενοχοποιούν για τη φτώχεια του. Παραφράζοντας τον Ανατόλ Φρανς, θα λέγαμε ότι το κράτος, στην ολύμπια ουδετερότητά του, επιβαρύνει εξίσου τον φτωχό και τον πλούσιο όταν βγάζουν στον δρόμο το γέρικο ρυπογόνο σαραβαλάκι τους -και εξίσου τους επιβραβεύει όταν αγοράζουν πανάκριβο οικολογικό αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας. Η Αντιγόνη Λυμπεράκη θα έλεγε, όπως έχει ήδη πει, ότι οι φτωχοί κάνουν λάθος επιλογές.

Τα Κίτρινα Γιλέκα δεν είναι ακροδεξιό κίνημα. Στις διαδηλώσεις πράγματι συμμετείχαν, πέρα από τους μπαχαλάκηδες (στη Γαλλία τους λένε casseurs, «που τα σπάνε, σπάστες»), και κάποιοι ακροδεξιοί και κάποιοι ξεφωνημένοι αντισημίτες, αλλά δεν έδωσαν αυτοί τον τόνο, αυτοι επιχείρησαν να ψαρέψουν σε θολά νερά και δεν τα κατάφεραν. Υπάρχει σαφής διαφορά με τα δικά μας μακεδονομαχικά συλλαλητήρια, όπου η ακροδεξιά καθόριζε το πρόγραμμα και τις διεκδικήσεις, έδινε τον τόνο και είχε την ηγεμονία, έστω κι αν η μεγάλη πλειοψηφία των συγκεντρωμένων δεν ήταν ακροδεξιοί.

Μπορείτε να δείτε τα 42 αιτήματα των Κίτρινων Γιλέκων, όπως τα συγκέντρωσε γαλλικός ειδησεογραφικός ιστότοπος. Και επειδή δεν ξέρουμε όλοι γαλλικά, μπορείτε να δείτε και μια πρόχειρη μετάφρασή τους από τον ιστότοπο του ΜέΡΑ, του κινήματος του Γιάνη Βαρουφάκη.

(Επαγγελματικό κουσούρι: Η μετάφραση δεν είναι άψογη. Για παράδειγμα, στο αίτημα αριθ. 8 δεν ζητάνε…. σοσιαλιστικό συνταξιοδοτικό σύστημα αλλά socialisé (κοινωνικοποιημένο, όχι ιδιωτικοοικονομικό). Αλλά αφού δεν φιλοτιμήθηκα να το μεταφράσω καλύτερα, ας μην επικρίνω όσους προσπάθησαν).

Κάποια αιτήματά τους, όπως το 24 και το 25, θα μπορούσαν να θεωρηθούν αντιμεταναστευτικά, και άλλα, περισσότερα, δείχνουν σύγχυση, αλλά με τίποτα δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε «ακροδεξιο» το σύνολο του «προγράμματος» των Κίτρινων Γιλέκων.

Αυτό το κατάλαβαν αρκετά κομμάτια της γαλλικής Αριστεράς και του φοιτητικού και συνδικαλιστικού κινήματος, που δεν έχαψαν το μακρονικό δόλωμα περί ακροδεξιάς και πλησίασαν τους πολίτες με τα κίτρινα γιλέκα. Το ΚΚ Γαλλίας, η Ανυπότακτη Γαλλία του Μελανσόν, η εργατική CGT αλλά και η Force Ouvrière έχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εκφράσει τη συμπαράστασή τους στο κίνημα, ενώ στο Παρίσι άρχισαν καταλήψεις πανεπιστημίων (και λυκείων, αν και εδώ τα αιτήματα είναι διαφορετικά).

Δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί το κίνημα και αν θα αποκρυσταλλωθεί σε κάτι πιο μόνιμο. Αλλά μακάρι όχι μόνο η γαλλική παρά και η ευρωπαϊκή αριστερά να συνειδητοποιησουν ότι δεν πρέπει να συνεχίσουν να αγνοούν και να περιφρονούν τα λαϊκά στρώματα. Και ταυτόχρονα η οικολογία αδικείται και σπιλώνεται όταν παρουσιάζεται σαν πολιορκητικός κριός των μονοπωλίων ή σαν χόμπι μιας εύπορης ελίτ.

 

 

Advertisements

216 Σχόλια to “Τα κίτρινα γιλέκα θα φορεθούν πολύ τον φετινό χειμώνα;”

  1. Triant said

    Καλημέρα.

    Και έτσι είναι ευχαριστημένες και οι μαμάδες που έπιασαν τόπο οι παραινέσεις:
    Βάλε ένα ζιλεδάκι, που θα βγεις έτσι έξω!

  2. Ανδρεας Τ said

    Καλημέρα. Ποιό Πανεπιστήμιο έχει καταληφθεί; Εγώ διάβασα για 200 περίπου λύκεια σε όλη τη Γαλλία. Πάντως το κίνημα των κίτρινων γιλέκων υποστηρίζεται και από τα κόμματα της αριστεράς και από το ακροδεξιό κόμμα της Λεπέν. Μοιάζει και με τους δικούς μας αγανακτισμένους.

  3. caktos2 said

    Καλημέρα

    ξέρω δεν είναι η καλύτερη εκτέλεση αλλά ταιριάζει με ρτο μπάχαλο

  4. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θυμίζουν τους δικούς μας Αγανακτισμένους, που συκοφαντήθηκαν ως ακροδεξιοί, με σκοπό την αποδυνάμωσή τους. Και ο σκοπός επιτεύχθηκε, το κίνημα αυτό φυλλορρόησε, με τη συνδρομή και των ΜΑΤ του Παπουτσή. Ελπίζω τα Κίτρινα Γιλέκα να μην έχουν την ίδια κατάληξη, ελπίζω να βρουν μιμητές σε όλες τις χώρες και ελπίζω να απομονώσουν τους ακροδεξιούς αλλά και τους μπαχαλάκηδες, αυτό το διαλυτικό, και εν πολλοίς προβοκατόρικο, καρκίνωμα.

  5. Pedis said

    Είναι σκληραγωγημένη ποικιλοτρόπως η γαλλική νεολαία, όχι σαν τους κοπρίτες της μαμάς τους, ονόματα δεν λέμε …

    γίνεται και εκμετάλλευση στην πράξη της πολιτικής κοινωνικών βοηθημάτων για οικογένειες με πολλά παιδιά …

    και γυρίζει μπούμεραγκ η εθνική πολιτική για περισσότερους Γάλλους στον κόσμο …

  6. leonicos said

    Ήμουν απασχολημένος με άλλα (περί άλλα λέγαμε κάποτε) και μπήκατε πρώτοι.

  7. spyridos said

  8. Γιάννης Ιατρού said

    ….Δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί το κίνημα…
    κι σού ‘ρχεται μετά η επικεφαλής του ΔΝΤ κι εκφράζει τον φόβο (: ότι έρχεται μια εποχή που οι προνομιούχες κατηγορίες του πληθυσμού «θα μπορούν να ζουν έως τα 120» ενώ «εκατομμύρια άλλοι θα υπομένουν τη φτώχεια». Μόνο που δεν μας είπε κιόλας, δηλαδή αυτή, πόσων ετών είναι;

    3: 🙂 καλό Γιάννη

  9. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Ακριβώς 🙂

    2 Η συνέλευση των φοιτητών στο Τολμπιάκ αποφασισε κατάληψη ενώ σε ένα άλλο παριζιάνικο έγινε κατάληψη χωρίς συνέλευση. Η Λεπέν δεν υποστηρίζει (πια).

  10. leonicos said

    Κοίταξα το φέτος > εφέτος στον Μπαμπινιώτη

    Η άποψή του, όπως και των περισσοτέρων που έχω διαβάσει, είναι ότι το ‘φ’ του εφέτος, (αντί επέτος, φόσον το ἐτος δεν δασυνεται, κατ’ ἔτος γράφαμε) ότι οφείλεται σε γλωσσικό ολίσθημα (δεν το λέει έτσι) από άλλες συχνές εκφράσεις όπως το εφόσον κλπ. Και φέρνει και το άλλ χαρακτηριστικό παράδειγμα το ‘μεθαύριο’.

    Νομιζω ότι τέτοιο παραστράτημα δεν θα έκαναν ποτέ οι ΑΗ/ΥΠ ούτε οι λόγιοι συνεχιστές τους, αλλά κρύβεται ένας συνφυρμός του τύπου μεθ’ ὃ ἔτος, μεθ’ ἃ αὔριον.

    Καιά συμπαράσταση;

  11. spyridos said

    Βέβαια πρόλαβε και το έβαλε ο Κάκτος. Αλλά γιατί ο χρήστης που το ανέβασε έκανε το γελεκάκι γιλεκάκι? Παραήταν γελέκ?

    4. Εχω ήδη 2-3 βίντεο με συλλήψεις μπαχαλάκηδων διαδηλωτών ΜΕ κίτρινο γιλέκο από τα ΜΑΤ. Δείχνουν την αστυνομική τους ταυτότητα και τους αφήνουν αμέσως.

  12. rizes said

    ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ
    https://vgiannelakis.wordpress.com/2014/04/12/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%ae%cf%82/

  13. caktos2 said

    Μπριζίτ Τρονιέ η δασκάλα και μαμά, ουπς, γυναίκα του Μακρόν καιμ πρώτη κυρίαμ της Γαλλίας.

    Κι ακούω τώρα στην Τιβι για μια διικιά μας δασκάλα, με ανάλογα χαρίσματα, συμπόνιας και τέτοια.

    Κλείδωσε λέει κατά λάθος λέει έναν μικρό μαθητή της στην αίθουσα διδασκαλίας και έφυγε μετά το πέρας κλπ κλπ.

    Και λοιπόν;

    Ξέχασε και μια συμμαθήτριά του μέσα!

    Και με θυμήθηκα:

    Μόλις είχα τελειώσει ένα εργαστήριο αργά το απόγευμα και όλοι οι φοιτητές έφυγαν πλην μιας που αργούσε στον υπολογιστή.

    Περίμενα και την στιγμή που πάει να ανοίξει την πόρτα (που κολλούσε συνήθως και ήθελε λίγο ζόρι) γυρίζει έντρομη και μου λέει:

    -Κλειδωμένη είναι;

    -Ναι την κλείδωσα και πέταξα και το κλειδί απ το παράθυρο…

  14. Αιμ.Παν. said

    «Αλλά μακάρι όχι μόνο η γαλλική παρά και η ευρωπαϊκή αριστερά να συνειδητοποιησουν ότι δεν πρέπει να συνεχίσουν να αγνοούν και να περιφρονούν τα λαϊκά στρώματα.»

    Γιατί αυτή ακριβώς η βλακεία τους ρίχνει αυτά τα στρώματα στην αγκαλιά της ακροδεξιάς…

    Βρε μπας και δεν υπάρχει πχιά αριστερά ;;

    «Ολύμπια ουδετερότητα» ή «ivory towers» ??

  15. leonicos said

    μαγκρεμπίνικο

    καλό, προστίθεται στον κατάλογο για τον στόχο

  16. Καλή ενημέρωση για τη Γαλλία δίνει η κυρία Δεναξά https://twitter.com/mdenaxa

  17. leonicos said

    Και ταυτόχρονα η οικολογία αδικείται και σπιλώνεται όταν παρουσιάζεται σαν πολιορκητικός κριός των μονοπωλίων ή σαν χόμπι μιας εύπορης ελίτ.

    Μεγάλη αλήθεια

  18. sarant said

    13 Εμ είσαι υποτίθεται αποκλεισμένος, εμ αρχίζεις και κάνεις όλο και συχνότερα σχόλια και ολο και πιο κοντά στα σχόλια που είχαν προκαλέσει τον αποκλεισμό. Σε παρακαλώ για 3-4 μέρες να μην σχολιάσεις καθόλου.

  19. spyridos said

    «Και ταυτόχρονα η οικολογία αδικείται και σπιλώνεται όταν παρουσιάζεται σαν πολιορκητικός κριός των μονοπωλίων ή σαν χόμπι μιας εύπορης ελίτ.»

    Η οικολογία είναι ΚΥΡΙΩΣ ενα χόμπι της εύπορης ελίτ και σε δεύτερο πλάνο πολιορκητικός κριός των μονοπωλίων.

  20. atheofobos said

    Ο ΠΟΥΖΑΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2013/03/blog-post_21.html

  21. leonicos said

    Επειδή διαβάζω τα σχόλια από κάτω προς τα πάνω,

    μόλις διάβασα το 13…. πήγε ο νούς μου σε κάποιον. Αλλά πριν το δω για να το επιβεβαιώσω, σκέφτηκα: Γιά να δούμε…. μάντεψα τον σχολιαστή;

    ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΙΧΑ ΜΑΝΤΕΨΕΙ!

    ΝΑΙ! Πιστέψτε το!

    Έχω κάτι από προφητικό αίμα στις φλέβες μου.

  22. leonicos said

    @18

    Άσ’ τονε, μωρέ, τον φτωχούλη. Αν δεν πει κάτι κι εδώ… θα σκάσει. Πού να τα πει και σε ποιον να μιλήσει;

  23. Πέτρος Ξανθάκης said

    Να ‘ σαι καλά ρε Νικόλα. Τούτη τη φορά σε καταφχαριστήθηκα με το παραπάνω!!!

  24. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    «Τι σημαία είναι αυτή που κρατάει ο τύπος στη φωτογραφία; Γαλλική σκέτη ή γαλλική plus; Δεν θα το φανταστείτε: είναι η σημαία των Γάλλων βασιλοφρόνων – ναι, υπάρχουν και τέτοιοι – της οργάνωσης “action francaise”. Ορίστε, λοιπόν, οι νοσταλγοί του Λουδοβίκου του 16ου και της Αντουανέτας ζουν ακόμα!!! Διακόσια τόσα χρόνια μετά.»
    (η υπόλοιπη ανάρτηση εδώ)

    Με τα διάφορα χρωματιστά κινήματα από την εποχή των πρώτων «πορτοκαλί επαναστάσεων» έχω μια δυσανεξία, καθότι καταλήγουν σε αυταρχικές κυβερνήσεις (βλέπε Β. Αφρική) ή φασιστικές (βλέπε Ουκρανία). Ετερόκλητα κινήματα χωρίς ιδεολογικό υπόβαθρο τύπου κιτρινογιλέκων είναι καταδικασμένα ηθελημένα ή άθελα να γίνουν φορείς ακόμα πιο αυταρχικών πολιτικών από τις κυβερνήσεις, αφού πρώτα αυτά αποδυναμωθούν εν τοις πράγμασι.

    (βλέπε τυπικό παράδειγμα)

    Επί του θέματος, ο Μακρόν κερδίζει χρόνο υποσχόμενος την αναβολή για 6 μήνες των αυξήσεων στα καύσιμα και την ηλεκτρική ενέργεια, (αλλά δεν παίρνει πίσω την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και τη μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων, που αυτά έφεραν τις αυξήσεις με πρόσχημα την «πράσινη ανάπτυξη»). Και μετά;

    Εδώ θα’ μαστε να τα δούμε.

  25. leonicos said

    Στη λαντίνο είναι (γράψε ήταν για να εισαι μέσα) ελέκο ή αλέκο

  26. Γιάννης Ιατρού said

    16: Σκύλε, έτσι είναι συνήθως με τις Μαρίες 🙂

  27. spyridos said

    Οταν η κρίση δεν είχε έρθει ακόμα και κανείς δεν καταλάβαινε
    γιατί οι άνεργοι και χωρίς προοπτικές νέοι έπαιρναν μέρος σε ταραχές αντί να ασχολούνται ξέρω γω με την οικολογία .
    (Βρακί δεν έχει ο κώλος μας …..)

  28. Γιάννης Κουβάτσος said

    24: Είτε αυθόρμητα τα κινήματα είτε κομματικά καπελωμένα και καθοδηγούμενα, ο κίνδυνος να καταλήξουν σε αυταρχικές κυβερνήσεις είναι δεδομένος. Είναι εγγενής αδυναμία των κινημάτων.

  29. spyridos said

    28 The «iron law of oligarchy» states that all forms of organization, regardless of how democratic they may be at the start, will eventually and inevitably develop oligarchic tendencies, thus making true democracy practically and theoretically impossible, especially in large groups and complex organizations.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_law_of_oligarchy

  30. caktos2 said

    18:

    Ντάξει αφεντικό. Ο,τι πεις.

    Πάνω που πήγαινε καλά η απεξάρτησή μου από το ιστολόγιο και η επανένταξή μου στο
    οικογενειακό και φιλικό μου περιβάλλον και είχα αρχίσει να κοιτάζω τις δουλιές μου, ξανάπεσα στα σκληρά.

    Κέρβερος όμως εσύ. Σ ευχαριστώ.

    Και χρόνια πολλά γι αύριο του Αγιου Νικόλα

    —-

    Θα ρίχνω καμιά ματιά εδώ, μπας και με θυμηθει κανείς [θεός φυλάξει]

  31. spiral architect 🇰🇵 said

    Παιδιά, ο Μακρόν δημοκρατικά εκλέχθηκε, σε δίλημμα πάτησε, αυτός και η κυβέρνησή του νομοθέτησε, τι θέτε επιτέλους;

  32. Corto said

    «…για τους μαχητές του ξεσηκωμού του 1821 υπήρχε η έκφραση «με το γελέκι»…»

    Απορία:
    Υπάρχει πρόχειρη κάποια καταγραφή της φράσης σε αυτήν την μορφή;
    Σε αφηγήσεις αγωνιστών του ’21 βρίσκουμε την έκφραση με την μορφή «εις το γελέκι» με την σημασία έτοιμοι για μάχη (χωρίς να φέρουν περιττά βάρη).

    » Ἐγὼ πηγαινάμενος εἰς τὸ Δερβενάκι, ἔκλεξα 800 στρατιώτας εἰς τὸ γελέκι, καὶ τοὺς ἔκαμα 4 κολόνες,…»
    (Κολοκοτρώνης)

    http://users.uoa.gr/~nektar/history/3contemporary/narrations_fighters_1821.htm

    «Ευρισκόμενοι όλοι οι Έλληνες ετοιμασμένοι εις το γελέκι, με το σπαθί και το μαχαίρι εις το χέρι, και με το ντουφέκι εις τον ώμον…» (Κασομούλης)

    «ευρίσκομαι εις το γελέκι: είμαι σε κατάσταση ετοιμότητας.»

    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A111/262/1915,6356/

  33. Avonidas said

    Καλημέρα.

    τα Κίτρινα Γιλέκα εκφράζουν την αυθόρμητη αγανάκτηση των φτωχομεσαίων στρωμάτων των μικρών επαρχιακών πόλεων ή των προαστίων των μεγαλουπόλεων, που επί δεκαετίες βλέπουν τις δημόσιες υπηρεσίες να συρρικνώνονται, τις πόλεις τους να παρακμάζουν, τα εργοστάσια να κλείνουν και τις μεγάλες πόλεις, πρώτα το Παρίσι, να δρέπουν όλα τα οφέλη.

    Η ιδια αυθόρμητη αγανάκτηση των ανθρακωρύχων, των ανεργων πλεον εργατών της αυτοκινητοβιομηχανιας και λοιπών φτωχομπινεδων μας εφερε τον Τραμπ στις ΗΠΑ. Κι ο, τι περνιεται για Αριστερά εκει περα ηταν απλως τοσο ελιτιστικο, τοσο κυνικο και τοσο «ας φανε παντεσπανι» που ακομα δεν εχουν καταλαβει οτι τους δωσανε πεσκεσι στον πορτοκαλί καφρο.

    Τα Κιτρινα Γιλεκα δεν ειναι ακροδεξιοί, αλλα καπελωνονται απο τη λαϊκή ακροδεξιά στο αψε-σβησε, μολις διαπιστώσουν οτι η Αριστερα δεν μπορει να πραγματοποιήσει τα αιτηματα τους.

  34. Γιώργος said

    (σχόλιο 24)
    «Σχεδόν το σύνολο του κινήματος των «Κίτρινων γιλέκων», φαίνεται αποφασισμένο να μην επιτρέψει κανένα ακροδεξιό στοιχείο να πάρει υπό έλεγχο το κίνημα.»
    https://indicator.gr/%CE%BA%CE%AF%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%BB%CE%AD%CE%BA%CE%B1-%CE%BC%CE%AC%CF%87%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD

    Είναι γελασμένος όποιος νομίζει ότι μόνο στο ΚΚΕ κυριαρχεί η θέση πως ότι δεν το ελέγχουμε είναι με το «διάβολο».

  35. ndmushroom said

    34
    Σωστό. Βέβαια στις ΗΠΑ υπήρξε (για πρώτη φορά μετά από παααααάρα πολλά χρόνια) και σαφώς γνησιότερη Αριστερά, η οποία χτυπήθηκε λυσσαλέα από το δημοκρατικό κατεστημένο. Σε δυο χρόνια θα δούμε αν θα αλλάξει κάτι. Γενικά, η λαϊκή αγανάκτηση σπρώχνει τον κόσμο μακριά από το «κέντρο» και προς τα άκρα. Το ποιο άκρο θα την καρπωθεί εξαρτάται από την πειστικότητα των εκφραστών του. Στην Ισπανία (για να μην αναφερθώ σε Ελλάδες και ανοίξουμε άλλη συζήτηση), π.χ., η ακροδεξιά ήταν απλά αόρατη σε όλη την περίοδο της κρίσης, γιατί υπήρχε ένα Podemos που έπεισε τα λαϊκά στρώματα ότι μπορούσε να δώσει λύση, και έτσι απορρόφησε τους Indignados. Όταν, εν μέσω σκανδάλων και κυβερνητικής συμμαχίας (ας την πούμε, είναι λίγο ιδιαίτερη) με τους Σοσιαλιστές, η δυναμική του άρχισε να φθίνει, τσουπ! Να ένα Vox με διψήφιο ποσοστό στην παραδοσιακά αριστερή Ανδαλουσία.
    Όπου δεν αναπτύσσεται αριστερό αφήγημα, βασισμένο στις οικονομικές ανισότητες και στην ανάγκη θεσμικών μεταρρυθμίσεων, το πεδίο αφήνεται ελεύθερο για την ακροδεξιά και το δικό της, αντιμεταναστευτικό και προστατευτισμικό (νεολογώ, το ξέρω) αφήγημα.

  36. ndmushroom said

    Το 35 στο 33, μπερδεύτηκα.

  37. Γιώργος said

    (σχόλιο 33). Γιατί η αριστερά όπως την ξέραμε ΤΕΛΕΙΩΣΕ. Οριστικά και αμετάκλητα. Και αν δεν δημιουργηθεί κάτι ΝΕΟ στον αντικαπιταλιστικό, αντιταξικό, αντιφασιστικό χώρο να έχει απαντήσεις σε όλα τα σημερινά αδιέξοδα από την παγκοσμιοποιημένη καπιταλσιτική οικονομία, είναι αυτονόητο ότι η ακροδεξιά, με ολέθριες συνέπειες μακροπρόθεσμα, θα επεκτείνει την επιρροή της.

  38. spiral architect 🇰🇵 said

    Γιατί ένα κίνημα να μην είναι ταξικά προσανατολισμένο και γιατί όταν είναι ή γίνει ταξικά προσανατολισμένο, να κατηγορείται ένας φορέας-κόμμα ότι το καπελώνει; Μαγκιά τους λοιπόν, αν κατορθώσουν να απομονώσουν τους ακροδεξιούς και τους οπαδούς της Μαρίας Αντουανέτας για να κουνηθεί (και γιατί όχι να ξηλωθεί) ο -δημοκρατικά εκλεγμένος- τοποτηρητής των τραπεζών Μακρόν.

  39. Επειδή δεν έχω άποψη επί του θέματος (κίτρινα γιλέκα) συντάσσομαι με την όποιαν ανάλυση που θα (αν) κάνει ο Λάμπρος που παρακολουθεί υα κινήματα καθότι παίζουν ρόλο στο χρηματοοικονμικό γίγνεσθαι .

  40. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    20 Για όλα έχεις γράψει, βρε… αθεόφοβε;!

    23 Νάσαι καλά Πέτρο.

    24 Δεν νομιζω ότι αυτή η σημαία δίνει τον τόνο.

    32 Λες να θυμάμαι λάθος; Μπορεί να είναι «εις το γελέκι». Και πράγματι σημαίνει αυτό που λέει η υποσημείωση. Πρόσεξε όμως και το :
    «Να μείνομε εις το γελέκι με τα ελαφρά σπαθιά και να κόψουμε δρόμο»
    https://books.google.lu/books?id=5QksAQAAMAAJ&pg=PA109&lpg=PA109&dq=%22%CF%84%CE%BF+%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CE%BA%CE%B9%22&source=bl&ots=hDON9WEYe2&sig=33KKG9MkwA9qpEWnW-TIuNqZNP8&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwiT3NaasojfAhWisaQKHVqDC8cQ6AEwBHoECAUQAQ#v=onepage&q=%22%CF%84%CE%BF%20%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CE%BA%CE%B9%22&f=false

  41. spiral architect 🇰🇵 said

    @39: Προκαλείς και θα σου στοιχίσει!

  42. sarant said

    16 Για να τα λέμε όλα, Σκύλε, η Μ. Δεναξά δεν αποφεύγει τα πραγματολογικά λάθη, ενώ κάποιες φορές (όχι τώρα) είναι μονομερής.

    Για τα λάθη, πρόσεξε ότι σε προηγούμενο τουί γράφει «η νομαρχία του νομού Puy-en-Velay» ενώ το Πουί κτλ. είναι πόλη, πρωτεύουσα του νομού. Σα να λέμε, «η νομαρχία του νομού Κατερίνης».

  43. ΚΩΣΤΑΣ said

    Αν κρίνω από την αραβική άνοιξη και το κίνημα των αγανακτισμένων στις πλατείες, όπου τα πράγματα οδηγήθηκαν από το κακό στο χειρότερο, τότε στέκομαι και κουμπωμένος στο κίνημα των κίτρινων γιλέκων. Η ζωή θα το δείξει.

  44. Γιώργος said

    αυτό που με ενόχλησε είναι ο αφορισμός (και δεν είναι η πρώτη φορά) από το sarajevomag.

  45. # 41

    Δεν προκαλώ. Εκτός και τα κίτρινα γιλέκα έχουν άποψη και για την παγκόσμια υποχρεωτική εκπαίδευση !

  46. spiral architect 🇰🇵 said

    @44: Αρχική εκτίμηση πιστεύω ότι ήταν. Μέλλει να αποδειχθεί αν μέσα από τα κίτρινα γιλέκα ξεπεταχτεί ένα ταξικό διεκδικητικό κίνημα ή το κίνημά τους θα ξεπουπουλιαστεί λόγω έλλειψης αριστερού ιδεολογικού υποβάθρου.
    (κάτι ψήνεται … θα δούμε)

  47. Avonidas said

    Πάντως Νικοκύρη, μανία το ‘χεις να βάζεις ενδιαφέρον θέμα κάθε που έχω πολλή δουλειά να βγάλω! 🙂

  48. Παιδιά, παίζοντας το «πετάει-πετάει το πουλί» λέγαμε ανάμεσα στα άλλα: «Πετάει, πετάει το λελέκι, το λελέκι. το λελέκι, το γελέκι!»

  49. Corto said

    40 (Sarant):
    Από την άποψη του νοήματος νομίζω ότι η μία ερμηνεία της φράσης (με ελαφρά ρούχα ή χωρίς περιττά βάρη) δεν αποκλείει την άλλη (σε ετοιμότητα για μάχη). Στην περίπτωση του παραθέματος («Να μείνομε εις το γελέκι…») μάλλον έχει μεταφορική σημασία, δηλαδή να μην προσπαθούμε να επεξεργαστούμε υπερβολικό βάρος ιστορικών πληροφοριών.

    Ως προς την ακριβή μορφή της φράσης, μου φαίνεται κάπως πιο πιθανό το «εις το γελέκι», διότι μου θυμίζει το δημοτικό τραγούδι «κάτω στου Βάλτου τα χωριά», όπου υπάρχει ο στίχος:
    «εκεί είν’ οι κλεφτες οι πολλοί
    (όλοι) αρματωμένοι στο φλουρί»

  50. Avonidas said

    Το ότι οι φτωχοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να υιοθετήσουν οικολογικές λύσεις είναι δυστυχώς αλήθεια· το ότι δεν είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την οικολογική καταστροφή, όμως, δεν αληθεύει εντελώς. Η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη.

    Το κύριο χαρακτηριστικό των φτωχών είναι ότι είναι πάρα πολλοί· και έτσι θα συνεχίσει να είναι, εκτός αν περάσουμε κάποια στιγμή σε μια κοινωνία αφθονίας (post-scarcity). Προς το παρόν, πάντως, οι οικονομίες μας λειτουργούν με το να δημιουργούν ανάγκες στους φτωχούς και να τους παρέχουν μετά (σχετικά) φτηνά αγαθά για να τις ικανοποιήσουν (ή να τους δανείζουν το χρήμα για να αγοράσουν ακριβότερα). Και μιας και οι φτωχοί είναι πολλοί, και τα φτηνά προϊόντα δεν σχεδιάζονται με οικολογικές ευαισθησίες, οι φτωχοί συνεισφέρουν τεράστιο μερίδιο στην οικολογική καταστροφή.

    Το πρόβλημα, επομένως, είναι ζόρικο. Είναι πολύ ωραίο να συζητάμε για αριστερές λύσεις, αλλά δυστυχώς το κράτος, ή η κοινωνία γενικότερα, δεν είναι σε θέση να αγοράσει ένα οικολογικό αυτοκίνητο σε κάθε φτωχό ή μικρομεσαίο που πείστηκε (χάρη στον καταναλωτισμό) ότι το χρειάζεται. Απομένουν στην Αριστερά δύο δυνατότητες: είτε να επιδοτήσει τον φτωχό να ρυπαίνει (αυτό που ουσιαστικά ζητάνε τα Κίτρινα Γιλέκα, όσο εύσχημα κι αν διατυπώνεται) είτε να τον πείσει να παραιτηθεί από αγαθά που τα θεωρεί βασικά, και μάλλον τώρα πια είναι, λόγω του τρόπου ζωής και εργασίας του. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, δηλαδή :-/

  51. Γιάννης Ιατρού said

    Α, δεν μπορώ να περιμένω τα επόμενα μεζεδάκια 🙂 🙂 , λοιπόν:
    Κάνει και τα γλωσσολογικά του παραπτώματα ο «γίγαντας της νομικής επιστήμης», ο κος Κούγιας, άκου εκεί «…καταθέσουμε ενώπιον της κας Ανακριτή …» !! Καλά, ανακρίτριες δεν έχει αυτός ο τόπος;

  52. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    51 Εξυπνάδες. Κι άμα ο σύζυγός της είναι κι αυτός ανακριτής? 🙂

  53. spiral architect 🇰🇵 said

    Μην πειράζετε τον ψηλό, θα αγριέψει! 😆

  54. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    32/40/49

    Σχετικό: https://www.slang.gr/definition/22596-slangkies-tou-1821

  55. sarant said

    47 Ο νόμος του Αβομέρφι 🙂

    51 Έχει μπει στα υπόψη για το Σαββάτο

    53 Γράφτηκε χτες ότι ο Ρ. θα ανάψει λαμπάδα στο μπόι του Κούγια που τον αποφυλάκισε. Αλλά προς το παρόν μάλλον δεν θα μπει σε έξοδα

  56. sarant said

    49 Κόρτο, συμφωνώ και στα δύο. Και κρίμα που δεν έχουμε και το Σπαθό εδώ διότι πιθανόν να είχε να πει κάτι.

  57. zageo68 said

    Καλημέρα. Σας παρακολουθώ τα δύο τελευταία χρόνια συχνά πυκνά. Τα θέματα που ασχολείστε είναι ενδιαφέροντα και αρκετές φορές γοητευτικά. Μου αρέσουν και οι σχολιαστές σας. Μαθαίνω κι από αυτούς ενδιαφέροντα πράγματα, γελάω και συχνά μαζί τους.
    Όσον αφορά το σημερινό θέμα, κάποιοι συγχέουν τα κίτρινα γιλέκα με τους αγανακτισμενους του Συντάγματος. Οι Γάλλοι βγήκαν μαζικότερα και για πιο λίγα ζητήματα από τα δικά μας(έχουν καλύτερα εισοδήματα και πιο φθηνά καύσιμα από μας). Εμείς κατεβήκαμε αφού «προκληθήκαμε» από τους Ισπανούς που ρωτούσαν για δυο βδομάδες από τις πλατείες της Μαδρίτης πού είναι οι Έλληνες. Βέβαια και γι αυτούς, όπως και για μας, απαισιόδοξος είμαι. Ας είναι. Αγωνίσου κι ας χάσεις.
    Καλούτσικη ανάλυση για το θέμα αυτό κάνει κι ο Ρ. Μανθούλης στη χαφ.ποστ. Εγώ τη διάβασα από το «ανοιχτό παράθυρο».
    Αυτά για αρχή κι ευχαριστώ που υπάρχετε.
    Υ. Γ. Αν έχω λαθάκια μην μου την πείτε. Είμαι της τεχνικής εκπαιδεύσεως. Γράφω κι από κινητό…

  58. Γιάννης Ιατρού said

    55γ: Ακόμα πάντως δεν αποφυλακίστηκε…. Για να δούμε, θα τα γλυτώσει τα έξοδα;

  59. spiral architect 🇰🇵 said

    @57: Αν γράφεις από κινητό, πρέπει να γίνεις επίτιμο μέλος εδώ, καθότι έχεις γίνει κολλητός με τον κορέκτορα του Android. 🙂

  60. Γιάννης Ιατρού said

    57: Να περνάς, σε ζωντανή σύνδεση, πιό ταχτικά 🙂

  61. sarant said

    57 Καλώς ορίσατε και χαίρομαι πολύ που το αποφασίσατε να σχολιάσετε. Δεν θα σας μαλώσω για γλωσσικά λάθη, που δεν είδα και κανένα, αλλά θα μπορούσατε να βάλετε το λινκ προς τον Μανθούλη. Αλλά υποθέτω δεν είναι εύκολο από το κινητό.

    Οπότε, νάτο:

    https://www.anoixtoparathyro.gr/%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%BB%CE%AD%CE%BA%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CF%89%CE%BD/

  62. 55γ, 58

    Πάει Ανάπλι, προς το παρόν

  63. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Βλέπω στον Ηπίτη την έκφραση τ’ ώκοψε γελέκι = τ’ ώκοψε λάσπη.

    https://books.google.gr/books?id=mdQiAwAAQBAJ&pg=PA364&lpg=PA364&dq=%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%84%CE%BF+%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CE%B9&source=bl&ots=3sHVOG-krS&sig=pM1yPSsatpGTVzSJmpuuHM1xlrk&hl=el&sa=X&ved=2ahUKEwjcoYK5wojfAhVDYVAKHd_-DFA4ChDoATAAegQICRAB#v=onepage&q=%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CF%84%CE%BF%20%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CE%B9&f=false

  64. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όταν ο κόσμος ψηφίζει τους κεντροαριστεροδεξιούς εκπροσώπους των οικονομικών ελίτ και παρακολουθεί παθητικά από την τηλεόραση το ροκάνισμα της ζωής του, γκρινιάζουμε. Όταν εξεγείρεται και βγαίνει στους δρόμους και στις πλατείες, γκρινιάζουμε, επειδή δεν βρίσκουμε του ιδεολογικού μας γούστου τα συνθήματα, τις σημαίες, τα πανό, τις φάτσες. Πορτοκαλάδα θέλουμε, λεμονάδα θέλουμε, βυσσινάδα θέλουμε, τι θέλουμε τελοσπάντων; Στο κάτω κάτω όλοι οι μεγάλοι προφεσόροι, με πρώτο και καλύτερο τον Μαρξ, όλο αναλύσεις κάνουν, αλλά για το μέλλον, τις μορφές δράσης, τους νέους θεσμούς, ή νεφελοκοκκυγίες κατασκευάζουν ή αοριστολογούν.

  65. Νέο Kid said

    Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί τα γιλέκα πρέπει να είναι κατ´αναγκην κίτρινα …πφφ!
    Υπάρχουν και ωραιότατα πράσινα!

  66. 65 Είναι τα λαχανί ανακλαστικά γιλέκα οδικής ασφάλειας που πρέπει να έχομε στο αυτοκίνητο. Εγώ έχω περτικαλί γιατί με αδυνατίζει.

  67. Νέο Kid said

    Ο νόμος του Αβομέρφι ακούγεται ωραίο! Υπάρχει και προηγούμενο. Ο νόμος του Αβογκάντρο 😀

  68. Corto said

    54:
    Μπράβο! Πολύ ενδιαφέρουσα συλλογή εκφράσεων του ’21. Να επανέλθουμε στο θέμα κάποια στιγμή…

  69. Γιάννης Ιατρού said

    62: 🙂
    και Παλαμήδι τ’ Aναπλιού άνοιξε νά ‘μπω μέσα.

  70. zageo68 said

    65. Γιατί πήραν πέρυσι το πρωτάθλημα. Να γιατί!
    57. Δεν τόχω πολύ με την τεχνολογία για το λινκ. Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα.

  71. Νέο Kid said

    70. Εγώ παντως του χρόνου , μαύρα δεν φοράω! Δεν είμαι πενθών χήρος. ( άσε που άμα φοράς μαύρα και σηκώσεις το χέρι για βοήθεια, μπορεί να μη σε δει ο οδοδιαιτητής μες στην πίσσα και να σε πατήσει…)

  72. Γιάννης Ιατρού said

    61: τέλος (σύνδεσμος)
    Νίκο, κάτι για «…διεθνή οικονομία…» και παρόμοια γράφει εκεί προς το τέλος, τίποτα ινφλουένσερ του Λάμπρου θά ‘ναι 🙂

  73. spiral architect 🇰🇵 said

    @65: Πράσινα λαχανί φορούσαμε στο εργοτάξιο στην Αραπιά, γιατί αν φορούσαμε κίτρινα θα μας πατούσε κάνα φορτηγό. 😮

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    65:Άσε καλύτερα. Η πρασινοφορούσα μαζική διαδήλωση με σύνθημα «Τζίγγερ, πούλα» σε κακό μάς βγήκε.

  75. sarant said

    73 Σοβαρά; Καλό!

  76. cronopiusa said

  77. Corto said

    63 (ΣτοΔγιαλοΧτηνος):

    Πολύ καλό εύρημα! Ψάχνοντας την έκφραση «κόβω γελέκι» πέτυχα και αυτό:

    «Παιγνιωδώς και ειρωνικώς ελέχθη και η συνώνυμος φράσις κομμένο είναι το γελέκι, του οποίου η κοπή είναι η ευκολωτέρα.»

    https://books.google.gr/books?id=SCM8AAAAIAAJ&q=%CE%BA%CE%BF%CE%B2%CF%89+%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CE%B9&dq=%CE%BA%CE%BF%CE%B2%CF%89+%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CE%B9&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwjMgdiYy4jfAhUNU1AKHeRcCisQ6AEINDAD

  78. (α) «Κάποιοι έσπευσαν να υιοθετήσουν άκριτα τη γραμμή που υπογείως ή φανερά διαδίδει η γαλλική κυβέρνηση, ότι δηλαδή πρόκειται για ακροδεξιά εξεγερτικά στοιχεία που έσπευσαν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της Μαρίν Λεπέν»

    # Ε! Έχει και η Γαλλία τους Συριζοπαθείς της!

    (β) «Υπάρχει σαφής διαφορά με τα δικά μας μακεδονομαχικά συλλαλητήρια»

    # Απ’ ότι κατάλαβα, ο λόγος γίνεται για τα αντιτσιπρομακεδονικά! (εντάξει, όλοι κάνουμε λάθη!)

    (γ) «από τον ιστότοπο του ΜέΡΑ, του κινήματος του Γιάνη Βαρουφάκη»

    # Και γω που νόμιζα ότι ο Ρασπούτιν εξαφανίστηκε μαζί με την …Τσαρική Ρωσία!

    (δ) «μακάρι όχι μόνο η γαλλική παρά και η ευρωπαϊκή αριστερά να συνειδητοποιησουν ότι δεν πρέπει να συνεχίσουν να αγνοούν και να περιφρονούν τα λαϊκά στρώματα»

    # Ωραία προτροπή προς Συριζαίους! (στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα)

  79. Avonidas said

    «Υπάρχει σαφής διαφορά με τα δικά μας μακεδονομαχικά συλλαλητήρια»
    # Απ’ ότι κατάλαβα, ο λόγος γίνεται για τα αντιτσιπρομακεδονικά! (εντάξει, όλοι κάνουμε λάθη!)

    Με τη διαφορά οτι τα Κίτρινα Γιλέκα αντιδρούν σε πολύ συγκεκριμένα νομοσχέδια που έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ζωη τους, ενω απο τους μακεδονομαχους μας μεχρι τωρα εχουμε δει μονο συνωμοσιολογια, παραληρημα και μπολικο κιτς. 🙄

  80. sarant said

    79 !!!

  81. ΚΩΣΤΑΣ said

    80 –> Με τη διαφορά οτι τα Κίτρινα Γιλέκα αντιδρούν σε πολύ συγκεκριμένα νομοσχέδια που έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ζωη τους, ενω απο τους μακεδονομαχους μας μεχρι τωρα εχουμε δει μονο συνωμοσιολογια, παραληρημα και μπολικο κιτς. 🙄

    Αβονίδα, ενώ γενικά κάνεις ωραία σχόλια και αναλύσεις, σήμερα ξέφυγες ντιπ για ντιπ 😉

    Πάρε, νά ‘χεις, στο παρακάτω λινγκ και μερικά απτά τεκμήρια και να μη λες μόνο για συνωμοσιολογίες και παραληρήματα.

    https://www.huffingtonpost.gr/entry/to-vinteo-me-tis-deloseis-zaef-yia-makedones-se-ellada-kai-makedonike-ylossa_gr_5c07ad25e4b0fc236111b675

  82. Γιάννης Ιατρού said

    79 (81) φωφωσοπιά είναι, του λείπει κι ο αριθμός (6878) στην πρόσοψη …. Οι φιγούρες υπάρχουν σε άλλα κιτ του PM Q)

  83. Γιώργος said

    (σχόλιο 82). Τα ίδια με τον Ζάεφ λέμε και εμείς νοτιότερα:

    Νίκη Τζαβέλλα: Όσοι μιλούσαν σλαβικά, τους πάρε λάμβανε η χωροφυλακή κ μετά από ένα μπερταχι, δεν ξανά μιλούσαν σλαβικά. Ετσι γίναμε ένα έθνος ,μια γλώσσα, μια θρησκεία, κ αποφύγαμε τις περιπέτειες του μωσαϊκού των υπολοίπων Βαλκανίων.

  84. Avonidas said

    #82. Τεκμήρια για ποιο πράγμα; Ότι κινδυνεύει η εδαφική μας ακεραιότητα από τη συμφωνία των Πρεσπών; Ότι η αναγνώριση της ύπαρξης μακεδονικής γλώσσας (σλαβομακεδονικής, δεν θα ανατέμνουμε την τρίχα τώρα) συνιστά αλυτρωτισμό; Γιατί μ’ αυτά και μ’ αυτά τραβιόμαστε μήνες τώρα.

    Και άντε να δεχτώ ότι μπορεί να γίνει κανένα μπαμ άμα μπλέξει στην ιστορία το ΝΑΤΟ — η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας δείχνει ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αλλά το να πιστεύει κανείς ότι αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί αν δεν υποχωρούσαμε στο ονοματολογικό, συγγνώμη, αλλά είναι ψευδαίσθηση.

  85. Γιάννης Ιατρού said

    83 (6876) 🙂

  86. Γιάννης Ιατρού said

    85: Έτσι, σωστός

  87. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Κόρτο, αυτό μπορεί και να ‘ναι σχετικό:

    Οι κλέφτες από τ’ Άγραφα κι αρματωλοί απ’ τα Χάσια
    Φορέστε τα γελέκια σας, ζωσθήτε τα σπαθιά σας
    Πιάστε ταμπούρια δυνατά ταμπούρια σιγουράτα,
    Το καραούλι φώναξε μέσ’ από το ταμπούρι:
    — Πολλά κοράκια φαίνονται μαύρα σαν αρβανίτες
    Μην είν’ ο Φώτης πόρχεται μην είν’ ο Λεπενιώτης;
    — Μήτε ο Φώτης έρχεται μήτε ο Λεπενιώτης
    Μουχτάρ πασάς μας έρχεται με τριανταδυό χιλιάδες.
    Κι ο Παπαθύμιος φώναξε με το σπαθί στο χέρι:
    — Βαστάτε, παληκάρια μου όλοι μέσ’ στα ταμπούρια
    Και τον μουρντάρ Μουχτάρ πασά χτυπάτε στο κεφάλι
    Κι αυτό τα λιανοκόνιαρα και τους ψωραρβανίτες
    Στους βράχους να τους ρίξουμε να φάνε τα κοράκια.
    Τρία γερούσια κάμανε με το αλλάχ — αλλάχ τους
    Κι όλοι στους βράχους έπεσαν Κονιάροι κι Αρβανίτες
    Κι άλλο γερούσι πρόσταξε Μουχτάρ πασάς να κάμουν
    Κι οι Τούρκοι κάμαν το ντουά και πέσαν στο γερούσι
    Πέντε χιλιάδες Κονιαριά και Λιάπηδες φτακόσιοι
    Μέσ’ στα ταμπούρια των κλεφτών και των καπεταναίων.
    Γέμισαν βράχοι Αρβανιτιά τα ρέματα Κονιάρους
    Πικρή φωνή ακούστηκε — Πιάσαν τους Μπλαχαβαίους
    Σκλαβώσανε τους φίλους τους και όλη τη γενιά τους!…

    https://www.gutenberg.org/files/31445/31445-0.txt

    (Ο ντουάς που λέει το κείμενο είναι η προσευχή, < τουρκ. dua).

  88. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    82/85 Κάπου έχω γράψει παλιότερα εδώ μέσα πως αν, λέμε τώρα, κάποτε τα Σκόπια μας κάνουν επίθεση για να πάρουν την ελληνική Μακεδονία, το πρόβλημα είναι πως οι φαντάροι τους θα κρατάνε Μ-16 και οι πιλότοι τους θα πετάνε F-35. Δηλαδή να προσέχουμε περισσότερο τις συμμαχίες μας παρά τις συμφωνίες μας…

  89. voulagx said

    #85: Αβονιδας: «… αν δεν υποχωρούσαμε στο ονοματολογικό…»
    Υποψιαζομαι οτι η Ελλαδα, κατοπιν εντονων αμερικανικων πιεσεων, υποχωρησε στο ονοματολογικο αναγκαζοντας ετσι τα Σκοπια να αλλαξουν το συνταγματικο τους ονομα.

  90. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας.

    Πολὺ ἐνδιαφέρον τὸ σημερινό. Μοῦ ἔδωσε ἀρκετὲς χρήσιμες πληροφορίες, μιᾶς καὶ ἀποφεύγω συστηματικὰ τὰ δελτία εἰδήσεων.

    Συμφωνῶ μὲ τὴ διαπίστωση-προτροπὴ τοῦ Νικοκύρη:
    » …μακάρι όχι μόνο η γαλλική παρά και η ευρωπαϊκή αριστερά να συνειδητοποιησουν ότι δεν πρέπει να συνεχίσουν να αγνοούν και να περιφρονούν τα λαϊκά στρώματα. »

    Νομίζω πὼς αὐτὸ ἀφορᾶ καὶ τὸν ΣΥΡΙΖΑ.

    Δυστυχῶς μὲ τὴν πολιτικὴ του σπρώχνει μεγάλο μέρος τῶν λαϊκῶν στρωμάτων, ἰδιαίτερα αὐτῶν ποὺ ἔχουν πληγεῖ περισσότερο ἀπὸ τὴν κρίση, στὴν ἀγκαλιὰ τῆς ἀκροδεξιᾶς.

    Ἀναφέρω ἐπιγραμματικά, χωρὶς νὰ ἐπεκταθῶ, τὸ Μακεδονικὸ καὶ τὸ μεταναστευτικό.

  91. Corto said

    88:
    Μπράβο Χτήνος! Πολύ καλό και αυτό το εύρημα!
    Στην ιστοσελίδα όπου παραπέμπεις (στο διήγημα «το τάμμα» του Καρκαβίτσα) βλέπουμε και την λέξη «μεντανογέλεκα».

    («Εκάθητο κοντά εις τον Αντώνη, στολισμένον και αυτόν με φουστανέλλαν, κεντητά μεντανογέλεκα, και λεβέντικα το φέσι…»)

    Ψάχνοντας περί της λέξης, ξαναέπεσα στα απομνημονεύματα του Κασομούλη, από όπου φαίνεται (αντίθετα από ότι νόμιζα) ότι άλλο πράγμα είναι το γελέκο και άλλο η φέρμελη:

    «Μεγάλη στολή: περικεφαλαία, μεϊντανογέλεκο (μαύρο ρούχο, κόκκινα γαϊτάνια κεντημένα εις το στήθος ως θώραξ), φέρμελη (κόκκινο ρούχο, με έν γαϊτάνι γύρωθεν), υποκάμισον, φουστανέλλα….»

    https://books.google.gr/books?id=TnnzBgAAQBAJ&pg=PA316&lpg=PA316&dq=%CE%BC%CE%B5%CF%8A%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CE%BF&source=bl&ots=6AY-LTnPUt&sig=jP4CqxTTpAnh1flx3U1FKMcu15w&hl=el&sa=X&ved=2ahUKEwjDid6s5IjfAhVSmbQKHUR4CGAQ6AEwEHoECAIQAQ#v=onepage&q=%CE%BC%CE%B5%CF%8A%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CE%BF&f=false

  92. sarant said

    83 Αυτή η φωφωσοπιά είναι λογοπαίγνιο ή πληκτρολίσθημα; 🙂

    90 🙂

  93. ΚΩΣΤΑΣ said

    85. Επί της ουσίας του σχολίου σου. Καλά είναι να μην υπάρχει καμιά σπίθα κρυμμένη στη στάχτη, γιατί άμα φυσήξει ο κατάλληλος άνεμος, αυτή μπορεί να ανάψει. Μπορεί αυτή την ώρα να φαίνεται ότι δεν κινδυνεύουμε, αλλά αν άλλα συμφέροντα αργότερα το απαιτήσουν, όλα γίνονται. Κάποτε το Κοσσυφοπέδιο ήταν η κοιτίδα των Σέρβων, δες σήμερα τι γίνεται.

    Εξ άλλου, αν δεχτούμε ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, δεν χρειαζόταν και καθόλου συμφωνία. Για να γίνεται συμφωνία, κάποιος λόγος υπάρχει, έτσι δεν είναι;

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    Σε ότι με αφορά προσωπικά. Επειδή μίλησες για συνωμοσιολογίες και παραληρήματα και επειδή ανήκω σε αυτούς που δεν συμφωνούν με τη συγκεκριμένη συφωνία, έμμεσα θεωρώ ότι πιάνουν κι εμένα τα σκάγια. Για παράδειγμα, στην ανάρτηση «Μακεδονία όπως Λουξεμβούργο;» (Ιούνιος 2018) είχα γράψει το παρακάτω σχόλιο #23:

    23 ΚΩΣΤΑΣ said
    14 Ιουνίου, 2018 στις 09:41

    10γ > Για ποιο λόγο θα συνεχίσει να σερνεται;
    Σύντομα, με δυο παραδείγματα.
    1. Εγώ, αν δηλώνω Μακεδόνας, θα πρέπει να επεξηγώ ότι είμαι κάτοικος της ελληνικής Μακεδονίας; και αν δεν το πράξω μπορεί να θεωρηθεί αυτονόητα από έναν αλλοδαπό πολίτη, Γάλλο, Γερμανό… ότι είμαι πολίτης της Βόρειας Μακεδονίας;
    2. Σε λίγο καιρό μπορεί να γεμίσει η Θεσσαλονίκη και άλλες βορειοελλαδικές πόλεις με φροντιστήρια μακεδονικής γλώσσας από ουρανιοτοξότες;

    Είναι συνωμοσιολογία και παραλήρημα αυτό; Δεν με επιβεβαιώνουν σήμερα οι δηλώσεις του Ζάεφ;

  94. Avonidas said

    #94. Εξ άλλου, αν δεχτούμε ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, δεν χρειαζόταν και καθόλου συμφωνία. Για να γίνεται συμφωνία, κάποιος λόγος υπάρχει, έτσι δεν είναι;

    Ναι, ότι εδώ και κοντά 30 χρόνια κρατάμε μούτρα στους βόρειους γείτονες, και αναλώνουμε κόπο, διπλωματία και φαιά ουσία σε μια σαχλαμάρα ολκής.

    Τώρα, αν φοβάσαι τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, τι να πω; Ξεκίνα και μια εκστρατεία κατά των τουρκικών σήριαλ, θα στηρίξω 🙂

  95. Avonidas said

    #94. Για τον Ζάεφ: με πείθει λιγότερο η θεωρία ότι είναι μια μακιαβελική μεγαλοφυία που προσπαθεί να βρει παραθυράκια στη συμφωνία για να μας τη φέρει πισώπλατα, και περισσότερο η εναλλακτική θεωρία ότι κάνει μανούβρες για να διαχειριστεί το ίδιο είδος αφιονισμένων θερμοκέφαλων που ενδημεί σε Βόρεια, Νότια, Πέρα και Δώθε Μακεδονία 😉

  96. voulagx said

    #94 @Κωστας: Για τα παραδειγματα σου στο τελος του σχολιου σου.
    1. Φυσικα στο εξωτερικο θα δηλωνεις Ελληνας κι οχι Μακεδονας, οπως κι εγω δηλωνω Ελληνας κι οχι Βλαχος.
    2. Αν αναγνωρισθει απο την Ελλαδα η μακεδονικη μειονοτητα μπορει να συμβει κατι τετοιο, ισως μαλιστα ο κ. Μπαρτζουδης να γινει καθηγητης μακεδονικης γλωσσας σε τετοιο σχολειο.

  97. Γιάννης Ιατρού said

    93α: Όχι και πληκτρολίσθημα 🙂

  98. spiral architect 🇰🇵 said

    Όλοι στο τζιμέηλ αδέρφια, να φάμε τους φλώρους τους μακρόνηδες:

    https://t.co/ZrEAkjf6Iy

    (τουί του μήνα)

  99. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @95. Avonidas said:

    » …εδώ και κοντά 30 χρόνια κρατάμε μούτρα στους βόρειους γείτονες, και αναλώνουμε κόπο, διπλωματία και φαιά ουσία σε μια σαχλαμάρα ολκής. »

    Δηλαδὴ ἔπρεπε νὰ τὸ ἀφήσουμε νὰ περάσει στὸ ντούκου;
    Τὴ στιγμὴ ποὺ φτιάχνεται δίπλα μας ἕνα κράτος ποὺ διεκδικεῖ, μέσα ἀπὸ τὸ σύνταγμα καὶ τοὺς θεσμούς του μέρος τοῦ ἐθνικοῦ μας ἐδάφους.

    Ἐδῶ γίνονται ἀγῶνες σὲ διεθνεῖς ὀργανισμοὺς γιὰ τὴν ὀνομασία ἑνὸς κρασιοῦ ἤ ἑνὸς τυριοῦ.

    Δὲν θὰ ἐπεκταθῶ ἐπὶ τῆς οὐσίας, ἀλλὰ θεωρῶ ἄστοχη τὴν διατύπωση, ὅταν μάλιστα προέρχεται ἀπὸ ἕναν σχολιαστὴ ὑψηλοῦ ἐπιπέδου.

  100. Avonidas said

    #99. Αυτή η παπάτζα έχει όνομα

  101. Avonidas said

    #100. Τὴ στιγμὴ ποὺ φτιάχνεται δίπλα μας ἕνα κράτος ποὺ διεκδικεῖ, μέσα ἀπὸ τὸ σύνταγμα καὶ τοὺς θεσμούς του μέρος τοῦ ἐθνικοῦ μας ἐδάφους.

    Αυτό ακριβώς αμφισβητώ.

  102. La pègre on en est, la chienlit aussi
    Des éléments parfaitement incontrôlés

    La pègre on en est, la chienlit aussi
    Des éléments parfaitement incontrôlés
    Des indésirables, des autres enragés
    Et quelques milliers de groupuscules isolés

    Nous sommes tous des dissous en puissance
    Nous sommes tous des Juifs et des Allemands
    Nous sommes tous des dissous en puissance
    Nous sommes tous des Juifs allemands

    Nous sommes des gauchistes
    Des aventuristes
    Marxistes, léninistes,
    Évaristes ou trotskistes
    Nous sommes des anars
    Nous en avons marre
    De voir vos flicards
    Quadriller nos boulevards

    Nous sommes tous des dissous en puissance
    Nous sommes tous des Juifs et des Allemands
    Nous sommes tous des dissous en puissance
    Nous sommes tous des Juifs allemands

    C’est dans vos prisons
    C’est dans vos beaux joncs
    Que nous écrirons
    Nos plus belles chansons
    Vous n’avez rien vu
    Vous n’y avez pas cru
    Vous l’aurez voulu
    Ça se passe dans la rue
    Nous sommes beaucoup
    Nous sommes partout
    Ce n’est qu’un début
    La lutte continue.

    Nous sommes tous des dissous en puissance
    Nous sommes tous des Juifs et des Allemands
    Nous sommes tous des dissous en puissance
    Nous sommes tous des Juifs allemands

  103. BLOG_OTI_NANAI said

    Η δημώδης έκφραση μάλλον είναι «εις το γελέκι». Υπάρχει και ένα » «με το γελέκι»:

  104. Για κάποιο λόγο Σκύλε με πρόλαβες, ήθελα κι εγώ να κοτσάρω αυτό το Λαφαζών 🙂

  105. 🧐

  106. Γιάννης Κουβάτσος said

    85:»Δυστυχῶς μὲ τὴν πολιτικὴ του σπρώχνει μεγάλο μέρος τῶν λαϊκῶν στρωμάτων, ἰδιαίτερα αὐτῶν ποὺ ἔχουν πληγεῖ περισσότερο ἀπὸ τὴν κρίση, στὴν ἀγκαλιὰ τῆς ἀκροδεξιᾶς.

    Ἀναφέρω ἐπιγραμματικά, χωρὶς νὰ ἐπεκταθῶ, τὸ Μακεδονικὸ καὶ τὸ μεταναστευτικό.»

    Δεν μπορεί, όμως, και να υιοθετήσει εθνικιστικές λαϊκιστικές θέσεις, προκειμένου να μη σπρώξει ψηφοφόρους στην αγκαλιά της ακροδεξιάς. Πάντως, συμφωνώ ότι το μεταναστευτικό δεν το χειρίζεται σωστά. Δεν πρέπει να είναι αποδεκτή η ανεξέλεγκτη εισροή προσφύγων και η επ’αόριστον παραμονή τους στην Ελλάδα, παρά τη θέλησή τους και με μουσική υπόκρουση το αδιάφορο σφύριγμα των υποκριτών Ευρωπαίων. Εδώ όντως υπάρχει τεράστιο θέμα.

  107. Νέο Kid said

    105. 106.
    Ρε παιδιά, μήπως υπάρχει κίνημα Ζε σουί Αεκτζή ( που κάνει και ομοιοκαταληκτζή) και δεν τόχουμε πάρει χαμπάρι; 🙂

  108. Αβονίδα, όντως υπήρχε ένα θέμα με τη σκέτη/Βόρεια Μακεδονία: η βορειομακεδονική προπαγάνδα καλλιεργούσε συστηματικά τη σύγχυση μεταξύ της Μακεδονίας ως γεωγραφικής έννοιας, περιοχής που μοιράστηκε μεταξύ Ελλάδας, Σερβίας και Βουλγαρίας με τους Βαλκανικούς πολέμους, και της μακεδονικής εθνότητας, που ανεξάρτητα από τις έριδες των ιστορικών για το πότε σχηματίστηκε και αν υπήρχε ήδη ή όχι το 1903 είναι μία μόνον από τις εθνότητες που κατοικού(σα)ν στην εν λόγω περιοχή. Και αυτή η σύγχυση εξυπηρετούσε αλυτρωτικές βλέψεις, που όντως υπήρχαν (και φοβούμαι πως υπάρχουν ακόμα). Τρίτο συστατικό στη σκόπιμη σύγχυση ήταν η αρχαία Μακεδονία, που είδαμε πώς προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την ιστορία της η προηγούμενη κυβέρνηση των Σκοπίων, με τα αγάλματα κλπ.
    Ε’ιχε συνεπώς κάποιους λόγους η Ελλάδα να της κακοφαίνεται που χώρα αυτή έγινε ανεξάρτητη ως σκέτη Μακεδονία. Αλλά βέβαια δεν ήταν λογική αντίδραση το να αρνούμαστε την ύπαρξη της εθνότητας και της γλώσσας των γειτόνων μας! Ακριβώς αυτή τη σκόπιμη σύγχυση αποβλέπει στο να ξεκαθαρίσει η Συμφωνία των Πρεσπών, αλλάζοντας το όνομα της χώρας και διακηρύσσοντας πανηγυρικά ότι δεν έχει σχέση η σημερινή μακεδονική εθνότητα και γλώσσα με την αρχαία Μακεδονία.

  109. 109
    Όχι. Μόνο ζε σουί Παοκτζή
    Πληροφορίες στον Τζή.

  110. sarant said

    96 Προφανώς

    99 Το κοίταζα πολλή ώρα αποσβολωμένος από το μέγεθος της μαλακίας

    104 Μπράβο, ωραία ευρήματα. Και έχουν και την έννοια «στο γελέκι = ελαφρά ντυμένος/οπλισμένος» και όχι μόνο «έτοιμος προς δράση» -αν και αυτά αλληλοκαλύπτονται σε ένα βαθμό όπως έιπαμε.

  111. Avonidas said

    #110. Όπως το λες, η Συμφωνία των Πρεσπών επιχειρεί να αποτρέψει αυτές τις βλέψεις, όχι να τις ενισχύσει. Κι αυτοί που φωνάζουν θα ‘πρεπε να φωνάζουν όχι για ν’ ακυρωθεί, αλλά για να εφαρμοστεί κατά τα συμφωνηθέντα — αλλά είναι γνωστή τακτική να βρίσκεις πάτημα στα παρατράγουδα μιας υπόθεσης για να την απαξιώσεις ολωσδιόλου.

    Όμως και πριν ακόμα μπει στα σκαριά η συμφωνία, για όλες τις προηγούμενες δεκαετίες που τρωγόμασταν με το μακεδονικό, το αφήγημα περί αρχαίας Μακεδονίας έξω από το κράτος των Σκοπίων προκαλούσε θυμηδία. Δεν είναι δηλαδή ότι όλος ο κόσμος το είχε δεχτεί και εμείς κρατούσαμε με νύχια και με δόντια στις επάλξεις· μόνο την ονομασία είχαν δεχτεί. Οποιαδήποτε στιγμή μέσα σ’ αυτά τα 30 χρόνια, μια σύνθετη ονομασία θα μπορούσε να είχε λύσει το πρόβλημα, και μετά ας έλεγαν ό,τι ήθελαν στα Σκόπια για εσωτερική κατανάλωση. Απλώς δεν είναι αλήθεια ότι δεχόμενοι μια σύνθετη ονομασία θα παραδεχόμασταν τα ψευδοϊστορικά τους αφηγήματα.

  112. http://www.efsyn.gr/arthro/ta-taxika-haraktiristika-tis-exegersis-ton-kitrinon-gilekon

  113. Γιάννης Ιατρού said

    114: Ε, χρειάζονται και δυό-τρία λεξικά και καμιά εγκυκλοπαίδεια για να εμβαθύνεις ….

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κυρ Αλέκο κυρ Αλέκο
    με το πράσινο γελέκο
    (Ζαμπέτας/Βασιλειάδης)

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  116. ΚΩΣΤΑΣ said

    95 – 96 Αβονίδα, έτσι είναι, αν έτσι νομίζεις. Δεν έχω κανένα λόγο να σε μεταπείσω, εξακολουθώ όμως να έχω την αίσθηση ότι το δίκιο βρίσκεται με το μέρος μου.

    97 φίλε Voulaqx, δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα λες. Φιλοξένησα πριν τρία χρόνια Iσπανούς φίλους. Από την ώρα που προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και αφού η κουβέντα προχώρησε και σε Φίλιππο και Αλέξανδρο, δεν ξέρω αν έφυγαν σοφότεροι, μάλλον μπερδεμένοι έφυγαν, βοηθούντος και του διερμηνέα! 😉
    Αυτές τις διπλές Μακεδονίες δεν τις κατανοούν εύκολα οι απλοί πολίτες άλλων χωρών.

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  118. Avonidas said

    #119. Ναι, κι εδώ το Maalox πούλησε πολύ. Έχει κι ο ακτιβισμός τα αξεσουάρ του 😉

    Πολύ γέλασα μ’ αυτό το «μυρίστηκαν business». Πρώτον, αντικαπιταλισμός του κώλου· δεύτερον, οι Πακιστανοί στο Σύνταγμα που πουλούσαν νερά στους Αγανακτισμένους τι ήταν, αδίστακτοι καπιταλιστές ή φουκαράδες που προσπαθούν να ζήσουν;

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    120 🙂

  120. Avonidas (80, 85, 95, 102, 113), Σκύλος (79), sarant (81), ΚΩΣΤΑΣ (82, 92), Γιάννης Ιατρού (83, 87), Γιώργος (84), ΣτοΔγιαλοΧτηνος (89), voulagx (97), Δημήτρης Μαρτῖνος (100), Αγγελος (110) κλπ, said…..

    # Όχι αγαπητέ voulagx., δεν σκοπεύω να γίνω «καθηγητης μακεδονικης γλωσσας». Θεού θέλοντος όμως θα βγάλω στη φόρα, μέσα στο επόμενο έτος, ένα λεξικό για τα «καθιαυτού Μακιδονικά». Προς το παρών, θέτω στη διάθεση των φίλων αυτού του ιστολογίου, τα παρακάτω ανάγνωσμα:

    # «…εδώ και μερικά χρόνια, οι σχέσεις Ελλάδας και Βουλγαρίας είναι πολύ καλές…. Βλέπουμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση Βούλγαρους να επισκέπτονται τις ακρογιαλιές της Ελληνικής Μακεδονίας («του Αιγαίου»), να τις απολαμβάνουν, να αγοράζουν οικόπεδα και σπίτια. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση βλέπουμε Έλληνες να ανοίγουν επιχειρήσεις στη Βουλγαρική Μακεδονία («του Πιρίν»). Μπορούμε να ελπίζουμε ότι, μετά από αυτή την προσέγγιση των δύο λαών, δεν θα χρειασθεί να χυθεί άλλο αίμα στην πολύπαθη Μακεδονία!
    …[Στις μέρες μας] συζητείται μια “συμφωνία” με …άλλη μια “Μακεδονία” στη βόρεια κοιλάδα του Βαρδάρη. Οι Βούλγαροι την αναγνώρισαν από την πρώτη μέρα ως κράτος, όχι όμως ως έθνος. Δεν αναγνώρισαν ούτε “μακεδονική ταυτότητα” ούτε “μακεδονική γλώσσα”. Πιο λιανά, την θεωρούν σαν δεύτερο Βουλγαρικό κράτος. Στην Ελλάδα συζητάμε αν το Κοινοβούλιό μας επικυρώσει ή όχι ένα προσύμφωνο, τη λεγόμενη “συμφωνία των Πρεσπών”. Όπως και να την πούμε, ένα είναι το ουσιώδες: Ότι αναγνωρίζεται στους βορειοβαρδαρίτες, υπό τύπον μονοπωλίου, “μακεδονική ταυτότητα” και “μακεδονική γλώσσα”, κάτι που δεν τους χάρισε ούτε η αδερφή (ή μητέρα) Βουλγαρία. Μα, “όλα σχεδόν τα κράτη της υφηλίου” τους αναγνωρίζουν “με το συνταγματικό τους όνομα”, λένε οι υπέρμαχοι των “Πρεσπών”. Έτσι ακριβώς είναι. Τους διαφεύγει όμως μια μικρή λεπτομέρεια: Μέχρι σήμερα, “το μάρμαρο” το πλήρωσαν οι Βαλκάνιοι. Αυτοί θα το ξαναπληρώσουν αν χρειαστεί. Και δεν είναι καθόλου απίθανο να χρειαστεί: Οι μεγάλοι του κόσμου διατηρούν στο ακέραιο το “δικαίωμά τους” να θυμούνται και να ξεθάβουν ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους. Εδώ, θυμήθηκαν και ξέθαψαν μια …απλή “Έκθεση Κάρνεγκι” μετά από 80 ή 100 χρόνια. Θα τους διαφύγουν τέτοιες “λεπτομέρειες” από κοτζάμ “συμφωνία των Πρεσπών”;
    …. Οι ευρωπαϊκοί ή διεθνείς οργανισμοί επεμβαίνουν «σωτήρια», όταν και όπως συμφέρει στους μεγάλους «παίχτες». Όταν το 1974 απειλήθηκε Ελληνο-Τουρκικός πόλεμος, εξαιτίας των γνωστών γεγονότων στην Κύπρο, εδηλώθη …αρμοδίως ότι “η συμμαχία” δεν επεμβαίνει σε συρράξεις μεταξύ των μελών της!
    Ας ελπίσουμε πως, ότι πρόβλημα και αν προκύψει, οι Βαλκάνιοι θα το λύσουμε μόνοι και ειρηνικά, χωρίς την επέμβαση κανενός τρίτου».

  121. … ολόκληρη τη μπαγκέτα …

    Αντίστοιχη τροφοκεντρική φράση στα αγγλικά
    The whole enchilada
    (ίσως επειδή η δημοφιλής μεξικάνικη επινόηση
    ακούγεται και είναι χορταστική)
    αλλά και
    The whole nine yards (άγνωστης προέλευσης, λέει)
    The whole shebang (δεν έχω ιδέα τι είναι το shebang – ίσως κάτι σαν συμπράγκαλα)

  122. … πουζαντιστές …

    Προς στιγμήν νόμισα πως πρόκειται για ιδιοκτήτες Πεζώ
    που ψάχνουν τις κλεμμένες ζάντες τους.

  123. Theo said

    @32, κα:
    Κι ένα του Μακρυγιάννη, από τα Απομνημονεύματα:
    «Πήγαν εις ‘Αρτα και εκεί συνάχτηκαν και πήγαν εις Κομπότι και κάμαν σκέδιον ν’ αφήσουνε όλη την αδυναμίαν οπίσω εις Κομπότι και αυτείνοι όλοι ως έξι-χιλιάδες εις το γελέκι να κινηθούν δια την Λαγκάδα».

  124. Χαρούλα said

    Φέτος θα φορεθούν πολύ τα κίτρινα γιλέκα.
    Ενώ όταν παλαιότερα ο αξιοπρεπής αυτός πωλητής, μας μιλούσε για τα μαύρα γιλέκα, τον σνομπάραμε…. Θα μας φάει η ξενομανία!😊😅

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRp-ELXL_rvv1PQGylGmJ4jUBO0qOEM6m6tJBgumf-DIRpJgEIC

  125. ΣΠ said

    123
    Και το «The full monty».

  126. 82/85/89 και μετά. Η συζήτηση πήγε στο μακεδονικό και τι θα γίνει αν. Αυτό το «αν» έχει πολύ πεζές εξηγήσεις. Για να γίνει «Κόσοβο» π.χ. πρέπει κάποιοι να το επιβάλουν (λέγε με ΗΠΑ). Κι αν αποφασίσουν πως θέλουν κάτι τέτοιο ούτε συμφωνίες ούτε «η πολεμική αρετή των Ελλήνων» (τι θυμήθηκα τώρα 🙂 ) ούτε τα στρατά θα είναι αυτά που θα διαμορφώσουν το αποτέλεσμα. Υπάρχουν όλοι οι κατάλληλοι μηχανισμοί σήμερα για να έχουν το αποτέλεσμα που θέλουν.

    Αλήθεια, αυτό το πήρε κάποιος χαμπάρι; Αν οι εταιρίες αυτές είναι τέτοιες που κάνουν κουμάντο την πυροσβεστική στις ΗΠΑ, σιγά που θα μπορέσει κάποιος να πάει κόντρα στη θέλησή τους 😦

  127. Ωχ, ξέχασα να κλείσω. Μόνοαυτό ήθελα. Που διάβασα το αρχικό κι έμεινα κι είπα να το σχολιάσω εκτενώς.

  128. Μαρία said

    105

  129. Αυτό γμτφμμ

  130. Δεν με θέλει…

  131. Οταν-σε τρία τέρμινα- έχουν γίνει όλοι οι Βαλκάνιοι -πλην Αθηνοδαιμονίων- αδελφοποιημένοι ΠΑΟΚτσήδες, μαγεμένοι από τους αλλεπάλληλους ευρωπαϊκούς τίτλους σε πολλά αθλήματα (η Κορακάκη έκανε την αρχή της νέας εποχής) όλα αυτά τα προβλήματα θα έχουν λυθεί ως δια μαγείας.

  132. sarant said

    126 🙂

  133. Νέο Kid said

  134. Χαρούλα said

    128 ……. Για να γίνει «Κόσοβο» π.χ. πρέπει κάποιοι να το επιβάλουν (λέγε με ΗΠΑ). Κι αν αποφασίσουν πως θέλουν κάτι τέτοιο ούτε συμφωνίες ούτε «η πολεμική αρετή των Ελλήνων» (τι θυμήθηκα τώρα 🙂 ) ούτε τα στρατά θα είναι αυτά που θα διαμορφώσουν το αποτέλεσμα. Υπάρχουν όλοι οι κατάλληλοι μηχανισμοί σήμερα για να έχουν το αποτέλεσμα που θέλουν.

    Πόσο αληθινό! Το βλέπουμε χρόνια τώρα. Απλά είναι πολύ δύσκολο να το αποδεχτούμε.
    Συγχαρητήρια κ.Μαλλιαρέ για την επισήμανση.

  135. Corto said

    104 (BLOG) &125 (Theo):

    Ωραία αποσπάσματα, νομίζω φανερώθηκε ότι η έκφραση ήταν πολύ διαδεδομένη (με την μία ή την άλλη σημασία).

    Θυμήθηκα ότι μία σχετική αναφορά είχε κάνει ο Πετρόπουλος, συνδέοντας το γιλέκο (ή γελέκι) των αγωνιστών με την μάγκικη έκφραση «κρέμασα την κάπα μου» (βλ. ο Νίκος ο Τρελάκιας κλπ), αλλά εμένα τουλάχιστον δεν με πείθει.

    «πρόσεξε, γιατί τήν κάπα μου τήν κρέμασα στην φυλακή!

    Βαρύτατη απειλή, πού σημαίνει: μή μου κολλάς, γιατί δεν τόχω τίποτα νά ξαναμπώ, εξαιτίας σου, στή φυλακή. Ώς γνωστόν τά παλικάρια τοϋ 1821, πρίν νά κάνουν γιούργια, πετάγανε τήν κάπα τους στά πουρνάρια, μένοντας μέ τό γιλέκο. Τόν παλιό καιρό, όταν τουφέκιζαν κάποιον, άφηναν τά ρούχα του κρεμασμένα πάνω από τό ντιβάνι του.»

    https://archive.org/stream/kupet_espiv/%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2581%25CE%25BF%25CE%25B9%25CE%25BC%25CE%25AF%25CE%25B5%25CF%2582%20%25CF%2584%25CE%25BF%25CF%2585%20%25CF%2585%25CF%2580%25CE%25BF%25CE%25BA%25CF%258C%25CF%2583%25CE%25BC%25CE%25BF%25CF%2585%20-%20%25CE%25B7%25CE%25BB%25CE%25AF%25CE%25B1%25CF%2582%20%25CF%2580%25CE%25B5%25CF%2584%25CF%2581%25CF%258C%25CF%2580%25CE%25BF%25CF%2585%25CE%25BB%25CE%25BF%25CF%2582_djvu.txt

  136. Μαρία said

  137. Γιάννης Ιατρού said

    131: Γιάνη, αν και στο «Αυτό» του #131 έχει τον σύνδεσμο (στα υπόλοιπα όχι) το ξαναβάζω εδώ:
    Η άπληστη τιμολογιακή πολιτική μιας εταιρείας παροχής ίντερνετ στις ΗΠΑ δεν κάμφθηκε ούτε ενώπιον των καταστροφικών πυρκαγιών που κατέκαψαν την Καλιφόρνια.

  138. Γιάννης Κουβάτσος said

    133:Αν έχετε καλό τμήμα ταβλιού, μπορεί και να δείτε κάναν ευρωπαϊκό τίτλο. Κατά τα άλλα, δεν έχει τίτλο για σε…😇

  139. ΚΩΣΤΑΣ said

    128 –> ….. ούτε τα στρατά θα είναι αυτά που θα διαμορφώσουν το αποτέλεσμα. Υπάρχουν όλοι οι κατάλληλοι μηχανισμοί σήμερα για να έχουν το αποτέλεσμα που θέλουν.

    136 –> Πόσο αληθινό! Το βλέπουμε χρόνια τώρα. Απλά είναι πολύ δύσκολο να το αποδεχτούμε

    Γιάννη Μ και Χαρούλα

    Έχουν βάση αυτά που λέτε, αλλά ας μην είμαστε και αποκλειστικά μοιρολάτρες. Ας μην αφεθούμε αποκλειστικά στις διαθέσεις των άλλων. Το εκμεταλλεύονται πολύ περισσότερο αν καταλάβουν ότι αφηνόμαστε χύμα στις διαθέσεις τους. Οφείλουμε κι εμείς να κάνουμε κάτι για τους εαυτούς μας. Ας έχουμε υπόψη μας τα: «συν Αθηνά και χείρα κίνει» και «φύλαγε τα ρούχα σου για να ‘χεις τα μισά»

  140. # 143

    Αχ αυτός ο νοτιάς που φύσηξε από την Ιεράπετρα έφερε παλιές αναμνήσεις όταν ο ΠΑΟ ισοφάρισε στο 106 των καθυστερήσεων (!)-λίγο πριν νυχτώσει- την Προοδευτική και γλύτωσε (πάλι) τον αποκλεισμό από το κύπελλο. Αναφέρεται και στα ρεκόρ αναμονής του διαιτητή για ισοφάριση στα Γκίνες !

  141. Νέο Kid said

    Ορίστε κατάσταση την τριτοκοσμική μου μεγαλόνησο μέσα…!
    Δυο ψιχαλίτσες ( ή ψιχαλούλες που θάλεγε κι ο Καπνιστός ☺️ που λέγαμε στο άλλο νήμα) ρίχνει κι αναβλήθηκε το τουρνουά σήμερα . Πάει το σίγουρο μεροκάματο γμτ.
    Έτσι μούρχεται να βάλω το κίτρινο Χελθ εν σέηφτη γελέκο και να πάρω τα δρόμια να κράζω τον Αναστασιαδη…

  142. Νέο Kid said

    Αμάν!! Η Μαλαματίνα χαρίζει και σπούκη ΕSP ικανότητες!!!
    Ο Τζης ήξερε από το 142. οτι θα έγραφα εγώ στο 143. … μπρρρ!

  143. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Πάρα πολυ καλη αναλυση .

    1. Απο τα στοιχεία που είδα στην Γαλλία η μαύρη οικονομία έχει μειωθει (όπως και σε όλη την ΕΕ ) από το 14,7%το 2003 στο 12,3% το 2015.
    (αντίστοιχα στοιχεία για Ελλάδα 28,% και 22,4% λίγο χαμηλότερα από μας Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία).

    115000 εφοριακοί συλλέγουν φόρους., το σοσιαλιστικό κόμμα προσχώρησε στον νεοφιλελευθερισμο, οι αποκλεισμενοι νέοι με γονείς από τις πρώην αποικίες και από μικτούς γάμους, οι αυτοκτονίες στην France Telecom και αλλού,…, όμως παρότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Γαλλίας είναι υπερδιπλάσιο της χώρας μας αυτοί αντιδρούν, ενώ εμείς καθευδουμε…

    Η γαλλική κοινωνική κινημ. ταινία «Το τσεκούρι» («Le couperet»), του Κώστα Γαβρά, γυρισμένη το 2004, μαύρη σάτιρα βασισμένη σε βιβλίο του Ντόναλντ Γουεστλέικ, υπήρξε το λιγότερο προφητική (με τον θάνατο σας ξαναβρίσκω την δουλειά μου ).

    2.Πιστεύω ότι – για διάφορους λόγους- θα υπάρξουν και στην Ελλάδα «κίτρινα γιλέκα», ενδεχομένως από αύριο.

    Ες αύριον τα σπουδαία.

  144. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Καλησπέρα σας από το κατεψυγμένο Σικάγο,

    Γράφει ο κ. Σαραντάκος: «Και εμείς και οι Γάλλοι έχουμε δανειστεί από την ίδια πηγή, αφού η αρχή της λέξης βρίσκεται στο τουρκικό yelek, που είναι το αμάνικο ρούχο. …………..
    Στα γαλλικά η τουρκική λέξη πέρασε από σαράντα κύματα: από το μαγκρεμπίνικο αραβικό «γαλίκα», που ήταν το αμάνικο ρούχο που φορούσαν οι σκλάβοι στις γαλέρες των πειρατών, στο σικελικό gileccu, cileccu, τα ισπανικά chaleco, gileco και τέλος με την κατάληξη -et που την έχουν και άλλα είδη ένδυσης φτάσαμε στο γαλλικό gilet.»

    Αναρτώ το λήμμα «gilet» από το κορυφαίο Ιστορικό Λεξικό της Γαλλικής Γλώσσης «Le Robert» (έκδοσις 2010):

    ΕΡΩΤΩ τον κ. Σαραντάκο: 1) Γιατί απέκρυψε ότι οι σκλάβοι στις γαλέρες των πειρατών που φορούσαν το αμάνικο ρούχο «γαλίκα» ήσαντε ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ, όπως σαφώς αναφέρει το Robert, αλλά και ο Μπαμπινιώτης, όπως θα δούμε παρακάτω; Μήπως για να μή πληροφορηθούν οι ανυποψίαστοι αναγνώσται του παρόντος Ιστολογίου πόσα τράβηξαν επί αιώνες εκατομμύρια (αποβλακωμένοι από τον αγαπισμό του Ευαγγελίου) χριστιανοί κρετίνοι από τους δυναμικούς μουσουλμάνους;

    2) Το Λεξικό Robert αναφέρει σαφώς ότι η λέξις «gilet» στην γαλλική γλώσσα είναι ΔΑΝΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΙΣΠΑΝΙΚΑ, ασχέτως αν η απώτερη προέλευσίς της είναι τούρκικη. Γιατί, άραγε, ο κ. Σαραντάκος στο άρθρο του αφήνει να εννοηθεί ότι είναι δάνειο κατευθείαν από τα τούρκικα; Μήπως εξαιτίας του φιλοτουρκισμού του;

    Αλλά, κ. Σαραντάκο, ακόμη και ο πολύς Μπαμπινιώτης αμφιβάλλει στο κανονικό Λεξικό του αν η λέξις «γιλέκο» έχει εισέλθει στα ρωμέικα μέσω των τούρκικων ή των ισπανικών. Πώς είσθε τόσο σίγουρος εσείς ότι η λέξις «γιλέκο» μπήκε στα ρωμέικα κατευθείαν από τα τούρκικα;

  145. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Επαναφορά στα γιλέκα…
    Γελέκο σε βαθύ μπλε χρώμα: Το μεϊτανογέλεκο ή μιτανογέλεκο της παραδοσιακής κρητικής φορεσιάς (και όχι μεϊντανογέλεκο, όπως λέγεται ή γράφεται από κάποιους…)
    Όπως αναφέρει ο Βασ. Ορφανός στο «Λέξεις τουρκικής προέλευσης στο κρητικό ιδίωμα», Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, Ηράκλειο 2014, σ. 230: κοντό και εφαρμοστό ανδρικό σακάκι· το μιτάνι και το γελέκι/γελέκο της κρητικής φορεσιάς με μια λέξη [μιτάνι ή μεϊτάνι < τουρκ. mintan]

    «… καί εἶχεν ἐλπίσει τοιοῦτον θρίαμβον ὅταν τό πρωί εἶδε τόν ἑαυτόν του στολισμένον μέ τό τσόχινον μεϊτανογέλεκον καί τήν κόκκινην ζώνην·» (Ιωάννης Κονδυλάκης, ’’Ο Πατούχας’’, Κεφ. Β’)

    Υ.Γ. Χρόνια πολλά, Νικο-κύρη, για την αυριανή γιορτή σου. Να χαίρεσαι τ' όνομά σου πάντα με υγεία και δημιουργία. (Αύριο δεν θα μπορέσω να σας επισκεφθώ).

  146. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    Κίτρινα τα γιλέκα και στην Ελλάδα έξω από τη Γαλλική Πρεσβεία

    Από Iskra – 05/12/2018

    Τα ‘‘κίτρινα γιλέκα’‘ εμφανίστηκαν και στην Ελλάδα στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΛΑΕ σήμερα 5/12, ημέρα Τετάρτη έξω από τη γαλλική πρεσβεία (Βασ. Σοφίας και Ακαδημίας) στέλνοντας αγωνιστικό μήνυμα αλληλεγγύης στο κίνημα των «κίτρινων γιλέκων» της Γαλλίας ενάντια στον αυταρχισμό της κυβέρνησης Μακρόν.

    Πολλοί ακτιβιστές και πολίτες φορώντας κίτρινα γιλέκα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της ΛΑΕ και διατράνωσαν με την παρουσία τους έξω από τη γαλλική πρεσβεία την ανάγκη ανάλογα νικηφόρα κινήματα, όπως αυτό της Γαλλίας, το καθένα με τη δική του πρωτοτυπία και κινηματική φαντασία, να δημιουργηθούν στη χώρα μας ενάντια στις μνημονιακές πολιτικές και σ’ όλη την Ευρώπη ενάντια στις πολιτικές της αιώνιας λιτότητας.

  147. Χαρούλα said

    141 ΚΩΣΤΑ, μακρυά από μένα η μοιρολατρία. Απλά πιστεύω πως πρέπει να έχεις ρεαλιστική εικόνα για να ορίζεις τον τρόπο-μέθοδο του αγωνίζεσθαι. Δυνατή έξυπνη διπλωματία, διαμόρφωση διεθνούς κοινής γνώμης με τα ελληνόπουλα επιστήμονες στο εξωτερικό, τα σόσιαλ τα μίντια, και άλλα τέτοια «ύπουλα». Τα μυστικά κονδύλια να μην τα τρώνε οι δικοί μας δημοσιογράφοι. Να γίνουν …εναλλακτικοί εξοπλισμοί.

  148. Γιάννης Κουβάτσος said

    Από κινήματα διαμαρτυρίας έχουμε χορτάσει. Πώς μπορεί όμως να γίνει το βήμα παραπέρα; Ένα ενδιαφέρον άρθρο του Λινάρδου-Ρυλμόν:

    «Η ιδέα ότι επειδή οι εργαζόμενοι και οι πολίτες μπορούν να εκφέρουν γνώμη, μπορούν και να σχεδιάσουν και να διαχειριστούν τη μεγαλύτερη αλλαγή στην παραγωγική και κοινωνική οργάνωση στην ιστορία της ανθρωπότητας, πρέπει να αντιμετωπιστεί κριτικά. Καμία μεγάλη αλλαγή στην πορεία των ανθρώπινων κοινωνιών, ιδιαίτερα κατά τη βιομηχανική περίοδο, δεν έγινε ποτέ χωρίς παραγωγή και αξιοποίηση νέας γνώσης, και μια αλλαγή που επιδιώκει να είναι εξισωτική και βασισμένη στη δημοκρατία για όλους, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς συσσώρευση και διάδοση στους πολλούς των απαιτούμενων γνώσεων.»
    http://www.efsyn.gr/arthro/i-ekpaideysi-se-enan-peperasmeno-kosmo

  149. sarant said

    143 Εχει και έπαθλο το σκάκι στη Μεγαλόνησο;

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    142:Παίξτε και σεις με τα ελληνόπουλα της δεύτερης ομάδας και αν νικήσετε το λύκειο Άνω Τούμπας να μου σφυρίξεις σαλονικιώτικα.

  151. 139 Ευχαριστώ. Αν και ο σύνδεσμος (λινκ στα ελληνικά 🙂 ) υπάρχει σε δυο απ’ τα τρία «αυτό» μετά τις 3 απόπειρες τα παράτησα, έπρεπε να φύγω… Τώρα επέστρεψα και το βρίσκω τακτοποιημένο!

  152. Νέο Kid said

    151. Ναι. Το πεντάφυλλο τεξανικό σκάκι έχει. 😉

  153. Γιάννης Κουβάτσος said

    154:Ινδική του Κιντ δι Γκρεκ να παίξεις. 😎

  154. Γιάννης Κουβάτσος said

    155:Δε Γκρικ, βέβαια. Δι Γκρεκ είναι βαριάντα της σικελικής. ☺

  155. Μαρία said

    117
    Όχι οτι δεν θα μπορούσε. Δεν είναι άλλωστε κάτι πρωτότυπο 🙂
    Μόνο που σ’ αυτή την περίπτωση δεν ισχύει https://www.francetvinfo.fr/economie/transports/gilets-jaunes/video-je-ne-suis-pas-un-policier-infiltre-un-manifestant-temoigne-apres-avoir-sauve-un-crs-lynche-par-des-gilets-jaunes_3084685.html

  156. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Σχολίου 146 συνέχεια…

    Μιάς και ανέφερα το θρυλικό Γαλλικό Λεξικό Le Robert, αναρτώ το λήμμα «GREC» και αμέσως μετά θα προβώ σε μερικές σκληρές επισημάνσεις, που θα στεναχωρέσουν πολύ κόσμο…

    ΕΡΩΤΩ: 1) Γιατί ο κ. Σαραντάκος μάς κρύβει επί 10 χρόνια ότι η λέξις «Γραικός» ΔΕΝ είναι ελληνική, αλλά πιθανώτατα Ιλλυρική και μπήκε στα Λατινικά από τα Ετρούσκικα;

    2) Γιατί ο κ. Σαραντάκος και οι υπόλοιποι γαλλομαθείς του Ιστολογίου κ.κ. Άγγελος + Μαρία κλπ. μάς κρύβουν ότι η σημασία «απατεών» + «χαρτοκλέφτης» για την λέξη «Γραικός» εξακολουθεί να υπάρχει στο κορυφαίο Γαλλικό Λεξικό Le Robert, ακόμη και στην έκδοση του 2010;

    3) Γιατί ο κ. Σαραντάκος στα 10 χρόνια λειτουργίας του Ιστολογίου του αρνείται να κάνει μιά ανάρτηση για την θρυλική Γαλλική φράση « aller se faire voir chez les Grecs » που σημαίνει «πήγαινε να γαμηθείς με τους Έλληνες» και θεωρείται βαρύτατη βρισιά στην Γαλλική Γλώσσα; Επιπλέον, γιατί μάς κρύβει επί 10 χρόνια ότι στα γαλλικά η φράσις «Ελληνικό Βίτσιο» σημαίνει την Ανδρική Ομοφυλοφιλία, όπως σαφώς γράφει το εγκυρώτατο Λεξικό Robert στο λήμμα «Γραικός»;

    Μήπως για να μή μάθουν οι ανυποψίαστοι αναγνώστες του Ιστολογίου ότι οι Αρχαίοι Έλληνες ήσαν ταυτισμένοι με την Ομοφυλοφιλία και με την Παιδεραστία, μέχρι που ήρθε ο Χριστιανισμός και τα έκανε όλα νεκροταφείο, εισάγοντας την μαζοχιστική έννοια της Αμαρτίας, που δεν υπήρχε στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό;

    ΥΓ: Όσοι θέλουν να μάθουν περισσότερα για την υπέροχη γαλλική φράση « aller se faire voir chez les Grecs » (=πήγαινε να γαμηθείς με τους Έλληνες») ας πάνε ΕΔΩ ή και εδώ ή ας το βάλουν στο Google και θα εκπλαγούν με το πόσο δημοφιλής είναι αυτή η φράσις μεταξύ των σημερινών Γάλλων. Αλλά επί 10 ολόκληρα χρόνια, οι κ.κ. Σαραντάκος, Άγγελος, Μαρία και λοιποί γαλλομαθείς του Ιστολογίου απαξιούν να ενημερώσουν εμάς τους υπολοίπους

  157. Νέο Kid said

    Καπετάνιο; Είναι μεγάλη ; ( η Αμερική που ανακάλυψες…) Άι, Άιιιιι…

  158. Χαρούλα said

    Αμάν πιά κ.Σαραντάκο!
    Τίποτα δεν μας λέτε! Οοοοοόλα μας τα αποκρύβετε! Ευτυχώς σας εντοπίζει ο συνσχολιαστής μας, και μας ανοίγει τα μάτια! 😄
    Καληνύχτα και αύριο με υγεία να χαρείτε την γιορτή σας 🎁 💐

  159. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Σε σόκαραν οι αποψινές αποκαλύψεις μου, Νεογίδιε (159); Περίμενε σε λιγάκι που θα βγεί να τοποθετηθεί (επί του θέματος που έθεσα) και ο σοφός Νέστωρ του Ιστολογίου κ. Άγγελος και θα τα πούμε…

  160. Νέο Kid said

    Καπετάνιο, επειδή για κάποιον απροσδιόριστο λόγο ( για τον οποίο ο Φρόυντ θα είχε σίγουρα μια ωραία εξήγηση…) σε γουστάρω, σου έδωσα μια ευκαιρία ανάνηψης με το 159. Αλλά δεν στροφάρεις επαρκώς…
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/04/07/apoulos/

  161. « aller se faire voir chez les Grecs » (=πήγαινε να γαμηθείς με τους Έλληνες»)

    Και με αλλόφυλους να πα να γαμηθείς δε με χαλάει.

  162. Νέο Kid said

    Και η δεύτερη δόση, καπετάνιο. Ε! Την Τρίτη και πιο πρόσφατη ,βρες τη μόνο σου πια!
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/09/16/apoulos-2/

  163. 146
    Γεια σου. Στα ισπανικά το λένε «chaleco» («τσαλεκο»)

  164. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Αγαπητέ μου Νεογίδιε (162),

    αν και νέος σχολιαστής (έσκασα μύτη 23 Οχτώβρη 2018, του Ιακώβου του Αδελφοθέου ανήμερα), έχω διαβάσει την ανάρτηση του κ. Σαραντάκου για τον Θεόδωρο Άπουλο στην οποία παραπέμπεις.

    Έχεις, όμως, διαβάσει τί γράφει ο κ. Σαραντάκος στην εν λόγω ανάρτηση της 7ης Απριλίου 2009; Μεταφέρω επί λέξει:

    «Προσοχή όμως, δεν λείπει η σημασία grec/Greek = απατεώνας από όλα τα λεξικά. Λείπει από τα «μεγάλα επίτομα λεξικά», σαν το Petit Robert (που, παρά το επίθετο petit/μικρός δεν είναι και τόσο μικρό»

    ΕΔΩ ακριβώς έγκειται η μία από τις αποψινές αποκαλύψεις μου (σχόλιο 158, Νο2): Ο κ. Σαραντάκος αφήνει να εννοηθεί ότι έχει αφαιρεθεί η έννοια του «χαρτοκλέφτη» στο λήμμα «GREC» από το Λεξικό Robert. Μιλάει, φυσικά, για το petit Robert, αποσιωπώντας όμως τί συμβαίνει στο μεγάλο Robert.

    Κι αντί να με ευγνωμονείς, πανάσχετε Νεογίδιε, που ξεστράβωσα για μία ακόμη φορά το εκλεκτό κοινό του παρόντος Ιστολογίου, μού ζητάς και τα ρέστα από πάνω; Ιησούς Χριστός νικά κι όλα τα κακά σκορπά…

  165. Γιάννης Κουβάτσος said

    Βάτμαν, βρίσκεσαι σε περίοδο παρατεταμένου ντεφορμαρίσματος. Κάτσε λίγο πάγκο μπας και βρεις τον κακό εαυτό σου. 😜

  166. Νέο Kid said

    Γιάννη, έχω αρχίσει σοβαρά να υποπτεύομαι ότι έγινε κι ο καπετάνιος Μαλαματίνας…
    αιντε ρε καπταιν, πάρε και το πιο πρόσφατο
    https://sarantakos.wordpress.com/2017/09/18/apoulos-3/

  167. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Κύρ Γιάννη μου (167), περίμενε σε λιγάκι που θα βγεί ο γαλλομαθέστατος κ. Άγγελος και ίσως αντιληφθείς την βαρύτητα των αποκαλύψεων που έκανα απόψε…

    Εμένα με περιφρονείς (προφανώς από ζήλεια, γιατί στα 3.000 σχόλια που γράφεις κάθε χρόνο σε αυτό το Ιστολόγιο, δεν μπόρεσες να κάνεις ούτε μία από τις 50 αποκαλύψεις που έχω κάνει εγώ μέσα σε 45 μέρες) και είναι δικαίωμά σου. Σε λιγάκι που θα βγεί και θα με δικαιώσει ο σοφός Νέστωρ του Ιστολογίου, πού θα βρείς τρύπα να κρυφτείς, κύρ Γιάννη μου;

  168. sarant said

    Μ’ αυτά και μ’ αυτά θα σας τον ξανασερβίρω τον Άπουλο!

  169. Jane said

    Los Indignados, αγανακτισμένοι, κίτρινα γιλέκα και κουραφέξαλα.

    Όλα αυτά τα κινήματα ούτε ριζοσπαστικά είναι ούτε έχουν αποτελέσματα.
    Στην πράξη υπηρετούν την αναβάπτιση του ίδιου πολιτικού συστήματος μιας και καταλήγουν σε λογικές ανάθεσης και διαχείρισης, που διασφαλίζει την συνέχιση της βαρβαρότητας.
    Και να κερδίσουν κάτι σήμερα οι εξεγερμένοι Γάλλοι, θα χάσουν από κάπου αλλού αργότερα. Μέσα από εξοπλιστικά προγράμματα , από προγράμματα εναλλακτικής ενέργειας ή από περικοπές δαπανών για παιδεία και υγεία, κάτι θα βρουν.
    Η αστική τάξη δεν παραχωρεί έτσι εύκολα τα κεκτημένα της ούτε είναι διατεθειμένη να χάσει κάτι από την κερδοφορία της. Καθρεφτάκια και χάντρες θα κερδίσουν.
    Ουσιαστική αλλαγή είναι μία: Η αλλαγή τάξης στην εξουσία.

    Μέχρι κι η Πάμελα Άντερσον το κατάλαβε 🙂

  170. Πολύχρονος και καλόχρονος. Να χαίρεσαι ό,τι αγαπάς. Και πάντα να καταφέρνεις να κάνεις το 24ωρο 40ωρο (και βάλε)!

    (Εδώ στην Ελλάδα αλλάξαμε μέρα. Εσείς έχετε μια ώρα ακόμα, αλλά καθένας απ’ τον τόπο του 🙂 ).

  171. Νέο Kid said

    170. Έλα ρε Νίκο! Επειδή δηλαδή ο κάπταιν πίνει λίγο Μαλαματίνα παραπάνω τελευταία και ξεχνάει ακόμα και τα δικά του σχόλια ( στη βερσιον τρουά), θα φάμε στη μαπά βερσιόν κάτρ;
    Βάλε κανα φωτό κουιζ, κάτι χαρούμενο βρε αδερφέ!
    Γιορτάζεις άλλωστε αύρ… εεε ΣΗΜΕΡΑ!
    Χρόνια πολλά! 🙂

  172. sarant said

    172-173 Nα ειστε καλά! Άλλαξε η μέρα, οπότε εορτάζω και… δέχομαι επισκέψεις!

  173. Pedis said

    # 130 – με την πολιτική διωξη ενάντια στν καιροσκόπο Αλονζαφαζάν, η κυβέρνηση κατάφερε κι αυτό …

    https://www.efsyn.gr/arthro/tsomski-kai-melanson-enantia-stis-dioxeis-logo-pleistiriasmon

    ενώ ο Κασιδιάρης τρώει στη μάπα ένα ακόμη χαστούκι με την πολλοστή αθώωση.

    https://www.thepressproject.gr/article/136762/Athoosi-Kasidiari-gia-ti-diegersi-se-bia-kata-ton-Roma-ston-Aspropurgo-to-2011

    Εκεί, να λιώσει το καθίκι από την ξεφτίλα της μεταπολίτευσης, καταδικασμένος να είναι ελεύθερος κι αθωωμένος. Να νιώσει τι σημαίνει αποφασιστικό μέτωπο στον φασισμό από την αριστερή διακυβέρνηση, το καθίκι.

    Ξεφτιλίκια …

  174. Νίκος Κ. said

    Να ευχηθώ κι εγώ χρόνια πολλά, υγεία, δημιουργικότητα και πολλή υπομονή διαβάζοντας τόσα και τόσα σχόλια.

  175. spyridos said

    Εδώ είναι ακόμα παραμονή, Αλλά τον Αγιο Νικόλαο τον γιορτάζουν παραμονή.
    Χρόνια Πολλά λοιπόν.

  176. Πολυώνυμε, πέραν του απαράδεκτου τρόπου σου (αλλά τον έχουμε συνηθίσει…), εν προκειμένω λες ανοησίες.
    Όταν ο Νικοκύρης λέει «Προσοχή όμως, δεν λείπει η σημασία grec = απατεώνας από όλα τα λεξικά. Λείπει από τα «μεγάλα επίτομα λεξικά», σαν το Petit Robert», τι άλλο υπονοεί , παρά ότι ΔΕΝ λείπει από τα πολύτομα λεξικά, σαν το μεγάλο Robert; Και έρχεσαι τώρα θριαμβολογώντας να μας το αποκαλύψεις;
    Όσο για το aller se faire voir chez les grecs, που όπως ξέρει όποιος ξέρει λίγο περισσότερα γαλλικά από του DELF σημαίνει βεβαίως αυτό που λες και υπαινίσσεται τη φήμη που είχαν οι ΑΗΠ στην Εσπερία για… οθωμανικά γούστα (την είχαν — για άλλους λόγους — και οι Βούλγαροι, αλλά δεν ξέρω να έχουν ζητήσει με επίσημο διάβημα να διαγραφεί η λέξη bougre / bugger από τα επίτομα λεξικά), ε, ο Νικοκύρης, χωρίς να είναι σεμνότυφος, δεν συμμερίζεται τα δικά σου ενδιαφέροντα, ώστε να έχει καλύψει κάθε άσεμνη φράση στα δέκα χρόνια που γράφει…

  177. Χρόνια πολλά κι από μένα, χαλκέντερε Νικοκύρη!

  178. Μαρία said

    Οι φλίκοι της CGT κατεβαίνουν σε απεργία διαρκείας απ’ το ερχόμενο Σάββατο.
    https://vigimi.fr/f/actualites-fr/entry/preavis-de-greve-illimitee-depose-dans-la-police-nationale-a-partir-du-8-decembre-2018

  179. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    1) Σοφέ Νέστορα του Ιστολογίου κ. Άγγελε (178),

    σε ευχαριστώ που βγήκες και με δικαίωσες για την βαρύτητα των αποψινών μου αποκαλύψεων, οι οποίες τόσο πολύ στεναχώρεσαν τους ζηλιάρηδες σχολιαστές Νεογίδιο + κύρ Γιάννη Κουβάτσο.

    Σε ΕΡΩΤΩ κ. Άγγελε: Γιατί ο κ. Σαραντάκος έκανε 3 αναρτήσεις για τον Άπουλο και την σημασία του χαρτοκλέφτη στο λήμμα «Grec» των γαλλικών λεξικών, και ούτε μία ανάρτηση για την ακόμα πιό ταπεινωτική για τους Ρωμιούς γαλλική φράση «aller se faire voir chez les grecs», που υπονοεί πως οι περισσότεροι Γραικοί είναι ομοφυλόφιλοι και παιδεραστές;

    Αν υπήρχε αυτή η γαλλική φράση το 1830 που έγραφε ακόμα ο Κοραής, νομίζεις ότι ο Μεγάλος αυτός Έλλην θα ζητούσε να ονομαστούμε «Γραικοί»; Σοβαροί να είμαστε, κ. Άγγελέ μου.

    Και δεν μιλάμε για περιθωριακή φράση που ακούγεται σε στέκια του υποκόσμου, όπως θές να μάς κάνεις να πιστέψουμε. Πρόκειται για πολύ συνηθισμένη φράση που είναι στα χείλη όλων των σημερινών Γάλλων. Οι οποίοι μπορεί να μήν ξέρουν ότι επί 400 χρόνια «Grec» ήταν ο χαρτοκλέφτης, γνωρίζουν όμως άριστα ότι οι Έλληνες αρέσκονται στην ομοφυλοφιλία και στην παιδεραστία, άρα το «να πάς να γαμηθείς με τους Έλληνες» είναι βαρύτατη βρισιά για τον σημερινό μέσο Γάλλο…

    2) Καλώ τον ατρόμητο κ. Σαραντάκο (Χρόνια σας Πολλά, κύριε Νίκο) να βγεί και να κατσαδιάσει τον Πρόεδρο Πάκη που πήγε απόψε και έγινε μέλος στην ελληνοβαρεμένη «Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων» της κ. Γεωργίας Ξανθάκη – Καραμάνου.

    Για τους νέους αναγνώστες, θυμίζω ότι επανειλημμένως έχει αποκαλύψει ο κ. Σαραντάκος τις αντιεπιστημονικές γλωσσικές ακροβασίες της κ. Ξανθάκη – Καραμάνου, που συναγωνίζονται τις ελληνοβαρεμένες ακροβασίες της κ. Τζιροπούλου

  180. Πέπε said

    Άγγελος:
    > > …όπως ξέρει όποιος ξέρει λίγο περισσότερα γαλλικά από του DELF…

    Bάταλος:
    > > …δεν μιλάμε για περιθωριακή φράση που ακούγεται σε στέκια του υποκόσμου, όπως θές να μάς κάνεις να πιστέψουμε

  181. Μπονζουρ και χρόνια πολλά στον Νικοκύρη και τους νέους οδηγούς !!

  182. # 143

    Για να μη γράφεις μπούρδες σε πληροφορώ :

    1ον πως το περσινό πανελλήνιο πρωτάθλημα κρίθηκε στα πέναλτυ (5-4) σ’ενα τελικό ΠΑΟ-ΠΑΟΚ 0-0 . Ο ΠΑΟ κατέκτησε για ΠΡΩΤΗ φορά στην ιστορία του αυτόν τον τίλο, όσοι είδαν το ματς ξέρουν πως. Από φέτος δεν θα παίζουν μεταξύ τους οι πρωταθλητές Βορρά και Νότου αλλά σε νέο όμιλο τεσσάρων οι δυο πρώτοι κάθε ομίλου

    2ον αυτά τα ρατσιστικά «ελληνόπουλα» της Κ15 δεν τιμούν όσους έχουν για καλύτερο παίκτη τους τον προερχόμενο από τιος ακαδημίες του ΠΑΟΚ Κάτσε. Αλλο η πλάκα κι άλλο οι διαχωρισμοί

    3ον το αποτέλεσμα δεν οφείλεται τόσο στην σύνθεση του ΠΑΟ όσο στο πως βρήκαν απέναντι τους πρέσσινγκ για δεύτερη φορά μέσα στην βδομάδα μετά τον Αρη, δλδ δεν έπαιξαν ‘φιλικό’ προς τόνωση του ηθικού όπως συνήθως πλην Αστέρα, ΑΕΚ, ΠΑΟΚ, ΟΣΦΠ, Αρη όπου βρήκαν πρέσσινγκ και η υποψία νίκης αναζητείται ακόμα. Ο ίδιος ΠΑΟΚ πέρισυ που έπαιζε ΜΟΝΟ μια φορά την βδομάδα, πέταγε ενώ φέτος που παίζει συνέχεια δυο φορές δεν έχει τρεξίματα, μόνο ποιότητα. Τόσο απλό είναι το ποδόσφαιρο αν δεν παραμυθιάζεσαι από τις φυλλάδες.

  183. caktos2 said

    Και σιγά μην θυμηθει τον Κάκτο όταν αρχίσει να σας ευχαριστεί για τα χρόνια πολλά, αν και πρώτος του τα ευχήθηκα πιο πάνω στο Σχόλιο 30. [Μόλις με είχε πετλαξει πάλι έξω]

    Α, γιορτάζει κι ο μικρός μου γιός χάρη στις ταρζανιές μου:

    https://caktos.blogspot.com/2013/04/blog-post_7.html

    Το’ χουμε ξαναπεί. Ο Νικολάκης μου.

    Οι υπόλοιποι να χαίρεστε το Νικολαράκι σας!

    Άιντε και αντίο, θα σας δω στο πλοίο …

  184. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα, χρόνια πολλά!
    Νικολάου του Γλωσσαμύντορος, βοήθειά μας (τοπική ιστολογική εορτή)

  185. Γιάννης Κουβάτσος said

    171:Και πώς θα γίνει αυτή η αλλαγή τάξης στην εξουσία; Ψηφίζοντας π.χ. ΚΚΕ;

  186. spiral architect 🇰🇵 said

    @44, 46 συνέχεια: Οι «αγανακτισμένοι» μικροαστοί, που συχαίνονται κάθε οργάνωση και κάθε μακρόχρονη δέσμευση, κάθε συλλογικό αυτοέλεγχο, κάθε ξεκαθάρισμα θέσεων, απόψεων και επιλογών επειδή αναγκάζονται να δώσουν πολύ περισσότερα απ’ τα λίγα του θυμικού τους για τα οποία είναι διατεθειμένοι· αυτές οι μάζες που απολαμβάνουν τους εαυτούς τους στους καθρέφτες των παλιών και νέων μήντια· όλοι αυτοί, άσχετα απ’ τις (κάποτε υπερφίαλες ακόμα κι αν είναι κατ’ αρχήν τίμιες) προθέσεις τους, είναι η ελεεινή πραγματικότητα που εξασφαλίζει στα αφεντικά το θέαμα της «αντισυστημικότητας».

    Πιο συστημική ελεεινότητα δεν έχει υπάρξει! Σ’ αυτήν βρίσκουν οι παρακρατικοί μηχανισμοί το υλικό τους: πιάνουν τα «έξυπνα πουλιά» του χυμαδιού απ’ την μύτη των συγκινήσεων.

    Το «’68» το μελέτησαν πολύ καλά τα αφεντικά…
    («κουνάβι» είναι ο Τραμπ)

    Ξεχάσατε τις καθημερινές απ’ ευθείας συνδέσεις και την αβάντα του «καταδικαζουμετηβιααποπουκιανπροέρχεται» πάλαι ποτέ Μέγκα από το Σύνταγμα και την Πουέρτα ντελ Σολ;

    Εν ολίγοις, στην εποχή μας άμα δεν έχεις μια ελάχιστη ιδεολογική συγκρότηση, όταν τραβήξουν την πρίζα από την τοπική κυψέλη, θα μείνεις με ένα άχρηστο γκάτζετ στα χέρια και θα είσαι τυχερός αν καταφέρεις να γυρίσεις στη θαλπωρή(;) του σπιτιού σου. 😉

  187. Χρόνια πολλά, Νικοκύρη. Και μπλοκ πολλά στους βαρετούς μουστερήδες.

  188. spiral architect 🇰🇵 said

    @187: Γιάννη, το ερώτημά σου μόλις απαντήθηκε.

  189. Παναγιώτης Κ. said

    @Sarant. Νικοκύρη, για την ονομαστική σου γιορτή χρόνια πολλά.
    Να είσαι καλά για να…σμίγουν οι…τρέλες μας! 🙂

    (Μετακομίζω ένα τμήμα της βιβλιοθήκης μου- το μεγαλύτερο-και…ζορίζομαι για να προλάβω και το ένα και την ανάγνωση των αναρτήσεων με τα σχόλια φυσικά)

  190. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πολύχρονος, καλόχρονος Νικοκύρη μας!

  191. Παναγιώτης Κ. said

    Όλο και πιο συχνά φτάνουν στα αυτιά μου αποφάσεις δικαστηρίων που φανερώνουν, τουλάχιστον σε μένα, ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου η…αστική δικαιοσύνη δεν αστειεύεται.Και δεν πιάνει μόνο τα… μικρά έντομα.
    Πρέπει λοιπόν να μελετήσει καλά τη σχέση «κόστος-όφελος» όποιος ετοιμάζεται να κάνει διάφορα κόλπα!

  192. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  193. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    Χρόνια πολλά Νίκο και γενικά στους Νίκους και Νικολίτσες κλπ. που γιορτάζουν σήμερα.

    ΕΦΗ, να τον χαίρεσαι !

  194. Alexis said

    #94, 95: Ασφαλώς και δεν είναι «μια σαχλαμάρα ολκής» η ονομασία της γειτονικής χώρας, όπως πολύ σοφά εξηγεί και ο Δημήρης Μαρτίνος στο #100. Θεωρώ κι εγώ εντελώς άστοχη τη διατύπωση.
    Όμως, από την άλλη, υπερβολική βρίσκω και την επίκληση του Κοσσόβου ως παράδειγμα. Εκεί ο Αλβανόφωνοι είναι πλειοψηφία. Στην δική μας Μακεδονία πού είναι η υποτιθέμενη «μακεδονική» μειονότητα και η υποτιθέμενη «μακεδονική» γλώσσα; (όχι αυτή του κ. Μπαρτζούδη η «άλλη»). Εγώ ψάχνω με το κυάλι να την βρώ και δεν τη βλέπω πουθενά…

  195. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πόσοι από τους συμμετέχοντες στις διάφορες επαναστάσεις και εξεγέρσεις είχαν ιδεολογική συγκρότηση, Αρχιτέκτονα;

  196. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Καλημέρα, πολύχρονος Νικοκύρη! Χρόνια πολλά και καλά και σε όσους / όσες γιορτάζουν.

  197. Παναγιώτης Κ. said

    Σε ηλικία όπου κάποιοι σου κάνουν ψηστήρι για να μπεις στις τάξεις του κόμματός (τους).
    Απορίες και ερωτήσεις από τον ανένταχτο.
    Και η απάντηση από τους ενταγμένους:
    «Μη ρωτάς.Μπες μέσα και σιγά-σιγά, θα καταλάβεις» !

  198. Μπετατζής said

    Χρόνια πολλά και δημιουργικά. Βάζω τραγουδάκι που θυμάμαι ότι σ΄ αρέσει. Μου το θύμισαν οι παραπάνω αποκαλύψεις https://www.youtube.com/watch?v=tBe0p13cPxk

  199. sarant said

    Καλημέρα από εδώ, ευχαριστώ για τις ευχές σας και ανταποδίδω!

    176 Χρόνια μας πολλά, συνονόματε!

    178 Ωραίο θέμα αυτό με τους (αιρετικούς) Βούλγαρους

  200. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    188 – Μετά από οκτώ χρόνια σκέψης και αναλύσεων, έβγαλαν το συμπέρασμα πως η λεγόμενη αραβική άνοιξη ήταν πραγματική επανάσταση που την ντούμπλαραν οι χρωματιστές; Μωρέ τι σαΐνια είναι αυτά, τι αητοί χρυσοφτέρουγοι, γι’ αυτό τους τρέμουν τα αφεντικά, κινδυνεύουν να πεθάνουν απ’ τα γέλια.☺☺☺
    Η καρδιά του καπιταλισμού είναι το χρήμα, ο μόνος τρόπος για να νικηθεί, είναι η δημιουργία ενός κοινωνικού συστήματος χωρίς χρήματα, υλικά η άϋλα, και χωρίς περισσευούμενο κέρδος, τέτοιο σύστημα δεν υπάρχει και δεν φαίνεται ορατό στο άμεσο μέλλον αλλά και στο έμμεσο, μέχρι τότε ο καπιταλισμός δεν κινδυνεύει από τίποτε κι από κανέναν, και οι όποιες επαναστάσεις, είναι καταδικασμένες να αποτύχουν.
    Η μόνη αντίδραση που μπορεί να υπάρξει από τα κατώτερα στρώματα, είναι η συνειδητοποίηση της πραγματικότητας και εν είδει αντάρτικου η χρησιμοποίηση των όπλων του συστήματος που εκ φύσεως δεν μπορεί να τα απαγορέψει γιατί θα καταρρεύσει.
    Όμως με τις πάσης φύσεως θρησκείες, τα χειραγωγημένα κόμματα και ΜΜΑ και την ελεγχόμενη υποχρεωτική εκπαίδευση που δημιουργεί βολικές συνειδήσεις, δεν έχουν καμία πιθανότητα να ξεφύγουν από την εικονική πραγματικότητα, 150 χρόνια σύγχρονης ιστορίας αυτό δείχνουν αλλά για κάποιους δεν είναι αρκετά για ασφαλές συμπέρασμα, εκτός κι αν είναι πολιτικοί απατεώνες, βρε λές; όχι μωρέ δεν το πιστεύω.☺

    Και πούσαι σύντροφε, οι καπιταλιστές εδώ και πολλά χρόνια, δεν πουλάνε το σκοινί που θα τους κρεμάσουμε, ΤΟ ΧΑΡΙΖΟΥΝ, τόσο σίγουροι είναι για την εργατική ταξική συνείδηση, και ΔΙΚΑΙΩΝΟΝΤΑΙ.

    Καλημέρα

  201. spiral architect 🇰🇵 said

    @199: Μια κρίσιμη μάζα χρειάζεται, οι υπόλοιποι θα ακολουθήσουν, αν έχουν κοινούς στόχους. αλλιώς είναι και θα παραμείνουν χυμαδιό.
    @199: Εγώ έχω καταλάβει, αν και δεν είμαι πια μέσα. Αποτελώ εξαίρεση από το κλισέ.

    @202: Με τα ίδια τους τα όπλα θέλουν να τους πολεμήσουν ο Γιάνης και η Πάμελα, Λάμπροοοο! 😆

  202. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    203 α – Με την κρίσιμη μάζα μπορείς να πετύχεις μιά επιμέρους εφήμερη ανατροπή, με συνειδητούς αυτόνομους ανθρώπους, πετυχαίνεις την πραγματική αλλαγή κι αυτό δεν το επιδίωξε κανένας επαναστάτης και κανένα σύστημα, όλοι προτιμούν την μάζα, θα έχουν τους λόγους τους.☺

    γ – ΝΑΙ ΡΕ, Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ.☺☺☺

    Αν το καλοσκεφτείς, ζούμε απίθανα πράγματα, είμαστε η πιο κωλόφαρδη γενιά της τυχερής πλευράς του κόσμου στην ιστορία.☺

  203. Γιάννης Ιατρού said

    202: Λάμπρο, για εξήγα τι είναι το «περισσευούμενο» κέρδος (εν συντομία, ε, κάτω από 800 λέξεις 🙂 )

  204. Pedis said

    # 197 – Πόσοι από τους συμμετέχοντες στις διάφορες επαναστάσεις και εξεγέρσεις είχαν ιδεολογική συγκρότηση, Αρχιτέκτονα;

    Ευκολη ερώτηση: ένας ή κανένας, εξαρτάται αν συμμετέχει ο Κουβάτσος ή όχι …

    Χοχοχο!

  205. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    205 – Πλεόνασμα.☺

  206. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εν συγκρίσει με κάποιους σχολιαστές ο Βάτμαν είναι ο ορισμός της σοβαρότητας.

  207. Μανούσος said

    Αν υπάρχει και κάποιο όφελος από τον σχολιαστή Γιακούμπ Αχουλλάχ είναι ότι μας θύμισε την ονομαστική εορτή του ιστολογιάρχου.

    Χρόνια πολλά λοιπόν και καλά.

  208. Ενη said

    Χρονια Πολλα κ. Σαραντακο. Δεν ξερω αν με θυμάστε καποτε ειχα περασει απο δω.

    Για τα «κιτρινα γιλεκα».

    Γιατι στο φωτογραφικο υλικο των ημερων δεν ειδαμε μια γαλλιδα με κιτρινο γιλεκο; Δεν οδηγουν εκει στην επαρχια οι γυναικες, αραγε;

    Τώρα, για να τα λεμε ολα, το «γιλεκο» ηταν παντα εξαρτημα της ανδρικης ενδυμασιας. Ενα κλασικο κοστουμι προυποθετει και γιλεκο, σε ολες τις εποχες. Αλλο αν το αντεγραψαν και οι γυναικες.

    Βεβαια το τραγουδι λεει:

    Το γελεκακι που φορεις
    εγω στοχω ραμενο
    με πικρες και με βασανα στοχω φοδραρισμενο

  209. ΣΠ said

    Μια και αναφέρθηκε το τραγούδι «Το γελεκάκι που φορείς», να θυμίσω την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχε γίνει για αυτό το τραγούδι στα σχόλια του άρθρου:
    https://sarantakos.wordpress.com/2018/04/08/aratepylas/

  210. sarant said

    210 Βεβαίως σάς θυμάμαι.

    Στην επαρχία έχει αρκετές γυναίκες ανάμεσα στα κίτρινα γιλέκα, είδα με τα μάτια μου το προπερασμένο Σάββατο στο Νανσί και άκουσα και στο ραδιόφωνο μιαν εκπρόσωπο να μιλάει.

  211. Προβοκάτσια;

    Οργή: Το Paris Match έκανε εξώφυλλο αρνητή του Ολοκαυτώματος με κίτρινο γιλέκο

    https://www.news247.gr/kosmos/orgi-to-paris-match-ekane-exofyllo-arniti-toy-olokaytomatos-me-kitrino-gileko.6673607.html

  212. Μαρία said

    213
    Στα σχόλια κάποιος του λέει οτι θα το αγοράσει για κωλοσφούγγι αλλά τα περισσότερα είναι απο φασιστοακάου.

  213. Γιάννης Ιατρού said

    213: για να είναι προβοκάτσια, πρέπει και ο φωτορεπόρτερ και η σύνταξη να είναι στο ίδιο μήκος κύματος, και μιλημένοι με τον καθ΄ού. Αλλιώς 1) τυχαία φωτό μ΄αυτόν μέσα 2) δεν τσεκαρίστηκε προηγουμένως από τη σύνταξη το ποιός είναι (ίσως σκέφτηκαν μόνο: «πιασάρικη η φωτό» …)

  214. Μαρία said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: